Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Adjátok vissza a gyökereimet! 3. rész: Az állatok gondozása
  2015-01-31 15:11:46, szombat
 
  E sorozat megírását Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet! c. verse ihlette

https://www.youtube.com/watch?v=AyForoF8ong



A 2. rész folytatása:

Igen ám, de ennyi apró-jószágot nem lehet a réten, meg az udvaron való kapirgálás során talált élelemmel felnevelni!

Nénikém alig győzte darával, meg apróra vágott lucernával az apróságok etetését. Hamar elfogyott az a morzsolt kukorica, amit még a téli estéken morzsoltak nagyapával.

*

Ezért, aztán a kukoricagóréból kellett "vételezni" az újabb morzsolni valót. Ilyenkor a szecskavágót átállítottuk morzsolásra. A morzsolás után következett a darálás, melynek szintén voltak fokozatai.

A már korábban kikelt kisbaromfiak számára már egész nagy-szeműre kellett állítani, a kisebbeknek egészen apró szeműre. Ugyanezt az eljárást alkalmaztuk a lucerna aprításánál is. Nénikém nekem is adott egy csomót, amit egy deszkán olyan apróra vágtunk a késsel, mint amilyenre a petrezselyem zöldjét szokás az emberi étel ízesítéséhez.

Ezt a kétféle anyagot azután összekevertük egy-egy vödörben és kis etetővályúkban elosztottuk. Mire késő délután bejöttek, már várta őket a terített "asztal" a belső udvarban!

*

Később, amint annyira felnőttek a pulykák, hogy már nem hallgattak a kotlósmamáikra, összetereltük őket és az én felügyeletemmel mehettek ki a mezőre.

Nem volt könnyű feladat együtt tartani őket, mert a pulykák kedvenc csemegéje volt a szöcske. A szöcskékről, pedig köztudott, hogy szabadon ugrándozva élnek a széles határban. A pulykák, pedig vadászva követték őket a szélrózsa minden irányába. Én, pedig úgy futkároztam, terelgetve igyekezve egyben tartani őket, mint egy nyájat őrző pulikutya.

http://furaila.xfree.hu/265085

Ekkor tanultam meg az önállóság felelősségét!


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Adjátok vissza a gyökereimet! 2. r. A tyúkok elültetése
  2015-01-31 02:31:55, szombat
 
  E sorozat megírását Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet! c. verse ihlette

https://www.youtube.com/watch?v=AyForoF8ong


Az 1. rész folytatása:

Piroska nénikém feladata volt a baromfiak körüli munkák elvégzése is. Én, pedig mindig ott voltam, ahol ő és így korán megtanulva a dolgok csínját-bínját, "belenyőhettem" ezekbe a feladatokba.
Az első ilyen alkalomra visszagondolva, elmesélem: hogyan tanultam meg a tyúkok "elültetését.


Négy éves lehettem, amikor felfigyeltem arra, hogy egyik-másik tyúk elkezdett kotyogni és minden átmenet nélkül le-leült a puszta földre és még az eléje szórt eleséggel sem lehetett onnan elcsalogatni. Nénikém csak annyit mondott erre a furcsa "rendellenességre", hogy:

- "Itt az ideje, hogy elültessük!".

Ettől ijedtem meg csak igazán, mert azt hittem, hogy azt úgy kell majd csinálni, mint a palántázást. Sehogy nem tudtam elképzelni szegény tyúkot - élve elásva - a földben.

Azután, hogy fölvitt néném a tyúkkal és egy zsák szalmával a padlásra, kezdtem megkönnyebbülni. Nekem is kezembe nyomott egy "nyaláb" illatos szénát, nehogy haszontalannak érezzem magamat.

Ott, már sorakoztak az óriási kosarak. Egy alul, és fölé rakva - szájával lefelé fordítva - a másik.
Egy ilyen üres kosarat tettünk be a sorba, tisztes távolságra a másiktól, hogy a kotlósok ne zavarják egymást. Nénikém megtöltötte szalmával a kosarat és a nálam lévő szénát közösen, fészek-szerűen elrendeztük a tetején, majd az előre odakészített szakajtóból előszámolt fennhangon 10-16 db tojást és óvatosan berakta a fészekbe. (Én még ekkor nem tudtam számolni, de már felfigyeltem a módjára.) Erre nagyon óvatosan ráültette a tyúkot, "aki" úgy helyezkedett el a tojásokon - csőrével egyenként görgetve rajtuk, miközben úgy forgolódott, hogy még véletlenül sem lépett rá lábaival egyikre sem - mintha így köszöntötte volna mindegyiket. Olyan nagyra borzolta tollazatát, hogy teste melegéből minden egyes tojásnak jusson, majd végre, nagyon gyengéden ráereszkedve "elült" rajtuk.


Ettől fogva Piroska nénikémmel minden etetéskor fölmehettem a padlásra. Az előzőleg elültetett tyúkok alól sorban keltek ki a pulykák, kacsák és libák. Csodálattal néztem, amilyen hűséggel(!) követték (szinte igazolva az "imprinting-elméletet") a különböző fészekalja apróságok a kotyogó kotlósmamát. Láthattam, amint a kotlósok megmutatták apróságaiknak a tanyaudvar-, később a mező világát; kapirgálni-, csipegetni valóit.

A kislibás és kiskacsás kotlósok akkor kerültek először bajba, amikor a mezőn rátaláltak a vályogos gödörben összegyülemlett vízre. Soha nem felejtem el a kotlósok kétségbe esett kárálását és futkosását a parton, ahogy meg akarták akadályozni kicsinyeik vízbeesését. A kiskacsák és kislibák, viszont engedelmeskedve a velük született ösztöneiknek, vízbe pottyanva, azon nyomban úgy úsztak, lubickoltak, mintha tanulták volna.

Amikor eljött a "mi" kotlósunk csibéinek kikelési ideje, nénikém kesztyűt húzva, nagyon óvatosan leemelte a csőrével és szárnyával védelmezőn csapkodó kotlóst a csibékről. A méltatlan bánásmód a lábak összekötözésével folytatódott. Ezt követően, segíthettem az éktelenül csipogó apróságokat egy ládába átrakni, miközben nénikém fennhangon megszámolta őket. Az eredményt beírta a köténye zsebéből elővett "kalengyáriumba", majd hóna alá kapta a tyúkot. A ládát együtt megfogtuk és lehoztuk, majd útjára bocsátottuk a kotlóst csibéstől.

Emlékszem, mennyire lelkendeztem örömömben, amint láttam az elől haladó, örökké kotyogó kotlóst és az utána botladozó, csipogó, sárga-pihés kiscsibe-gombócokat.
http://furaila.xfree.hu/265085

Ekkor megsejtettem valamit abból, mi végre is vagyok a világon, mert először sejlett fel lelkemben a vágy arra, hogy minél előbb felnőjek. Felnőjek, hogy nekem is lehessenek kicsinyeim...


Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Adjátok vissza a gyökereimet! 1. r. A palántázás
  2015-01-30 20:38:17, péntek
 
  E sorozat megírását Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet! c. regénye és verse ihlette

https://www.youtube.com/watch?v=AyForoF8ong


*

A GYÖKEREK fontossága palántaültetés közben és az élet minden területén

Soha nem felejtem el, hogy milyen fontos dolgokat tanultam az ÉLETRŐL azon a kunszentmiklósi tanyán, ahol hat éves koromig felnőttem.


Például, palántaültetés közben föltűnt, hogy nénikém képes volt a legnagyobbat is egyszerűen kidobni, ha nem volt elég erős gyökérzete.

Megkérdeztem, hogy nem sajnálja-e? Azt mondta:
- "Nem tud megeredni, termést hozni gyökerek nélkül. Csak nyújtózkodik világnak, elvéve a fényt a többitől."
Amiért nem értettem egyet nénikém szigorával no meg megsajnáltam a szép nagyra nőtt, de kisgyökerű palántákat és titokban elültettem azokat.

Sajnos, már másnap be kellett látnom, hogy nénikémnek volt igaza, mert hiába gondoztam, öntöztem meg őket - amikor nénikém megöntözte a közben megeredő és már virágzó erős gyökerű palántákat - mert már másnap hervadozni kezdtek...

*

Ó, milyen gyakran jutott ez eszembe, amikor sorra kihaltak mellőlem kortársaim, akik valósággal gyökerestől ki lettek tépve a nemzet testéből.

Ők azok, akik a nagyobb iparvárosokban születtek akkor, amikor már 20 hét szülési szabadság után vinni kellett a bölcsődébe kicsi csecsemőjét, a szülőnőnek meg menni kellett a gyárba, 3 műszakba...



A Ratkó korszakban születettekre gondolok, amikor a "lányoknak dicsőség" volt a szülés az "asszonyoknak meg kötelesség".

Csakhogy, amíg a szülők a gyárban dolgoztak délelőtti- délutáni- és éjszakai 8 órás műszakban, addig kicsi csecsműjüket a vállalati bölcsődébe kellett leadni.

Nagyon nehéz volt ezeknek az akkori csecsemőknek anya nélkül a bölcsiben felnőni már 20 hetes kortól!

Előfordult, hogy etetés után ráültették őket a bilire (takarékoskodván a pelenkával) miközben egy nehéz tárgyhoz kitámasztották sőt, kikötötték a kicsinyeket, nehogy eldőljenek! Hiszen egy átlagos csecsemőnek legalább 9 hónapra van szüksége ahhoz, hogy önállóan fel tudjon ülni. Addig, bizony tilos lett volna őket ültetni!

Mindez 1945 és 1968 közötti 23 évig- a GYES bevezetéséig tartott!


*

Nekem szerencsém volt, mert kisgyermekkoromban az állandóságot és az otthon biztonságát nekem egy - a tassi határban lévő, kunszentmiklósi - tanyai ház és a körülötte lévő gazdaság jelentette. http://furaila.xfree.hu/265085

A családot, pedig egy fekete fejkendős, sudár magas, idős néni és egy ősz hajú, kackiás bajuszú, alacsony, szikár öregember, meg a "nénnye" képviselte. http://furaila.xfree.hu/265085

Nénnyét a két idős ember Piroskának szólította, aki pedig "édősanyámnak" és "édősapámnak" őket.

Piroska nénnye és én: a "kis Marika", olyan elválaszthatatlanok voltunk, "mint a borsó meg a héja", mint Konrád Lorenz és az ő szárnyasai... http://furaila.xfree.hu/265085

Azt hiszem nálam is működött az imrinting. Hogyne működött volna, amikor ott, a tanyán, mindig és mindennek megvolt a felelőse, gazdája. Ott nem maradhatott senki és semmi gondozó nélkül - éppen ezért, feladat nélkül - egyetlen pillanatra sem.

(Folyt.köv.)

Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A magyarság önképe az ezredfordulón
  2015-01-30 18:56:26, péntek
 
  HOGYAN IS TÖRTÉNT az agyonhallgatása A "MAGYARSÁG ÖNKÉPE AZ EZREDFORDULÓN" CÍMŰ SZOCIOGRÁFIA több, mint kétezer pályaművének agyonhallgatása?
http://furaila.xfree.hu/55534

Akkoriban 1996-ban, az ős-emdéefes Haza és Haladás Alapítvány (ma Egyesület) http://furaila.xfree.hu/257277 összehívta a Magyarok Házába a világ magyar lányait, asszonyait egy világfórumra. (Egy későbbi meghívót bemásoltam ide is: http://furaila.xfree.hu/241359 )

Ott hallottam először Jókai Anna írót. A női léthez kapcsolódó sorskérdésekről beszélt olyan szuggesztíven, ahogy én írtam erről a témáról - az akkor már a MAGYAR ÍRÓSZÖVETSÉG folyóiratának - a MAGYAR NAPLÓ szerkesztőségében leadott jeligés szociográfiámban.

Amiért szó szerint idézte Jókai Anna az összejövetelünk céljához passzoló szöveget a szociográfiámból, már tudtam, hogy ő is tagja volt a zsűrinek. Legnagyobb meglepetésemre, felállva közbetapsoltak leány- és asszonytársaim. Vajon, ha tudják, hogy én írtam, akkor is tapsoltak volna? Már talán soha nem fogom megtudni, mert Jókai Anna elfelejtette megemlíteni a szerző nevét. Úgy adta elő, mintha az az ő saját gondolata lett volna...

* Az történt, hogy a pályaművekből olyan tragikus "ÖNKÉP" bontakozott ki az Írószövetség előtt, amit azóta sem voltak hajlandók fölvállalni! Bizony, Jókai Anna sem, akit a nemzet írójának tartanak... Elhallgatták és hallgatnak róla azóta is!!! Az IGAZSÁG ELHALLGATÁSA, pedig a LEGALATTOMOSABB HAZUGSÁG, mert az ellen még esélyünk sincs a védekezésre, amiről nem tudunk!

Viszont, előkerestem az 1999-es értékelési listát, amit most ide másolok. Ez alapján lehet érdeklődni a kiválasztott pályamunka iránt. "Az érdeklődők önköltségi áron bármely pályázat másolatát megrendelhetik." http://furaila.xfree.hu/55534

Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A mókuskerékről a görög választások kapcsán
  2015-01-27 20:35:55, kedd
 
  Nagyon agyatlanok vagyunk, ha heurékázunk, amikor a karám kerítésének kitolását ígérőben látjuk a Messiást!

Most azt hisszük, hogy a görög választások eredményeként valami lényegesen változik. Hát egy nagy francot! Semmi!

Egyetlen pozitívuma van a görög választásnak: nem tud egyedül kormányt alapítani a Sziriza, ezért kénytelen minden épeszű ember számára egyértelművé tenni, hogy a ,,bal" és ,,jobb" ellentéte hazugság, hiszen a ,,másik szélsőséggel" lép koalícióra.



