Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
Eb2020: Orbán Gáspár már a kezdőben
  2014-09-19 19:56:51, péntek
 
 
Eb2020: Orbán Gáspár már a kezdőben

2014. szeptember 19., péntek

,,Nem számít, hogy kijutunk-e, a lényeg, hogy a jövő csapatát építsük" - nyilatkozta a kormányrendeletről Orbán Viktor.

201409-focieb.jpgAlig pár órával a bejelentés után már el is kezdte összeállítani a 2020-as Eb-csapatot Orbán Viktor miniszterelnök. Az MLSZ indoklása szerint a budapesten lejátszandó négy mérkőzésre azért nem a szövetségi kapitány jelöli ki az embereket, mert még egyelőre nem tudják, ki lesz az, és azért most, mert a keretnek véglegesnek kell lennie az október önkormányzati választásokig.

,,A jövő csapatát építjük, egy igazi futball-összefogást. Biztos kijutunk, mert Oroszország is jutott már ki Eb-re" - nyilatkozta a miniszterelnök, aki fiát elmondása szerint azért nevezte elsőként a keretbe, mert ,,2014 áprilisában a nemzeti választók ismét kinyilvánították akaratukat, és Orbán Gáspár mellé tették az ikszet a szavazólapokon". Információink szerint Szijjártó Péter is jó esélyekkel indul a válogatottságért, de felmerült Rogán Antal és Lázár János neve is, igaz, csak megszokásból.

,,Kurva. Fasz. Pina. Fasz." - reagált az Eb-rendezés hírére a Twitteren Deutsch Tamás.

http://hircsarda.blog.hu/2014/09/19/eb2020_orban_gaspar_mar_a_kezdoben
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az MNB már a korábbi túlfizetéses vádak miatt kiadott egy kö
  2014-09-19 19:29:52, péntek
 
  A nemrégiben átnevezett Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján találta meg az Átlátszó azt ahirdetést, ahol 40 millió eurós indulóárért hirdetik az Eiffel Palace-t. Az MNB-nek viszont nemrég valamiért ennél 5,3 millió euróval (1,6 milliárd forinttal) drágábban sikerült megvennie 45,3 millió euróért.

Korábban az Index írt arról, hogy újabb előkelő ingatlannal bővült a Magyar Nemzeti Bank portfóliója, a tiszaroffi kastélyszálló mellett megvette a főváros egyik legdrágább irodaházát is, az V. kerületben található márciusban átadott Eiffel Palace-t.

Az MNB már a korábbi túlfizetéses vádak miatt kiadott egy közleményt amiben annyit árultak el, hogy szerintük valójában tisztességes áron és “jól" vették meg az ingatlant. Emellett az irodáért nem csak az offshore tulajdonosoknak fizettek, mert tulaj volt az elsődleges tulajdonos projektcég egyik, meg nem nevezett magyar ügyvezetője is.

Ugyanitt megkérdezném, hogy ki a búbánatos isten szakállpödrője vesz listaáron egy ekkora ingatlant, teljesen telített és döglött piacon?

Nyugodtan meg lehet szorozni azt az 5,3 misit kettővel szerintem!

engem inkább az érdekelne, hogyha más seftelnek, akkor nem spekulálnak-e valami távoli tőzsdén, vagy valamilyen cégükön keresztül, hogy ezzel is gazdagítsák az országot?

ha csődbe megy, akkor oda is menni fog két szürke öltönyös holland, hogy 1 fontot adjon a kócerájért?

A két offshore cég tulajdonosa szeretnék lenni.

http://33.media.tumblr.com/6582aa26ed5383e6ed24a2c7123146a4/tumblr_nc5fsdcEh71rbp 49oo1_500.gif
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Helytartókon keresztül irányítaná Budapestet Orbán?
  2014-09-19 19:21:08, péntek
 
  Helytartókon keresztül irányítaná Budapestet Orbán?
2014, szeptember 19 - 18:36


Kormányzati elképzelések szerint az új közigazgatási rendszerben a kerületek élén 2019-től már csak afféle helytartók állnának, ám hatáskörükről semmit nem tudni. Tarlós 2019-ben befejezi?

asdAz önkormányzati választás után megvalósulhat Orbán Viktor álma: végképp ,,letörheti" Budapestet. Az elképzelések szerint az új közigazgatási koncepcióban a kerületek élén 2019-től már csak afféle helytartók állnának - írja a Népszabadság.

A lap kommentárja szerint a miniszterelnök ezzel akarja "évtizedekre stabilizálni a főváros működését". Az új Budapest-törvényjavaslat csak az önkormányzati választások után, de még az idén a parlament elé terjesztenék.

Mint ismert, 2011 óta három koncpeció kereng a kormányzati labirintus folyosóin:

1. Megszűnik a kerületi önállóság, választott polgármesterek helyett felülről kinevezett hivatalnokok vezetik majd a kerületeket

2. Maradnak a kerületek, élükön polgármesterekkel, de érvényesül az erős főváros elv, vagyis nem üresítik ki a főpolgármesteri posztot

3. City-koncepció, vagyis londoni mintára Budapest belső kerületeit integrálnák.

A különböző koncepciókat azóta is rendre megturnéztatják a sajtóban, gyakorlatilag három éve megy a találgatás, vajon győz-e az erős főváros koncepciója, esetleg a kormányzat központosítana, vagy épp a kerületi fideszes kiskirályok győznek a lobbiharcban.

A meccs jelenlegi állása szerint a Fidesz helyi lobbistái vesztésre állnak, úgy tűnik a Fidesz központosító törekvéseit semmi sem állíthatja meg. Az Orbán Viktor által preferált rendszerben - erősen feltételes módban persze - megszűnnének a kerületek önkormányzati közigazgatási egységekként.

A cél nyilvánvaló: a felülről kinevezett vezetők természetesen semmilyen ellensúlyt nem képeznének a kormányzati akarattal szemben, de persze nem is az lenne a feladatuk. Feltételezésünk szerint szerepük lényegében a közigazgatás irányítása és végrehajtás lenne.

fgh

Épp itt van a lényeg, hiszen - bár mint írtuk, már három éve kering a koncepció az éterben - lényegében semmit nem tudni a rendszer részleteiről. Nem tudjuk ki nevezi ki a "kerületek" vezetőit, azok tehát így kinek felelnek, milyen jogkörök maradnának náluk, mi lesz a főpolgármesterrel, annak mennyi hatásköre maradna. És végül mi lesz a fővárosi közgyűléssel.

Mindenesetre idő még van. Tarlós István a Népszabadságnak úgy nyilatkozott, Orbán "biztosította őt, hogy Budapest közigazgatási rendszerének átalakítása csak a következő ciklustól, 2019-től lépne hatályba".

Tarlós sokat sejtetően azt mondta: ha a következő ciklusban lesz ilyen koncepció, arról már csak a véleményét fogja elmondani, vagyis 2019-ben, az akkor 71 éves főpolgármester már nem indul újra.

alfahir.hu


http://alfahir.hu/helytartokon_keresztul_iranyitana_budapestet_orban
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Fidesz szétmálló aszfalttal kampányol Borsodban.
  2014-09-19 19:02:24, péntek
 
 
A Fidesz szétmálló aszfalttal kampányol Borsodban.
2014.09.16. 10:26

Edelény. Oda még nem ért el a kormány által meghirdetett keleti nyitás politikája, az megakadt Miskolc plakátjain, ahol szinte minden lámpaoszlopról a Fidesz polgármester jelöltjének a képe vigyorog le a választóra. Az írni olvasni tudó a városban így szinte mindenhonnan arról értesülhet, csak a Fidesz a megoldás. Edelény kicsit még keletebbre van, ott más módszerekkel igyekszik a helyi jelölt magához édesgetni a szavazókat.

