Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 10 
Virtuális utazás Csaba testvérrel -esti szentmise 04.27
  2020-04-27 17:15:52, hétfő
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
Húsvét 3. hét hétfő esti szentmise 04.27
  2020-04-27 17:08:31, hétfő
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Csiksomlyo szentmisék  
Húsvét 3. hete, hétfő - szentmise pécsi Belvárosi templomból
  2020-04-27 15:43:27, hétfő
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Pécs_Havas boldog asszony   
Május 3-ig változatlanul hatályban maradnak korlátozó ......
  2020-04-27 13:43:42, hétfő
 
  Május 3-ig változatlanul hatályban maradnak a koronavírus-világjárvány miatt elrendelt, jelenlegi korlátozó szabályok, így az ország egész területére érvényes kijárási korlátozás is
A koronavírus-járvány elleni védekezés első szakasza május első hétvégéjén lezárul, ezért a kijárási korlátozások helyett új szabályokat fog megalkotni a kormány és fokozatosan, szigorú menetrend mellett újraindítható lesz az élet - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök.
A védekezés első szakaszában felkészítettük Magyarországot a legrosszabb forgatókönyv esetére is. Az ezután kezdődő második szakaszban fokozatosan, szigorú menetrend mellett újraindítható az élet és a gazdaság Magyarországon - fejtette ki Orbán Viktor. Ennek az a feltétele, hogy az újraindítás időszakában is meg tudjuk védeni a leginkább veszélyeztetett időseket, krónikus betegeket és a nagyvárosokban élőket. Tehát rájuk vonatkozóan speciális szabályokat kell megalkotni. Ezeknek a kialakítása folyik most.
A kormány arról is határozott, hogy a 2020. április 25-26-i hétvégére a polgármesterek ismét külön jogosítványt kapnak a kijárási korlátozásokkal összefüggésben. Ez már a harmadik hétvégi időszak, amikor a polgármesterek dönthetnek az esetleges további szigorításról saját településeiken, ezzel tovább csökkentve a szociális érintkezések számát.
A kijárási korlátozás az ország egész területére érvényes, mindenki csak alapos indokkal hagyhatja el otthonát
A rendelet szerint ilyen indoknak minősül a munkavégzés, a hivatásbeli kötelezettség, a gazdasági, mezőgazdasági és erdészeti tevékenység, valamint az ezek elvégzéséhez nélkülözhetetlen anyagokat, valamint eszközöket árusító üzletben történő vásárlás, elsősorban a műszaki cikket, az építőanyagot és eszközöket árusító üzletekben.
Ide tartozik az egészségügyi ellátás és szolgáltatás igénybevétele is, beleértve a gyógyító tevékenységen túl a testi és a lelki egészség megőrzése céljából nyújtott egészségügyi szolgáltatásokat, például a pszichoterápiás ellátást, a fizioterápiás kezelést, a gyógytornát.
Egyéni szabadidős sporttevékenység, valamint szabadidős célú gyaloglás céljából is el lehet hagyni az otthonokat. Az ilyen mozgásokat kül- és belterületen, lehetőség szerint zöldfelületen lehet végezni egyedül vagy ugyanazon háztartásban élőkkel közösen, másoktól legalább másfél méter távolságot tartva. Napközbeni kiscsoportos felügyelet alatt engedélyezett a kiskorú gyermek kísérése is.
Alapos indoknak számít a házasságkötés és a temetés szűk családi körben, az élelmiszerüzletekben és drogériákban történő vásárlás. Emellett az állateledelt, takarmányt forgalmazó üzleteket, a mezőgazdasági boltokat, a piacokat, a gyógyszertárakat, a benzinkutakat, a dohányboltokat, a fodrász- és manikűrös szalonokat is fel lehet keresni.
Az élelmiszerüzletekben, drogériákban, a piacokon és a gyógyszertárakban kizárólag 65 év felettiek vásárolhatnak kizárólag 9 és 12 óra között.
Be kell zárniuk a vendéglátó üzleteknek, ezek csak elvitelre alkalmas ételek kiadásával, szállításával foglalkozhatnak.
A kijárási korlátozás ideje alatt igénybe lehet továbbá venni szállítási, tisztítási és higiéniás szolgáltatásokat, a gépjármű- és kerékpárszervizeket, valamint a hulladékgazdálkodással összefüggő szolgáltatásokat.
A legszükségesebb esetben engedélyezettek a személyes megjelenést igénylő ügyintézések, így a hatósági, a banki, a pénzügyi, a biztosítási és a postai szolgáltatások igénybevétele.
Lehetőség van a háziállatok közterületi sétáltatására, állatorvosi rendelő és állatkórház felkeresésére.
A kijárási korlátozás nem akadályozhatja a szülői jogokat és kötelezettségeket, továbbá a hitéleti tevékenységet.
Az otthon elhagyásának megfelelő indoka lehet még a magáról gondoskodni nem tudók vagy segítéségre szorulók (például kiskorúak, idősek és betegek) segítése.
A rendelet kimondja, mindenki köteles a lehető legkisebb mértékűre korlátozni a szociális érintkezést, és a közös háztartásban élők kivételével mindenkitől lehetőség szerint legalább másfél méter távolságot tartani mindenhol, beleértve a tömegközlekedést is.
Az üzleteket érintő korlátozások betartása a helyiség üzemeltetőinek felelőssége.
A szabályok betartását a rendőrség ellenőrzi és szabálysértési bírsággal büntetheti a rendelet megszegőit, ennek összege 5 ezer és 500 ezer forint között lehet.

