Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
Szentmise - Sziklatemplom
  2019-01-06 23:43:32, vasárnap
 
  Videó Link

...... ............

 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Séta a jégen
  2019-01-06 23:30:28, vasárnap
 
  ...... ........... ........... .......

 
 
0 komment , kategória:  tél képekben és versben  
Nagy Szent Leó pápa szerint január 6-án ezt is ünnepeljük
  2019-01-06 23:20:30, vasárnap
 
  ,,Mi tehát, szeretteim, akik már jártasak vagyunk az isteni kegyelem titkaiban, lelki örvendezéssel ünnepeljük zsengéink napját és a pogányok meghívásának kezdetét!"

........

 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Boldog Szent II. János Pál pápa
  2019-01-06 23:18:49, vasárnap
 
  ...... .............

 
 
0 komment , kategória:  Szentségimádás  
Püspöki szentmise Vízkereszt ünnepén Szombathely
  2019-01-06 23:11:10, vasárnap
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Dr. Székely János püspök  
A szentségimádás legnagyobb része a CSEND
  2019-01-06 21:53:06, vasárnap
 
  - A kápolnában elhelyeztünk 3 db csíptetős spotlámpát ( kettőt balra hátul, egyet pedig jobbra hátul ) illetve 2 db tölthető elemlámpát.
Az egyik elemlámpa a " fő" ülésnél van, a másik az ablakban.
Ha tehetitek, akkor ezzel olvassatok, ha szükséges, és akkor nem zavarjuk azokat, akik a meghitt félhomályt szeretik a szentségimádásban. (Azt, hogy csak az Oltáriszentséget megvilágító lámpa ég ) Így mindenki igényét tiszteletben tudjuk tartani.
Az okos telefonokon is van már lámpa funkció egyébként.
Justo atya mindig kihangsúlyozza , hogy a szentségimádás legnagyobb része a CSEND legyen !
Csendben figyeljünk RÁ - hogy Ő mit akar mondani nekünk!
" Az alázatosság és az imádság olyan mértékben mélyülnek el, ahogy a fül, a lélek és a nyelv Istennel való csendben élnek, mert Isten a szív csendjében szól ." ( Teréz anya )

Szeretettel, Medgyesi Zsuzsa
 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Szentmise - Vízkereszt, epifánia – „epiphania D
  2019-01-06 21:42:59, vasárnap
 
  Vízkereszt, epifánia - ,,epiphania Domini", az ,,Úr megjelenése" :
...... ........... ........... ...........


Az ünnepi szentmisét január 6-án 10 órakor tartjuk. A szentmisében megszentelt vízből híveink kisebb üvegekben vihetnek haza otthonukba. A szentmisét követően plébániai házszentelést tartunk az előtérben. A IV. század elejétől lett ez a nap liturgikus ünneppé, és ennek szokása gyorsan elterjedt előbb keleten, majd nyugaton. A keresztények körében 312-325 között kezdett terjedni, mint Jézus Krisztus születésének, keresztségének, a kánai menyegzőnek és a Háromkirályok (napkeleti
bölcsek) látogatásának ünnepe. Később az ünnep elsődleges témája Keleten Urunk keresztsége (erre emlékeztet a vízszentelés) és Nyugaton a Háromkirályok látogatása lett. A római egyház szertartásai szerint ezen a napon vizet és tömjént szenteltek.
A víz megszentelésének, azaz megkeresztelésének szertartásából ered a magyar vízkereszt elnevezés is. Az ünnep görög neve - epifánia (megjelenés) - utal arra, hogy Isten megjelenik dicsőségében. Vízkereszt ünnepe emlékeztet tehát arra, hogy Jézus Krisztusban Isten megjelent emberként, eljött közénk, és elhozta nekünk az üdvösséget. Vízkeresztkor Jézus három megjelenésére emlékezünk:
A keleti egyházakban sokáig egyet jelentett a születés és az epifánia ünnepe. Jézus
születése által Isten megjelent a világban. A napkeleti bölcsek által a pogányokhoz
is eljutott a Megváltó születésének örömhíre. Máté evangéliuma (Mt 2,1-12) szerint a bölcsek a betlehemi csillag által vezéreltetve jöttek keletről Júdeába, hogy az újszülött kis Jézusnak kifejezzék hódolatukat: aranyat ajándékoztak a Királynak, tömjént az Istennek és mirhát az Embernek. Az evangélium mágusnak nevezi őket, de nevüket nem említi. A hagyomány szerint hárman voltak, a 8. században élt Beda Venerabilis nevüket is említi: Caspar, Melchior, Balthasar - azaz Gáspár,
Menyhért, Boldizsár.
A vízkereszt második evangéliumi története (Mt 3,13-17) szerint Jézus elment a Jordán folyóhoz. Keresztelő Szent János megkeresztelte őt, és Jézus ettől kezdve tanítani kezdett. Az ünnep harmadik evangéliumi jelenete: Jézus a kánai menyegzőn, édesanyja kérésére, az elfogyott bor pótlására első csodatételeként a vizet borrá változtatta (Jn 2,1-12).
*
Videó Link
Képek: saját fotózás
...... ........... .......


