Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
Szentbeszéd 2018. 02. 11. Palkó Julián
  2018-02-11 21:35:16, vasárnap
 
  Budapest belvárosi ferences templomban elhangzott prédikáció Palkó Julián szerzetespaptól.

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Csaba testvér elmélkedése az evangéliumról 02.11
  2018-02-11 21:30:02, vasárnap
 
  Csaba testvér elmélkedése az evangéliumról......,,Sajnálom a népet." Mk 8,1
Ma nagyon sok rosszkedvű, szomorú ember él a földön! Pedig érzelmek, őszinte, tiszta ragaszkodás, szeretet nélkül nem lehet, nem érdemes élni! Ha csak gépiesen végezzük az Isten által ránk bízott feladatokat, a mindennapi munkánkat, akkor nagyon messze vagyunk még Jézus Krisztustól! Nekünk nem csak el kell végeznünk a feladatainkat, hanem azt örömmel, jósággal, szeretettel kell elkezdenünk és befejeznünk, minden nap azért, hogy Krisztus szép vonása felragyogjon az arcunkon!
Szétoszthatom bár mindenemet a nélkülözők között, odaadhatom a testemet is égőáldozatul, ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem.
Szeretettel, Csaba t.
 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
Angyalszó - Irgalomból fakadó tett 02.11
  2018-02-11 21:19:39, vasárnap
 
  ...... ........... ........... .......


Jézus nyilvános működésének első napjait Márk evangélista meglehetősen sűrítve közli.
Az események gyorsan következnek egymás után. Jézus meghívja az első tanítványokat, kiűzi az ördögöt egy megszállottból, betegeket gyógyít, köztük Péter anyósát, majd pedig sietve továbbindul,
hogy máshol is tanítsa az embereket. A leprás ember meggyógyítása már ezt a jellegzetességet hordozza magán, hiszen itt már a beteg és Jézus beszélgetését is közli. Most végre nagyobb jelentőséget tulajdonít e párbeszédeknek, hiszen belőlük megismerheti az olvasó a betegek indítékait és hitét, amelyek tanulságként szolgálnak számára.
A leprás ember meggyógyítása az első olyan csoda, amely már egészen részletes. A bibliai időkben mindenféle súlyos bőrbetegséget leprának neveztek, ezek abban a korban gyógyíthatatlannak számítottak. A leprás beteg a zsidó törvények szerint tisztátalan volt, azaz nem vehetett részt az istentiszteleteken, valamint nem érintkezhetett a társadalom többi tagjával. Ennek nyilvánvalóan
elsősorban egészségügyi oka volt, ilyen módon igyekeztek megakadályozni a betegség terjedését, a további fertőzéseket. A beteg elszigeteltségének valós helyzetét jól jellemzi, hogy egyedül megy Jézushoz, őt tehát nem a rokonai vagy a barátai viszik, mint némely más esetben. Ez egyúttal az akkori leprás betegek helyzetét is jelzi, senki nem törődött velük, senki támogatására nem számíthattak.
A történetben szereplő leprás, amikor Jézushoz ér, azonnal térdre borul előtte és így adja elő kérését. Leborulásában észrevesszük az alázat, a gyenge ember alázatát a hatalommal rendelkező Isten előtt. Szavaival azt fejezi ki, hogy hisz, mégpedig feltétel nélkül hisz Jézus gyógyító hatalmában, erejében. Ezt mondja az Úrnak: Ha akarod, te meg tudsz tisztítani engem!
Nem mehetünk el szó nélkül amellett, ahogyan az evangélista jelzi Jézus reakcióját. Az Úr még nem mond semmit, nem kérdez semmit, nem tesz semmit, hanem ,,megesett rajta a szíve. Több ez, mint szánalom vagy együttérzés.
Ez irgalom, amely teljes mélységében átérzi a beteg nyomorúságát.
Irgalom, amellyel Isten fordul az ember felé.
Irgalom, amely képes szabadulást hozni annak, aki hisz. Irgalom, amely Isten ingyenes ajándéka. Irgalom, amely nem szavakban, hanem cselekedetekben nyilvánul meg.
Ez az irgalom indítja Jézust arra, hogy csodát tegyen a leprással, megszabadítsa őt betegségétől

Bocsáss meg nekünk!
Urunk, Istenünk! A bűn elszakít bennünket tőled és az Egyház közösségétől. A bűnöktől való szabadulást egyedül te adhatod meg nekünk. Lelkünk bűneitől nem szabadulhatunk meg saját erőnkből. Ha bűnbánatot tartunk és a szentgyónásban megvalljuk bűneinket, ez a cselekedet annak a kifejezése, hogy szeretnénk helyreállítani a megsértett kapcsolatot veled, a mi irgalmas Atyánkkal és az Egyház közösségével.
Amikor bocsánatot nyerünk vétkeinkre, te visszafogadsz bennünket a szeretet közösségébe. Urunk,
megvalljuk bűneinket, és alázattal fordulunk hozzád: bocsáss meg nekünk!

Az Ország növekedése
A gyógyító érintés után Jézus kettős parancsa következik.
- Ez egyrészt azt tartalmazza, hogy az immár meggyógyult ember menjen el a paphoz, akinek a törvény által biztosított feladata, hogy egészségesnek nyilvánítsa őt és ezzel visszafogadja, visszaengedje a társadalomba, az egészséges emberek közösségébe.
- A parancs másik része arra irányul, hogy a beteg ne beszéljen senkinek arról, hogy mi módon gyógyult meg, kinek köszönheti a leprától való megszabadulását. Jézus szándéka azonban meghiúsul, mert az illető mindenkinek híreszteli, hogy Jézus tett vele csodát. Isten országa nem marad rejtve: aki megtapasztalta Isten irgalmát, az hirdetni fogja azt, s ennek köszönhetően növekszik az Isten országa.
 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Lourdes a világ egyik legkeresettebb kegyhelye
  2018-02-11 16:37:08, vasárnap
 
  Forrás: Szűz Mária blog
70 ezer beteg) mintegy 130 országból, ezzel Lourdes a világ egyik legkeresettebb kegyhelye, aminek egyik oka a zarándoklatok kitűnő szervezettsége is.