Forrás: Link
 
 
0 komment , kategória:  Katasztrófa  
Böjte Csaba: „A megtisztulás időszakát éljük!”
  2020-04-27 13:04:13, hétfő
 
  Böjte Csaba egy szemléletes hasonlattal él a járványt illetően: az autóban, ha a műszerfalon feltűnik a piros lámpa, akkor a bölcs sofőr nem haragszik arra a kis jelző fényre, hanem megkeresi, és elhárítja a rendszerben lévő hibát.
A jelenlegi krízis csak a jéghegy csúcsa - mondják a tudósok, és ha ez a hullám le is cseng, de ha mi, - mintha mi sem történt volna - száguldunk tovább, akkor valószínű, hogy a mainál súlyosabb problémák fognak történni világunkkal! A betegség tüneteit eltüntethetjük, de ha a problémáink gyökereit nem oldjuk meg, akkor a gyógyulásunk nem lesz tartós - kezdte Csaba Testvér, majd rátért az anyagias világunk negatív következményeire.
Csaba Testvér minden nap magyar idő szerint 12.00-tól az interneten keresztül Keresztény Tanösvény című online hittanórára invitálja az érdeklődőket, hogy együtt imádkozva, erőt és hitet kérjünk Jézustól!
A ferences rendi szerzetes arra ösztönzi az embereket, hogy ebben a kialakult helyzetben a pánikolás helyett a lelki épülésre összpontosítsunk. Úgy véli, hogy noha a koronavírus sok mindent elvett tőlünk, de ne hagyjuk, hogy elrontsa az ünnepeinket és a mindennapjainkat, lássuk meg a benne rejlő pozitív hatását. Csaba Testvér minden nap magyar idő szerint 12.00-tól az interneten keresztül Keresztény Tanösvény című online hittanórára invitálja az érdeklődőket, hogy együtt imádkozva, erőt és hitet kérjünk Jézustól!
Böjte Csaba egy szemléletes hasonlattal él a járványt illetően: az autóban, ha a műszerfalon feltűnik a piros lámpa, akkor a bölcs sofőr nem haragszik arra a kis jelző fényre, hanem megkeresi, és elhárítja a rendszerben lévő hibát.
A jelenlegi krízis csak a jéghegy csúcsa - mondják a tudósok, és ha ez a hullám le is cseng, de ha mi, - mintha mi sem történt volna - száguldunk tovább, akkor valószínű, hogy a mainál súlyosabb problémák fognak történni világunkkal! A betegség tüneteit eltüntethetjük, de ha a problémáink gyökereit nem oldjuk meg, akkor a gyógyulásunk nem lesz tartós - kezdte Csaba Testvér, majd rátért az anyagias világunk negatív következményeire.
Igazából a Teremtett világgal való viszonyunk beteg!
Végtelen gőgösségünkben azt gondoljuk, hogy értünk kel fel a Nap, és hogy mindannyiunknak joga van úgy élni, mint annak idején a napkirálynak, lehetőleg becsületes munka nélkül, mert nekünk minden kijár! Kizsákmányoljuk, és letapossuk a világunkat, és egymást is könyörtelenül a profit miatt! Lakásaink lassan múzeumokká válnak, annyi felesleges dolgot felhalmozunk. Ez az időszak érzékelteti számunkra, hogy a tárgyak helyett az ember a lényeges. Sokunknak az eszközök - gondolok itt a pénzre, a házra, az autóra - sokkal fontosabbá váltak mint a szeretteik, a családjuk. Magyar statisztika szerint az emberek átlagosan naponta 7 percet beszélnek a gyermekeikkel. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy vajon mennyit beszélnek a Jóistennel, a feleségükkel, a férjükkel?! Észre kell vennünk, hogyha egy ajtó becsukódik, mennyi sok más ajtó kinyílik. Türelem, hűség, kitartás, remény - olyan erények, melyekre most e bezárt világunkban nagy szükségünk van! Ezek a létfontosságú belső értékek olyan pótolhatatlan erők, amiket üzletben nem lehet megvenni, amelyeket csak Istentől és az Ő szentjeitől tanulhatunk meg!
Az erdélyi szerzetes látja, hogy nem is olyan könnyű egy légtérbe összezárva lenni szeretteinkkel
Vannak, akik az elfuserált mézesheteket pótolják be, de sajnos arra is van példa, hogy a családtagok sportot űznek abból, hogy egymást kikészítsék idegileg. A karantén - tetszik, nem tetszik - megmutatja azt, hogy igazából kik is vagyunk valójában. De ez ne okozzon bennünk szomorúságot, hiszen ez olyan mint egy orvosi átvilágítás, ha tudjuk, hogy mivel van a baj, akkor azon tudunk is változtatni! A megtisztulás időszakát éljük! Ez a jelenlegi helyzet az épülés, szépülés időszaka. Ebben az elszegényedett világunkban az értékek sokkal jobban felcsillannak.

