Belépés
menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
852 ember halt meg az Estonia komphajó tragédiájában, de mié
  2022-09-29 22:15:19, csütörtök
 
 




852 EMBER HALT MEG AZ ESTONIA KOMPHAJÓ TRAGÉDIÁJÁBAN, DE MIÉRT NEM MONDJÁK EL A PONTOS IGAZSÁGOT?
Elter Tamás 2022.09.29. 19:59


1994. szeptember 28-án kora hajnalban Tallinból a stockholmi kikötőbe tartó Estonia komphajó máig nem teljesen tisztázott körülmények között hullámsírba merült a háborgó Balti-tengeren. Az Estonia fedélzetén tartózkodó 989 személy közül csak 137-an élték túl a szörnyű katasztrófát. Az 1997-ben közzétett hivatalos vizsgálat zárójelentése szerint a komphajó felnyitható orrajtajának anyaghiba miatt történt leszakadása okozta a súlyos tragédiát, de ezt több, a közelmúltban elvégzett új vizsgálat erősen megkérdőjelezi. A Discovery Chanel kutatócsoportja 2020-ban egy víz alatti robotkamera segítségével nagy, négy méter széles léket fedezett fel a hajótesten, amelyről korábban - állítólag - nem tudtak. A híres amerikai roncskutató, Gregg Bemis - a hatósági tiltást megkerülve - búvártechnikával vizsgálta meg a komphajó roncsát, és robbanásnyomokat azonosított. Az Estonia katasztrófájával kapcsolatban a brit, a svéd és az orosz titkosszolgálat is hírbe került, de 28 évvel a szörnyű hajótörés után még mindig tovább tart a titkolózás.


Viharos tengeren vágott neki végzetes útjának az Estonia komphajó

Az M/S Estonia utolsó, végzetessé vált útján, 1994. szeptember 27-én az esti órákban szedte fel a horgonyt Tallinban, és a kikötőből kifutva a nyílt tenger felé vette az irányt. Az Estonia egy 1979-ben vízre bocsátott, úgynevezett RO-RO (roll-on/roll-off) típusú alacsony merülésű komphajó volt, amelynek a le-, illetve felhajtható orrán át a járművek saját maguk hajthattak be a komp parkolóterébe. A kérdéses napon 803 utas és 186 fős személyzet tartózkodott az Estonia fedélzetén, Avo Phit kapitány parancsnoksága alatt.


Az M/S Estonia egy nyitható orral rendelkező, úgynevezett RO-RO komphajó volt Forrás: Wikimedia Commons





Aznap rendkívül rossz, viharos időjárási körülmények uralkodtak a Balti-tengeren. Amint az Estonia elhagyta a kikötő szélvédett mólóját, az orkánerejű szél bömbölve csapott le a hajóra. A Beaufort-skála szerint 7-8-as erősségű (80-90 km/órás sebességű) üvöltő szél

ház nagyságúra dagasztotta a koromsötétségbe burkolózó Balti-tenger háborgó hullámait.

Az Estonia úti célja a svéd főváros, Stockholm kikötője volt. Ahogy a hatalmas komp eltávolodott a partoktól, a nyílt tengeren még dühöngőbbé vált a vihar; az orkánerejű szél 8-10 méter magasra korbácsolta fel a hullámokat.


A zárt és sekély Balti-tengeren ritkák a 8-10 méter magas hullámok Forrás: Flickr





A rendkívül kedvezőtlen időjárás miatt az Estonia közelében elhaladó hajók mind jelentősen lecsökkentették a sebességüket, ám az észt komp a szokásos 16-17 csomós (30-31 km/órás) utazósebességgel szelte a viharos tengert, mivel a kapitány tartani akarta a menetidőt. A fel-le bukdácsoló hajó orrán széttörő hullámok jéghideg vízpermettel árasztották el az Estonia fedélzetét, ezért nem csoda, hogy mindenki a hajó belső tereibe, a kellemes szalonokba, vagy éppen a meleg kabinokba menekült az ítéletidő viszontagságai elől.