...... ...........


A Lourdes melletti Massabielle-sziklafal barlangmélyedésében a 14 éves Soubirous Szent Bernadettnek 1858- ban 18 alkalommal jelent meg a Boldogságos Szűz Mária: február 11, 14, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 27, 28, március 1, 2, 3, 4, 25, április 7, és július 16.-án.
Bernadett február 11-én egyik testvérével és egy barátnőjükkel rőzsét gyűjteni indult.
A folyóhoz érve édesanyja intésének engedelmeskedve megállt és levetette a zokniját, nehogy a sekély vízen átlábolva a zokni elázzon, s ő megbetegedjen a ködös, hideg időben.
Bernadett ......


Emiatt lemaradt két társától. A közeli barlangban meglátott egy különlegesen szép, fehér ruhás hölgyet: kék övet viselt, lábain egy-egy sárga rózsa, a kezében rózsafüzér volt.
Bernadett nem tudta, kit lát, társai semmit sem észleltek.
A jelenés február 24-25.-én a bűnbánatra, a bűnösökért való imádságra intette.
Február 25.-én fölszólította, hogy fakasszon forrást a barlang meghatározott pontján, igyon belőle és mosdjon meg benne.
Március 2.-án megbízta, ,,mondja meg a papságnak, hogy építsenek kápolnát és jöjjenek körmenetben" a jelenések helyére.
Egyre többen, március 4-én már több mint 10 ezren kísérték el Bernadettet a barlanghoz, de a látomásokban csak a kislány részesült.
Március 25-én a hölgy lourdes-i dialektusban megmondta Bernadettnek: ,,Én vagyok a Szeplőtelen Fogantatás" (a szeplőtelen fogantatás dogmáját 1854. december 8-án hirdette ki IX. Pius pápa).
Természetfeletti jellegét 1862-ben a tarbes-i püspök, 1891-ben XIII. Leó pápa hivatalosan is elismerte.

- Lourdes kisváros Franciaországban, a Pireneusok északi lábánál, a Gave de Pau folyó partján, a tarbes-i egyházmegyében.
Lakossága 1850 körül 4 ezer, 2001-ben 16 ezer fő.
A központjában lévő dombon ősi vár áll, mely 1789-ben börtön, később laktanya, a 20. század végén a Pireneusok múzeuma.
A lourdes-i jelenések színhelye, a világ egyik leglátogatottabb Szűz Mária-búcsújáró helye.
...... .........


A polgármester 1858. júniusában: ,,higiéniai okokból" elbarikádoztatta a barlangot és a forrást.
Laurence tarbes-i püspök, aki már a jelenések idején is járt a helyszínen, 1858. július 28-án vizsgálóbizottságot állított fel, melynek megállapításai (Bernadett teljes józansága, szerénysége, kétségtelen őszintesége), valamint a csodás gyógyulások alapján 1862. január 18-án hivatalosan elismerte a jelenések valódiságát és megadta az egyházi hozzájárulást a Lourdes-i Boldogasszony kultuszához.
Ekkor a barlang körüli terület már egy éve a Tarbes-i püspökség tulajdonában volt.
Bernadett leírása alapján Joseph Fabisch elkészítette a ,,fehér hölgy" szobrát, melyet 1864-ben állítottak föl a jelenések barlangjában. Ekkor kezdték építeni a Szeplőtelen Fogantatás neogót templomot is, melyben 1871-ben mondták az első misét. 1876-ban basilica minor rangot kapott, s a pápa franciaországi nunciusa megkoronázta a kegyszobrot. A zarándokok egyre növekvő száma miatt e bazilikától kissé lejjebb 1889-ben Rózsafüzér titkaira szenteltek templomot 15 kápolnával.
XIII. Leó pápa (ur. 1878-1903) a vatikáni kertekben lourdes-i barlangot építtetett.
A tarbes-i egyhmegye hivatalos neve 1912-től Tarbes és Loudes-i Egyházmegye lett.
A centenárium évében, 1958-ban Roncalli bíboros (a későbbi XXIII. János pápa) fölszentelte a Szeplőtelen Fogantatás-bazilika alatti kriptát és a föld alatti Szent X. Pius pápa-templomot.
1870 óta az asszumpcionisták francia nemzeti zarándoklatot, a domonkosok rózsafüzér-zarándoklatot vezetnek évente Lourdesba.
A zarándokok száma 1870-ben 30 ezer, 1930-ban 220 ezer, 1950-ben 1,6 millió, 1958-ban (a centenárium évében): 6 millió, 1970-ben 2,1 millió, 2000-ben kb. 5 millió (ebből kb. 70 ezer beteg) mintegy 130 országból, ezzel Lourdes a világ egyik legkeresettebb kegyhelye, aminek egyik oka a zarándoklatok kitűnő szervezettsége is.

