Belépés
simocsi.blog.xfree.hu
"Egy ősi kínai bölcsesség szerint nem az számít, mi történik veled, hanem az, hogyan éled meg." Simányi József
1956.08.22
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
A természetes ember
  2013-11-21 20:33:53, csütörtök
 
  A TERMÉSZETES EMBER

A régi ember a természet embere! Gondolkodása is természetes, életét a temészet szerint és a természet mintájára élte és éli. Felismeri, köztudatban tartja, nyílvánvaló neki a természeti jelenségek emberre, az ember testére - lelkére való hatása. Egyértelmű számára, hogy az embert körülvevő világ hat az emberre. Főképp az élő és bolygó csillagok. Hogy egy kézzel foghatót említsek, gondoljunk a felnőtt nők Holdi gravitáció (nehézkedés) előidézte "havi" ciklusra. Gondoljunk csak meg, hogyan osztotta fel a régi természetes ember az időt? Egy hónap alatt dagad ereje teljére és fogy el a hold. Hold-nap a hónap. Tizenkét álló csillagjegyet jár meg a Nap egy esztendő alatt. Nem a csillagjegy a központi szereplő, hanem a Nap. Aztán a Hét napjai, honnan kaphatták nevüket? A magyar nyelvünket szőrnyű pusztítás rombolta az elmúlt évszázadokban, de attól még számba vehetjük, hogy mink maradt... Bolygókról, bolyongókról, bujdosó csillagokról, kapták ők heten neveiket. Hétfő - Hold napja. Kedd - Mars napja. Szerda (Szereda, (száradó)) ő merte leginkább megközelíteni a Napot - Merkur napja. Csütörtök - Jupiter (Jó Péter) napja. Péntek - Vénusz napja. Szombat, na kié? leginkább az angolszász nyelből lehet kiolvasni: Saturday - Szaturnusz napja. És maradt a hetedik. Ki napja a Vasárnap? Hát a számunkra egyik legfontosabbé, a Napé. A régi természetes ember istenekként tiszteli ezeket a csillagokat, és nem véletlenül, mert erek a csillagok teremtenek! Mindegyik a saját észjárása szerint. De milyen észjárásra gondolok? A régi ember szíve együtt dobbant a természettel, úgy ismerte, mint a tenyerét. Ezeket az ismereteket mi is felismerhetjük, ha csak egy kicsit is figyelünk. Vegyük például a róvást, vagy írást és kövessük irányát. Miért ír valaki jobbra és miért balra, vagy fenntről lefele, esetleg csomó-, vagy bog írással ahogy a kiírtott délamerikai emberek örökítették meg gondolataikat? Tán mindez csak véletlen, vagy van szigorú logikája? A magyar ember miért ír jobbra, milyen logikát követ, vagy minek a mintájára halad jobbra? Ha reggel felkelsz és kiállsz a Nap elé, látod, hogy a Nap felkel, elindul napi utjára és halad jobbra. Végig követheted útját egészen estéig, amíg égi útját lerója. De mit követ szemével az aki balra ró-, vagy balra ír? Hát a Hold útját! Ha ma este derűs az ég és ott látod a Holdat, leellenőrizheted merre halad. 24 óra elteltével láthatod, hogy a hold tegnapi állásához képest 13 fokot balra haladott. Szerencsés számnak számít a babonák közt a 13 - as, vagy szerencsés-e a baleset? Jóról, szépről árulkodik-e a hódítás, vagy behódolás? Eddig jobb és bal irányról beszéltem és gondolom fel bírjátok ismerni, hogy a magyar ember mindkét irányt ismerte. Példa erre a székely-magyar róvás! És ezt igazolja a székely zászlóban tisztelt Nap és Hold. Két világ! Egyik a fény és élet, másik a sötétség és halál ura. Életről és Halálról alkotott képünk pedig minden érzésünk, minden gondolatunk és minden tettünk legnagyobb meghatározója! És ebben a sorrendben rangsorolhatók az emberi döntések! Ez a két fél elem alkot egy egészet! Két világ, a látható és a láthatatlan, de hatással van ránk mind a kettő. Ezt a logikát igazolja régi jelképünk is a kettős kereszt! Két vizszintes sík halad egymással pár-huzamosan, két szint-, két világ. De ez a kettő egymást kiegészíti, két lábon áll az ember, ha mindkettőt ismeri. És nem veszíti el az egyensúlyt! Ez a két világ jelképesen jelenik meg népmeséinkben. Az ember meg akar általában házasodni, keresi társát. De mire megtalálná valaki az ő szerelmét elrabolja. Ez a valaki általában a másik világból jön, vagy másik országból. Jön sok esetben folyóból, kútból, egy égig érő fáról, de általában vízből. Olyan hal-szerű, hozza a rabságot, halált. Elraból valakit és fogva tart, hősünk pedig tudja, hogy az élet nem élet nélküle és elindul, hogy kiszabadítsa. A rablót meséink nevezik Sárkánynak (Sár Kán, Sár isten), Vén Asszonynak, Vén Banyának. Úgy köszöntjük, hogy "Adjon Isten jó estét Öreganyám!" És illik megadni néki a tiszteletet, mert ki az az én anyám aki öreg-, aki agg? Hát nem az anyag?! Amit elraból, az egy lány, de az a lány a mi lelkünk - szerelmünk, jelképes a lány! Ő a lélek! Ma egy mesét élünk át, egy mesékben elmondott történetet. Az ember lelkét valami elrabolta és hiánya miatt nagyon szenvedünk! Valami elrabolta és rabságban, fogva tartja. És ez a valaki most is a Sárkán, az Öregasszony, az anyag! Tombol és gyílkol egy vallás, egy lelket nem kímélő isten! Ez az ANYAGI gondolkodás, a MATERIALIZMUS! Amikor csak az anyagi érdekek számítanak és sárba tiport minden emberi érzés... Tanuljunk meg jelképekben, spirituálisan gondolkodni és hallgassuk őseink üzenetét a másik világból! Mert az a másik világ ért valamit, és segít megfejteni lelkünket a rabságból! Tehát a rabságból való szabadulás kulcsát keressétek meséinkben...