A Balti-tenger partján fekvő észt főváros, Tallin volt az Estonia anyakikötőjeForrás: Wikimedia Commons/ Ralf Roletschek/Ralf Roletschek





Amikor a hajóhíd órája elütötte az éjfélt, a szolgálatos tiszt az addig megtett út alapján elégedetten konstatálta, hogy az Estonia a vihar ellenére tartani tudja a tervezett menetidőt. Az éjszakai óráknak köszönhetően az utasok többsége ekkorra már nyugovóra tért, és a pocsék idő miatt a szolgálatos őrszemeken kívül senki sem tartózkodott a fedélzeten.


Furcsa dörrenés hatolt át az orkán bömbölésén

Hajnali egy órakor a szél üvöltésén áthatoló tompa dörrenésre figyeltek fel a hídon szolgálatot teljesítő tengerésztisztek. A robbanásra emlékeztető furcsa hang a komp orra felől érkezett, ezért a kapitány utasítására néhány matróz előrement, hogy felderítse a dörej okát. Pár perc múlva visszatértek a hídra,

és azt jelentették, hogy nem észleltek semmi rendkívülit.

A híd vezérlőpultján az orrajtó esetleges kinyílását jelző indikátorok sötétek maradtak.


A megdőlt Estonia a háborgó tengerenForrás: Flickr





Ezekben a percekben még senki sem tudta, hogy a hatalmas orrajtó ismeretlen okból letört, és a kinyílt bejáraton át betóduló víz kezdi elárasztani az alsó rakteret. Az M/S Estoniát nem szerelték fel olyan külső biztonsági kamerákkal, amelyekkel folyamatosan szemmel lehetett volna tartani a felnyitható orr, illetve tatkapuk helyzetét. Nagyjából tíz perccel a dörrenés elhangzása után a hajó érezhetően a kormányfél felőli oldal irányába, vagyis jobbra kezdett dőlni, amit a dőlésszögjelző műszer egyre jobban kilengő mutatója is megerősített.


Avo Pith kapitány, az Estonia parancsnokaForrás: YouTube





Miközben Avo Pith kapitány és a szolgálatos tisztek éppen azon tanakodtak, hogy mi okozhatja a hajó jobbra dőlését, hirtelen megcsörrent a híd telefonja. A vonal másik végén a gépház jelentkezett be azzal a döbbenetes hírrel, hogy megállíthatatlanul zúdul be a víz a gépterembe.

Pár percen belül a dőlésszög elérte a kritikus értéket,

egy csuromvizes matróz pedig a hídra berontva azt közölte, hogy a hajó orra egyszerűen eltűnt. E vészjósló hír hallatán Pith kapitány azonnal elrendelte a riadót, a kormányost pedig visszafordulásra utasította. Az elfordulási manőver közben a hajó nyitott orra szembefordult a házmagasságúra ágaskodó hullámokkal, ami miatt pillanatokon belül többtonnányi víz tört be, tovább súlyosbítva a kritikussá vált helyzetet.


Az Estonia elfordulási manőverét ábrázoló grafikaForrás: Heiwa





Az M/S Estonia szeptember 28-án hajnali 1 óra 20 perckor adta le az első vészjelzést a 16-os frekvencián. Az Estonia ekkor a Finnországhoz tartozó turkui szigetcsoporttól ötven kilométerre volt délre. A finn parti őrség központjában a rossz légköri viszonyok miatt azonban csak két perccel később, 1 óra 22 perckor vették érthetően a komphajó ,,Mayday, mayday Estonia" vészjelzését.


Az M/S Estonia úgynevezett RO-RO típusú komphajó voltForrás: Varsi.net





Az Estoniához ekkor legközelebb haladó finn, illetve norvég M/S Silja Europa, valamint MS Mariella utasszállító hajók nem hallották, illetve nem értették meg a leadott segélyüzenetet, csak a tőlük valamivel távolabb haladó M/S Europa.

A finn parti őrség riasztott minden, a körzetben tartózkodó hajót,

és egy helikoptert küldött ki a helyzet felderítésére. A helikopter személyzete a tomboló időjárás ellenére is vállalta az életveszélyes bevetést.


