ovarzolee.blog.xfree.hu
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18
Év vége
  2019-12-31 16:14:06, kedd

Tegnap ismét Pesten jártam, el kellett hozni a gyógyszeremet. Ebéd volt, a vasárnapra készített székelykáposzta igazán másnap finom. El is fogyott az utolsó szálig. Délután egy kis javításon voltam Feketeerdőn. Megérte kimennem, mert sok szép könyvet kaptam. Amint levizsgázok elkezdem olvasni őket. A volt szomszédékat jó volt látni és beszélgetni velük. Sokat tanultam tőlük annak idején ritka manapság az értékes ember, Ők azok.
Este vacsorázni voltunk Zsolti haverommal. Eredetileg karácsony előtt mentünk volna, de mivel ledobtam a láncot, ezért eltoltuk.
Ma főztem már egyszer és túl vagyok a takarításon is. A holnapi ebéd még hátra van. A meleg víz órát már leolvastam. Ez egy szokásos december végi elfoglaltság. Hamar le fogok feküdni aludni, holnap reggel 1/2 7 kor munkával kezdem az új évet.

Abda City
  2019-12-29 15:12:31, vasárnap

Kezd hangom lenni, de inkább csendben vagyok. Ma elkezdett felszakadozni a nyák. Folyamatosan köpködök. Elég későn 10 óra után ébredtem fel. Közel 1 hét alig alvás után jó volt kipihenni magamat. Mivel az ebéd már készen volt, ezért úgy döntöttem, hogy mindjárt ebéddel kezdem a napot. Megmelegítettem a káposztát és meg is ettem. Finom lett. Aztán Abda felé vettem az irányt, itt nyugszanak apai nagyszüleim. Öregapám halálakor 3 és fél éves voltam, csak foszlányaim vannak róla. Elmondásból tudom, hogy nagy nőcsábász volt. megjárta a Don kanyart, de hazatért. A fogságot is megúszta, mert belefeküdt a csalánba és azt hitték, hogy rühes így hazazavarták. Sofőr és szerelő volt Győrben. Testvérei közül 56-ban többen kivándoroltak. Nagyanyámról több emlékem van, Ő 91-ben halt meg. Magáztuk, mindenki a családban. Ő háztartásbeli volt. 5 gyermeket nevelt fel. 1 halt meg gyermekként. Ő abdai születésű volt, a szülei is a sírban vannak eltemetve. Itt nyugszik még apám nővére is és meg van említve apám bátyja is. Ő 56-ban szintén kivándorolt, de a 70-es évek közepén eltűnt. Azóta sem tud róla senki semmit. Ha élne 86 éves lenne.
Az óvári temetőbe is kimentem, általában 24-én vagy 25-én szoktam kimenni, de most lázasan ez elmaradt. Viharos szél tombol. Leszedtem az elhasznált mécseseket és gyújtottam frisseket. Jó volt hazaérni.

Éjszakai szolgálat
  2019-12-28 22:54:55, szombat

A szolgálatot személyesen és írásban adjuk és vesszük át. Röviden elmondjuk mi történt aznap, milyen vonatok, egységek vannak az állomáson, melyiken nincs személyzet, hogyan van rögzítve. Mi várható, mi maradt el.
Ezek után 3 naplóban és a jelentkezési könyvben kell aláírogatni. A három napló: A Fejrovatos előjegyzési napló, a Hiba előjegyzési könyv, és a Villamos üzemi napló. Majd a számítógépekbe belép az, aki dolgozik. Mivel én felügyelet alatt állok, ezért nekem nincsen kódom. Más neve alatt dolgozok.
Moson közép állomás, normál esetben a forgalmista egyedül dolgozik. Már tolatásvezető sincs rendszeresítve, a pénztár pedig a Máv Starthoz tartozik.
Ha a szomszéd vonatot akar indítani, akkor engedélyt kell kérnie. Ezt számítógépen vagy távbeszélőn tudja megtenni. Ha meg van az engedély, akkor ezt naplózzuk és jöhet a vonat.

Számítógépen látom, hogy hol tartanak a vonatok. Ha ez a gép elromlik, akkor az időt nézem és az alapján számolok érkezést. A személyszállító vonatokat 4 perccel korábban kell bemondani, ez számítógépről megy. Van egy szövegkönyv, amit akkor használunk, ha ez a gép megadná magát. A vonatok indulási vágánya meg van hirdetve, ettől indokolt esetben el lehet térni. Az érkező vonatot fogadni kell az iroda előtt, vörös sapkában. Ennek a vörös sapkának még a Monarchiából van hagyománya. Egyszer le írom miért is fontos.

Mosonban a vonatokat a vezető jegyvizsgáló hatalmazza fel indulásra. Így nekünk nem kell kalimpálni. Ezután könyvelünk számítógépbe és a naplóba is.

Ez idáig leírva elég egyszerűnek tűnik, de nappal kb. 80-100 vonatunk van. Gyakran még wc-re menni is nehéz. Előfordul, hogy Hegyeshalom a helytelen vágányon küld vonatot illetve kér vonatot. Ilyenkor minden körülményt figyelembe véve kell dönteni, hogy melyik vonat melyik vágányra jön és megy. 6 fővágányunk van. Ez elég kevés. Figyelni kell, mert ha nem viszi az osztrák a vonatot, akkor Hegyeshalom sem viszi el. A 6 vágány hamar betelik.
Mivel a helyi és a gyors vonatok között 7 illetve 9 perc a különbség késés esetén fennakadás van, ha még ehhez egy-két teher is hozzájárul, akkor igen csak jól kell dönteni, hogy ne vágjon oda az ember 10-15 percet egyik vonatnak sem.

