Regisztráció  Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
Névnapra
  2007-07-29 23:36:06, vasárnap
 
  Minden Kedves Olvasómnak,
szeretettel ajánlom az alábbi linket,
melyel az adott napon épp a névnapja van

Link

Szeretnék további jó egészséget kívánni az összes látogatómnak, Maroka
 
 
0 komment , kategória:  saját készítés  
Térkép
  2007-07-24 21:51:13, kedd
 
 
Térkép a Budapest hidjairól



 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Kossuth híd
  2007-07-24 21:45:47, kedd
 
  Kossuth híd

A Kossuth híd a II. világháborúban felrobbantott budapesti Duna-hidak részbeni pótlására felépített, a Kossuth és Batthyány terek közötti híd
Története:
A második világháború befejeztével Budapesten nem maradt ép híd, pótlásukat vissza építésükig kishajó-közlekedéssel és pontonhidak építésével próbálták elérni, melyek a folyó téli jégzajlása miatt nem tudták folyamatosan biztosítani a kapcsolatot. Az első állandó híd a Kossuth híd volt, mely 1946. augusztus 20-áig, a Szabadság híd megnyitásáig az egyetlen is volt egyben. A hidat a gyalogos forgalom számára 1946. január 15-én, az autóforgalomnak január 18-án nyitották meg. A Mistéth Endre [1] által tervezett híd több pilléren fekvő acélszerkezettel épült. A kivitelezéshez szükséges vasat a háborús törmelékekből válogatták össze. A rekordgyorsaságú, mintegy hét hónap hosszú építkezés az újrakezdés szimbólumává tette a hidat.
A hidat 10 éves élettartamra tervezték, ennek megfelelően elhasználódása miatt 1957-ben forgalmon kívül helyezték, majd 1960-ban lebontották


 
 
1 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Déli összekötő vasúti híd
  2007-07-24 21:41:17, kedd
 
  9) Déli összekötő vasúti híd




A Déli összekötő vasúti híd egy vasúti Duna-híd Budapesten, a legfontosabb és legforgalmasabb vasúti összeköttetés a Dunán.
Ezen a helyen 1873-tól 1877-ig épült meg egy kétvágányú híd, ezt 1913-ban egy új híddal helyettesítették, amely azonban a II. világháborúban megsemmisült, helyette 1946-ban ideiglenes egyvágányú csavarozott szerkezetű híd (úgynevezett K-híd) létesült, majd 1953-ban készült el a mai hídszerkezet két vágánnyal.
Rajta az engedélyezett sebesség 80 km/h.
2004-ben a Művészetek Palotája felépülésével kapcsolatban a vágányokat zajelnyelő lemezekkel látták el, a síneket pedig rugalmas elemeken keresztül rögzítik a keresztaljakhoz, ezzel csökkentve az áthaladó vonatok keltette zajt és rezgést
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Lágymányosi híd
  2007-07-24 21:37:14, kedd
 
  8) Lágymányosi híd





Hossza: 494,8 m.
Elhelyezkedés: Budapest, IX és XI.kerület.
Története:
A Lágymányosi híd Budapest (jelenleg) legújabb közúti hídja a Duna felett. Közvetlenül a Déli összekötő vasúti híd mellett található.
A megépítésére az Expo'96 néven megrendezendő világkiállítás kapcsán került volna sor. Szükség volt rá, hogy tehermentesítse Budapest addigi legdélebbi közúti hídját, a Petőfi hidat; valamint össze kellett kötnie az akkor kiépített Könyves Kálmán körutat a budai oldal fejlődő területeivel. 1992-ben kezdték el építeni, és 1995 októberében adták át a forgalomnak. A hidat legutoljára Latinovits Zoltánról akarták elnevezni, de felvetődött még a Szent László híd, a Kossuth híd, a Szent István híd, a Mátyás király híd és a Béke hídja elnevezés is.
Pesti hídfője mellett épült fel a Nemzeti Színház 2002-ben, mellette pedig a Művészetek Palotáját 2005-ben adták át a közönségnek.
A hídról készített további képek az alábbi linken megnézhetők:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Petőfi híd
  2007-07-24 21:30:17, kedd
 
  7) Petőfi híd





Hossza: 378 m.
Elhelyezkedés: Budapest, IX és XI.kerület Boráros tér és Mű egyetem.
Története:
A Petőfi híd (volt Horthy Miklós híd) Budapest egyik Duna-hídja.
Tervezése Álgyay Hubert Pál nevéhez fűződik. 1933-37 között létesült, a pesti és budai körút déli szakaszainak villamos- és gépjárműforgalmát vezeti át a Duna felett. A háborús pusztítás után (1945-ben) felrobbantották 1950-52 között építették újjá. Hossza 378 m, feljárókkal együtt 514 m. Szélessége 25,6 m.
A híd pesti oldalán a Boráros tér (a Nagykörút déli vége, a csepeli HÉV végállomása), illetve a budai végén a Goldmann György tér (a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem épületei) találhatóak.
A hídról készített további képek az alábbi linken megnézhetők:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Erzsébet híd
  2007-07-24 21:10:33, kedd
 
