Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
Tennünk kell a magyargyűlölet
  2007-08-15 20:57:51, szerda
 
  Tennünk kell a magyargy"ulölet ellen!


2007. augusztus 23-án csütörtökön 18 órától Kecskeméten, a
Szabadság téren tart demonstrációt a Magyar Önvédelmi Mozgalom.

Mint ismeretes, tizennégy éve, 1993. augusztus 23-án - az akkor 16
éves! - Kiss Norbertet karókkal verték agyon a felheccelt cigány
b"unöz"ok. A megtorlatlan cigányb"unözés ellen lépnünk kell - magyar
önvédelemb"ol!
Az elmúlt években meggyilkolták 1993. augusztus 23-án Kecskeméten a 16
éves Kiss Norbertet, 1999. augusztus 28-án Zámolyon a 21 éves Csete
Ferencet, 2006. október 15-én pedig Olaszliszkán a 44 éves Szögi
Lajost.

Elég volt!

Már 1993-ban meg kellett volna állítani a magyargy"ulöl"oket! Mi
magyarok semmilyen formában nem bántottuk eddig a cigány kisebbséget,
mely agresszivitása és jellemz"oen lump életvitele miatt megérdemelné
az azonnali, többségi határozott fellépést. Emlékezzünk az ártatlan
áldozatokra, és közben a politikai hatalomtól, a magyarnak nevezett
rend"orségt"ol és médiától követeljük, hogy álljanak ki, és
védjék meg a békés többséget!

Rendezvényünkhöz több kisebb szervezet mellett csatlakozott a Jobbik
Magyarországért Mozgalom és a Magyar Nemzeti Front. A HVIM-mel és a Mi
Magunk Mozgalommal a MÖM megkezdte a tárgyalásokat. Várjuk további
szervezetek jelentkezését az összefogás jegyében!

Kérünk minden résztvev"ot, hozzon magával egy szál gyertyát, ezzel is
megpecsételve a közös megemlékezésünket!



2007. augusztus 12.


Magyar Önvédelmi Mozgalom


---------------------------------------------------

Honlapunk: http://magyaronvedelem.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Muszáj mindenkit megsarcolni?
  2007-08-15 20:54:26, szerda
 
  Muszáj mindenkit megsarcolni? Durva tanulmány
2007-08-14 23:31:26 elnök

Jó néhány ötlet merült már fel az ingatlanadó alapjára, mértékére, lehetséges számítására vonatkozóan, ám hogy ezek mekkora bevételt eredményeznek, arról eddig számítások alig születtek. Két hazai szakértő friss tanulmányában néhány fontos kérdésben kísérel meg eligazítást nyújtani.

A fejlett gazdaságokhoz hasonlóan Magyarországon is a háztartások vagyonának meghatározó részét teszi ki az ingatlanvagyon, megelőzve a pénzügyi megtakarítások és az ingóságok értékét.
Az országban körülbelül 4,2 millió lakás van. Kiss Gergelynek és Vadas Gábornak, a Néhány gondolat a lakóingatlanok után fizetendő adó bevezetéséről című tanulmány szerzőinek becslése szerint a lakásvagyon nagyságrendileg a GDP kétszeresét teszi ki, értéke hozzávetőleg 42 ezer milliárd forint volt 2005-ben, vagyis egy "átlaglakás" értéke 10 millió forint körül alakult.
Figyelembe véve, hogy a lakóingatlanok átlagos négyzetméterára tavaly nem emelkedett, a lakásvagyon értéke sem változott lényegesen 2006-ban.

A részletesebb számítások azt mutatják, a lakásárak és a lakásvagyon eloszlása meglehetősen ferde, azaz sok kisebb értékű és kevés magas értékű ingatlan található Magyarországon. A magyar ingatlanpiac két ponton is lényegesen eltér a fejlett országok gyakorlatától. Egyrészt a magyar háztartások lakásvagyon/jövedelem aránya magas nemzetközi összehasonlításban. A legfejlettebb államokat tömörítő G7 országai közül csak Olaszországban és az Egyesült Királyságban magasabb az ingatlanvagyon jövedelemhez viszonyított aránya. Másrészt, rendkívül magas a saját tulajdonú lakások aránya.

A hazai lakások több mint 90 százalékban a tulajdonos (és családja) lakik, és a hivatalos adatok szerint elhanyagolható a piaci bérlakások aránya. Az elmúlt évek dinamikus lakáshitel-növekedése ellenére - aggregált szinten - a jelzálogteher nem haladja meg a lakásvagyon 10 százalékát. Jövedelemeltitkolás ellen ingatlanadó Olyan országokban, ahol a valós jövedelmek nem elhanyagolható része láthatatlan marad, közgazdaságilag racionális a jobban ellenőrizhető tételek, így például az ingatlanokat terhelő adók arányát növelni.
Ez a megközelítés összhangban van a 2006. decemberi konvergenciaprogrammal, amelyben a magyar kormány 2008-ra irányozta elő az ingatlanadó bevezetését.
A jelentős lakásvagyon és a saját tulajdon magas aránya lehetővé teszi egy olyan új adónem bevezetését, amely a terheket a társadalom szélesebb rétegei között osztja el, az adórendszer számára gyakran láthatatlan munkajövedelmek mellett a jól nyilvántartott lakásvagyont is bevonva az adózásba.

Az ingatlanadó bevezetésre elméletileg két lehetőség van: megjelenhet újabb adóteherként, illetve változatlan adóbevételhez vezet, ha bevezetésével párhuzamosan más adónemekben csökkentést hajt végre a kormány. A szerzők csak az első esetet vizsgálták, vagyis azt, hogy a lakások megadóztatása mekkora addicionális adóbevételt jelentene. A magyar adórendszer horizontális egyenlőségének javítása érdekében egy olyan alternatívát is bemutatnak, amikor a kormányzat az ingatlanadót a személyi jövedelemadó-rendszerrel kombinálva vezeti be. Ez utóbbi alatt azt kell érteni, hogy az adózók az szja-ból leírhatják az ingatlanadó összegét. Így megteremthető, hogy a társadalmi igazságosság jegyében azon rétegek terhe ne növekedjen, amelyeknél a bevallott jövedelem arányban áll az ingatlanvagyonnal, és azok körében emelkedjen az adóteher, akiknek alacsony bevallott jövedelmük ellenére értékes ingatlanuk van. Ez utóbbi körben lehet jellemző, hogy eltitkolt jövedelemből jelentős vagyont halmoztak fel. Többszörös védelem a csalások ellen Az ingatlanadó bevezetésének és működésének kritikus pontja az adó alapjának, azaz a lakások értékének meghatározása. A tanulmányt jegyző szakértők amellett törnek lándzsát, hogy az adózóknak legyen lehetőségük saját ingatlanuk értékének megállapítására. A négyzetméterárakra - a KSH ingatlanadattára alapján - az APEH iránymutatást adna, de csak aggregált szinten: mintegy 80-85 övezetre osztva az országot. Ilyen felosztás lehet például Budapesten a kerületek (23), vidéken a megyei jogú városok (23), illetve a megyékben a nagyobb és kisebb települések (2*19).