 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
Az élet nehéz....
  2020-04-27 12:55:22, hétfő
 
  Gondolkoztam, hogy mivel is indítsuk e hetet? Akárcsak a "nagyfiúknak", nekem sincs receptem a holnaphoz!! Világunk egy sok - sok ismeretlenes egyenlet, melyet nehéz megoldani! A jó hír az, hogy Teremtőnket bátran felhívhatjuk, - mi keresztények ezt imádságnak nevezzük, - és egészen biztos a nehéz helyzetekben hallhatóan súgni fog!
Ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, ki kell mondanunk, hogy a java még előttünk áll, kemény vizsga előtt topogunk! A járvány tetőzése előtt a hatóságok engednek az emberek nyomásának, és feloldják azt a karantént, melyet sajnos eddig sem nagyon tartottunk be!
A vihar jön, székely egykedvűséggel arra kérlek, hogy ne pánikoljunk, vegyük számba a legrosszabb forgatókönyv szerint a feladatainkat és azt, Istenben bízó lélekkel, lendületesen, önuralmunkat megőrizve végezzük el!! Lássuk ki a legény a gáton!?
A gondviselő Istenben bízva, Csaba t.

...... ...........

 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
A Laborem exercens enciklika
  2020-04-27 09:00:23, hétfő
 
  Nem felülről mozgatott fogaskerekek vagyunk.
,,A párt a népért van" - II. János Pál 1979 júniusában tett kilencnapos lengyelországi zarándoklata alatt az országban lépten-nyomon ki voltak függesztve ezt a feliratot viselő transzparensek. Ám legalább egy olyan feliratról tudunk, amelyet valaki nem volt rest kiegészíteni a következő szavakkal: ,,de a nép a pápával van". A lengyelországi út óriási hatást gyakorolt, ám csak az egyik állomása volt annak a folyamatnak, amelynek során
Karol Wojtyła nyíltan és bátran szembehelyezkedett ,,a hazugság kultúrájával", a kommunista berendezkedéssel.
Miután felkereste az auschwitzi tábort, a 20. század másik gyilkos hazugságkultúrájának félelmetes helyszínét, másnap Nowy Targban, ahol a milliós tömegben számtalan magyar zarándok is felsorakozott a hegyoldalon, sorba állította azokat a fiatalokat, akik Bibliákat hoztak elé kenyereskosarakban, s a Szentírásra megeskette őket, hogy elkötelezetten szabadulni próbálnak ,,az alkoholizmus és más szenvedélybetegségek szolgaságából, s ugyanígy a hazugságok és a félelem szolgaságából". Ettől kezdve a Laborem exercens kezdetű enciklika kiadásáig, 1981. szeptember 14-ig a pápának drámai mértékben dolga volt a hazugság kultúrájával, a szabadulási törekvésekkel, sőt gyilkos indulattal is. Ugyanakkor humora, életereje és bátorsága is páratlan világossággal megmutatkozott.
A zarándokút után egy évvel, 1980. július 16-án eleinte csekélynek tűnő, de aztán roppant következményekkel járó események kezdődtek Lengyelországban. A lublini vasutasok sztrájkja kezdődött el ezen a napon, és azért volt különösen jelentős, mert a sztrájkoló munkások már nem csupán kisebb-nagyobb engedményeket és könnyítéseket igényeltek, hanem kiálltak a munkások jogaiért (,,véget ért az az idő, amikor még be tudták tömni a szánkat kolbásszal", fogalmazott később a költő Szajkowski). A lublini láng gyorsan tovaterjedt, s augusztus elején már Gdańskban is munkabeszüntetést hirdetett tizenhétezer munkás, akik csoportját egy Lech Wałęsa nevű munkanélküli villanyszerelő vezette...
Lengyelországi nyaralásából visszatérő titkárán keresztül II. János Pál részletesen megismerte az eseményeket, s miután augusztus 15-én mondott beszédében Wyszyński bíboros, Lengyelország prímása inkább kerülte az események említését, augusztus 17-én mondott beszédéből pedig az állami televízió, a hazugságok melegágya kihagyta a jogaikért küzdő munkások említését, az augusztus 20-i nyilvános kihallgatáson a pápa imákat kért Lengyelországért, s még aznap üzenetet küldött a lengyel prímásnak, amelyben kifejezésre juttatta azt az igényét, hogy ,,a püspöki kar az élén álló prímással [...] segítségére siessen a mindennapi kenyérért, a társadalmi igazságosságért és az önálló életére vonatkozó sérthetetlen jogáért küzdő nemzetnek".
Lech Kaczmarek gdański püspök szintén biztosította Wyszyńskit arról, hogy a sztrájk vezetői valóban a munkások érdekeit képviselik, s ezzel az ügy egyházi megítélése eldőlt. Augusztus 31-én a lengyel állam végül biztosította a szakszervezetek alapítását, aminek köszönhetően elindult a Szolidaritás mozgalma, noha még sok nehézséget kellett legyűrnie.
Mivel a szovjet beavatkozástól való félelem nem szűnt a következő hónapokban, december 16-án II. János Pál szokatlan és bátor lépésre szánta el magát: levelet írt Leonyid Brezsnyev szovjet elnöknek, amelyben a diplomatikus hangvétel mellett is mérhetetlenül határozottan kiállt amellett, hogy a lengyel feszültségek az ország belső ügyét jelentik, és ezért nem kerülhet sor külső beavatkozásra. Még a szolidaritás szónak is nyomatékot adott a levélben, ami végképp nem hagyott kétséget álláspontja felől.
Az elnyomó rendszer hazug közmédiájával és a szovjet hazugságkultúra fenyegetésével szemben a szent pápa a munkások ügye és munkások igaza mellett foglalt állást.
Úgy tervezte, hogy 1981. május 13-tól XIII. Leó Rerum novarum kezdettel kiadott szociális enciklikájának emléket állítva a nyilvános kihallgatásokon a katolikus társadalmi tanítást fogja bemutatni. Csakhogy ekkor érte lövés a professzionális bérgyilkos, a Törökországban halálra ítélt Mehmet Ali Ağca részéről...
