Regisztráció  Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
A plebs-szé válás folyamata
  2014-09-30 11:00:07, kedd
 
  Először is nézzük a latin "plebs" lexikális jelentéseit!

1. tört. politikai jogokkal kezdetben nem rendelkező, de szabad lakosság az ókori Rómában;

2. köznép;

3. pejor. csőcselék.


"Csőcselék!"

Orbán Viktor Vendégkönyvében fórumozva emlegették így - a volt miniszterelnök feltétlen hívei - azokat, akik újra és újra visszaszavazták a hatalomba a magukat szoc.liberálisnak hazudó politikusokat.
A nevezetes Vendégkönyvben kénytelen voltam védelmembe venni ezen széles népréteget, mert önhibáján kívül lett olyan, amilyen!!!
Vagyis: a mai, XXI. századi Magyarországon a plebs olyan, jogokkal fölruházott, modern rabszolga, aki képtelen a jogaival - a saját jól belátható érdekében - élni! Ugyanakkor, fizikai értelemben, élhet szavazati jogával.

Csakhogy - A plebs-hez tartozók - olyan hatalomra ruházhatják egész nemzetünk sorsát, amelyik nem él, hanem visszaél ezen hatalommal.

Mint ahogy ez be is következett a 2002-es, majd a 2006-os választásokon! És, milyen érdekes, hogy az ez ellen a HAZUG HATALOM ELLEN TÜNTETŐKET meg Magyarország LEGHAZUGABB MINISZTERELNÖKE - Gyurcsány Ferenc - nevezte "CSŐCSELÉK"-nek.


Nos, kiket neveztek plebs-nek és kiket vádolnak a csőcselék kifejezéssel?

A plebs-szé válás folyamatáról írtam mostanáig, minden létező műfajban.

Azzal a bizonyos műfajjal kapcsolatban ide kívánkozik az, hogy a legpontosabban, legolvasmányosabban a "TÁRSADALMI NÉPRAJZ" (USA-ban antropológia, Angliában szociális antropológia néven ismert) műfajban tudom a társadalmi élet minden jelenségét leírni.

Itt láthatók az ebben a műfajban eddig nyomtatásban megjelenő írásaim: http://furaila.xfree.hu/252531 http://furaila.xfree.hu/261354

Az, hogy ott tartunk, ahol és annyira általánossá vált és oly széles néprétegre kiterjedt a "blebs"-ség, azért foglalkoztat a probléma oly nagyon.

A történelemben vissza kell mennünk ahhoz a korhoz, amikor már rangja volt annak, ha valaki magyar polgárként - a hatalom által is - megbecsült tagja volt a magyar nemzetnek!

Igen, a két világháború közötti korszakra gondolok, amikor a szüleim korosztálya - többnyire paraszt (kulák) származású fiatalok elindultak a városokba szakmát tanulni. Majd, mint mesteremberek visszamentek a falujukba, ahol üzletet, kis műhelyt nyitva - hasznosíthatták a megszerzett szakmai tudásukat. Erről szól egyébként FEKETE ISTVÁN ZSELLÉREK című agyonhallgatott kisregénye is.

http://furaila.xfree.hu/256493

(Amit a mai napig a "pult alól" vagy a raktárról kerítenek elő a könyvesboltokban - azok számára, akik minden áron el akarják olvasni. De a neten is meg lehet rendelni. Azonban, akiknek- akikről valójában íródott ez a mű nem interneteznek és ezért tartom tisztességtelennek a könyvesboltok eljárását ezzel a könyvvel kapcsolatban!)

Csakhogy a proletárdiktatúra nevében a NAGYSZÜLEINKET bele-kényszerítették a TSZ-ekbe, SZÜLEINKET, pedig beterelték aZ ÁLLAMOSÍTOTT gyárakba. GYEREKEIK, az 1945 után születettek, pedig úgy nőttek föl, hogy csak azt látták, hogy "paraszt", vagy "melós a fater, meg a mutter".
És, amiért ez a NEMZEDÉK úgy nőtt föl, hogy a MEGMÁSÍTOTT TÖRTÉNELMÜNKKEL, tehát: hazugságokkal igyekeztek teletömni a fejüket, fejünket, ELVESZÍTETTÉK - ha volt is valamennyi - MAGYARORSZÁGHOZ a MAGYARSÁGHOZ fűződő-tudatukat, identitásukat!

GYERMEKEIKRŐL, a mai negyvenesekről nem is beszélve! Őket már a globális szabadosság és anyagiasság szellemében találta a bal-liberális médiaforradalom... az agymosás, butítás...

A másik réteg, amelyiket eleve PROLETÁR státuszban talált a bolsevizmust ránk szabadító - MAGÁT KOMMUNISTÁNAK és SZOCIALISTÁNAK HAZUDÓ politikai "elit" - kiemelve őket a ,,termelésből", vagy valóban tudtak élni a hirtelenjött lehetőséggel és továbbtanulhattak (de, mit? és hogyan?, hiszen mindent átírtak aZ AKTUÁLIS DEMAGÓGIÁVAL) lakást kaphattak, családot alapíthattak, vagyis, szolid egzisztenciát teremthettek.

Aki meg annyira menthetetlen volt, megmaradt (lumpen)prolinak.

Ehhez a réteghez jött az én nemzedékem az identitás nélküli, vágott-virág gyökértelen nemzedék az önpusztításos, lepusztulási életvitelével. Ennek a korosztálynak úgy kellett volna az ismeretek sokasága, hogy tudjon (rendszert) váltani szocializálódva a polgári értékrend mentén, mint éhezőnek egy falat kenyér.

Ehhez szerettem volna megnyerni - mint KÖZVETÍTŐ - a rendszerváltoztató politikusokat.

Ezért is kezdtem beírni OV vendégkönyvébe írásaimat. De az lett a vége, hogy lebolsiztak és kiköveztek onnan.


Személy szerint is fáj, de az még jobban, hogy velem együtt lejáratódott az az eszmeiség is, amit képviselek...


Mit is ,,képviselek" tulajdonképpen?

- Először is azt tartom, hogy a legnagyobb történelmi igazságtalanság az én nemzedékemet - közvetlen az 1945-ben és utána születettek - és utódainkat érte tömegesen!


Mert mi történt velünk valójában?

Miért neveznek bennünket kompetensék jobbról plebs-nek, balról, meg csőcseléknek?

Tisztességes ez akkor, amikor az 1990-es első szabadnak nevezett választásokkal törvényhozó helyzetbe került rendszerváltoztató pártok képviselői - ahelyett, hogy a népet lehetőségek sorával felemelkedésre biztatták volna - a saját, régi családi címeik, rangjuk visszaszerzésével és fizetéseik meghatározásával, későbbiekben felemelésével voltak elfoglalva?

Pedig, nemcsak a népet kellett volna felemelni, hanem a családokat és az azt alkotó egyes személyeket. Ehhez bizony legalább az első időszakban családterápiára lett volna szükség!


Arról nem is beszélve, hogy ez a réteg

- sem ismereti-

- sem kapcsolati-

- sem anyagi tőkével nem rendelkezett.


És, bizony, az erkölcsi és anyagi kárpótlásból is kimaradt, mert fogalma nem volt arról, hogy az neki járt volna!!!


Ezért beszélhetünk napjainkban arról joggal: ez a kárpótlásnak nevezett valami bizony kimeríti a SIKKASZTÁS bűnelkövetés fogalmát.

Mert ebből a kárpótlásból kimaradtak az 1945 után kisemmizettek és utódaik!!!


Ezért vettem és veszem védelmembe a plebs-et! Mert abban, hogy ilyen széles népréteg plebs-szé, vagyis "csőcselékké" vált a mindenkori értelmiségiek is felelősek.

Akik a plebs kifejezést pejorativ értelemben használják Magyarország több, mint 2,5 milliónyi szavazópolgárára - akarva, akaratlanul hozzájárultak ahhoz, hogy ezek az emberek mostanra ilyen rettenetes tudati szinten tengődjenek közös hazánkban.

Mindenki figyelmébe ajánlom az emigráns magyarság egzisztencia-teremtési készségét! Sok olyan amerikás magyart ismerek, aki kint a 0-ról, szó szerint a semmiből vagyonra tett szert az okos eszével, szorgalmával, vele-született kreativitásával, tehetségével, életrevalóságával.

Na, ők jöttek haza elsőkét a rendszerváltozásban és láss csodát: amibe itthon belevágtak, abba sorra belebuktak! Ismerek olyant, aki már másodszor jött vissza, mert nem tud beletörődni, hogy a hazájában csak tönkremenni lehet!!!


Azért ez is jelent ám valamit!!!


Száz szónak is egy a vége: ezek a magyar testvéreink azért sikeresek nyugaton, mert ott már eljutottak a közgondolkodásban odáig, hogy: "NEM AZ SZÁMÍT, HOGY MIT TANULTÁL, MIT DOLGOZOL, HANEM, HOGY MILYEN EMBER VAGY!"

(Lesz ez még így sem! c. amerikai film író-főhőse mondta ezt a filmbéli- boldogtalan szomszédjának, akinek bizonyítási kényszere volt...)


Ahhoz kellenek a társadalmi feltételek, hogy a magyar néphez tartozó egyének ismét méltók lehessenek régi jó hírükhöz!

Ehhez olyan iskolákra - a felnőttképzés keretén belül - van szükség, ahol a plebs-hez tartozók is megszerezhetik azon ismereti tőkéjüket, amit évtizedekig a hatalmat gyakorlók kisajátítottak maguknak!


