Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
- 2017.03.21 Tihany szent Benedek atya tavaszi ünnepi ......
  2017-03-22 20:51:22, szerda
 
  - 2017.03.21 Tihany szent Benedek atya tavaszi ünnepi köszöntője
Videó Link
2017. március 21.
Prédikál: Nagy Károly apátkanonok úr, a veszprémi Főszékesegyház plébánosa.
Operatőr: Szabó Zsolt(Tihany TV)
Tihanyi Bencés Apátság
......



........



.......

 
 
0 komment , kategória:  Tihanyi Bencés apátság  
Szent Benedek Atyánk ünnepén - Tihany
  2017-03-22 20:36:05, szerda
 
  Európa védőszentje - Szent Benedek
Szent Benedek Regulája kézikönyv lehetne mindenkinek, aki az európai gondolattal foglalkozik. Sőt: kötelező olvasmányként írnám elő. Mert nem ismer különbséget ember és ember között: mindannyian ugyanannak az Úrnak szolgálunk, ugyanannak a katonáskodásnak terhét viseljük. Nincs különbség a szabad vagy rabszolga sorból származó között a monostorban. Ugyanakkor nincs a személyiséget megsemmisítő egyenlőség sem: énekelni, felolvasni ne merjen akárki, csak az, aki erre megbízást kap, és a közösség épülésére szolgál. Vagy micsoda emberismeret: amikor az étkezés rendjéről van szó, azt írja, hogy főtt ételből legyen elég kettő, mert ha valaki testi gyöngesége miatt az egyikből nem tudna enni, a másikból vegyen és lakjék jól. Vannak öregek és fiatalok: a fiatalok az idősebbeket tiszteljék, az idősebbek a fiatalabbakat pedig szeressék.
Az európai demokrácia kezdeteit ebben a szerzeteseknek szóló szabálykönyvben találjuk meg, ahol szó van az elöljáró megválasztásáról, ugyanakkor szó van arról is, hogy az elöljáró mindent tanácskéréssel tegyen. ,,A testvéreket meg kell hívni a tanácskozásra" - külön fejezet foglalkozik ezzel a témával. Vagy nem szabad, hogy figyelmen kívül hagyjuk: ha nagyobb a közösség, ossza meg az elöljáró, az apát a feladatát, és jelöljön ki ,,dékánokat", akik külön törődjenek a rájuk bízottakkal.
,,Imádkozzál és dolgozzál" - szokták mondani Szent Benedek szerzeteseiről. A Regulának kulcsszava azonban a béke, a Pax: ,,Keresd a békét és járj utána!" Régi meghatározás jut eszembe: a béke az a nyugalom, ami a rendezettségből származik (,,tranquillitas ordinis"). Vajon nem ez a célja minden igazi politikának, a köz ügyeivel való törődésnek? ,,Az Isten Országa igazságosság, béke és öröm a Szentlélek által" - olvassuk a Rómaiakhoz írott levélben.(14,17) Igazságosnak lenni, mindent elrendezni (legyen meg a sorrendje a közösségnek, a zsoltározásnak legyen rendje, a heti felszolgálásnak, az étkezésnek, a testvérek felvételének - sorolhatnánk még tovább is a monostoron belüli élet elrendezésének területeit, amelyek mind-mind ,,lefordíthatók" a társadalom szervezésének, berendezésének nyelvére.
Mit jelent európainak lenni? - tehetjük föl a kérdést. Jelenti a felelősségvállalást egymásért (az apátnak nagy gondja legyen a betegekre, a szegényekre, az öregekre stb. - egymást a tiszteletadásban előzzék meg, egymás testi-lelki fogyatékosságait türelmesen viseljék el), nem pedig egymás legyőzését. Jelenti önmagunk értékeinek vállalását és kibontakoztatását (van szó a kézművesekről is, akik azért, mert többet tudnak másoknál, ne legyenek beképzeltek), jelenti a nyitottságot (a monostornak kapuja és kapusa van, és az érkező vendégben magát Krisztust kell meglátni), jelenti az állandó önművelést (a testvérek a nap bizonyos óráiban olvasással foglalkozzanak), jelenti az értékek megőrzését (van könyvtár a hatodik században!), jelenti a hűséget saját közösségemhez (szó van a monostorban való állhatatos megmaradásról), hogy csak néhány útmutatást emeljek ki a Regula gazdag szövegéből.
VI. Pál pápa 1964. október 24-én ünnepélyesen Európa védőszentjévé nyilvánította Szent Benedeket, akit már korábban is Európa atyjának tiszteltek. Monte Cassino monostorát, templomát elpusztította a második világháború. Újjáépítették, ezen a napon újra fölszentelték. Nagy kihívás mindannyiunk számára egy olyan korszakban, amikor európai unióról beszélünk, amikor helyünket keressük egy szétesőben levő, de mégis egységet kereső világban, hogy újra szentnek tekintsük azokat az értékeket, amelyek pusztulóban vannak Európában: szentnek tekintsük az igazság keresését, a személyiség méltóságát, a különbözőségek elrendezéséből származó békét, az egymás iránti felelősséget, az Isten törvényeinek tiszteletben tartását.
Látszólag jelentéktelen megjegyzés a Regulában: nyáridőben, amikor rövidebbek az éjszakák, az éjszakai zsolozsmában rövidebb olvasmányokat vegyenek. Télen azonban, amikor hosszúak az éjszakák, legyenek az olvasmányok hosszabbak. Miről van itt valójában szó? Az Isten teremtette világ rendjének, harmóniájának tudomásul vétele ez: van fölöttünk, rajtunk kívül álló Rend, s mindannyiunk feladata, hogy ezt az Isten által teremtett harmóniát leképezzük a saját életünkben.