Ha netán megrendeznék az európai adósságkonferenciát, amit Ciprasz követel, mi történne? Jóváírnák Görögországnak a 240 milliárd eurónyi hitelből azt a 210 milliárdot, amit ténylegesen nem a görög állam kapott, hanem az a ,,gazdasági oligarchia", amely a kínálat monopolizálásával zsarolja a világot? Nem lehetünk annyira birkák, hogy ezt bevegyük! Legfeljebb annyi eredménye lehet az adósságkonferenciának, hogy meghosszabbítják a futamidőt, ami a kamatösszeg növekedését jelenti.



Az államadósság és a GDP viszonyítása, valamint a költségvetési hiányküszöb jelenti a legnagyobb veszélyt a megszorítások enyhítésére, ami fő vonzereje volt a görögországi győztes pártnak.

A GDP növelése a tőkekivitel növekedését jelenti. Ha a svájci kutatás eredményét veszem alapul, akkor a 60 %-os profit megtartása érdekében a GDP növelése 40 %-ot hagy az országban, ennek a bérekkel és járulékokkal csökkentett részét (kevesebb, mint felét, tehát a teljes érték 20 %-át) lehet az államadósság és a költségvetési hiány csökkentésére fordítani. Ez a különbség (olló) a bevétel és az országban maradó eredmény, valamint az állam áldozata között önmagában is lehetetlenné teszi, hogy a GDP növelése egy állam gazdaságának felemeléséhez, a munkanélküliség enyhítéséhez vezessen.



A ,,befektetési bizalom" a következő gát. Ennek emeléséhez az szükséges, hogy a befektető legalább a 60 %-os profitot hosszú távon biztosítva lássa. Ez csak annak árán érhető el, ha az élőmunka és az energia olcsó. Az energia a kínálatmonopólium kiemelt része, ezért árának változtatásával lehet a befektetési bizalmat manipulálni, úgy, hogy a befektető érdekeinek érvényesítését látszólag az ország érdekeinek rendelik alá, azért, hogy az egyre teljesebbé váló birtoklással diktálni lehessen a gazdaság kínálattermelését, ami profitnövekedéshez vezet.

Az államkölcsönök sajátos befektetést jelentenek. Ezekkel lehet gyorsítani egy állam eladását. Az általános államkötvénnyel egy darabot adunk zálogba Magyarország területéből, a letelepedési kötvénnyel pedig lehetővé tesszük, hogy a már eladott ország kiszolgáltatottsága idegenek hatalomgyakorlásával biztosítva legyen.



Amíg a közkiadások nem kötődnek közvetlenül az értékteremtéshez és annak helyéhez, addig kilátástalan a harc az "adókerülő gazdasági oligarchiával" szemben.



Ciprasz gazdasággal kapcsolatos teljesíthetetlen ígéretei lehetetlenné teszik az emberek életfeltételeinek javítását, amit a társadalmi igazságosság és a fenntartható növekedés jelent. Ezek alapján kérdéses az is, hogy a ,,középosztállyal" bővíthető-e az elit és az elitkiszolgálók osztálya, vagyis a burzsoázia.



A fentiek alapján egyértelmű, hogy a gazdaság-központú rendszer emberellenes.



Mivel érhető el, hogy emberközpontú rendszerben éljünk?



A közgazdászok által javasolt módszer a profit elosztása a ,,titkos szuperhatalom" (K. Hudges), más néven: ,,gazdasági oligarchia" (Ciprasz) és az államok között. Erre tesz kísérletet az Orbán kormány a stratégiai-partnerhálózattal, és ennek ,,tudományos alapját" teremtik meg a mókuskerék-tervező és üzemeltető közgazdászok, akik közül Jean Tirole 2014-ben Nobel-díjat kapott.

Ez a megoldás a tőke-kiáramlást nem csökkenti olyan mértékben, hogy az a megszorítások csökkentésének fedezete legyen.



A megszorítások következményei által leginkább sújtottak az euroövezet megszűnését javasolják (ezt már Ciprasz sem akarja, korábbi ígéretével szemben). Ez a lehetőség annak ellenére realitás, hogy az EKB ,,mennyiségi könnyítéssel" (fedezet nélküli eurokötvény-kibocsátással) igyekszik megelőzni, és akkor is mérlegelendő veszély, ha Merkel szerint már egy görög válság sem tudja megrendíteni.

Ez a megoldás a dollár kizárólagosságát eredményezné az USA eszmei irányítása (diktatúrája) alatt élő országokban, és egyértelművé tenné mindenki számára az USA-EU kereskedelmi szövetség létrejöttének tényleges okát és annak hatását, tehát lényegi változást nem jelentene.



Ciprasz Európa megváltoztatásának letéteményeseként hivatkozott Marine Le Penre, aki az EU megszűntetését, nemzetállamok működését jelölte meg megoldásként.

Ez a megoldás a jelenlegi rendszer visszarendeződését eredményezné, mivel a tagországok eladósodása és kiszolgáltatottságának mértéke lehetetlenné teszi az országokban működő gazdasági oligarchia uralmának megtörését, ami ,,praktikus okból" szinte azonnal szövetséget fog létrehozni a más országokban működő gazdasági oligarchiákkal.



Látnia kell mindenkinek: nincs a gazdaságközpontú rendszernek élhető változata.



A megoldás csak gyökeres (radikális) rendszerváltás lehet.

Az emberközpontúságnak kell felváltania a gazdaságközpontúságot, és a nemzetek érdekérvényesítése összehangolásának (konföderatív szemléletnek) kell a nemzetek feletti érdekérvényesítés (föderatív gondolkodási mód) helyére lépnie.

Ennek a koreszme-váltásnak az érvényesítésével az EU-nak át kell alakulnia Európai Konföderációvá.



A mókuskerék forgását a válság lassította. Ki kell tisztulnunk szédülésünkből.

Most lehetőségünk van kiszállni, ha nemcsak látjuk a szenvedhetetlen iga okát, de készek is vagyunk újjáteremteni a Szent Korona Értékrenddel közvetített ősi civilizációnk közszabadságra épülő társadalmát.



Kelt Szegeden, 2015. Fergeteg havának 27. napján.

Halász József
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az összehangolt önellátó rendszer felépítése
  2015-01-25 18:29:28, vasárnap
 
  Útmutató az Összehangolt Önellátó rendszer felépítéséhez - Áttekintés



Kedves Barátom!



Szíves figyelmedbe ajánlom a rövidesen elkészülő könyvem áttekintését (szinopszisát).

Teszem ezt kettős céllal:

- Elsősorban figyelemfelhívás a szándékom.

- Másodsorban a könyv megjelenésével kapcsolatban kérek segítséget.



Figyelemfelhívás:

Sokan mondják: ,,Tudom, hogy rossz a rendszer, de mi legyen helyette?" Jó lenne, ha végre megismerné mindenki a Szent Korona Értékrendben a ,,mi legyen"-t.