Szükség lesz még olyan kisvállalkozás-barát programokra, melyek induló, anyagi tőkéhez juttatják az arra hajlandóságot mutató szakmunkásokat.!


Olyan közgondolkodásra is szükség lenne, amelyikben a példaképek élenjárnak emberséggel és az önállóság felelősségével megvalósított életükkel.

Akkor, ha ennek meglesznek a Szent Korona-eszme szerinti feltételei, és aki ennek ellenére sem képes felemelkedni, hanem ragaszkodik ahhoz, amit megszokott a szocializmusban: hogy ,,mert kicsi lenni" - nos arra majd lehet mondani, hogy ,,plebs".


De bennük is tisztelni kell az Embert még akkor is, ha ez oly nagyon nehezére esik az úrhatnám polgárnak, vagy az újgazdag burzsujoknak! http://furaila.xfree.hu/253201


Pontosabban, tőlük járna csak igazán a tisztelet, hiszen az ő, vagyis a plebs áldozata árán gazdagodhattak meg!!!!


Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A kétségbeesés méltóságával kérek egy kis figyelmet
  2014-09-26 09:47:52, péntek
 
  MINDENKINEK!

Ebben az országban közben, kihalt egy nemzedék, amelyiket magára hagytak és akiken átgázolt a következő nemzedék az ELADHATÓ és az EU-val kompatibilis TUDÁSSAL...

*

Egy egész generáció ,,cserbenhagyásos gázolás" áldozata lett. Én ennek a politikai- "emberiesség elleni" BŰNTETTNEK vagyok a TÚLÉLŐ SZEMTANÚJA...


*

Amiért már elég idős vagyok ahhoz, hogy végrendelkezzek, kétségbe esetten fel kellett ismernem, hogy nem hagyhatok semmi mást gyermekeimre, unokáimra, mint a titkos szolgálatok rosszindulatú, ELLENSÉGES JELENTÉSEIT rólam, róluk...

*

Küzdelmes élet munkájával nem tudtam elérni azt, hogy egy valóban SZABAD HAZÁBAN ÉLHESSÜK meg életidőnket.

- Végig kell néznem, hogyan csinál belőlük jó fogyasztót amolyan igazi KOZMOPOLITA állampolgárt a jobb- és baloldalas hatalom...

- Hogyan csinál belőlük TÚSZT velem velünk, a szociaqlizmus és a rendszerváltozás VESZTESEIVEL SZEMBEN...

- Hogy még véletlenül se tudjunk kikerülni a hajléktalanság réme alól a saját Hazánkban!

*

Mert Magyarország a MI HAZÁNK IS!!!! Miénk, a jogainkkal élni nem tudó lenullázott, a társadalom peremére száműzött páriáké is!!!!

*

ÉPPEN EZÉRT, MINDENT EL FOGOK KÖVETNI MÍG CSAK ÉLEK, HOGY KISZABADULHASSAK ABBÓL A BELSŐ SZÁMŰZETÉSEMBŐL, AMIBE TASZÍTOTT - A MINDENKORI HATALOM MEGBÍZÓI ÁLTAL- KINYÚJTOTT KARJAKÉNT MŰKÖDŐ MEGBÍZOTT!!!

*

Mindent el fogok követni, hogy ELFOGLALHASSAM - AZ ENGEM IS MEGILLETŐ HELYEMET A SZÜLŐHAZÁMBAN!
*
Kéretik MEGÉRTENI, hogy ERRE CSAKIS A SZENT KORONA OLTALMÁVAL LEHET REMÉNYSÉGÜNK NEKÜNK: NEKEM ÉS A HOZZÁM HASONLÓ PÁRIÁKnak!!!
Ezt nem veheti el, NEM VITATHATJA el tőlem/tőlünk sem a Magyar Nemesi Rend, sem más - a jogaival körülbástyázott kompetát!!!


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nemzet és anyanyelv az oktatáspolitika és a felnőttképzés
  2014-09-26 01:31:13, péntek
 
  "Anyanyelv az a nyelv, amelyet az ember gyermekkorában, elsőként tanult meg, s amelyen rendszerint legjobban és legszívesebben beszél."

*

Azonban él Magyarországon egy nemzedék, akinek az jutott osztályrészül, hogy elveszítse ezen tudását. Róluk szeretnék hozzászólásomban szólni (kiáltani!).

*

Az 1974/75-ös KISZ-oktatási évre, az Ifjúsági Lapkiadó Vállalat által kiadott, Szabad hazában című ,,tankönyv"-ben, Ez itt a külváros címen megjelent riport szerzője: Molnár Géza így kesereg: "...F.L.-néval(1) beszélgetek...sehogy sem tudok ezzel a harminckét éves fiatalasszonnyal" (1990-ben még csak 48 éves volt), "aki tíz éve dolgozik itt a Habselyemben, törzsgárdatag, ... Mindig is Erzsébeten lakott, de szanálták a házukat, s ő szerencsétlenségére Zuglóban kapott lakást. Nagyon visszakívánkozik Erzsébetre, nem tud hozzászokni új környezetéhez. Akárcsak az előbb említett Cs.L.-né."

*

Ebben a "tankönyv"-nek nevezett kiadványban, ugyanebben a riportban a szerző egy mérnököt is megszólaltat. "...a beszélgetést L.K. mérnökkel (2) folytatom, a kelmetechnológiai osztály vezetőjével. Pesterzsébet? Nem ismeri a kerületet, nincs is erre ambíciója, semmi sem köti ide." De azt megígéri, hogy: "...Az ötéves terv végére a termelést megduplázzák a termelékenység fokozásával."


*


A falvakból, kistelepülésekről toborzott, és egy-egy nagyobb városban, vagy a fővárosban működő gyárak munkásszállóin elhelyezett - lányoknak, fiatalasszonyoknak még rosszabb volt a helyzetük, mint az előbbi riport munkásnőinek.


*

Beszélni kell arról is, hogy csak a fővárosban, az úgynevezett munkásszállókon elhelyezett (évfolyamonként 1200-1500 fő) építőipari- főleg fiú- szakmunkástanuló helyzete egyenesen tragikus volt, mert ők a három tanulóévük alatt csak a szálló-munkahely-képző-kocsma-szálló útvonalat ismerhették meg a fővárosból, a világ egyik legszebb városából!

*

Miért volt ez annyira tragikus?

*
Azért, mert a tizennégy éves gyerekek, a fővárosba kerülve úgy jártak, mint amikor egy növényt gyökér nélkül kitépünk "őshonos" helyéről és úgy akarjuk az idegen talajba átültetni. Ráadásul a fiúk a szakmunkásvizsga után - több, mint két évre - bevonultak katonának, így teljesítve sorköteles katonai szolgálatukat.

*

Mire leszereltek, minden családi- otthoni kötődésüket elveszítették. Nem is ez az igazán elkeserítő, hanem az, hogy szinte semmit nem kaptak helyette!

*

Az ifjúvá serdülés éveit ezeknek a fiataloknak is a túlélés jelentette - a töltekezés, a szellemi- testi- lelki "építkezés" helyett, a saját jövőjükre való felkészülés helyett!

*

Így valósulhatott meg - a spártai katonaállam mintájára - az a politikai diktatúra, amit szovjet tankokkal, fegyverekkel, de magyar emberekkel lehetett fenntartatni.

*

Mi köze van ennek az anyanyelvhez?

Talán, csak annyi, hogy köztudottan a fegyveres testületek nem azon helyek, ahol az anyanyelvnek, mint kommunikációs eszköznek jelentősége van! A katona parancsosztó és parancs végrehajtó személy, akinek ritkán van lehetősége a választékos anyanyelvi önkifejezésre!

*

Mire házasulandó korba kerültek ezek a fiatalok, már elveszítették organikus (természetes, ősi, az ősöktől örökölt tudás, vagy az iránti készség) műveltségüket, minden kötődésüket az anyanyelvükhöz!

*

Fölmerül a kérdés, mennyire voltak képesek önmaguk minőségi reprodukciójára, akkor amikor már nem tellett tőlük több, mint szolgai lélekkel szolgálva - túlélni a mindennapokat!?

*
A válasz nemzetfogyásunkban is visszatükröződik. Ez a tömeges lepusztultság - tarthatatlanná válásával - elérkezetté tette a változtatás szükségességét!


*

Mit hozott a történelmi váltás ezen széles néprétegnek?

Egy 1995-ös felnőttoktatási konferencián az egyik előadó A kettészakadó magyar társadalom című tanulmányában kifejtette:

"... a kilencvenes évek kezdetétől ... az új helyzetbe került magyar társadalom elenyésző kisebbségének jelent reális kibontakozási lehetőséget. A többség számára a korábbi értékrendek felbomlása és a társadalmi kommunikáció új eszközeinek hiánya ,,egyfajta funkcionális analfabétizmust eredményezett. Ha mindezekhez hozzáadjuk, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebb népesség 20,7 %-a nem rendelkezett befejezett 8 osztályos általános iskolai végzettséggel, és 1,2 %-uk iskolába sem járt, megállapíthatjuk, hogy Magyarország lakossága kettészakadt:

- a még mobilizálható tudással rendelkezőkre és

- a reménytelenül leszakadókra."