Az önbevallás a következőképpen működ(het)ne: az APEH által adott kerületre, megyére meghatározott irányár alapján a tulajdonos eldönti, elfogadja-e az irányárat adóalapként. Ha nem fogadja el, bevallásában bármekkora négyzetméterárat feltüntethet, de ebben az esetben ellenőrzéssel, illetve szankciókkal is számolnia kell. Az ellenőrzés lehetséges módja, hogy az APEH értékbecslőt rendel ki, és ha az adózó által megadott ár egy bizonyos küszöbértéknél nagyobb mértékben eltér a szakértői ingatlanbecsléstől, a különbözetet - egyéb adóhiányhoz hasonlóan - adóbírsággal súlyosbítva kell megfizetnie. További korlát lehet, ha az adott évi bevallásban szereplő értéken az államot elővásárlási jog illeti meg, amennyiben a tulajdonos el kívánja adni a lakását. Mivel a tulajdonosok az adóbevalláskor nem tudnak egymással kooperálni, az APEH az adóbevallások ellenőrzésekor kiszűrheti azokat a bevallásokat, amelyek extrém mértékben eltérnek az adott utca, terület átlagárától, illetve a KSH-adatbázisban szereplő áraktól. A bevezetést követő évektől további kontrollt jelent, hogy az adózóknak időben is konzisztensnek kell lenniük: nehezen indokolható, ha egyik évről a másikra - a piaci folyamatoktól elszakadva - jelentősen csökken egy lakás bevallott értéke.

Adminisztratív oldalról az elképzelés legfőbb erénye, hogy kis erőforrással lehet a valós piaci árak alapján kivetni az ingatlanadót, ugyanakkor könnyű a legkirívóbb szabálytalanságokat kiszűrni. Fontos hozzátenni, hogy az ingatlanadó bevezetésekor az adófizetési kötelezettség minden lakástulajdonosra (természetes és jogi személyre, magyar és külföldi tulajdonosra is) kiterjedne. Hol a határ? Az ingatlanadó bevezetésétől várható adóbevétel meghatározásához első lépésben az adóköteles ingatlanvagyon nagyságát kell meghatározni. Számos verzió látott napvilágot a különféle adómentességekről. E szerteágazó mentességi kérdések kezelhető mértékben tartásához a lehetséges kedvezményeket két fő dimenzió mentén érdemes felbontani: az ingatlan értéke, illetve az adózó személye alapján. Az ingatlanvagyon tekintetében három esetet vizsgáltak: minden ingatlan adóköteles; csak a 10 millió; illetve csak a 20 millió forint feletti ingatlan adóköteles. Az adózó személyét tekintve is három esetet különböztettek meg: nincs alanyi mentesség; nyugdíjasok adómentessége; végül nyugdíjasok adómentessége plusz - a korábban vázolt - szja-ból levonható ingatlanadó.

A nyugdíjasoknak adott mentesség elvileg vezethetne adóelkerüléshez. Egyrészt a jelenleg is érvényben lévő átírási illeték ezt mérsékli, másrészt lehetőség van differenciált illeték bevezetésére. Ha az ingatlant olyannak ajándékozzák, aki nem alanya az ingatlanadónak, indokolt a magasabb illetékkulcs. Az adóelkerülést tovább csökkentheti, ha egy nyugdíjas csak egy ingatlan után kapna adómentességet. A rendelkezésre álló adatbázisból és becslések alapján a hazai ingatlanvagyon a következőképpen nézhet ki, lásd első kép. Brutális a 3 százalékos kulcs A bemutatott adómentességi kategóriák, illetve az ingatlanadókulcs nagysága számtalan variációs lehetőséget eredményez.
Az adóalapokra készített becslések alapján már kiszámolható az ingatlanadó várható bevétele különböző adókulcsok esetén, amelyet a személyi jövedelemadó nagyságához viszonyítva lehet szemléletesen illusztrálni. Egyrészt a teljes ingatlanvagyon (42 ezer milliárd forint) adóztatása körülbelül 3 százalékos ingatlanadókulcs esetén eredményezne a személyi jövedelemadóval azonos, 1300 milliárd forintos bevételt. Másrészt az ingatlanokra vonatkozó értékhatárok jelentősen csökkentik a várható adóbevételeket.
A nyugdíjasok és a 20 milliónál alacsonyabb értékű ingatlanok adómentességét feltételezve a várható adóbevétel csak magasabb kulcsok esetén válik makrogazdasági szinten szignifikánssá. Érdemes megvizsgálni azt is, mennyi lenne a többlet adóbevétel, ha az ingatlanadó az szja-ból levonható lenne. Ahogy már korábban szó volt róla, ekkor olyan adóalanyok is részt vállalnak a közteherviselésből, akik vagyoni helyzetüknél kisebb "látható" jövedelemmel rendelkeznek.
A vártnak megfelelően a többletadóbevétel alacsonyabb az szja-val kombinált ingatlanadóból, de a jövedelmek eloszlásának ferdesége miatt a nagyobb értékű lakások után fizetett adó aránya megnő az adóbevételen belül. Másként fogalmazva, a 10, illetve 20 milliós értékhatár - ebben az esetben - kevésbé csökkenti a várt adóbevételt. Megoldandó technikai és jogi kérdések Az elemzés hangsúlyozottan közgazdasági irányból közelítette meg az ingatlanadó kérdését.

Fontos azonban egyúttal felhívni a figyelmet arra, hogy a gyakorlati bevezetéshez számos további részletet is tisztázni kell.

Ezek közül kiemelhető a földhivatalok és az APEH közötti együttműködés, hogy biztosítva legyen a két adatbázis naprakész összekapcsolása, és ezzel párhuzamosan megfelelő kapacitás álljon rendelkezésre a bevallások ellenőrzésére. Jogi szempontból fontos kérdés a nyugdíjasok körének definiálása (egyebek mellett a rokkantnyugdíjasok státusa), a társtulajdonosok adófizetési kötelezettségének kezelése (eldöntendő, hogy a férj és feleség jövedelme együtt számítson-e közös tulajdon esetén), illetve annak korlátozása, hogy az adófizetés elkerülése érdekében lakóingatlanból más jogcímre minősítsenek át ingatlanokat.

http://www.fideszbp20.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ravaszul kavar...
  2007-08-15 20:48:15, szerda
 
  Ravaszul kavar a székelyeknél Basescu
2007-08-13 12:38:51 elnök

A román elnök Székelyföldön nyaral, a kis Botonddal karikázik, háborog az utak állapotán és liberálisabb nyelvoktatást követel.

Az RMDSZ-es politikusok szerint csak blöfföl, hogy szavazatokat vadásszon a magyar párttól. Traian BasescuTraian Basescu román elnök szokatlanul látványos gesztusokat tett augusztusban az erdélyi magyarság felé. Két héten belül másodszor érkezett Székelyföldre szerdán.
Elvben nyári szabadságát tölti, de közben folyamatosan kampányol. Beszélget a helyiekkel, magyar kulturális rendezvényeket látogat, és sokszor elmondta, hogy remekül érzi magát a csodálatos vidéken.
Basescut a magyar kisebbség egyelőre egyetlen pártja, a kormányzó RMDSZ tavasszal még magyarellenességgel vádolta.

Az RMDSZ-es vezetőknek gyanús az elnök mostani túrája, egy részük szerint kifejezetten a párt ellen irányul. Basescu azokat a településeket látogatja, ahol az RMDSZ-szel rossz viszonyban lévő, bejegyzési kérelmét éppen a múlt héten benyújtó Magyar Polgári Szövetség (MPSZ) a legerősebb. Szász Jenő, az MPSZ vezetője napokig várta, hogy Basescu beugorjon irodájába, a székelyudvarhelyi polgármesteri hivatalba. Az elnök tervei azonban kiszámíthatatlannak tűntek, nem volt hivatalos programja, hanem nyaraló túrázóként járta Székelyföldet. Végül péntek este beugrott Szász Jenőhöz és utána együtt mentek a Míves Emberek Sokadalmába.

Az RMDSZ megbuktatta volna Basescu és az RMDSZ viszonya idén romlott meg nagyon. A kormányon lévő RMDSZ csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amelyben több román párt előbb az alkotmánybírósággal, majd népszavazással akarta leváltani Basescut. A Basescu-ellenes kampányhoz csatlakozó pártok szerint az elnök rendszeresen átlépte jogkörét. A román alkotmánybíróság azonban nem látott okot Basescu eltávolítására. Márciusban ezért népszavazást írtak ki, ahol a Basescu-ellenes koalíció csúfos kudarcot szenvedett: a választók többsége az elnök mellé állt. Az egyik legnagyobb pofont épp az RMDSZ kapta.