/Korzenszky Richárd OSB/


A medál imájának régi magyar formája:
...... .............


A Szent Kereszt legyen fényem,
ne az ördög a vezérem!

Gonosz szellem, hordd el magad,
ne tukmáld rám hívságodat!

Elém ne tedd étkedet,
magad idd meg mérgedet!"

Forrás: Kurir
A Szent Benedek-medál ereje kizárólag Jézus Krisztusnak tulajdonítható, vagy Szent Benedek közbenjárásának, az egyházi áldásnak, a kérő személy hitének - semmi esetre sem a medál szépségének, vagy a rávésett ima szavainak. Nem babonaságból használják, hanem hitből - hasonlatosan az evangéliumi asszonyhoz, aki hitt benne, ha csupán megérinti Jézus ruhája szegélyét, meggyógyul (Mt 9,20); vagy hasonlóan azokhoz, akik hittek benne, ha Pál kendőit és kötényeit a betegekre helyezik, azok meggyógyulnak betegségeikből, és a gonosz lelkek elhagyják őket (ApCsel 19,12).
A Szent Benedek-medál mindkét oldalán ábrázolásokat és különös betűket láthatunk. Az előoldal a szentet ábrázolja, amint jobb kezében a keresztet tartja, bal kezében nyitott könyv van: a Szentírás által ihletett Regula (szerzetesi szabályzat). Az ő jobbján egy serleg (méregpohár) látható, amelyből egy vipera kúszik ki, miután keresztet vetett rá. A balján egy holló készül elrepülni a mérgezett kenyérrel.
Szent Benedek alakjának két oldalán ez olvasható: CRUX SANCTI PATRIS BENEDICTI - azaz: ,,Szent Benedek atyánk keresztje". A körülötte futó latin szöveg: ,,Eius in obitu nostro praesentia muniamur!" magyarul így hangzik: ,,Erősítsen meg minket jelenléte halálunk óráján!" - hiszen Benedek, Szent Józsefhez hasonlóan a jó halál patrónusa.
Benedek lába alatt az ex SM Casino MDCCCLXX betűket láthatjuk, vagyis: ,,Monte Cassino szent hegyéről, 1880" - ami arra emlékeztet, hogy a medált Benedek születése 1400. évfordulóján verték. Ez a Benedek-medálnak az egész világon leginkább elterjedt változata.
A medál jelképrendszerének megértéséhez ismernünk kell Szent Benedek életét: abban az időben, mikor remeteként élt egy Subiaco melletti barlangban, egy közeli közösség, melynek meghalt a rendfőnöke, megkérte, hogy vegye át a vezetésüket. Egyeseknek viszont nem tetszett az az aszkézissel és vezekléssel teli élet, amelyet Benedek megkövetelt, és megkísérelték megölni: Vicovaróban mérgezett bort és kenyeret kínáltak neki. Szent Benedek a kereszt jelével áldotta meg a feléje nyújtott méregpoharat, mire az szétpattant, egy holló pedig elrepült a kenyérrel. Benedek elhagyta őket, visszatért a barlangjába, és mivel sokan gyűltek köré, akik követni akarták őt, idővel megalapította a rendet, amely a nevét viseli. 529-ben létrehozta a rend legfontosabb anyaházát Monte Cassino hegyén, Itáliában.
A medál hátoldala, az úgynevezett Benedek-pajzs egy keresztet ábrázol a szent kereszt iránti tiszteletére emlékeztetve; a kereszt fölött a Pax (béke) szó olvasható; mellette és körben iniciálék (szavak kezdőbetűi), melyek feloldása egy imádság szövegét adja.
Magának a medálnak nincs csodatévő ereje; hanem látható jele a hívő ember Krisztusban való hitének és Szent Benedek iránti tiszteletének. Mivel a rajta olvasható szöveg egy, a Sátánt elűző imádság, alkalmas arra, hogy általa Isten áldását és védelmét kérjük a nagy szent közbenjárása révén, emellett pedig emlékeztet minket arra is, hogy keresztségünk által ellene mondtunk minden gonosznak.

