Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 26 
Ki kell adni Paks II adásvételi szerződését
  2015-12-06 22:35:48, vasárnap
 
  Ki kell adni Paks II adásvételi szerződését

2015. december 4. 21:55
Ki kell adni Paks II adásvételi szerződését

Az Energiaklub másodfokon is pert nyert a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel szemben. A jogerős ítélet szerint nyilvánosságra kell hozni a Paks II Zrt. felvásárlásáról szóló szerződést. Paksi szerződések: eljárást indít az Adatvédelmi Hivatal.

Az új paksi atomerőmű építésére létrehozott MVM Paks II. Zrt-t 2014 novemberében vásárolta meg a Magyar Állam nevében az MNV Zrt., az MVM Magyar Villamos Művek Zrt.-től. A tulajdonosi jogokat 2014. november 15-től 2026. december 31-ig a Miniszterelnökség gyakorolja.

Az Energiaklub 2015 januárjában kérte az MNV Zrt.-t, hogy küldje meg az adásvételi szerződést. A szervezet arra volt kíváncsi, hogy milyen feltételekkel került közvetlen állami tulajdonba a paksi projektcég. Az MNV Zrt. arra hivatkozva utasította el az adatigénylést, hogy a szerződés üzleti titkokat tartalmaz. Az adatigénylés elutasítása után az Energiaklub bírósághoz fordult; az ügyben a Társaság a Szabadságjogokért látta el a szervezet képviseletét. 2015 márciusában már született egy elsőfokú ítélet, amely szintén a szerződés kiadása mellett döntött. Az MNV Zrt. fellebbezett, így szerdán a Fővárosi Ítélőtábla hozta meg jogerős ítéletét, melynek értelmében az alperesnek 15 nap áll rendelkezésére, hogy kiadja a dokumentumot.

Az ügyben az MNV Zrt. sikertelenül hivatkozott a tavasszal elfogadott ,,paksi titoktörvényre", ami 30 évre titkosítja az új paksi blokkokkal kapcsolatos adatok nagy részét. A Fővárosi Ítélőtábla megállapította, hogy a szerződés nem tartozik törvény hatálya alá.


Paksi szerződések: eljárást indít az Adatvédelmi Hivatal

Az Energiaklub januárban kezdeményezte a titokfelügyeleti eljárást, kedden a Hivatal arról tájékoztatott, hogy megkezdte a vizsgálatot. 2014 decemberében írták alá a Paks II építésére vonatkozó szerződéseket, magyar részről az MVM Paks II Atomerőmű Fejlesztő Zrt., orosz részről pedig a Joint-Stock Company Nizhny Novgorod Engineering Company Atomenergoproekt nevű cég. A három szerződés az új blokkok tervezésének-gyártásának-építésének, az üzemeltetési és karbantartási támogatásnak, illetve az üzemanyag-ellátásnak és a kiégett fűtőelemek kezelésének és tárolásának részleteit rögzítik. A szerződések nyilvánosságra hozatalát december 16-án levélben kérte az Energiaklub a magyar féltől.
Adatigénylésünkre azt a választ kaptuk, hogy a szerződések nem ismerhetőek meg, mivel azokat a Miniszterelnökség titkosnak minősítette. Az ügyben idén januárban az Energiaklub és Keller-Alánt Ákos újságíró a TASZ közreműködésével titokfelügyeleti eljárást kezdeményezett a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál.
Koritár Zsuzsanna, az Energiaklub szakértője elmondta: ,,Az eljárás az egyetlen jogorvoslati lehetőség egy ilyen esetben, és a Hatóság dönthet arról, hogy kivizsgálja-e az esetet. Kedden délután arról kaptunk tájékoztatást Péterfalvi Attilától, a Hivatal vezetőjétől, hogy elindította a vizsgálatot és a vizsgálat keretében megkereste a minősítőt." 2015. december 2.


200 oldal titkos dokumentum Paksról


Már szinte sajnálom Lázár Jánosékat, ahogy a nyakukba dől az egész gigászi paksi hazugsághegy, amit összehordtak évek alatt. Kétszáz oldalnyi titkos anyagot (feljegyzéseket, az Orbán-kormánnyal folytatott levelezéseket, a kormánynak feltett kérdéseket) kapott meg az Európai Bizottságtól Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért EP-képviselője.



http://greenfo.hu/hirek/2015/12/04/ki-kell-adni-paks-ii-adasveteli-szerzodeset
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A 7 legdurvább korrupciós pálya a Fidesztől
  2015-12-06 21:59:23, vasárnap
 
  2015. dec 06.
A 7 legdurvább korrupciós pálya a Fidesztől
írta: Mr Flynn Rider

Trafikmutyi. Stadionépítések. Földmutyi. Paks2. NAV-botrány. Magánnyugdíj-számlák. Mindez aprópénz ahhoz képest, ami Magyarországon láthatatlan, amiben a Fidesztől az MSZP-ig mindenki benne van.
Saját lábára állt végre a család. Csak a mi lábunkról szállnának le.

Mégis, melyik a legpofátlanabb húzás a rendszerben? Milyen szempontok szerint súlyozzunk? Összeg? Ahogyan kezelték? A pofátlan magyarázkodás, vagy a visszatámadás?

Az elmúlt évek legpofátlanabb korrupciós jelenségei néhány mondatban.

korrupcio.jpg
1. Ellopott EU-s fejlesztési pénzek

Meg se lehet számolni, mennyi pénz megy el arra, hogy a projektek túlárazottak, hogy a haverok nyernek és mindenki rengeteg pénzt tehet zsebre. Találgatunk, évente hány ezer milliárd megy el így.