Sokan mondják: ,,Csak erőszakkal lehet átvenni a hatalmat!" Jó lenne, ha végre felismernék azok, akik ezt mondják, hogy az erőszak alkalmazásával csak elpusztulhatunk, hiszen nincs a nyugati civilizációhoz fogható katonai erőnk (gondoljanak a NATO-ra!).

Viszont van olyan értékünk, amit használva lehetőségünk van a békés hatalomváltásra.



Könyv megjelentetése:

A 76000 forintos nyugdíjam nem biztosít anyagi fedezetet a megjelenés finanszírozásához (kb. 250 A4-es oldal lesz a könyv). Úgy gondolom, hogy jogos kérés egy ,,munkamegosztás": én megírtam, aki úgy gondolja, hogy Nemzetünk érdeke az abban lévő ismeretek megosztása, az anyagilag támogassa a megjelenést.

Azt szeretném, ha lenne olyan magyar ember, aki felvállalja a könyv megjelenésnek gondozását.

A könyv 6 példányát el kell küldenem az Országos Széchenyi Könyvtárnak, ezért ennyi példányt mindenképpen ki kell nyomtatni. Ennyit tudok vállalni, ha más megoldás nem lesz.



Kelt Szegeden, 2012. Fergeteg havának 22. napján.

Halász József



_________________________________





Áttekintő





Az Összehangolt Önellátás az ősi civilizáció Szent Korona Értékrenddel közvetített társadalomszervezési rendszere. Felépíti és működteti a közszabadság elvén, az irányítás és vezetés kettős egységében felépülő hatalomgyakorlást.

Az Összehangolt Önellátás eszköze a települések és társadalmi csoportok érdekérvényesítésének, vagyis a konföderatív államszervezésnek.

Az Összehangolt Önellátás teljes autarkiát jelent, más szóval: az igények és lehetőségek összhangját az élet minden területére vonatkozóan rendszerszemléletben valósítja meg.



Az Összehangolt Önellátással felépített társadalmi rendszer nemzetközi kapcsolatainak alapja a nemzetek érdekérvényesítésének összehangolása (konföderáció), ezért kibékíthetetlen (antagonisztikus) ellentétben áll a nyugati civilizációval, amely koreszméje (paradigmája) a nemzetek fölötti érdekérvényesítés (föderativizmus). Az antagonizmust a két koreszme tételes összehasonlítása bizonyítja.

Mivel a nyugati civilizáció koreszméjének két változata, a kapitalista liberalizmus és a szocializmus-kommunizmus egyaránt osztálydiktatúrát jelent, vagyis nem ellentéte egymásnak, hanem ugyanannak a koreszmének különböző megjelenési formája[ii], a nyugati civilizáció osztálydiktatúrára épülő paradigmájának általános alternatívája a Szent Korona Értékrenddel közvetített, ősi civilizáció közszabadság elvén alapuló koreszméje.



Ez a koreszme alapjaiban különbözik a nyugati civilizáció eszmei-, szabályozási- (jogi) és feltétel-biztosítási (benne: gazdasági) paradigma-részeitől[iii], tehát gyökeres (radikális) változtatást jelent.



A Szent Korona Értékrenden alapuló Összehangolt Önellátás az egyetemes magyarság őseinktől örökölt hagyatéka, megteremtése ezért nem új feladat, hanem visszatérés ahhoz a koreszméhez, amely gyakorlásától 973-ban, a Quedlinburgi szerződéssel megfosztottak bennünket.

Az elmúlt ezerkétszáz év a magyarság ,,túlélési korszaka" volt, amelyben csak önazonosságunk szükséges és elégséges mértékének megmaradásáig fertőzött bennünket a lélek- és agymosás, ezért nem okozott visszafordíthatatlan torzulást a magyarság lelkében-szellemében. Önazonosságunk ereje megőrizte önbecsülésünket olyan mértékben, hogy képesek maradtunk újjáteremteni önmagunkat a bennünket történelmi kötelességként kegyelmező ősi civilizáció Szent Korona Értékrendjében közvetített Iránymutatás szerint.



A nyugati civilizáció koreszméjében, az Iránymutatás alkotmányossága (a teremtett Világ - benne a Föld - természetes működési rendje) természetellenesen átalakult, mivel a megosztottság eltorzította a kötelezettségek-jogok természetes egyensúlyát, ezzel

- a kiválasztottak által létrehozott és monopolizált gazdaság szolgájává alázódott az ember,

- a felülről lebontás vált a társadalomszervezés alapjává az alulról építkezés helyett,

- egyre növekszik a társadalmi egyenlőtlenség.



Az ősi civilizáció Szent Korona Értékrendjének alapját az ezerkétszáz éve felfüggesztett hatályú alkotmányos jogfolytonosságot visszaállító Iránymutatás jelenti, amelyet a Teremtő az Emberrel alkotott Szövetség működési alapjaként határozott meg[iv].



Ennek az Alkotmánynak[v] (az Alkotó Alkotásának működésére adott Irányelvnek) a jelenkori érvényesülésekor (vagyis az Alapelvek - Alaptörvény[vi] és alaptörvény szintű főtörvények[vii] - meghatározásakor) figyelemmel kell lenni az elmúlt ezerkétszáz év természetes fejlődésének Szent Korona Értékrenddel összeegyeztethető eredményeire, valamint vissza kell állítani azoknak a közjogi és közigazgatási intézményeknek az ősi tartalmát, amelyek formai kereteit a túlélési korszak alatt megőriztünk.



A nyugati civilizáció koreszméjéről az ősi civilizáció koreszméjére váltás csak békés hatalomátvétellel történhet meg. Ezt a jelenlegi jogszabályok lehetővé teszik, mert nem használja a hatalomátvétel tiltott eszközeit[viii]. Ez azt jelenti, hogy a békés hatalomátvétel lehetséges, ha az ősi civilizáció koreszméje, mint eszmei tőke elegendő társadalmi tőkét tud mozgósítani ahhoz, hogy hatalomgyakorló politikai eszmévé váljon. Vagyis fel kell építeni az Összehangolt Önellátás rendszerét, és ezt ütköztetni kell a nyugati civilizáció koreszméjével és annak következményeivel a következő választásokon.



Az ősi civilizációt közvetítő Szent Korona Értékrend szerinti Összehangolt Önellátást újjáteremtő folyamat részei



1. A legfőbb államhatalmi szervezet, a Nemzetgyűlés[ix] tagjainak választása.



2. Elöljárók és elöljáróságok választása[x]



- A települési népképviselők[xi] kiválasztása

- A társadalmi csoportok képviselőinek[xii] kiválasztása

- A Nemzeti Tanács[xiii] tagjainak kiválasztása

- Az irányítást és végrehajtást vezetők kiválasztása

= Magyarország elnökének[xiv] választása

= Magyarország miniszterelnökének[xv] választása

= Az Országgyűlés Felsőházának[xvi] választása

= Az Országgyűlés Alsóházának[xvii] választása



3. Jogalkotás[xviii]



A jelenlegi magyar jogrendszer Iránymutató alapja (Alkotmánya) egy diktátum, a Lisszaboni Szerződés[xix], amely a magyar választópolgárok megtévesztésével lépett hatályba. Ennek Magyarországra vonatkozó Irányelveit a 2012. január 1-től hatályos ,,Alaptörvény" fogalmazza meg. Ez a két jogszabály a nyugati civilizáció koreszméje szerint követendő jogrendszert alapozott meg.