A végül szeptember 14-én kiadott Laborem exercens az apostoli áldás kifejezése és a dátum megadása között hosszú mondatban emlékezik meg arról, hogy a pápa kórházi kezelése nem tette lehetővé a körlevél korábbi kiadását. A merénylő sorsa és a pápa magatartása közismert. Az esemény emléke azonban később sem fakult meg II. János Pál tudatában, 1997. február 17-i dátummal például a következő bejegyzést találjuk lelki naplójában: ,,Megbocsátás (vö. Rembrandt képével) - Dives in misericordia - Ali Ağca." A kórházi kezelést ugyanakkor humorral vészelte át, orvosaitól például rendre megkérdezte: ,,no, mit határozott rólam a szanhedrin?"
Sokan gondolták, hogy a Laborem exercens a Szolidaritás törekvéseinek filozófiai és teológiai megalapozásával kívánt szolgálni. Ennél azonban jóval többet nyújt. XI. Piusz már megemlékezett Leó pápa újszerű témájú körlevelének negyvenedik (Quadragesimo anno), XXIII. János pedig a hetvenedik évfordulójáról (Mater et magistra), a kilencvenedik évfordulóra kiadott szociális enciklika azonban elődeinél koncentráltabban a munka emberi értékének és a munkások személyének szentel figyelmet. Egyúttal II. János Pál második triptichonjának nyitányát is jelenti, hiszen két további szociális enciklika fog születni a következő tíz évben, s a harmadik éppen a Rerum novarum századik évfordulóján fog kelteződni.
Legyünk őszinték: nem minden katolikus hívő kész részletesen végigtanulmányozni egy több mint száz oldal terjedelmű enciklikát, amely a munkáról, a tőkéről, a munkások jogairól és a munka lelki értékéről szól. Ezért érdemes kiemelni néhány hangsúlyos elemét a dokumentumnak, amelynek elolvasása után aligha fogják eltolni maguktól a többi szakaszt azok, akiknek kellőképpen érzékeny a hitük. Először is nagyon jellemző szerzőjére, hogy a Laborem exercens a munkáról értekezve elsődlegesen az emberről akar beszélni, az ember természetét és lényegét akarja behatóbban megvilágítani a munka elemzésével,
meggyőződése ugyanis, hogy a szabadon és szeretettel végzett munka nemcsak hozzátartozik az ember rendeltetéséhez, de valamiképpen többé, ,,emberebbé" is teszi az embert (39), aki ,,kezdettől fogva" munkavégzésre hivatott (1), s munkájával folytatja, kibontakoztatja és beteljesíti Isten teremtő művét (111). Nagyon szép megállapítása a szövegnek, hogy aki dolgozik, kettős örökséget tudhat magáének: örököse a teremtésnek, és a korábban dolgozó emberek munkájának sorát folytatja (58).
- Másodsorban igen figyelemreméltó mindaz, amit a Laborem exercens a kötelességnek tekintett munkához kapcsolódó méltóságról és jogokról mond. Nem hajlandó elismeri, hogy a munka milyensége perdöntő lenne a munkások méltóságának szempontjából, s az ókori felfogással szakítva a kétkezi munkának is tekintélyt tulajdonít (26). Kiemeli, hogy a munkások összefogása erkölcsileg fontos az emberi méltóság csorbulásaival szemben (33), a szakszervezetek ezért az igazságosságért harcolnak (95) és legitim a sztrájk (99).
Kifejezetten tagadja, hogy mindenki annyit ér, amennyije van , és hangsúlyozza, hogy aki munkát végez, nem lehet felülről mozgatott fogaskerék , hanem mindent meg kell tenni azért, hogy a sajátjának érezze, amin fáradozik.
- Harmadsorban azt érdemes áttekinteni, hogy mit mond II. János Pál a modern kor sajátos körülményeiről: a világban uralkodó feszültségről és konfliktusokról (3), a világunkat jellemző ,,mérhetetlen aránytalanságról" (86) és igazságtalanságról (78), a nők helyzetéről, akiket nem igazán becsülnek, bár roppant sokat fáradoznak és dolgoznak (38), az egyszerre az ember társának és ellenségének számító technikáról (19). Az adott kor viszonyainak komolyan vételét tükrözi, hogy találékonyan még a mikrochip szóra is talál latin körülírást (minima mechanemata electronica). A szövegből kitűnik, hogy a lengyel pápa egy időben maga is kétkezi munkát végzett, ismerte a munkások életkörülményeit és igényeit, tudta, hogy melyek a veszélyei és tévedései a marxizmusnak, miközben bizonyos pontokon tovább is fűzte a marxista gondolkodást (például maga is beszélt kizsákmányolásról).
A lengyelországi folyamatok háttere nélkül nem igazán érthető a Laborem exercens, de nem is merül ki valamiféle kortörténeti elemzésben. Ugyanakkor legalább még egy vonatkozásban valóságos ,,lengyel enciklikának" tekinthető. Karol Wojtyła kedvenc költője a lengyel romantika egyik jelentős alakja, Cyprian Kamil Norwid volt. A romantikát mindig közel érezte magához, valószínűleg attól fogva, hogy apja felolvasta neki Sienkiewicz regényeit; Mickiewicz és Słowacki szintén közel állt hozzá, de Norwid volt számára a legfontosabb. Lengyelországi útján Krakkóban a munkások lelkére kötötte, hogy ne feledjék a munka szellemi értékét kidomborító Norwid szavait, melyek szerint
,,a munka a feltámadásért van", s ne gondolják, hogy az ember bármikor is merőben munkás lehet, megtalálhatja magát kizárólag a munkában,
elfeledve Istent és kitörölve életéből az imádságot. Szent II. János Pálnak van olyan szakértője, aki ezért egyenesen azt állítja, hogy a Laborem exercens az egyetlen szociális enciklika, amelyet egy költő ihletett.
Görföl Tibor teológus, egyetemi tanár a Vigilia folyóirat főszerkesztőjének írása