A párt arra szólította fel választóit, hogy az elnök ellen szavazzanak.
Ehhez képest a legmagasabb arányban épp Kovászna (83%), Kolozs (79%) és Bihar (78%) megyékben szavaztak az elnök maradása mellett, igaz, a részvételi arány az országos átlag alatt volt. Mindenesetre a magyar nemzetiségű választók többsége 1990 óta először nem az RMDSZ kérésének megfelelően szavazott.
Markó Béla pártelnök pedig lemondott miniszterelnök-helyettesi pozíciójáról.
A hivatalos bejegyzésére váró, az RMDSZ jobboldali riválisának számító Magyar Polgári Szövetség viszont arra kérte szimpatizánsait, hogy támogassák Basescut.
A cikk szövege itt folytatódikh i r d e t é s Miközben az elnök nem hivatalos úton van Erdélyben, több nagy feltűnést keltő bejelentést is tett. Utoljára azt javasolta, hogy az általános iskola első nyolc osztályában a magyar anyanyelvű gyerekek idegen nyelvként tanulhassák a románt. Hozzátette, hogy a román tanároknak minden esetben kétnyelvűnek kellene lenniük. A terv megvalósulása régi vágya az erdélyi magyaroknak. Nagy hátrányt jelent a magyar tanulóknak, hogy a román órákon ugyanazt várják el tőlük, mint a román anyanyelvű iskolásoktól. Basescu felvetése tehát fontos és a magyarság számára kedvező.

Az RMDSZ szerint viszont az elnök többet árt, mint használ. Basescu bejelentése után a sajátján kívül (Demokrata Párt), máris az összes román párt jelezte, hogy ezt a javaslatot nem szavaznák meg. A parlamenti pártok a márciusi sikertelen elnök-buktatási kísérlet óta elvből nem támogatnak semmit, amit Basescu javasol, az elnök eleve tudhatta, hogy ötlete nem valósulhat meg a közeljövőben. Ráadásul az elutasítók között van az RMDSZ koalíciós partnere, a Nemzeti Liberális Párt is (a két párt alkotja a román kormányt, de az ellenzéki szociáldemokraták támogatására szorulnak). Ötletével Basescu vagy koalícós konfliktusba, vagy megalkuvó pozícióba kergetheti az RMDSZ-t.

Asztalos Ferenc Lakatos András, az RMDSZ oktatás-politikusa szerint az egész témát csak azért vetette fel Basescu, hogy erősítse az RMDSZ és MPSZ közti megosztottságot. Asztalos Ferenc, a román parlament tanügyi bizottságának RMDSZ-es elnöke szerint az elnök kijelentése "pusztán populista elszólás" volt, nyilatkozta az Új Magyar Szónak. Kelemen Hunor, az RMDSZ Basescu-ellenes kampányának volt vezetője szerint a 90-es években éppen Basescu akadályozta a hasonló terveket tartalmazó tanügyi reform elfogadását. Basescu másik hangzatos kijelentése székelyföldi látogatásán így hangzott: "Megengedhetetlen, hogy ilyen szép környéken széttörd a kocsidat" - ezzel arra célzott, hogy a magyarlakta vidékeken a román átlagnál is sokkal rosszabb állapotban vannak az utak.

Az RMDSZ szerint ez a felvetés is szemforgató. Emlékeztettek, hogy a 90-es évek második felében Basescu szállítási miniszter volt, így egyike azoknak, akik költhettek volna az utakra. "Nagyon örülök, hogy Băsescu úrnak végre sikerült eljutnia erre a vidékre is, és láthatta a hiányosságokat. Azok az utak ellenben, amelyeken ő járt, nem megyei, hanem országutak, amelyek még az ő minisztersége idején sem kaptak pénzt felújításra." - kommentálta Basescu felháborodását Demeter János, a Kovászna megyei tanács elnöke. "bűnnek számít az is, hogy küzdöttünk, lobbiztunk az erdélyi utak feljavításáért, a magyar települések segítéséért." Másrészt az RMDSZ négy tisztségviselője ellen éppen azért indítottak tavasszal eljárást, mert a Korrupcióellenes Nemzeti Ügyészség vádja szerint etnikai alapon, magyar-lakta vidékeknek osztottak fejlesztési pénzeket, többek között útépítésre.

Az RMDSZ akkoriban úgy vélte, hogy a támadás mögött Basescu állt, aki így bosszulta meg, hogy az RMDSZ a leváltását követelte. Markó Béla még tavasszal így fogalmazott egy sajtótájékoztatón: "bűnnek számít az is, hogy küzdöttünk, lobbiztunk az erdélyi utak feljavításáért, a magyar települések segítéséért." Ugyanakkor Szász Jenő MPSZ-elnök szerint nem kellene ennyire kételkedni Basescu jóindulatában: "A nyitottságot jóhiszeműen kell fogadni" - mondta az MTI-nek. Túrós-kapros fánkok Kommandón Az RMDSZ azonban hiába bizonygatja, hogy Basescu magyarbarát ötletei álságosak, az elnök Székelyföldön fürdik a népszerűségben.
A Magyar Hírlap riportja szerint ahol csak megfordult, ott fényképezték, feleségét virágokkal halmozták el. Kommandón Erdélyi László családja túrós-kapros fánk-vacsorán látta vendégül az elnököt, aki később azt mondta, csak öt percre akart beugrani, de végül két órát maradt. A végén a két és fél éves Erdélyi Botonddal még karikákat is dobált.

A Romana Libera című román lap szerint Basescu szavazatokat gyűjt Székelyföldön. November végén EP-választások lesznek, és a magyarok megosztottak. Miközben az RMDSZ már jelezte, hogy két miniszterét akarja indítani, Tőkés László összegyűjtötte a független induláshoz szükséges aláírásokat, ráadásul addigra az MPSZ-t is bejegyezhetik.

Az egymással rivális magyar jelöltek kiüthetik egymást, és az RMDSZ-ben egyébként is csalódott magyarok egy része átszavazhat Basescu pártjára, hogy ne vesztegesse el voksát. Sabina Fati, a lap publicistája így fogalmazott: "Basescu célja, hogy magához vonzza és tovább uszítsa az RMDSZ ellen a magyarokat." Ennek látszólag ellentmond, hogy pénteken Basescu azt kérte az RMDSZ-től, hogy egyezzen meg Tőkéssel. A püspökkel évek óta szemben álló RMDSZ-vezetők viszont ezt a javaslatot is kellemetlen kavarásnak érezhetik.

Tőkés László református püspök, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács elnöke és Markó Béla Basescunak hosszabb távú tervei is lehetnek a magyarokkal. A jelenleg országszerte rendkívül népszerű elnök azt akarja, hogy még az idén népszavazás fogadja el választójogi reformját. E szerint megszűnnének a listás szavazatok, és csak egyéni körzetekből lehetne képviselőt választani.

Az új törvény kifejezetten hátrányos lenne a magyarok számára, mert a román többségű körzetekben a magyar jelöltekre adott voksok nagy valószínűséggel elveszhetnek. Így a szórványban és nagyvárosokban élő magyaroknak, hogy szavazataik ne vesszenek el, kellene találniuk egy román pártot. Basescu nyilván a Demokrata Pártot ajánlaná figyelmükbe.

Ha a választójogi reform nem menne át, akkor is van mit keresnie Basescunak a magyarok között. Az MPSZ 2008-ban mindenképpen indulni szeretne a parlamenti választásokon. Két magyar párt aligha érheti el a bejutáshoz szükséges öt százalékot. Ezt belátva szintén sok magyar dönthet úgy, hogy egy győzelemre esélyes román pártra szavaz inkább.

http://www.fideszbp20.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Forró a jég...
  2007-08-15 20:10:19, szerda
 
  Forró lett a jég Pesterzsébeten, dugába dőltek a tervek
2007-08-13 12:21:40 elnök

A fővárosi kerület nemcsak jégpályát, de temérdek adósságot is vásárolna.