Beszéd a szentelés előtt.
...... ..............


Károly atya előbb a sót, majd a vizet áldotta és szentelte meg.

..


Majd a hívőket is meg hintette a szentelt vízzel.
Megszentelt víz, melyből a hívők haza is vihettek
...... ........... .....


A szentmise után a templom téréség, termeinek megszentelése történt.
Képek a TV adásról készültek
.......



...... .....



...... ...........



 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Ferenc Pápa 2019. Január 6-I Úrangyala imádsága
  2019-01-06 21:31:15, vasárnap
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Ferenc pápa vízkeresztkor
  2019-01-06 21:26:02, vasárnap
 
  ........


Az egyház hold, vissza tükrözi az Úr fényét.

Idén január 6-a éppen vasárnapra esett, így az év első vasárnapján az Egyház Urunk megjelenésének főünnepét ülte. Rómában Ferenc pápa a Szent Péter bazilikában mutatott be szentmisét délelőtt tíz órakor, miközben a Szent Péter térre vezető úton Itália különféle tartományaiból, városaiból és falvaiból érkező csoportok vonultak fel a déli Úrangyala imádságra. A középkori egyházi misztériumjátékok máig élő hagyományaként őrzik ezt a nagy lelki kincset, a ,,corteo storico"-t, a történelmi felvonulást, melynek során többnyire élénk dobpergés kíséretében vonulnak fel a háromkirályok színpompás ruháikban, gyakorta lóháton és mindig az elmaradhatatlan zászlóvetők kíséretében. A színes látványosság azonban az olasz nép maradék vallási identitását is őrzi, ezért oly fontos, hogy Vízkeresztkor pápai áldásban részesüljenek, hiszen az év során odahaza, sok más alkalommal hasonló történelmi felvonulással emlékeznek a megelőző századok örökségére, azok életben tartásával, újra megelevenítésével. Ferenc pápa homíliájában a csillag vezérelte bölcsek vonulását és annak lelki tartalmát elemezte.
P. Vértesaljai László SJ - Vatikán
*
- Vízkereszt ünnepén feltárul Isten gyönyörű szép valósága
Epifánia Urunk megjelenésére utal, mely a szentpáli olvasmány nyomán (vö Ef 3,6) megnyilvánul a bölcsek képviseletében az összes népnek - kezdte homíliáját a Szentatya. Feltárul így Isten gyönyörű szép valósága, mert ő befogad és szeret minden nemzetet, nyelvet és népet. Ennek jelképe a fény, mely mindent elér és megvilágosít.
*
- Isten nem lép a világ színpadára, hogy ott nyilvánuljon meg
Ha az Istenünk tehát mindenkinek megnyilvánul, mindazonáltal meglepetést kelt, ahogy ez megnyilvánul. Az evangéliumban nagy jövés-menésről hallunk Heródes palotája körül, és miközben Jézust királyként mutatják be, ,,Hol van a zsidók újszülött királya?" (Mt 2,2) kérdéssel érkeznek a Bölcsek. Aztán megtalálják őt, de nem ott, ahol gondolták: nem a jeruzsálemi királyi palotában, hanem Betlehem egyik szerény hajlékában. Ugyanez az ellentmondás bukkant fel Karácsonykor, amikor az evangélium elbeszélte az Augusztus császár és a Quiriniusz helytartó idejében elrendelt népszámlálást (vö Lk 2,2). Ám a hatalmasok közül senki sem számolt azzal, hogy a történelem Királya az ő idejükben születik meg. Amikor később a harminc éves Jézus nyilvánosan fellép, Keresztelő János előzetes bejelentésére, az Evangélium egy másik összefüggés ünnepélyes bemutatását kínálja, amikor felsorolja az akkori ,,nagyokat", akik Tibériusz császár, Poncius Pilátus, Heródes, Fülöp, Lizániász, Annás és Kaifás főpapok. Majd hozzáteszi zárásként: ,,Akkor elhangzott az Úr szava Jánoshoz a pusztában" (Lk 3,2). Tehát a nagyok közül senki sem, egyetlen ember sem vonult ki a pusztába. Íme, a meglepetés: Isten nem lép a világ színpadára, hogy ott nyilvánuljon meg.