- A kereszt szárai között lévő négy mezőben (a kereszt szárainak találkozásánál) a következő betűk állnak
Nagyobb kép Link
......


C. S. P. B. (Crux Sancti Patris Benedicti) - Szent Benedek atya (atyánk) keresztje

A kereszt függőleges szárán felülről lefelé:
C. S. S. M. L. (Crux Sacra Sit Mihi Lux) - A Szent Kereszt legyen az én fényem (világosságom)

A kereszt vízszintes szárán balról jobb felé olvasva:
N. D. S. M. D. (Non Draco Sit Mihi Dux) - Ne a gonosz legyen az én uram (Ne a sárkány legyen az én vezérem)

A Benedek-pajzson jobbról körben:
V. R. S. (Vade Retro Satana!) - Távozz tőlem, sátán!

N. S. M. V. (Nunquam Suade Mihi Vana) - Nem fogsz soha meggyőzni hiábavalóságokkal (Soha ne kísérts hiábavaló dolgokkal)

S. M. Q. L. (Sunt Mala Quae Libas) - Amit nekem mutatsz, az rossz (Rossz, amivel kínálsz)

I. V. B. (Ipse Venena Bibas) - Te magad idd meg a mérged

A kereszt felett:
PAX - Béke (A Benedek-rendiek köszöntése és mottója). A bencés PAX felirat eredetileg egy Krisztus-monogram: XP volt, a Christos név kezdőbetűi.
C. S. P. B. (Crux Sancti Patris Benedicti) - Szent Benedek atya (atyánk) keresztje

A kereszt függőleges szárán felülről lefelé:
C. S. S. M. L. (Crux Sacra Sit Mihi Lux) - A Szent Kereszt legyen az én fényem (világosságom)

A kereszt vízszintes szárán balról jobb felé olvasva:
N. D. S. M. D. (Non Draco Sit Mihi Dux) - Ne a gonosz legyen az én uram (Ne a sárkány legyen az én vezérem)

A Benedek-pajzson jobbról körben:
V. R. S. (Vade Retro Satana!) - Távozz tőlem, sátán!

N. S. M. V. (Nunquam Suade Mihi Vana) - Nem fogsz soha meggyőzni hiábavalóságokkal (Soha ne kísérts hiábavaló dolgokkal)

S. M. Q. L. (Sunt Mala Quae Libas) - Amit nekem mutatsz, az rossz (Rossz, amivel kínálsz)

I. V. B. (Ipse Venena Bibas) - Te magad idd meg a mérged

A kereszt felett:
PAX - Béke (A Benedek-rendiek köszöntése és mottója). A bencés PAX felirat eredetileg egy Krisztus-monogram: XP volt, a Christos név kezdőbetűi.
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Virágzó fa
  2017-03-22 17:48:48, szerda
 
  ...... .......

 
 
0 komment , kategória:  Tavaszi versek és képek  
Áprily Lajos: Köszönet a napsugárnak
  2017-03-22 17:47:34, szerda
 
  Tavaszodik. Holt tavaszok
fáradt szívembe visszajárnak.
S fáradtan is köszönni kell,
köszönni kell a napsugárnak.