A Szent Korona Értékrenddel közvetített magyar történelmi alkotmány (Szabadság Alkotmánya) jogfolytonosságát a 973-as Quedlinburgi szerződés felfüggesztette, és ezt sem az ezerkétszáz éves történeti alkotmány, sem a Lisszaboni Szerződés, sem a 2012-től hatályos Alaptörvény nem állította helyre, ezért az ősi civilizáció koreszméje szerint a jelenlegi magyar jogrendszernek nincs hatályos alapja.



Az ősi civilizáció koreszméje a jogalkotást döntési folyamatnak tekinti, amelyet a döntési helyzet indít el. A döntési helyzet a településeken jelentkezik a társadalmi együttélés egy vagy több elemének szabályozatlanságában, vagy túlhaladott szabályozásában.

Ezért az ősi civilizáció Szent Korona Értékrenddel közvetített társadalomszervezési rendszere, az Összehangolt Önigazgatás felépítésében a választás alapját a jelölt alkalmassága jelenti a jelölés szerinti elöljáróságra, amit a települési törvény rá eső részének készítésével bizonyít.





,,Az európai konföderáció ,,Az európai konföderáció Az európai konföderáció - mint Európa lehetséges jövőképe" - http://nemzetiegyseg.com/AzEukonfEuropajovokepe.pdf




[ii] Bibó István: A kapitalista liberalizmus és a szocializmus-kommunizmus állítólagos kiegyenlíthetetlen ellentéte - http://mek.niif.hu/02000/02043/html/699.html




[iii] Paradigmaváltás http://nemzetiegyseg.com/Paradigmavaltas.pdf




[iv] Magyar Biblia - http://nemzetiegyseg.com/MAGYARBIBLIA.pdf




[v] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

Alkotmány (11-20. oldal)




[vi] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

Alaptörvény (21-112. oldal)




[vii] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény (113-178. oldal)

A Választásról szóló alaptörvény szintű főtörvény (178-212. oldal)

Jelképekről és ünnepekről szóló alaptörvény szintű főtörvény (213-224. oldal)




[viii] (2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.

(Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) C) cikk - http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100425.ATV)



Megjegyzés:

A hatalom erőszakos gyakorlása, illetve kizárólagos birtoklása a nyugati civilizáció koreszméjének jellemzője. Az ezzel szembeni fellépés törvényes úton nemcsak jog, hanem kötelesség.




[ix] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 11-20 §§ (125-130. oldal)

Tartalom:

1. szakasz Nemzetgyűlés

11. §

1. alszakasz A Nemzetgyűlés megalakulása és működése

12. § A Nemzetgyűlés megalakulása

13. § A Nemzetgyűlés működése

2. alszakasz A Nemzetgyűlés összehívása

14. §

3. alszakasz Alkotmányozó Nemzetgyűlés

15. §

16. § Az Alkotmányozó Nemzetgyűlés feladatai

4. alszakasz Az Időszaki Nemzetgyűlés feladatai

17. §

5. alszakasz A Rendkívüli Nemzetgyűlés feladatai

18. §

6. alszakasz A Kivételes Nemzetgyűlés feladatai

19. §

7. alszakasz A Nemzetgyűlés által alkalmazott felelősségre vonás

20. §




[x] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Választásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 3-10. §§ (183-186. oldal)

Tartalom:

II. RÉSZ Az elöljáróságok és elöljárók választása

1. szakasz A népképviselet gyakorlásának alapelvei

3. §

4. § A települési népképviselők kiválasztása

5. § A társadalmi csoportok képviselőinek kiválasztása

6. § A Nemzeti Tanács tagjainak kiválasztása

7. § Az irányítást és végrehajtást vezetők kiválasztása

8. § Népi kezdeményezére indított megbízatás-visszavonási eljárás

2. szakasz Alapválasztás

9. §

3. szakasz Rendkívüli választás



10. §




[xi] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 82-88 §§ (165-167. oldal)

Tartalom:

8. szakasz A Települési Önkormányzatok

82. § Általános rendelkezések

1. alszakasz A Települési Önkormányzatok megalakulása és működése

83. § A Települési Önkormányzatok megalakulása

84. § A Települési Önkormányzatok működése

2. alszakasz A Települési Önkormányzatok feladatai

85. §

86. § A települési önkormányzati rendelet

3. alszakasz A Polgármester

87. §

4. alszakasz A Települési Önkormányzatok által alkalmazott felelősségre vonás

88. §




[xii] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 89-95 §§ (168-171. oldal)

Tartalom:

9. szakasz A társadalmi csoportok önkormányzatai

89. § Általános rendelkezések

1. alszakasz A társadalmi csoportok önkormányzatainak megalakulása és működése

90. § A társadalmi csoportok önkormányzatainak megalakulása

91. § A társadalmi csoportok önkormányzatainak működése

2. alszakasz A társadalmi csoportok önkormányzatainak feladatai

92. §

93. § A társadalmi csoportok önkormányzatának rendelete

3. alszakasz A társadalmi csoport önkormányzatának elnöke

94. §

4. alszakasz A társadalmi csoport önkormányzata által alkalmazott felelősségre vonás

95. §




[xiii] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 27-31 §§ (135-137. oldal)

Tartalom:

3. szakasz Nemzeti Tanács

27. §

1. alszakasz A Nemzeti Tanács megalakulása és működése

28. § A Nemzeti Tanács megalakulása

29. § A Nemzeti Tanács működése

2. alszakasz A Nemzeti Tanács feladatai

30. § A jogszabály elfogadásának ellenőrzése

3. alszakasz A Nemzeti Tanács által alkalmazott felelősségre vonás

31. §




[xiv] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 21-26 §§ (131-134. oldal)

Tartalom:

2. szakasz Magyarország elnöke

1. alszakasz Általános rendelkezések

21. § Magyarország elnökének jogállása

22. § Magyarország elnökének megválasztása

23. § Magyarország elnökének helyettesítése

24. § Magyarország elnöki megbízatás megszűnése

25. § Magyarország elnökének feladatvégzése

2. alszakasz Magyarország elnökének feladatai

26. §




[xv] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 52-57 §§ (148-150. oldal)

Tartalom:

