Belépés
sanci81.blog.xfree.hu
-Minden ember, minden apró mozzanat, Életedbe úgy került, hogy magad vontad oda... Az pedig, hogy mit kezdesz velük, csakis rajtad áll! ... Czifra Sándor
2007.12.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
Együtt a csapat
  2017-06-10 17:53:35, szombat
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Állatcsodák  
Megpihentek
  2017-06-10 17:52:56, szombat
 
 


Link




Link




Link




Link




Link




Link




Link
 
 
0 komment , kategória:  Állatcsodák  
Al-Duna - Vaskapu - Kazán szoros.
  2017-06-10 17:48:45, szombat
 
 


Link

Al-Duna - Vaskapu - Kazán szoros.

Az Al-Duna hajózhatóvá tétele, a magyar mérnöki munka egyik csúcsteljesítménye. Link




Link

A Vaskapu és a Kazán szoros

A Duna hajózhatóvá tétele egészen a Fekete tengerig, már a római korban is foglalkoztatta az embereket. Az Al-Duna medre sziklákkal tarkított vadregényes zúgóin lehetetlen volt hajóval átkelni.
A ,,Kazán" elnevezés is innen ered: úgy tartották, hogy a víz mélyén hatalmas, forró üstök vannak, és azok miatt fortyog állandóan a víz. A hajózás megkönnyítésére Tiberius császár a szoros jobb partján utat építtetett a hajók vontatásának elősegítésére, melyet később Trajánusz császár folytatott.
A történelem során, több helyen is alkalmazták ezt a módszert, gondoljunk csak a ,,volgai hajóvontatókra". A római építmények pusztulása után a középkorban a hajózás gyakorlatilag alig működött, egészen a XIX. század elejéig. A Duna a Kárpátok déli áttörésénél volt legnehezebben hajózható.
Nobel találmányának köszönhetően Széchenyi István és Vásárhelyi Pál irányításával a sziklák lerobbantásával és meder mélyítésével, ill. a part mentén sziklába vágott út építésével elérték, hogy a korábbi 150 nap helyett évente 290 nap lett hajózható a Duna ezen szakasza.
Alacsony vízállásnál a hajók rakományait szekerekre rakták és a part mentén létesített úton fuvarozták tovább, majd rakták vissza a hajókra.

Ma tábla jelzi a római császárok és Széchenyi emlékét, igaz az utóbbi már csak régi felvételeken látható, mivel víz alá került.

A munkálatokat már 1834-ben elkezdték, de egy év múlva abbahagyták, és csak 1856-ban nyílt lehetőség a folytatásra. A szabályozott szakaszt 1896-ban adták át. A szabályozás gigantikus mérnöki munkája, csak a Szuezi és a Panama csatornák beruházásaihoz volt hasonlítható.
Jules Verne a ,,Dunai hajós", míg Jókai Mór az ,,Aranyember" című regényeiben emléket is állít a Dunán legyőzendő akadálynak. A 125 éve elhunyt Baross Gábor a heroikus munka során fázott meg, és 44 éves korában, 1892. május 9-én tüdőgyulladásban meghalt. A szabályozás során 85 munkás vesztette életét.

Bővebben: Link




Link
 
 
0 komment , kategória:  Szép tájakon  
Fantasztikusan jó és olcsó ötletek...
  2017-06-10 17:44:58, szombat
 
  Fantasztikusan jó és olcsó ötletek...




Link




Link




Link




Link




Link
 
 
0 komment , kategória:  Érdekességek  
Puglia Dél-Itália gyönygszeme
  2017-06-10 17:42:34, szombat
 
 


Link

Puglia Dél-Itália gyönygszeme: Link




Link

Az "olasz csizma sarkán"

Puglia /ejtsd: Púljá/ tartomány az Appennini félsziget délkeleti részsén, az olasz csizma sarkán fekszik, székhelye Bari városa.
Kisebb és nagyobb településein háborítatlan olasz hangulat fogadja, a ma még, viszonylag kevés számú látogatót. A régió termékeny földjein, a dombok déli lejtőin többféle ízletes borszőlő terem, a borászatnak több évszázados kultúrája van ezen a vidéken. Több olívaolajat állítanak itt elő, mint az ország többi régiójában összesen. Termékeny földje minden időszakban vonzotta a hódítókat.
Jártak itt a görögök, a rómaiak, a bizánciak és a szaracénok, majd a normann és a spanyol hódítók foglalták el, végül 1861-ben Olaszország része lett. Dél Olaszországban erős volt a görög hatás, az itt élő görögök fejlettebb kultúrával rendelkeztek, mint a rómaiak.
Szembetűnő a hasonlóság az isteneik között, úgy tűnik a rómaiak egyszerűen átnevezték a görög isteneket és így lettek saját isteneik. Például Poseidon a görög tenger isten, ebből lett Neptunus, a római tengeristen.
Puglia, dél-Olaszország leggazdagabb vidéke, ezért a délvidék északjának is nevezik. Az olajfaligetekkel tarkított változatos természeti környezet több világörökségi védettség alatt álló értéket is rejteget.

Az Adria kéklő vize látványnak is gyönyörű, de számos strand várja a látogatókat.

Bari,az olasz csizma ékessége

Az ókori Apulia - a mai Puglia - tartomány fővárosa Bari, Dél-Olaszország egyik legnagyobb városa, melyet tréfásan dél Milánójának is szoktak nevezni.
Az ókori történetírók szerint a város nevét egy illír katonai vezetőről, Barionusról kapta.
A település már a normann időszakban virágzott, de fénykorát a Hohenstaufen-dinasztia idején élte, amikor II. Frigyes egyszerre ült a dél-itáliai királyok és a német-római császárok trónján.

A történelmi óváros (Barivecchia) egy kis félszigeten helyezkedik el, amely egy sas fejéhez hasonlít, ezért l'aquila barese (jelentése bari sas) néven is emlegetik. Az óváros olyan, mint Nápoly útvesztői, a látogatók szerint, Bari olyan, mint Barcelona és Nápoly eltitkolt gyermeke.

Bővebben: Link




Link
 
 
0 komment , kategória:  Szép tájakon  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
2017.05 2017. Június 2017.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 100 db bejegyzés
e év: 1631 db bejegyzés
Összes: 50420 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2875
  • e Hét: 9793
  • e Hónap: 20807
  • e Év: 126951
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.