Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
A jelen embere és a pedagógia
  2017-09-01 15:22:43, péntek
 
  TANÉVNYITÓRA HAJAZVA

“"A JELEN EMBERE (minden idők embere) nemcsak természeti lény, nemcsak külső-belső fizikai-biológiai tulajdonságaival egyedi, egyszeri és megismételhetetlen, hanem lelki alkatával is.
Katalin olyan napirendet igyekezett összeállítani napközisei számára, hogy lehetőleg senki ne menjen készületlenül haza. Megpróbálta a legújabb oktatástechnológiákat használni a tanulásirányításban.

Eleinte nehéz volt őket együttműködésre bírni, mert leginkább a "szabad foglalkozást" szerették, de Katalinnak volt egy olyan eszköze amivel kevesek rendelkeznek manapság és ez a szeretet megtartó ereje.
Ezzel a szeretettel ment nap, mint nap közéjük.
Katalin, a felfedező izgalmával próbálta kitalálni, hogy melyik gyereknek mi a titka.
Titoknak nevezte azokat a képességeket amelyek révén kiteljesedhet az ember személyisége, mint egyéniség.
Mindenkiben az egyénit kereste, azt amivel csakis ő, az embergyerek rendelkezik.
Szeretett közöttük lenni, mert tudott gyönyörködni a Teremtő sokféleség kifogyhatatlanságában.
Élvezte, hogy nincs két egyforma gyerek, hogy az egyiknek eláll a füle és ettől olyan szeretni-valóan egyedi; a másiknak olyan szőke a haja, mint az aranyló, érett búzakalász; hogy a harmadiknak olyan fekete a haja, mint a "fekete gyémánt"; hogy a negyediknek olyan kék a szeme, mint a búzavirág, vagy olyan zöldes, mint a tiszta hegyi-patak az algás köveken; vagy édesen szeplős a kis pofija; vagy olyan a bőre, mint a barna bársony; vagy pici, törékeny; vagy erős dundi; vagy nyakigláb langaléta, vagy... Szóval olyannak szerette amilyennek a Teremtő megteremtette őket.
Úgy érezte, hogy neki csak az a dolga, hogy megtanítsa őket élni- és tanulni tudni; barátságban lenni mindazzal ami az életet szolgálja és felismerni, kizárni minden pusztító (önpusztító) erőt és szándékot...

Meggyőződése volt, hogy korunk embere csak akkor rendelkezhet a felismerés képességével, ha gyermekkorában kielégítheti a megismerési vágyát.

Katalin munkája során egyre inkább tapasztalta, hogy mennyire kihalt ez a megismerési vágy az embergyerekből!
Rájött, hogy mennyire meg kell(lene) dolgozni, küzdeni korunk pedagógusainak azért, hogy - ezt a szunnyadó, ősidőktől fogva emberi törekvést - a megismerés vágyát újraélesszék tanítványaikban!
Előszeretettel vitte tanítványait - előzetes bejelentkezés után - a kerületük könyvtáraiba.
*
Az olvasás, mint a megismerés egyik lehetősége minden olvasni tudó embernek rendelkezésére áll.
A ma embergyerekének nincs más dolga csak meg kell tanulnia, hogy milyen ismeret, információ hol található. Katalin ezeket a "lelőhelyeket" akarta feltárni kis tanítványai és saját három gyereke számára...
Miért csak akarta? Azért, mert hamarosan állás nélkül maradt.""
*
(Részlet a TUDÓSÍTÁS MAGYARORSZÁGRÓL c. könyvből.)

Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 22 db bejegyzés
e év: 250 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1084
  • e Hét: 4612
  • e Hónap: 13216
  • e Év: 49157
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.