2018-07-03 13:57:12, kedd
|
|
|
Jézus Krisztus szenvedett és meghalt...
24. Hogy bizalommal járulhassunk a szentélyhez
"Teljes bizalmunk van a szentélybe való bemenetelhez Jézus Krisztus vére által." Zsidók 10,19
Az Ószövetség egyik legnagyobb titka, a ,,szent sátornak" nevezett istentiszteleti hely jelentése volt. A titokra történt utalás, de ez nem volt egészen világos. Amikor Izráel népe kijött Egyiptomból és megérkezett a Sinai hegyhez, Isten részletes utasításokat adott Mózesnek, hogyan építsék fel az istentisztelet céljait szolgáló, hordozható sátrat, minden egyes részével és berendezésével együtt. A titokzatos dolog ez a parancs volt: ,,Ügyelj, hogy arra a mintára készíttesd, amit a hegyen láttál!" (2Mózes 25,40).
Amikor Jézus Krisztus eljött a világra, 1400 évvel később, már világosabban feltárásra került, hogy ez a ,,minta" a régi szent sátor számára a mennyei valóság ,,másolata", vagy ,,árnyéka" volt. A szent sátor a mennyei valóság földi ábrázolása volt. Az Újszövetségben ezt olvashatjuk: ,,Ezek a papok a mennyei dolgok képmásának és árnyékának szolgálnak, ahogyan Isten parancsolta Mózesnek, amikor el akarta készíteni a sátort. Mert így szólt: ,,Vigyázz, mindent a szerint a minta szerint készíts el, amelyet a hegyen megmutattam neked" (Zsidók 8,5).
Tehát Izráel istentiszteleti gyakorlata az Ószövetségben valami valóságosabb felé mutatott. Ahogyan voltak szent helyek a szent sátorban, ahova a papok ismételten az áldozati állatok vérét vitték, és találkoztak Istennel, ugyanúgy vannak végtelenül magasabb rendű ,,szent helyek" a mennyben, ahová Jézus Krisztus belépett saját vére által, nem ismételten, hanem egyszer s mindenkorra.
"Krisztus pedig , mint ... főpap... a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, ... Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett." (Zsidók 9,11-12)
Ennek jelentősége a számunkra az, hogy most megnyílt előttünk az út, hogy bemenjünk Krisztussal, Isten jelenlétének legszentebb helyére. Azelőtt csak a zsidó papok mehettek be e helyek ,,másolatába" és ,,árnyékába". Csak a főpap mehetett be egyszer egy évben a legszentebb helyre, ahol Isten dicsősége megjelent (Zsidók 9,7). Volt ott egy elválasztó, tiltó kárpit, amely a dicsőség helyét védte. A Biblia elmondja, hogy amikor Krisztus kilehelte lelkét a kereszten ,,a templom kárpitja felülről az aljáig kettéhasadt, a föld megrendült, és a sziklák meghasadtak" (Máté 27,51).
Mit jelentett ez? A magyarázatot e szavak nyújtják: ,,Teljes bizalmunk van a szentélybe való bemenetelhez Jézus Krisztus vére által, azon az új és élő úton, amelyet ő nyitott meg előttünk a kárpit, vagyis az ő teste által (Zsidók 10,19-20). Krisztus nélkül Isten szentségét meg kellett volna védeni előlünk. Ő meg lett volna szentségtelenítve, mi pedig elpusztultunk volna bűneink miatt. Most azonban, Krisztusért közel jöhetünk, és gyönyörködhetünk szívünkben Isten dicsősége ragyogó szépségének teljességében. Ő nem lesz megszentségtelenítve, mi pedig nem emésztetünk meg. A mindent megvédelmező Jézus Krisztusért, Isten dicsőíttetni fog és mi örökké tartó áhítattal állunk ott.
Ezért, ne legyen benned félelem, hanem jöjj, Krisztus által.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Jézus Krisztus szenvedése |
|
Címkék: gyönyörködhetünk, istentiszteleti, újszövetségben, istentisztelet, berendezésével, teljességében, ószövetségben, elpusztultunk, dicsőíttetni, magyarázatot, valóságosabb, megvédelmező, világosabban, járulhassunk, bemenetelhez, utasításokat, tökéletesebb, jelenlétének, jelentősége, szentélyhez, meghasadtak, megmutattam, krisztussal, kettéhasadt, szépségének, megérkezett, parancsolta, emésztetünk, legszentebb, mindenkorra, találkoztak, egyiptomból, olvashatjuk, krisztusért, szentélybe, ábrázolása, szentélybe való, titokra történt, istentisztelet céljait, titokzatos dolog, parancs volt, mintára készíttesd, hegyen láttál, régi szent, mennyei valóság, szent sátor, mennyei dolgok, minta szerint, hegyen megmutattam, szent sátorban, papok ismételten, áldozati állatok, Jézus Krisztus, Amikor Izráel, Amikor Jézus Krisztus, Tehát Izráel, Jézus Krisztusért, John Piper,
|
|