Magyar Nemzet kiemelt híre 2007. augusztus 11.-én. Hatvanötmillió forintért készül megvenni a pesterzsébeti önkormányzat saját üzlettársától a jelentősen eladósított helyi jégcsarnokot üzemeltető céget. Az 557 millió forintért, főképp hitelből megépített csarnok után mintegy 600 millió forintos adósságot is örökölne az önkormányzat. Kiderült, a fővárosi kerület kormánypárti vezetése feleslegesen vont be a jégpályaépítésbe magánvállalkozást, amely lényegében mindent hitelből valósított meg.

Budapest XX. kerületi szocialista vezetése 2005-ben határozta el, hogy belevág egy nagy ívű fejlesztésbe, amely a fedett jégcsarnokban öltött testet. Az úgynevezett PPP-konstrukcióval, tehát magántőke bevonásával megvalósuló beruházásba a városrész egy majd háromszázmillió forintot érő ingatlanával szállt be.
A probléma azonban a beruházás pénzügyi konstrukciójában volt.
Az önkormányzat úgy állapodott meg a Jégcsarnok Kft.-vel, hogy ha a pályabérletből befolyó összeg nem éri el az évi 140 millió forintot, a kerület a vállalkozóval felesben tagi hitel formájában kipótolja majd a kiesett bevételt. Kifizetetlen tartozások

Az önkormányzat vezetése azt is figyelmen kívül hagyta, hogy a szerződés jogilag aggályos, mivel az általa bevitt telekértéknél nem lehetett volna nagyobb az önkormányzat kockázata. A Jégcsarnok Kft. jelenlegi tulajdonosa, Szőllősi László a mai napig nem egyenlítette ki tartozásait a generálkivitelező Koloman Kft.-nek, ami több mint 70 millió forintot tesz ki kamatok nélkül.
A pálya területén korábban szeméttelep működött, így a kft.-nek egy különleges eljárással kellett a talaj megerősítését elvégeztetnie. A Magyar Fejlesztési Bank ötszázmillió forintos kölcsönt folyósított Szőllősi László cégének, a Jégcsarnok Kft.-nek, aki ebből megközelítőleg 335 millió forintért vásárolt ragasztott faelemeket, palánkot, nézőtér elemeket, jégkezelő gépeket Finnországból.

Menet közben azonban a Jégcsarnok helyett a Hydropont Kft. lett a beruházó, fővállalkozó, amelynek szintén Szőllősi László a tulajdonosa.
A Hydropont a pálya építésének befejezéséhez közeledve nem volt hajlandó megkötni a generálkivitelező Koloman Kft.-vel az átadás-átvételi szerződést. Így az addigra majdnem kétszázmillió forintot a beruházásba ölt kivitelező - amely huszonkét alvállalkozóval építette föl a csarnokot - hoppon maradt. Ennek ellenére a Hydropont megkapta a használatbavételi jogot az önkormányzat építési hatóságától. Másra kellett volna a pénz?
A kerület egyik fideszes képviselője, Vas Imre szerint a csarnokra pazarolt közel egymilliárd forintnyi öszszegből fel lehetett volna újítani a katasztrofális állapotban lévő iskolai tornatermeket, utak, járdák épülhettek volna, amelyekre valóban égetően szüksége lett volna a városrésznek. Pesterzsébet most teljes egészében meg kívánja vásárolni a veszteségesen működő és tartozásokkal terhelt Jégcsarnok Kft.-t.

A terhek és követelések sora pedig nem csekély. Az ingatlanvásárlás után a kerületnek fel kell készülnie arra, hogy egy veszteségesen üzemelő vállalkozást vesz a nyakába, ha ugyanis úgy tesz szert a kft.-re, hogy az nem fizeti ki a generálkivitelezőt és a vele szerződött alvállalkozókat, akkor annak költségvonzata szintén az önkormányzatot, közvetve pedig a lakosságot terheli majd.

Ezentúl kiadásként jelenik meg a tartozás törlesztése a Magyar Fejlesztési Banknak, ami 40 millió forint plusz kamat évente, egészen 2017-ig. Ahhoz, hogy nullszaldós legyen, a jégcsarnoknak 90-100 millió forintot kellene kitermelnie minden egyes esztendőben, miközben a bevételek országszerte - a többi jégpálya esetében - sehol nem haladják meg a negyvenmilliót. Egyébként is kérdéses, hogy a megemelt árakon ugyanannyian látogatnák-e a jégpályát Erzsébeten.

Tízpontos feljelentés Vida Kálmán, a Koloman Kft. ügyvezetője tíz különböző címen tett büntetőfeljelentést szintén Szőllősi cégei ellen, amely ügyekben a kispesti rendőrkapitányság folytat nyomozást. A XX. kerületi Fidesz-frakció pedig az Állami Számvevőszék vizsgálatát kéri. Szőllősi László, a Pesterzsébet Jégcsarnok Kft. tulajdonosa külföldi útjára hivatkozva hárította el érdeklődésünket. Szabados Ákos pesterzsébeti szocialista polgármester abban bízik, hogy növelhető a jégpálya kihasználtsága.

Mint kérdésünkre fogalmazott: nem elsődleges cél a nyereség, persze az nem rossz, ha a csarnok nyereséges. " Rossz forgatókönyv esetén az önkormányzat nyakába zúdulhat a Koloman Kft.-nek fizetendő költség, ám a városrész jogászai szerint ez egyáltalán nem automatikus. A banki törlesztés és annak több mint 400 milliós összege helytálló, mint ahogy a kft. megvételére félretett 65 millió is " tette hozzá a polgármester. Pál-Velkei/Magyar Nemzet

http://www.fideszbp20.hu/
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
A Ferencváros Szurkolók Szövet
  2007-08-15 17:03:32, szerda
 
  A Ferencváros Szurkolók Szövetsége hadban áll a Magyar Labdarúgó Szövetség vezetőivel és az általuk teremtett rendszert kiszolgáló FTC-vezetéssel.

Teszi mindezt azért, hogy ,,rend, fegyelem, törvényesség" uralkodjon a magyar labdarúgásban és a Ferencvárosi Torna Clubban.

Napjainkban egyre nagyobb teret hódít az a gondolat, hogy a magyarországi rendszerváltás vagy félresiklott valahol, vagy meg sem történt valójában. Arról a rendszerváltásról van itt szó, amelyre sokan úgy tekintettünk, mint amely kiszámítható, demokratikus jogállamot teremt, ahol az állami (és egyéb) vezetők a társadalom érdekeit szolgálják és védik. Ahol ugyanezen vezetők nem tartják félelemben és nem vezetik félre az őket megválasztókat, vagy azokat az embereket, akiket valamilyen alrendszer a hatalmuk alá rendelt.

Sajnos minden jel arra mutat, hogy a jelen pillanatban mindez csupán illúzió.

A rendszerváltásként ismert folyamat két területen mégis jelentős elmozduláshoz vezetett: egyrészt megalkotta azt az intézmény- és jogrendszert, amely hasonlatos a nyugati típusú demokráciákban érdemben működő berendezkedéshez, másrészt lefektette azokat az alapelveket - többek között az emberi és polgári jogok garantálásával -, amelyek lehetővé teszik minden állampolgárnak és intézménynek, hogy relatív szabadságban éljen és dolgozzon valamint érvényesítse (helyreállítsa) alkotmányos jogait, ha azokat bárki vagy bármi megsérti.