- Egy 14 éves parasztgyermeknek Szűz Mária összesen 18 alkalommal megjelent. A kislány közlését, miszerint a közelben lévő barlangnál megbúvó patak gyógyító erejű, eleinte hitetlenkedés fogadta, később azonban az egyház is mellé állt. Lourdes azóta is a gyógyulni vágyók egyik legközkedveltebb zarándokhelye, ahol a mai napig csodáknak lehetünk szemtanúi.
- A jelenések óta több ezer gyógyulás és számos csodás esemény történt Lourdes-ban, elsősorban a forrás körül, de a barlangnál és a templom előtti nagy téren is, mely a szentségi körmenetek alkalmával tele van (hordágyon, tolókocsiban) betegekkel.
A forrás vizének kém. összetétele megegyezik az ivóvizével, ebből látják el a fürdőt, melynek vizét naponta 2x cserélik (a forrás vízhozama a 20. század végén napi közel 150.000 liter).
Az első csodás gyógyulás 1858 március 1-én Catherine Latapie-val történt, akinek évek óta béna karja a forrás vizébe mártva hirtelen meggyógyult.
Louis Borriette kőfaragó 20 éve volt vak fél szemére, amikor 1858. márciusában a forrásból hozott víztől visszanyerte látását. Az orvosok kezdettől központi szerepet játszanak Lourdes történetében.
Az 1858. április 7-i jelenésnél jelen volt a jelenések valódiságában kételkedő Pierre Dozous helyi orvos is, s megállapította, hogy Bernadett kezét az elragadtatás közben kb. 10 percig minden károsodás nélkül égette egy gyertya lángja.
1861-ben egy bizottság Vergez professzor vezetésével 100 gyógyulásból 15-öt minősített csodásnak. 1882 óta orvosi hivatal vizsgálja ki a gyógyulásokat, melyeket 1 év elteltével ellenőriznek, s megállapításaikat elküldik a párizsi Lourdes-i Nemzetközi Orvosi Bizottságnak.
Az elfogadott eseteket a gyógyult személy egyházmegyéjébe küldik, ahol egy bizpttság ajánlása alapján a megyéspüspök. nyilvánítja csodásnak a gyógyulást (2001-ig 66 esetben).
A csodás gyógyulások rövid összefoglalása a bazilika előtti téren, fényképekkel illusztrálva látható.
Loudes-ban tért meg a Nobel-díjas orvos és író, Alexis Auguste Carrel.

- Bernadette rövid, betegségekkel sújtott földi élete 1879. április 16-án, 35 éves korában ért véget.
...... .......


Nevers város püspöke, orvosok és más hivatalos személyek jelenlétében 1909-ben exhumáltatta a holttestet. Nagy megdöbbenésre az épen maradt, miközben a kezében lévő kereszt és rózsafüzér eloxidálódott. A tíz évvel későbbi második kihantolás is hasonló eredményt hozott, az egyben maradt test önmagától mumifikálódott.
Szent Bernadette - 1933-ban avatták szentté - testét 1925-ben arany- és üvegkoporsóba tették, a szülői házánál lévő, róla elnevezett kápolnában, Nevers-ben ma is látható.

Szent Bernadette a betegek, a szegények és a családok védőszentje.
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
II. János Pál pápa
  2018-02-11 16:21:46, vasárnap
 
  ...... ........


II. János Pál pápa 1992-ben kezdeményezte, hogy február 11., a Szűzanya első Lourdes-i jelenésének napja legyen a betegek világnapja.
1858. február 11-én a Lourdes melletti Massabielle-barlangban a szegény, tanulatlan, tizennégy éves Bernadette Soubirous-nak megjelent a Szűzanya.
A Hölgy, aki a Massabielle-barlangban megjelent, hófehér ruhát és vakító fehér köpenyt viselt, égszínkék öv volt derekán, lábát arany rózsa díszítette, és kezében rózsafüzért tartott. Összesen tizennyolc alkalommal jelent meg július 16-áig, bűnbánatot és engesztelést kérve. Február 25-én fölszólította Bernadette-et, fakasszon forrást a barlang meghatározott pontján, igyon belőle és mosdjon meg benne. Március 2-án megbízta a kislányt, ,,mondja meg a papságnak, hogy építsenek kápolnát és jöjjenek körmenetben" a jelenések helyére. Március 4-én már több mint tízezren kísérték el Bernadetteet a barlanghoz, de a látomásokban csak a kislány részesült. Március 25-én a Hölgy lourdes-i dialektusban a nevét is elárulta: - Én vagyok a Szeplőtelen Fogantatás.
Franciaországban a jelenések híre gyorsan terjedt, egyre nagyobb tömegek látogattak Lourdes-ba - a Pireneusok között, a Pau patak partján fekvő városkába - és a jelenések helyén fakadt forráshoz, mely 120 ezer liter vizet ad naponta. A forrásnál kezdettől fogva tapasztaltak csodás gyógyulásokat. A jelenéseket egyházi és világi hatóságok vizsgálták. Azok természetfeletti jellegét 1862-ben a tarbes-i püspök (Lourdes a tarbes-i egyházmegye területén fekszik), majd 1891-ben XIII. Leó pápa hivatalosan is elismerte. 1862-ben templomot kezdtek építeni a forrás feletti sziklára, amely 1876-ra elkészült, s melynek IX. Piusz pápa bazilika címet és előjogokat adományozott. A barlangban Bernadette útmutatásával elkészült a Szűzanya márványszobra. A forrás mellett fürdő épült.
A Szűzanya lourdes-i megjelenését először a tarbes-i egyházmegyében ünnepelték, 1890-től. 1908-tól, a jelenések 50. évfordulójától kezdve X. Piusz pápa kiterjesztette az ünneplést az egész Egyházra.
A jelenés helyén a sok csodálatos gyógyulás igazolta Mária Istentől kapott hatalmát. Lourdes világhírű zarándokhely lett, ahova milliók zarándokolnak el engesztelni és gyógyulásért vagy megnyugvásért imádkozni. A megmagyarázhatatlan gyógyulások száma sok ezer, ebből hatvankilencet ismer el az egyház csodás gyógyulásnak. A lelki gyógyulások száma felmérhetetlen.
Szent II. János Pál pápa 1992-ben kezdeményezte, hogy február 11., a Szűzanya első Lourdes-i jelenésének napja legyen a betegek világnapja. A világnap célja, hogy Isten egész népe kellő figyelmet szenteljen a betegeknek, segítse elő a szenvedés megértését.
Ezen a napon egyre több templomban kiszolgáltatják a betegek szentségét. A pápa február 11-én hagyományosan üzenetet intéz a betegekhez.