1. szakasz Magyarország miniszterelnöke

1. alszakasz Általános rendelkezések

52. § Magyarország miniszterelnökének jogállása

53. § Magyarország miniszterelnökének megválasztása

54. § Magyarország miniszterelnökének helyettesítése

55. § Magyarország miniszterelnöki megbízatás megszűnése

56. § Magyarország miniszterelnökének feladatvégzése

2. alszakasz Magyarország miniszterelnökének feladatai

57. §




[xvi] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 72-75 §§ (158-160. oldal)

Tartalom:

5. szakasz Az Országgyűlés Felsőháza

1. alszakasz Az Országgyűlés Felsőházának megalakulása és működése

72. § Az Országgyűlés Felsőházának megalakulása

73. § Az Országgyűlés Felsőházának működése

2. alszakasz Az Országgyűlés Felsőház feladatai

74. §

3. alszakasz Az Országgyűlés Felsőháza elnökének feladata

75. §




[xvii] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

A Hatalomgyakorlásról szóló alaptörvény szintű főtörvény 76-79 §§ (161-163. oldal)

Tartalom:

6. szakasz Az Országgyűlés Alsóháza ...... ........... ........... ........... ............. 161. oldal

1. alszakasz Az Országgyűlés Alsóházának megalakulása és működése

76. § Az Országgyűlés Alsóházának megalakulása

77. § Az Országgyűlés Alsóházának működése

2. alszakasz Az Országgyűlés Alsóházának feladatai ...... ........... ........... ...... 162. oldal

78. §

3. alszakasz Az Országgyűlés Alsóháza elnökének feladata ...... ......... 163. oldal

79. §




[xviii] Az új Világtörténelmi korszak paradigmája a Szent Korona - http://nemzetiegyseg.com/Ujparadigma.pdf

Alaptörvény 8-31. §§ (32-48. oldal)

Tartalom:

B. fejezet Jogalkotás

I. szakasz Általános rendelkezések

8. §

II. szakasz A jogrendszer felépítése

9. §

III. szakasz A jogszabály alkotás folyamata

10. § Általános rendelkezések

11. § Döntési helyzet

12. § A jogszabály alkotás kezdeményezése

13. § Jogszabály tervezet elkészítése

14. § A jogszabály tervezet elfogadása

15. § A jogszabály hatályba lépése

16. § Jogszabály elfogadásának ellenőrzése

17. § A jogszabály kihirdetése

IV. szakasz Az Alkotmány

18. §

V. szakasz Az Alaptörvény

19. §

20. § Az Alaptörvény alkotási folyamata

VI. szakasz A törvények

21. §

22. § Alaptörvény szintű főtörvények

23. § Alaptörvényben meghatározott főtörvények

24. § Résztörvény

25. § Törvény végrehajtási utasítása

26. § Kormányrendelet

27. § Miniszteri rendelet

28. § A Települési önkormányzati rendelete

29. § A Társadalmi csoport önkormányzati rendelete

30. § Országvédelmi terv és a rendkívüli intézkedéseket bevezető rendelet

31. § Nemzetközi szerződés




[xix] Lisszaboni Szerződés az Európai Unióról szóló szerződés és az Európai Közösséget létrehozó szerződés módosításáról, amelyet Lisszabonban, 2007. december 13-án írtak alá

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/AUTO/?uri=uriserv:OJ.C_.2007.306.01.000 1.01.HUN
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
"... még lélegzetet venni is radikálisan kell"
  2015-01-25 18:20:59, vasárnap
 
  Az olyan nemzetnek, mint a miénk, még lélegzetet vennie is radikálisan kell



Ady Endre fenti gondolatát Tomory Zsuzsa ajánlotta figyelmembe a ,,Minőség forradalma" c. írásomat méltató levelében.



A Minőség forradalma valóban gyökeres változtatást, radikális lélegzetvételt jelent.

Egyben azt is mutatja, hogy mi a radikalizmus.

Mindenkinek módjában áll a liberális-kapitalista alapon álló ,,radikális" pártprogramokat összehasonlítani a Szent Korona Értékrend honlapon szereplő, Minőség forradalmát jelentő, pártrendszeren felülálló programmal.



Az évek során az ellenem felhozott vádak visszatérő eleme, hogy nem vagyok képes kompromisszumra.

Így igaz.

Lényegi kérdésben nem vagyok hajlandó megalkuvásra.



Az Alkotmány az Alkotó (Teremtő) Iránymutatása Alkotása (Teremtménye) a Világmindenség (benne Magyarország) működtetésére, ezért örök és változtathatatlan. Ebből eredően: Magyarország alkotmányossága 973-ban, a szabadságunk eladását jelentő Quedliburgi Szerződés megkötésével függesztődött fel, és nem 1944. március 19-én.

Ez a legfontosabb alapkérdés. Ebben nem vagyok kompromisszumra kész.



A közszabadság érvényesülése, valamint a kötelezettségek és jogok összhangja kizárja a megosztottság minden megnyilvánulási formáját.

Ez a társadalomszervezést meghatározó alapelv. Ebben sem vagyok kompromisszumra kész.



A jogrendszer a társadalmi együttélés alulról épülő szabályozása. Ebből eredően a jogalkotás döntési folyamat, aminek indítópontja, a döntési helyzet a településeken jelentkezik.

Ez a szabályozási rendszer alapja. Ebben sem vagyok kompromisszumra kész.



Az állam területe, természetes értékei az államalapító és államalkotó nemzetek örök és egyetemes tulajdona, amelyen birtokjogot csak a tulajdonosok gyakorolhatnak.

Ez az élettér függetlenségének alapja. Ebben sem vagyok kompromisszumra kész.



Hatalomgyakorlásra csak az államalapító és államalkotó nemzetek tagjai jogosultak.

Ez az Isteni Iránymutatás érvényesülését biztosító alapelv. Ebben sem vagyok kompromisszumra kész.



Az emberek és a nemzet érdekeinek összehangolása (konföderalizmus) az állam működésének alapja, ami kizárja az ember és a nemzet feletti érdekérvényesítést (föderalizmust).

Ez az államon belüli is kívüli kapcsolatok alapja. Ebben sem vagyok kompromisszumra kész.



Kompromisszumképtelenségem oka az, hogy a Szent Korona Értékrendet újjáteremtő Minőség Forradalma ezekben az elvekben nem tűr megakuvást.

Ezért radikális.



Kelt Szegeden, 2015. Fergeteg havának 3. napján.

Halász József
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A koreszmeváltás életfelfogás-váltást jelent
  2015-01-25 16:11:23, vasárnap
 
  (Előadásvázlat)

http://youtu.be/OTkyj-Qa0rQ



Célom ezzel az előadással az, hogy a hagyományaink tisztasága szerinti élet megismerése bizalmat kiváltó meggyőződést adjon az Aranykor koreszméjében, és ennek a kettős egysége, a Teremtő és az Ember Szövetségébe vetett hit tegyen bennünket a megébredt Istengyermekek által alkotott Tudás Népévé.



Ezzel az előadással el kell indítanom azt a folyamatot, amely Szent Korona Értékrend szerinti, mintaadó Gondoskodó Magyarország újjáteremtéséhez vezet.