Korlátokból már volt elég a magyarság XX. századi történelmében. A több mint másfél évtizeddel ezelőtt lefektetett rendszer kicsit távolabb tolta ki mindenki számára a cselekvési korlátokat - egészen a demokratikus intézményrendszer és az ehhez kapcsolódó alapjogok védelméig.

Ma Magyarországon azonban csupán a látszata van meg annak, hogy a fenti, megálmodott (és lemásolt) alapelvek működnek vagy működhetnek. Ugyanis a hatalmon lévők - gondolhatunk itt akár a jelenlegi kormányzatra vagy az MLSZ vezetésére is - minden erejükkel feszegetik a saját magukra vonatkozó korlátokat, miközben megpróbálják szűkíteni a mindenki másra érvényeseket. Teszt-időszakban élünk tehát, ahol a hatalom birtokosai azt próbálgatják ,,alattvalóikon", meddig mehetnek el jogaik korlátozásában ellenállás nélkül és büntetlenül.

Eleddig hátborzongatóan sikeresnek tűnnek.

Ma Magyarországon hazugságokra építve országgyűlési választást lehet nyerni - mindenfajta következmény nélkül. Sőt, cinikus módon, többek között a rendőrséget politikai eszközként felhasználva el lehet hallgattatni azokat, akik szóvá merik tenni, hogy ez a rendszer nem működhet így tovább.
A cenzúra visszatért. Nem is egy, hanem legalább két változatban.
Van, ahol gumilövedék, vipera vagy a nyers erőszak formájában. Azonban van, ahol egy sokkal veszélyesebb módon jelenik meg: az emberek agyában. Ez utóbbit hívjuk öncenzúrának.
Ennek működése rendkívül egyszerű: olyan feltételeket - szabályokat és hozzájuk fűződő közvetlen vagy közvetett szankciókat - kell teremteni, ahol az alanyok (állampolgárok vagy esetleg szurkolók) tudatosan nem nyilvánítják ki véleményüket, nem lépnek fel saját elemi érdekükben vagy jogaik védelmében, mert abban a pillanatban a hatalmon lévők negatív következményeket helyeznek kilátásba. Magyarul büntetnek. (Még akkor is, ha erre a rendszer szabályai szerint nem lehetne lehetőségük.)

Mindezt itt a legegyszerűbben a Ferencvárosi Torna Club példáján keresztül tudom illusztrálni.

Történt, hogy Magyarország legnépszerűbb klubjának labdarúgó csapatát jogellenesen kizárták az első osztályú bajnokság küzdelmeiből. Ez önmagában nem egy meglepő eredménye annak folyamatnak, amelynek minden eleme abba az irányba mutatott, hogy egyes csoportok mindent megtesznek azért, hogy a Ferencvárosi Torna Club ellehetetlenüljön. (Minthogy ez utóbbi állításom nehezen bizonyítható, ezért vegyük az utóbbi mondatot szubjektív véleménynek.)
A tények azt mutatták, hogy a Magyar Labdarúgó Szövetség vezetése saját szabályzatait - sőt a magyar jogrendszer magasabb szintű elemeit is - megsértve alkot és alkalmaz olyan szabályokat, amelyek csak ,,másra" vonatkozhatnak. Rájuk nem. (Ezt hívjuk egyébként diktatórikus rendszernek.)
Mikor látták, hogy ezen tevékenységük nem ütközik komolyabb akadályba tovább léptek - pontosabban tovább tesztelték a közeget: meddig mehetnek el?
Megalkottak egy olyan szabályzatot (Fegyelmi Szabályzat), amely minden józan ember szerint a legalapvetőbb demokratikus jogokat (véleménynyilvánítás szabadsága) tiporja sárba, majd valamilyen módon - fogalmazzunk úgy - rákényszeríttették az FTC vezetőit, hogy egyszer és mindenkorra mondjanak le a Ferencvárosi Torna Club érdekeinek érvényesítéséről valamint sérelmeinek orvoslásáról.

Ha beleképzeljük magunkat a helyükbe, ez a fajta viselkedés teljesen természetes és érthető - az más kérdés, hogy gyökeresen ellenkezik a demokratikus rendszer és a jogállamiság alapelveivel. Céljukat elérték és elérik: minden eszközzel visszaszorítják a saját hatalmukra veszélyes tényezőket, megfélemlítik mindazokat, akik megkérdőjelezik módszereiket vagy csupán minimális ellenállást tanúsítanak.
De ezen túlmenően elérték diktatúrájuk abszolút garanciáját: az öncenzúrát.

Ahogy Rákosi - Sztálin legjobb tanítványaként - sokkal keményebb diktatúrát alakított ki, mint mestere, az FTC vezetése el nem várt kötelességének érezte, hogy magától adaptálja az MLSZ - meggyőződésem szerint - alkotmányellenes rendszabályait és rákényszerítse saját (!) szurkolóira. Ez a rendszerváltás-nélküli rendszer logikája. Ahelyett, hogy a Fradi-ellenességéről elhíresült MLSZ-vezetéssel szembeszálltak volna a Fradi és a magyar labdarúgás rendje érdekében, félelmükben (vagy megalkuvásukban) az FTC alapegységét fenyegetik büntetéssel: szurkolókat. Sőt, azt várják el tőlünk, hogy fogjuk be a szánkat, csak azért, mert néhány önjáró hatalomféltő súlyos szankciókkal fenyegeti szeretett Clubunkat.

Ez az igazi öncenzúra, a félelemre épülő diktatúra.

Mindazok, akik ezt a rendszert üzemeltetik, szembeköpik a demokrácia és a jogállamiság intézményét, a számonkérhetőség és a felelősség alapelveit.
Azok pedig, akik kiszolgálják a rendszert, passzívan behódolnak neki és nem emelik fel a hangjukat ellene, felelősek azokért az állapotokért, amelyek ma a Ferencvárosi Torna Clubban, a magyar labdarúgásban, tágabb értelemben pedig Magyarországon uralkodnak.


Gondoljunk bele: ha Kisteleki István holnap bejelenti, hogy előbb három pont levonással, majd kizárással bünteti a Ferencvárost, mert zöld-fehér mezben fut ki a pályára, akkor az legyen a válaszunk, hogy a ,,Fradi érdekében" váltsunk, mondjuk, lila-fehérre, csupán azért, hogy elkerüljük egy MLSZ-vezér büntetését?!

Meddig hátrálhatunk még? Meddig hagyjuk, hogy megfélemlítsenek minket? Mikor lépünk már fel saját jogainkért, értékeinkért, önmagunk védelmében?
Valamikor végre megállj-t kell parancsolni a minden szabályt felrúgó hatalom - esetünkben az MLSZ - ámokfutásának.

A Ferencvárosi Torna Club, a Fradi szurkolóinak és minden magyarnak az az érdeke, hogy a mindenkire ugyanúgy vonatkozó szabályok biztosítsák szabadságukat és alapvető jogaikat, mindenkinek egyenlő feltételeket teremtsenek, korrekt, kiszámítható rendszerben éljenek és jogkövető, elszámoltatható vezetők igazgassák a magyar labdarúgás és a magyar állam ügyeit.

Mindezért igenis fel kell lépnünk és hallatni kell hangunkat. Ha nem védjük meg magunkat, csak további támadásokra számíthatunk, mert azt gondolhatják - mint ahogy gondolják is -, velünk (és ellenünk) bármit meg lehet tenni. Valahol meg kell húzni a határt, cselekedni kell saját magunk és a Fradi hosszú távú érdekében. Ha ezt nem tesszük meg ma, attól való félelmünkben, hogy pillanatnyi hátrányokat szenvedhet szeretett csapatunk - mert egy MLSZ vezető például éppen le akar vonatni három pontot -, akkor elszalasztjuk annak az esélyét, hogy a jövőben végre rendben és igazságos körülmények között versenyezhessünk a magyar bajnokságban, vagy élhessünk saját hazánkban.