Ha elhagyja az ember a megyeszékhelyet, és tovább halad kelet felé, már kevesebb a plakát, így a nagyobb nyomor az jobban látszik. Csellengő emberek a településeken, közmunkások a tereken, szinte megállni látszó idő mindenhol, ami bőséggel áll a rendelkezésre az ott élőknek. Edelény sem kivétel ez alól. Ott is kevés a munkalehetőség, nem igazán van remény a megélhetésre helyben, ezért is kihalt szinte napközben a város. Kevesen járnak a városban, nagyon lassítani sem kell a forgalom miatt autóval ha idáig ér, aki kíváncsi az itteni életre. Külső szemlélő nem is vesz észre semmit. Pedig már megy a kampány ezerrel, és ennek már van látható jele is, ha valaki veszi a fáradtságot, és megáll erről tájékozódni. Igaz, ez csak olyan kicsinyesnek tűnő útátadás, nem az a nagy sikerre való tekintettel megismételt csillogó Várkert bazáros, mégis ahhoz hasonlatos. Ahogy a Várkert bazárnál is volt gond az úttal az átadás után, az itt is megtörtént. Csak erről nem szólt a közmédia egy szót sem, emléktábla sem lett elhelyezve, és a buszok sem fognak erre járni, ez csak a kisváros legszéle. Nagyon a legszéle. Az itt élők nem szerepelnek a médiában, a választásban mégis fontos szerepük van, és nem mellesleg emiatt elég rendesen ki is vannak használva. Csak ők ezt nem veszik észre, viszont pár napig eléldegélnek az eladott szavazataikból. Nekik ez a fontos, nem a jogállam, meg az alkotmány.

Edelény végén épült út, valójában a társadalom legszélén vezet a semmibe. Nincs is folytatása, még padkája sem. Csak úgy lett száz méteren ott, ahol eddig csak sár, és por szállt a három autó után, ami rendszeresen megfordul az utcában. Hetente egyszer legalább. Az egyik ebből a helyi kormánypárti képviselőt hozza, aki a választás előtt fontosnak gondolta, legyen itt egy út, az itt élők érdekében. Mert most fontosak lettek hirtelen, legalábbis a szavazataik. Hiszen választás lesz. Pedig ez annyira a város legszéle, akik itt élnek, már szinte nem is a városhoz tartoznak. Sehova sem tartoznak. Segélyt nem kapnak, munkát még kevésbé, csak ott élnek egy utcában. És eddig még útjuk sem volt, annak vége volt a város szélén, most már legalább van nekik. Az udvarok azonban sárosak maradtak, a csatorna sem vezet sehova, csak a ház végéig, és a házak kapuink egy része sem nyílik sehova. Azon keresztül kevesen fognak kimenni az útra, hogy dolgozni menjenek rajta. Egy útnak vezetni kellene valahova, maga a léte még nem elég a jövőhöz. Az itt élőket azonban csak a ma érdekli, a holnap számukra csak probléma, és újabb kihívás a megélhetésre.

Maga az út is érdekesre sikerült. Olyan képlékeny lett az állaga. Kicsit süpped az aszfalt ha valaki veszi a fáradtságot, meg a bátorságot, és gyalog akar végig menni rajta. Viszont könnyen bele lehet legalább tűzni a kormánypárt kis hurkapálcára tűzött zászlaját, amit majd büszkén lenget a szél tündérország ezen szegletében. Magyarország jobban teljesít. A választáskor ez fontos. Aki megépíttette, meg aki lerakta ez azt aszfalt selejtet lehet közben arra gondolt, ide ez is jó lesz. Még egy hónap a választás, addig ki fogja bírni. Aki itt él, annak majd jól mutat a háza a előtt ha kitekint a törött ablakon, a bentről sütő nincstelenség reménytelensége között. Mert az nagyon jól látszik még erről az útról is.

Megszokhatta már a szavazó a választáskor elhangzó politikai ígéretek ürességét. Edelényben ennek most út formát adtak. Olyan igazi kormány pofátlanra sikerült. Ne vezessen sehova, kibírja a választás végéig, és lehessen vele átverni a szavazót. Itt, ennél az útnál még azt a mocsokságot is hozzárakták, akiknek épült, nem nagyon fogják fel, csak a szavazatuk miatt kapták az utat, és ráadásul milyen szar a minősége is. Még egy hónapig fontosak, aztán akár el is tűnhetnek, az úttal együtt. Legfeljebb majd egy következő választáskor megint kapnak valamit, ha addig még túlélik a hátralevő időt. A kormány választási stratégiájába simán belefér a szavazatok megvásárlása, akár úttal, akár tűzifával, akár üres ígérttel, meg némi készpénzzel. Ehhez még hozzájön a Kubatov lista ereje, és az ellenzékben indulók jobb érzésű jelöltjei máris vakarózhatnak, ennyi aljas gátlástalanság ellen kevés az ész és az értelem náluk levő felvilágosítási ereje. És a választók értelmi befogadóképessége sem mindig van a helyzet magaslatán, ha fel kell ismerni nekik a nyilvánvalót. A Fidesz pedig nem igazán gátlásos a választóval ha azt át kell verni, se nem szerény a közpénzzel ha a hatalmat akarja megszerezni. És ezért meg is tesz mindent.

http://banditapolitika.blog.hu/2014/09/16/a_fidesz_szetmallo_aszfalttal_kampanyol _borsodban
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Külügyminisztériumban szar a hangulat.
  2014-09-19 18:26:01, péntek
 
 
Szijjártó és Navracsics a pénzre mennek

magyarip


politika
szeptember 18., csütörtök 13:39


A Külügyminisztériumban szar a hangulat.
A régebbi dolgozók már nyár közepe óta panaszkodnak, hogy feje tetejére állt a Bem téri intézmény.
A nagy átalakítások nem csupán a munkakörülményeket érintik, és nem csupán személycseréket jelentenek: a külügy feladatai is változnak.
A diplomácia már nem olyan érdekes, az új cél az lett, hogy pénzt kell szerezni az országnak.

Júniusban Navracsics Tibor váltotta Martonyi Jánost a külügy élén, de már akkor lehetett tudni, hogy az új miniszter megbízatása csak ideiglenes: Navracsicsból EU-biztos lesz októberben. Ennek ellenére az új miniszter nagy lendülettel kezdett gyökeres átalakításokba.

