maroka.blog.xfree.hu
Offline
2020 évben az 52. Kékszalag Nagydíj győztesé RSM2 katamarán
  2020-07-31 08:02:26, péntek

- Az idei Kék szalagra 535 hajó nevezett, 27 hajóosztályban. A rajthoz állt 535 hajóból 338 teljesítette az 52. Kék szalag Raiffeisen Nagydíjat, A Kék szalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet 1934-ben rendeztek meg először.
- 2020 évben Az RSM2 katamarán péntek hajnalban 2 óra 52 perc 57 másodperckor ért célba az utóbbi tíz év leglassabb Kékszalagján.
Facebook oldali videó a célba érkezésről Link
...... ........

Vándor Róbert: ,,2010 óta erre vártunk"
Végig tudatosan vitorláztunk, megvolt a sebességünk, nem kockáztattunk, jó ritmusban voltunk a mezőnnyel, a széllel, a természettel, úgyhogy igazából jól kijött minden. Együtt, közösen értük el ezt az eredményt. Rengeteg munkánk van ebben a sikerben. Ezt a hajót három évvel ezelőtt hoztuk be. Ez már a harmadik katamaránunk 2010 óta. Nagyon sokat fejlesztettük ezt a hajót, mire ilyen tempót ki tudtunk belőle hozni, amire most szükség volt" - nyilatkozta Vándor Róbert, az RSM2 kormányosa a célba érkezés után. Hozzátette, hogy Balatonkenese után már érezték, hogy jó napjuk lehet.
,,Kenesét ugye második helyen vettük, utána élre álltunk és ott éreztük már, hogy kezdtünk ellépni. Nyilván az még a verseny eleje, ott még az ember nem dőlhet hátra, de nagyon szép előnyt kovácsoltunk, a tihanyi átkelés után már szinte alig láttuk az üldözőbolyt. Ott már egész jó éreztük magunkat elállt a szél és mindenki utolért bennünket, így újra kezdődött minden. Nagy küzdelem volt a keszthelyi öbölben nagyon kevés széllel, ott szintén sikerült valahogy az élre kanyarodnunk és elsőként venni a bóját. Visszafelé volt még egy-két visszaesés, éreztük, hogy az északi part a jobb, oda többször, amint tudtunk visszafordultunk. A végén viszont éreztük, hogy át kell jönni délre. Igazából ritmusban voltunk a természettel, jól működött minden" - értékelt Vándor Róbert, aki hozzátette, hogy bár elfáradtak, de ha kellett volna, bírták volna még pár órán keresztül.
A győztes hajó legénységének további tagjai Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András voltak.
Gratulálunk az 52. Kékszalag Nagydíj győztesének!
Beérkezés pillanata

(......)
Ltkey Farkas Pervital hajója nincs információ a beérkezés idejéről
...... ........... ......

A Kék szalagon 1993-ban indult először 2001-ben beérett a csapat 2001 és 2009 között mindegyik Kék szalagot megnyerte. Ezt a bámulatos teljesítményt már a szakma is elismerte, és Farkast az év vitorlázójának választották 2005-ben. A rangos tókerülő versenyen eddig tizenháromszor bizonyult a legjobbnak - legutóbb 2017-ben.
...... ......

4. Orange-Utan (Ralph Schatz)
5. Raiffeisen Opel Fifty-fifty (Józsa Márton)
6. Nanushka BMW Wallis (Váradi Szabó János)
...... ........... ......

7. Raffica (Király Zsolt)

8. Racing Django (Petrányi Zoltán)

A Yardstick hajóosztályban a libera típusú Raffica volt a leggyorsabb.

Versenyről részletes beszámoló és csodálatos képek Link

* * *
- A verseny rekordidejét 1955-től 57 évig a Nemere II. tartotta. Az 1944-ben épült 75-ös cirkáló az akkor már kétszeres győztes Németh István kormányzásával 10 óra 40 perc alatt ért körbe. Ezt a csúcsidőt javította meg a Fifty-Fifty, amely Józsa Márton kormányzásával 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a Kékszalagot, 2014-ben. A tavalyi versenyen 561 hajó állt rajhoz, amelyből a rendkívül gyenge szélben végül 269 futott be a limitidő alatt. Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django katamarán nyert, amely 15 óra 37 perc alatt teljesítette a távot.
Az első Kékszalag 1934. július 27-én rajtolt a Balatonfüred - Alsóörs - Keszthely - Balatonfüred távon. A 21 induló hajó közül csak kettő nem teljesítette a távot. Az abszolút győztes Ugron Gábor, a Rabonbán nevű hajó kormányosa volt.
A versenynek több olyan meghatározó vitorlázója is van, akinek többször is sikerült abszolút győzelmet aratnia a Kékszalagon. A rekorder Litkey Farkas tizenhárom győzelmével. Többszörös győztes Kovács Béla (1936, 1938), az első női győztes Kultsár Istvánné Godor Evelin (1940, 1942), Németh István (1951, 1953, 1955), Lovas József (1977, 1979), Eindl Steeg Simsalabin (1985, 1987) és Tuss Miklós (1993, 1995).