*

És akkor még nem is beszéltünk a TUDÓSÍTÁS MAGYARORSZÁGRÓL http://furaila.xfree.hu/252531 című szociográfia szakmunkásairól. Ők a további 42,5 %-ban találhatók (a középfokú és felsőfokú szakképzettségűekkel együtt) - egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint.(KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)

*
Vajon mire jutott a felnőttképzési konferencia előadója, aki így folytatja:

"Ebben a helyzetben feltétlenül szükségesnek látszik kiterjedt felnőttoktatási intézményrendszerek létrehozása..." ... "Elsősorban azok helyzetének követése fontos, akiket alulképzettségük miatt ... nő az esélyük arra, hogy végleg "lecsúsznak", leszakadnak ..., teljesen perspektívátlanná válnak még utódaik sorsát tekintve is." ... "Képezhetetlenségükkel erős indítékot adnak az Andorka Rudolf által kétharmad-egyharmad (3), esetleg az egyharmad-kétharmad típusúnak definiált társadalom kialakulásához, vagy (már) tartósításához."

A következő gondolattal fejezi be a konferencia előadója tanulmányát:

"A képző intézmények szerepeinek újragondolása, a képzési tartalmak korszerűsítése, a leszakadók helyzetének javításához eszközök, módszerek és a folyamatos feltáró vizsgálat megszervezése, működtetése feltétlenül állami feladat, amely akkor valósítható meg hatékonyan, ha az kormányprogram szintjére emelkedik. E programnak a feladata a veszélyeztetett rétegek leszakadásának megelőzése, megakadályozása. A program szerves része kell legyen a felnőttoktatást is magába foglaló átfogó oktatási program." (Új Pedagógiai Szemle 1995/2.)

*

A FELNŐTTKÉPZÉST az ingyenes KÖZOKTATÁS részéve kellett volna tenni már 1990-től folyamatosan - megteremtve elérhetőségét - a valódi kárpótlásnak, tudásnak, induló tőke elérhetőségének, mellyel a leszakadók is képesek lehettek volna saját sorsuk jobbra fordítására!

*

Ehhez azonban folyamatosan HIÁNYZOTT A POLITIKAI AKARAT. Ezért, elsősorban, olyan választási törvényre lett volna szükség, amellyel lehetséges lett volna a ,,jelöltállítást" azok számára is, akik ,,csak" szellemi- erkölcsi elhivatottsággal (tőkével) rendelkeztek és nincsenek mögöttük pénz-hierarchák!

*

Azzal kezdtem írásomat, hogy:

"Az anyanyelv az a nyelv, amelyet az ember gyerekkorában (elsőként) tanul meg, s amelyen rendszerint legjobban és legszívesebben beszél."

*

Az 1990 óta eltelt 24 évben tetten érhető az a szándékosság, amellyel magára hagyták azokat a népréteghez tartozókat, akiket lenullázott, eladósodott állapotban ért a rendszerváltozás nevezetű változás. Akik nem rendelkeztek sem anyagi, sem tudásbéli, sem kapcsolati TŐKÉVEL!

*

Alóluk privatizálták ki elsőre a gyárakat, üzemeket. Ők voltak azok, akik negyvenes éveikben járva már a Munkaügyi Hivatalban is hiába kuncsorogtak akár átképzési lehetőségért, akármilyen munkáért.

*

Nekik nagyon szükségük lett volna arra az ÉLETMENTŐ INGYENES FELNŐTTKÉPZÉSRE, amelyik lehetőséget adott volna olyan tudás megszerzésére, amellyel sikeresen tudtak volna az oly nagyon áhított VÁLTOZÁS-hoz alkalmazkodni!

*

Ehelyett, már Andrásfalvy Bertalan idejében is az óvodai- iskolai- oktatást, foglalkoztatást PIACOSÍTÁSÁT tervezgették. 2010 után, pedig - az un. Kádári időkben viszonylagos jómódúságra szert tevő - polgárosodni képes kétharmad, élén a vallásosba átmenő Hoffmann-Bajnai Rózsával, aki szintén az oktatás piacosítáról cikkezett már az 1990-et követő években.

Bővebben itt olvashatunk róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/Hoffmann_R%C3%B3zsa

*

Akkoriban sorra bezárták és megszüntették a ,,dolgozók" esti- levelező általános- és középiskoláit. Ezért, aztán nem lehet azon csodálkozni, hogy az 1998-ban elkészült ,,MAGYARORSZÁG FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZA" eltűnt valahol a NÉMET NÉPFŐISKOLAI SZÖVETSÉG és az egész TÉRKÉP elkészítésében résztvevő főiskolai tanárok kezén.

Pedig, milyen hangzatosan fogalmazott Koltai Dénes igazgató: http://furaila.xfree.hu/248314

,,Ezúton kérjük segítségüket egy országos méretű kutatási projekthez, mely a pécsi Janus Pannonius tudományegyetem, a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem. A szegedi (JGYTF) és a jászberényi (JTIF) főiskola, valamint a német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete Budapesti Projektirodájának közös programja. Ezen intézmények végzős hallgatói - akik szakdolgozatukat e témában írják - és kollégái vizsgálják a felnőttképzéssel foglalkozó intézmények helyzetét az ország 18 megyeszékhelyén és a fővárosban. A kutatás célja, hogy kidolgozzák a városok ,,felnőttképzési térképét", mely átfogó leírást ad az összes ide tartozó intézményről, ezek feladatairól, felépítéséről és programjáról..."

Pécs, 1997. november...

*

Nem idézem az egész levelet, hiszen szkennelt változata itt látható és olvasható: http://furaila.xfree.hu/248314

*

Mondanom sem kell, hogy amiért én a lakóhelyem (Bp. XX. Ker.) szerinti felnőttképzésre voltam leginkább kíváncsi, hiszen az egész projekt-ötlet tőlem eredt. Ugyanis, én voltam az, aki Dr. Csoma Gyula andragógia professzornak átadtam a szakdolgozat-terv kézzel írott változatát, amit 2 pl-ban kellett megírni. Így, az én pl-om megmaradt és ezzel bizonyíthatom, hogy a diplomatervem 1997. október 18-án kelt.

http://furaila.xfree.hu/248314

Elvették tőlem a XX. Kerületet és helyette az éppen akkor különvált XXIII. (Soroksár) kerületet kaptam meg. Mondanom sem kell, hogy pontosan azért harcolta ki magának Soroksár az önállóságot, mert elege volt abból, hogy örökösen Pesterzsébetet fejlesztették - azokból a pénzekből is, amelyeket a németországi rokonoktól kaptak. Mondanom sem kell, hogy bizony, nem találtam kimondottan felnőttképző intézményt.

A szakdolgozatomban leírt különböző kamarák és szakiskolák tevékenységéről sem készíthettem standartizált interjút, mert helyileg a XX. kerületben működtek. Ezért, értelemszerűen a XX. kerületet kutató SINKÓ KRISZTINA (JPTE Tanorg) szakdolgozatában, felnőttképzési térképén kellett volna megjelennie. Ezek miatt a Német Népfőiskolai Szövetség vezetője: Heribert Hinczen prof. nem fogadta el a kutatási anyagomat, amit Soroksár általános iskolai oktatásáról, valamint kulturális életéről írtam. Amiért nem sikerült az idegennyelvi vizsgám - mert nem is volt pénzem egy jónevű nyelviskolában legalább 11 szemesztert elvégezni - nem mehettem államvizsgára. És: így a diploma dolgozatomat sem tudtam megvédeni.

*

Ami az egészben a legfájóbb, hogy nem tudtam megszerezni a ,,JOGOSÍTVÁNYÍT" egy pesterzsébeti felnőttképző intézményben való munkálkodáshoz!

*

Ugyanis, a diploma úgy működik hazánkban, mint a gk.-vezetéshez szükséges jogosítvány. Hiába tud valaki autót vezetni, ha nincs róla papírja: jogosítványa, akkor nem vezethet!!!

*

Pedig, ekkor már érvényben volt az a rendelet, amelynek köszönhetően - az életkoromra való tekintettel kérhettem volna az abszolutóriumot, amellyel mehettem volna államvizsgára. De nekem még az indexem is eltűnt... Majd, amikor kiharcoltam, hogy keressék meg a pécsi tanulmányi osztályon, akkor még másolatot is készítettek a szemeszter-végi vizsgáimról. http://furaila.xfree.hu/248314

*

Majd, egy évvel később közölte velem az, aki eleinte oly nagyon akarta, hogy én főiskolára járjak, hogy: "írj egy olyan - pl. művészeti témáról - szakdolgozatot, ami senki érdekét nem zavarja... és akkor lehet neked is diplomád."

De csakis akkor! Még mintát is kaptam arról hogyan kell kinéznie egy szakdolgozatnak! Tették ezt akkor, amikor nekem konzulens által értékelt szakdolgozatom volt 1998-ban!!! http://furaila.xfree.hu/248314 (Azóta egy vergődés az életem!)

*

De még ez sem fáj annyira, mint, hogy ELTŰNT az egész FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZ!

*

Agyonhallgatták, mint mindent, amibe azóta belefogtam... és amire oly sok energiát, munkát beletettem... Közben, kihalt egy nemzedék, amelyiket magára hagytak és akiken átgázolt a következő nemzedék az ELADHATÓ és az EU-val kompatibilis TUDÁSSAL... Egy egész generáció ,,cserbenhagyásos gázolás" áldozata lett.

*



Jelmagyarázat és kiegészítő megjegyzések:.