Köszönöm, hogy hervadva is
tavaszi halk mámorba estem.
Köszönöm, hogy új fény ragyog
a főtéri aranykereszten.

Köszönöm, hogy kisgyermekek
mezítláb malom kerekeznek.
Ásott tövű vén almafák
fiatalos kedvvel rügyeznek.

Köszönöm a szél jó ízét,
aromáját a barka-szagnak.
Köszönöm, hogy hegyoldalon
ibolyázó lányok kacagnak.

Köszönöm, hogy napos gyepen
fehér fénnyel vakít a vászon.
Köszönöm, hogy friss fák alatt
szelíd szívvel megint halászom.

Habos felhők fejem felett
vitorlásan feszülve szállnak.
Üzekedő játékait
köszönöm életnek, halálnak.

- Áprily Lajos saját versét mondja: Köszönet a napsugárnak videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Tavaszi versek és képek  
Ferenc pápa - 2017.03.22 General Audience
  2017-03-22 17:25:44, szerda
 
  Videó Link

- Ferenc pápa Twitter-üzenete március 22-én: Bár kicsinyhitű emberek vagyunk, az Úr megment minket. Mindig bízzunk az Úrban!
Ferenc pápa: Isten kitartóan szeret és vigasztal minket - ez reményünk alapja!
Kedves testvéreim, jó napot kívánok!

Már néhány hét óta Pál apostol az, aki segít jobban megértenünk, mit is jelent a keresztény remény. Elmondtuk, hogy az nem optimizmus, hanem valami más, az apostol pedig segít, hogy megértsük ezt. Ma azzal segít, hogy két olyan magatartásformával kapcsolja össze a reményt, amelyek nélkülözhetetlenek hitéletünk és hittapasztalatunk számára: az ,,állhatatosságról" és a ,,vigasztalásról" van szó (Róm 15,4.5). A Rómaiaknak írt levél imént hallott részlete [Róm 15,1-2.4-5] kétszer is említi ezeket: először a Szentírással, azután magával Istennel kapcsolatban. Mi a legmélyebb, legigazibb jelentésük? Miképpen világítja meg ez a két magatartásforma - az állhatatosság és a vigasztalás - a remény valóságát?
Az állhatatosság - melyet türelemnek is mondhatnánk - a tűrés, a vállunkon hordozás, az elviselés képessége: hűek maradunk akkor is, amikor túl súlyosnak, elviselhetetlennek tűnik a teher, és hajlanánk arra, hogy kedvezőtlenül ítéljünk meg és otthagyjunk mindent és mindenkit. A vigasztalás ellenben annak kegyelme, hogy képesek vagyunk megragadni és felmutatni minden helyzetben - a legnagyobb csalódással és szenvedéssel járó helyzetekben is - Isten jelenlétét és az ő együtt érző, szerető működését. Szent Pál arra emlékeztet minket, hogy az állhatatosságot és a vigasztalást különösképpen a Szentírás, vagyis a Biblia közvetíti számunkra (Róm 15,4). Isten szava ugyanis egyfelől segít minket abban, hogy Jézus felé fordítsuk tekintetünket, hogy jobban megismerjük őt, hogy hasonuljunk, egyre jobban hasonlóvá váljunk hozzá; másfelől feltárja előttünk, hogy az Úr valóban ,,az állhatatosság és a vigasztalás Istene" (Róm 15,5), aki mindig hű marad irántunk tanúsított szeretetéhez, vagyis kitartó az irántunk való szeretetben, sosem fárad bele abba, hogy szeressen minket. Állhatatos: szüntelenül szeret minket! És gondunkat viseli: jóságának és irgalmának cirógatásával begyógyítja sebeinket, vagyis vigasztal minket. Abba se fárad bele soha, hogy vigasztaljon minket!
Ebben az összefüggésben Pál apostolnak a kezdeti kijelentését is megértjük: ,,Nekünk, erőseknek kötelességünk, hogy hordozzuk az erőtlenek gyengeségét, és ne a magunk tetszését keressük" (Róm 15,1). Ez a ,,nekünk, erőseknek" kifejezés önhittnek is tűnhetne, az evangélium logikája szerint azonban nem az, sőt épp az ellenkezőjéről van szó, mert erőnket nem önmagunktól, hanem az Úrtól kapjuk. Aki megtapasztalja életében Isten hűséges szeretetét és az ő vigasztalását, az képessé válik, sőt, annak kötelességévé válik, hogy legerőtlenebb testvérei mellé álljon, és magára vegye nyomorúságaikat. Ha az Úr közelében élünk, akkor meglesz az erőnk ahhoz, hogy a leggyengébbek és a leginkább rászorulók mellé álljunk, hogy vigasztaljuk őket, és erőt adjunk nekik. Ezt jelenti tehát ez a páli kifejezés. És erre önelégültség nélkül is képesek vagyunk, egyszerűen olyan ,,csatornának" érezve magunkat, amely az Úr ajándékait továbbítja, és így konkrétan a remény ,,magvetőivé" válunk. Ez az tehát, amit az Úr kér tőlünk: hogy legyen meg bennünk az erő, a vigasztalás képessége, és hogy a remény magvetői legyünk. Ma nagy szükség van a remény magvainak vetésére, de ez nem könnyű...
......