Első intézkedéseként néhány nap alatt kiüríttette a Bem téri minisztérium teljes első emeletét, hogy az igazságügyi tárcától áthozott mintegy hatvan fős stábjával elfoglalja az ottani irodákat. Az előző ciklusban Martonyi egykori államtitkárával, Németh Zsolttal közös kabinetet (lényegében titkárságot) tartott fenn, összesen 25 fővel. Most az összes államtitkárnak (Szijjártó Péter, Mikola István, Balatoni Mónika, Szabó László és Biró Marcell) egyenként mintegy 20 fős kabinetje van, a miniszternek pedig 40 fős. Nincs már központi sajtóosztály sem, az államtitkárok saját sajtóreferenseket alkalmaznak. Összesen 300 új munkatárs érkezett a külügybe a választás óta.
kulugyAz átalakított külügy szervezeti felépítése. Forrás. kormany.hu

Az újak beállásával párhuzamosan szélnek eresztik a régieket, az ott dolgozók becslése szerint a munkatársak 40 százalékának mondanak fel. Akik maradhatnak, azoknak alá kell írniuk egy nyilatkozatot, hogy napi 8 helyett ezentúl 10 órát dolgoznak (fél nyolctól fél hatig) és ezt önként, plusz juttatás nélkül vállalják. Hasonlót vártak el egyébként fél éve a Miniszterelnökségbe szervezett egykori NFÜ-s dolgozóktól is.

A tárcánál régóta dolgozók azt állítják, hogy sosem láttak ennyi személycserét, még akkor sem, amikor a Fidesz váltotta kormányon az MSZP-t, vagy az MSZP a Fideszt. ,,2010 ehhez képest semmi sem volt, de 1998 se". Vagy ahogy valaki más fogalmazott: ,,itt most a nulláról épül egy új minisztérium".
Itt már nem kell külpolitikát csinálni, mert nincs már külpolitika

A nagy átalakítás mögött nem csupán az áll, hogy új embereket akarnak a tárca vezetői az irodákban látni. Az ott dolgozók szerint megváltozott a minisztérium feladata.

,,Most úgynevezett projektszemlélet van: csak arra kell figyelni, ami forintosítható", vagyis a minisztérium nevébe most bekerülő ,,külgazdasági" jelző lett a lényeg. A többi területet inkább sorvasztják. ,,Még ott ül a magyar résztvevő a különböző nemzetközi szervezetekben, a Hungary tábla mögé beültetünk valakit, de már nincs semmilyen feladata sem, nem kell megszólalnia. Nincs stratégia, hogy mit kell képviselni az EBESZ-ben vagy bármelyik másik szervezetben, ezeket az új vezetés teljesen feleslegesnek tekinti" - mondta egy régi külügyes, aki szerint Martonyi még ,,értékalapú külpolitikát" vitt.
kulugyszervezetiA Martonyi-féle külügy. Ide kattinhat a nagyobb ábráért (pdf)

A mostani irány lényege, hogy ahol üzletet lehet remélni, ott a kétoldalú kapcsolatokat kell erősíteni. Kína vagy az energetika például önálló főosztályt kapott, miközben az EU-ügyi államtitkárságot megszüntették. A másik, hogy nem tárgyalgatni és magyarázkodni kell, ha külföldről vitatják a magyar kormány politikáját, hanem erélyesen visszavágni.

Navracsics Tibor első értekezletén azt mondta a tárca főosztályvezetőinek, hogy véget kell vetni annak, hogy nyuszi módon reagálnak a külügyesek a külföldi támadásokra, ehelyett keményen bele kell állni a küzdelembe.

A régi külügyesek (akiknek többsége szintén fideszesként került a tárcához) szerint 2010-14 között a külügy igyekezett nem élezni a konfliktusokat az EU-val vagy más külföldi kritikusokkal. ,,Akkor az volt a taktika, hogy megpróbáltunk lemenni szakmai szintre, és az egész élét elvenni azzal, hogy akkor nézzük meg paragrafusonként, hogy mi a baj". Vagy a másik tipikus módszer az volt, hogy ,,de hát egy szövetségi rendszernek vagyunk a tagjai, ezek nem oldalak közötti viták, csak értelmezési problémák". Az akkor kormányszóvivőként működő Szijjártó Péter vagy a Matolcsy György vezette gazdasági tárca sokszor elégedetlen volt azzal, hogy a külügyesek nem elég kemények. Ez a háttérben sokszor komolyabb konfliktusokat okozott.

Van aki úgy értelmezi, hogy a galambok és a héják akkori küzdelméből most a héják jöttek ki győztesen. Ugyan nem lehet azt mondani, hogy az előző ciklusban ne álltak volna ki Orbán Viktor politikája mellett a külügyesek, de ezt Szijjártó ízléséhez képest túl visszafogottan tették.

Navracsicsot az első ciklus elején ebben a felosztásban inkább a galambokhoz sorolták, ám azóta egyértelműen átállt a keményebb stílust képviselők oldalára.

A nagy megmagyarázók - e logika szerint inkább galambok - közül most mennie kellett Győri Enikő EU-s ügyekért felelős államtitkárnak, aki a magyar kormányból a legjobban tudott kijönni az EU-s intézmények fontos embereivel. Győrit Madridba küldték nagykövetnek, és az EU-s államtitkárságot meg is szüntették. EU-s ügyekben a pénzes témák Lázár Jánoshoz kerültek, a politikai ügyekben pedig felértékelődött Gottfried Péter miniszterelnöki főtanácsadó szerepe.

Szintén mennie kellett Prőhle Gergely helyettes államtitkárnak, akinek egykori berlini nagykövetként a magyar demokráciáért aggódó német politikusokat kellett nyugtatgatnia, és szintén inkább a galambok közé tartozott. Prőhlét az EMMI-be helyezték át, és úgy tudjuk, ezt egyáltalán nem ő akarta így.
Bizniszt kellene csinálni

Orbán Viktor azt mondta a magyar nagykövetek évnyitó értekezletén, hogy ,,A feladat pedig az, hogy egy perspektívájában sikeres országnak kell méltó gazdasági központú érdekképviseletét ellátni külföldön. Ez a feladat."

A nagyköveteken kívül ez lett a feladata a külügyeseknek is: bizniszt kell csinálniuk, nem pedig politikát.

A most háttérbe szorulók szerint ez félreértés. Navracsics és Szijjártó hiába erőltetik a bizniszmodellt, szerintük Magyarország túl kicsi játékos a világpolitikában, hogy ezt kétoldalú diplomáciai manőverekkel hatékonyan érvényesíteni lehessen. Szerintük azzal lehet inkább sikert elérni, ha politikai vonalon kavar Magyarország, és a nemzetközi szervezetekben épít szövetségeket.

Amikor például 2012-ben hatalmas alkudozás ment arról, hogy mennyi EU-s pénzt kapjanak a keleti tagállamok a következő ciklusban, akkor a magyar külügyből kezdték szervezni a Kohézió Barátai nevű csoportot a szegényebb tagállamoknak, és sokszor a románokat, lengyeleket, szlovákokat előre tolva ment a lobbizás. A régiek szerint sokkal hatékonyabban lehet gazdasági előnyöket szerezni, ha különböző szervezetekben Magyarország számára érdektelennek látszó ügyekben is aktívak vagyunk, és más területen pedig benyújtjuk ezekért a számlát.

Az új elvárás viszont inkább a közvetlen érdekérvényesítésről szól, ami a régi stáb szerint nehezebben megy. ,,Egy V4-es miniszterelnöki találkozót a japán miniszterelnökkel sokkal könnyebb megszervezni, mint egy magyar - japánt, egyszerűen azért, mert együtt már értelmes méretű piacot tudunk felmutatni. Ahhoz azonban, hogy közös pozíciókat vegyünk fel egy ilyen tárgyaláshoz, folyamatos együttműködés kellene. Ez csak egy példa, de inkább ez az irány tudna működni".