(1) Itt, ebben a szövegben is tetten érhető az a törekvése a kommunista hatalomnak, amellyel a határon túl rekedt magyar honfitársainkat igyekeztek magyarságtudatuktól megfosztani. Mire gondolok? Ebben az esetben pontosan arra, amikor Erdélyben, módszeresen "kiszanálták", ("kiöntötték"=Bözödújfaluból) ősi lakhelyükről a magyar nemzetiségű családokat és - lehetőleg románok lakta(!) - "új", lakótelepi blokkokba, betonkalodákba költöztették őket. Ott, aztán - a gettóvá silányuló lakótelepeken felnövekvő új generáció még azt is elfelejtette, hogy "ki fia, borja" is tulajdonképpen! Itt, a "határon belül" is ugyanilyen módszerrel szakították ki a családokat "őshonos" lakhelyükről! A távolság miatt azután a nagyszülők nem vállalhattak unoka felügyeletet, a felnőtt gyermekek pedig a - közben megöregedett, megbetegedett - szülők gondozását nem vállalhatták! Stb.


(2) A hetvenes évekre kitermelte a "szocialista" társadalom is a maga elitjét, "aki" "tanultságát", "képzettségét" arra használta, hogy a munkahelyén igazi rabszolgahajcsárként viselkedjen(!), miközben el akarta hitetni a szerencsétlen munkásokkal, munkásnőkkel, hogy az ő "érdekükben" gyakorolja a "munkás-paraszt"-hatalmat! (Ebben az esetben a ,,rendszer" működött volna és a ,,rendszerváltozás" is szükségtelen lett volna!) Erről azonban szó nem volt! Erre példa L. K. mérnök is, mert semmi másra nem volt "ambíciója", minthogy "megduplázzák a termelést"! Az a rettenetes, hogy a rendszerváltozás 24. évében is - egészen széles népréteggel - el tudják, még mindig hitetni ezt a demagóg hazugságot!


(3) Ezzel a kifejezéssel Andorka Rudolf, a közelmúltban elhunyt szociológus professzor azt a társadalmat írja le, amelyben az aktív korú népességnek csak a kétharmada végez munkát, s a népesség egyharmada teljesen leszakad, a kétharmad eltartottjaként él. Itt gondolnunk kell azokra az aggastyánnak látszó, középkorú emberekre, a hajléktalanokra, akikről feltételezhető, hogy többnyire az alkalmazkodási készség hiánya miatt kerültek az utcára. Róluk, újra és újra az a kép ötlik fel bennem, amikor az amerikai polgárháborúban, a rabszolgák felszabadítását követően ellepték az utakat a ,,gondoskodó" gazda nélkül maradt rabszolgák. ,,Az emberéletben bekövetkezett veszteség és az anyagi kár hatalmas volt. A legnagyobb változást az jelentette, hogy megszűnt a rabszolgaság, és vele az abból élő rendszer. Megszüntetésével úgy látszott, hogy a feketéknek az amerikai társadalomban elfoglalt helye gyökeresen megváltozik. Ennek a reménynek a megvalósulásáig azonban majdnem egy teljes évszázadot kellett még várni." Ez egy idézet a Cambridge Enciklopédiából, melyben a megfogalmazott gondolattal párhuzamot szeretnék vonni a rabszolgatartó proletárdiktatúra és az amerikai rabszolgatartó társadalom között. *Aggódom ezekért a volt melósokért, akik most ugyanúgy visszasírják ,,Kádár-atyuska" ,,gondoskodó" államát, mint a ,,felszabadított" amerikai rabszolgák a róluk ,,gondoskodó" munkaadóikat! Miközben sajnálom őket, haragszom is rájuk! Haragom azonban annak szolgálatába igyekszem állítani, hogy nálunk ne száz évet vegyen igénybe modern rabszolga-sorstársaim életének jobbra fordulása, hanem a közeli jövőben megtörténjen az!


*

Meg kell tanítani ezt a népcsoportot régi-új identitására! Meg kell teremteni azokat a helyeket ismét, ahol az egyén megismerheti saját egyéni értékeit, amellyel kialakíthatja saját alkalmazkodási életképességét, ami alapja lehet minden további elsajátításnak, tanulásnak.


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket... 4. rész
  2014-09-25 18:21:34, csütörtök
 
  Meg kell könnyíteni az ÁRVA GYERMEKEK ÖRÖKBE-.FOGADÁSÁT.
Tilos kell hogy legyen az, hogy abból valaki üzleti hasznot akarjon önös érdekből önmaga számára húzni, hogy gyermekszülésre valami miatt alkalmatlanok - gyermek utáni vágyával visszaéljen!
*
Az lebegjen a szemünk előtt, hogy az ÖNHIBÁJÁN KÍVÜL ÁRVÁN MARADOTTAK is ISTEN TEREMTMÉNYEI és mindazzal az emberi tényezővel rendelkeznek, mint a teljes családba születő társaik.
Az árvákról való gondoskodás és családokban való nevelkedése legyen össz- társadalmi érdek!
*
Azoknak az újszülötteknek is fontos a vér szerinti szülei adatainak rögzítése, akikről valami miatt le kell mondania szülőanyjának és nemző apjának.
*
Vagyis, MINDEN EMBERNEK LEGYEN JOGA ISMERNIE GENEALÓGIAI - SZÁRMAZÁSI MÚLTJÁT! Még az örökbefogadottaknak is!!!

*
A törvény erejével MEG KELL TILTANI, hogy HOMOSZEXUÁLISOK - elhallgatván és tagadván a másságukat (betegségüket) - HÁZASSÁGOT KÖSSENEK - bármilyen anyagi és társadalmi előny reményében - heteroszexuális emberrel!
Meg kell tiltani a homoszexualitással való kérkedést is, így a melegfelvonulásokat. Ugyanakkor, aki homoszexuális párkapcsolatban akar élni az ellen nem lehet tenni semmit, de nem lehet megengedni, hogy ebből divatot, vagy ,,hagyományt" teremtsenek! Így, gyermeket sem fogadhatnak örökbe.
*
Indoklás: Amikor egy heteroszexuális nő gyermeket vár egy homoszexuális férfitól - védelem és gondoskodás helyett csak - kétségbeesett undorkodást kap gyermeke apjától. És örökös vádaskodást, merthogy minden egyes újabb ,,gyermekáldással" tönkreteszi a homokos apa életét!
*
Az ilyen apa örökös ,,menekülésre" kényszerül az ELVÁRÁSOK ELŐL!
*
És, mit tesz menekülés közben? ÁTHÁRÍT és ELHÁRÍT MINDEN FELELŐSSÉGET a heteroszexuális szülőre, mondván: ,,te akartál gyereket, te önként mondtál le ezzel karrierről, továbbtanulásról, mindenről, mert férjhez akartál menni és CSALÁDOT SZERETTÉL VOLNA"!
*
Ez: normális, heteroszexuális házastársaknál nem ilyen betegesen működik!
Ott ugyanis, EGYEMBERKÉNT KÜZDENEK A KÖZÖS GYERMEKÉRT, GYERMEKEKÉRT, az utódok sorsának sikeres alakulásáért.
*
Senki nem tudja elképzelni a MAGÁNYNAK azt a mérhetetlen voltát, amivel MAGÁRA MARAD A HETEROSZEXUÁLIS SZÜLŐ! Nem lehet egészséges lélekkel megélni a szülőséget és nagyon nehéz ilyen élethelyzetben egészséges lelkületű gyermekeket nevelni...


*

Az oktatásban és a művészetben tarthatatlan az az anyagias életfelfogás, hogy milliárdos értékű biztonsági berendezésekkel védjük azokat a művészi alkotásokat, melyeknek megalkotóit hagyták korábban éhen halni, vagy nélkülözni!
Ebből következően, az adott KÖZÖSSÉGNEK kötelessége TEHETSÉGEIT ,,hordozni", TÁMOGATNI, hogy AZOK a TEHETSÉGÜKET kibontakoztatván, a KÖZÖSSÉG JAVÁRA TUDJÁK ,,VISSZAFORGATNI".
Bóna Mária Ilona
.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket... 3. rész
  2014-09-25 18:20:30, csütörtök
 
  Egy életen át tartó tanulás: ÖNNEVELÉS és a "felnőttképzés"

Felnőttképzési program összeállításánál figyelembe kell venni, hogy - az élet minden követelményével és kényszerével behatárolt emberek - csaknem mindenfajta tevékenységét három alapvető tényező határozza meg:
1./ a család - legyen az meglévő vagy távlati - a házaspár és a gyermeknevelés problémái; idős, beteg szülők otthoni gondozásának összes problémája; az élet négy krízisszakaszának problémái;
2./ a szakmai munka - amelyben gondot okozhat: - a munkahely elvesztése, - a szakértelem elavulása, - a teljesítménnyel járó feszültség oldásának természetes igénye, - a rekreációra való törekvés;
3./ a jövő - helyünk megkeresése a társadalmi-gazdasági valóságban, háttér biztosítása, stabilitás, lakás, megtakarítás, elérhető célok kitűzése, részvétel egy olyan típusú társadalom építésében, amely biztosítja a jövőt és megfelel az EGYÉN vonatkozási kereteinek; a jelen fenyegetéseinek (környezetszennyeződés ártalmai, sugárszennyeződés, az emberi agresszivitás-terrorizmus, a közbiztonság hiánya, modern betegségek) túlélése.