Rettenetes jelenetek játszódtak le az oldalára fordult süllyedő hajón

Amikor Pith kapitány elrendelte a riasztást, a legtöbb utas már a kabinjában tartózkodott. A komp rendkívül gyors dőlését azonban az utasok is észrevették, a jéghideg tengervíz pedig perceken belül elárasztotta az utastér folyosóit. Kitört a pánik, a halálra rémült emberek tumultuózus jelenetek közepette egymást taposva igyekeztek kijutni a fedélzetre,

de az ekkor már szinte teljesen átfordult, vízzel elárasztott hajótestből alig 250-en tudtak csak kijutni.

Az Estonia vészes gyorsaságú megdőlése miatt nem maradt idő a mentőcsónakok leeresztésére sem.


A komp egyre jobban az oldalára dőltForrás: Flickr





Az erősen megdőlt víztől csúszós fémfelületeken nem lehetett talpon maradni, emiatt azok, akik sikeresen kijutottak a vízzel elárasztott belső terekből, egyszerűen bezuhantak a dermesztően hideg hullámok közé. Noha az Estonia főmérnökének hősies küzdelem árán sikerült még néhány percig fenntartania az áramszolgáltatást, de

1 óra 29 perckor a süllyedő hajó teljes sötétségbe borult.

Az utolsó pillanatokban a legénység megpróbált felfújható mentőtutajokat dobni a vízre, ám ezek többségét még azt megelőzően elsodorta az ár, hogy a jeges vízben az életükért küzdő hajótöröttek felkapaszkodhattak volna rájuk. Tovább rontották a vízbe zuhant túlélők esélyeit a lejárt szavatosságú és eresztő mentőmellények.


Az Estonia vészjelzését elsőként a finn parti őrség fogtaForrás: Origo





A haláltusáját vívó, oldalára dőlt Estoniát 1 óra 45 perckor elnyelte a háborgó Balti-tenger. A második világháborút követő idők legnagyobb európai hajókatasztrófájában 852-an vesztették életüket.

A mentést nagyon megnehezítette a tomboló vihar.

A riasztott hajók közül elsőként a norvég M/S Mariella futott be a katasztrófa helyszínére, hajnali 2 óra 12 perckor. A finn parti őrség helikopterének több mint másfél órát vett igénybe a helyszín elérése, életveszélyes körülmények között.

A finn parti őrség egyik helikoptere a mentőakció közbenForrás: AFP/KIMMO MANTYLA




Mindeközben sorra érkeztek be más riasztott egységek is. A mentés irányítását az időközben befutott M/S Silja Europa személyhajó kapitánya vette át.

A mentőakcióban részt vett 26 helikopter és 19 hajó legénységének összesen 137 túlélőt sikerült kimentenie a fagyos, tajtékzó vízből.

Abból a 250 emberből, akiknek sikerült elhagyniuk a süllyedő komphajót, sokakkal a dermesztően hideg, alig tíz fokos víz végzett: többségük vészes kihűlésben, hipotermiában halt meg. Az utolsó túlélőt reggel 9 óra 5 perckor sikerült kimenteni a Balti-tenger hullámai közül.


Hetven évre titkosították az Estonia-dossziét

Az Estonia elsüllyedésének okait kivizsgáló szakértői bizottság 1997 decemberében hozta nyilvánosságra a vizsgálat zárójelentését. A jelentés szerint a katasztrófát a hajó orrkapujának zárszerkezeti meghibásodása okozta, ami miatt a hajóorr levált, utat nyitva a betóduló víznek.


Bizonyosnak látszik, hogy az Estonia tiltott rakományt, titkos katonai berendezéseket szállított. Hogy ez összefüggésbe hozható-e a balesettel, nem tudni, mert a komphajó dossziéját 70 évre titkosítottákForrás: Maritime Cyprus





Az orrkapu anyag- illetve konstrukciós hibával összefüggésbe hozott letörésekor viszont az érzékelők a helyükön maradtak, ezért nem gyulladtak ki a kapitányi hídon az ajtó felnyílását jelző szenzorok. A rakománytérben lévő kamera képén ugyan látható volt a betörő víz örvénylése, erre azonban a személyzet nem figyelt fel.