Mindenki tudja, hogy ez van, mindenki csinálja. Benne van a kartellezés-ellenes kampányt indító Gazdasági Versenyhivataltól kezdve a pályázatokat kiírókig, a pályázaton indulókig, az egészet ellenőrzőkig. Mindenki. Ezért működhet - és remekül működik.

Lásd a Transparency International Magyarország jelentését az ügyben.
2. Pártfinanszírozás és képviselői ellenőrizhetőség

A korlátlan költekezés és a közpénzek korlátlan áramlása a pártfinanszírozás. Évtizedek óta nem történt semmi ebben az ügyben: egy pártnak, pártalapítványnak, vagy akár csak egy képviselőnek kevésbé kell leszámolnia a vagyonával, mint egy átlagos zöldségesnek. Ebben az ügyben minden párt remekül elvan, az LMP néha megmozdul, de ők is tudják, hogy sosem fognak elérni semmit.

Mit jelent mindez gyakorlatban?

- Minden párt, pártalapítvány rengeteg közpénzt kap. Csak úgy. Mert vannak. Ezzel tessék-lássék kell elszámolniuk; mindenki ott csencsel, ahol tud, ráadásul nem is a saját vagyonukkal, hanem az adóforintokkal játszanak. Ha valaki elköltené egy kaszinóban az egészet, az se szúrna szemet. Úgy jönnek-mennek a pénzek, ahogy a képviselőnek, pártvezetésnek jól esik.

- Minden képviselőnek van ugyan vagyonnyilatkozata, de nem történik semmi, ha kiderül belőle valami. A képviselőknek korlátlan lehetősége van megváltoztatni, megmagyarázni bármit. És meg is magyarázzák - már, aki veszi a fáradtságot. De a legtöbb már a látszatra se ad (lásd Pasa park).

- Rengeteg a kamupárt, akik milliókat kaptak kampányra - csak úgy, hogy indulhassanak. Biztos lett volna jobb helye a pénznek.
3. A NAV-botrány

Milliárdos ÁFA-csalások, be nem fizetett pénzek, összefonódás az alvilág és a politikai elit között: mindez nem lett volna lehetséges, ha nincs a NAV és a NAV élén a mindenkori politikai elithez lojális vezetőség. Az egész sztori untig ismert: a NAV nem vizsgálódott, egyenesen segítette, hogy a cégek trükközzenek az adókkal. Évente 1000 milliárd forintról van szó, amiből minden évben lehetne egy újabb négyes metrót építeni.

Történt az ügyben valami? Az amerikaiak és Brüsszel is vizsgálatot követelt, a NAV elnöke lejáratta magát nagy nyilvánosság előtt ("Nem értem, tolmácsot kérek."), majd lecserélték egy másik hasonló alakra. Vagyis: minden ugyanúgy folyik tovább.
4. Nyugdíjvagyon, földmutyi, trafikmutyi és ingatlanmutyi

Egyszerű a Fidesz képlete: nézzük meg, mit adhatunk oda a családnak, a haveroknak, ami jól jövedelmező üzlet.

Mit tudunk könnyen ellopni?
Ha van egy iparág, vagy közvagyon, amit egyszerűen át tudunk adni a családnak, vagy egy haveri körnek, akkor megtesszük.

Egyszerűen átírjuk a törvényeket, önkormányzati rendeleteket.

Odaszólunk, elég egy telefon. Minden lehet legális, csak akarni kell. Ha valakinek volt föld, amit megművelt: odaadjuk a haveroknak. Ha valakinek volt trafikja: odaadjuk a haveroknak. Ha valakinek önkormányzati ingatlan kell: majd olcsón odaadjuk neki, a piaci ár alatt.

A vicc az egész sztoriban az, hogy megvannak a szereplők. Tudjuk, kik ők. Tudjuk, mit és hogyan csináltak. Mégis, valahogy az ügyészség sosem talál kivetnivalót a dologban. Vagy majd a Fidesz módosít valamelyik törvényen és akkor az egész szépen törvényessé válik.
5. Stadionépítések, a foci és a TAO

Ahogy Orbán Viktor hízik, úgy nőnek ki a stadionok a földből. A TAO-pénzek olyan civilekhez, olyan sportokra folynak el, ami senkit sem érdekel. 50 néző a meccseken a milliárdokért átadott stadionokban, a milliókért focizó botlábúaknak. Hogy ezeket a TAO-pénzeket ki és mire költi, nem tudni. Ellenőrizhetetlenül mennek el milliók, milliárdok, közben épülnek a stadionok, virulnak a fociakadémiák. A kedvenc stadionunk a dunaújvárosi és a felcsúti, amelyiknek még a földje is fűthető. Az is nagyon kellett, darabonként 2 milliárdért.
6. Az állami cégek

Pályáztatás nélkül, a haveroknak adunk pénzt, nagyon sokat, de nem ellenőrizzük, hogy mire megy el. Kell egy állás, vagy egy felügyelőbizottsági tagság? Kell egy tanulmány, amit valaki majd jól megír, oldalanként több millióért? Kell egy új projekt, egy szerződés valakivel? Mindig akad valaki, aki nyújtja a kezét és kapja a milliókat.

Az állami cégek, köztük pl. az MVM, az MTVA, vagy a Szerencsejáték Zrt a klasszikus kifizető hely, ahogy egy ott dolgozó fogalmazott: "Be kell csuknom a szemem, amikor végigmegyek a folyosón, hogy ne lássam, ahogy talicskával tolják ki a pénzt." Mári néni kaparja a sorsjegyet, Andy Vajna nem adózik a kaszinói után, a Szerencsejáték Zrt (írhattuk volna bármelyiket, tényleg bármelyiket) meg fizet milliárdokat politikaközeli cégeknek. Ellenőrizetlenül. Érdemes elolvasni az Átlátszó cikkeit a témában: Simicska neve is feltűnik.