A Laborem exercens enciklika teljes terjedelmében,
magyar nyelven ITT érhető el. Link
 
 
0 komment , kategória:  Szent II. János Pál pápa  
Ferenc pápa: Panaszkodás helyett merítsünk erőt hitünk
  2020-04-27 08:53:26, hétfő
 
  Ferenc pápa: Panaszkodás helyett merítsünk erőt hitünk legnagyobb valóságából!
...... ........


prilis 26-án a déli Regina caeli elimádkozásakor az emmauszi tanítványok történetét vonatkoztatta magunkra a Szentatya, és irányváltoztatásra buzdított mindenkit, majd megemlékezett a maláriás betegekről, és a rózsafüzér imádkozására biztatott.
A húsvét napjához kapcsolódó mai evangélium a két emmauszi tanítvány történetét beszéli el (vö. Lk 24,13-35). Olyan történet ez, amely úton kezdődik és végződik. Ott van ugyanis a tanítványok odaútja: szomorúak a Jézussal történtek befejeződése miatt, elhagyják Jeruzsálemet, és visszatérnek otthonukba, Emmauszba, körülbelül tizenegy kilométert tesznek meg. Ez az út nappal zajlik, jórészt lefelé haladnak. És ott a visszaút: újabb tizenegy kilométer, amikor már beállt az éjszaka, jórészt felfelé haladva, az odaút és az egész nap fáradalmait követően. Két út: egy könnyű nappali és egy fárasztó éjjeli. Az elsőre azonban szomorúságban, a másodikra örömben kerül sor. Az elsőnél ott van az Úr, aki mellettük halad, de nem ismerik fel; a másodiknál már nem látják, de közel érzik magukhoz. Az elsőnél lehangoltak és reménytelenek; a másodiknál futva viszik a jó hírt a többieknek a feltámadt Jézussal való találkozásukról.

Az első tanítványoknak ez a két különböző útja azt üzeni nekünk, Jézus mai tanítványainak, hogy két ellentétes irányban haladhatunk az életben: az egyik azoknak az útja, akik, hasonlóan az odaút két szereplőjéhez, engedik, hogy az élet csalódásai megbénítsák őket, és szomorúan haladnak előre; a másik azoknak útja, akik nem önmagukat és saját problémáikat helyezik előtérbe, hanem Jézust, aki meglátogat bennünket és a testvéreket, akik várják látogatását, vagyis a testvéreket, akik arra várnak, hogy gondjainkba vegyük őket.

Ez a megfordulás: hagyjuk abba az önmagunk körül forgást, a múltbeli csalódások, a nem teljesült álmok és az életünkben történt sok rossz dolog körüli forgást. Hajlamosak vagyunk arra, hogy állandóan csak önmagunk körül forogjunk. Forduljunk el ettől, és nézzünk az élet legnagyobb és legigazabb valóságára: Jézus él, Jézus szeret engem! Ez a legnagyobb valóság. És tudok tenni valamit másokért. Ez egy gyönyörű, pozitív, ragyogó, szépséges valóság!