Ennek az életstílusnak az eredményeként nem olyan közösség jön létre, amelyben egyesek a ,,Labdarúgó NB I"-be tartoznak, vagyis erősek, mások viszont a ,,Labdarúgó NB II"-be, vagyis gyengébbek. Ennek az életstílusnak az eredménye inkább az lesz - miként Szent Pál mondja -, hogy ,,ugyanazt érzitek egymás iránt, Krisztus Jézus példája szerint" (Róm 15,5). Isten szava olyan reményt táplál bennünk, amely konkrét osztozáshoz és egymás segítéséhez vezet. Mert az is, aki erős, előbb-utóbb megtapasztalja törékenységet, és rászorul mások vigasztalására; a gyengeség állapotát illetően pedig mindig rámosolyoghatunk nehézségekkel küzdő testvérünkre, és segítő kezet nyújthatunk neki. Ez a közösség lesz az, amely ,,egy szívvel és egy szájjal dicsőíti az Urat" (vö. Róm 15,6). Mindez azonban csak akkor lesz lehetséges, ha Krisztust és az ő szavát helyezzük a középpontba, mert ő az ,,erős", ő az, aki megerősít minket, ő az, aki megadja nekünk a türelmet, aki megadja nekünk a reményt, aki megadja nekünk a vigasztalást. Ő az ,,erős testvér", aki mindannyiunkra gondot visel: mindannyian rászorulunk ugyanis arra, hogy vállára vegyen minket a jó pásztor, és magunkon érezzük az ő gyengéd és jóságos tekintetét.
Kedves barátaim! Soha nem tudjuk eléggé megköszönni Istennek az ő szavának ajándékát, amely a Szentírásban van jelen. A mi Urunk, Jézus Krisztus Atyja ott nyilatkoztatja ki ugyanis magát úgy, mint ,,az állhatatosság és a vigasztalás Istene". És a Szentírást olvasva válik tudatossá bennünk, hogy reményünk nem saját képességeinken, nem saját erőnkön alapszik, hanem Isten támogatásán és szeretetének hűségén, vagyis Isten erején és vigasztalásán.
Köszönöm!

Fordította: Tőzsér Endre SP


 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
napi ige: Urunk születésének hírüladása .......
  2017-03-22 10:02:33, szerda
 
  OLVASMÁNY Izajás próféta könyvéből
Íme, a szűz fogan.
Azokban a napokban így szólt az Úr Acház királyhoz: ,,Kérj magadnak jelet az Úrtól, a te Istenedtől, akár az alvilág mélységeiből, akár felülről a magasból."
De Acház így válaszolt: ,,Nem kérek jelet és nem kísértem az Urat."
Erre Izajás próféta azt mondta: ,,Halljátok hát, Dávid háza! Nem elég nektek, hogy próbára teszitek az emberek türelmét, még az én Istenem türelmét is próbára teszitek? Ezért az Úr maga ad nektek jelet: íme, a szűz fogan, fiút szül, és Emmánuelnek nevezi el, ami annyit jelent: Velünk az Isten."
Ez az Isten igéje.
Iz 7,10-14;8,10