Nem kifejezetten ez a kategória, de ugyanez történik a Matolcsy-féle Nemzeti Bankban is: ingatlanokat vesznek, festményeket vesznek, mindent vesznek. Közpénzből, ellenőrizetlenül. Valószínűleg a pár százezres festmények csak a jéghegy csúcsát jelentik...
7. Paks2 és az orosz hitel

Bár állami cég, de mégis külön ügy, hiszen az egész ország energiaellátásról van szó a következő ötven-száz évben. Korábban már írtunk róla: a 10 milliárd eurós hitel nem kevés pénz. Jönnek majd a haverok és segítenek beosztani. Vagy már el is költötték? Mivel minden titkos, lehet, sosem fog kiderülni. De az ország majd szépen visszafizeti.
+1 A legdurvább

Hogy Csehországban és Romániában is a korrupcióba bukott bele a kormány, nem is olyan régen. Jött a korrupcióellenes ügyészség, jöttek a tömegtüntetések, a kormány börtönben, bíróság előtt, vagy csak simán lemondott.

Magyarországon viszont sokan inkább írnak alá a menekültek, mintsem tüntetnek a korrupció ellen. Miért?


http://egyenlito.blog.hu/2015/12/06/a_7_legdurvabb_korrupcios_palya_a_fidesztol
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
„Magyarországon folyamatos lecsúszás van”
  2015-12-06 21:56:51, vasárnap
 
 
,,Magyarországon folyamatos lecsúszás van"


2015-12-06 16:03:40

Csuhaj Ildikó - Hargitai Miklós

A hasonlóság igen erős a Móricz által a Rokonokban felfestett világgal - mondja Chikán Attila. A Budapesti Corvinus Egyetem professzora szerint ,,hazánkban nincs csődveszély, de folyamatos lecsúszás van", ám az ország nem azért áll rosszul, mert Mészáros Lőrinc meggazdagodott.
hirdetés

- Létezik magyar gazdasági modell?

- A rendszerváltáskor nem volt modell az átmenetre, menet közben kellett tanulni. Elindultunk bizonyos utakon, volt közöttük jó és rossz is. A 90-es évek második felében jól fejlődött a gazdaság, a 2000-es évekban durva hibák jöttek, ezek újabb hitelfelvételhez vezettek. Most is a magyar modellt keressük, erről szól az unortodox gazdaságpolitika és részben az illiberális állam is.

Azt talán senki sem gondolja komolyan, hogy Orbán Viktor valóban Szingapúrt vagy Oroszországot tekintené modellnek.

Ő tényleg magyar modellt próbál építeni, de ennek a törekvésnek nem látom a sikerét, azon túl, hogy a Brüsszel által elvárt hiánycélt tartjuk, és jó ideig kétharmados többség volt. Politikai sikerről beszélhetünk, a gazdasági igencsak kérdéses. Úgy tűnik, Orbán Viktor tényleg jól ráérzett a társadalom gondolkodására, ennek a gondolkodásmódnak van társadalmi bázisa. Ezt jelzik a hazai értékkutatások is, amelyek szerint a magyar társadalom értékszerkezete messze van az életszínvonal, életminőség szempontjából a magyarok által példának tekintett országokétól.

hirdetés

- Lehetséges a néplélek ismeretéből jó gazdaságpolitikát csinálni?

- A jelek szerint ez a törekvés nem eredményes. Hazánkban nincs csődveszély, ám folyamatos lecsúszás van. A helyzet nem reménytelen, de

alapos politikai és gazdaságpolitikai változtatások nélkül nem fog javulni.

Az bizonyos, hogy a nagyon kedvezőtlen intézményi feltételeken lehet változtatni. Politikai döntésekkel is elérhető például, hogy a korrupció leglátványosabb formái visszaszoruljanak. A kkv-knak még mindig nagyon erős a dinamikájuk, engedni kell őket fejlődni. Pár millió forintból csodákat lehet tenni a startupoknál. Azokat az intézményeket kell fejleszteni, amelyek nekik segítenek. A kis cégek óriási bürokratikus terheket cipelnek, idióta szabályok nehezítik az életüket, ezeken kell változtatni. A jelenlegi irány nem biztató, a tendencia rossz. A rövid távú gondolkodás és az azonnali politikai haszon a vezérelv.
Fotó: Teknős Miklós / Népszabadság

- A Világgazdasági Fórum versenyképességi ranglistáján a 63. helyen állunk.

- A versenyképességi rangsorok mindegyikében egyformán rosszul állunk, de nem mellékes, hogy mitől van a versenyképességi deficit. A Világgazdasági Fórum nagy presztízsű rangsorában intézményrendszer szempontjából a kilencvenedikek vagyunk, az üzleti képesség esetén pedig a 97. helyen állunk a 140 vizsgált ország közül. A kormány működésével kapcsolatos bizalom, a kormányzás okozta terhek, a kormányzati döntések elfogultsága, megkérdőjelezhetősége, bíróság előtti megtámadhatósága tartozik ide. Az üzleti felkészültség tényezőcsoportja az üzleti élet konkrét működésével foglalkozik, ebben a 90. helyet foglaljuk el.

