|
2008-02-24 18:09:17, vasárnap
|
|
|
|
|
|
Pesterzsébet még reménykedhet: a 3 as villamos a Topánka utcban?
2008-02-23 01:10:43 elnök
Mindössze két megállóval hosszabbítják meg 2010-ben az 1-es, illetve a 3-as villamost. A két beruházás összesen 44 milliárd forintba kerül, a pénz nagy része uniós támogatásból származik - ha az Európai Bizottság jövő év tavaszán jóváhagyja a támogatást.
A 3-as villamos Pesterzsébet központjáig való meghosszabbítása 600-700 millió forinttal kerülne többe - tudta meg az [origo].
A terveket májusig kell beadni engedélyezésre, de a rövid határidő miatt elképzelhető, hogy csak a két megállós meghosszabbítás valósulhat meg.
A 3-as villamos esetében két változat készült a vonal Pesterzsébet irányába történő déli meghosszabbítására. Az első megoldás szerint a Határ út-Helsinki út nyomvonalon a HÉV Pesterzsébet-felső állomásáig hosszabbítanák meg a villamost. Így közvetlen kapcsolat jöhetne létre a ráckevei HÉV-vel.
Az erzsébetieknek ez azonban kevésbé tetszik, ezen a vonalon ugyanis viszonylag kevesen utaznak, inkább a másik megoldást - a Török Flóris utca-Topánka utca útvonalat - tudnák elfogadni ez Pestszenterzsébet városközpontja felé haladna.
Az utóbbi megoldás az [origo] információi szerint mindössze 600-700 millió forinttal kerülne többe - ami a 44 milliárdhoz képest igen csekély többletkiadás.
A másidok változatnak látná értelmét a Veke is.
Vitézy Dávid szerint teljesen értelmetlen a vonal meghosszabbítása a Helsinki útig, mert Pesterzsébet háta mögött menne el, így ezzel semmit sem oldanának, meg csak az uniós forrásokat apasztanák feleslegesen.
Lényegesen hasznosabb lenne a Török Flóris utca-Topánka utca útvonal, hátha egyszer összekötik a felszínen a csepeli Hév végállomásával.
Valamikor a jelenlegi 3-as villamos végállomása és a helyiérdekű vasút Csepeli végállomása között járt egy vicinális, igaz, csak egy vágányon.
A járatot 1978-ban szüntették meg majd a 148-as busszal pótolták.
A busz azonban már régóta nem tudja a megnövekedett igényeket kielégíteni.
A két villamos projekt bruttó költségigénye 44,034 milliárd forint - ezt az összeget a Fővárosi Közgyűlés 2007. május 31-i ülésén el is fogadta.
"A költség azért ilyen magas, mert az előzetesen elképzelt műszaki tartalom és a projekt jelenlegi műszaki tartalma lényegesen különbözött egymástól, hiszen a pontos műszaki tartalom a részletes megvalósíthatósági tanulmány során derült ki" - áll a Főpolgármesteri Hivatal városüzemeltetési osztályának az [origo] kérdésére megküldött válaszában.
Az akadálymentesítés miatt mindkét vonal esetén új, alacsonypadlós járműveket szereznek be. Ennek költségeit ez a kalkuláció nem tartalmazza.
Az új villamosok beszerzését, valamint a kocsiszín felújítását, átalakítását más forrásból finanszírozzák - derül ki a tervekből. Jelenleg a beruházás előkészítése folyik.
Májusban a tervek véleményezését követően az engedélyezési eljárás is megindulhat. A kérelem elbírálása pozitív lesz, kiírják a kivitelezői közbeszerzési eljárást, majd pedig a nyertes ajánlattevő decemberben a konkrét munkavégzését is megkezdheti. Az Európai Bizottság pedig a jövő év tavaszán dönt arról, hogy megadja-e a beruházáshoz szükséges költségeket.
http://www.fideszbp20.hu/
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: meghosszabbítása, főpolgármesteri, meghosszabbítás, véleményezését, hosszabbítanák, finanszírozzák, végállomásával, alacsonypadlós, engedélyezésre, városközpontja, erzsébetieknek, hosszabbítják, többletkiadás, megnövekedett, munkavégzését, költségigénye, engedélyezési, közbeszerzési, feleslegesen, pesterzsébet, támogatásból, elképzelhető, beruházáshoz, reménykedhet, átalakítását, előkészítése, végállomása, milliárdhoz, változatnak, központjáig, értelmetlen, helyiérdekű, osztályának, kivitelezői, megindulhat, felújítását, 3-as villamost, pénz nagy, 3-as villamos, terveket májusig, rövid határidő, vonal Pesterzsébet, első megoldás, ráckevei HÉV-vel, vonalon ugyanis, másik megoldást, utóbbi megoldás, másidok változatnak, vonal meghosszabbítása, uniós forrásokat, jelenlegi 3-as, helyiérdekű vasút, Európai Bizottság, Török Flóris, Vitézy Dávid, Fővárosi Közgyűlés, Főpolgármesteri Hivatal,
|
|
|
|
3-as villamost, pénz nagy, 3-as villamos, terveket májusig, rövid határidő, vonal Pesterzsébet, első megoldás, ráckevei HÉV-vel, vonalon ugyanis, másik megoldást, utóbbi megoldás, másidok változatnak, vonal meghosszabbítása, uniós forrásokat, jelenlegi 3-as, helyiérdekű vasút, járatot 1978-ban, 148-as busszal, busz azonban, megnövekedett igényeket, költség azért, előzetesen elképzelt, projekt jelenlegi, pontos műszaki, akadálymentesítés miatt, kocsiszín felújítását, beruházás előkészítése, tervek véleményezését, engedélyezési eljárás, kérelem elbírálása, kivitelezői közbeszerzési, nyertes ajánlattevő, konkrét munkavégzését, beruházáshoz szükséges, meghosszabbítása, főpolgármesteri, meghosszabbítás, véleményezését, hosszabbítanák, finanszírozzák, végállomásával, alacsonypadlós, engedélyezésre, városközpontja, erzsébetieknek, hosszabbítják, többletkiadás, megnövekedett, munkavégzését, költségigénye, engedélyezési, közbeszerzési, feleslegesen, pesterzsébet, támogatásból, elképzelhető, beruházáshoz, reménykedhet, átalakítását, előkészítése, végállomása, milliárdhoz, változatnak, központjáig, értelmetlen, helyiérdekű, osztályának, kivitelezői, megindulhat, felújítását, ajánlattevő, decemberben, költségeket, megkezdheti, beszerzését, különbözött, tartalmazza, kielégíteni, nyomvonalon, információi, állomásáig, valósulhat, viszonylag, előzetesen, költségeit, járműveket, kalkuláció, villamosok, elbírálása, válaszában, megküldött, lényegesen, apasztanák, összekötik, szüntették, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 229
- e Hét: 3757
- e Hónap: 12361
- e Év: 48302
|
|
|