*
- Isten felajánl valamit, de nem kényszeríti azt, világít de nem villámlik
A nevezetes személyiségek névsorát hallván, azt a kísértést érezhetnénk, hogy rájuk irányítsuk a reflektorfényeket. Azt gondolhatnánk, jobb lett volna, ha Jézus csillaga Rómában tűnt volna fel a Palatinusz dombján, ahonnét Augusztus császár uralta a világot és így az egész birodalom azonnal keresztény lett volna. Vagy pedig, ha Heródes palotáját világította volna meg, akkor ő jót tudott volna tenni a rossz helyett. Ám Isten világossága nem irányul azokra, akik saját fényükben tündökölnek. Isten felajánl valamit, de nem kényszeríti azt, világít de nem villámlik. Mindig nagy kísértés összekeverni Isten világosságát a világ fényeivel. Hányszor is követtük a hatalom és a rivaldafény csábító káprázatát, abban a meggyőződésben, hogy jó szolgálatot teszünk az evangéliumnak! - szögezte le a pápa. Ám rossz helyre irányították a reflektorokat, mert az Isten nem volt ott. Az ő kedves fénye az alázatos szeretetben ragyog. Aztán mint egyház hányszor próbáltunk a saját fényeinkkel tündökölni! De nem mi vagyunk az emberiség Napja! Az egyház ,,mysterium lunae", a Hold misztériuma, tette hozzá szabadon a pápa. Mi Hold vagyunk, mely a maga árnyaival ugyan, de mégis visszatükrözi az igazi fényt, az Urat: ,,Ő a világ világossága" (vö Jn 9,5). Ő és nem mi.
*
- Kelj föl, öltözködj fénybe és indulj el!
Isten világossága ahhoz jut el, aki befogadja. Izajás próféta az első olvasmányban (vö Iz 60,2) arra emlékeztet bennünket, hogy az isteni fény nem akadályozza meg, hogy sűrű sötétség és köd burkolja be a világot, de felragyog azokban, akik befogadják azt a fényt. A próféta ezért mindenki felé felhívással fordul: ,,Kelj föl, öltözködj fénybe!" (Iz 60,1). Fel kell tehát kelni, el kell hagyni az otthonülésünket és el kell kezdeni járni. Máskülönben mozdulatlanok maradunk, mint a Heródesnek tanácsot adó írástudók, akik jóllehet igenis tudták, hol született a Messiás, de maguk nem mozdultak. Istenbe kell öltözködni, aki fény, minden nap, amíg Jézus maga nem lesz a hétköznapi öltözetünk.
*
- A Szent Család alternatív útja Istenhez
Ám mielőtt magunkra öltenénk Isten ruháját, ami olyan egyszerű, mint a fény, előbb le kell vetnünk a pompázatos ruhánkat. Különben olyanná válunk, mint Heródes, aki az isteni fény helyett inkább szerette a siker és a hatalom fényeit. A bölcsek ellenben betöltik a jövendölést, felkelnek és fénybe öltözködnek. Egyedül csak ők látják a csillagot az égen, sem az írástudók, sem Heródes és senki más Jeruzsálemben. Ahhoz, hogy megtalálják Jézust, más útvonalra kell lépniük, egy alternatív útvonalat kell venniük, az övét, ami az alázatos szeretet útja. És ezt meg is kell tartani! Ugyanis a mai evangélium azzal zárul, hogy a bölcsek, ,,miután Jézussal találkoztak, egy másik úton tértek vissza hazájukba" (Mt 2,12). Egy mások úton, nem Heródes útján. Alternatív út a világnak az, melyet Karácsonykor azok jártak be, akik Jézussal voltak: Mária, József és a pásztorok. Ők a bölcsekhez hasonlóan elhagyták otthonukat és zarándokká lettek Isten útjain. Mert csak az tud Istenre találni, aki elhagyja saját földies ragaszkodásait és útra kel, hogy megtalálja Isten misztériumá
*
- A bölcsek nem azért mennek az Úrhoz, hogy kapjanak valamit, hanem hogy adjanak