Nem hiszem egyébként, hogy Magyarország abszolút értelemben a 90. lenne a világon, de az üzletemberek várakozásait tükrözi a mutató, és nyilván mások az elvárások itt, mint mondjuk egy afrikai országban. Magyarország azzal az ambícióval él, hogy a világ országainak az első harmadában foglaljon helyet a fejlettség, életszínvonal, ellátás tekintetében, ezek a helyezések viszont az utolsó harmadba sorolnak minket.

- Bizalmatlanság, kiszámíthatatlanság eredménye az összesítésben 63. hely?

- A Gyurcsány-kormány működésének időszakában, amikor én is és mások is a maihoz hasonlóan bíráltuk a kormányt, szintén azt mondtuk, hogy kiszámíthatatlan a gazdaságpolitika, pillanatról pillanatrara változtak a gazdasági elképzelések. Bevezetünk egy adót, kivezetjük, felemeljük az áfát, aztán leszállítjuk...

Akkor az volt a közvélekedés: nincs átfogó gazdaságpolitikai koncepció a gazdasági intézkedések mögött. Az Orbán-kormányról ezt nem lehet elmondani.

- Ezt hogyan lehet gazdaságpolitikai szempontból definiálni?

- Soha nem szerettem az ilyen típusú definíciókat. De éppen az ideológiai alap miatt ennek a kormánynak a gazdaságpolitikája kiszámíthatóbb, mint a korábbiaké volt.

- Az illiberális jelzővel leírható ez a gazdaságpolitika?

- Államközpontú, az államra erősen támaszkodó gazdaságpolitikát folytatnak, és következetesen csinálják. Én ezt nem szeretem, de tegnap is olyan döntéseket hoztak, hogy az állami szerepvállalás erősödött, és holnap is ilyen döntéseket fognak hozni. Ebben az értelemben kiszámítható, csukott szemmel is.

Az illiberális demokrácia és az unortodox gazdaságpolitika valójában kéz a kézben jár. Ezt az unortodox gazdaságpolitikát négy tényező jellemzi: az államközpontúság, a rövid távú stabilitási szempontok elsőbbsége, az, hogy hatalmi és politikai érdekek rendre felülírják a gazdasági racionalitást,

illetve hogy a szociális és társadalmi kérdések erőteljesen háttérbe szorulnak, nem gazdasági, hanem politikai eszközökkel kezeli a kormány ezeket.

- A kormányzás elején hangzott el az az orbáni állítás, hogy a pénzcsapokat elzárták, a közpénzek fosztogatóit elzavarták a pénztár közeléből, az állami vagyon külföldre szivattyúzását leállították. Eközben egyre kevesebb jut oktatásra, egészségügyre, szociális ellátásra, környezetvédelemre. Hol van az a pénz, amit állítólag már nem lopnak el, de nem is költi ránk az állam?

- Ez végre egy igazi közgazdasági kérdés. A kezdeti iránykeresés után a költségvetési hiány kézben tartása is prominens cél volt. Ez meg is valósul -

nagy gond azonban, hogy a hiánycsökkentés valójában a már említett szektorok, a szociális szféra, az egészségügy, az oktatás kárára valósult meg. Vagyis elvontak pénzt minden olyan területtől, ami a hosszú távú fejlődés hordozója lenne,

mindent alárendeltek a rövid távú hiánycsökkentési szempontnak. Ahhoz, hogy valóban több legyen az elosztható jövedelem, többet kellene termelni, hatékonyabb gazdaságra lenne szükség. Ösztönözni kellene a beruházásokat, támogatni a kis- és közepes vállalkozásokat, nem beletörődni, hogy a termelékenységünk csak a fele az európai átlagnak. Azt is fontos kimondani, hogy nem azért ilyen alacsony, mert az egyes emberek nem dolgoznak jól, hanem azért, mert az intézményi problémák megakadályozzák, hogy az egyéni teljesítményekből társadalmi teljesítmény legyen. Az uniós pénzeket rendkívül rossz hatékonysággal használjuk fel, túl nagy részben alacsony hozadékú közösségi és infrastrukturális beruházásokra költjük. Az uniós pénznek nincs becsülete, és nem csak a közszférában: a vállalkozók gyakran fölösleges, illetve alacsony szinten kihasználható gépeket vásárolnak, és ha rákérdezünk az okára, azt mondják, ingyen volt.
Fotó: Teknős Miklós / Népszabadság

- Pontos az a leírás, hogy Orbán Viktor egyszemélyes döntésekkel, nyílt és erőszakos piaci beavatkozással próbálja meg működtetni a különböző gazdasági portfóliókat, és a saját maga által kijelölt nagytőkéseket rendeli oda az egyes portfóliók élére?

- Ez nem általános érvényű. A termelőszektorban nagyon támogatják a külföldieket, a szolgáltatószektorban viszont igyekeznek állami szempontokat érvényesíteni, illetve olyan politikai célokat megvalósítani, mint például a trafikügyben: jó, ha küzdünk a dohányzás ellen, az a módszer viszont, ahogyan a trafikokat elosztották, belecsúszik a korrupció szférájába. Sokszor inkább a politikai, mint a gazdasági érdek mozgatja az ügyeket: ha kigondolnak valamit, ami politikailag előnyös a számukra, azt megcsinálják, és ha már megcsinálják, akkor a lehetőség szerint úgy intézik, hogy azok a társadalmi csoportok jussanak előnyhöz, amelyekkel kivételezni akarnak.

- Ezek előnyét, a milliárdokat a miniszterelnökhöz közel álló nagytőkések, üzletemberek élvezik, a Mészáros Lőrincek.

- A jelenség létezik, ezt nem vonom kétségbe, de látni kell, hogy ezek a sokaknak szemet szúró akciók a mozgatott pénztömegnek, vagyonnak csupán a töredékét képezik.

