ovarzolee.blog.xfree.hu
Norvégia 6. nap
  2009-10-04 13:19:44, vasárnap

Szeptember 24. Csütörtök
Az interneten láttuk, hogy dél körül a Briksdal gleccsernél szép idő lesz, így arra vettük az irányt. persze reggelre szépen behavazott Geiranger felett. A nyári gumival tiszta élvezet volt az út. A 20 km-es szakaszon a tenger szintről 1000 méteres magasságra emelkedik fel az út. Nem akármilyen szerpentinen. A jó 2 órás út után érkeztünk meg a parkolóhoz, ahonnan aztán elég drágán 180 koronáért viszik fel az embert a gleccserhez, de igen meredek az út, ezért megéri a dolog. Egy év után újra láttam a Briksdal gleccsert hát sokat ment össze sajnos. Az idő még elég hitvány volt, de visszaereszkedés útközben abba maradt az eső és lehetőség nyílt igazi fotózásra is. A gleccser víz szél sebesen rohan lefelé a völgyben, közben többször vízesést képez. Az elképesztő őszi színekkel a látvány leírhatatlan. Visszafelé jövet többször megálltunk a szerpentin mellett fotózni és megnéztük a Sas utat is, ahonnan a Hét nővér vízesés is látható. Kora délután hamar befejeztük a fotózást, de a látvány, amit kaptunk egy életre szóló.

0 komment , kategória:  Általános
Norvégia 5. nap
  2009-10-04 13:05:38, vasárnap

Szeptember 23. Szerda
Reggel esőre ébredtünk a troll völgyben. Előző napon elmaradt pár látnivaló, ezért ismét a Rauma völgye felé vettük az irányt. Sok szép vízesés és folyó látható ezen a rövid kis szakaszon. Csodálatos látvány, ahogyan a fehéres víz a vörös és barna növényzet között utat talál magának.
Dél körül Andalsnesben ettem egy fél holdat, majd átkeltünk a Troll hágón. Sajnos fent le volt zárva a kilátó építési munkák miatt, de itt legalább a nap kisütött egy picit, így jó képek születettek. Hihetetlen a látvány közel 1000 méteren színek és a hegyek összhatása elmondhatatlan. Aztán Geiranger felé vettük az irányt, de nem egyenesen, hanem Stranda és Hellesylt érintésével. Sajnos arra nagyon esett az a fránya eső, pedig a látvány ott is szemet gyönyörködtető volt. Így nem volt mit tenni, mint vártuk a kompot, mely 340 koronáért vitt át Geirangerbe. Az egy órás út Norvégia legszebb fjordján visz Keresztül. Itt látható a Hét nővér vízesés és vele szemben a Kérő. Az időjárás miatt azonban csak a meleg étteremből néztük ezeket a fantasztikus természeti jelenségeket. Faházat a Vesterás farmon találtunk 400 koronáért. A tulajdonos emlékezett rám. Egy éve ott voltunk 8 napig. Így ismerős helyen aludtunk, ahol internet is volt végre!

0 komment , kategória:  Általános
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2
2009.09 2009. Október 2009.11
19202122232425

• e Hónap: 15464
  • e Év: 40776

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,