VÁLASZOS ZSOLTÁR
Válasz: Íme, eljövök, Uram, * hogy megtegyem a te akaratodat. (8a és 9a. vers.)
Előénekes: Sem véres, sem ételáldozat nem kellett neked, * fülemet azonban megnyitottad.
Nem követeltél égő- és engesztelő áldozatot, * így szóltam akkor: ,,Íme, eljövök."
Hívek: Íme, eljövök, Uram, * hogy megtegyem a te akaratodat.
E: ,,A könyvtekercsben rólam írva áll, * hogy akaratodat teljesítsem.
Erre vágyom, Istenem, * törvényed szívemet örömmel tölti el."
H: Íme, eljövök, Uram, * hogy megtegyem a te akaratodat.
E: Igazságodat hirdetem a nagy közösségben, * ajkam el nem hallgat, Uram, jól tudod.
Igazságodat nem rejtettem el szívem mélyén, * hűségedet és segítségedet elbeszéltem.
H: Íme, eljövök, Uram, * hogy megtegyem a te akaratodat.
Zsolt 39,7-8a.8b-9.10-11

SZENTLECKE a Zsidókhoz írt levélből
Íme, eljövök, hogy teljesítsem akaratodat.
Testvéreim!
Lehetetlen, hogy bikák és bakok vére bűnöket töröljön el. Ezért nyilatkozik így Krisztus, amikor a világba lép: Áldozatot és ajándékot nem kívántál, hanem emberi testet alkottál nekem. Nem kedves előtted az engesztelő és égőáldozat.
Ezért így szóltam: íme, elmegyek, hogy teljesítsem akaratodat, amint a könyvtekercsben rólam írva van. Először tehát ezt mondta: ,,Áldozatot, ajándékot, engesztelő és égőáldozatot nem akartál, nem volt az kedves előtted", jóllehet ezeket a törvény írta elő. Azután így folytatta: ,,Íme, elmegyek, hogy teljesítsem akaratodat." Tehát az előzőket eltörli, hogy helyébe állítsa az utóbbit. Vagyis Isten akarata szerint Jézus Krisztus testének feláldozása egyszer s mindenkorra megszentel bennünket.
Ez az Isten igéje.
Zsid 10,4-10

EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből
Isten feltárta örök tervét Mária előtt, hogy őt választotta a Megváltó anyjának.
Abban az időben: Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába egy szűzhöz, aki jegyese volt egy férfinak, a Dávid házából való Józsefnek. A szűz neve Mária volt.
Az angyal belépett hozzá és így szólt: ,,Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden asszonynál!"
Ennek hallatára Mária zavarba jött, és gondolkodóba esett, hogy miféle köszöntés ez.
Az angyal azonban folytatta: Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben és fiút szülsz, s Jézusnak fogod őt nevezni! Nagy lesz ő: a Magasságbeli Fiának fogják hívni. Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját. Uralkodni fog Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!
Mária ekkor megkérdezte az angyalt: ,,Hogyan történhet meg ez, amikor én férfit nem ismerek?"
Az angyal ezt válaszolta neki: ,,A Szentlélek száll le rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az, ki tőled születik: Isten Fiának fogják őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet is gyermeket fogant öregségében, sőt, már a hatodik hónapban van, bár magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen."
Erre Mária így szólt: ,,Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem szavaid szerinti"
Ezután az angyal eltávozott.
Ezek az evangélium igéi.
Lk 1,26-38
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Maria, Istennek Annya - Angyali üdvözletröl
  2017-03-22 09:19:39, szerda
 
  Forrás: :mek.nik.hu
Szűz Máriához az Isten küldvén,
Gabriel Angyallal Szent Szüzet köszöntvén,
üdvözli, kedvét jelentvén.

Oh Szűz! meg-ujjúl Világ nevedben;
A' föld kereksége meg-épül nemedben;
Mert Istent fogadsz méhedben.

A' Szent Lélektől Kisded kezdődik;
Dávidnak székire mint Király tevődik;
Országa nem végeződik.

Neve lesz Jezus Szent szűlöttednek;
mert idvözítöje ö lesz nemzetednek;
Egy Ura mennynek és földnek.

Mojses Proféta ezt bizonyittya,
mondván; kigyó fejét egy Aszony meg-rontya,
birodalmát-is el-bontya.