Az ország nem azért áll rosszul, mert Mészáros Lőrinc meggazdagodott. Nem a személyek, hanem a folyamatok az érdekesek. A Simicska-ügy kapcsán például azt láttuk, hogy ezek a nagytőkések le is cserélhetők.

A valódi baj az, hogy ez a folyamat egyrészt nem hatékony gazdasági struktúrához, másrészt demoralizálódáshoz vezet.

- Éppen a Simicska-történet világított rá, hogy a miniszterelnök nem szeretné, ha lenne egy számára túl erős gazdasági hatalmi centrum, ezért diverzifikál.

- A miniszterelnök és a Fidesz-vezetés nagyon hangsúlyosan elitcserét akart a kezdetektől fogva. Ennek különböző szintjei vannak, így a leginkább befolyásos és leggazdagabb üzletemberek egy részét is visszaszorítják, egy másik részét előtérbe hozzák. Voltak és vannak kivételezett személyek a kormányzati döntésekben, és ez az említett okokból nem helyes.

- A külföldi befektetőket taszítja?

- Nagyon nem szeretik.

- Szingapúr, Törökország, Oroszország jut eszükbe Magyarországról is, ami a korrupciógyanús ügyeket és a kiszámíthatatlanságot illeti?

- A tények bizonyítják, hogy a bizalmi index alacsony Magyarországot illetően.

Az üzleti életben a komoly külföldi befektetők nem, vagy lényegében alig érintkeznek azokkal a körökkel, amelyekről most beszélünk.

Nagyon ritkán fordul elő, hogy komoly verseny legyen bizonyos területeken, ezért látszik, hogy nem érdemes befektetni.

- Hogyan írhatnánk le, hogy milyen Magyarországon jelenleg a gazdasági morál?

- A nemzetközi összehasonlítások azt mutatják, hogy Magyarországon a korrupció mértéke nagyjából a volt szocialista térség többi országáéhoz hasonló. Ez nyilvánvalóan nem a skandináv vagy nyugat-európai színvonal. Akiket mi szeretnénk látni befektetőknek, azoknak ez idegen. Azt is látni kell...
Fotó: Teknős Miklós / Népszabadság

- Ők elkerülik Magyarországot?

...hogy bár Magyarországon ezen az átlagos szinten belül olykor felháborító dolgok vannak, ám ezek sem ma kezdődtek el.

Akik ezzel foglalkoznak, azok a korrupciót nagyjából a török időkig vezetik vissza,

és ha Mikszáth Kálmánt olvas valaki...

- Vagy Móriczot, a Rokonokat...

- ...vagy Móriczot , akkor látja, hogy ez így van.

- Most egy móriczi világ van, vagy még rosszabb, mint a Rokonokban felfestett?

- Más történelmi közegben élünk, de a hasonlóság igen erős.



http://nol.hu/gazdasag/okok-es-rokonok-1578683
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megbüntették a Mikulást a szülőnek álcázott adóellenőrök
  2015-12-06 21:54:08, vasárnap
 
  A szeretet sütit pedig a NÉBIH kobozta el
Patkány férgek! Élősködő szar emberek! Majd kérjen számlát a dokitól is aki az utcán újra éleszti a gyerekét!!!!! Hányinger!!!!!


A gyermek a saját gyermekük volt, vagy MUNKÁRA fogott kiskorú a NAV által?
''A Magyar reformok működnek!'' ''Magyarország jobban teljesít!'' Bravo! A Tökös TEK-éseket miért nem vetették be mindjárt, hogy leteperjék a Mikit?! Szánalmas mit csináltak ebből az országból!
Ma olvastam, h az egyik államtitkár négy éves kislánya most kapott 100 milla kölcsönt egy magánszemélytől a második lakása megvásárlásához.Nem is firtatom, minek egy ekkora gyereknek két lakás, de az érdekelne, miből fizeti vissza a kölcsönt, limonádét fog árulni az ovi előtt, X összegért+ 27% Áfa, természetesen adószámmal ellátott egyszerüsített számla kibocsátásával?! Itt nem vizsgálódik senki? Ők érinthetetlenek?! Ne mááááá....





Megbüntették a Mikulást a szülőnek álcázott adóellenőrök


2015. december 6. 18:08


Megbüntették a Mikulást a szülőnek álcázott adóellenőrök

Kihívták egy házhoz, hogy lepje meg a gyerekeket, majd mivel a műsor után a Mikulás nem adott számlát, az ellenőrök felfedték magukat és megbírságolták. Akár kétszázezer forint is lehet a Mikulás büntetése.

A Mikulás egy budapesti családot látogatott meg, miután felhívták, hogy szeretnék, ha meglepné a gyerekeket. Az is elmondták neki, hogy hogyan viselkedtek a gyerekek az elmúlt évben. Felvette a piros ruháját és elment a lakásra. A Tényeknek azt mondta: bementek, nevettek, énekeltek, boldogok voltak, még közös fotó is készült. Aztán amikor elértek a lifthez, és épp megkapta volna a pénzét, de visszahívták a lakásba, azt mondták neki: a konyhában még szívesen mutatnának valamit. Ez a valami pedig a NAV igazolványuk volt.

Mivel a Mikulás nem adott a műsor után számlát és vállalkozói igazolványa sem volt, az ellenőrök megbírságolták. Hogy mennyit kell fizetnie, azt még nem tudja, de akár 200 ezer forint is lehet a bírság. A férfi azt mondta: mivel egy évben csak egyszer tudja ezt csinálni, nem gondolta volna, hogy ebből baj lehet.