Nagyobb kép Link

...... ........... ........... ........


Forrás: Magyar katolikus lexikon, Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Ferenc pápa üzenete a betegek XXVI. világnapjára
  2018-02-11 16:08:13, vasárnap
 
  A Lourdes-i Szűzanya napján, február 11-én ünnepli az Egyház a betegek világnapját. Ez alkalomból a pápa minden évben üzenetet intéz a hívekhez. Idei üzenetének témája: ,,' Asszony, nézd, a fiad!'... ‘Nézd, az anyád!'. Attól az órától fogva házába fogadta a tanítvány..." (Jn 19,26-27)
........


Kedves Testvérek!
Az Egyháznak mindig megújuló erővel folytatnia kell a betegek és a róluk gondoskodók szolgálatát, hűségesen az Úr megbízásához (vö. Lk 9,2-6; Mt 10,1-8; Mk 6,7-13) és követve Alapítója és Mestere ékesszóló példáját.
Ebben az évben a betegek világnapjának témáját a keresztre felfeszített Jézus szavai adják, amelyekkel édesanyjához, Máriához és Jánoshoz fordul: ,,'Asszony, nézd, a fiad!'... ‘Nézd, az anyád!'. Attól az órától fogva házába fogadta a tanítvány..." (Jn 19, 26-27).
- 1. Az Úrnak ezek a szavai rávilágítanak a kereszt misztériumának lényegére. A kereszt nem reménytelen tragédia, hanem az a hely, ahol Jézus megmutatja dicsőségét és ránk hagyományozza szerető végakaratát, amely a keresztény közösség és minden tanítvány életének alapszabályává válik. Jézus szavai elsősorban Szűz Mária édesanyai hivatásának eredetét jelentik az egész emberiség felé. Ő különösen is Fia tanítványainak lesz az édesanyja ekkor, és gondoskodik róluk és kíséri útjukat. És jól tudjuk, hogy az anyai gondoskodás a gyermekei felé magában foglalja nevelésük anyagi és lelki oldalát is.
A kereszt kimondhatatlan fájdalma keresztüldöfi Mária lelkét (vö. Lk 2,35), de nem teszi bénulttá. Éppen ellenkezőleg, mint az Úr édesanyja az odaadás új útjára lép. A kereszten Jézus gondoskodik Egyházáról és az egész emberiségről. Mária arra hivatott, hogy vegye ki részét ebből a gondoskodásból. Az Apostolok Cselekedetei, amikor beszámol a Szentlélek pünkösdi nagy kiáradásáról, megmutatja azt is, hogy Mária hozzálátott e feladatának teljesítéséhez az Egyház első közösségében. S ennek a feladatnak soha nincs vége.
- 2. A szeretett tanítvány, János, az Egyházat, a messiási népet jelképezi. Az ő feladata, hogy elismerje Máriát saját édesanyjának. Ebben a elismerésben benne van az is, hogy befogadja őt, szemlélje benne a tanítványi lét mintáját és azt az anyai hivatást is, amit Jézus rábízott mindazokkal a gondokkal és tervekkel, amelyek együtt járnak ezzel. Ő az Édesanya, aki létre segíti és szereti gyermekeit, akik Jézus parancsának megfelelően képesek szeretni. Így Mária édesanyai hivatása, minden gyermeke iránti gondoskodása átszáll Jánosra és az egész Egyházra. A tanítványok teljes közössége részesül Mária anyai hivatásából.
- 3. János, mint olyan tanítvány, aki mindenben osztozott Jézussal, tudja, hogy a Mester minden embert el akar vezetni az Atyával való találkozásra. Tanúságot tud róla tenni, hogy Jézus sok olyan emberrel találkozott, akik betegek voltak lelkükben, mert szívük gőggel volt telve (vö. Jn 8,31-39) és olyanokkal, akik testükben voltak betegek (vö. Jn 5,6). Ő mindenkinek nyújtotta irgalmát és megbocsátását, a betegeknek fizikai gyógyulást is, mint az Isten országa túláradó életének jelét, ahol minden könnyet letörölnek majd. Máriához hasonlóan a tanítványok nem csak arra kaptak meghívást, hogy gondoskodjanak egymásról. Tudják ugyanis, hogy Jézus Szíve kivétel nélkül mindenki előtt nyitva áll. Az Isten országának Evangéliumát mindenki számára hirdetni kell és a keresztényeknek szeretettel kell fordulniuk mindenkihez, aki szükséget szenved, egyszerűen azért, mert személyek, Isten gyermekei.
- 4. Az Egyháznak a szükséget szenvedők és betegek iránti anyai hivatása a kétezer éves története során konkrét formákat öltött, egy sor gazdag kezdeményezésben, amellyel a betegek felé fordult. Elkötelezettségünk történetét nem szabad elfelednünk; ma is folytatódik szerte a világban. Azokban az országokban, ahol létezik elégséges közegészségügy, a katolikus szerzetesrendek, az egyházmegyék és kórházaik munkája nem merül ki abban, hogy magas színvonalú orvosi tevékenységet végeznek, hanem arra is törekednek, hogy a gyógyítási folyamat középpontjába az emberi személyt helyezzék, tudományos kutatásaikat az élet és a keresztény erkölcsi értékek tisztelete jellemzi. Azokban az országokban viszont, ahol nem elégségesek vagy egyáltalán nincsenek egészségügyi rendszerek, azért dolgozik az Egyház, hogy mindazt nyújtani tudja az embereknek, ami egészségük érdekében lehetséges, hogy megszüntesse a gyermekhalandóságot és legyőzze a széles körben elterjedt bizonyos betegségeket. Mindenütt azon van, hogy legalább gondoskodást nyújtson, ott is, ahol a gyógyítás nem lehetséges. Az Egyház képe, mint ,,tábori kórház", ahova befogadnak mindenkit, akiket megsebzett az élet, nagyon kézzelfogható valóság, hiszen a világ egyes tájain csak a misszionáriusok és egyházmegyék kórházai nyújtják a szükséges gondoskodást a nép számára.
- 5. Az emlékezés a betegek szolgálatában töltött hosszú időre örömre ad okot a keresztény közösségnek és főként azoknak, akik a jelenben végzik ezt a szolgálatot. Ám a múltra főképpen azért tekintünk, hogy most gazdagodjunk belőle. Tanulnunk kell belőle: a betegek szolgálatára létrehozott intézmények számos alapítójának életáldozatig is elmenő nagylelkűségéből; abból a szeretetből fakadó találékonyságból, ami az évszázadok során létrejött kezdeményezéseket jellemezte; az elkötelezett kutatásból, amely a betegek számára újabb és megbízható gyógymódokat keres. A múltnak ez az öröksége segít bennünket abban, hogy megtervezzük a jövőt. Például abban, hogy megőrizzük a katolikus kórházakat az anyagias szemlélettől, amely az egész világon az egészségügyet a piac részévé teszi, s így végül kizárja a szegényeket. Az okos szervezés és a szeretet azt kívánja meg, hogy a beteg személy méltóságát tartsák tiszteletben és mindig ez álljon a gyógyítás középpontjában. Ezeket az elveket kell követnie azoknak a keresztényeknek is, akik állami intézményekben dolgoznak, és akiknek szolgálatukkal az Evangéliumról kell hiteles tanúságot tenniük.
- 6. Jézus Egyházára hagyta gyógyító hatalmát: ,,Akik hisznek, azokat ezek a jelek fogják kísérni: [...] ha betegekre teszik a kezüket, azok meggyógyulnak" (Mk 16,17-18). Az Apostolok Cselekedeteiben olvassuk a Péter (vö. ApCsel 3,4-8) és Pál (ApCsel 14,8-11) által végbevitt csodák leírását. Jézus adományának megfelel az Egyház feladata, amely tudja, hogy ugyanazzal a gyengéd és együttérző tekintettel kell a betegekre néznie, mint az Úrnak. Az egészségügyben végzett lelkipásztori munka szükséges és lényegi feladat marad és az is fog maradni mindig, amelyet megújult lendülettel kell végezni az egyházközségi szinttől a legkiválóbb egészségügyi központokig mindenütt. Nem feledkezhetünk itt el arról a gyengédségről és kitartásról, amellyel számos család gondoskodik tulajdon gyermekéről, szüleiről, rokonairól, akik krónikus betegségben vagy súlyos fogyatékosságban szenvednek. A családon belül végzett gondoskodás az emberi személy iránti szeretetről szóló rendkívüli tanúságtétel, megfelelő elismerés jár érte és megfelelő intézkedésekkel támogatni is szükséges azokat. Így ebben az egyházi küldetésben részt vesz minden orvos és ápoló, pap, szerzetes és önkéntes, a családtagok és mindazok, akik betegekről gondoskodnak. Olyan közös felelősség ez, amely gazdagítja hétköznapi szolgálatunk értékét.
- 7. Szűz Máriára, a gondoskodó szeretet édesanyjára bízunk mindenkit, aki testében vagy lelkében beteg, hogy támogassa őket reménnyel. Azt is kérjük tőle, hogy segítsen befogadó emberekké válnunk beteg testvéreink irányában. Az Egyház jól tudja, hogy különleges kegyelemre van szüksége ahhoz, hogy megfeleljen evangéliumi szolgálatának a betegekről való gondoskodásban. Ezért imádkozzunk mindnyájan együtt az Úr édesanyjához kitartó könyörgéssel, hogy az Egyház minden tagja megélje szeretettel az élet és az egészség szolgálatára szóló hivatását. Szűz Máriát kérjük a Betegeknek ezen a XXVI. Világnapján: segítsen a betegeknek, hogy szenvedéseiket az Úr Jézussal közösségen éljék meg, és támogassa azokat, akik gondoskodnak róluk. Mindnyájukra, a betegekre, az egészségügyi dolgozókra és az önkéntesekre is szívből adom apostoli áldásomat.
Forrás: Magyar Kurír /Forrás: MKPK Sajtószolgálat