  5) Erzsébet híd





Elhelyezkedése: Budapest V és Budapest I kerület .
Története:
Az eredeti híd
Eredetileg 1898 és 1903 között épült, nem sokkal az akkoriban Ferenc Józsefről elnevezett mai Szabadság híd után; nevét az időközben Genfben merénylet áldozatául esett Erzsébet királynéról nyerte. A híd a maga idejében műszaki szenzációt keltett, mivel egyetlen, 290 m hosszú nyílással ívelt át a Dunán (függőhíd). A láncszerkezetű híd szecessziós díszítést kapott.
A mai híd
A második világháború alatt a visszavonuló német csapatok valamennyi Duna-hídunkat, így az Erzsébet hidat is felrobbantották. Helyreállítására a budapesti Duna-hidak közül utolsóként került sor, Sávoly Pál modern vonalvezetésű, de az eredeti pilléreket hasznosító terve alapján, 1961 és 1964 között. Az újjáépített hidat 1964. november 21-én adták át a forgalomnak.
A hídról készített további képek az alábbi linken megnézhetők:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Lánchid
  2007-07-24 20:36:10, kedd
 
  4) Széchenyi - Lánchíd





Hossza:380 m.
Elhelyezkedése: Alagút Clark Ádám tér
Története:
A Széchenyi lánchíd (a köznyelvben általában csak Lánchíd) Budapest legrégibb, egyben egyik legismertebb hídja a Dunán, a magyar főváros egyik jelképe.
Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte és báró Sina György finanszírozta. A Lánchíd volt az első kőhíd Pest és Buda között, egyben a teljes magyarországi Duna-szakaszon is. A munkálatok 1839-ben kezdődtek, a kész hidat 1849-ben avatták fel. Tervezője az angol Tierney W. Clark, a kivitelezés irányítója a skót Adam Clark volt. Róla nevezték el az Alagút és a Lánchíd közötti teret. A hídfők oroszlánjait Marschalkó János szobrászművész készítette. A II. világháború végén a német hadsereg a hidat felrobbantotta. Az újjáépített hidat első felavatásának 100. évfordulóján, 1949. november 21-én nyitották újra meg.
A hídról készített további képek az alábbi linken megnézhetők:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Margit híd
  2007-07-23 22:07:31, hétfő
 