Szerződni kell a Mikulásokkal

Megkerestünk egy céget, ahol lehet kérni, hogy a Mikulás meglepjen családokat vagy elmenjen rendezvényekre. Azt mondták: ahhoz, hogy mindent szabályosan csináljanak, szerződést kell kötniuk minden Mikulással és minden látogatás után számlát kell adniuk.

A decemberi razzia része

Megkerestük az adóhatóságot is, ők e-mailben válaszoltak, amelyben azt írták, hogy a konkrét üggyel kapcsolatban nem nyilatkozhatnak, viszont az általánosságban igaz, hogy a bírság kiszabásakor minden körülményt figyelembe vesznek és ha indokolt, akár el is tekinthetnek tőle. Azt is írták még, hogy decemberben ellenőrzik azokat a szolgáltatókat és kereskedőket, akik az adventtel és a karácsonnyal kapcsolatban árulnak, így aztán a szaloncukor árusoktól a síkölcsönzőkig mindenkit.


http://tenyek.hu/belfold/195781_megbuntettek-a-mikulast-a-szulonek-alcazott-adoel lenorok.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Exit poll: a tizenhárom régióból hatot a Nemzeti Front nyer
  2015-12-06 21:31:56, vasárnap
 
  2015. 12. 6. 21:13

Exit poll: a tizenhárom régióból hatot a Nemzeti Front nyert meg

A Nemzeti Front (FN) a tizenhárom franciaországi régióból hatban a legtöbb szavazatot szerezte vasárnap a regionális választások első fordulójában - derült ki a France2 közszolgálati televízió által ismertetett exit poll eredményekből.


A legnagyobb ellenzéki párt, a Nicolas Sarkozy volt államfő vezette jobbközép Köztársaságiak és szövetségeseik három régióban, míg a kormányzó szocialisták szintén három régióban végeztek az élen. A párizsi régióból még nem érkeztek be az eredmények.

Marine Le Pen, a Nemzeti Front vezetője az eredményekkel kapcsolatban azt mondta, ezzel az FN lett

"Franciaország első számú pártja".

Nicolas Sarkozy vasárnap esti nyilatkozatában kizárta annak a lehetőségét, hogy pártja szövetségre lépjen a szocialistákkal annak érdekében, hogy megakadályozzák a szélsőjobboldal hatalomra jutását a régiókban.

http://alfahir.hu/exit_poll_a_tizenharom_regiobol_hatot_a_nemzeti_front_nyert_meg
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Elfeledett történelem: Svábok a Waffen-SS-ben
  2015-12-06 21:25:28, vasárnap
 
 
Elfeledett történelem: Svábok a Waffen-SS-ben

A szatmári svábok 20. századi története, különösen az 1940-1944 közötti időszak mindmáig nem került a történeti kutatások középpontjába,

így szinte teljesen ismeretlen. A Duna-medencei németek történetének kutatásakor a szatmári svábokat a kelet-közép európai németség részeként tárgyalták, és egyáltalán nem foglalkoztak külön történetükkel.

A szatmári svábok fejlődése különleges, mivel a 19. században meginduló asszimiláció talán körükben volt a legelőrehaladottabb.

Az első világháborút követő regermanizáció viszont éppen Szatmár vidékén zajlott.Az első világháború következtében a nemzetépítéssel párhuzamosan egy nemzeti ébredési folyamat ment végbe Kelet-közép Európában, és ennek egyik legismertebb példája a németek körében meginduló regermanizáció. A világháborús élmény, illetve az ismét nagyhatalommá váló Németország támogatása tette ezt lehetővé, így a visszanémetesítés megindult mind Magyarországon, mind az utódállamokban. A próbálkozás eredményei viszont területenként nagyon különböztek. Míg az utódállamokban a kisebbségpolitika terén a magyar kérdés állt a középpontban és a kisantant államok kihasználták s támogatták a visszanémetesítést, ezzel is gyengítve a magyarok pozícióit, addig a trianoni Magyarországon a két világháború között a német kérdés volt a legfontosabb, és a magyar kormány igyekezett folytatni a világháborút megelőző kisebbségpolitikáját, illetve csökkenteni Németország befolyását.

Az utódállamokban a német kisebbség teljesen magáévá tette a nemzetiszocialista ideológiát, ezzel szemben a magyarországi mozgalom mérsékelt maradt. A területgyarapodások következtében azonban a '40-es évek első felében a magyar kormány is szembesült a radikálisabb igényekkel fellépő németség követeléseivel. Az 1940-1944 közötti évek egyik legfontosabb kisebbségi problémájává így (a román kérdés mellett) a német kérdés vált. Ennek a folyamatnak a csúcspontját az 1940. után több szakaszban lezajló SS toborzás jelentette. Az első, 1942-ben történt SS toborzás önkéntes alapon zajlott, ezért ez az egész folyamat egyik kulcsmomentuma.

A területvisszacsatolások következtében a szatmári svábok is visszakerültek Magyarországhoz, ettől kezdve sorsuk összekapcsolódott a magyarországi németekével. A magyar kormány a külpolitikai sikereknek (revízió nyomán elért területgyarapodásoknak) rendelte alá a kisebbségi kérdést, és ennek fejében hajlandó volt engedményekre is. Az 1940. augusztus 30-án aláírt 2. bécsi döntéssel egyidőben - aminek révén Észak-Erdély ismét Magyarország része lett - aláírták a német népcsoportegyezményt is, amivel a német kormány a magyarországi németeket az utódállamok-beliekkel óhajtotta egy szintre hozni.