Link

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Üzenet...
  2013-11-17 07:24:43, vasárnap
 
 


Wass Albert: Üzenet haza

Üzenem az otthoni hegyeknek:
a csillagok járása változó.
És törvényei vannak a szeleknek,
esőnek, hónak, fellegeknek
és nincsen ború, örökkévaló.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem a földnek: csak teremjen,
ha sáska rágja is le a vetést.
Ha vakond túrja is a gyökeret.
A világ fölött őrködik a Rend
s nem vész magja a nemes gabonának,
de híre sem lesz egykor a csalánnak;
az idő lemarja a gyomokat.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem az erdőnek: ne féljen,
ha csattog is a baltások hada.
Mert erősebb a baltánál a fa
s a vérző csonkból virradó tavaszra
új erdő sarjad győzedelmesen.
S még mindig lesznek fák, mikor a rozsda
a gyilkos vasat rég felfalta már
s a sújtó kéz is szent jóvátétellel
hasznos anyaggá vált a föld alatt...
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
ha egyenlővé teszik is a földdel,
nemzedékek őrváltásain
jönnek majd újra boldog építők
és kiássák a fundamentumot
s az erkölcs ősi, hófehér kövére
emelnek falat, tetőt, templomot.

Jön ezer új Kőmíves Kelemen,
ki nem hamuval és nem embervérrel
köti meg a békesség falát,
de szenteltvízzel és búzakenyérrel
és épít régi kőből új hazát.
Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
a fundamentom Istentől való
és Istentől való az akarat,
mely újra építi a falakat.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

És üzenem a volt barátaimnak,
kik megtagadják ma a nevemet:
ha fordul egyet újra a kerék,
én akkor is a barátjok leszek
és nem lesz bosszú, gyűlölet, harag.
Kezet nyújtunk egymásnak és megyünk
és leszünk Egy Cél és Egy Akarat:
a víz szalad, de a kő marad,
a kő marad.

És üzenem mindenkinek,
testvérnek, rokonnak, idegennek,
gonosznak, jónak, hűségesnek és alávalónak,
annak, akit a fájás űz és annak,
kinek kezéhez vércseppek tapadnak:
vigyázzatok és imádkozzatok!
Valahol fönt a magos ég alatt
mozdulnak már lassan a csillagok
a s víz szalad és csak a kő marad,
a kő marad.

Maradnak az igazak és a jók.
A tiszták és békességesek.
Erdők, hegyek, tanok és emberek.
Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!

Likasszák már az égben fönt a rostát
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És lészen csillagfordulás megint
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia
s ki mint vetett, azonképpen arat.
Mert elfut a víz és csak a kő marad,
de a kő marad.

Bajorerdő, 1948.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Levél...
  2013-11-16 20:41:52, szombat
 
  Levél csupa H-val - ezt melyik nyelv tudja?!

Helgám!

Hazám határait hátrahagyva, három hétig Hegel, Heyne honában, Hannoverben, Hamburgban helyettesítettem hivatalos honoráriumért Hans Herbertet.

Hetedikén hétfőn hárman, Hédivel, Hugóval, (Holland házaspár) Hágából, Helsinkibe hajóztunk.
Hédi horgolt hímzett.
Hugó heverészett, hálóhelyére húzódott, hogy Horatiusnak hódoljon.
Hajósaink hevenyészett hálóval horoggal hitvány heringet halásztak.

Hajónkat hamarosan hömpölygő hullámok háborították, halászcsónakként himbálták, hányták Herkulesünket.
Helsinki hídjai, hétemeletes házai, hatalmas hengerműve, hőerőművei hatásosak.
Harisnyagyárai, húsüzemei hetedhét határban híresek.
Huszonharmadikán hangversenyen Händel, Haydn, Hubai hegedűversenyét hallgattuk.
Hébe-hóba hülyéskedtünk, hotelünk halljában huncutkodtunk, hatásos históriákkal hárijánoskodtunk.
Havazik Helsinkiben. Hó hull háztetőkre, hidakra, halpiacokra.
Hódprémet, hócipőt, halinacsizmát hordanak.
Hómunkásaik helytállását három havilap hirdeti.
Hannoiból háborús híreket hoznak, heves harcokról, holnapi hidrogénbombákról.
Harctereken háborútól, himlőtől, hastífusztól, hepatitisztől hullanak hajszolt halandók.
Hőmérőnk higanyszála hajnalban húszig húzódik.
Háromnegyed hétkor hosszan hangzik Helsinki harangszava.
Hiva, huomenta! (Jó reggelt!)
Hallani helyenként.
Hotelünk hangulatos, hanem hálószobáink huzatosak hidegek.
Helyiségeiben hintaszékek, heverők háziszőttesekkel.
Heveny hörgő huruthoz hamar hozzájutottam, hevertem huzamosan.
Hotelbéli hálótársaink hűvösek, hozzánk. Hugó hajnali háromkor horkol helytelenkedik, hangulatuk haragosra hanyatlik.
Hideg hétköznapokon ha hétkor holdfénynél hólabdázunk, hokizunk, helsinkiek helyeslő huj huj haját hallgatjuk.
Hétvégi hóbortunk hógolyózás.
Hokizás helyett hol huszonegyezéssel, hol hubertusz hörpintgetésével hevülünk, hűségünket holtig halasszuk.
Hédi Helsinki hölgyekkel hímző hobbijának hódol.
Holnapra helikopterrel Hamenlinába hívnak Hejkéék.
Harmincezres helység, hazai hatvanunkhoz hasonlít.
Hadtörténész haveromnál, Hejkééknél hálok.
Hiába hagytalak Helgám Hegyeshalomnál, harmatarcod, hattyúnyakad, hollóhajad, hazaszólít Hejkéék honából. Hazahív Hungária!
Hosszú hontalanságomból, húsvétra hazaérkezem hozzátok Hevesbe.
Hermelinbunda hízelegne hiúságodnak ha hozzáférhető?
Hajnalkának helyes hósapkát, Hubának hullámvasútat helyeztem hátizsákomba, Hugónak homokozójátékot, horgászfelszerelést hozok.
Hármótok hiján honvágyam hétről-hétre hatalmasodik.
Hiszem, hogy húsvétkor hiánytalanul helyreáll harmonikus házasságunk, Hevesben, házunkban húsvétolhatunk.

Helsinkiben halak havának huszonhetedikén,
hű Henriked


forrás: ( https://www.facebook.com/amagyarnyelv)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Márton-nap
  2013-11-11 10:51:43, hétfő
 
  A Márton-nap története:

A legenda szerint Szent Márton a Római Birodalom Pannónia tartományának Savaria nevű városában (mai Szombathely) látta meg a napvilágot 316-ban vagy 317-ben egy római tribunus (elöljáró) fiaként. A római császár katonájaként szolgáló Márton a franciaországi Amiens városában egy hideg téli estén oda adta meleg köpenyének felét egy nélkülöző koldusnak. Aznap éjszaka álmában megjelent Jézus a koldus alakjában. Innentől kezdve nem a hadsereget, hanem Istent szolgálta, megkeresztelkedett. Misszionáriusként sok jót cselekedett. Jóságáról még életében legendák keringtek, püspökké akarták szentelni. A monda szerint mikor ennek hírét vette, az érte jövő küldöttek elől nagy alázatosságában a ludak óljába bújt. A szárnyasok azonban gágogásukkal, szárnyuk verdesésével óriási zajt csaptak, így elárulva Márton rejtekhelyét. Mártont 371-ben püspökké szentelték és haláláig, 398-ig Tours - ban segítette a rászorulókat.
Szent Márton kultusza a Pannónia területén már a honfoglalás előtt is virágzott. Szent István tisztelete jeléül a zászlaira a hadvezér Márton képét festette. A hagyomány szerint a szent egy álomban sietett a király és az ország védelmére. Így Szent Márton Szűz Mária után az ország patrónusa lett. A pannonhalmi bencés apátság is Márton tiszteletére épült azon a helyen ( Savaria Sicca ), ahol az egyik hagyomány szerint a szent született. A legújabb kutatások viszont minden kétséget kizáróan bizonyítják, hogy Márton szülővárosa Savaria, vagyis Szombathely.