Az M/S Estonia letört orrdarabja. Az 1997-ben közzétett hivatalos vizsgálat szerint az orrajtó zárszerkezete eltört, és ez okozta a katasztrófátForrás: AFP/JAAKKO AVIKAINEN





Konstrukciós hibának minősítették, hogy az Estonia sem az orrkapu, sem pedig a tatajtó mögött nem rendelkezett vízbetörést megakadályozó rekeszfallal. A baleset bekövetkezésében a gyártó, illetve a személyzet esetleges felelősségét ugyanakkor nem állapították meg. Mind a mai napig ez a hivatalos álláspont az Estonia tragédiájának okairól,


de ezt egyre többen kétségbe vonják.

Ott, ahol az Estonia elsüllyedt, viszonylag nem mély a tenger, a roncs hullámsírja 80 méteres mélyen fekszik, és ekkora mélységből a műszaki mentés, sőt, a roncs búvártechnikával való alapos megvizsgálása is egyaránt lehetséges.


Megemlékezést tartanak az Estonia áldozatainak hozzátartozói. Bizonyos, hogy az Estonia roncsa még sok titkot rejtForrás: AP





A katasztrófa után az áldozatok hozzátartozói szerették volna elérni, hogy hozzák fel a roncsban rekedt szeretteik földi maradványait, de ettől a svéd hatóságok morális, illetve technikai és pénzügyi nehézségekre hivatkozva kategorikusan elzárkóztak, mi több, a roncsot betonszarkofágba akarták zárni. A hozzátartozók elementáris felháborodásának hatására ettől végül elálltak.


Az Estonia egyik szerencsés hajótöröttje - egy a kevés életben kimentett túlélő közülForrás: AFP/MATTI BJORKMAN





Noha a hatóságok a költségekre hivatkozva zárkóztak el a holttestek felszínre hozatalától, de az óriási hajótest betonszarkofágba burkolása nagyságrendekkel többe került volna, mint az emberi maradványok kiemelése.

Azonban nem ez az egyetlen furcsaság az Estonia kálváriája körül.

A katasztrófát követő évben, 1995-ben a svéd kormány kezdeményezésére Svédország, Finnország, Észt- és Lettország, továbbá Dánia, Oroszország, valamint Nagy Britannia részvételével hozták tető alá az úgynevezett Estonia-egyezményt, ami a roncsot védetté nyilvánította, megtiltva ezzel bármilyen, az Estonia roncsához való lemerülést, illetve kutatást, az ,,illetéktelen" látogatók távoltartását pedig a svéd parti őrségre bízták.


Az Estonia egyik elhagyott mentőcsónakja. Nem tudni, hogy mi lett Phit kapitánnyal és kilenc kimentett emberévelForrás: Wikimedia Commons





Ami különösen érdekes, az a ,,kakukktojás" Anglia részvétele az egyezményben, amelynek nincsenek parti vizei a Balti-tengeren, és egyetlen állampolgára sem veszett oda a katasztrófában. A vizsgálati anyagot, az úgynevezett Estonia-dossziét hetven évre titkosították.


Egy mindre elszánt roncskutató, aki fütyült a hatósági tiltásra és bombát robbantott

A hatósági tiltást kijátszva, a híres amerikai roncskutató, Gregg Bemis és csapata lemerültek az Estonia roncsához, amelyet alaposan feltérképeztek, és anyagmintákat is gyűjtöttek a hajótest balesettel érintett szekciójából.


Gregg Bemis amerikai roncskutatóForrás: Wikimedia Commons





(Bemis az első világháború idején elsüllyesztett Lusitania óceánjáró alapos felderítésével szerzett világhírnevet magának, megállapítva, hogy a brit utasszállító gőzös - az angolok tagadásával szemben - valóban álcázott fegyverrakományt szállított, ahogyan azt a németek is állították.