Forrás: Facebook /zent Rita tiszteletére oldal
Február 11. BETEGEK VILÁGNAPJA
'Szent II. János Pál Pápa 1984-ben kiadta a Salvifici Doloris kezdetű apostoli levelét, amelyben az emberi szenvedés értékeire mutat rá; 1992-ben pedig elrendelte, hogy február 11.-e. a Boldogságos Szűz Mária lourdes-i megjelenésének emléknapja legyen a Betegek Világnapja. Ezen a napon a együttérzéssel és szeretettel a betegekért imádkozunk.'
Betegekért való ima
'Mennyei Atyánk! A te kezedben van mindnyájunk élete, és te szabod meg annak határait. Ezért könyörgünk hozzád beteg és szenvedő testvéreinkért. Vigasztald, bátorítsd és erősítsd meg őket megpróbáltatásuk óráiban, hogy testüknek szenvedése lelkük üdvére váljon. Ha nem ellenkezik rendeléseddel, add vissza egészségüket, hogy felgyógyultan meghálálhassák jóságodat.
Különösen is esedezünk azért, hogy adj nekik és hozzátartozóiknak megnyugvást a te szent akaratodban. Amen
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Betegek világnapja. Lourdes - Szűzanya jelenése 02.11
  2018-02-11 16:01:10, vasárnap
 
  ...... .........