Egy másik változat szerint ez a hagyomány a római időkre nyúlik vissza. November 11-e a naptárban ősidők óta a téli évnegyed kezdő napja: megkóstolták az új bort és az új termés is kitartott bőven, így nagy eszem - iszomot tartottak, hogy jövőre is jó termés legyen mindenhol.A rómaiak Aesculapiust, az orvosistent ünnepelték ilyenkor, s ludat öltek, amely a hadisten, Mars szent madara volt. (A madarak gágogásukkal egyszer megmentették Rómát a gallok éjszakai orv rajtaütésétől.) A keresztény naptárban is ez alapján kapott helyet: a lúd római neve " avis Martis " (Mars isten madara); régi szófejtéssel ,,Márton madara"-ként ünnepelték, így nem kellett eltérni a lúdlakomák évnegyedkezdő római szokásától. A reformációnak korában is folytatódott a hagyomány: a protestánsok Luther Márton neve napján emelgették a poharaikat ilyenkor.

A Márton-napi liba-lakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. Akkoriban ez inkább azzal volt kapcsolatba hozható, hogy Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét, a népszokás ilyenkor zárták le az éves gazdasági munkákat, kezdetét vette a természet téli pihenő időszaka. A cselédek ilyenkor kapták meg évi bérüket és hozzá ráadásként egy libát, mert a szárnyasok nyáron felduzzadt hadát a tél beállta előtt meg kellett tizedelni. E napon kóstolták meg az újbort és vágtak le először tömött libákat. Ám e szokás gyökerei is mélyebbre, az aratási időszak végén álló pogány állatvágási ünnepekre nyúlnak vissza, amelyeket a kereszténység így vett át.





Népszokások:

A Márton nap a 40 napos adventi böjtöt megelőző utolsó nap, amikor a jóízű és gazdag falatozás, vigasság megengedett. Ezen a napon rendszeresek voltak a lakomák, bálok, vásárok. Ma is sok helyen táncos mulatságot csapnak, ahol az asztalról nem hiányozhat egy libafogás és az újbor.
A hagyomány szerint a fiatal libát megtisztítják, kibelezik, besózzák és meghintik friss majorannával, kívül-belül. Befűtik a kemencét, és lehetőleg nagy cserép- vagy öntöttvas tepsiben szép pirosra, ropogósra sütik. Ha elkészült, feldarabolják. A mellcsontjáról óvatosan lefejtik a húst (úgy át kell sülnie, hogy ez könnyen elvégezhető legyen), és szemügyre veszik a csontot, hogy megjósolják belőle, milyen lesz a tél. Ha barna volt, esős, ha fehér akkor havas telet vártak

Egyéb időjárással kapcsolatos ,,jóslások" is kötődnek ehhez a naphoz: ha Márton napján havazik, gyakran elhangzott: ,,Eljött Márton szürke lovon. - Ha Márton fehér lovon jön, enyhe tél, ha barnán, kemény tél várható." Sokfelé azt tartják, hogy a Márton napi idő a márciusi időt mutatja. Egyes területeken úgy hiszik a Márton-napi jeges eső korai tavaszt jelent. A néphit szerint a Márton-napi eső nem jelent jót, mert utána rendszerint fagy, majd szárazság következik.

Néhol tartják a szokást, miszerint Márton hetében sem mosni, sem szárogatni nem szabad, mert különben marhavész lesz. A liba húsából szokás volt küldeni a papnak is, mégpedig az állat hátsó részéből. Innen ered ,,püspökfalat" szavunk is. Magyar hiedelem, hogy aki Márton éjszakáján álmodik, boldog lesz. Viszont aki spicces lesz a bortól Márton-napján, az a következő évben megmenekül a gyomorfájástól és a fejfájástól. Aki ezen a napon csak répát eszik, ágyba vizelő lesz.

A pásztorok ilyenkor egy csomó vesszőt adtak ajándékba azoknak a gazdáknak, akiknek a barmai kijárnak a legelőre, a csordába. Ez a nyaláb vessző volt a Szent Márton vesszeje.

A köztudatban azonban ezzel a nappal kapcsolatban a Márton-napi lakomák a legismertebbek. A hiedelem szerint ludat illik enni ezen a napon, mert, aki Márton-napján nem eszik libát, az majd egész évben éhezik. Úgy hitték minél többet isznak, annál egészségesebbek lesznek. Tipikus ételek ezen a napon a libaleves és libasült párolt káposztával és zsemle- vagy burgonyagombóccal. Márton az újbor bírája is, ilyenkor ugyanis már iható az újbor. A Márton-napi lúdpecsenyés vacsora végén már kiforrott újborral szokás koccintani, ezt hívják Márton poharának.

Forrás: ( https://www.facebook.com/pages/Az-Igazmond%C3%B3-Juh%C3%A1sz/250307305088221 )

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A nap vicce
  2013-11-08 07:30:01, péntek
 
 



A NASA az első Mars-expedíciót szervezi, azonban a nehézségek miatt az űrhajósokat nem tudnák visszahozni, így elhatározzák, hogy csak egy embert küldenek. Nekiállnak hát önkéntest keresni az öngyilkos akcióra.
Jön az első jelentkező, egy mérnök:
- Én egymillió dollárt kérek cserébe, ezt az egyetemre hagynám, hogy ezzel is hozzájáruljak az emberiség fejlődéséhez!
A második jelölt egy orvos:
- Én kétmillió dollárt kérnék. Egymilliót hagynék a családomra, a másikat pedig a kórházra hagynám, hogy ezzel is segítsek az emberek szenvedését csökkenteni.
Végül, a harmadik önkéntes, egy ügyvéd:
- Én hárommillió dollárt kérek!
- Hogy-hogy hárommilliót?
- Nézzék, egymilliót adnék maguknak, egymilliót megtartanék magamnak, a harmadik millióért meg menjen a mérnök!