*

1.) A családi életre való felkészítés és az egyének felkészülésének lehetőségeit társadalmi feltételeit meg kell teremteni az elkövetkezendő jövőben!
*
Itt a legfontosabb szempontok egyike, hogy ember nem alkothat nagyobbat, mint egy másik embert! Sőt, a gyermeknemzés- szülés- gondozás- nevelés nem is alkotás, hanem a teremtésben való tevőleges részvétel.
*
Minden szülőnek feladata, hogy a gyermekével ne csak az első levegővételtől, hanem a fogantatástól kezdődően együttműködjön, és együtt készüljenek a gyermek számára is sok megpróbáltatást hozó feladatra, az ÉLETRE.
*
Amíg a gyermek építi a testét, és építi a lelkét, majd a szellemét, bizony sok nehézségen megy át mind a gyermek, mind a szülő. Mindebből következik, hogy minden ÚJSZÜLÖTTNEK és GYERMEKNEK ALANYI JOGON JÁR a SZÜLŐI GONDOSKODÁS, teljes TESTI-LELKI odafordulás és JELENLÉT!

Erre az időre a társadalomnak kötelessége a gyermekéről, gyermekeiről gondoskodó szülőpárt támogatni akár erkölcsileg, akár anyagilag. Vagyis, mindaddig, míg nem valósul meg a teljes foglalkoztatottság, nem vonulhat ki az állam a gyermeknevelés költségeinek felvállalásából. Legalább annyi anyagi támogatást kell kapnia egy szülőpárnak, mint amennyit kapnak pillanatnyilag az állami gondozottak nevelését otthonaikban felvállaló nevelőszülők!
*
Tudatosítani kell a társadalom minden egyes tagjában, hogy a felnövekvő generáció termeli meg, állítja elő azokat az anyagi javakat, illetve nyújtja a szolgáltatásokat, melyekre elengedhetetlenül szüksége van minden embernek. Főleg öreg napjaikban azoknak is, akik nem tudnak, v. nem akarnak gyermeket vállalni.
Ezért, senki nem vonhatja ki magát a gyermekekről való gondoskodás anyagi feltételeinek előteremtésének kötelezettsége alól! Ilyen közteherviselésnek tartanám a gyermeket nevelők családi adózásának bevezetését.
*
A gyermeknevelés a legfelelősségteljesebb hivatás akár édes- akár nevelő szülőként vállalkozik rá valaki!
*
Nem szabad megfeledkezni arról, hogy "ideológiai válságban (is) van az emberiség, már mindent kipróbált..." csak az utódokról való gondoskodás problematikáját nem tudta még megoldani. Lehet, hogy ez lesz a veszte - mármint az emberiségnek?
Körül kellene egy kicsit nézni az élővilágban és akkor okulásul rájöhetnénk arra, hogy azok a fajok a legéletképesebbek, amelyek a legpraktikusabb módon oldották meg az utódokról való gondoskodást...

Tanulságul szolgálhat az Érintés hatalma című film - anyjuktól, társaiktól különböző fokozatokban elkülönített, megfosztott - kísérleti majmai, alanyai!
• Akár a katonai kegyetlenkedéseiben (militarizmusában), vagy politikai diktatúrák hatalmi nyomulásában (technokratizmusában) felnőtt: lelki sérülések okozta testi bajokkal (pszichoszomatikus-pszichovegetatív) zavarokkal küzdő ifjai!
• Vagy a fogyasztói társadalmak szüleiktől elidegenített, un "jó iskolákban" nevelt sikerhajhász (orientált), gyermekded- (infantilis) ifjai.
• Vagy az utcán fölnőtt, senkinek sem kellő "semmirekellő", elembertelenedett, koravén fiataljai.
*
Tehát, minden újszülöttnek az az érdeke, hogy a vér szerinti szülője gondoskodjon róla! Nyílván, aki akár analfabéta, vagy valamilyen más módon gátolt az utódairól való gondoskodásban, azt segíteni kell a többségi társadalomhoz tartozóknak és lehetőség szerint érdekeltté kell tenni ebben mindenkit.
*
Az nem lehet segítség, hogy gyermekeket szakítunk el szüleiktől, vagy szülőknek le kelljen mondaniuk gyermekeik neveléséről, mert akár a saját hibájukból, vagy önhibájukon kívül jövedelmező munka nélkül- vagy otthon nélkül maradtak!
*
Vagyis, ne az állam és intézményei vállalják át a gyermekekről való gondoskodást, hanem abban vállaljanak feladatot, hogy pl. analfabéta, többnyire cigány szülőket, nagyszülőket megtanítanak írni, olvasni... Pontosabban MEGSZERVEZIK az OKTATÁSUKAT, majd SZAKKÉPZÉSÜKET.
*
Nyílván, a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM NYELVÉNEK ISMERETE elengedhetetlenül SZÜKSÉGES ahhoz, hogy BÁRMILYEN MÁS - akár SZAKMAI - ismeretet magyarul elsajátítson bárki...
A várandósság ideje alatt minden olyan -többnyire cigány szülőpárnak lehetőséget kell adni arra, hogy megtanuljon írni, olvasni, számolni, hogy gyermekét ne analfabétaként kényszerüljön fölnevelni, hanem képes legyen az önállósulásra...KÉPES LEGYEN az ÖNÁLLÓSÁG FELELŐSSÉGÉVEL MEGTERVEZETT ÉLETPROGRAM megfogalmazására, majd MEGVALÓSÍTÁSRA.

*

Az oktatásban és a művészetben tarthatatlan az az anyagias életfelfogás, hogy milliárdos értékű biztonsági berendezésekkel védjük azokat a művészi alkotásokat, melyeknek megalkotóit hagyták korábban éhen halni, vagy nélkülözni!
Ebből következően, az adott KÖZÖSSÉGNEK kötelessége TEHETSÉGEIT ,,hordozni", TÁMOGATNI, hogy AZOK a TEHETSÉGÜKET kibontakoztatván, a KÖZÖSSÉG JAVÁRA TUDJÁK ,,VISSZAFORGATNI".

(Folyt.köv.)

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket... 2. rész
  2014-09-25 18:15:57, csütörtök
 
  A jelen embere, az EGYÉN (sejt) elsősorban magánember, aki a magánéletét általában családban éli le. A család, viszont a társadalom legkisebb egysége. E legkisebb társadalmi egység minősége meghatározója a társadalmi minőségnek.

Csak a jó családi háttér biztosíthatja az egyén számára a stabilitást, az elérhető célok megvalósulását.

Olyan jövőért érdemes élni, amelyikben az egyén MUNKÁJA révén a jövedelméből otthont tud teremteni, családot tud alapítani és születendő gyermekei számára - míg kicsik - gondoskodni tud asszonyáról, gyermekei anyjáról is - és ha megöregszik, vagy beteg lesz, akkor is EMBERI (erkölcsi- anyagi) MÉLTÓSÁGGAL élhessen. Ez a jövő!

Addig is, míg ez megvalósul, a társadalmi intézmények nem vonulhatnak ki az otthonteremtés, a gyermeknevelés- és oktatás, a betegellátás, az időskorúak gondozása költségeinek - legalább részleges átvállalásából! Pl. családi adózás bevezetése.

Egy otthonteremtési program ehhez adhatna segítséget, mert úgy adna támogatást, hogy az egyén számára megoldható legyen a lakhatás.

*

A teljesíthetetlen adóterhek miatt BEBÖRTÖNZÖTTEK, ELADÓSODOTT, HAJLÉKTALANNÁ VÁLÓ aktív korúaknak segíteni kell szintén a társadalomba, a családi életbe való visszailleszkedésben.
A börtönéveket tanulással lehetne eltölteni, majd a letelepedéshez, újrakezdéshez. A helyi HAJLÉKTALANOK számbavétele és a róluk való Szent Korona Szolgálat gondozó hálózatában tevékenykedők általi segítésének lehetséges módjait ki kell dolgozni és meg kell valósítani - azonnal!

*

A nagy-létszámú ,,kisebbséginek" nevezett cigányság számára - főleg, akik számára a családi pótlék volt az egyetlen megélhetési forrás - azonnali segítséget kell nyújtani az új értékrend szerinti szocializációhoz.
*
A Szent Korona Szolgálat helyi sejtjeinek segítségét meg kell szervezni.
*
Fel kell számolni az analfabétizmust a köreikben!
*
Addig sem tanulni nem tud, míg nem tud írni-olvasni-számolni!
*
Analfabétaként, pedig egy szakmai ismeretre sem tud szert tenni és ezért dolgozni sem tud! Ezzel nem lehet részese az önállóság felelősségével való életvitelre és a TÁRSADALOMBA való beilleszkedésre.

A nevelés oktatásban nagy fontossága van az EMBER LELKI- és TESTI voltának.
*
A jelen emberének nagy kötelessége még, hogy visszataláljon a TERMÉSZETHEZ, mert eredetileg annak része. Ezért, meg kell ismernünk azt a természeti környezetet, ami körülvesz bennünket. Meg kell ismernünk, hogy harmonikusan együtt tudjunk élni vele, óvni, védeni tudjuk azt, hogy utódaink - a jövőben élők is élvezhessék.
*
Az EMBER, minden idők embere nemcsak TERMÉSZETI LÉNY, nemcsak külső-belső fizikai-biológiai tulajdonságaival EGYEDI, egyszeri és megismételhetetlen, hanem LELKI ALKATÁVAL is az.
*
Az emberi léleknek szüksége van a hitre. Szükségünk van hitre jelenben, múltban és jövőben; hitre önmagunkban, embertársainkban, de legfőképpen a Teremtő mindenhatóságában.
A hit erejével fölvértezett, megerősödött ember nem érzi magát elveszetten egyedül ebben a globalizálódó világunkban.

A hit erejével megerősödött embert nem lehet meggátolni az önmagával szembeni igényes életfelfogás kialakításában sem!