A Lusitania elsüllyesztése adott okot Amerika hadba lépéséreForrás: YouTube





A Lusitania elsüllyesztését a korabeli brit politikai közélet ,,barbár kalózcselekedetnek" minősítette, és végső soron ez szolgált casus belliként az Egyesült Államok 1917-es hadba lépéséhez is.) Bemis az Estonia orrszekciójáról felszínre emelt fémdarabokat alapos laboratóriumi vizsgálatnak vetette alá. A laboratóriumi vizsgálat egyértelmű robbanásnyomokat azonosított a megvizsgált fém alkatrészeken.


Bemis technikai búvárai az Estonia roncsát vizsgáljákForrás: YouTube





Egy német oknyomozó újságíró, Jutta Raber olyan információkhoz jutott, mely szerint a svéd titkosszolgálat az Oroszországból illegálisan megszerzett titkos katonai eszközök, illetve alkatrészek csempészésére használta fel a személyszállító kompot.


Jutta Raber, német oknyomozó újságíróForrás: NET WORTH ROLL





Az újságíró információit egy leszerelt svéd vámtiszt szintén alátámasztotta, aki 2004-ben, megtörve a hallgatást, a nyilvánosságnak kipakolva elárulta, hogy az M/S Estoniát kétszer is felhasználták az Oroszországból származó titkos haditechnikai eszközök Svédországba csempészéséhez.

Ezt az információt Johann Hirschfeld ügyészségi nyomozó is megerősítette.

Azt, hogy milyen katonai eszközöket csempészhettek illegális rakományként az Estonia fedélzetén, már nem sikerült kideríteni. Az ügyben »szimatot kapott« német újságíróval ugyanis közölték, hogy az Estonia-dosszié államtitok, amit kereken hetven évre titkosítottak.


Fedett ügynökök, titkos orosz csempészáru, MI6 és botrányos hallgatás

Bármennyire is szerették volna a svéd hatóságok, de nem sikerült megakadályozniuk az újabb, és számukra egyre kínosabb információk kiszivárgását. 2005. szeptember 22-én Margus Kurm észt államügyész ugyanis bejelentette, konkrét bizonyítékot találtak arra, hogy az Estonia fedélzetén 1994. szeptember 14-én és szeptember 20-án rejtett rakományként katonai berendezéseket szállítottak a svéd titkosszolgálat számára.


Az Estonia roncsának szonárkép alapján készített pontos helyszínrajzaForrás: Flickr





Stephen Davis, a brit New Statesman oknyomozó újságírója az észt államügyész bejelentése után kezdett saját nyomozásba. Davis szerint a svéd szolgálat fedett ügynökei az Oroszországból megszerzett titkos katonai eszközöket

a valódi >megrendelő<, a brit MI6 részére továbbították.

Így már az is érthető, hogy Anglia mit keresett az Estonia-egyezmény aláírói között. 2005-ben még egy újabb bomba robbant az Estonia ügyében: Jutta Raber ugyanis bejelentette, hogy sikerült a hatóságok szerint vízbe veszett Avo Pith kapitány és kilenc társának nyomára bukkannia.


Az Estonia ügyének két híres oknyomozója: Gregg Bevis amerikai felfedező és Jutta Raber német oknyomozó újságíróForrás: Pinterest





A finn parti őrség mentésben részt vett egyik helikopterének naplóbejegyzése szerint a kapitányt, továbbá kilenc társát sikeresen kimentették, és kórházba szállították őket. Mivel a naplóbejegyzésben szerepelt a kórház neve is, Jutta Raber felkereste az egészségügyi intézményt, ahol az alkalmazottak még jól emlékeztek a kapitányra és társaira.

Csakhogy 1994 után Avo Pith kapitánynak és a vele együtt kimentett kilenc társának is szó szerint nyoma veszett,

egyszerűen eltűntek.


Az M/S Estonia egyik elhagyottan sodródó mentőtutajaForrás: Wikimedia Commons





2020-ban a Discovery Chanel forgatócsoportja - a svéd hatóságok tiltakozása ellenére - egy távvezérelt automata mélytengeri kutatóeszköz segítségével az Estonia roncsának tatarészén hatalmas, négy méter átmérőjű léket fedezett fel. A lék formájából arra a következtetésre jutottak, hogy azt a tatfedélzet alatti raktérben történt ismeretlen eredetű robbanás vágta a hajótestbe.