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
1984.november 6. – Elkészül a 200 000. Ikarus autóbusz
  2013-11-06 12:50:31, szerda
 
 


1984.november 6. - Elkészül a 200 000. Ikarus autóbusz. Az Ikarus szó az előző évszázad második felének egyik legsikeresebb magyar termékét és az azt gyártó vállalatot juttatja eszünkbe. Sajnos a múlt idő ma már azt jelenti, hogy a gyártásról már nem beszélhetünk. Az 1970 -80-as években hazánkban a menetrend szerinti közlekedést szolgáló vállalatok évente több mint 1000 autóbuszt vásároltak, szinte kizárólag Ikarusokat.Hazánk közlekedésének fontos meghatározó része volt az Ikarus. Kezdetek Az Ikarus buszgyár története 1895-ig nyúlik vissza. Ekkor nyitotta meg a fővárosban kocsigyártással is foglalkozó kovácsműhelyét Uhri Imre. Kisebb javításokból egyre nagyobb népszerűségre tett szert így jövedelme egy részét üzeme bővítésére fordította. Ezeket újabb üzemek építése követte és kibővült teherautók javítására is. Háború után gépkocsi karosszériák és pótkocsik előállítása is kifejlődött. 1924-ben a MÁV részére is gyártott pótkocsikat. A főváros mellett vidéki üzemek is részt vettek a gyártásban nemzetközi hírnévre is szert tettek. Gyártási tapasztalat kapcsán autóbuszok építésébe is belefogtak 1925-től. A kisipari módszerrel készített korabeli közlekedéseszközök még magukon viselték a kecses hintók vonalait de gazdasági okokból áttértek fokozatosan egyszerűbb karosszériák gyártására. A MÁV elkezdte autóbusz üzemének kialakítását a MAVART beszerzéseinél Uhri Imre üzeméhez fordult. 1927-28 között 60 darab autóbusz-teherautó felépítményt gyártottak. Nagyobb megrendelések révén számos helyre eljutott a fővárosi üzem híre, több Európai gyárral dolgozhatott együtt. 1929-ben adták át az 1000-edik teherautó-karosszériát. Az üzem fellendülését a gazdasági világválság törte meg. 1930-ban a nagyobb megrendelők (MAVART) szüneteltették az új gépjárművek beszerzését. 1932 őszén a cég gépeit és ingatlanait árverezés fenyegette. Családi összefogásnak köszönhetően a termelés mégis folytatódhatott Uhri gyerekeinek és rokonainak anyagi támogatásával. Visszavásárolta a megmaradt gépeket és Uhri testvérek Autókarosszéria És Járműgyár kft céget alapított. 1935-től sikeresen felfejlődött a cége. Üzemeiből 47 plató, 11 furgon, 2 pótkocsi, és 7 vezetőfülke legyártására került sor. Majd a MAVART és MÁVAG 3 Mercedes buszt készített. Következő évben 50 MÁVAG - MERCEDES alvázra épített autóbuszt. Az Uhri testvérek által készített buszokat főleg közüzemek (Fővárosi Gázművek, Posta) vásárolták. Az első fémkarosszériás autóbuszok változatait 1938-1944-közt gyártották. A cég 1940-ben elkészítette az első trambuszát. A második világháború újabb lökést adott a hazai buszgyártásnak. A honvédség nagyobb megrendelései révén új járműtípusokat készítettek: rajkocsik, parancsnoki járművek, pótkocsik, betegszállítók, mentőautók, könnyű tehergépkocsik. A háború ideje alatt a közel 1000 embert foglalkoztató cég repülőgép gyártásba és javításba is belefogott. Repülőgépgyár Rt néven lett az Uhri testvérek leányvállalata. A leányvállalat végét a háború szabta meg de a mátyásföldi gyártelep az államosítást követően a Magyar autóbuszgyártás központjává vált. A két gyártulajdonost bizottság elé rendelték ekkor előbb az apa és a fia külföldre távoztak. A gyárat 1948-ban kormányrendelettel államosították. A három üzemet összevonták és 1949-ben alakult meg belőle az Ikarus karosszéria és járműgyár mely később a világ autóbuszgyártásának meghatározó szereplőjévé vált. Az Ikarus 60-as autóbusz Az 1951 végén elkészült első hathengeres Steyr licenc motorokkal Ungvári József tervei alapján megépített 60 személyes Ikarus 60 típusú városi autóbusz. Az orrmotoros autóbusz a városi közlekedésre lett tervezve a nagyobb ajtókkal. 23+2 ülő és 37 állóhely volt a buszon mely kicsit rövidebb volt az elődjénél de sokkal kényelmesebb volt. A Jármű végsebessége 78 km/h volt. Jellegzetes volt az utasteret a vezetőtértől elhatároló válaszfal amely 1956-ig rögzített üvegtáblából áll. Az Ikarus 60 karosszériája még a kezdetekhez alkalmazkodott a hagyományos kurblival leengedhető utas ablakokkal. 1955-től ezeket az ablakokat véglegesen tolóablakok váltották fel. Az Ikarus a 60-as autóbuszt Ganz motorral felszerelve trolibuszok gyártását is elkezdte. A Fővárosi villamosvasút számára 4 év alatt 157 db trolibuszt gyártott le az Ikarus gyár. Az Ikarus jelentősen javította a közlekedést a buszaival. Az Ikarus 55 és 66 farmotoros busz Ez a két típus a magyar ipar gyöngyszeme mert kialakítása annyira gazdag volt a díszekben. Ezeket a buszokat a tervező úgy tervezte hogy olyan legyen mint egy személyautó. Annyira kényelmes rugózása van és kényelmet nyújt, hogy még a mai napig is megállja a helyét! A korábbi orrmotoros autóbuszok nem bizonyultak jónak mert a hely kihasználhatósága rossz volt. Ezért került a motor hátra és így az első ajtó a busz legelejére kerülhetett. Mivel a cél az volt, hogy a busz könnyen javítható legyen ezért úgy lett kialakítva, hogy könnyen hozzálehet férni a hajtóműhöz. Az Ikarus 66 az előző 55-ös átalakított változata amelyből készült városi és elővárosi változat is. Az autóbuszokat 125 LE motorral szerelték fel majd később a 66-os típus már jobb motorral készült és 5+1 sebességfokozattal. A járművet viszonylag könnyű volt