Be kell bizonyítanom, hogy az elmúlt ezerkétszáz évben az ősi civilizáció koreszméjétől elfordulás okozta minden szenvedésünket. Ennek érzékeltetésén keresztül azt akarom elérni, hogy mindenkihez eljusson az a rendezőelv, amellyel helyre tudja tenni önmagában azt az ismeretanyagot, amelyet a Vaskor lélek- és agymosáson keresztül kapott.

Be kell bizonyítanom, hogy az Aranykor új koreszméje (paradigmája) nélkülözhetetlenné teszi az ismeret és a tapasztalat (vagyis a tudomány) írott rendszerének újraértelmezését, vagyis a Vaskor nyugati civilizációt jelentő eszmei alapjának felváltását az Aranykor ősiből maivá emelkedő civilizációs rendjével.



1. Paradigma és paradigmaváltás



A paradigma a gondolkodások, vélekedések, értékek és módszerek összegzését jelenti, vagyis egy viselkedési módszert adó gondolkodási mód mintát határoz meg.

Ebből eredően a társadalmi paradigma egy történelmi korszakhoz kötött gondolkodási mód minta, ezért ezt koreszmének is nevezhetjük.



A paradigmaváltás azt jelenti, hogy egy gondolkodási mód mintát egészében felcserélünk egy másikkal.



A társadalmi méretű paradigmaváltásra akkor szokott sor kerülni, ha a társadalom nagy részét hátrányosan érinti az akkor működő paradigma, és csupán a gondolkodás, hozzáállás megváltoztatásával (amely viszonylag kevés lelki és szellemi energiaráfordítást igényel) aránytalanul nagy alkotó energiákat lehet a változásra felszabadítani. (ld. ,,Paradigmaváltás" - http://nemzetiegyseg.com/Paradigmavaltas.pdf)



A paradigmamódosítás az adott kor gondolkodási módját meghatározó koreszme egy részének megváltoztatását jelenti, az alap és a többi rész változatlanul hagyása mellett.



A társadalmi paradigma eszmei, szabályozási (jogi) és feltétel-biztosítási (benne: gazdasági) részből tevődik össze. A paradigmarészek az eszmei alapra épülve egymással kapcsolatban állnak, így hoznak létre működő rendszert.



A Világkorszakok váltásakor bekövetkező társadalmi paradigmaváltás (koreszmeváltás) következménye az új Világkorszakra (jelenleg az Aranykorra) megébredésnek.

Az éberség feltárja a kialakult társadalmi feszültség okát (válasz a miért kérdésre), megjelöli az új koreszme eszmei alapját (válasz a mit kérdésre) és meghatározza azokat az eszközöket, amelyek biztosítják annak működését (válasz a hogyan kérdésre).



A társadalmi paradigmaváltás maga után vonja a tudományoknak az új koreszme szerinti teljes újjáteremtését, újrarendezését.

2. Koreszmeváltás (társadalmi paradigmaváltás) a Vaskorról az Aranykorra (Földanya Világkorszakára)



A 2012-ben véget ért a pénzre, a tőkére, az önzésre, a kizsákmányolásra alapuló gondolkodásmód minta uralma, és felváltja azt az Aranykor (Földanya Világkorszaka), amelyben az általános béke és az elfogadás rezgése uralkodik.

A ,,legaranykoribb" nép, a szkíta, leszármazottjai közvetítésével a Szent Korona Értékrendben megfogalmazott koreszemében (társadalmi paradigmában) visszatér a Globális Egység gondolkodási mód mintája. (Ld. Válaszok a Világtörténelmi Korszakváltáshoz - http://nemzetiegyseg.com/Valasz.pdf)



Vagyis:

- a nemzeti érdekek összehangolása felváltja a nemzetek feletti érdekérvényesítést,

- a közszabadság lép az egy társadalmi csoport megosztottsággal elért egyeduralma (diktatúrája) helyébe,

- az embert szolgálja a gazdaság és nem a gazdaság kényszerít ,,szenvedhetetlen igát" az emberre,

- az egyéni érdek és a közösségi érdek kettős egységben irányítja és vezeti a társadalmat, nem a diktatúrát gyakorló társadalmi csoport helytartótanácsa.



3. A társadalmi paradigmaváltás (koreszmeváltás) eszközei



3.1 Eszmei alap



Iránymutatás (Alkotmány) természetes értelmezése.

Irányelvek az Iránymutatás érvényesülését jelentik egy adott történelmi korra.

Döntés-előkészítő módszerek felváltása a tudományok újrateremtésével.



3.2 Szabályozási (jogi) alap



Alulról épülő szabályozási rendszer.

Bizonyítottság-alapú képviselet.

Kötött mandátum.

Kettős egységet alkotó irányítási-vezetési rendszer.



3.3 Az Aranykor koreszméje működési feltételeinek megteremtése



- Társadalomszervezés



= Helyzetfelmérés

= Hatalomgyakorlás képviselőinek kiválasztása

= Szabályozási alap (Települési törvény) elkészítése



- Döntés-előkészítő rendszer



A természetes kapcsolatrendszer (mátrix) működtető eszköze.



Kelt Szegeden, 2015. Fergeteg havának 13. napján
Halász József
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Magyar Himnusz sikere Lengyelországban
  2015-01-22 17:37:48, csütörtök
 
  Tudom, hogy mostanság nem népszerű téma a lengyel-magyar barátság... és a nyugati típusú kereszténység sem. Ennek ellenére mégis - a Himnuszunk születésnapja alkalmából - szeretném megosztani ismerőseimmel azt az élményemet, amikor még boldog- és kölcsönös szeretet-kapcsolatban voltunk lengyel barátainkkal...



Már van tíz éve is annak, hogy Lengyelországban jártunk egy baráti társasággal. Házigazdánk igyekezett megmutatni nekünk minden nevezetességet, ami csak található a sziléziai településeken, a Krakkói-medencében.

Így jutottunk el a Zarki település melletti csodaforrás (1. kép) http://furaila.xfree.hu/264958 mellé épített Kolostor-Templomba.

https://www.google.hu/maps/uv?hl=hu&pb=!1s0x47173a0c27f6f005:0x2d88bac3c749a7 31!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e1!4shttps://plus.google.com/1033671859312186 74310/photos?hl%3Dhu%26socfid%3Dweb:lu:kp:placepageimage%26socpid%3D1!5sZarki++ko lostor+%C3%A9s+templom+-+Google+keres%C3%A9s&sa=X&ei=ORbBVK-xDOP-ywO724Hw Ag&ved=0CG8QoiowCw


Bent, a templomban egy barát fogadott minket, aki elmondta, hogy a legszebb oltárképüket csak akkor fogjuk tudni megtekinteni, ha elénekelünk egy egyházi éneket. Nagy volt a tanakodás, mert legalább négy nyelven (magyar-lengyel-orosz-angol) próbáltuk megértetni egymással, hogy milyen éneket is szeretnénk elénekelni... Lengyel házigazdánk átengedte nekünk azt a megtiszteltetést, hogy egy magyar egyházi énekkel nyíljon meg a csodás oltárkép fölötti ajtó...