Lourdes-ban gyógyít a Szűzanya
A francia Lourdes városa a Pireneusokban, a spanyol határ közelében fekszik. Itt élt az elszegényedett molnár helyi molnár François Soubirous és népes családja. Legidősebb lánya, Bernadett 1844-ben született, míg szülei dolgoztak, rendre ő vigyázott a kicsikre, vagy az állatokra. Tanulatlan, de áhítatos lány volt, rózsafüzérét mindig magánál hordta, és gyakran imádkozott.
Egy napon, 1858. Február 11-én az akkor 14 éves Bernadett, 12 éves húga, Toinette és egy 13 éves barátnőjük, Jeanne Abadie rőzsét gyűjteni ment a massabielle-i szikla közelébe. Hideg, ködöd és borongós idő volt, amikor a sekély folyóhoz értek, Bernadett megállt, hogy levegye cipőjét és zokniját - ahogy édesanyja meghagyta neki, nehogy a lábbeli átázzon, a lány pedig megfázzon.
Eleinte szentelt vízzel védekezett
Ekkor lemaradt a többiektől, mikor egy fuvallathoz hasonló hangot hallott. Amikor másodszor is felhangzott, a lány körülnézett, és a közeli barlangban meglátott egy gyönyörű nőt.
Hófehér ruhában állt, derekán kék öv, mezítelen lábain egy-egy sárga rózsa, kezében rózsafüzér volt. Bernadett imádkozni kezdett, és látta, hogy a gyönyörű női alak is ezt teszi némán. Mindez percekig tartott, de a jelenésből a másik két lány semmit nem érzékelt.
- Második alkalommal már Bernadett “kereste a találkozást", de felkészült - egy üveg szenteltvizet vett magához, és anyja határozott tiltása ellenére két társával együtt visszament a barlanghoz. Ott buzgó imádságba kezdtek, mire a hölgy ismét megjelent. Ismét csak Bernadett látta, és menten elkezdte rá szórni a szenteltvizet: “Ha Istentől van, maradjon, ha nem, távozzon!"
A titokzatos hölgy mosolygott, a lány szórta a vizet és imádkozott, majd a jelenés ismét eltűnt. Február 11. és július 16. között a Szűzanya, mert természetesen ő volt a titokzatos hölgy, 18 alkalommal jelent meg a lánynak.
Imádkozz a bűnösökért
A harmadik alkalommal szót is váltottak. Bernadett történetének ekkor már híre ment a városban, több felnőtt is elkísérte, papírral és ceruzával a kezében küldték be a barlangba. A kislány illedelmesen előadta, amire megkérték, hogy írassa fel a hölggyel a nevét.
Nem szükséges - jött a válasz, majd a nő kért: Legyen olyan jó, és jöjjön tizenöt napon át ide a barlanghoz Mikor a lány ezt megígérte, a hölgy azt mondta: “Szeretném, ha sokan jönnének erre a helyre". A kislány még ekkor sem tudta, hogy Szűz Máriával találkozott. Egyre többen tartottak vele, a hatodik jelenés azt mondta Bernadettnek: “Imádkozz a bűnösökért!". Nyolcadik alkalommal már vagy két-háromszáz ember volt tanúja, ahogy Bernadett a térdén csúszik, megcsókolja a földet, és motyogja: bűnbánat, bűnbánat, bűnbánat - mert ezt kérte tőle a hölgy.

Forrást fakasztott a kislány
A következő napon kísérői úgy vélték, a lánynak elment az esze. Ásni kezdett a barlang padlóján, a felbugyogó sáros vízből pedig inni próbált. Minél mélyebbre ásott, annál bővebben folyt a víz, negyedik próbálkozásra inni is tudott belőle. Pedig nem ment el az esze, a Szűzanya közölt vele.
Leányom, egy utolsó titkot bízok rád amely reád és csak reád vonatkozik, és amit senkinek sem mondhatsz el. Most igyál, és mosakodj meg a forrásnál és egyél a fűből, amely ott nő - és a barlang egy bizonyos pontjára mutatott.

De mi a hölgy neve?
A lányt szülei, a rendőrség, az ügyész és az iskolaigazgató is faggatta, de mind arra a következtetésre jutottak, hogy tényleg lát valamit. Naponta egyre népesebb kísérettel kereste fel a barlangot, ivott a vízből és evett a fűből. A tizenkettedik jelenésnek volt először szemtanúja felszentelt pap, Dezirat abbé így emlékezett vissza: Milyen tökéletes béke, micsoda nyugalom! Milyen fennköltség! Lehetetlen, hogy egy gyerek ilyesmit kitaláljon: olyan szinte, természetes, és kedves! Mintha a paradicsom küszöbén álltam volna!
tizenharmadik alkalommal a hölgy ismét kért: “Mondd meg a papoknak, hogy építsenek ide egy kápolnát. Azt szeretném, hogy az emberek körmenetben jöjjenek ide." Bernadett tolmácsolta is a kérést, de a plébános előbb a hölgy nevét akarja tudni, amit az továbbra sem árult el a lánynak, csak mosolygott a faggatózásán.

- A harmadik jelenéskor megjósolt 15. találkozáson, 1858. március 4-én már 10 ezres tömeg tolongott a barlangnál, a rendőrség a környező településekről kért erősítést. Majd 20 nap szünet következett, mert Bernadett egyszerűen nem érezte az ellenállhatatlan késztetést, ami eddig hívta.
Március 25-ének hajnalában viszont ismét felkereste a helyszínt, ahol a hölgy már várta, és a negyedik kérdésre végre a nevét is elárulta:
Én vagyok a Szeplőtlen Fogantatás. Ezzel a Szent Szűz megerősítette IX. Piusz pápa alig négy éve kihirdetett dogmáját, miszerint Mária életének első pillanatától fogva mentes volt az áteredő bűntől, és a megszentelő kegyelem állapotában volt.