kezelni. Az utasteret sokkal kényelmesebbre tervezték az előző 30-asokhoz képest. A motor szellőzése nagy problémát jelentett de sikerült megoldani ventilátorokkal. Ebből a buszból 1048 darab került az AKÖV - MÁVUT - VOLÁN vállalatokhoz. Az Ikarus 31 és 311 Az 1951-től gyártott Ikarus 30-as busz megjelenése a hazai járműgyártás egyik fontos típusa volt, de a járművön időközben egyre inkább kifogásolható volt a kis utastér az elavult formák és a költséges legyártás. A tervezők egy újabb modell megépítésén kezdtek fáradozni. Az Ikarus 31-es a 30-astól csak kissé eltérő vázzal készült, szögletesebb vázzal, és nagyobb ablakokkal. A hajtáslánc, és a futóművek a régiek maradtak. A szélesebb kaszni lehetővé tette a 2+2 üléselrendezést. Az orrmotoros jármű legnagyobb sebessége 76km/h volt. Készült belőlük harmonika ajtós és kézi működtetésű lengőajtós változat is. A prototípus járművek 1956-ban készültek és ebben az évben már megindult a sorozatgyártás Kínába és Egyiptomba.Az Ikarus 31 szinte minden hazai közforgalmú közlekedési vállalatnál megjelentek, és rengeteg iparvállalat is vásárolt belőlük. A jármű a kis befogadó képessége miatt nem volt közkedvelt Budapesten, így 1962-1963-ban kivonták őket a forgalomból, és vidéki közlekedési vállalatokhoz kerültek. A típust leginkább az NDK Jugoszlávia, Bulgária, Szovjetunió, Kína és Guinea vásárolta. A típus nagy hátránya a kis teljesítmény volt, így minden vásárlóban felmerült az igény, egy kicsit tágasabb és gyorsabb busz iránt. Nagy megkönnyebbülés volt a gyárnak, hogy Csepel Autógyár a D-413-as motorját 85 lóerőről 95 lóerőre fejlesztett D-414-es motorral pótolta, és ezzel megoldható volt a nagyobb teljesítmény iránti igény kielégítése. 1961-ben elkészült az Ikarus 31-es tovább fejlesztett változata az Ikarus 311. Ez az autóbusz már már megfelelt minden igénynek, így meglepően sokáig, 1972-ig gyártották őket. Hazai piacon is rengeteget eladtak belőlük. Ikarus 620 és 630 Az Ikarus 60-as autóbusz a gyors esztétikai avulása miatt az 1950-es évek második felére időszerűvé vált a továbbfejlesztése. A busz formáját gömbölyűbb lágyabb formákkal próbálták módosítani, megtartva az önjáró Csepel alvázas kivitelt. A busz fejlesztését a kor történelmi eseményei is befolyásolták. Az 1956-os forradalom alatt betöltött szerepéért rengeteg meghatározó embert bocsátottak el a gyártól. Ekkor kerül a gyárhoz Finta László a formatervező, aki jelentős részt vállalt az Ikarus 60-as autóbusz továbbfejlesztésén. Ekkor elkészült az Ikarus 60B, mely alig különbözött elődjétől. 1959-ben mutatták be az Ikarus 60B modell átdolgozásával elkészült Ikarus 603 és a távolsági, Ikarus 604 típust. Végül Szirotta Frigyes az Ikarus 60B és az Ikarus 603 prototípus buszok próbáinak tapasztalatai alapján tervezte meg a végleges típust az Ikarus 620 (városi) és 630 (távolsági) buszokat. Ezek voltak az első buszok, ahol a gyár kikérte az üzemeltetők véleményét is. A főváros kérésére az utasajtók középső részén 50-50 mm széles, üreges gumiszegélyt szereltek az esetleg ajtók közé szoruló testrészek védelme érdekébe. A jármű kellemetlen tulajdonsága, hogy a Csepel motor kiegyensúlyozatlansága miatt jellemző volt az üresjárati vibráció. Az Ikarus 620-as buszok 1959 és 1970 között a főváros legfontosabb típusa volt, összesen 940 darab, amelyből kettő csuklós buszt és egy pótkocsit készített a FAÜ. A főváros a 620-asokat 1973 és 1980 között vonta ki a forgalomból az új Ikarus 280-asok tömeges szállítását követően. Rengeteg megrendelése volt a gyárnak a Szovjetuniótól, Lengyelországtól, Csehszlovákiától és Bulgáriától is. Az Ikarus 180-556-557 típuscsalád a 70-es években Az Ikarus gyár tervezői egy 180 személy szállítására alkalmas busz tervezésén fáradoztak és egy nagyobb befogadóképességű szóló távolsági buszon. A munkát az sürgette, hogy nagy igény mutatkozott a csuklós buszokra hazánkban is és még az is, hogy több külföldi gyár már rendelkezett ilyen típusú gépjárművel. Nagy volt a munka mert sok autóbusz azért nem került sorozatgyártásra mert túl bonyolult műszaki technikája volt. Sikerült a buszt elkészíteni amely az első csuklós busza volt a gyárnak.1961-ben mutatkozott meg mind az Ikarus 556, 557 és a 180-as típus a BNV-n. a buszoknak nem volt megfelelő hajtásláncuk ezért a kiállítás idején nem voltak üzemképesek. A sorozatgyártása viszont késett mert a legnagyobb megrendelők (NDK Szovjetunió) csak akkor akarták megvenni ezeket a buszokat ha erősebb, 200 LE teljesítményű motorok kerülnek bele. Sokat kellett dolgozni a 180-as típuson ugyanis a csuklója túl merev volt. 1968-ban indulhatott csak meg a sorozatgyártás, a motorproblémák rendezését követően, és ez után a buszok darabszáma szinte azonnal elérte az ezres nagyságrendet. Ezeket a buszokat főleg a 180-as típust leginkább csak Budapesten lehetett látni, vidéken csak elvétve és a távolsági járatokon. Ezeknek a buszoknak a selejtezésükre az Ikarus 260-as autóbuszok tömeges üzembe helyezése után 1976-1980 között került sor. Az Ikarus 200-as család születése Az új típuscsalád tervezésekor a korábbi modelleknél nagyobb szerepet kapott az autóbusz formája. A 200-as karosszéria igazi vívmánya, hogy sikerült a szögletes kialakítás előnyeit ötvözni a lágyabb vonalvezetés esztétikai élményével. Az autóbuszok utazási komfortját növelte, hogy a sorozat összes változatát