Ez az irányváltoztatás: átlépek az önmagamra gondolásról az Istenem valóságára gondolásra; vagy egy másik szójátékkal: átlépek a ,,ha"-ról az ,,igen"-re. A ,,ha"-ról az ,,igen"-re. Mit jelent ez? ,,Ha Ő megszabadított volna bennünket, ha Isten meghallgatott volna engem, ha az élet úgy alakult volna, ahogy akartam, ha lenne nekem ez vagy az..." - [mondogatjuk] panaszos hangon. Ez a ,,ha" nem segít, nem gyümölcsöző, nem segít sem nekem, sem másoknak. Itt vannak a mi ,,ha"-val kezdődő mondataink, hasonlók a két emmauszi tanítványéhoz. Ők viszont átlépnek az ,,igen"-re: ,,Igen, az Úr életben van, velünk jár. Igen, most, nem holnap, újból útnak indulunk, hogy hirdessük őt." ,,Igen, meg tudom tenni ezt, hogy boldogabbá tegyem az embereket, jobbá tegyem az embereket, segítsek sok embert. Igen, igen, meg tudom tenni." A ,,ha"-ról az ,,igen"-re, a panaszkodásról az örömre és a békére, mert amikor panaszkodunk, nem élünk örömben; szürkék vagyunk, szürkében élünk, a szomorúság szürke levegőjét szívjuk. Ez nem segít, nem is tudunk tőle fejlődni. A ,,ha"-ról az ,,igen"-re, a panaszkodásról a szolgálat örömére!
Hogyan ment végbe a tanítványokban ez a váltás az ,,én"-ről ,,Isten"-re, a ,,ha"-ról az ,,igen"-re? - Találkoztak Jézussal: a két emmauszi tanítvány először kinyitották előtte szívüket; aztán meghallgatták, ahogy az Írásokat magyarázta; aztán meghívták otthonukba. Otthonainkban mi is meg tudunk tenni három lépést: először: nyissuk meg szívünket Jézus előtt, bízzuk rá életünk terheit, fáradozásait, csalódásait, bízzuk rá a ,,ha"-val kezdődő mondatainkat; második lépésként: hallgassuk Jézust, vegyük kézbe az evangéliumot, még ma olvassuk el ezt a szakaszt, Lukács evangéliumának huszonnegyedik fejezetében; harmadszor: kérjük Jézust, ugyanazokkal a szavakkal, mint azok a tanítványok: ,,Uram, maradj velünk" (Lk 24,29). ,,Uram, maradj velem! Uram, maradj mindannyiunkkal, mert szükségünk van rád, hogy megtaláljuk a helyes utat. Nélküled sötét éjszaka van."
- Kedves testvérek, az életben mindig úton vagyunk. És azzá válunk, ami felé haladunk. Isten útját válasszuk, ne az én útját; az ,,igen" útját, ne a ,,ha" útját! Így rájövünk majd, hogy nincs olyan váratlan esemény, nincs olyan meredek emelkedő, nincs olyan sötét éjszaka, amellyel nem tudnánk Jézussal együtt szembenézni. A Szűzanya, az úton lét anyja, aki az Ige befogadásával egész életét Istennek kimondott ,,igen" -né tette, mutassa nekünk az utat!
*
A Szentatya szavai a Regina caeli elimádkozása után:
Kedves testvérek!
Tegnap volt az ENSZ malária elleni világnapja. Miközben a koronavírus-világjárvánnyal küzdünk, a malária megelőzésére és kezelésére irányuló erőfeszítéseinket is folytatnunk kell, amely sok országban emberek milliárdjait fenyegeti. Közel vagyok minden beteghez, azokhoz, akik gondozzák őket, és mindazokhoz, akik azon dolgoznak, hogy mindenki hozzáférjen megfelelő egészségügyi alapellátáshoz.