A tegnap éjszaka nyugodt volt, mert Karácsony van. 6 óra után jött a váltás és jöttem haza.

Éjszakai műszak napján
  2019-12-28 22:47:12, szombat

Tegnap fél hétkor keltem fel. Felöltöztem és köhögések közepette elmentem a Sparba. Megvettem a listán szereplő dolgokat. Hazatérés után elpakoltam, majd jött a cukor mérés, és a reggeli. Kinyomtattam azt a 3 oldalt, amit a tegnapi napra szántam mint tanulási adagot. Aztán elmentem masszázsra, de mivel annyira köhögtem, hogy képtelenség lett volna az ágyra hasra feküdni, ezért Karcsival megegyeztem, hogy ezt a napot kihagyjuk. A megnyert 1 órát kihasználva bementem a patikába egy más fajta köptetőért, illetve vettem pár zöldséget, gyümölcsöt.
Hazatérés után megfőztem a tökfőzeléket. Igaz, hogy fagyasztott volt, de apait anyait beleadva igen ízletesre sikerült. Ezt bizonyítja, hogy a fazék alján alig maradt valami. Halrudacskákat sütöttem ki mellé. Ebéd után a kinyomtatott 3 oldalt olvasgattam, értelmeztem. Próbálom apránként összerakni. Egy kis zene hallgatás után elkészítettem az éjszakai ellátmányomat. Csak gyümölcsöt viszek. (Körte, szilva, datolya szilva, mandarin) megettük a vacsorát, mosogattam. Megmosdottam és felöltöztem. 1/4 7-re értem az irodába. Ennyi fér(t) bele a nappali 12 órába.

Némaság
  2019-12-28 19:18:29, szombat

Éjszaka dolgoztam és hallgattam. Alvás után elkezdtem köhögni és szépen szakadozott fel a torkomban, tüdőmben lévő nyák, elég sok fel is jött, de még maradt bennem anyag. Este eszek még mézet és remélem, hogy holnap már lesz egy kis hangom. Új év első napján dolgozom először. Addig kell helyre jönnöm. Példákat addig is gyakorlom.

Hangtalanul
  2019-12-27 11:12:14, péntek

Azt mondják, hogy a bölcs emberek keveset beszélnek. Most én is csendben vagyok, mert teljesen elment a hangom. Nátha, köhögés nincs. Viszont érzem a torkomban a felgyűlt nyákot. Ma vettem egy harmadik köptetőt. Remélem, hogy ez hatni fog. Addig is hallgatok, mert hallgatni arany!

Csendes napok
  2019-12-26 16:07:32, csütörtök

Lassan kezdek kilábalni a náthából. A köhögés kezd alább hagyni, vagy már az is belefáradt. Dolgoztam 24-én nappal és tegnap éjjel is. Csend volt a vasúton is. Itthon is a nyugalom volt. Már kinőttünk az izgalmakból. Az ember jobban kedveli már a nyugalmat, kiszámíthatóságot.

Roham
  2019-12-23 12:01:13, hétfő

Már mint a boltokban. Nekem csak kenyeret kellett vennem, de ami a Sparban van pontosabban volt az olyan látvány, mintha atomtámadás előtt lennénk. Nagyon hosszú sor volt a pénztár előtt, ráértem figyeltem az embereket, Volt aki leértékelt - szavatosság lejárta előtti - dolgokat vett, a ruházata alapján többre is futotta volna neki. Egy idősebb néni mindenféle süteményt vett. Egy fiatal házaspár két kocsira való élelmiszert pakolt be. Persze ezek a kivonatok csak a felszínt láttatják, hogy mi van vagy mi nincs otthon, azt csak ők tudják. Mindenki azt gondolja, hogy Ő maga a középpont és ő a tökéletes. Igen hozunk mindannyian valamit otthonról. Amit aztán tovább adunk. Mit szólnak mások? Hangzik el a közhely. Miért és ki szólna. Mindenki másképp csinálja!

Az éjszaka
  2019-12-22 20:07:00, vasárnap

továbbra is szenvedek. Egész nap jól vagyok ma már nem volt hőemelkedésem sem. Azért a köhögés meg van, de ha elfekszem, akkor vége a nyugalomnak. Már azt se tudom, hogy mit vegyek be. Néha jön is fel valami, már fáj mindenem a sok köhögéstől.
A lakás kitakarítva, a sütemények megérkeztek a francia saláta elkészült. Veszekedés is volt.

További szenvedés
  2019-12-21 17:56:03, szombat

Pokoli éjszakám volt. Alig aludtam, végig köhögtem szakadt fel a takony. Reggelre már mindenem fájt a sok köhögéstől. Éreztem, hogy fázom, ez a láz jele. Este már nem mértem meg, de reggel már igen. Hőemelkedésem volt. Vettem is be lázcsillapítót, délután is kellett. Eddig így állok. Nyugodtabb ünnepre készültem.

1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18
2019.11 2019. December 2020.01
16171819202122

• e Hónap: 1851
  • e Év: 24021

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,