Az ilyen ember nemcsak egyenjogú-, hanem egyenrangú polgára lehet saját hazájának.
(És, minden további, nemzetek közösségének.)

(Folyt. köv.)

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket? 1. rész
  2014-09-25 18:10:25, csütörtök
 
  Ehhez a témához Rákóczi nagyfejedelem íródeákjának bölcselkedését szeretném idézni. Mikes Kelemen 1725-ben, fiktív levelinek egyikében (LXII) írta, hogy:

,,...jól nevelt, jól oktatott eszes leány asszonnyá változván, a fiát mind jól tudja nevelni, oktatni és tanítani, és aztot tehát az ország szolgálatjára alkalmatossá tenni..."

*

Példaképpen kövessünk nyomon egy újszülött útját, attól kezdve, hogy megszületett a kórházban és már nem szakították el az anyjától...

Majd, HAZAMEGY a SZÜLŐPÁR KISBABÁJÁVAL!

*

Hát ez az, ami óriási probléma Magyarországon! Van-e hova ,,haza"vinni azt a gyermeket?

Mert, az élővilágban többnyire úgy van, hogy előbb elkészítik a születendő utód/ok számára a ,,fészket". Nálunk ez évtizedek óta úgy van, hogy előbb meg kell szülni (v. ,,vállalni" előre) a gyermeket, majd a Hivatal, a Bank... elbírálja, hogy adható-e kölcsön az építkezéshez, otthonteremtésre. (Ez olyan, mintha a madarak előbb tojnák a tojásokat, majd fészket rakva, abba összegyűjtenék a közben ,,kihűlt", tönkrement tojásokat.)
*
Nem volt ez mindig így!
*
1945 előtt voltak BÉRLAKÁSOK, amelyeket ki lehetett bérelni. Nem kényszerült bele mindenki az erején felüli építkezésbe, ,,öröklakás" -vásárlásba. Csakhogy, ezeket az bérlakásokat állami tulajdonba ,,vették" és kiutalták 1945 után... Majd, az 1960-as évekre - elfogyva a kiutalandó lakások - panelépítkezésbe kezdtek... Átmenetileg még ez is jobb volt a semminél.

Mi a tanulság? Bérlakásokat kell építeni!

Ki kell találni olyan ösztönzőket, amivel érdekeltté lehetne tenni lakásépítő cégeket bérházak építésére!

*

Itt fel kell tennem egy régóta bennem ágaskodó kérdést: az újgazdag milliárdosoknak miért nem jut, jutott még eszükbe bérházak építésébe fektetni a pénzüket? Így segítve a felnövekvő nemzedékeknek az otthonteremtésben!
*
Ugyanis, a gyermeknevelés legpraktikusabban úgy oldható meg, ha van egy gondoskodó közösség, a CSALÁD, és van egy HELY, ahol ,,otthon lehetünk benne..."!

*

Folytatva az újszülött útját, amikor is az édesanya HAZAmegy gyermekével. Vagyis, HAZAFUVAROZZA a PÁRJA - mert ideális körülmények között - ott van mellettük oltalmazó, gondoskodó szeretetével. Ez azért is indokolt, mert NINCS KISZOLGÁLTATOTTABB ÉLŐLÉNY az ÉLŐVILÁGBAN, mint az EMBERI ÚJSZÜLÖTT és az őt világra hozó NŐ! (Hiszen ahhoz, hogy egy csecsemő fel tudjon önállóan ülni, ahhoz kb. 9 hónapra van szüksége. Ahhoz, pedig, hogy felálljon 11 hónap és, hogy járni is tudjon önállóan, legkevesebb 1 évre.)

*

Nem véletlen, hogy a II. világháború előtti Magyarországon igazi KULTUSZA volt a GYERMEKVÁRÁSNAK! Az egész NAGY-CSALÁD várta ,,Isten jutalmát"! Még a LEGSZEGÉNYEBBEK is MEGÜNNEPELTÉK az ÚJSZÜLÖTT ÉRKEZÉSÉT! Sógor- sógorasszony, koma- koma-asszony, mindenki egy-emberként segítkezett, hogy a lehető legkomfortosabb körülmények közé érkezzen az új családtag!

És: a legfontosabb, hogy az egyház is ott állt, készen a fogadásra a gyermek megkeresztelésével! Akkor még az egyház a magyar falvak életében nagyon fontos szerepet töltött be. Erkölcsi normákat, szokásokat, a családi élet alakulását jelentős mértékben befolyásolva.

(Folyt. köv.)


Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az oktatás - ezen belül a felnőttképzés - ingyensségéről...
  2014-09-25 15:44:45, csütörtök
 
  Budaházy György 2014. szept. 21-i előadásában elhangzottakhoz,
http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2ldbcgid_sU
mely-szerint:
"az oktatás ingyenes volt és ezért lehetősége lett volna mindenkinek tanulni".
hozzáfűzném a következőket:
*

A velünk legnagyobb létszámú- ,,kisebbségben" élő cigányság élethelyzete - az oktatás szempontjából - pillanatnyilag az egyik legnagyobb problémánk.

*
Arról van szó, hogy évtizedeken keresztül a cigányságot önmaga mennyiségi reprodukciójára kényszeríttette a mindenkori hatalom a sajátlagos segélyezési rendszerével.
*
Holott, amikor a többségi társadalom tagjai (saját földjén gazdálkodó parasztság, a saját műhelyében dolgozó és éppen polgárosodó állapotjában lévő kézművesség) minden önálló életvitelre képes réteg elveszítette fizetőképességét, a hagyományosan cigány szakmákat gyakorlók is elveszítették azt a megélhetőségüket, ami fenn- illetve eltartotta őket.
*
Mihelyt a cigány-szakmák képviselői 1945 után elveszítették a fizetőképes keresletet a munkájukra, földönfutókká váltak.
*
Abban a pillanatban, hogy megszűntek a mezőgazdasági kis magángazdaságok és egybeszántották ezen gazdák parcelláit, nem csak az erőszakkal téeszekbe teretek lettek az un. szocializmus kárvallottjai, hanem a cigány-szakmák mesteremberei is.
*
Ráadásul, évtizedeken keresztül a többségi társadalom rovására segélyezték őket és ezzel a többségi társadalom által un. bűnbakokká váltak, akikre minden rosszat rá lehetett fogni és a népharagot ráirányítani.
*
Éppen ezért, a cigányság számára kell a felzárkózáshoz a legtöbb OKTATÁSI támogatást megadni.
*
Hiszen, ők azok akik még a 8 osztályt sem végezték el a szocializmusnak hazudott társadalmi berendezkedésben! Minek is tanultak volna tovább, ha pl. az építkezéseken ők órabérben lazább teljesítményt nyújthattak, mint "BETANÍTOTT" munkások, míg a SZAKMUNKÁSOK teljesítménybérben halálra dolgozhatták magukat, hogy a megélhetéshez szükséges minimumot megkeressék! Mert, mihelyt kiugróan magas teljesítményre volt képes valaki, azonnal SZIGORÍTOTTÁK a NORMÁT... és ezzel egy állandó ÉHBÉREN TARTOTTÁK A SZAKMUNKÁSOKAT!
*
A cigány származásúak azonban hamar rájöttek arra, hogy nem érdemes ingázni a nagyvárosokba, ha legalább 6-8 gyermeket nemzenek asszonyaiknak, akik világra hozva ezen gyermekeket, eltarthatták a családfőt az utánuk járó állami támogatásokból.

A megoldás, természetesen nem az, amit a mostani kormány hirtelen kitalált, hogy KÖTELEZŐVÉ TETTÉK az óvodába járást MINDENKINEK! Teszi ezt a hatalom azért, nehogy az EU ráfogja Magyarországra a SZEGREGÁCIÓ VÁDJÁT!!! Mindenféle, a magyarságot hátrányosan érintő feltételt szabnak ahhoz a segélyhez való hozzájutáshoz.
*
Holott, elég lenne felnőtt-képző INGYENES iskolák sorát megnyitni, hogy a cigányság köreiben felszámolják az analfabétizmust!
*
De nem úgy, ahogy azt most teszik, hogy a "munkanélküli" állásnélküli magyar diplomások is együtt tanulják a betűvetést az analfabéta cigányokkal! Csak azért, mert a hatalom - idegen érdekeket kiszolgálva - retteg a szegregációs vádtól!!!

*
Inkább beáldozzák a magyarság tanultabb munkanélkülivé és gyakran hajléktalanná váló rétegét is azzal, hogy egyformán kezelik őket, mint "munkanélkülieket"!!!
*
Mindenkit érdekeltté kell tenni abban, hogy akarja az önállóság felelősségével megvalósítható életvitelt! Még a cigányságot is!

*
Ehhez még hozzáfűzném azt a tényt, hogy Magyarországon,1990 előtt - az 1980-as évekre - pont a MUNKÁSSÁG lett a legszegényebb!
*

Báthory Zoltán: a ,,Tanulók, iskolák, különbségek (Egy differenciális tanuláselmélet vázlata)" című könyvét olvasva megtudhatjuk, hogy az 1980-as évek szakmunkás rétegének gyermekei teljesítenek a legrosszabbul az iskolákban.
A továbbtanulási arányuk egyre kisebb... Az okokat ,,kutatva" megállapítják a szerzők: a szegénységgel, az egzisztenciálisan halmozott hátrányos helyzettel magyarázhatók az ,,alul teljesítések" (vagyis: képességeik szerint többre lennének képesek). BÁTHORY ZOLTÁN olyan statisztikai adatokra hivatkozik ebben, a mások munkáját is összegző tanulmányában, melyek ezt bizonyítják.
(Megjelent: 1992-ben a Tankönyv Kiadónál.)
Ezek után már azon sem lehet csodálkozni, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebbek 20,7 %-a NEM VÉGEZTE EL A 8 ÁLTALÁNOST!!! És 1,2 %-a ANALFABÉTA volt!!!
(Egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint. (KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)
*
Nos, ez mind annak a magát szocialistának hazudó rendszernek a ,,SARA", amiben a mai napig dagonyázunk!!!