Tovább nem hátrálhatunk.

Gyáva népnek nincs hazája.

Boros Bánk Levente
politológus
a Ferencvárosi Szurkolók SZövetségének alelnöke
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megbukott...
  2007-08-15 12:12:27, szerda
 
  Megbukott a kormány gazdaságpolitikája
2007. augusztus 15. 11:06

Katasztrofális helyzetben van a magyar gazdaság, amelyből a jelenlegi kormány képtelen kivezetni az országot - szögezte le Bánki Erik szerdai sajtótájékoztatóján a nyilvánosságra került sokkoló gazdasági mutatók kapcsán.

Az elmúlt évtized legrosszabb adatait mérték a kutatók ezév második negyedévében, hiszen a magyar gazdaság teljesítőképessége alig érte el az 1,4 százalékot. A tegnapi adatok alapján a forint zuhanni kezdett, mert a befektetők bizalma is megrendült. Ha közvetlen környezetünket, vagy egész Európát nézzük, akkor nem csak hogy sereghajtók vagyunk, hanem egyszerűen kilátástalan helyzetben van a magyar gazdaság - húzta alá Bánki Erik. Mára bebizonyosodott, hogy a kormány gazdaságpolitikája megbukott - tette hozzá.

Videó: Bánki Erik lejátszom | letöltöm


A Fidesz országgyűlési képviselője az egészségügyi megszorító intézkedések kapcsán leszögezte: azok nem átgondoltak, improvizatívak, így értelemszerűen nem lesz gazdasági eredményük, ráadásul teljes káoszt és kilátástalanságot okoznak. A politikus hozzátette: az oktatásügyben tett előkészítetlen kormányzati intézkedések is hasonlóan rontják a gazdasági mutatókat. Ősztől olyan takarékossági intézkedések következnek be ezeken a területeken, amelyek tovább rontják a gazdaság állapotát. A mezőgazdaságban jelentős termésátlag-csökkenés várható, így szinte valamennyi élelmiszeripari termék ára jelentősen emelkedni fog még az ősz folyamán. Az európai átlagot jóval meghaladó, 8,4 százalékos infláció további emelkedésére lehet számítani a következő hónapokban - hívta fel a figyelmet.

Bánki Erik elszomorítónak nevezte, hogy hónapról-hónapra egyre rosszabb teljesítményt nyújt a magyar gazdaság. Míg az első félév átlagában 2,5 százalékos GDP növekedéssel számolhattunk, mostanra az 1,4 százalékra csökkent. Ellenpéldaként a környező országokat említette. Szlovákiában 9 százalék fölötti, Romániában 7 százalékos gazdasági növekedést mérnek, és gyakorlatilag közvetlen környezetünkben található összes uniós ország növekedési mértéke minimum háromszorosa a mienknek. Nálunk egy elhibázott gazdasági stratégia van. Nem látjuk a kiutat, katasztrofális helyzetben vagyunk, amiből jelenlegi kormány képtelen kivezetni a magyar gazdaságot - szögezte le a képviselő.

A kormány rendszeresen azzal kampányol, hogy a nyári turizmus kilendíti a holtpontról a magyar gazdaságot. Bánki Erik ennek kapcsán kifejtette: az adatok a turizmust figyelembe véve is elkeserítőek, mert egész Európában 6 százalékkal növekszik a turizmus, Magyarországon csak stagnál.

A kormány vessen véget az ámokfutásnak. A felelőtlen ígérgetések, a kaotikus gazdaságpolitika nem tud kivezetni a jelenlegi állapotból - közölte a politikus. Bánki Erik azt mondta: a kormány ezen a negatív tendencián nem tud változtatni, az egyetlen megoldás az lenne, ha belátná alkalmatlanságát és távozna. Mint mondta, a Fidesz parlament előtt lévő adócsökkentő és gazdaságélénkítő csomagjai kiutat jelenthetnének a jelenlegi reménytelen állapotból.

fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szépen emberül-ünnepi hét
  2007-08-15 11:51:56, szerda
 
  A CSALÁD-NEMZET-HAZA ,,szépen emberül" ünnepi hét
augusztus 14-20 .

2007-ben a hét Felolvasó/beszélgető napja

augusztus 18 án 10-18 óra között

Budapesten a Magyarok Házában.V.ker. Semmelweis u. 1-3. II.em.

Szeretettel várják az adott témában értékes műveket felolvasni

és meghallgatni akarókat. (Felolvasónak ajánlatos előre

jelentkezni /az óhajtott időpont körülbelőli megadásával/ a közölt

címek valamelyikén. Ajánlatos, de nem kötelező!)

A Felolvasó/beszélgető napra ajánlott művek a szabadon

választottak közé: 1./ Berzsenyi: A magyarok (Az 1808-as változat) 2./

Vörösmarty: A jóslat (1847) 3./ Petőfi: Minek nevezzelek (1848) 4./ Petőfi: A

nemzethez (1848) 5./ József Attila: Levegőt (1935) 6./ Lao Ce (Weöres ford.)

Három kincs (i.e.V.sz.) 7./ Daróczi Tamás: Nem és nem (2006.) Aki ezek közül

4-et bárhol a Földön negyedmagával 18-án felolvas, megváltja a jogot, hogy a

következő NAP-ot ő megszervezhesse ott, ahol ő akarja. A verseket megküldjük,

ha kérik.





"Szépen, emberül" Alapítvány 1243 Budapest Pf.698. Adószám: 18013980-1-42

Erste: 11991102-02123963 T.:332-65-50 Gc::szepenemberul(a)t-online.hu

www. szepenemberul.hu Kállai Eszter 06-70-27-33-872

A Helytállás - köszöntés - tiszteletadás "szépen emberül" hét

október 23-29-e között 2007-ben Felolvasó/beszélgető napja október 27.

A TISZTA szó erejével "szépen emberül"



Vargha Gyula (1853-1929)

"Szeretni a hazát nehéz,

Mert ahhoz is kell egy kis ész."



2007 -- Magyarország!

A "szépen emberül" élni igyekvők átlagosan 80 /derűlátóbbak által 100/ évvel
számolt földi életüket - istenhittel, istentudattal, lelkiismeretükre hallgatva -

a REND- ÜNNEP - TELJESSÉG igényével élik végig. Az ünnepek a Föld

északi féltekéjén a természethez igazodnak. A tél a gyermekeké, az

önvizsgálatot tartó, megújuló személyiségé. A tavasz az ifjúságé, a nyár a

felnőtteké, az ősz az idősöké. *

Június - július-augusztus a 20-60 év közöttiekre figyelés ideje.

Az egyénileg boldogságra, ugyanakkor hazájuk, nemzetük, az emberiség számára

hasznosságra törekvő nőkre, anyákra, férfiakra, apákra , családokra figyelés,

köszöntés, elismerés ideje.

TISZTA szóval a tiszta égért, vízért, a tiszta lelkiismeretért

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A harmadik út 5.
  2007-08-15 10:59:34, szerda
 
  A HARMADIK ÚT (5. r.)


A harmadik utasnak nevezett politika és a valódi ellenség felismerése

A megmaradásunk a tét 5.



Legyen példaértékű 2006. október 23-i brutális letámadása a békésen megemlékezőknek!


Honnan lehetett sejteni, hogy előbb-utóbb a szoc.lib. politikai erő rátámad nemzetére?
Onnan, ahogyan vélekedtek az 1956-os forradalomról és szabadságharcról 1989-ben a mai ,,ünneplők"?