légrugózással képzelték el. Az Ikarus 242-es változatok alacsony padlószintjük miatt, mivel a motort a jármű végén helyezték el a koruk legkorszerűbb páros autóbuszainak számítottak. A háromajtós városi busz átépített változata a rámpával ellátott második utas ajtója kerekes székesek beszállását is lehetővé tette. A 200-as család városi kivitelei a legnagyobb darabszámban gyártott típusai voltak. A hetvenes években készült 11 méteres változat az Ikarus 260-as számot kapta. A megbízható modell sikerére jellemző, hogy a 3 évtizedet átölelő gyártási időszak alatt több mint hetvenezer ilyen típusú autóbusz jutott a világ minden tájára. Csuklós változata az Ikarus 280-as típus 16,5 méter hosszú 160 utas befogadására alkalmas. Beépített automata sebességváltójával jelentősen megkönnyítette a buszvezetők munkáját. Több mint hatvanezer példány készült belőlük. A magyar üzem gyártotta a világ csuklós buszainak mintegy kétharmadát. Az Ikarus 250-es megalkotása a gyár történetének legkiemelkedőbb pillanatai közé sorolható. Első ránézésre igen tetszetős hatalmas üvegfelületekkel rendelkező 12 méter hosszú autóbusz. Nagyobb utasteret hoztak benne létre a nagyobb ablakokkal pedig jobb kilátást biztosítottak az utasoknak. A farban elhelyezett motor révén lehetőség nyílt hét köbméter csomagtér kialakítására. Utazási irodák (IBUSZ) a belügyminisztérium a honvédelmi minisztérium valamint különjárati célra a BKV és az MKV jutottak ilyen autóbuszhoz. Ebből a típusból készült konferencia busz illetve forgó foteles luxus távolsági busz is. A gyár fejlesztéseire az Ikarus 293 többcsuklós autóbusz jelentette a csúcsot. Lenyűgöző 22,5 méter hosszú jármű 229 utas szállítására volt alkalmas. Alkalmazását korlátozta, hogy csak széles utakkal ellátott nagyvárosok közlekedéséhez használhatták. A BKV a fővárosban nem kívánta meghonosítani. Az Ikarus 286 típusú csuklós autóbusz Amerikában Az Ikarus busz az amerikaiaknak is felkeltette az érdeklődését ezért ők is rendeltek belőle, csak az volt a baj hogy az európai és az amerikai szabványok sok mindenben eltértek. Amerikában hosszabb és szélesebb buszokra volt szükség és az ütközés védelme érdekében az egész kasztnit és lökhárítót át kellett tervezni. 1977-ben szállították ki az első buszt és hamar megtetszett a közönségnek. 1980-ban 102 db buszt gyártottak le az USA részére. Mivel a busz szokatlan méretekkel rendelkezett nem voltak meg a megfelelő szerszámok a gyárban és ezért nagy szerepe volt az egyedi gyáregységnek. Az USA a saját ipara védelmében csak olyan terméket engedett be melynek legalább 50százalékban az országban készült főegységeket tartalmazza. Ezért amerikai a motor a sebesség váltó a kormánymű és a tengelyek. Az Ikarus 400-as család születése 1978 tavaszán kezdődött el a 400-as modellcsalád tervezése melyet főként városi közlekedésre szántak. Ezek a típusok alacsony padlószinttel készültek a padlószint csökkenését a farmotoros elrendezés tette lehetővé. Elsőként 1979-ben a 630 mm padlószintű Ikarus 413-as autóbusz készült el. A jármű érdekessége, hogy a hátsó kétszárnyú ajtó közel helyezkedett el az autóbusz végéhez és mögötte csak egy nagyon keskeny ablak kapott helyet. A 400-as család sorozatgyártása 1992-ben indulhatott meg a BKV megrendelésére 140 darabbal. 1993-ban az Ikarus a volán társaságok felkérésére is gyártotta az Ikarus 415-ös típust. Külföldre is leszállítottak belőlük.(Németország, Lengyelország, Finnország, Görögország, Kuvait) majd 1994-ben a BKV frissítette csuklós autóbuszait melyek helyére Ikarus 435-ösöket állítottak. A 90-es években trolibuszok is készültek: Ikarus 415T (Románia vásárolta) valamint Ikarus 411T 1 darab készült belőle (BKV) Ikarus 412T, csuklós, Ikarus 435T . A modernebb ma is forgalomban működő kisebb forgalmú vonalakhoz fejlesztette ki az Ikarus 405-ös.7 méter hosszú midibuszt. Az Ikarus 1994-ben fejlesztette ki az Ikarus 417-es modelljét mely a teljes hosszában alacsony padlós volt amely akkoriban az egész világon újdonságnak számított. Az Ikarus végnapjai A rendszerváltást követően a vállalat pénzügyi helyzete egyre romlott a megrendelései csökkentek a költségei emelkedtek a kifizetni valókat nem tudta mindig teljesíteni. A csökkenő bevételek miatt és a fizetésképtelenségért a Csepel Autógyár felszámolási eljárást kezdeményezett a gyár ellen minek következtében 1990 végén került sor az Ikarus szanálására. A válsághoz hozzájárult még a külpolitikai helyzet is a legnagyobb felvevő piac (szovjetek, NDK) nehéz változásokon mentek keresztül, a megrendelt buszokat nem fizették ki a legyártott járművek tárolása is gondokat okozott. A gyár megmentésére új elnököt neveztek ki és 95-96-os évektől kisebb fejlődésnek indult. Ekkor készültek el az Ikarus C60 és Ikarus C80 típusú buszok a legújabb modellek. Mivel minden megrendelő a 260-as buszt szerette volna vásárolni ezért nem volt igény a 400-as sorozatra és kisebb változtatásokkal, ismét gyártották az Ikarus 200-as buszokat de már más szériaszámmal. 2003-ban elhunyt Torma Lajos, főkonstruktőr aki évtizedeken át meghatározó személyisége volt a gyárnak. Ez az esemény a gyár életét is meghatározta. 2003 végétől a hazai autóbuszgyártás hagyományaira és szakmai tapasztalataira építve megalakult a Hungarian Bus Kft melyben 50 százalékos részesedése van a Műszertechnika Holding Zrt - nek.