Szeretném üdvözölni mindazokat, akik ma Lengyelországban részt vesznek a ,,Szentírás országos olvasásában". Sokszor mondtam nektek, és szeretném újra elmondani, mennyire fontos elsajátítani azt a szokást, hogy mindennap szánjunk pár percet az evangélium olvasására. Hordjuk a zsebünkben, a táskánkban! Legyen mindig kezünk ügyében, és olvassuk egy kicsit mindennap!
Pár nap múlva kezdődik május, az a hónap, amelyet különösen Szűz Máriának szentelünk. Egy rövid, tegnap megjelent levélben arra biztattam az összes hívőt, hogy imádkozzák a szent rózsafüzért ebben a hónapban, együtt, családban vagy egyedül, és imádkozzák el valamelyik imát a két ima közül, amelyet mindenkinek rendelkezésére bocsátottam. Édesanyánk segítsen, hogy nagyobb hittel és reménnyel nézzünk szembe ezzel a mostani megpróbáltatásokkal!
Mindenkinek gyönyörű májust és szép vasárnapot kívánok! Kérlek benneteket, ne feledkezzetek el imádkozni értem!
...... ........... ......



Fordította: Tőzsér Endre SP
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír 2020.04.26
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Útravaló – 2020. április 27
  2020-04-27 08:40:28, hétfő
 
  Az emberek látták, hogy Jézus nincs ott, de azt is látták, hogy nem ment el. Mi történt? Miféle trükköt vetett be, hogy megszökjön előlük - a kéretlen népszerűség elől? A nem kívánt királyság elől? Igen hasonló párbeszéd zajlik a jóllakatott tömeg és Jézus között, mint a szamariai asszony esetében. Legalábbis a konklúzió ugyanaz. Akár tömeg, akár magányos nő, egyformán ugyanarra jutnak: Uram, kiáltották, add nekünk mindig ezt a kenyeret - Uram, add nekem ezt a vizet, hogy ne szomjazzam. Jézus két fejezettel odébb beszél az örök életre szökellő vízről és az örök életet adó kenyérről. És mindkettőt magára alkalmazza: ő az élet vize a keresztségben és az élet kenyere az Eucharisztiában.

Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Útravaló_Adoremus  
Húsvét 3. hét hétfő 04.27
  2020-04-27 08:38:31, hétfő
 
  SZENTLECKE az Apostolok Cselekedeteiből
Szent István szerpap oly bölcsen beszélt a Szentlélek által, hogy nem tudtak ellenállni neki.
Azokban a napokban István diakónust kegyelem és erő töltötte el, és nagy csodajeleket művelt a nép között.
A zsinagóga hívei közül többen felléptek ellene. A libertínusok, ciréneiek, alexandriaiak és a Kilikiából meg a Kis-Ázsiából jött zsidók vitába szálltak Istvánnal. Ő azonban oly bölcsen beszélt a Szentlélek által, hogy nem tudtak ellenállni neki.
Erre felbujtattak néhány embert, akik azt állították: ,,Hallottuk, amint káromló szavakat mondott Mózes és Isten ellen!"
Így aztán annyira felizgatták a népet, a véneket és az írástudókat, hogy végül is rárontottak, megragadták, és a főtanács elé hurcolták. Ott hamis tanúkat szólaltattak meg, akik azt állították: ,,Ez az ember minduntalan a szent hely és a mózesi törvény ellen beszél. Hallottuk ugyanis, amikor azt hangoztatta, hogy a názáreti Jézus romba dönti ezt a helyet, és megváltoztatja a Mózestől ránk hagyott szokásokat."
A főtanács valamennyi tagja Istvánt figyelte, és olyannak találták arcát, mintha egy angyalé volna.
Ez az Isten igéje. ApCsel 6,8-15