Mi: magyarok is eléggé megosztottak voltunk, mert volt, akit katolikusnak, volt, akit reformátusnak kereszteltek meg, de nem nagyon ismertünk olyan egyházi éneket, amit mindannyian el tudtunk volna énekelni.

Akkot jött egy hirtelen felismerése a helyzetnek és beugrott nekem a Himnuszunk, ami olyan, mint egy zenés fohász... vagyis, pont olyan, mint egy egyházi ének és azt mindannyian ismertük...

Ezt követően hamarosan felzengett a hatalmas akusztiukájú templomban (2. kép) http://furaila.xfree.hu/264958 a Magyar Himnusz és kinyílt az oltárkép fölötti ajtó, láthatóvá válva a mögötte lévő oltárkép. (3. kép) http://furaila.xfree.hu/264958

A kolostórból előjött egy küldöttség és kedves csodálattal kezet fogtak mindannyiunkkal - dícsérve azt a gyönyörű éneket, amit ők bizony nem is ismertek.

És, akkor házigazdánk és felesége elmesélte nekik a magyar Himnusz tartalmát és történetét lengyelül!!!



Annyira meghatódtak a kolostorlakó szerzetes barátok, hogy egy rögtönzött orgona-koncerttel köszönték meg azt, hogy meglátogattuk őket. Úgy takintettek ránk, mint akik ajándékkal kedveskedtek nekik, amit azon nyomban viszonoztak!

Mert: "Polak, Węgier, dwa bratanki / I do szabli, i do szklanki / Oba zuchy, oba żwawi / Niech im Pan Bóg błogosławi." ("Lengyel-magyar két jó barát / Együtt harcol s issza borát / Vitéz s bátor mindkettője / Áldás szálljon mindkettőre.")


Bóna Mária Ilona


 
 
3 komment , kategória:  Általános  
Mi történik akkor, ha "munkahelyet teremtünk"?
  2015-01-19 13:44:36, hétfő
 
  Ezen a linken olvasható véleményre előkerestem korábbi írásomat, amit szeretnék ismételten megosztani:

http://index.hu/.../penz.../2015/01/07/illiberalis_vs_liberalis/



Ha munkahelyet "teremtünk" és akármit előállíttatunk X emberrel, akkor, annak csak akkor van értelme, ha VAN FIZETŐKÉPES KERESLET arra bizonyos termékre. Ezért, arra kell ösztönözni az embereket, hogy megvegyék azt a bizonyos terméket még akkor is, ha már mindenkinek van belőle elegendő!!!! Ugyanis, csak akkor tudnak BÉRT FIZETNI A DOLGOZÓKNAK!!!!

Ezért, csicsásabbnál csicsásabban kell kinézni annak a bizonyos TERMÉKNEK és nagy költséggel muszáj reklámozni....

Közben, a még használható, de nem annyira hi-tech az a bizonyos régebbi TERMÉK, akkor egészen 1xűen kidobatjuk az emberekkel és az új megvásárlására ösztönözzük őket.

Miközben - ennek a majdnem felesleges terméknek az előállításáért - másfél órát utazik valaki arra a bizonyos munkahelyre, majd másfelet vissza Xezer forintos utazási költséggel...

KÖZBEN, nincs aki a gyerekekkel foglalkozzon, gondozza a lebetegedő, idős szülőket... megjavítsa otthon a megjavítani valókat... csinosítsa otthonát... Nem tudja üzemképessé tétettni a meglévő berendezéseket... ( pl. a villanybojlert, ami nagyon levízkövesedett) mert nem kap annyi FIZETÉST abban a gyárban, üzemben a munkájáért, hogy - miután kifizeti a lakás törlesztő részletét, a rezsdiját, a gyerekek beiskolázási ktg-eit, és befizeti őket a napközibe ... - meg tudja megbízni a maszek villanyszerelőt, hogy javítsa meg! Ehelyett, egy újra kell neki takaréskoskodni és a meglévőt - de karbantartás hiányában működésképtelenné válót - ki kell dobnia a legközelebbi lomtalanításkor!!!

ÉRTVE VAGYOK?

SZÓVAL LEJÁRT A FOGYASZTÓI TÁRSADALMAK KORA, MINT AHOGY LEJÁRT A PROFITORIENTÁLT ÁRU-TERMELÉS KORA!!!

Mert már telítettek a PIACOK mindenféle haszontalansággal!!! Minden, amit ilyen módon TERMELNEK v. állítanak elő az új MUNKAHELYEKEN, az potenciális SZEMÉT-JELÖLT...

Ha ezt a módit folytatjuk, el fogunk jutni arra a szintre, hogy nem hagyunk mást utódainkra, mint SZEMÉTHEGYEKET!

NINCS JÖVŐJE A FOGYASZTÓI TÁRSADALOMNAK!!! KÉSZ VÉGE!!! TESSÉK TUDOMÁSULVENNI!!!

Ezért írtam azt, hogy a helyi szolgáltatóipart kell kiépíteni minden településen!!! Legyen helyi fodrász, szabóság, lakatos, villanyszerelő, kőműves... cipész, bőrdíszműves stb...

És a helyi földeken megtermelt termények feldolgozására, tartósítására üzemek... kisebb boltok... amolyan mindenesek működtetésére lenne szükség... és MINDENKI OTT HELYBEN meg fogja tudni vásárolni a bevételéből a mások szolgáltatását, vagy termékét, terményét. A terményfelesleg raktározására, pedig tárolókat kell építeni és megtanulni kereskedni az így tárolt terménnyel!!! (Lásd, Fekete István: Zsellérek című kisregényét! http://furaila.xfree.hu/256493 )

Így tartva el és fenn egymást és azt a települési közösséget. Ja, kifelejtettem, hogy minden településen kell, hogy legyen a Szent Korona Segítő Szolgálatának keretén belül GONDOZÓI CSOPORT!

Legyen a VENDÉGFOGADÁSra, sportolásra, rekreációra (emberi megújulásra, pihenésre) alkalmas hely és legyen óvoda, iskola!!!

A bőlcsődét, pedig el kell felejteni, mert minden kisgyermeknek ALANYI JOGON JÁR A SZÜLŐI GONDOSKODÁS!!! Amihez ugye JELENLÉT kell...

Ezt nevezik AUTOKART GAZDÁLKODÁSNAK (önellátó) amihez hozzátartozik az autokart háztartásvezetés keretén belül a helyi árucsere-forgalom is...



Ide kívánkozik a MUNKA legújabb meghatározása, megfogalmazása:

https://www.facebook.com/notes/737292079640124/


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2014.12 2015. Január 2015.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 15 db bejegyzés
e év: 163 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 78
  • e Hét: 237
  • e Hónap: 2482
  • e Év: 34212
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.