forrás: (https://www.facebook.com/amagyarnyelv)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Makó...
  2013-11-06 06:14:27, szerda
 
 


Makói viselet régi képeslapon

Makó a Maros jobb partján található.
Első írásos említése 1247-ből maradt fenn, amikor a település helyén folyami átkelő jött létre. A török hódoltság alatt többször elpusztították, de lakói mindig visszatelepültek. Szerepe a karlócai béke után nőtt meg, 1730-tól Csanád vármegye székhelye lett. 1890-ben népessége alapján a történelmi Magyarország 12. legnagyobb városa volt.

Makó főként a makói hagyma révén ismert, ami hungarikum, de turisztikai vonzerejét növeli, hogy Magyarország legvirágosabb városa. Legfőbb vendégcsalogató eleme azonban a termálvíz, amelyet a fúrások 1956-ban juttattak felszínre. A Termál- és Gyógyfürdőt az évtizedek alatt folyamatosan bővítették, 2012 januárja óta pedig teljesen új épületegyüttessel, wellness-, gyógy- és élményelemekkel várja az idelátogatókat. A gyógyvíz jótékony hatásait a Marosból származó gyógyiszap egészíti ki.

Makó honlapja:Link

Makó ma:




Magyarország területén kb. 6-7000 méterre a Föld felszíne alatt hatalmas nem-hagyományos gázkincs rejlik. A makói földgázvagyont a világ egyik legnagyobb nem hagyományos földgáz lelőhelyeként emlegetik. A Falcon Oil & Gas Ltd. 2005. évi kezdettel három kutatófúrással kijelölte a lelőhely határait, és három másik fúrást is végzett a terület közepén, 2007. májusában pedig kitermelési koncessziót kapott a kormánytól mintegy 100 ezer hektárra. A társaság úgy becsülte, hogy a koncesszió területe körülbelül 1,2 billió köbméter földgázt tartalmaz, ami háromszor annyi, mint Nagy-Britannia bizonyított földgázkészlete.
A Makó alatt fekvő gázmező terméke olyan mélyen fekvő és magas hőmérsékletű környezetben fekszik, amelyben az amerikai gáz kinyerésére alkalmazott berendezések, mérőeszközök és számítástechnikai rendszerek a gáz kiaknázására teljesen használhatatlanok lennének. Úgy látszik, hogy a világ más részén talált gázok se hasonlóak a magyar természeti forráshoz, mert eddig nem volt olyan vállalkozó, amely a magyar viszonyokra alkalmas berendezést fel tudott volna ajánlani.

forrás: (https://www.facebook.com/amagyarnyelv)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gondolatok...
  2013-11-06 05:57:12, szerda
 
  Már majdnem megvettem a "Pozitív gondolkodás előnyei" című könyvet, de
aztán arra gondoltam, ugyan mire lenne jó.
Azt hiszem, felkötöm magam... Persze, csak ha minden kötél szakad.
Ha nem mész el mások temetésére, ők sem mennek el a tiédre.
Ölni tudnék egy Béke Nobel-díjért!
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor
biztosan hétfő van.
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn!
Jézus, ki vagy a mennyekben, én is kivagyok itt a földön!
Ha a munkavégzés olyan egészséges, miért nem a betegekkel csináltatják?
Azok a nők, akik úgy gondolják, hogy a férfiakat a hasukon keresztül
lehet megfogni, egy jó arasznyit tévednek!
Az italt elhagyni jó dolog..... sokkal rosszabb viszont, ha már nem
emlékszel, hol hagytad el.
Azt mondják, a férfiak állandóan a szexre gondolnak. Ez nem igaz,
sokszor jut eszükbe a sör is.
Ne köpködj a sivatagban! Még szükséged lehet rá.
Egyetlen atombomba tönkreteheti az egész napodat.
Hölgyeim! Ha már megkedvelték a koffeinmentes kávét és teát, a
cukormentes kólát, a nikotinmentes cigarettát, miért nem kedvelik az
impotenseket?
Annak ellenére, hogy az élet drága, még mindig elég népszerű .
Egy tetőablakot csináltattam a lakásomban. A felettem lakók erre dühösek lettek.
A nejem szerint túl kíváncsi vagyok. Legalábbis folyton erről írogat a
naplójában.
Csak a hangom miatt nem lettem énekes.
A feleségem anyja gyakran mondogatja, hogy nőies vagyok. Nem zavar,
mert hozzá képest tényleg.
A nők szeretik az egyszerű dolgokat az életben, így a férfiakat is.
A feleségemmel mindig fogjuk egymás kezét. Ha elengedem,rögtön vásárol
valamit...
Csak a szülői értekezleten tudtam meg, hogy nincs is gyerekem.
Egy papban és a karácsonyfában az a közös, hogy a golyók csak dekorációk.
Nem tudom, mit kezdenék a feleségem nélkül. De akkor is olyan jó rágondolni.
Fiatalabb koromban 4 hajlékony tagom volt és 1 merev. Ma négy merev és
egy hajlékony tagom van.
Az egyetlen, amit kérek, egy esély, hogy megbizonyosodhassak arról: a
pénz nem boldogít.
A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig
megmagyarázza, hogyan.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jelentésekből...
  2013-11-04 09:26:15, hétfő
 
  Idézetek rendőri jelentésekből:
Lecsaltam az alagsorba, és megvalósítottam vele homoszexuálisán azt, amit éreztem iránta...
A helyszínen megállapítást nyert, hogy a fent nevezett személy a birtokába került lőszereket szétszerelte. Azokkal játszadozott, amelyek során azok a kezében elműködtek.
Négyen támadtak rám: három fiatalkorú és két kutya.
Felszólításomra az előállított azt válaszolta, hogy azt csinál, amit akar, majd szoknyáját felkapta, lekuporodott a lépcsőre, és újra az utcára folyatta vizeletét. A szabálysértés ténye több méter hosszan csordogált.
A nő elmondása szerint férje nem tudta otthon teljesíteni férfiúi kötelezettségét. Ezért késsel támadt rá, levágásilag, hogy máshol se tudja azt használni. A mozdulat közben a kés kicsit félrecsúszott, így hasba szúrta a férfit.
Körözését rendelem el személy elleni lopás bűncselekményének alapos gyanúja miatt ismeretlen tettesnek, aki a pályaudvaron B. B. sérelmére személyi tulajdon elleni lopás bűncselekményét ismeretlen időpontban módszer nélküli módszerrel elkövette.
A sértett szerint támadója legudvariasabb cselekedete az volt, hogy csak egyszer verte meg.
A holttesten a rajta levő alsónadrágon kívül semmi személyazonosságra utaló igazolás nem található.
A megboldogult nyugalmát a temetkezési vállalat szakembereinek megérkezéséig a helyszínen őriztük.
Nevezett nő csak erőteljes felszólításomra volt hajlandó benyúlni a szoknyája alá, ahonnan is a lába közül elővette a három csomag előzőleg eltulajdonított kávét.
A társadalmi tulajdont sértő bűncselekmények száma az utóbbi öt évben hullámzóan stagnál, a trend lefelé mutat.
Verekedéshez küldtek ki, ahol a számbeli fölényben levő gyanúsítottak elküldtek melegebb éghajlatra. Én elmentem, majd az erősítéssel visszaérkeztem a helyszínre.
Tetten értem, amint az intézeti szökevény a padon fekve csavargott.
A bejelentő szerint hátulról megnyomták a feleségét a körúton.
A helyszínt biztosítottam, ahol a bizottság egy emberi bélsárral szennyezett nadrágot, valójában szaros gatyát talált.
Észrevettem, hogy az előállított a hímvesszejével szennyezi a környezetét. Felszólításomra felém fordult, testrészét lóbálta. Felszólítottam a cselekmény befejezésére, mire nyomatékosan felkínálta nemi szervét étkezési célokra, amit kérek súlyosbító körülményként figyelembe venni.
A feljelentő szerint a meztelenül napozó nudistákat körbevették, és jól megruházták.
A lakásához tartozó garázsban egy házilag eszkábált pisztollyal A. B. egy esetben halántékon lőtte magát, majd a helyszínen elhalálozott.
A szomszédok szerint a hulla még reggel összeveszett a feleségével, majd az egész napot kocsmázással töltötte.
A baleset idején a szabálysértő sofőr mellett a gépkocsiban egy idegen nő is tartózkodott. A helyszínen megjelent a balesetet okozó férfi felesége, aki tudomásul vette, hogy a férfit könnyű sérüléssel szállították kórházba, majd azt mondta, ha hazajön otthon súlyos sérülései is lesznek.
Gyanúsított a husáng felemelése által elkövetett hivatalos személy elleni erőszak kísérletének vetését követte el, tekintetbe véve, hogy a szolgálati sapka kétséget kizáróan a hivatalos személy fején helyezkedett el, ami a felemelés következtében a földre esett. Ezek után a helyzet gumibot alkalmazásával megnyugtatóan rendezésre került.
A gyanúsított gépkocsijával a község belterületén elütötte a vele azonos irányban haladó, ismeretlen személy által hajtott kerékpárost.
Az elkövető vékony, csenevész, nagyfejű, a sértettek elmondása szerint leginkább E. T.-re emlékeztető, fiatal férfi.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
OKULJUNK ! Avagy - aki hallja, adja át !
  2013-11-02 23:25:10, szombat
 