Oh drága Jesus, Szűznek gyümölcse,
Te általad szünnyék rossz Világ erkölcse,
Malasztod szívünk bé-töltse.

Esedez értünk Isten Szüléje,
Régi magyarságnak te valál örőöje;
Légy minden jónk meg-szerzője.

Dicsőség légyen Szentháromságnak;
Az Három személyben egy állatúságnak:
Dicséret Szűz Máriának.

 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Pange lingua virginalis - Himnusz Gyümölcsoltó Boldogasszony
  2017-03-22 09:11:19, szerda
 
  Latin nyelven
Pange, lingua, virginalis
uteri praeconium,
quem ingressus Rex caelorum
formam sumpsit hominum,
et peperit sine viro
Virgo Mater filium.

Missus est ab arce poli
Gabriel ad Virginem,
oriundam de praeclaro
David regis germine,
desponsatam viro Ioseph
et Mariam nomine.

Ave, inquit, illibata
Virgo, plena gratia,
inter cunctas mulieres
benedicta filia,
cuius formam concupivit
Patris sapientia.

Illa tacens dum revolvit,
qualis salutatio
ista foret, mox audivit
referente nuntio:
Ne timeas, o Maria,
Dei digna Filio.

Invenisti nam gratiam
sola apud Dominum,
en concipies atque paries
Redemptorem hominum,
cuius nomen erit Iesus
suum salvans populum.

Erit magnus et Excelsi
Filius vocabitur,
et a Deo patris David
sedes ei dabitur,
et in domo Iacob sine
fine principabitur.

Et quomodo fiet istud,
nam virum non cognosco,
ait Virgo. Refert laeto
angelus oraculo,
Deum paris virginali
integro signaculo.

Nam Spiritus in te Sanctus
desuper illabitur,
a quo tuus venter virgi-
nalis faecundabitur,
et quem paris, Altissimi
Filius vocabitur.

Ne dubites, en, cognata
sterilis et vetula
Elisabeth, iam est sextus
mensis, quod est gravida,
quia nullum apud Deum
verbum impossibile.

Fiat mihi, sicut dicis,
ait Virgo nuntio,
en, ancilla summi Dei,
iussis eius annuo.
Mox concepit Deum sine
virili consortio.
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Csanádi Albert: Himnusz Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepére
  2017-03-22 09:08:59, szerda
 
  Zengjed, nyelv, a szűzi méhnek
angyali dicséretét,
melybe szállva ég Királya
formát öltött, emberét,
és megszülte férfi nélkül
Szűzanyánk a gyermekét.

Mennyországnak küldötteként
Gábor angyal lejöve:
szűzhöz, kinek nemzetsége
Dávid király nemzete,
neveztetik Máriának,
s Józsefnek a jegyese.

Üdvözlégy, szólt, érintetlen
s kegyelemmel teljes lány,
áldott vagy te mindnyájuk közt,
asszony csak van valahány:
mert szépséged megkívánta
atyai bölcs tudomány.

Ő hallgatva míg töprengett,
mit jelentsen e szózat,
újra szól az égi küldött
ismételve e szókat:
ne félj, ne félj, ó, Mária,
Istent szülni méltó vagy.

Mert az Úrnál egyedül csak
te találtál kegyelmet,
megfogansz és megszülöd majd
megváltóját embernek,
Jézus lesz a neve néki,
ki üdvőzit népeket.

Nagy lesz ő, s a Magasságos
gyermekének hívatik:
Istentől majd Dávid atyánk
trónja néki adatik,
s Jákob népén, nemzetségén
örökké uralkodik.

S miként lesz az, kérdi a Szűz,
mert férfit nem ismerek,
az angyaltól víg jóslattal
hangzik rá a felelet:
Istent szülsz majd, de megtartod
a szüzességjeleket.

Mert a mennyek országából
a Szentlélek száll reád,
akitől a szűzi méhed
megfoganja a fiát,
atyjának ki mondhatja majd
magasságnak az Urát.

S hogy ne kétkedj, ím, rokonod,
a meddő s élemedett
Erzsébet is hat hónapja
hord méhében gyermeket,
mert az Úr amit kimondott,
lehetetlen nem lehet.