A Bem téren dolgozók többsége biztosra veszi, hogy ha Navracsics Brüsszelbe költözik, akkor Szijjártó Péter lesz a külügyminiszter. Ha mégsem ő, akkor Mikola István, frissen kinevezett biztonságpolitikai államtitkár és egykori egészségügyi miniszter a második legesélyesebb. A régiek az utóbbi években az OECD magyar követeként dolgozó Mikolának drukkolnak.


http://444.hu/2014/09/18/uj-magyar-kulpolitika-nem-nyuszi-modon-hanem-kemenyen/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
60 milliós vigaszdíjat kap Pintér Attila
  2014-09-19 18:11:46, péntek
 
  60 milliós vigaszdíjat kap Pintér Attila

propeller.hu, ma, 12:59 11 hozzászólás


A Bors szerint óriási fájdalomdíjat kap a frissen kirúgott korábbi szövetségi kapitány, Pintér Attila: a havi magyar átlagbér 255-szörösét.

Pintér a hírek szerint havi 5-6 millió forintot keres, azonnali menesztése esetén nagyjából háromhavi fájdalomdíj járhat neki, ami a biztos anyagi lábakon álló MLSZ-t nem rengeti meg.

Igaz, a nagy semmiért legrosszabb esetben is felmarkolhat körülbelül 60 millió forintot a közvélemény által fenébe kívánt kapitány - írja a lap.

Pintér Attilát az Észak-Írektől elszenvedett kínos hazai vereség után menesztette a szövetség, a helyét pedig három mérkőzésre Dárdai Pál veszi át.

http://propeller.hu/itthon/2988839-60-millios-vigaszdijat-kap-kirugott?utm_source =atv.hu&utm_medium=partner&utm_campaign=60%20milli%C3%B3s%20vigaszd%C3%AD jat%20kap%20Pint%C3%A9r%20Attila

**************************

15 millió forintos fájdalomdíjat kap Pintér

http://sport.hir24.hu/foci-eredmenyek/2014/09/18/15-millio-forintos-fajdalomdijat -kap-pinter/

MOST NEM TUDJÁK ELDÖNTENI?
VAGY, Pintér tud valami kompromittálót és ezért emelték a gázsiját

******************************

A minimálbéres is keres ennyit röpke hatvan év alatt, csak neki dolgozni is kell érte, ez a tapló meg ajándékba kapja 8 havi nulla teljesítményért. Ez itt a Zorbán féle munka alapú társadalom, ahol a birka népé a munka, az érte járó pénzt meg a nemzeti gigalopások kúrmánya majd elkölti.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az MNB megállította Norbit
  2014-09-19 17:54:30, péntek
 
  2014. szeptember 19., péntek 16:53 Napi.hu

Az MNB megállította Norbit

Az MNB mai határozatában kötelezte a Norbi Update Lowcarb Nyrt-t. részvényértékesítési tájékoztatójának kiegészítésére, s ennek közzétételéig befektető-védelmi okból felfüggesztette a forgalomba hozatali eljárást.

Korábbi sajtóhírek és befektetői érdekvédelmi bejelentések szerint a Norbi Update Lowcarb Nyrt.-ról (kibocsátó) a jóváhagyott összevont kibocsátási tájékoztatótól eltérő információk jelentek meg, ezért az egyik befektetői szervezet kérte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) intézkedését - írja közleményében a jegybank.

Az MNB - a befektetői érdekekre tekintettel - rendkívül gyors eljárásban vizsgálta meg, hogy a kibocsátó részvényértékesítésével kapcsolatos újabb bejelentések, információk összhangban állnak-e a jóváhagyott tájékoztatóban foglaltakkal. Az MNB e körben mérlegelte, hogy a tájékoztató jóváhagyását követően jelentek-e meg olyan lényeges tények, körülmények, amelyek a tájékoztató kiegészítését indokolhatják. Ennek során a jegybank ellenőrizte a bejelentésben jelzett állítások és a sajtóban megjelent információk valóságtartalmát, továbbá nyilatkozattételre hívta fel a kibocsátót és a forgalmazót.

A jegybank a kibocsátó és a forgalmazó által benyújtott dokumentumoknak a részvényértékesítési tájékoztató tükrében való értékelése alapján megállapította: a tájékoztató közzétételének engedélyezése és forgalomba hozatali eljárás lezárása (illetve az értékpapírral történő kereskedésnek a szabályozott piacon való megkezdése) között lényeges, a kibocsátó piaci, gazdasági, pénzügyi, jogi helyzetének és annak várható alakulásának, valamint az értékpapírhoz kapcsolódó jogoknak a befektető részéről történő megalapozott megítéléséhez szükséges új - a védjegyek rövid időn belüli kibocsátóba történő apportálásának szándékára vonatkozó - tény jutott az MNB tudomására.

Mindezek miatt az MNB ma közzétett határozatában elrendelte a tájékoztató kiegészítését, amelyet - a jegybank közzétételi engedélyezési eljárását kérelmezve - legkésőbb 2014. szeptember 22-én 16.00 óráig kell benyújtania a kibocsátónak a jegybankhoz. Az MNB e mellett - befektető-védelmi okból - a kiegészített tájékoztató közzétételéig azonnali hatállyal felfüggesztette határozatában a részvények forgalomba hozatali eljárását is.

Egyes sajtótalálgatásokkal szemben a tájékoztató kiegészítésének előírása a jogszabály alapján nem jelenti a részvényértékesítés érvénytelenítését. A jogszabályi előírások szerint a tájékoztató kiegészítésének hatósági előírása esetén - tekintet nélkül arra, hogy a kiegészítés pozitívan vagy negatívan befolyásolja vagy befolyásolhatja a kibocsátó megítélését - a kiegészítés közzététele előtt értékpapírt jegyző befektetőknek a tőkepiaci törvény rendelkezése szerint lehetőségük van a törvényben meghatározott időtartamon belül a jegyzési nyilatkozatuk visszavonására, a megállapodástól való elállásra.


http://www.napi.hu/tozsdek-piacok/az_mnb_megallitotta_norbit.587007.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ex-CIA tanácsadó: "A CIA képzi ki az ISIS-t, majd harcol ell
  2014-09-19 17:44:49, péntek
 
  Ex-CIA tanácsadó: "A CIA képzi ki az ISIS-t, majd harcol ellene látványosan."
2014.09.19 10:37


Hídfő.net | ISIS SzíriábanISIS sejt Szíriában.

Steven D. Kelley ex-CIA tanácsadó interjút adott, amiben kifejtette, hogy "A CIA jelenlegi feladata, hogy képezze és fegyverezze a Szíriában tartózkodó ISIS csoportokat, akik ellen majd Irakban harcolhatnak a CIA ügynökei és az USA hadereje." - a legutolsó ilyen képzésre Barack Obama adott engedélyt 2014.09.17-én, amikor bejelentette, hogy 5000 további szíria "lázadót" képeznek ki. Kelley szerint "...a probléma az, hogy az úgynevezett Szabad Szír Hadsereg [FSA - Free Syrian Army] és az ISIS gyakorlatilag ugyanaz. Az elnevezést a CIA ragasztotta rá az ISIS Szíriai haderejére, hogy papíron elkülöníthető legyen a kettő a világ közvéleménye számára."