Bevis és búvárai több anyagmintát is felszínre hoztakForrás: YouTube





Ez az új körülmény ím már arra is magyarázatot adhat, hogy az Estonia miért farral lefelé süllyedt el, holott az orrkapu leszakadására vezették vissza a hajó mélybe merülését.

Az Estonia tragédiáját övező botrányos hallgatás 2021 nyarán tört meg,

amikor a svéd hatóságok bejelentették, hogy újabb vizsgálatot rendeltek el az ügyben. 2021 júliusában a svéd Electra af Asko és az észt Eva 316 nevű hajó szonár és automata kamerák segítségével vizsgálta meg a roncsot.


Az áldozatok hozzátartozói hiába követelték a szeretteik földi maradványainak kiemelésétForrás: AFP





Az ehhez kapcsolódó hivatalos közlemény szerint a vizsgálati eredmények kiértékelése azonban több hónapot is igénybe vehet. Noha az ígért "több hónap" már régen letelt, de azóta sem került nyilvánosságra semmilyen újabb hír; az Estonia pedig a Balti-tenger sötét mélységeiben őrzi továbbra is a titkait.


852 ember halt meg az Estonia komphajó tragédiájában, de miért nem mondják el a pontos igazságot?

Link



M/S Estonia

Link











 
 
0 komment , kategória:  Tragédiák - katasztrófák  
Címkék: búvártechnikával, megakadályozniuk, forgatócsoportja, fegyverrakományt, betonszarkofágba, bekövetkezésében, vizsgáljákforrás, utazósebességgel, katasztrófájával, tengerésztisztek, robbanásnyomokat, kiemelésétforrás, felháborodásának, nagyságrendekkel, szigetcsoporttól, kezdeményezésére, visszafordulásra, nyilvánosságnak, emberévelforrás, titkosszolgálat, elsüllyesztését, kutatócsoportja, személyszállító, lecsökkentették, naplóbejegyzése, koromsötétségbe, orrszekciójáról, következtetésre, elsüllyedésének, feltérképeztek, felderítésével, információkhoz, megkérdőjelezi, elsüllyesztett, lépéséreforrás, elsüllyesztése, stockholmi kikötőbe, háborgó Balti-tengeren, szörnyű katasztrófát, 1997-ben közzétett, komphajó felnyitható, súlyos tragédiát, közelmúltban elvégzett, híres amerikai, hatósági tiltást, komphajó roncsát, orosz titkosszolgálat, szörnyű hajótörés, esti órákban, horgonyt Tallinban, kikötőből kifutva, nyílt tenger, EMBER HALT MEG AZ ESTONIA KOMPHAJÓ TRAGÉDIÁJÁBAN, MIÉRT NEM MONDJÁK EL PONTOS IGAZSÁGOT, Elter Tamás, Discovery Chanel, Gregg Bemis, Wikimedia Commons, Ralf Roletschek, Miközben Avo Pith, Silja Europa, Amikor Pith, KIMMO MANTYLA, Maritime Cyprus, JAAKKO AVIKAINEN, MATTI BJORKMAN, Nagy Britannia, Egyesült Államok, Jutta Raber, WORTH ROLL, Johann Hirschfeld, Margus Kurm, Stephen Davis, Gregg Bevis,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  George Gordon Lord Byron: Inez...  Png virág  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Szép estét kedves látogatóimna...  A másik dolog,  Idő  Png csokor  Tóth Ágnes - Szervusz pad  Zsolnay Vilmos világhírű kera...  Png kutya  Elköszönt  Az engedelmesség miért nem vál...  Alázat  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Facebookon kaptam  Kaffka_Margit  Facebookon kaptam  Régi emberek, akikre máig büsz...  Nem méltó hozzád  Egy lelki imádság  A Megváltó szolgálatában  Nagyi telefonál  Esti kép  Egy maradéktalanul uralt világ  Tavaszi kép  Facebookon kaptam  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Kerüld el az evangélium örömén...  Leonardo da Vinci gondolata  Németh László tollából  Facebookon kaptam  Tavaszi kép  Png telefon  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Bertolt Brecht -től idézet  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Alázat  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Png virág  Akarat  Facebookon kaptam  Soha ne kedvezz...  