* * *
- Az utóbbi 10 év leglassabb Kékszalagja még mindig gyorsabb, mint az 1936-os győztes ideje.
"Több mint 30 órai versenyzés után július 18-án 14 óra 14 perckor haladt át elsőnek a tihanyi célvonalon Kováts Béla vezetésével a Kincsem III. nevû 22-es versenyjolle. Legénység: Kendy Dezső és Novák Károly. Nem sokkal később (14.24) megérkezett a Lehetetlen, a Schimert fivérek 22-es jolléja

0 komment , kategória:  Balatonról
Címkék: vitorlásversenye, visszafordultunk, kormányzásával, tizenháromszor, hajóosztályban, vitorlázójának, kockáztattunk, fejlesztettük, időeredmények, legénységének, teljesítményt, balatonkenese, teljesítette, katamaránunk, választották, vitorláztunk, másodperckor, versenyjolle, kanyarodnunk, természettel, kovácsoltunk, balatonfüred, kékszalagján, rekordidejét, győzelmével, kékszalagot, meghatározó, gratulálunk, vitorlázója, sebességünk, nyilatkozta, kormányozta, megérkezett, kékszalagja, üldözőbolyt, leggyorsabb, rajthoz állt, célba érkezésről, hajót három, harmadik katamaránunk, célba érkezés, verseny eleje, tihanyi átkelés, keszthelyi öbölben, élre kanyarodnunk, északi part, végén viszont, győztes hajó, beérkezés idejéről, csapat 2001, bámulatos teljesítményt, rangos tókerülő, Kékszalag Nagydíj, Raiffeisen Nagydíjat, Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond, Fekete András, Black Jack, Ltkey Farkas Pervital, Ralph Schatz, Raiffeisen Opel Fifty-fifty, Józsa Márton, Nanushka BMW Wallis, Váradi Szabó János, Király Zsolt, Racing Django, Petrányi Zoltán, Nemere II, Németh István, Ugron Gábor, Litkey Farkas, Kovács Béla, Kultsár Istvánné Godor Evelin, Lovas József, Eindl Steeg Simsalabin, Tuss Miklós, Kováts Béla, Kincsem III, Kendy Dezsõ, Novák Károly,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:

Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika

Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Facebookon kaptam  Reggel van  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Bounty krémes  Áprily Lajos - Gyümölcsoltó  Facebookon kaptam  Radikális szeretet  Bounty krémes  Png kislány  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam  Hiányzik  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Leonardo da Vinci gondolata  Akarat  Leonardo da Vinci gondolata  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Facebookon kaptam  Mai harmónia kártyám  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png rózsa csokor  Egy hatékony szolga  Hazára minden embernek szükség...  Tanuld meg ezt a versemet  Csak a fogyatkozás látható  Zsolnay Vilmos világhírű kera...  Szép napot kívánok  Minden harmadik...  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Facebookon kaptam  Alázat  Tanuld meg ezt a versemet  Akarat  Facebookon kaptam  Sose bánj semmit  Nem számIt  A televizió nem a kultúrát kép...  Akarat  Fehér virág  Akarat  Erdőn  Facebookon kaptam  Elköszönt  Facebookon kaptam  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Egy maradéktalanul uralt világ  Jó éjszakát  Adakozás  Kiss Éva - Amerre a ház lelke ...  69 éve hunyt el Albert Einstei...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Kiss Éva - Amerre a ház lelke ...  Egy lelki imádság  Akarat  Png telefon  Próbálj meg ...  Facebookon kaptam  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Png fotel  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Szép álmokat!  Facebookon kaptam  Neked tudnod kell  Facebookon kaptam  Fehér virág  Lóhere  Akik bántanak téged  A jó emberek mindig szépek mar...  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Facebookon kaptam  Minden harmadik...  Nagyon különös  Tanuld meg ezt a versemet  Png fotel  Alvó cicák  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Egy lelki imádság  Facebookon kaptam  Mindig jusson idő nevetni  Facebookon kaptam  Hazára minden embernek szükség...  Facebookon kaptam  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Nevem  Régi emberek, akikre máig büsz...  Szívem tiéd  Bounty krémes  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Boldog születésnapot a ma ünne...  Popper Péter szavai  Facebookon kaptam
Bejegyzés Címkék
rajthoz állt, célba érkezésről, hajót három, harmadik katamaránunk, célba érkezés, verseny eleje, tihanyi átkelés, keszthelyi öbölben, élre kanyarodnunk, északi part, végén viszont, győztes hajó, beérkezés idejéről, csapat 2001, bámulatos teljesítményt, rangos tókerülő, libera típusú, verseny rekordidejét, 1944-ben épült, csúcsidőt javította, tavalyi versenyen, rendkívül gyenge, limitidő alatt, első Kékszalag, abszolút győztes, versenynek több, rekorder Litkey, 1936-os győztes, tihanyi célvonalon, vitorlásversenye, visszafordultunk, kormányzásával, tizenháromszor, hajóosztályban, vitorlázójának, kockáztattunk, fejlesztettük, időeredmények, legénységének, teljesítményt, balatonkenese, teljesítette, katamaránunk, választották, vitorláztunk, másodperckor, versenyjolle, kanyarodnunk, természettel, kovácsoltunk, balatonfüred, kékszalagján, rekordidejét, győzelmével, kékszalagot, meghatározó, gratulálunk, vitorlázója, sebességünk, nyilatkozta, kormányozta, megérkezett, kékszalagja, üldözőbolyt, leggyorsabb, kékszalagon, győztesének, leghosszabb, vezetésével, visszaesés, keszthelyi, leglassabb, visszafelé, simsalabin, versenyzés, információ, csodálatos, versenynek, legjobbnak, kormányosa, érkezésről, raiffeisen, hozzátette, lehetetlen, elfáradtak, versenyről, célvonalon, tizenhárom, többszörös, ritmusban, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
15161718192021

• e Hónap: 60910
  • e Év: 294657

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,