A magyar kormány zsarolásnak tartotta az egyezményt, de csak annyit tudott elérni, hogy a kollektív jogok nem kerültek a szerződésbe, ugyanis abban nem a népcsoport közjogi különállása szerepelt, hanem a népcsoportot alkotó személyeké. A kormány végül elfogadta az egyezményt abban a reményben, hogy Teleki miniszterelnök majd mindent megtesz annak szabotálásáért, az egyezmény betartását ugyanis a két állam közötti jó viszony garantálta, és senki nem ellenőrizte.

Radikalizálódó Volksbund

A bécsi népcsoportegyezmény megszületése mindenképpen fordulatot jelentett a magyarországi németek (köztük a szatmári svábok), és a Volksbund (az 1938-ban létrehozott, Basch Ferenc által vezetett Magyarországi Németek Szövetsége) történetében is. A területgyarapodás következtében visszatérő német kisebbségek szervezetei fokozatosan egyesültek a Volksbunddal, ez azonban feszültségekhez vezetett a szervezeten belül. Egyrészt generációs viták bontakoztak ki, másrészt a visszatérő németek öntudatosabb programja a szervezet radikalizálódását vonta maga után.

Egyre elégedetlenebbek voltak a kormány politikájával, egyre radikálisabb követelésekkel léptek fel. Korábban a Volksbund kormánypárti volt, illetve a kormánnyal való jó viszony megőrzését tartotta a megegyezés zálogának. A szervezet radikalizálódása miatt az új miniszterelnök, Bárdossy László a német követhez fordult, és a Volksbund fegyelmezését kérte, de ez egyben az addigi kisebbségpolitika végét is jelentette, és a kérdés többé nem számított belügynek. Ettől kezdve Berlin akarata érvényesült egyre inkább a magyarországi németek esetében is, s ez a szervezet fokozatos átalakításához vezetett.

Berlin utasítására a Volksbund mérsékelt hangvételén, ugyanis tudtára adták, hogy a népcsoport építésének időszaka lejárt, s a Volksbundnak is ki kell vennie részét a háborús erőfeszítésekből. A szervezet ekkor még csak a népcsoport népiségi megszervezésének a kezdetén volt (ugyanis a Volksbund létrehozásakor a német népcsoport összefogása s érdekképviselete volt a cél), ettől kezdve azonban a német politikai érdekek kiszolgálójává vált.

A népcsoportegyezménnyel egyértelművé vált, hogy Berlin nem mond le a magyarországi németekről, s egyre inkább beleszólást kér a szervezet működésébe. Basch Ferenc népcsoportvezető számított is a német kormány beavatkozására, de Berlin eszközként használta a német kisebbséget, és nem a Volksbund érdekeit szolgálta.

A fent vázolt események nagyban befolyásolták a szatmári svábok 1940. utáni helyzetét is. Mint ahogy arra egyes sváb vezetők számítottak, a magyar kormány igyekezett felszámolni a román időkben elért eredményeket: 18-ra csökkentették a német iskolák számát (24-ről), az öntudatos sváb hivatalnokokat más faluba helyezték át, a kultúrotthonokat és a német nyelvű misét pedig betiltották. Basch tiltakozására Bárdossy kifejtette, hogy a román időkben kialakult helyzet abnormális, így azt nem lehet tovább fenntartani.

A magyar kormány intézkedései láttán a szatmári svábok is a Volksbundtól reméltek védelmet, így ennek egyik tagszervezetévé váltak, majd október 19-én Basch is személyesen látogatott el Nagykárolyba. Ezek után sorra alakultak meg a helyi szervezetek a Szatmár megyei német községekben.

1940-1944 között sehol sem folyt olyan elkeseredett és éles küzdelem a magyarok és a népi németek között, mint Szatmáron, ugyanakkor sehol sem jelentkezett annyira a hazafias érzület, mint itt. A kiélezett ellentétek gyakran fajultak tettlegességig, 1941. tavaszán verekedés tört ki, amikor mezőteremi fiatalok megpróbálták feloszlatni a Mezőpetriben megtartott sváb bált. Az összetűzésnek halálos áldozata is volt egy sváb fiatal személyében, azonban az elkövető magyar fiatalt felmentették, a Volksbundnak pedig megtiltották, hogy beszámoljon az eseményekről. Az idő rövidsége miatt a magyar közigazgatásnak nem sikerült felszámolnia a svábok által elért eredményeket, de folyamatosan akadályozta a Volksbund tevékenységét, illetve továbbra is szorgalmazta az asszimilációt.

Indulnak a toborzások

Az SS-t 1925-ben hozták létre Hitler személyes védelmére. Élére 1929-ben Heinrich Himmlert nevezték ki, aki a nemzetiszocialista államot szervezett belőle az államban. Az SS fegyveres alakulatai közvetlenül a nemzetiszocialisták hatalomra jutása után, rendfenntartóként jelentek meg, de a háború kitörésekor már az első harcokban részt vettek, s fanatikusságuk miatt nagy létszámveszteségekkel kerültek ki a harcokból.

Az SS alakulatok létszámkiegészítése a hadkötelesek körében végrehajtott önkéntes toborzás útján történt. 1939 végén a felfegyverzett SS alakulatok, a Waffen SS részére létrehozták a kiegészítő hivatalt. Mivel a Wehrmacht szükségletei miatt a németországi sorozás akadályokba ütközött, előtérbe kerültek a határokon kívül élő népi németek, s idővel ezek az SS tartalékaivá minősültek. A súlyos veszteségek miatt 1942-től hadköteles németeket is be lehetett osztani a Waffen SS-be, azonban az önkéntesség elvét végig fenntartották.