Csodás gyógyulások
Bernadett csak ekkor, művelt férfiakkal való beszélgetések után értette meg, hogy a Szent Szűz jelent meg előtte - azt ugye mondanunk sem kell, hogy bármilyen tömeg is kísérte, a jelenésekben mindvégig egyedül ő részesült. Ezután a lány még kétszer látogatott el a barlanghoz, egy alkalommal az elragadtatás ideje alatt keze 15 percig ért egy gyertya lángjába, de nem szenvedett égési sérülést. A forrás feletti sziklára bazilikát emeltek, fürdő is épült, ahol a bűnbánó zarándokok tisztító fürdőt vehetnek. A Bernadett útmutatásával elkészült a Lourdes-i Szűzanya szobra, amelynek különféle másolatai ma már a világ minden táján megtalálhatók. Ez a forrás ma is bőven tör elő a földből, amit zarándokok százezrei keresnek fel évről-évre. A forrás vizétől ezrek gyógyultak meg megmagyarázhatatlan módon, elsősorban paralízis, tuberkolózis (TBC), rák és szembetegségek esetén tartják hatásosnak. Az egyház 67 esetet ismer el hitelesen csodás gyógyulásnak.
A Lourdes-i jelenések természetfeletti jellegét XIII. Leó pápa hivatalosan is elismerte 1891-ben. Az első jelenés napján, február 11-én pedig az egyház a betegek világnapját ünnepli 1993 óta, célja, hogy ,,Isten egész népe kellő figyelmet szenteljen a betegeknek, segítse elő a szenvedés megértését".
Lourdes Szűzanya a gyógyító
...... ......



/Forrás: 24.hu/

Akkor odajött hozzá egy leprás, és térdre esve így kérlelte: ,,Ha akarod, meg tudsz tisztítani engem." Jézus megkönyörült rajta. Kinyújtotta kezét, megérintette, s azt mondta neki: ,,Akarom, tisztulj meg!" Amikor ezt kimondta, azonnal eltűnt róla a lepra, és megtisztult. Erélyesen ráparancsolt, és azonnal elküldte őt e szavakkal: ,,Vigyázz, senkinek se szólj erről; hanem eredj, mutasd meg magadat a papnak, és ajánld föl tisztulásodért, amit Mózes rendelt, bizonyságul nekik." (Lev 13,49) De az, mihelyt elment, híresztelni kezdte a dolgot, úgyhogy Jézus már nem mehetett nyilvánosan a városba, hanem kint a puszta helyeken tartózkodott; és hozzá gyülekeztek mindenfelől.
Magyar Kurír

Igenaptár
OLVASMÁNY Mózes harmadik könyvéből
Az Úr ezt mondta Mózesnek és Áronnak: ,,Ha egy embernek a bőrén duzzadás, kiütés vagy fénylő folt keletkezik, bőrleprára lehet gyanakodni. Vezessék Áron paphoz, vagy az ő fiai közül valamelyik paphoz. Az ilyen ember leprás és tisztátalan. A pap nyilvánítsa tisztátalannak, mivel leprája van. A leprás, akit a betegség megtámadott, szaggassa meg ruháját, a haját hordja kibontva, a szakállát takarja be, és kiabáljon: »Tisztátalan, tisztátalan!« Ameddig a betegsége tart, addig tisztátalan, s mivel tisztátalan, lakjék elkülönítve, tartózkodjék a táboron kívül."
Ez az Isten igéje.
Lev 13,1-2.44-46

VÁLASZOS ZSOLTÁR
Válasz: Te vagy, Uram, menedékem, * a szabadulás örömével veszel körül engem. 6. tónus.
Előénekes: Boldog, akinek az Úr megbocsátotta bűneit, * akinek betakarta gonoszságát.
Boldog az, akinek vétkét az Úr fel nem rója, * kinek lelkében nincsen álnokság.
Hívek: Te vagy, Uram, menedékem, * a szabadulás örömével veszel körül engem.
E: Bűnömet eléd tártam, * nem rejtettem el vétkem előled.
Így szóltam: † ,,Gonoszságomat megvallom, Uram," * és te megbocsátottad vétkeimet.
H: Te vagy, Uram, menedékem, * a szabadulás örömével veszel körül engem.
E: Vigadjatok és ujjongjatok, igazak, az Úrban, * és örvendezzen minden tiszta szívű.
H: Te vagy, Uram, menedékem, * a szabadulás örömével veszel körül engem.
Zsolt 31,1-2.5.11

SZENTLECKE Szent Pál apostolnak a korintusiakhoz írt első leveléből
Testvéreim! Akár esztek, akár isztok, vagy bármi mást tesztek, tegyetek mindent Isten dicsőségére. Se zsidót, se pogányt, se Isten egyházát ne botránkoztassátok meg, mint ahogy én is mindenkinek kedvében járok. Nem azt keresem, ami nekem hasznos, hanem ami másoknak van javára, hogy üdvözüljenek. Legyetek követőim, mint ahogy én Krisztus követője vagyok!
Ez az Isten igéje.
1Kor 10,31-11,1

Imádság
Urunk, Istenünk! A bűn elszakít bennünket tőled és az Egyház közösségétől. A bűnöktől való szabadulást egyedül te adhatod meg nekünk. Lelkünk bűneitől nem szabadulhatunk meg saját erőnkből. Ha bűnbánatot tartunk és a szentgyónásban megvalljuk bűneinket, ez a cselekedet annak a kifejezése, hogy szeretnénk helyreállítani a megsértett kapcsolatot veled, a mi irgalmas Atyánkkal és az Egyház közösségével. Amikor bocsánatot nyerünk vétkeinkre, te visszafogadsz bennünket a szeretet közösségébe. Urunk, megvalljuk bűneinket, és alázattal fordulunk hozzád: bocsáss meg nekünk!