Legyen nekem igéd szerint,
mondja Szűz az angyalnak,
engedelmes lánya vagyok
a felséges parancsnak,
s méhe szűzen helyet adott
az isteni magzatnak.

/FORDÍTOTTA CSONKA FERENC/
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Urunk születésének hírüladása -gyümölcs oltó boldogasszony
  2017-03-22 09:05:02, szerda
 
  Forrás: kurir
Annuntiatio Beatae Mariae Virginis - Urunk születésének hírüladása egyik legrégibb egyházi ünnepünk. Jézus születése előtt kilenc hónappal Gábor arkangyal a megtestesülés örömhírével látogatott Máriához. A Szent Szűz válasza az isteni megszólításra, a megváltás művének kezdete teszi jelessé e napot. A keleti eredetű ünnep időpontját nyugaton a nagyböjt miatt több helyen áthelyezték, végül a VI. századtól március 25-ére került. Keleten a szent háromnappal együtt is ünneplik; nyugaton, egybeesés esetén, húsvét nyolcadáról fehérvasárnap utáni hétfőre helyezik
...... ..............


Zengjed, nyelv, a szűzi méhnek
Kun Fruzsina: Gyümölcsoltó Boldogasszonyangyali dicséretét,
melybe szállva ég Királya
formát öltött, emberét,
és megszülte férfi nélkül
Szűzanyánk a gyermekét.
Mennyországnak kűldötteként
Gábor angyal lejöve:
...
Legyen nekem igéd szerint,
mondja Szűz az angyalnak,
engedelmes lánya vagyok
a felséges parancsnak,
s méhe szűzen helyet adott
az isteni magzatnak.
(Csanádi Albert: Himnusz Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepére, részletek
Pange lingua virginalis, XVI. század eleje; fordította Csonka Ferenc

Urunk születése hírüladásának ünnepét 692-ben említik először, amikor a III. konstantinápolyi zsinat helyesnek ítélte a nagyböjtben történő ünneplését. E jeles nap ihlette az Üdvözlégy- és az Úrangyala-imádságokat.
E Mária-ünnep elsősorban a második isteni személy megtestesüléséről szól, hiszen Jézus világba lépése hírüladásának rejtett eseményével kezdődött el. XVI. Benedek pápa szavaival: az Angyali Üdvözlet Szent Lukács evangéliumában ,,egy rejtve történt, egyszerű esemény - senki sem látta, senki sem tudott róla, csak Mária -, mégis meghatározó jelentőségű az egész emberiség történelmében. Amikor a Szűz kimondta igenjét az Angyal bejelentésére, Jézus megfogant, és általa új korszak kezdődött a történelemben."
Kilenc hónappal Jézus születése előtt Isten elküldte Gábriel arkangyalt, hogy hírül vigye Szűz Máriának a megtestesülés örömhírét, a Megváltó születését. Beteljesedett Isten ígérete, valóra vált a prófétai szó: a Szentlélek teremtő erejével a Boldogságos Szűz Istenanyává lett. Az Angyali Üdvözlet művészi ábrázolásain Gábor arkangyal kezében vagy vázában liliom látható.
Mária igenje Krisztus igenjét vetítette előre, amikor a világba jött. Mária válasza az angyalnak tovább folytatódik az egyházban, amely arra hivatott, hogy Krisztust megjelenítse a történelemben, készséggel kínálva fel szolgálatát, hogy Isten továbbra is meglátogathassa az emberiséget az ő kegyelmével - mondta XVI. Benedek. ,,A nagyböjti időszakban gyakrabban elmélkedünk a Szűzanyáról, aki a Kálvárián megpecsételte Názáretben kimondott igenjét. Jézussal, az Atya szeretetének tanújával egyesülve Mária megtapasztalta a lélek vértanúságát. Kérjük bizalommal az ő közbenjárását, hogy az egyház, küldetéséhez hűen, bátran tanúságot tegyen Isten szeretetéről az egész világnak."
A gyermekáldásra vágyó asszonyok Gyümölcsoltó napján hosszan imádkoznak a Szűzanya képe vagy szobra előtt térdelve.
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2017.02 2017. Március 2017.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 261 db bejegyzés
e év: 3932 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 90
  • e Hét: 1169
  • e Hónap: 14607
  • e Év: 217520
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.