|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 2
|
|
|
|
2016-05-03 22:32:12, kedd
|
|
|
Merkel bepánikolt a hazafiak térnyerésétől
2016. május 03. 18:26
Hunhír.info
merkel-iszlam250.jpgA Bild információi szerint a német kancellár egy új stratégiával küzdene a legnagyobb parlamenten kívüli párttal, az AfD-vel szemben, az új irányt pedig a CDU végrehajtó bizottságának is kiadta Merkel. Az Alternatíva Németországnak az elmúlt hónapokban jelentős számú szavazót tudott elcsábítani a kereszténydemokratáktól, így érthető a kormánypárti aggodalom.
Magyar Menedék - Sitchin
Merkel azonban úgy látja, hogy az eddigi frontális támadás nem vezetett eredményre - sőt, ellenkező hatást ért el, ezért a CDU-nak abba kell hagynia az AfD nyílt támadását, ha vissza akarja szerezni az elpártolt konzervatív szavazókat.
Az AfD a migrációs nyomás csökkenését követően az iszlám vallás németországi térnyerésének kérdését tűzte napirendre. A párt hétvégén elfogadott programja többek között megtiltaná a minaretek építését, valamint a muzulmán nők arcát elfedő viseletet.
Az Alternatíva Németországnak társelnöke, Jörg Meuthen pártját modern konzervatív, szabadságelvű és hazafias politikai erőként határozta meg, ezt a CDU főtitkára, Peter Tauber pár napja még határozottan bírálta: nem konzervatív, nem hazafias, nem liberális, hanem mindenekelőtt reakciós és tekintélyelvű."
(Bild)
http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=93717 |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
|
|
|
|
2016-05-03 22:28:16, kedd
|
|
|
Ilyen adóemelést még nem látott az ország
Gayer Attila
2016. május 3. 13:54
A kőolaj árához kötné a kormány a jövedéki adó mértékét az üzemanyagoknál, ennek kapcsán több kérdés is felmerül: Számíthatunk-e azonnal adóemelésre? Milyen furcsaságai vannak egy ilyen szabályozásnak? Indokolt-e egy ilyen típusú adóemelés?
Változna az üzemanyagok jövedéki adója
A friss adótörvény javaslatok alapján a kormány az üzemanyagok jövedéki adójának mértékét a kőolaj árához kötné, ami azt jelenti, hogy amennyiben a Brent dollárban mért jegyzésára 40, vagy 50 dollár alá megy (egyelőre ezt a két értéket javasolták, ebből választanak majd egyet), akkor jövedéki adó emelés lép életbe. A vizsgálat időpontja minden negyedév vége. 10 forintos jövedéki adóemelés jön a gázolaj esetében, 5 forintos jövedéki adóemelés a benzin esetében, ha az olaj ára a meghatározott árfolyam alá megy.
Nagyon nem mindegy, hogy a 40, vagy 50 dolláros Brent olajár lesz az adóváltozást kiváltó limit. 40 dollár esetében rövidtávon nem kell adóemelésre számítanunk, sőt, talán kicsit hosszabb távon sem: sok piaci elemző szerint ugyanis az olajárak elérhették idén a mélypontot és az év hátralévő részében a mostani, 40 dollár feletti olajáraknál magasabb árak várhatók. 50 dollárnál más a helyzet, ilyenkor jó eséllyel megvalósulna az említett 5, illetve 10 forintos adóemelés, ha a változások is rövidesen életbe lépnek (a dohánynál már idén változás lesz). Ezzel a gázolaj jövedéki adója 120,35 forintra, a benziné pedig 125 forintra emelkedne literenként. (Jelenleg a benzin és a gázolaj jövedéki adója fix 120, illetve 110,35 forint literenként.)
Európai összevetésben egyébként még így sem lennénk kiugróak, a jövedéki adó nálunk az egyik legalacsonyabb. (Az áfaterhelésünk viszont világrekorder, aminek - mint rögtön látni fogjuk - szintén van jelentősége a téma szempontjából.)
Ilyen adóemelést még nem látott az ország
Miért van erre szükség?
A változások célja az adóbevételek stabilizálása lehet. Az üzemanyagárak a világpiaci olajárakhoz hasonlóan volatilisek, és ha esik a benzinár, csökken az áfabevétel is (a jövedékiadó-bevétel nem, ez literenként fix). Vagyis a csökkenő olajárak mellett életbe lépő magasabb jövedéki adó a kieső áfabevételeket pótolná.
Van itt azonban néhány érdekesség
Először is érdemes egy pillantást vetni arra, hogy a hazai üzemanyagok ára hogyan épül fel. A benzin és a gázolaj esetében is a forintos kiskereskedelmi árnak csupán mintegy negyedét teszi ki a termelői ár (olaj), a jövedéki adó pedig mintegy 40 százalékot. Ha a mostani adóstruktúra mellett azt mondjuk, hogy a benzinár literenként 10 forinttal csökken, akkor a teljes adótartalom (az áfakiesés miatt) mintegy 2 forinttal esik. Ezt a 2 forint adókiesést azonban az üzemanyag-fogyasztás 1,15 százalékos emelkedése is kompenzálja, hiszen a mennyiséggel együtt áfa és a jövedéki adóbevétel is emelkedik.
Vagyis ha 3 százalékkal esik a benzinár, a fogyasztásnak 1,15 százalékkal kell emelkednie, hogy az adóbevételek nem változzanak. Látható tehát, hogy a magas adótartalom miatt az áresésből fakadó adóbevétel-kiesést gyorsan tompítja, ha az árcsökkenés az üzemanyag-kereslet növekedésével jár. A kormány erre most tesz még egy biztosítékot, ami azt jelzi, hogy az említettnél is alacsonyabb keresletrugalmassággal számolnak.
A kivitelezés konkrét formája tartalmaz még egy érdekességeket: nevezetesen, hogy 51 dolláros olajnál olcsóbb lehet a benzin, mint 49 dollárnál.
Az is kérdés, hogy mennyire szofisztikált megoldás a jövedéki adó mértékét a dollárban jegyzett kőolajárhoz kötni, hiszen a költségvetés szempontjából a forintban mért üzemanyagárak a relevánsak. Emiatt a forint/dollár jelentős elmozdulásai miatt előállhat olyan helyzet, hogy akkor kerül sor jövedéki adó emelésre, amikor valójában az költségvetési oldalról nem lenne indokolható.
A Brent kiválasztása is kérdéseket vethet fel. Azt pontosan nem tudni, hogy a Mol hogyan áraz, üzemanyagár döntéseinél azonban korábban gyakorlat volt, hogy a mediterrán (délolasz) térségben érvényesülő jegyzési árakat vette alapul.
A mozgó adóteher természetesen nem könnyíti meg az ágazati szereplők életét sem, hiszen akár negyedévente alkalmazkodást igényel.
http://www.portfolio.hu/gazdasag/energia/ilyen_adoemelest_meg_nem_latott_az_orsza g.231259.html?utm_source=portfolio&utm_medium=mail&utm_campaign=hirlevel_ hirfutar |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
|
|
|
|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 2
|
|
|
|
2016. Május
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
462 db bejegyzés |
e év: |
5039 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 2635
- e Hét: 12902
- e Hónap: 24013
- e Év: 177509
|
|
|