Kelly megjegyezte továbbá, hogy "A CIA remek munkát végzett az ISIS kiképzésével. Ezeket a csoportokat Jordániában képezték ki. Most azonban a CIA utasítást kapott, hogy ezek ellene a csoportok ellen harcolni kell, de ez alatt a harc alatt a CIA folytassa az ISIS csoportok kiképzését Jordániában. A dolog nehézsége ott van, hogy a CIA tökéletesen tudja, hogy a jordán kiképzőtáborokra kellene csapást mérni, de ezt nem tehetik meg, mert közbe képezniük kell az utánpótlást. Ezért maradnak a felületes légicsapások."

Az ISIS terroristákat a CIA 2012-ben kezdte el képezni Jordániában nagyobb létszámban, a konkrét cél a szír kormány destabilizálása volt. az ISIS azonban megtámadta Irakot 2014 júniusában, és az iraki-szíriai olajmezők kitermelésével és feketepiacon való értékesítésével immáron önálló bevételre is szert tesz az Iszlám Állam.

Kelly hozzátette még, hogy "A CIA-n belül is két politikai csoport feszül egymásnak. Az egyik csoport a globalizmust pártolja, és tetszik nekik a vilákgormány elképzelése, a másik azonban ragaszkodik az Egyesült Államok alkotmányának maradéktalan betartásához." A külső szemlélők számára tehát, amikor úgy érzik, hogy a CIA nem megfelelően, illetve összevissza kezel szituációkat, az a ként nevezett csoport egymásnak feszüléséből fakad.


http://www.hidfo.net/2014/09/19/ex-cia-tanacsado-cia-kepzi-ki-az-isis-t-majd-harc ol-ellene-latvanyosan
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
HARMADANNYI NYUGDÍJ, 70 ÉVES KORHATÁR – EZ JÖN!
  2014-09-19 17:38:02, péntek
 
 
HARMADANNYI NYUGDÍJ, 70 ÉVES KORHATÁR - EZ JÖN!

szeptember 19, 2014

Emelkedik a nyugdíjkorhatár, Időskor, Magyar Állam, munkaerőpiac, nyugdíJ, nyugdíjas, nyugdíjkorhatár, rendszerváltás
Harmadannyi nyugdíj az államtól, 70 éves korhatár - ez jön!

Össztársadalmi és politikai sunnyogás van, az állam lemondott 2-4 millió szegény emberről, nem tudjuk, ők hogyan kapnak nyugdíjat - mondja Holtzer Péter nyugdíjszakértő. 20-30 millió forintot félre kellene tennie annak nyugdíjas korára, aki nem akar alábbadni életszínvonalából, és el kell fogadni, hogy sokkal jobban magunkra leszünk utalva. A nyugdíjrendszernek a mai 35-50 évesek a legnagyobb vesztesei. Az pedig vicc, hogy igazából korrekt számaink sincsenek a ma és a jövő nyugdíjasairól. Mi lesz azzal a tömeggel, aki a rendszerváltáskor elveszítette munkáját, és azóta sincs nagyon neki? A Nyugdíj- és Időskor Kerekasztal (NYIKA) volt elnökével beszélgettünk.

hvg.hu: Milyen életszínvonalra számíthat egy ma harmincas évei elején járó magyar nyugdíjas korában, nagyjából 2050 körül?

Holtzer Péter: Nem, az később lesz. (Nevet) Az egyáltalán nem valószínűtlen, hogy 2050-ben már 70 éves nyugdíjkorhatár lesz, hiszen a jelenlegi szabályozás szerint is a következő évtized elejére már 65 évre emelkedik. Eszerint egy ma harmincas évei elején járó magyarnak még nagyjából negyven évet kell dolgoznia.

2050 körül, aki eléri az akkori nyugdíjkorhatárt, annak a várható élettartama nagyjából 85 év lesz. Ez a rendszer fenntartása szempontjából elég sok, ugyanis így körülbelül 15-20 évet tölt majd nyugdíjban. Ez az átlagosan, várhatóan 15 nyugdíjban töltött év egyre inkább európai sztenderd kezd lenni.

hvg.hu: Ha végigdolgozta az aktív éveit, mennyit kaphat majd vissza az állami rendszertől?

H. P.: A nyugdíjrendszer, ha továbbra is a jelenlegi logika alapján működik, 2050 körül már sokkal kevesebbet tud majd kipréselni magából, mint manapság. Ez három tényező miatt fog így alakulni: egyre tovább élünk, viszont egyre kevesebb gyerek születik, aki beléphet a munkaerőpiacra. A foglalkoztatási mutatók Magyarországon még az Európai Unióhoz képest is gyalázatosan alacsonyak. 2050 körül már csak nagyjából 8 millióan leszünk (ha nem vesszük figyelembe az elmúlt években megindult kivándorlást), és a mainál sokkal több lesz a nyugdíjas, sokkal kevesebb a dolgozó fiatal.

Most még azt a játékot játsszuk, hogy becsukjuk a szemünket, és azt gondoljuk, hogy 2050-ben is fizetik majd a nyugdíjunkat az akkori fiatalok. Azonban valószínűbb, hogy a ma még nagyon magas, 80-90 százalékos magyarországi helyettesítési ráta (a nyugdíj hány százaléka a nettó bérnek, vagyis most a magyar nyugdíj csak 10-20 százalékkal kevesebb az illető nettó bérénél) jelentősen csökkenni fog. Ezt jelzi például a lengyel rendszer. Ott svéd mintára bevezették az úgynevezett egyéni számlás modellt, amely a miénknél sokkal transzparensebben megmutatja, hogy milyen nyugdíjakat lesz képes kifizetni a jövőben. Ez a rendszer azt mutatja, hogy a lengyelek jelenlegi 60-70 százalékos helyettesítési rátája 2050 környékére 20-30 százalékra csökken.

Ennek ellenére mi úgy teszünk, mintha a jelenlegi helyettesítési rátánk örökké tartható lenne, ami teljes képtelenség. Amikor 2009-ben a NYIKA-nál (Nyugdíj Kerekasztalnál) számításokat végeztünk, már akkor is világosan látható volt, hogy a 2040-2050 között keletkező terheket nem fogja bírni a rendszer: akkora az összes tartalék elfogy, és a Ratkó-unokák nyugdíjba is vonulnak. Ha akkor is tartjuk a jelenleg színvonalat, akkor a költségvetési hiány elszáll, vagy az égbe kell emelnünk a járulékot.

hvg.hu: Javítottak a nyugdíjrendszer rossz kilátásain a kormány intézkedései? Az elmúlt években megszüntette a korhatár alatti ellátásokat, szigorította a rokkantnyugdíjazást, a másik oldalon viszont lehetővé tette, hogy a nők korábban nyugdíjba menjenek, és bedarálta a magánnyugdíjpénztárakat.

H. P.: A várható kritikus helyzetnek az elmúlt öt évben érdemben nem ment utána a rendszer, bár számos beavatkozás a helyes irányba mutatott. Messze nincs akkora - pluszjövedelmet termelő - gazdasági növekedés, mint amire számítottunk, és messze nem látunk olyan javulást a foglalkoztatásban, ráadásul a kivándorlással elkezdtek eltűnni a járulékfizetők. Tartok tőle, hogy az eredmény még a szigorításokkal együtt sem jó hosszú távon. Ezeket a szigorításokat még a Bajnai-kormány kezdte el a 13. havi nyugdíj megszüntetésével és a korhatáremeléssel, majd a Fidesz lelkesen folytatta. Ezekre nagyon nagy szükség volt, ugyanis a kétezres években megborult az egyensúly. A nők 40 éves nyugdíja viszont szembemegy a szigorításokkal, érthetetlen, miért volt rá szükség, és nagyon sokba kerül. Ha jól emlékszem, évente nagyjából 100 milliárd forint feletti tétel lett.