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Első lépcsőfok a Szent Korona tanhoz I.
  2014-09-23 04:33:32, kedd
 
  Kedves barátom, honfitársam, Szent Korona népe!


Talán szokatlan ez a megszólítás, de ugyanígy köszöntöm a nemrég megjelent könyvemben is az olvasót, ugyanis nekem mindenki a barátom, aki velem szemben nem ellenséges, mindenki a honfitársam, aki a Kárpát medencében született, és függetlenül attól, hogy tud-e róla, mindenki a Szent Korona tagja.

*

Ma az emberek többségének negatív véleménye van a királyság, és a Szent Korona fogalmáról. Ez nem véletlen, hiszen eddig csak ilyen információkat kapott erről a témáról. Én sem vagyok tudományos kutató, nagyon sok könyvet olvastam, és előadásokat hallgattam erről a témáról. Minél többet értettem meg a Szent Korona alkotmányából, kialakulásáról, és a Magyar történelemből, annál inkább nőtt bennem a kétségbe esés, hogy itt van a kezünkben az az alkotmány, ami minden alkalommal kivezette az országot, bármekkora bajban volt is, és ma nem ezt használjuk!

*

A Szent Korona alkotmánya hatálytalaníthatatlan, mert az egyik alapszabálya kimondja: sem a király, sem a nemzet nem határozhatja meg a Szent koronához való viszonyát! A történelmi alkotmányunkat törvényes hatalom meg sem próbálta soha hatálytalanítani, ma is érvényben van, csak nem azt használjuk. Birtokosai vagyunk, de nem a használói!

*
Mohács óta minden háborúnkat elveszítettünk, de az utána következő jog-helyreállításokban a Szent Korona-tan következtében mindig győztünk, ennek köszönhető, hogy a Magyar nemzet mindig fennmaradt, és minden sorscsapás után, (amiből pedig nagyon sok volt) nagyon gyorsan helyreállt az ország erkölcsileg, anyagilag, morálisan, és megőrizte függetlenségét.
*


Háromféle korona létezik ma a világon:

- köznapi,

- országló, és

- beavató.

*

A köznapit bármikor viselheti a király, akár papucsban is.

*

Az országlót akkor, ha az országát kell képviselnie, ez lehet saját magának készített, vagy őseitől örökölt.

*
Beavató korona viszont csak egyetlen létezik a földön, és ez a Magyar Szent Korona! Csak egyszer érintheti a király fejét, koronázáskor, (szent időben, szent helyen, szigorú előírásokat betartva). Csak a Szent Koronával megkoronázott király törvényes Magyarországon.
*

Miért szent a korona?


Szentként tisztelünk minden olyan fogalmat, tárgyat, személyt, amely mindenek felett áll, ami megtámadhatatlan, és a legnagyobb tiszteletnek örvend.

Kölcsei azt írta a Szent Koronáról:

,,Szentnek nevezék a koronát, mert a legszentebbek gondolatát köték hozzája: gondolatát a szabad nemzet egy testbe foglalásának, gondolatát az egyesült néperőnek, mely ne csak idegen bitorló, de egyes honfiak féktelensége, és hatalomvágya ellen is bonthatatlan gátat emeljen!"

*

Azért is szent, mert az első királyunkat, Szent Istvánt ezzel koronázták meg, aki halála előtt a koronát, és az országot örök időkre felajánlotta Boldogasszonynak, azóta Magyarország örökös patrónusa, védőszentje, és királynéja Szűz Mária!

*

Magyarország örökös királyság, mindegy, hogy van-e éppen földi királya, mert örökös, égi királynője van, ezt az égi szerződést földi ember nem bonthatja fel! (Regnum Marianum)!

A Szűzanya fején, az egész világon egyetlen tényleges földi koronát szabad ábrázolni:

a Magyar Szent Koronát!

Latinul a szent kifejezést úgy írják le: sancta. Ez azt jelenti, az egyház szentté avatta.

*

Ám a Magyar Szent Koronát sosem így írták le, hanem úgy: ,,sacra korona".
Ez egy magasabb minőség, nem feltételezi az egyházi szentté avatást, ez mindenek felett áll.
*




A Szent Korona tan lényege:

Magyarországon, (és társult országaiban), a hatalom csúcsán a Szent Korona áll, mint élő jogi személy, önálló akarattal bíró misztérium, mely kapocs Isten, és ember között, Ő az államiság alanya, Ö a hatalom, tulajdon, és jog forrása.

Alapja az Isteni erkölcs!

Olyan világítótorony, mely mindig megmutatja a helyes utat.

Amíg ezt használjuk, az ország fellendülőben van, ha megszakad a jogfolytonossága, (mint ma is), minden összeomlik.

A Szent Korona megosztja a saját, korlátlan hatalmát a király (fő), és a nemzet (tagok) között, egyik fél sem törhet abba a magasságba, és csak együtt hozhatnak törvényeket, mindig a már bevált, kipróbált eddigiek szellemében.
Ezt nevezik szokásjogokon alapuló alkotmánynak.
*



A Szent Korona tan kialakulásának főbb pontjai:

- a vérszerződés öt pontja,

- Szent István intelmei Imre herceghez,

- 1222-ben az aranybulla,

- Werbőczi tripartituma (hármas könyve),

- a Pozsonyi országgyűlés törvényei 1848,

- a kiegyezés törvényei 1867,

- és az 1920-as törvények.


*

Mindenek alapja a vérszerződés, mely nyugodtan állíthatjuk, hogy nem akkor és ott találták ki, azok már bevett szokásjogok voltak akkor is, tehát sok ezer éves alapja a történelmünknek.

I. ,,Azon fejedelmi személyek, akik tulajdon szabad akaratukból választották Álmost urukká, sem Ők maguk, sem a fiaik soha, semmi esetre ne essenek ki a vezér tanácsából, és az ország tisztességeiből.

II. Ameddig az Ő életük, sőt az utódaiké tart, mindig Álmos vezér ivadékaiból legyen a vezérük.

III. Ami jószágot, (vagyont) csak fáradalmaik árán szerezhetnek, mindegyiküknek része legyen abban.

IV. Hogyha valaki Álmos vezér, és a többi fejedelmi személyek utódai közül az esküvel kötött megállapodásokat meg akarná szegni, örök átok sújtsa.
V. Ha valaki utódaik közül hűtlen lenne a vezér személyéhez, vagy egyenetlenséget szítana a vezér, és a rokonai között, a bűnösnek vére omoljon, amint az Ő vérük omlott az esküben, melyet Álmos vezérnek tettek.
*


A Szent Korona tan hármas alapelvre épül.

- A királyi elv,

- demokratikus elv, és

- a keresztényi elvre.

E három összefonódó alapelv mutatja meg, hogy alakult ki, és mennyire tökéletes a történelmi alkotmányunk.

*

A királyi elv lényege, hogy a királyság, az ország rendje, virágzása a korona körül forog.

Ma úgy vernek ékeket közénk, hogy elhitetik velünk, hogy milyen nagy törés volt a Szent Istváni ,,fordulat".

Atillát minden krónikás királynak írta, sőt a világ első, és legnagyobb királya az ősapánk (Nimród) volt.

Tehát a királyság bevezetése nem volt új a számunkra.

Álmos apánk megszületését már égi jelek kísérték, és őseink tudták, hogy Ő vissza fogja vezetni a népét az őshazába.

A vérszerződés II. és V. pontja megmutatja mekkora tekintély övezte a Turul dinasztia kialakulását.

Szent István a Turul dinasztia szakralitását adta át a Szent Koronának, a későbbi királyok rá hivatkozva emelték a tekintélyüket.

A Szent Korona így túllépett a mindenkori király személyén, és önálló életre kelt.

A teljhatalom (szuverenitás) nem a királyé volt, mint a nyugati királyságokban, hanem a koronáé. Mivel nem a királyé volt az ország teljes földbirtoka, így nem alakult ki az igazi feudalizmus sem, nem alá-fölé rendeltségi viszony alakult ki, hanem mellérendelő viszony.

*

A demokratikus elv lényege: A közösség átadja a hatalom nagy részét a vezérnek, később a királynak, de nincs teljhatalma, a tanáccsal (a nemzet képviselői) közösen hozhat csak törvényeket. Egyik fél sem törhet a Szent Korona hatalmi magasságába.

Szent István az intelmek VII. pontjában írja: A tanács állít királyokat, dönti el az ország sorsát, védelmezi a hazát, csendesíti a csatát, győzelmeket Ő arat, kerget támadó hadat, behívja a barátokat, városokat Ő rakat, Ő ront le ellenséges várakat.

Tehát nem királyi tanácsról van szó, (nem a király nevezi ki a saját embereit), hanem független, demokratikus intézmény! Ebben ott kellett lenniük a történelmi családok utódjainak is. Az Árpád-ház választás útján került hatalomra, később is sokszor a tanács döntött a király személyéről. Így került hatalomra I Endre, I. Béla, I. Géza, Szent László, II. Endre. A XI. sz.-tól oklevelek bizonyítják, a tanács szerepe mindenben jelen volt, külügy, belügy, birtokadományozás.