Facebookon kaptam Krisztinától  Akarat  Az igazi szeretetért rendszeri...  Egy maradéktalanul uralt világ  Garai Gábor - Takarítás  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Nagyon különös  Radikális szeretet  Kaffka_Margit  Facebookon kaptam  Akarat  Png férfi  Julian Brass gondolata  Akarat  Idő  Png kutya  Mai harmónia kártyám  Egy lelki imádság  Facebookon kaptam  Nem méltó hozzád  Egy bizonyos határt  Lóhere  Facebookon kaptam  Zsolnay Vilmos világhírű kera...  Facebookon kaptam  Png csokor  Régi emberek, akikre máig büsz...  Nem számIt  Png virág  Radikális szeretet  Még csak most kezdődik a nap  Alázat  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Kiss Éva - Amerre a ház lelke ...  Aki nem dolgozik, ne is egyék  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Szívem tiéd  Facebookon kaptam  Kerüld el az evangélium örömén...  Facebookon kaptam  Alázat  Facebookon kaptam  Mai harmónia kártyám  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Varga János Veniam - Fontos sz...  Ágai Ágnes – Csendélet  Próbálj meg ...  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Png cica 
Bejegyzés Címkék
stockholmi kikötőbe, háborgó Balti-tengeren, szörnyű katasztrófát, 1997-ben közzétett, komphajó felnyitható, súlyos tragédiát, közelmúltban elvégzett, híres amerikai, hatósági tiltást, komphajó roncsát, orosz titkosszolgálat, szörnyű hajótörés, esti órákban, horgonyt Tallinban, kikötőből kifutva, nyílt tenger, 1979-ben vízre, járművek saját, komp parkolóterébe, kérdéses napon, nyitható orral, kikötő szélvédett, orkánerejű szél, koromsötétségbe burkolózó, svéd főváros, hatalmas komp, nyílt tengeren, 8-10 méter, rendkívül kedvezőtlen, észt komp, szokásos 16-17, viharos tengert, kapitány tartani, fel-le bukdácsoló, hajó belső, kellemes szalonokba, meleg kabinokba, ítéletidő viszontagságai, hajóhíd órája, szolgálatos tiszt, addig megtett, vihar ellenére, tervezett menetidőt, éjszakai óráknak, utasok többsége, szolgálatos őrszemeken, orkán bömbölésén, szél üvöltésén, hídon szolgálatot, robbanásra emlékeztető, komp orra, kapitány utasítására, dörej okát, orrajtó esetleges, megdőlt Estonia, háborgó tengerenForrás, hatalmas orrajtó, kinyílt bejáraton, alsó rakteret, dörrenés elhangzása, hajó érezhetően, kormányfél felőli, dőlésszögjelző műszer, szolgálatos tisztek, hajó jobbra, vonal másik, gépház jelentkezett, döbbenetes hírrel, dőlésszög elérte, kritikus értéket, csuromvizes matróz, hídra berontva, hajó orra, kormányost pedig, elfordulási manőver, hajó nyitott, házmagasságúra ágaskodó, kritikussá vált, első vészjelzést, 16-os frekvencián, finn parti, rossz légköri, komphajó &#8222, leadott segélyüzenetet, tőlük valamivel, körzetben tartózkodó, helikoptert küldött, helyzet felderítésére, helikopter személyzete, tomboló időjárás, életveszélyes bevetést, oldalára fordult, legtöbb utas, kabinjában tartózkodott, komp rendkívül, jéghideg tengervíz, utastér folyosóit, halálra rémült, mentőcsónakok leeresztésére, komp egyre, oldalára dőltForrás, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 14 db bejegyzés
e év: 84 db bejegyzés
Összes: 4845 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4897
  • e Hét: 18992
  • e Hónap: 58813
  • e Év: 236688
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.