A magánnyugdíjpénztárak kérdése bonyolult: én nem bontottam volna le a rendszert és nem államosítottam volna. Kétségtelen, hogy nem hatékonyan működött, de ha már működött, rendbe kellett volna rakni, mert hasznos lett volna kockázatmegosztási szempontból. A nyugdíjrendszer fenntarthatóságát rontotta, hogy bezárták. Viszont a mostani állami, felosztó-kirovó rendszer problémáját ez alapvetően nem oldotta volna meg, azaz ha 2010-ben nem lett volna ilyen rendszerünk, én nem ezt indítottam volna el nulláról.

hvg.hu: Mennyi pénzt kellene összegyűjtenie egy mai munkavállalónak ahhoz, hogy nyugdíjas korában tartani tudja a jelenlegi életszínvonalát?


H. P.: Ha még van 35-40 éve felhalmozni, és utána, az akkori nyugdíjkorhatár betöltése után lesz 15, de jobb esetben még több éve arra, hogy ezt használja, akkor ahhoz, hogy érdemi megtakarítása legyen nyugdíjas korára, és azzal számol, hogy az államtól sokkal kevésbé fog nyugdíjat kapni, akkor minél korábban el kell kezdenie félretenni havonta a bére körülbelül 15 százalékát.

hvg.hu: Ez azt jelenti, hogy nagyjából 20-30 millió forintot félre kell tennie, mielőtt nyugdíjba megy?

H. P.: Igen, ez körülbelül egy jó szám. Persze függ például attól, hogy egyedet számolunk vagy párt, mert ha utóbbit, akkor kevesebb is lehet a végösszeg. Magyarországon nagyon kevés a megtakarítás, a háztartások legfeljebb egyharmadának van bármiféle félretett pénze, az is gyakran csak egy-két hónapra elegendő. Emellett a megtakarítások nagyon koncentráltak, a felső tízezer rendelkezik olyan mértékű megtakarítással, ami biztosítja számukra, hogy ne legyen gond. Ezen kívül van az a hatalmas tömeg, amely egyáltalán nem rendelkezik érdemi megtakarítással, ez a fő probléma.

A leginkább vesztes generáció valószínűleg az lesz, akik ma 35-50 évesek. Az idősebbek, akik mostanában mennek nyugdíjba, még az eddigi feltételek szerint kapják majd a nyugdíjukat. A 35-50 évesek már jó sok járulékot befizettek, viszont aki csak most kezd gondolkodni magáról, és már 50 körül jár, annak sokkal nehezebb lesz összegyűjteni egy megfelelő nyugdíjra valót. A fiatal generáció náluk valamivel jobban járhat, ugyanis még van ideje gondolkodni, és még nagyon keveset tett bele a rendszerbe. Feltéve persze, hogy valamit elkezdenek csinálni. Ez azonban nem egy könnyű feladat. Aki most kezdett el dolgozni, jellemzően nagyon keveset tud még félretenni. Nem is ez a célja, hanem a család, a lakás. A másik, hogy fogalma sincs senkinek erről az egészről, hiába jártatják a szájukat a nyugdíjszakértők, senkit nem érdekel, különösen a fiatalokat nem. Ki az a 25-30 éves, aki a nyugdíjáról gondolkodik? És ez teljesen normális. Azt egyébként a fiatalok tudják, hogy gond lesz, és nem lesz állami nyugdíjuk, de ebből még nem következik semmi.

hvg.hu: Az említett 35-50 éves korosztályban van egy nagyon problémás tömeg is: azok, akik a rendszerváltás óta vagy többnyire feketén, vagy minimálbérre bejelentve dolgoztak. Ez mekkora probléma, mikor éri el a nyugdíjrendszert, és ezzel mit kell majd kezdenie az államnak?

H. P.: Igen, ezeknek az embereknek a problémája közeledik, és erre nincs válasz. Az elmúlt tíz évben senki nem foglalkozott vele, hiába mondtuk. Ez a folyamat egyébként nem a kilencvenes években, hanem 1985 körül kezdődött. A foglalkoztatás már akkor hatalmasat zuhant. Az érintettek közül valóban nagyon sokan abban a helyzetben vannak vagy voltak, hogy már a munkavállalásuk ideje alatt a falakon belüli munkanélküliek táborát gyarapították, mert már akkor sem volt megfelelő iskolázottságuk. Azóta sem azért nincsenek bejelentve vagy nem dolgoznak, mert nincs kedvük, hanem továbbra is gond van a képzettségükkel.

Ma azt mondja a törvény, hogy 15-20 év kell ahhoz, hogy valaki kapjon állami nyugdíjat. Ha ez nincs, meg vagy lőve. Ebben a csoportban, amelyikről beszélünk, sokan vannak, akiknek nincs elég szolgálati idejük, és mostanában, ebben az évtizedben érik el a nyugdíjkorhatárt.

hvg.hu: Mekkora ez a tömeg?

H. P.: Nem tudunk pontos számokat, ami önmagában egy vicc. Az egyik becslés a kétezres évek közepéről sok százezerre tette a számukat. A NYIKA becslése szerint évjáratonként 20-40 ezer ember is lehet ilyen helyzetben, ez szintén sok százezret ad ki 15-20 év alatt.

hvg.hu: Mi lenne a megoldás a jelenlegi nyugdíjrendszer fenntarthatatlanságára?

H. P.: Azt már sokszor elmondtam, hogy a hosszú távú vízióm egy a mainál sokkal szűkebbre szabott, lecsupaszított állami nyugdíj (ez az úgynevezett első pillér), és ezzel párhuzamosan egy ennek megfelelően csökkentett járulékfizetés. Ennek alá kellene tolni egy úgynevezett alapnyugdíjat nulladik pillérként: vagy azt kellene mondani, hogy mindenki, aki magyarországi rezidens (magyarországi járulékfizetőnek számít), az kap, tegyük fel, havi 30 ezer forintot 70 éves kora felett, vagy azt is lehetne, hogy ezt valamilyen jövedelemhatárhoz, vagyonhoz kötjük. A finanszírozása nehéz lenne, néhány évtizedig nagyon magas lenne a költségvetési hiány.

Erre egyébként vannak nemzetközi példák, és még az is megtörténik, hogy az első pillér szép lassan megszűnik, és beleolvad a nulladik pillérbe, például Nagy-Britanniában. Ezen az állami rendszeren kívül egy nagyon erősen ösztönzött magánmegtakarításnak kellene lennie, ami elsősorban a munkáltatókon keresztül lenne megvalósítható, vállalati nyugdíjpénztárak formájában. Ráadásul ezt úgy kell megvalósítani, hogy a munkavállaló számára a megtakarítás (munkáltatói hozzájárulás és némi állami támogatás mellett) automatikus, és azért kell aktívan tennie, ha ki akar lépni belőle (és a támogatásokról lemondani). Ma a nyugati világ előremutató reformjai éppen ezt valósítják meg.

hvg.hu: Mit kellene tennie a magyar kormánynak a nyugdíjrendszerrel, hogy kezelje a problémákat?