Az első illegális toborzásokra 1940. elején került sor. A tervek szerint Romániából 1000, Magyarországról pedig 500 fő toborzását irányozták elő. Magyarországon azonban akadályokba ütközött a toborzás, így csak 1941. júniusában indult el az első 100 fős csoport. Az illegális toborzások Romániában voltak a legsikeresebbek, ahol a népcsoportvezető vendégmunkásoknak álcázva szállította ki az önkénteseket.

1941. decemberében Himmler elrendelte 60 000 fő toborzását Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. E hatalmas szám kiutaztatása azonban csak államközi egyezmények útján vált lehetségessé. 1942. januárjában Ribbentropp német külügyminiszter budapesti útja alkalmával hivatalosan is kérte 20 000 német önkéntes toborzását Magyarország területén.

Ez alkalommal is megmutatkozott a magyar kormány álláspontja a kisebbségekkel - elsősorban a német kisebbséggel - szemben. Egyrészt így akarta kímélni, illetve csökkenteni a keleti frontra kiküldött honvédek számát, másrészt ezáltal akart megszabadulni a német kisebbség radikális elemeitől. A megállapodásról azonban csak szóbeli egyezség történt 1942. februárjában, eszerint a magyar kormány hozzájárult a 18-30 éves magyar állampolgároknak önkéntes jelentkezés alapján a Waffen-SS-be történő toborzásához, függetlenül attól, hogy az illető a magyarországi Volksbund tagja-e, vagy sem.

(Múlt-Kor nyomán)


http://harcunk.info/index.php/archiv/947-elfeledett-tortenelem-svabok-a-waffenss- ben
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kocsmapultnál egy faszi sört rendel, és megkérdi a mellette
  2015-12-06 19:04:11, vasárnap
 
  Kocsmapultnál egy faszi sört rendel, és megkérdi a mellette ülő fiát:
- Te mit kérsz, nagyfejű?
- Málnaszörpöt.
- Rendben, akkor egy málnaszörpöt ennek a nagyfejűnek!
A csapos nézi a helyes kiskölyköt, és megkérdi az apját:
- Miért hívja ezt a teljesen normális kölyköt nagyfejűnek?
- Hogyhogy miért? Egy férfinak mire van szüksége?
Egy kényelmes fotelra a tv előtt, egy hideg sörre, meg egy szoros puncira.
Na, ez utóbbit cseszte szét nekem ez a nagyfejű.
 
 
0 komment , kategória:  Humor  
"Engem nem zavar, hogy valaki migráns, ha otthon, a négy fal
  2015-12-06 18:59:48, vasárnap
 
  "Engem nem zavar, hogy valaki migráns, ha otthon, a négy fal között csinálja."  
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy kisvárosban zajló perben az ügyész behívta első tanúját,
  2015-12-06 18:58:30, vasárnap
 
  "Egy kisvárosban zajló perben az ügyész behívta első tanúját, egy idős nagymamát. Odalépett a tanúhoz és megkérdezte tőle:

-- Takács néni, ismer engem?
Mire a hölgy:
-- Persze, hogy ismerlek. Gyerekkorod óta ismerlek és mondhatom, kiábrándultam belőled. Hazudsz, csalod a feleségedet, befolyásolod az embereket, rágalmazod őket a hátuk mögött. Nagy embernek hiszed magad, miközben annyi eszed sincs, mint egy utcaseprőnek. Igen, persze, hogy ismerlek.

Az ügyésznek tátva maradt a szája, azt sem tudta, köpjön vagy nyeljen.
Némi gondolkodás után a terem másik végébe mutatott és megkérdezte:
-- Takács néni, ismeri a védőügyvédet?
-- Hát persze. A védőügyvédet is gyerekkora óta ismerem. Gyenge jellem, italos természetű, senkivel sem tud normális kapcsolatot teremteni és mint ügyvéd, egyike a legrosszabbaknak az országban. Hogy el ne felejtsem, ő is csalja a feleségét, méghozzá három nővel, az egyik a maga felesége, ügyész úr... Igen, ismerem.

A védőügyvéd sokkot kapott. Erre a bíró magához kérte az ügyészt és az ügyvédet és nagyon halkan így szólt hozzájuk:
-- Ha bármelyikük megkérdezi a hölgytől, hogy ismer-e engem, esküszöm, hogy börtönben fog megrohadni."
 
 
0 komment , kategória:  Humor  
De kik üzletelnek az ISIL TERRORKALIFÁTUSSAL?
  2015-12-06 18:39:25, vasárnap
 
  De kik üzletelnek az ISIL TERRORKALIFÁTUSSAL?

2015. december 06. 11:04
Hunhír.info

Naponta több millió dollár bevétele volt az Iszlám Államnak (IÁ) olajkereskedelemből és helyi adók behajtásából - mondta Georg Spöttle biztonságpolitikai szakértő az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában. Hozzátette: olajat nagyrészt Törökország felé értékesített az IÁ, ebben szavai szerint "Putyin elnöknek maximálisan igaza van", és részben maffiaszervezeteknek, például Jordánia felé.
Magyar Menedék - Ősmagyar

Nagy érvágás volt nekik, hogy az oroszok lebombázták a nyersolajtározókat, tartálykocsijaikat - tette hozzá.

A radikális szervezet célja, hogy minél gyorsabban, minél nagyobb területen, minél több hívet toborozzon és félemlítsen meg - fejtette ki.

Georg Spöttle kitért arra is, hogy az emberek egyre inkább félnek Nyugat-Európában is.


http://www.hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=89111
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 26 
2015.11 2015. December 2016.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 411 db bejegyzés
e év: 5660 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3391
  • e Hét: 13658
  • e Hónap: 24769
  • e Év: 178265
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.