Ez érvényes ránk is. Nem elég azt tudni, hol született Jézus, mint ahogy az írástudók is tudták, hanem el kell jutni arra a helyre. Nem elég azt tudni, hol született Jézus, mint ahogy Heródes tudta, ha nem találkozunk vele. Amikor az ő holléte a sajátunkká válik, amikor az ő ideje a miénk lesz, akkor a jövendölések beteljesednek bennünk. Akkor Jézus megszületik belül és értem élő Istenné lesz. Ma arra kaptunk meghívást, hogy a bölcseket kövessük. Ők nem vitatkoznak, hanem haladnak. Nem nézelődnek, hanem belépnek Jézus házába. Nem helyezik magukat a középpontba, hanem leborulnak előtte, aki a középpont. Nem merülnek el saját terveikben, hanem készek egy másik út megkezdésére. Mozdulataik szoros kapcsolatban állnak az Úrral, ez egy gyökeres nyitás feléje, egy teljes megérintettség. A bölcsek ugyanis nem azért mennek az Úrhoz, hogy kapjanak valamit, hanem hogy adjanak. Kérdezzük meg magunktól, ajánlotta Ferenc pápa, hogy vajon Karácsonykor vittünk-e valamilyen ajándékot neki az ünnepre vagy csak egymást ajándékoztuk meg?
*
- Vigyünk magunkkal ajándékképp az imát, az önzetlenséget és az ingyenességet
De ha az Úrhoz üres kézzel mentünk, akkor ma azt jóvátehetjük. Az evangélium ugyanis, úgymond kicsi ajándék listát kínál nekünk: aranyat, tömjént és mirhát. A legdrágább elemnek tartott arany arra emlékeztet, hogy Istent az első helyre kell tenni. Imádni kell őt. De hogy ezt tehessük, ahhoz előbb el kell szakítani magunkat az első helytől és önmagunkat rászorulóknak kell tartani, nem pedig önellátónak. A tömjén az Úrral való kapcsolatunkat jelzi, az imádságot, mely illatfelhőként száll az Isten felé (vö Zsolt 141,2). Ám, ahhoz hogy a tömjén illattá váljon, előbb el kell égetni, így az imádságnak is egy ideig égnie kell, miközben az Úrnak ajánljuk. Ezt valóban csinálni kell, és nem is csak szavakkal! A mirha, a kenet vonatkozásában a pápa kiemelte, hogy azzal kenték meg az Úr testét szeretetben, amikor levették a keresztről (vö Jn 19,39). Tetszik az Úrnak, amikor gondjainkba vesszük a szenvedés sújtotta testeket, az ő leggyengébb testét, azokét, akik leghátul maradnak, akik csak elfogadni tudnak, anélkül hogy cserébe bármiféle anyagi dolgot tudnának is adni. Drágalátos az Úr szemeiben az ingyenesség, vagyis az irgalmasság azok felé, akik nem tudják azt viszonozni. A most végére érő karácsonyi időszakban ne mulasszuk el az alkalmat hogy ajándékot vigyünk a mi Királyunknak, aki nem a világ díszes színpadjaira jött el, hanem Betlehem fénylő szegénységében. Ha ezt tesszük, akkor ránk ragyog az ő világossága - zárta homíliáját Ferenc pápa Urunk Megjelenése ünnepének szentmiséjén a Szent Péter bazilikában.

- Ferenc pápa: Az egyház nem saját fényétől ragyog, hanem Krisztus fényét tükrözi!
Bővebben Link

- Ferenc pápa vízkereszti homíliája. Krisztus világossága az egyház fénye
Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Szentháromság - Szeretetközösség
  2019-01-06 21:16:01, vasárnap
 
  A Szentháromság (latinul Sancta Trinitas) a legtöbb keresztény felekezet tanítása szerint a három isteni személy (Atya, Fiú, Szentlélek). A szentháromságbeli személyek egységéről, egyenlőségéről és különbözőségéről szóló tan a Szentháromságtan.

Videó Link

...... .........

 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 22 
2018.12 2019. Január 2019.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 399 db bejegyzés
e év: 4631 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 247
  • e Hét: 1326
  • e Hónap: 14764
  • e Év: 217677
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.