H. P.: Ez egy nehéz kérdés. Túl azon, hogy a mindenkori kormányok a nyugdíjas szavazók foglyaivá váltak, s ezért a témától mindenki fél, mint a tűztől (még ha a változások az aktívakra hatnának is, s nem a mai nyugdíjasokra), a nagy dilemma valószínűleg az, hogy ha a politika nagyon világosan és transzparensen beszél az embereknek a nyugdíjrendszerről, arra túl nagy ijedtség lehet a válasz, és túl nagy menekülés. Ha valaki holnap kiáll, és azt mondja, sokkal kevésbé lesz állami nyugdíj 30 év múlva, és ennek megfelelően elkezdjük átalakítani a rendszert, akkor holnaputántól senki nem fog nyugdíjjárulékot fizetni. És akkor nagy bajban vagyunk.

Ezt az egész átalakítást nagyon nehéz lenne optimalizálni, mert egy olyan átmenetet kell valahogyan menedzselni, ami nyomja össze az állami rendszert, veszi vissza az állami rendszer igérvényeit, és tolja a társadalmat egy más logika felé (ösztönzőket teremt a megtakarításra, és több pénzt hagy az emberek zsebében). Amikor onnan kell elindulni, hogy felépítettél egy hatalmas felosztó-kirovó nyugdíjrendszert, mint ami ma is van Magyarországon, és ezt el kell kezdened leépíteni, arra nincs válasz, hogy ezt hogyan lehet egyáltalán megcsinálni. Nekem sincs még válaszom arra, hogy hogyan jutunk el A-ból B-be.


Ennek a problémának ugyanakkor egy fontos eleme az is, hogy ma Magyarországon nincsenek ehhez adatok, igazából senki nem végez komolyabb hosszú távú számításokat, nincsenek a nyugdíjrendszerrel foglalkozó műhelyek, és nem része a téma a közbeszédnek. A felelős hozzáállás része lenne például az itt vázolt nehéz átmenet modellezése is.

hvg.hu: A társadalomnak mit kellene tennie?

H. P.: Az embereknek tudniuk kell, hogy nincs választásuk. Nem az lesz, hogy majd jön valaki, és megoldja ezt a problémát. Ha körülnézünk, pár millió embert már otthagytunk az út szélén. Ott van 2-4 millió ember, akiről gyakorlatilag lemondtunk. Ők azok, akik a szegénységi küszöb környékén vagy az alatt élnek, többségében vidéken, de Budapesten is vannak, cigányok és nem cigányok. Velük senki nem törődik, és lövése sincs senkinek, hogy velük mit kellene kezdeni. Őket már réges-rég ráébresztette az állam arra, hogy nem vigyáz rájuk, és kellene valamit tenniük, csak nem adott a kezükbe eszközt sem. Össztársadalmi és politikai sunnyogás van, mintha ez nem mindannyiunk problémája lenne.

Az állam nem írta transzparensen újra ezt a társadalmi szerződést, hogy az államnak kevesebb, az egyénnek, családnak vagy kisközösségnek pedig több dolga van, miközben a tettek szintjén valójában ez történik. Ennek egy kis szelete a nyugdíj. Ez sok országban - például Ázsiában vagy az angolszász országokban - így van, és ez az egyik jellemző módja annak, hogy ráébressze az embereket arra, hogy valamit tenniük kell.

hvg.hu: Hogyan, milyen irányban változtatna a nyugdíjrendszeren, ha az állam nagyobb mértékben elismerné a gyermekvállalást a nyugdíjban?

H. P.: Ezt az ötletet a bedobott formájában teljesen nonszensznek tartom. Az egyik probléma, hogy ha az állam most azt mondja, csinálj három gyereket és 40 év múlva több lesz a nyugdíjad, teljesen ésszerűtlen ezt elhinni, hogy így is lesz, hiszen az ilyen hosszú távra tett ígéretek hitelessége a tapasztalatok szerint rendkívül alacsony.

A másik, hogy ez az ötlet a probléma helyes felismerésére adott rossz válasz. A probléma tényleg arról szól, hogy több gyerekre van szükségünk, ezt senki nem vitatja, és ez messze nem csak nyugdíjkérdés. Ha 1,3-as termékenységi ráta van Magyarországon, a szükséges 2,1 helyett, az sehová nem visz. Így pár évtizeden belül valóban túlságosan leszűkül az aktív populáció, nem lesz, aki GDP-t termeljen, túlságosan kevesen fognak járulékot fizetni, és így nem lesz miből fizetni a nyugdíjakat sem. Ez nem csak magyar sajátosság, számos fejlett országnak ez a problémája.

hvg.hu: Ebből következik, hogy ösztönözni kellene a gyerekvállalást, ha kell, akkor a nyugdíjrendszeren keresztül.

H. P.: Igen, ösztönözni kellene a gyerekvállalást, de egyfelől ez nem csak pénzügyi ösztönzőkről szólhat, másfelől fontos kérdés, hogy hogyan értjük az ösztönzést. Ha azt vesszük, az is egy ösztönző, ha az emberek azt látják, hogy az állam nem segít rajtuk. Európában a nyugdíjrendszer megszületésével a szociális állam túlságosan nagyra nőtt, és kiszorította a kisközösségi, családi logikát. Értelemszerűen a gazdasági fejlődéssel és az urbanizációval nehéz is lett volna fenntartani azt a családmodellt, ahol generációk élnek egy házban és segítik egymást.

Persze ebből nem következik, hogy vissza kell mennünk ebbe az állapotba, de a kisközösségnél valószínűleg több lehetőséget és felelősséget kellene hagynunk. Ennek egy természetes folyománya lenne, hogy egy családban több gyerek születne. A kevés gyereknek ugyanis a fejlett világban pontosan ez az oka: megszűnt rá az ,,igény", az állami nyugdíjrendszernek (és más újraelosztó-rendszereknek) köszönhetően kevésbé van szükség a családon belüli intergenerációs támogatásra. Emellett a gyerekvállalást olyan eszközökkel is lehet ösztönözni, ami megkönnyíti az anyák visszatérését a munkaerőpiacra, például a bölcsődék vagy a pénzügyi támogatások kialakítása révén. - HVG

http://www.netextra.hu/harmadannyi-nyugdij-70-eves-korhatar-ez-jon/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Apa csak egy van – Szóra bírtuk Zoltai Gusztáv lányát!
  2014-09-19 17:28:42, péntek
 
  Apa csak egy van - Szóra bírtuk Zoltai Gusztáv lányát!
Szőnyi Szilárd / 2014.09.18., csütörtök 12:08 /



Zoltai Gusztáv azzal a felkiáltással távozott a Mazsihisztől, hogy megviselte a német megszállás emlékművének üzenete. Most annak a kormánynak lett a tanácsadója, amely az alkotást megrendelte - miközben lánya továbbra is ott tüntet a Szabadság téren. Megkerestem hát Zoltai Andreát, és feltettem neki néhány kérdést. Ő meg válaszolt.

Már megint családokat szakít szét a politika: Zoltai Andrea annak a kormánynak az emlékműve ellen tüntet több mint fél éve, amely nemrég leszerződtette tanácsadónak apját, Zoltai Gusztávot - aki azzal indokolta távozását tavasszal a Mazsihisz ügyvezető igazgatói posztjáról, hogy nagyon megviselte a Szabadság téri alkotás üzenete. (Zsidó körökben ugyanakkor tudni vélik, hogy lemondásának oka sokkal inkább a hitközségeknél zajló pénzügyi vizsgálat eredménye volt. Erről mi is írtunk.)