  OKULJUNK! Avagy - aki hallja, adja át!

Az a minisztérium, amely ma is a Szalay u. 10. szám alatt működik, akkor vesztette el jogosultságát az ,,OKTATÁSRA", amikor a II.világháború után a kommunisták államvallássá tették az ateizmust.
Addig ugyanis teljesen érthető volt a ,,cégtábla" a kapu alatt.
Mert így volt olvasható: ,,VALLÁS ÉS KÖZOKTATÁSIMINISZTÉRIUM".
Nos, miután a ,,vallás" (hit) okkult, azaz láthatatlan tartományba tartozó téma, arra ítéltetett, hogy lekerüljön a cégtábláról az első menetben.
Majd valaki rájött, hogy a vallás a közemberrel akarja összekötni Istent, ezért másodkörben a KÖZ is lekerült a Szalay utca 10. számú ház névtáblájáról.
Ám ma is ott éktelenkedik a maradék OKTATÁS, mint műveltetőige.
Ennek így magában való jelentősége csak olyan valakit késztet elgondol-kód-ásra, aki elég öreg, illetve vén, és tudhatja, a két betű,,OK" ( =TEREMTŐ=GONDVISELŐ=ISTEN) OKKULT, KOZMIKUS JELENTŐSÉGÉT.
A VALLÁS KÖZÜGY! OKTÁVOKKAL MAGOSABB TUDÁST közlő TAN!
Csak a hetven éven felüliek érthetik igazán ezen Okfejtést,s főleg azok, akik zenészek, mert ők a rezonancia Oktáv törvényét, mely a világmindenség szervező elve, ismerik, az OK-OKozatOK függvényében.
Azoknak, akik a háború után kezdtek iskolába járni, még imával kezdődött a TANÍTÁS, sőt azzal is fejeződött be napról-napra.
Amikor tollvonással áthúzták a ,,VALLÁST" a kapu alatti cégtáblán, megszűnt az ima az ország összes iskolájában. Azokban is, amelyeket az egyházak tartottak fenn addig.
Miután az egyházak közösségekért tartották fenn iskoláikat,lekerült a ,,KÖZ" szó is a minisztérium Szalay u. 10. számú házról.
Most már csak az a kérdés, hogy maradhatott ott az eredeti táblán az a két betű: ,,OK", ha nincs OKOZÓ=TEREMTŐ=GONDVISELŐ=ISTEN???
Vagy valaki tudta előre, hogy eljön egy oly kor - a latin,német, orosz nyelv után -, amelyben mindenki OK-ézik, mert most már angolkorban szenvedünk.
Vagy VAN ISTEN, a magyarOK Istene, (az OK nem többes szám,hanem jelző), aki megcsillantotta humorba mártott bölcsességét és megkerülhetetlenségét!!!
Íme egy minisztériumi cégtábla története 1945-től 2013. 09.30-ig. Magyarok Okuljatok, mert nyelvetek elve eleven tüzes fegyver, s nem fog rajta sem idő, sem istentelenek jövés-menése!
OKTÁVIA
Az ,,OK" marad, mert öröktől fogva van.
Hímnős nyelvünk végre szót kap a Globe Színház színpadán,mivel a nagy és világnyelvek egyike sem mutat túl ezen a mulandó világon, aholdualitás dúl.
Nálunk egy a kettő: Jézusmária.
Tényleg: két szemem egyként lát,
két fülem egyként hall,
két lábammal egyet lépek,
két kezemmel egyet ölelek.
Le-fel, észak-dél, kelet-nyugat, ki-be, stb.
Láthatod magyar, ha kimondod: VAGYOK, hova azonosítod magod.
Oktávra van az OKISTEN, de teneked mindegy, ill. nyolc, mert az OK=KÓD.
Amiért még itt vagytok magyarok, hogy galaktikus tudást oktassatok, amely halhatatlanságot hordoz.
Ez a titok: az ISTENEMBER. Tíz betű (van). Énok. - Ez van!!!
Okuljunk, hogy oktathassunk, vigasztaljunk, vigyük a jó hírt: Énok nem halt meg, mert az Isten őt felvitte.
A tan tehát: ha az Én az Okkal szent házasságra lép, nem halhat meg, mert halandóságában is halhatatlan, átlényegül.
Énok lesz és örök.
A ,,vallás és közoktatás"-t először megfogalmazók,cégtáblaírók ezt még tudták.
Tudták, hogy a tudás népe mi vagyunk, s a mi felelősségünk a szellem-lelki ember kiművelése a nyelv elve okán, annak segítségével.
Nyelvünk hímnős rezgése magasabb régiókat nyit meg értelmi-érzelmi valónkban.
Felkészít már itt és most a kozmikus exodusra!
Mert ha csillagösvényen jöttünk, azon is megyünk haza a magos mennyek országába.

OKTÁVIA

forrás: (https://www.facebook.com/groups/159160090847264/permalink/511488002281136/)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
2013.10 2013. November 2013.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 11 db bejegyzés
e év: 130 db bejegyzés
Összes: 339 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 64
  • e Hét: 280
  • e Hónap: 554
  • e Év: 8529
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2019 TVN.HU Kft.