Elmélkedés: C. Horváth István Sándor
Irgalomból fakadó tett
Jézus nyilvános működésének első napjait Márk evangélista meglehetősen sűrítve közli. Az események gyorsan következnek egymás után. Jézus meghívja az első tanítványokat, kiűzi az ördögöt egy megszállottból, betegeket gyógyít, köztük Péter anyósát, majd pedig sietve továbbindul, hogy máshol is tanítsa az embereket. Ezek után az evangélista kissé lelassítja az események menetét, több időt szentel azok bemutatására. A leprás ember meggyógyítása már ezt a jellegzetességet hordozza magán, hiszen itt már a beteg és Jézus beszélgetését is közli. Természetesen a korábbi gyógyítások alkalmával is beszélhetett Jézus a gyógyulni kívánó személyekkel, csupán az evangélista nem rögzítette ezeket. Most végre nagyobb jelentőséget tulajdonít e párbeszédeknek, hiszen belőlük megismerheti az olvasó a betegek indítékait és hitét, amelyek tanulságként szolgálnak számára.
A leprás ember meggyógyítása az első olyan csoda, amely már egészen részletes. A bibliai időkben mindenféle súlyos bőrbetegséget leprának neveztek, ezek abban a korban gyógyíthatatlannak számítottak. A leprás beteg a zsidó törvények szerint tisztátalan volt, azaz nem vehetett részt az istentiszteleteken, valamint nem érintkezhetett a társadalom többi tagjával. Ennek nyilvánvalóan elsősorban egészségügyi oka volt, ilyen módon igyekeztek megakadályozni a betegség terjedését, a további fertőzéseket. A beteg elszigeteltségének valós helyzetét jól jellemzi, hogy egyedül megy Jézushoz, őt tehát nem a rokonai vagy a barátai viszik, mint némely más esetben. Ez egyúttal az akkori leprás betegek helyzetét is jelzi, senki nem törődött velük, senki támogatására nem számíthattak.
A történetben szereplő leprás, amikor Jézushoz ér, azonnal térdre borul előtte és így adja elő kérését. Leborulásában észrevesszük az alázat, a gyenge ember alázatát a hatalommal rendelkező Isten előtt. Szavaival azt fejezi ki, hogy hisz, mégpedig feltétel nélkül hisz Jézus gyógyító hatalmában, erejében. Ezt mondja az Úrnak: ,,Ha akarod, te meg tudsz tisztítani engem!"
Nem mehetünk el szó nélkül amellett, ahogyan az evangélista jelzi Jézus reakcióját. Az Úr még nem mond semmit, nem kérdez semmit, nem tesz semmit, hanem ,,megesett rajta a szíve." Több ez, mint szánalom vagy együttérzés. Ez irgalom, amely teljes mélységében átérzi a beteg nyomorúságát. Irgalom, amellyel Isten fordul az ember felé. Irgalom, amely képes szabadulást hozni annak, aki hisz. Irgalom, amely Isten ingyenes ajándéka. Irgalom, amely nem szavakban, hanem cselekedetekben nyilvánul meg. Ez az irgalom indítja Jézust arra, hogy csodát tegyen a leprással, megszabadítsa őt betegségétől.
A gyógyító érintés után Jézus kettős parancsa következik. Ez egyrészt azt tartalmazza, hogy az immár meggyógyult ember menjen el a paphoz, akinek a törvény által biztosított feladata, hogy egészségesnek nyilvánítsa őt és ezzel visszafogadja, visszaengedje a társadalomba, az egészséges emberek közösségébe. A parancs másik része arra irányul, hogy a beteg ne beszéljen senkinek arról, hogy mi módon gyógyult meg, kinek köszönheti a leprától való megszabadulását.
Jézus szándéka azonban meghiúsul, mert az illető mindenkinek híreszteli, hogy Jézus tett vele csodát. Cselekedetében ne azt lássuk, hogy megszegi Jézus kifejezett parancsát, hanem azt, hogy Isten országa nem marad rejtve: aki megtapasztalta Isten irgalmát, az hirdetni fogja azt, s ennek köszönhetően növekszik az Isten országa.
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Első tavaszi virágok 02.11
  2018-02-11 13:34:46, vasárnap
 
  ...... .......



...... ............


 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét képekben  
Tippek nagyböjti napokra
  2018-02-11 13:29:54, vasárnap
 
  Nagyobb képLink

...... ..........

 
 
0 komment , kategória:  Viccek  
Zsíros István: írása
  2018-02-11 13:15:05, vasárnap
 
  Kedves Testvéreim!
A Szentírás olvasásakor mindig kérjük a Szentlélek segítségét, hogy helyesen értelmezzük azt, amit olvasunk. A Katolikus Egyház Katekizmusa szerint: III. A Szentlélek a Szentírás értelmezője
109 A Szentírásban Isten emberi módon szól az emberhez. A Szentírás helyes értelmezéséhez ezért figyelnünk kell arra, hogy az emberi szerzők valójában mit szándékoztak mondani, és hogy Isten mit akart az ő szavukon keresztül számunkra kinyilatkoztatni. [80]
110 A szent szerzők szándékának megismeréséhez figyelembe kell vennünk koruk és kultúrájuk viszonyait, az adott korban általános irodalmi műfajokat és a korabeli általános gondolkodás-, beszéd- és elbeszélésformákat. "Az igazság ugyanis más és más módon nyer előadást és kifejezést a történeti, a prófétai, a költői és más műfajú szövegekben." [81]
111 Mivel azonban a Szentírás sugalmazott, van még a helyes értelmezésnek egy további, az előbbinél nem kevésbé fontos alapelve, ami nélkül az Írás holt betű maradna: "a Szentírást ugyanazzal a Szentlélekkel kell olvasni és magyarázni, akinek sugalmazására készült".
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
2018.01 2018. Február 2018.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 7 db bejegyzés
e hónap: 481 db bejegyzés
e év: 4795 db bejegyzés
Összes: 36437 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 7553
  • e Hét: 23065
  • e Hónap: 55576
  • e Év: 1706339
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.