Belépés
sanci81.blog.xfree.hu
-Minden ember, minden apró mozzanat, Életedbe úgy került, hogy magad vontad oda... Az pedig, hogy mit kezdesz velük, csakis rajtad áll! ... Czifra Sándor
2007.12.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/49 oldal   Bejegyzések száma: 480 
Roland Raztenberger halála
  2013-04-30 21:11:40, kedd
 
  Az 1994-es San Marinó-i nagydíj időmérő edzésen, április 30-án az osztrák versenyző kicsit lecsúszott a pályáról az egyik kanyarban, majd úgy döntött, hogy megkezd még egy gyors kört. Miután csak 2 kerékkel hagyta el a pályát így csak gyors irányváltásokkal ellenőrizte, hogy az autó nem sérült meg, majd megkezdte a következő gyors körét az edzés 20. percében. Az első vezetőszárnya teljes terhelésnél röviddel a teljes gázzal vehető Villeneuve-kanyarba érkezéskor eltört. Ez az autó irányíthatatlanná válását okozta és az osztrák versenyző már nem tudta elkerülni az ütközést, szinte teljes sebességgel (315 km/óra) a betonfalnak csapódott, majd a következő kanyarban megállt. A teljesen összeroncsolódott autóban a pilóta feje természetellenesen félrebicsaklott, azonnal észrevehető volt, hogy nagy a baj. Miközben természetesen az edzést megállították, a mentőcsapatok pillanatokon belül a helyszínre érkeztek és megkezdték küzdelmüket Ratzenberger életéért, de már a sisak levételekor látták hogy esélye sincs a túlélésre a pilótának, aki erősen vérzet az orrán, száján és a fülén keresztül is. Az osztrák versenyző szinte azonnal belehalt a csigolya- és koponyaalapi-törésébe. Ezt nem sokkal a bolognai Maggiore kórházba való szállítása után jelentették be. A sors fintora, hogy Ratzenberger azért nem jött ki a boxba ellenőriztetni az autóját, hogy ne veszítsen időt a javítással, és biztosan legyen elég ideje ahhoz hogy a vasárnapi futamra mínősítse magát, és ezen tervét halála sem gátolta meg. A pilóta így is a 26. rajthelyet szerezte meg, vagyis indulhatott volna a vasárnapi nagydíjon . Ez volt az első haláleset Formula-1-es versenyhétvégén Riccardo Paletti 1982-es Kanadában elszenvedett balesete óta és Elio de Angelis 1986-os tesztbalesete óta Roland Ratzenberger volt az első, aki Formula-1-es autóban vesztette életét.








A balesetet követően Ayrton Senna, Michael Schumacher és Gerhard Berger létrehozták a GPDA-t, a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, hogy a pályák és az autók biztonságáért tegyenek. A következő napon Ayrton Senna is életét vesztette. A következő, monacói nagydíjon az első két rajtkockát szabadon hagyták és egy brazil, illetve egy osztrák zászlót festettek rájuk a két elhunyt versenyző tiszteletére. A pilóták körében igen népszerű osztrák sisakmintáját festette a légbeszívóra a Simtek csapat "for Roland" felirattal, ezzel adózott emléke előtt a csapattársa David Brabham, akinek autóját díszitette a piros-fehér sáv.

Ratzenberger és Senna balesete után több műszaki szabályváltoztatás életbe lépett, szigorították a törésteszteket, magasították a pilótafülke oldalfalait és hosszú fejlesztések után a HANS-t is bevezették 2003-ban, amely az osztrák versenyző sérüléseihez hasonlók megakadályozását szolgálja.

Ayrton Senna autójában a balesete után egy vérrel átitatott osztrák zászlót találtak: ezt lengetve akart tisztelegni a futam utáni levezető körben Roland Ratzenberger emlékére.
 
 
0 komment , kategória:  Katasztrófák és történetei  
Készülődés
  2013-04-30 21:08:55, kedd
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Technikai gondok
  2013-04-30 21:08:04, kedd
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
A reménység
  2013-04-30 21:07:24, kedd
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Végzetes pillanatok
  2013-04-30 21:06:03, kedd
 
 







 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
A tragédia
  2013-04-30 21:03:34, kedd
 
 







 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Versenyzés mindenek előtt
  2013-04-30 21:01:26, kedd
 
 







 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Az 1994-es mezőny
  2013-04-30 20:59:24, kedd
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Roland Raztenberger
  2013-04-30 20:58:25, kedd
 
 







 
 
0 komment , kategória:  Forma-1 képek  
Roland Raztenberger pályafutása
  2013-04-30 20:56:25, kedd
 
  Roland Raztenberger 1983-ban a német Formula Ford bajnokságban versenyzett és ezen kategória osztrák és közép-európai bajnokságát 1985-ben meg is tudta nyerni. Ugyanebben az évben a Brands Hatch-ben megtartott Formula Ford fesztiválon egy második helyet szerzett, következő évben pedig a brit Formula 3 bajnokságban találta magát, ahol két év alatt két összetettbeli 12. helyet szerzett, majd továbbállt a Túraautó Világbajnokság mezőnyébe, ahol a Schnitzer csapat BMW M3 autóját vezette. A rövid zártautós kitérő után 1989-ben a brit Formula 3000-ben egy győzelmet aratva harmadik helyen végzett.

1990-ben szériát és országot is váltott, Japánban ismét sportautókkal versenyzett, köztük túraautókkal, 1990-ben és 1991-ben is ötödik helyet szerezve egy BMW M3 autóval. 1992-ben már a japán Formula 3000-ben indult és annak ellenére, hogy régebbi fejlesztésű autója volt, két versenyt is meg tudott nyerni és másodikként végzett az összetettben, a következő évben pedig tizenegyedikként. Le Mans-ban a híres 24 órás autóversenyen is több alkalommal elindult, elsőként 1989-ben a Brun Motorsportnál egy Porsche 962 volánjánál Maurizio Sandro Sala és Walter Lechner társaként, azonban a harmadik órában már feladni kényszerültek a versenyt. 1991-ben szintén velük indult, de 1990-ben egy kitérőt tett a Sard csapathoz, majd 1992-ben és 1993-ban is velük indult el. Utóbbi évben ötödik helyet szerzett Mauro Martini és Naoki Nagasaka társaként egy Toyota 93 C-V autóval.

1994-re megvalósulhatott élete nagy álma: Formula-1-es szerződést kapott a Nick Wirth vezette újonc Simtek csapattól öt versenyre, David Brabham csapattársaként. Élete első versenyén, Brazíliában nem sikerült kvalifikálnia magát a versenyre, miután az első időmérő edzésen mechanikai problémák adódtak autójával,míg a második edzésen felhőszakadás zúdult a pályára, így esélye sem volt bejutni az indulók közé. Ez óriási nyomást tett a pilótára, ami sajnos a későbbiekben megmutatkozott. A második , Aidában megtartott Csendes-Óceáni Nagydíjon már a rajtrácson állhatott: élete első versenyén, amelyen részt is vett, a 11. lett.



 
 
0 komment , kategória:  Érdekességek  
     1/49 oldal   Bejegyzések száma: 480 
2013.03 2013. április 2013.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 480 db bejegyzés
e év: 6360 db bejegyzés
Összes: 50420 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 292
  • e Hét: 710
  • e Hónap: 7132
  • e Év: 100837
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.