EVANGÉLIUM Szent János könyvéből
Jézus Kafarnaumban az Oltáriszentség szerzéséről beszél.
A csodálatos kenyérszaporítás utáni napon a Genezáreti-tó túlsó partján maradt népnek eszébe jutott, hogy csak egy bárka volt ott. Tudták, hogy Jézus nem szállt a bárkába tanítványaival; tanítványai ugyanis egyedül hajóztak el.
Közben Tibériásból több bárka jött a hely közelébe, ahol az Úrtól megáldott kenyeret ették.
Amikor tehát a nép nem találta Jézust, sem a tanítványait, bárkába szálltak, és elmentek Kafarnaumba, hogy megkeressék Jézust. Amikor a tó túlsó partján megtalálták, megkérdezték tőle: ,,Mester, mikor jöttél ide?"
,,Bizony, bizony, mondom nektek - felelte Jézus -, nem azért kerestetek, mert csodajeleket láttatok, hanem mert ettetek a kenyérből és jóllaktatok. Ne olyan eledelért fáradozzatok, amely megromlik, hanem olyanért, amely megmarad az örök életre. Ezt az Emberfia adja nektek, - őt ugyanis az Atya igazolta."
Erre megkérdezték tőle: ,,Mit tegyünk, hogy Istennek tetsző dolgot cselekedjünk?"
,,Istennek az tetszik - válaszolta Jézus -, ha hisztek abban, akit küldött."
Ezek az evangélium igéi. Jn 6,22-29
...... .........



Imádság
Feltámadt Urunk, Jézus Krisztus! Örömmel halljuk az apostolok tanúságtételét a veled való személyes találkozásról. Ők egykor láthattak téged megdicsőült testedben, s meggyőződhettek arról, hogy újra élsz. E tapasztalatok hitet ébresztettek bennük és elindították őket a tanúságtétel útján. Szólíts engem is nevemen! Engedd, hogy megérintselek! Add nekem is a hit ajándékát! Feltámadásodba vetett hitemet és irántad való szeretetemet azzal szeretném megmutatni, hogy az apostolokhoz hasonlóan én is bátran hirdetem feltámadásodat, amely az új élet, az örök élet forrása minden ember számára.

Elmélkedés
A csodálatos kenyérszaporítás után Jézus kitér a nép szándéka elől, hogy királlyá tegyék. Inkább elvonul és tanítványai is vele tartanak. A nép rögtön keresésére indul és meg is találják másnap. Az újból összegyűlt népet az Úr tanítani kezdi. Ezt a beszédet, ezt a tanítást olvassuk részletekben ma és a következő napokban.
Mindjárt a beszéd kezdetén felveti az általa adott kenyér és az örök élet kapcsolatát: ,,Ne olyan eledelért fáradozzatok, amely megromlik, hanem olyanért, amely megmarad az örök életre. Ezt az Emberfia adja nektek." Amikor Jézus ezt elmondja, akkor az emberekben felébred egy vágy. Természetesen még nem az a vágy, hogy az örök élet kenyerét egyék, hanem hogy olyat tegyenek, ami Istennek tetszik és úgy éljenek, ahogyan azt Isten várja.
Jó, ha a mi szívünkben is hasonló vágy ébred és mi is Jézushoz fordulunk kérdésünkkel: Mit kell tennünk, az örök élet érdekében? Egyedül Jézust érdemes megkérdeznünk erről, akiről ezt vallotta Péter apostol: ,,Az örök élet igéi nálad vannak" (Jn 6,68). Jézus mindig engedelmeskedett az Atyának, az Atya kedvében járt, ezért ő tud nekünk hiteles feleletet adni. A válasz pedig így hangzik: ,,Istennek az tetszik, ha hisztek abban, akit küldött", azaz hiszünk Jézusban.
Törekszem-e arra, hogy mindenben engedelmeskedjek Istennek? Megteszem-e azt, amit ő kér tőlem?
C. Horváth István Sándor

Hanganyag Link
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 10 
2020.03 2020. április 2020.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 707 db bejegyzés
e év: 6233 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4105
  • e Hét: 27165
  • e Hónap: 60319
  • e Év: 294066
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.