Íme egy vélemény az
1989. 02. 10-11-i ülésről:

"Én szerintem nincs és nem is szabad megengednünk azt, hogy 1956 kapcsán valamiféle lelkiismereti válság keletkezzen mindazoknál, azokban akik akkor fegyvert fogtak, mert AKIK FEGYVERT FOGTAK NOVEMBERBEN, és NOVEMBERBEN FELLÉPTEK, AZOK AZ ELLENFORRADALOMMAL SZEMBEN léptek fel. És ez a lényeg. És ezért kapták a kitüntetést, vagy az elismerést, és így tovább /62. old. HORN Gyula/"



Ugye ismerősnek tűnnek ezek a módszerek?
Nem csodálkozom, hiszen ma ugyanezt és ugyanígy teszik, mert tehetik. Mert még mindig vannak, akik elhiszik nekik, hogy minden ,,reformprogramjuk" az ország és a nép érdekét szolgálja!

Pedig ez soha, de soha nem volt igaz!

1990-ben nem véletlenül adták át a hatalmat ,,békésen", megkötve azt a bizonyos PAKTUMOT a rendszerváltoztató pártokkal!

Sajnos, akkor még nem sejtették, hogy ezzel a PKTUMMAL, megpecsételődött Magyarország sorsa!

Ugyan, az elmúlt 16 év alatt kiépültek az új, un. demokratikus intézményrendszerek, de azokban - többnyire - az előző rendszer kompetensei irányítottak. Ők lettek a nagy privatizátorok és ,,üzletemberek".
Mit is privatizáltak magáncélra? Az 1945-után, a polgárságtól elrabolt állami (társadalmi) tulajdonba vett javakat! Hogyan tudták megtenni? Úgy, hogy elsikkasztották kárpótlást. Tették ezt olymódon, hogy magántulajdonba ügyeskedték át mindenféle ,,trükkös"=törvénytelen módszerrel az un. társadalmi tulajdonú ingó- és ingatlan állami vagyonokat.

A ,,dolgozó nép" először a rendszerváltozásra szavazott, mert akkor még nem sejtette, hogy mit jelent majd az a bizonyos PAKTUM, amelynek az lett a következménye, hogy kettős hatalmi nyomás alá került.
Ez a nyomás mára már olyannyira elviselhetetlenné vált, hogy kettészakadt miatta az ország lakossága.

Az egyik fele még mindig bízik a HAZUGSÁGOT IGAZSÁGKÉNT HANGOZTATÓ volt baloldaliakban. Holott, már réges-rég szó nincs a szoc.-lib. koalícióban a baloldali értékekről!!! Tökéletes paradoxon, sőt egyenesen groteszk, ahogy ez az újburzsoá réteg hangoztatja a néppel, a szegényekkel, a kisemberekkel való szolidaritását és reformprogramját. Miközben, ötödik éve, kormányzás helyett - a kisz agitprop. osztályon tanult propaganda "trükköket" átmentve és feljavítva modern reklámfogásokkal - folyamatosan és irdatlan költséggel kampányol!!!


A másik fele, pedig polgári demokráciát szeretne...Az őket képviselő politikai erőkre úgy mutogatnak, mintha ők lennének a jobboldaliak, pedig ők már olymértékben átszerveződtek néppárttá, hogy a klasszikus szociáldemokrácia sokkal inkább jellemző az országépítő programjukra, mint a magukat szocinak nevezők!

Ebben a kétpólusúságban iszonyatos ellentétek feszülnek a kialakult különböző érdekcsoportok miatt. Ezért, azt kell mondanom, hogy ezt a feszültséget sürgősen fel kellene oldani egy ,,harmadik utas" politikai erővel, amelyik a néppárti szövetséget erősíthetné meg.
Ennek a politikai formációnak is legalább akkora ellenkampányt kellene folytatnia, amekkorát az újburzsoá=szoc.lib. politikai elit folytat - gátlástalanul eladósítva ezzel az egész országot és a magyar népet!!!

Sajnos, a harmadik utas politikai csoportosulásnak semmilyen eszköz nem áll rendelkezésére ehhez. De, a mostani, eladósodott helyzetünkben ezt etikai szempontból sem tenné. Azért nem tenné, mert tudja, hogy azzal a túlköltekezéssel egészen egyszerűen kivéreztetné a magyar népet és teljesen ellehetetlenítené Magyarországot gazdaságilag és erkölcsileg egyaránt. Ugyanúgy, mint, ahogy azt az újburzsuj szoc.lib. politikai elit teszi.

Pedig, utoljára a trianoni békediktátummal megcsonkított Magyarországnak volt arra szüksége, hogy megtanuljon megcsonkítva is méltósággal élni.
Éppen ezért, nagyon fontos lenne a két világháború közötti kulturális nemzetstratégiát megismerni és ahhoz szocializálódni. Azért lenne fontos, mert az ember szocializáltsága egyfajta életképességet jelent.
Annyi hazugságot ,,tanítottak", sulykoltak a bolsevista eszmék jegyében belénk erről az időszakról, hogy az ország egyik fele teljes mértékben még mindig retteg annak a korszaknak minden vívmányától.

Pedig, akkor erősítettük meg ismét európaiságunkat!

Méghozzá, oly módon, hogy Klebersberg Kuno megszervezte az oktatást. Ezen belül nagy szerep jutott a köznevelésnek. És, hogy mekkora sikerrel valósult meg mindez, azt a különböző pedagógiatörténeti könyvekből is meg lehet ismerni. Így ír erről egy teológus-pedagógus személyiség, az erdélyi Makkai Sándor:
"A köznevelés sikerének titka éppen abban van, hogy nem kívülről és felülről erőszakolunk népünkre egy idegen kultúrát, hanem alulról és belülről építjük meg a sajátos népi kultúrörökségnek az európai kultúrkinccsel való egészséges összeforrasztásával a magyar műveltséget."


Ez kell, hogy a legfontosabb legyen a harmadik utas politikát képviselőknek: a közoktatás és benne a "köznevelés"!

Mert csak így tud a magyarság és a velünk élő kisebbségek szocializálódni a polgári értékrendek mentén. Rövidebben: polgárosodni!


Mert - mint ahogy az elmúlt 17 év is bizonyítja - nem lehet polgári demokráciát megvalósítani polgári identitás nélküli néppel.


Ennek a népnek előbb fel kell ismernie, hogy a fennmaradása, a megmaradása függ attól, hogy a beléjük sulykolt HAZUGSÁGOKAT SOHA TÖBBÉ NE FOGADJA EL SENKITŐL, SENKIRŐL, ÉS SEMMIRŐL!

BMI
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A harmadik út 4.
  2007-08-15 10:54:23, szerda
 
  A HARRMADIK ÚT 4.


A harmadik utasnak nevezett politika feladatai
(Az egypárti diktatúra "örökségének" felszámolása)

Hogyan valósulhatott meg az egypárti diktatúra? 4.

5.5. Olymódon telepedett rá az egész magyar társadalomra, hogy minden gyárban, üzemben, intézményben működött egy ,,alapszervezete" - amelyiknek többnyire függetlenített vezetői - tagjai voltak a vállalati, v. intézményi vezetőségnek.

Ez azt jelentette, hogy a ,,cég" igazgatója semmiben nem dönthetett a függetlenített kisz- párt- és szakszervezeti titkár nélkül!!! Csakhogy, sem igazgató, sem kisz- párt- és szakszervezeti titkár nem lehetett csakis párttag.

5.6. Ennek a hatalmas apparátusnak a bérét és infrastrukturális hátterének létrehozási- és fenntartási költségét (irodák és berendezései) valamint alkalmazottai bérét a ,,dolgozó nép" termelte meg. Ezen dolgozókba beléjük sulykolták iszonyatos propagandamunkával, hogy az ő érdekükben gyakorolják a HATALMAT!