1222.-ben az aranybullában a köznemesség hatására leírták:

"Ha vendégek, azaz jó emberek jönnek az országba, az ország tanácsának beleegyezése nélkül ne nyerjenek semmiféle méltóságot! "

Ebben a tanácsban benne voltak a csatlakozott országok vezetői is egyenlő jogokkal. A társországok a Szent Korona oltalma, és védelme alá tartozóknak kérték magukat, és szabadon gyakorolták nyelvüket, vallásukat, kultúrájukat.

Mikor a Turul dinasztia fiú ágon kihalt (1301), a Szentkorona tan teljesen kialakította már a hatalommegosztó demokratikus elveit, ennek köszönhető, hogy a következő kilenc évig, míg Károly Róbertet törvényesen megkoronázták, az ország nem omlott össze, sőt a társországok is végig kitartottak, hiszen az országot a Szent Korona tana, és a tanács vezette tovább.

Később Zsigmondot a Magyar főurak börtönbe zárták az ellenállási jogra hivatkozva, mert a király nem az ország érdekeit nézte, hat hónapig az ország tanácsa irányított. Később a Habsburg királyok alatt a tanács tartatta be a királlyal a koronázási esküjét, így őrizve meg az ország függetlenségét.

*

A keresztényi elv: Az Őseink soha nem voltak Istentelen nép! Elődeinket sokféleképpen nevezték: Szkíta, Szittya, Szaka, Sumér, Pártus, Hun, Türk, Avar. Azonos kultúrájú, nyelvű, íjfeszítő népek voltak különböző időkben, és helyeken. Zarathusztra, a Szkíta hitélet megújítója Jézus előtt 1000 -ben leírta a szeretetvallás alapjait, és pontosan megjövendölte Jézus születésének idejét, és helyét. A ,,napkeleti" bölcsek ezt pontosan tudták. Jézus apostolai közül többen térítettek Szkíta területeken, tehát Őseink ismerték a kereszténységet! Méghozzá első kézből. Ezt bizonyítják az Árpád kori mellkeresztek is. Abban az időben a kereszténységnek több ága is volt, (mint ma is a kopt kereszténység), csak így képzelhető el a ,,Szent Istváni" térítés, hogy egyik keresztényi ágból (Szkíta kereszténység), egy másik, a Római kereszténységbe vezettek át bennünket.

*

Bocsássák meg Nekem, de Én nem segítek haragudni senkinek egy másik Magyar emberre! Ezt a luxust senki nem teheti ma meg. Ma attól függ, milyen információkat kapott először valaki, az alapján keres magának ellenséget, (ősi vallás, zsidó-kereszténység). Vegyük észre, itt tudnak legjobban megosztani bennünket! Ne ellenséget keressünk egymásban (ez kinek az érdeke?), hanem azt találjuk meg, ami összeköt bennünket!

*

A vérszerződés átvezetett a Szent Istváni koron, és a mai napig erre épül a történelmi alkotmányunk!

*

Szent István három helyről kérhetett koronát.

- A Bizánci császártól,

- a Német-Római császártól, vagy

- a pápától.

Ha valamelyik császártól elfogadja, ez azt jelenti, a hűbéresük lesz, tehát elveszítjük a függetlenségünket.

A pápától kapott koronát mindenki elismeri, és függetlenséget szavatol. A pápa a koronával olyan jogosítványokat is adott a Magyar királynak, amit sem előtte, sem azóta nem kapott senki. Nemcsak a világi, de az egyházszervezési jogot is megadta. Szent László avatta szentté Istvánt, és Imrét, valamint Ő hívta össze a Szabolcsi zsinatot.

A pápa úgy küldte vissza a koronát, "Én apostoli vagyok, Ő igazi apostol".

*

Az Árpád-ház több szentet adott Európának, mint az összes királyi ház együtt. A Magyar királynak vétójoga van pápaválasztáskor, ezzel élt is Ferenc József 1903.-ban.

*

Nálunk vezették be először a vallásszabadságot, és mint a kereszténység védőbástyája háromszor a saját testünkkel védtük meg Európát! (Tatár, Török, Szovjet). Ezt még soha nem köszönte meg senki, sőt! (Trianon).

*

Szent István azzal zárta az intelmeit:

"Mindaz, amit itt összeszedegettem, jelentik a Koronát, amely nélkül sem a Földön, sem az Égben nem uralkodhatsz!"

Ő már pontosan tudta, mit jelent az Istent képviselő Korona a számunkra!

A Szent Koronában gyökerező jogrendszer, a Szent Korona tana, mindig az ország túlélési programja volt, és ma is az!

(Folytatjuk)

Vesztergám Miklós
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A lélekirtó politikáról
  2014-09-12 05:18:14, péntek
 
  Ahhoz a nemzedékhez tartozom, amelyiknek azt sulykolták már kicsi gyerekkorától, hogy milyen egy "LELKETLEN, gonosz, fasisztoid népség a magyar!"
Eleinte nem is értettem, csak később, amikor leverték az 56-os "népfölkelést" és kezdetét vette az a fajta suttyom-terror, amikor örökösen bűnbakot gyártottak a magyarság minden rétegéből...
Így érvényesült a LELKETLENÍTÉS intézményesülve az elmúlt évtizedekben.

Ha igaz, hogy Kertész Imrének - vagyis a Sorstalanság című, Nobel díjas regénye hősének - egy év SORSTALANSÁG jutott osztályrészül, akkor az is igaz, hogy évtizedek óta - a LELKETLENÍTÉS jegyében, intézményesen - SORSTALANSÁGRA kárhoztatják a magyarságot.

Sorstalanságra és lelketlenségre.

Kikre is mondja a magyar ember, hogy LELKETLEN?

LELKETLEN! Mondja a magyar ember, ha valakiről úgy gondolja, hogy ártó szándékkal tesz, vagy érez.

Ilyen lelketlen, önmagának és ezzel közvetlen környezetében élőknek is ártó szándékkal "éli", vagy inkább önpusztítja és pusztítja életét Európa szívében a magyarnak nevezett nép.
Meg is mutatkozik a halandósági rátánkban és a születések számának tragikus csökkenésében.
Miért?
Talán azért, mert 1956 után (és 2006-ban is) már megbizonyosodhatott arról, hogy nem fordulhat azok ellen, akik rá-kényszerítették és még egy kicsit sem hagyták lelkesíteni a magyarságot és amitől olyan frusztált lett, hogy tehetetlen dühében önmaga ellen fordult és fordul folyamatosan!

Bizonyság erre: az elvetélt magzatok milliói, a magas öngyilkosságok száma, az alkoholizmus, mint népbetegség és az ebből következő összes korai halálok.

http://furaila.xfree.hu/261846

Ma már ott tartunk, hogy minden magyarnak egy másik magyar a legnagyobb ellensége!

Öreg a fiatalnak, fiatal az öregnek, nő a férfinak, férfi a nőnek, kétkezi munkás a szellemi munkát végző értelmiséginek, értelmiségi a kétkezi dolgozónak, a ,,volt" nemes a ,,volt" melósnak, szülő gyermekének, gyerek szülőjének, oktató diákjának, diák tanárának. (legújabban a jobboldal a baloldalnak és fordítva) és a lelketlen hatalom, az azt kiszolgáló lelketlen bürokrácia (adminisztráció) az egész nemzetnek!

A több, mint hat évtizednyi, össznépi lelketlenségben eltöltött idő elég lehet egy nemzet életében ahhoz, hogy kipusztítsa önmagát? http://furaila.xfree.hu/261846

Úgy látszik, hiába az anyagiak gyarapítása, a műtárgyak és az egész társadalmi építmény fáradságos, véres-verejtékes építgetése, ha rossz, lelketlen alapokra idegen "kultúrákra" (materialista és a kapitalista fogyasztói társadalom "kultúrái") épült és épül!

Le kell bontani, ezt az "építményt", mert előbb-utóbb összeomlik magától és maga alá temeti a benne élőket!

Föl kell, de új alapokon építeni az új társadalmi építményt! (Szent Korona-eszme szerint.)

Ebből az építkezésből nem hiányozhat az egyetlen kohézióerő: a LELKIERŐ, amely garantáltan összetart, megtart, NEMZETTÉ egyesít (kovácsol) egy népet!"

Kodály Zoltánt hívhatjuk segítségül, aki azt mondta leendő tanítóknak, óvodapedagógusoknak és mindenkinek, akik kicsi gyerekek nevelésével foglalkoztak, hogy "Énekeljetek a gyermekeknek! Hiszen, az emberi torok, benne a hangszálak a legkézenfekvőbb emberi hangszer a világon! Mindig kéznél van és még pénzbe sem kerül!". Azt is mondta, hogy: "Ne csak külsőségekben legyen magyar a mi kis világunk, hanem a lelkek mélységéig, mert csak így lesz igazán a miénk. A lelkek mélye pedig különösképpen a zene országa." "Az az édesanya, aki énekel gyermekéhez már akkor amikor még csak a szíve alatt hordja, majd később is... a legtisztább érzelmet: SZERETET ad énekével."

Én megtettem... amit anyaként, nagymamaként megtehettem.

Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
2014.08 2014. Szeptember 2014.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 17 db bejegyzés
e év: 136 db bejegyzés
Összes: 7226 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 91
  • e Hét: 4974
  • e Hónap: 24158
  • e Év: 338658
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.