Miközben az utóbbi napokban több jobboldali, kormánypárti véleményformáló - Gulyás Gergely, Schmidt Mária és Fábry Sándor - is kiakadt a legenyhébb megfogalmazás szerint is cinikus döntésen, nemigen esett szó arról a tényről, amely tovább színezi az amúgy is abszurd helyzetet: hogy Zoltai lánya továbbra is az emlékmű elleni tüntetés egyik vezéralakja.

Megkerestem hát, hogy megkérdezzem, hogyan tudja megemészteni mindezt. Válaszolt is több kérdésemre, előre bocsátva, hogy Zoltai Gusztáv kinevezésének ügyét - apja ,,helyett és nevében" - nem kívánja kommentálni; egyúttal iránymutatónak nevezte a Kanadai Magyar Hírlapban megjelent nyilatkozatát a témában.

A lapban néhány napja felelevenítette kapcsolatát apjával, majd így fogalmazott: ,,A napokban hozott egy döntést... ami számomra, az én értékrendem szerint nem elfogadható...mert én másként gondolkodom. De nem tartom árulásnak, nem tartom bűnnek.... és mert ha elfogadni nyilván nem is tudom, értem a motivációt... és mert soha nem tagadnám meg. Amikor elmesélte nekem a döntését... no azt a pillanatot senkinek nem kivánom. Miközben ismerem az emberi gonoszságot, rosszindulatot, az érkező reakciók, a gyűlölet még engem is meglepett. És nem is annyira a személye ellen érkezett gyűlölet, hiszen közszereplő... és volt ideje arra, hogy ilyesmihez hozzászokjon... hanem az összemosás lepett meg, hogy mekkora elánnal »cuppantak« erre mindazok, akiknek egyébként indifferens ez a döntés, de ezzel belém rúghatnak, végre fogást találhattak rajtam. Amikor ezzel szembesültem, felajánlottam Mécs Imrének és Fruzsinának, hogy kiszállok, mert az ügy , a demokrácia ügye, a kirekesztés elleni fellépés ügye fontosabb sokkal az én személyemnél. Mert nem akartam, hogy miattam hiteltelenné váljon az ügy. (...) Sem Imre, sem Fruzsina nem »engedte«... és ezt köszönöm Nekik."

Ezek után rátértünk az emlékmű elleni tiltakozás kérdésére.

- Tavasszal arról volt szó, hogy testükkel akadályozzák meg az emlékmű felállítását. Az emlékmű áll - akkor most miért tüntetnek?

- Ma is ugyanaz a véleményem, mint ami január 2-án volt, amikor az első tiltakozásunkat tartottuk: az emlékmű történelemhamisítás, a kétharmad erőfitogtatása. Sikerként könyveljük el viszont, hogy ha a létrejöttét nem is tudtuk megakadályozni, elértük a felállítás elhalasztását, és azt, hogy a Szabadság tér a civil ellenállás helyévé vált, amire a külföldi sajtó is felfigyelt. Az akciósorozat alatt mindig is elmondtuk, hogy a szobor voltaképp tünet, hiszen nemcsak zsidó-, cigány-, melegügyről van szó, hanem össztársadalmi problémáról. Az emlékmű immár jelképe mindannak, ami miatt tiltakozunk: így akarjuk felhívni a figyelmet a szabadság és a demokrácia hiányára.
Zoltai Andrea édesapjával, Zoltai Gusztávval

Zoltai Andrea édesapjával, Zoltai Gusztávval

Fotó: Facebook/Zoltai Andrea

- Párkányi Raab Péter a Heti Válaszban elismerte, hogy a műleírásában pontatlanul fogalmazott. Értelmezése szerint hazánkat nem Gábriel arkangyal - akit egyébként korábban sem nevezett az ártatlan Magyarország megtestesítőjének -, hanem az angyal kezéből kihulló országalma jelképezi. Ez a tény ön szerint nem kellene hogy okafogyottá tegye a tiltakozást?

- Ez mosakodás. Az emlékmű üzenetét nemigen lehet másként értelmezni, mint hogy elkeni az akkori állam felelősségét. Ráadásul nem a német megszállással kezdődött a soa borzalma. Már 1941-ben megtörtént a kamanyec-podolszki deportálás, amit aztán a Veritas Intézet igazgatója idegenrendészeti eljárásnak nevezett... A sok tiltakozó mind hülye volna, és kizárólag Párkányi Raab Péter módjára lehetne értelmezni az alkotást? Egyébként ha minden a legnagyobb rendben van, akkor a kormány vajon miért nem merte felavatni az emlékművet?

- Kérdésre kérdés: Áder János államfő a legnagyobb magyar temetőnek nevezte Auschwitzot, a kormány képviselője az ENSZ-ben bocsánatot kért a magyar államnak a holokausztért viselt felelőssége miatt, és egy sor példát lehetne még mondani, hogy a jelenlegi kurzus miként tette egyértelművé viszonyulását a múlthoz. Miért akarná ennek ellenkezőjét megfogalmazni egy emlékműben?

- Nem tudom, azt viszont igen, hogy egyre virágzik Horthy Miklós, Wass Albert, Tormay Cécile és Nyirő József kultusza, ami jelzi, hogy valami nagyon nem kerek ebben az ügyben.

- Amúgy mi a véleménye a tér másik oldalán álló emlékműről, mely azt hirdeti, hogy a dicső szovjet hadsereg felszabadította Magyarországot?

- Az, hogy bár 1956 után már egészen más volt a helyzet, 1945 a szó szoros értelmében felszabadítás volt: az én családom egy részét is a Vörös Hadsereg hozta fel a pincéből.

- Hasonló a helyzet a másik emlékművel is. Megszállták a németek Magyarországot? Meg. Ez ugyanolyan ténykérdés, mint a szovjet felszabadítás - még ha mindkettőt több más tényező árnyalja is.

- Figyelmébe ajánlom Eichmann visszaemlékezését, mely szerint sehol olyan könnyű dolga nem volt a náciknak a deportálásban, mint Magyarországon, és már nekik volt kínos, hogy a magyar hatóságok milyen buzgón segédkeztek az elhurcolásban, melynek következtében az én családomnak is 27 tagját irtották ki. Egyébként szerintem az emlékmű mint műfaj úgy, ahogy van, rossz, mert mindig lesznek, akiket sért egy-egy alkotás üzenete. Budapest egyik legszebb terén nem is volna keresnivalója sem az egyiknek, sem a másiknak.

- Ön korábban azt nyilatkozta: ha felépül, nácik zarándokhelye lesz a német megszállási emlékmű. Felépült, nem lett az.

- De még lehet. Minden vasárnap ott vagyunk, és az Eleven Emlékmű tárgyai között láttunk már szélsőjobboldali koszorút. Ez persze még önmagában nem dráma, de ne feledjük: ebben az időszakban még nem volt Hitler-, Szálasi-születésnap, Kitörés Napja, ráadásul még mindig nagy ott a rendőri készültség, és lehet, hogy egyelőre ez is elrettenti a nácikat.

http://valasz.hu/itthon/szora-birtuk-zoltai-gusztav-lanyat-104441
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
2014.08 2014. Szeptember 2014.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 539 db bejegyzés
e év: 6200 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 939
  • e Hét: 15169
  • e Hónap: 26280
  • e Év: 179776
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.