5.7. A ,,t"ámogatandók csoportjába tartozók ezt el is hitték és rájuk, főleg a szavazataikra a mai napig bizton számíthattak és számítanak az utódpárt politikusai is. A hatalomnak ,,csak" azokkal volt/van gondja, akik a ,,t"iltás és ,,t"űrés negatív diszkriminációs csoportjába tartoztak. Nos, miattuk kellett kitalálni és létrehozni a munkásőrséget, melynek a feloszlatásakor 60.000 tagja volt! Rájuk is bizton számíthatnak a mai napig!


Az 1980-as évek végére olymértékben felélte ez a hatalmas pártapparátus a dolgozó nép által megtermelt javakat, hogy már bért sem tudtak számukra fizetni, csak úgy, hogy hitelt vettek föl, méghozzá attól a ,,rothadó-kapitalista" nyugattól! Ez olyan válságba sodorta Magyarországot, hogy az MSZMP KB üléseken már ilyenek hangoztak el, mint pl. az

1989. jun. 23-24-i ülésen:
"...Ami a gazdaságot illeti, mindnyájan tudjuk, hogy Magyarország ma gazdasági értelemben szuverenitása nagyobbik részével már nem rendelkezik. A világ számos, SULYOSAN ELADÓSODOTT ORSZÁGÁHOZ HASONLÓAN, A GAZDASÁGI LÉT VAGY ÖSSZEOMLÁS NAPI DELMMÁJÁVAL KÜZD. Ebben a helyzetben nem csupán az politikai kérdés, hogy el tudjuk-e kerülni a fizetésképtelenséget.../1101 GRÓSZ KÁROLY/"

Vagy pl.: szeptember 1-i ülésen:
,,...a devizatartalékok "lesujtóan" alacsony színvonalon vannak. Ezek tulajdonképpen azon a határon mozognak, ami már BIZTONSÁGUNKAT VESZÉLYEZTETI, SULYOSAN VESZÉLYEZTETI ... Úgy gondolom, hogy rendkívül mértékben megnövelheti problémáinkat, ha FIZETÉSKÉPTELENSÉGET KELL BEJELENTENI KÜLFÖLDÖN... /1584 MEDGYESSY PÉTER/
...De azt ne felejtsük el hozzátenni, hogy 1971 ÓTA MEGVÁSÁROLTUK A LÁTSZÓLAGOS POLITIKAI NYUGALMAT ÉS AZ ÉLETSZÍNVONALAT, méghozzá KÜLFÖLDI FORRÁSOKBÓL VÁSÁROLTUK MEG, és ENNEK ÁRÁT FIZETJÜK MOST, és FIZETJÜK MEG A KÖVETKEZŐ ÉVEKBEN /1616 HORN GYULA/"

És, milyen megoldásokat találtak ki saját maguk és pártjuk számára? Mert arról szó nem volt ezeken az üléseken, hogy mi lesz Magyarországgal és a benne élőkkel: a ,,dolgozó néppel"?!


Íme 1-2 ötlet az 1989. jun.23-24-i, valamint a szept. 1-i ülésről:

,,A sajtóval, televízióval, rádióval kapcsolatban... mindnyájunk számára teljesen nyilvánvaló, hogy akié a tömegkommunikáció, azé a hatalom, legalábbis a hatalom gyakorlásának fantasztikus hatása... /1140 SZILÁGY Tibor/
Én azzal értek egyet, hogy a GAZDASÁGPOLITIKA AMIT FOLYTATUNK, GYÖKERESEN HIBÁS VOLT, ELVETÉLT és nekünk újat kell kialakítani... /1171 HORN GYULA/

szept.1.:
"...Teljes bátorsággal verhetjük-e vissza a párt vagyoni dolgaival összefüggő vádakat... nem a párt tagságának a pénzéről van csupán szó, ha arról lenne szó, nem lenne gondunk, azzal sem, HOGY HOGYAN ÉS HOVÁ DUGDOSSUK... /1488. RAJKI Sné/
...használja ki a Közp. Bizottság, és nyilván az ezzel foglalkozó szervezete mindazt a törvényes lehetőséget, amellyel bizonyos fokú védettséget biztosít a nem tulajdonában lévő ingatlanjainak. Ugye a védettség az úgy alakul ki, hogy beviszem egy kft-be, a kft elmegy egy másik vegyes vállalkozásba, ne adj isten még külföldi tőke is érdekelt benne, és VÉGÜL EL LEHET TÜNTETNI ...(1495 IVÁNYI P)"

BMI
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A harmadik út 3.
  2007-08-15 10:52:19, szerda
 
  A HARMADIK ÚT 3.


3. Ki kell mondani végre, hogy a kommunista eszmék jegyében is milliókat irtottak ki!

(A harmadik utas politika és a megmaradásunk)


5.) Sajnos, a harmadik utat képviselő, sok igaz "hazafi" és "honleány" honfitársunkat mellőznünk kellett, mert a magyarság fennmaradása volt a tét és oly mértékben, olyan sok szálon függünk környező országainktól, hogy nem vállalhattuk fel őket. Mert elképzeltük, amint az egész világ elkezd minket ostorozni, ha bekerültek volna a parlamentbe...

5.1. De, most ki kell jelenteni, hogy ennek a külföldi zsarolásnak nem szabad tovább engedni! Ki kell jelenteni, hogy eljött az ő idejük, mert nélkülük nem tudjuk "meggyógyítani" a magyar társadalmat és hogy a gyógyítást el tudjuk kezdeni, meg kell a hatalmat szerezni! Ha ez sikerül, a következő választásokon már együttmunkálkodhatunk a radikálisabb nemzetérdekekért küzdő pártokkal is.

5.2. És, hogy ezt milyen jól látják az emberek még Ózdon is, megosztom olvasómmal azt a tapasztalatomat, hogy telefoninterjúim alkalmával milyen sokan mondták el nekem, hogy az ajánlószelvényeiket ugyan a korábbi rendszerváltoztató pártos barátaiknak adták, de szavazni a Fideszre fognak, mert úgy érzik, hogy egyszer, s mindenkorra meg kell szabadulnunk nemzetveszejtő bolsevista-vadkapitalista (kommunista-fasiszta) politikusainktól!

5.3 Mert ki kell végre mondani, hogy a kommunista eszmék jegyében milliókat irtottak ki a világ számos országában, köztük Magyarországon is!

Ráadásul, ez a népirtás nem egy-két évig tartott, hanem évtizedekig. Mert, 1956-ig sikerült likvidálniuk, illetve "átnevelniük" kommunistáéknak az "osztályidegennek" kikiáltott "burzsuj-reakciós elemeket".

Az 1956-os forradalom és szabadságharc utáni megtorlással végleg megsemmisítették a polgári demokráciáért, az emberi szabadságjogokért harcolókat.
Mert, akit nem akasztottak föl, hanem életfogytiglani szabadságvesztésre ítélték, az, ha megélte a szabadulást, valójában soha többé nem lehetett szabad!!!

Halálraítélt, belső-emigránsként kellett meghalnia, mint számkivetettnek!!!

Mi lett a sorsuk családtagjaiknak?

Ugyanaz, mert a magyar családok és családtagok is belső emigránsként kellett, hogy tengessék az életüket, mert a politikai diktatúra kidolgozta és ,,sikerrel" alkalmazta velük szemben a negatív diszkriminációs kontraszelekció minden formáját. Ennek jó példája a mindenki számára ismert aczéli hármas ,,T", melynek fokozatai a ,,t"iltom, ,,t"űröm, esetleg ,,t"ámogatom voltak.
Aczél György ugyan nem volt kultuszminiszter, de mint az MSZMP KB kulturális ügyekért felelős vezetője, sikerrel alkalmazta évtizedeken keresztül a kontraszelekciót az oktatásban, és a kultúra minden területén. Hogyan tehette, ha nem is ő volt a kultuszminiszter?

BMI
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
2007.07 2007. Augusztus 2007.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 268 db bejegyzés
e év: 2982 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 713
  • e Hét: 4241
  • e Hónap: 12845
  • e Év: 48786
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.