  3) Margit híd





Hossza: 613 m.
Elhelyezkedése: Szent István körút és Margit körút
Története:
A Margit híd a főváros második állandóhídjaként 1876-ban épült, április 30-án avatták fel. Tervpályázatát 1871-ben írták ki, melyen az első díjat Ernest Gouin francia mérnöknek ítélték és a Societé de Construction de Batignoles nyerte el a szerződést a híd megépítésére 1872-1876 között.
A híd a sziget melletti két Duna ágat 3-3, a hídközép felé kissé növekedő nyílással hidalja át. A nyílások méretkiosztása 73,5 + 82,67 + 87,88 + 87,88 + 82,67 + 73,5 m. A szigetnél a hídtengely megtörik, így a pillérek mindkét Duna-ágban párhuzamosak a sodorvonallal. A középső pillérnél csatlakozik a hídhoz az 1900-ban megnyitott, Margit-szigetre vezető szárnyhíd, melynek megépítéséig a sziget csak csónakkal volt megközelíthető. A híd eredeti kavartvas anyagú ívét, valamint a felette levő pályával összekötő kettős diagonálrácsozását ma már csak a szigeti szárnyhídon lehet megtekinteni. Külön érdekesség, ha megfigyeljük a hídközepét és a Margit-szigetet összekötő szakaszt és képzeletben az útpályát tartó szerkezetet tükrözzük az útpálya felé, akkor kirajzolódik előttünk az elfektetett Eiffel-torony képe.
A hidat 1935-37-ben déli irányban kiszélesítették, s így további két közúti sávot lehetett elhelyezni rajta. Ekkor helyezték középre a hídon 1879 óta közlekedő villamos pályáját is. 1944. november 4-én Pest felőli három pillérje máig tisztázatlan körülmények között felrobbant a délutáni csúcsforgalom idején, sok áldozatot (köztük Kabos Endre kardvívó olimpiai bajnokot) követelve. A budai részeket 1945. január 18-án robbantották fel.
A háború után az újjáépítés előkészítésekor felmerült a merev vasbetétes vasbeton ívek építése, de a pillérek sérülékenysége miatt végül az acél ívszerkezetek mellett döntöttek. Az eredetihez képest a szerkezet három fő eltéréssel rendelkezik: az ívek és a pálya között elmaradt a rácsozat, az ívek nyílmagassága megnőtt, valamint a régi 8 főtartó helyett 6 ívet építettek be. Az újjáépített, félszélességű hidat 1947 őszén, a teljes hidat pedig 1948 nyarán adták át.
A Margit-híd átépítése, 1935-37
Az 1876-ban átadott Margit-híd mindig jelentős forgalomnak volt kitéve. Különösen a fakockákkal burkolt úttest igénybevétele volt nagy. Az 1920-ban beépített kőkocka burkolat; a könnyebb lóvasúti sínek villamospályára cserélése és a járműforgalom növekedése (1927-től autóbuszok is közlekedtek Pestről a Szigetre, 1929-től pedig már a híd teljes hosszában) a 30-as évekre a hídszerkezetet is megviselték. Szükségessé vált a híd kiszélesítése, valamint a sínpályáknak a járda mellől a híd közepére helyezése is, ez utóbbi munka együttj árt a Szent István körút és a Margit körút sínpályájának áthelyezésével is.
1929-30-ban el is határozták az átépítést, de a gazdasági válság miatt a tényleges munkák csak 1935-ben kezdődtek el. A terveket Dr. Mihailich Győző, a Műegyetem tanára készítette el. Még abban az évben megkezdődtek a munkálatok Újvári Pál és Zimányi István mérnökök irányításával. Mivel a Margit-híd nagyon fontos közlekedési kapocs Pest és Buda között, az építkezést úgy kellett megszervezni, hogy a forgalmat biztosítani lehessen a két városrész között, így a hidat nem zárták le.
Az átépítés során a teljes vasszerkezetet kicserélték, a pilléreket dél felé 1,40 méterrel kiszélesítették, a kocsipálya szélességét 11,05 m-ről 16,80 m-re növelték, a híd korlátok közötti szélessége 20,30 m lett. A síneket az útpálya közepére helyezték, az úttestet ismét fakockákkal burkolták, a járdák fapadlóját vasbetonnal helyettesítették. A híd közepére helyezett villamosmegállókhoz aluljárókat építettek. Korszerűsítették a híd világítását is. Az átépítés 1937 novemberében fejeződött be.
Az új híd sokakat megihletett, a megnyitás utáni évben Arany János megírta Hídavatás című balladáját, melyet két évtizeddel később Zichy Mihály festőnk illusztrált.
Előtte a folyam, az új híd,
Még rajta zászlók lengenek:
Ma szentelé fel a komoly hit
S vidám zenével körmenet
Nyeré "Szűz-Szent-Margit" nevet.
(Arany János: Híd-avatás 1877)

Hidak linkje:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
Árpád híd
  2007-07-23 21:43:07, hétfő
 
  2) Árpád híd





Tervezte: Dr. Széchy Károly
Hossza: 981 m.
Elhelyezkedés: Budapest, III. Flórián tér és XIII.kerület
Története:
Helyén már a rómaiak is létesítettek hidat, amely összekötötte Aquincumot a túloldali erőddel. Az Árpád híd építését már 1903-ban eltervezték, azonban a tervpályázatot csak 1929-ben írták ki. Építése 1939-ben indult meg Kossalka János tervei szerint, mely a 928 méter hosszú hidat 103 és 102 méteres nyílásokkal képzelte el. A budai oldali 103 méteres nyílások tervezésük idején a világ legnagyobb támaszközű gerinclemezes hídjai voltak. A munkálatokat 1942-ben, a világháború miatt félbehagyták, ekkor még csak az alépítmények, valamint a felépítmények rövid szakasza készült el. A hidat végül 1950-ben nyitották meg, az eredetileg neki szánt Árpád név helyett Sztálinról elnevezve. A munkákat Széchy Károly és Sávoly Pál irányította. Az 1958-ban Árpádra visszakeresztelt híd 1980-84 között a Hungária körgyűrű kialakítása miatt 2*3 sávosra bővült, korszerűsítve a hídon áthaladó villamosvonalat is.
Ma a híd Budapest legforgalmasabb hídja, naponta mintegy 150 000 jármű halad át rajta.
Hidak linje:
Link

 
 
0 komment , kategória:  Budapest képekben, hírek  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
2007.06 2007. Július 2007.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 11 db bejegyzés
e év: 103 db bejegyzés
Összes: 31244 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2232
  • e Hét: 24971
  • e Hónap: 106971
  • e Év: 1432720
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.