|
1/21 oldal
|
Bejegyzések száma: 204
|
|
|
|
2009-06-30 22:35:43, kedd
|
|
|
Július
Oroszlán, avagy Szent Jakab hava
Szent Jakab és Szent Anna hava:
++++++++++++++++++++++++++++
Szent Jakab napja július 25. Után augusztus 5-én ünnepli a katolikus egyházban Havas Boldogasszony napját, mely hagyomány szerint III. Sixtus pápa 440-ben Mária tiszteletére templommá szentelte Liberius pápa bazilikáját, azon a helyen épült fel, ahol égi jel gyanánt a legforróbb római nyárban ismételten hó hullott.
Jakab július 25-i eredete: Krisztus egyik apostola is ezt viselte, a név ősibb alakja pedig Jákób, már az Ószövetségben is előfordul.
A Biblia szerint Ábrahám fiának, Izsáknak hatvanéves korában feleségétől Rebekától ikrei születtek: Ézsau és Jákób.
Amelyik először született pozsgás és mindenestül szőrös, azután született annak atyafia, s az az ő kezével tartja Ézsaunak sarkát, azért nevezték el Jákóbnak.
Megjakabolni igét a tudós erdélyi Bod Péter latin-magyarból értelmezte: megcsalni jelentéssel.
Az Újszövetségben két Jakab van, egyik Zebedeus, másik Kleofás fia.
A régi vezetéknevekben lelhető meg Jákób: Jakó, Jakus, Jáki, Jáksi, Jakub, Jakuba, Jakabos éppúgy származéka, mint a Kabos név, s még a Kubic és a Kóbi is Jakab, ill. Jákób becéző alakja.
A július 23-i Jakab nap szentje Zebedeus halász fia, Szent János testvére volt, Péterrel együtt Jézus legkedvesebb tanítványa, akit Jánossal, az aranyszájúval együtt a Mester, Boargesz-nak, s mennydörgés fiainak neveztek. Ma is van Szentjakabfalva Veszprém megyében.
A Jakab angol megfelelője Jack, ill. Jockey.
Még a jakubinus név is Jakab származéka.
Leiter Jakab a sajtóbeli elírásokat, bakikat, főleg félrefordításokat szokták jelölni.
Leiter Jakab több, mint százhúsz éve bukkant fel a sajtóban, méghozzá a Magyar Sajtó c. lapban, mint fiatal újságíró, s kíváló humorista. Leiter Jakab német eredetiben Jakob' s Leiter: Jákób létrája.
Ézsau már nem anyakönyvezhető, de belőle alakult Izsó igen. Izsák is becéző alakból jött létre.
Ézsaiás július 6-án - a héber Jesaias név változata - máig él, 1967-ben adták szülei egy kisfiúnak. A jelentése: Isten az üdvösség, s rokonságban van Ézsauval.
Anna, a héberben alakja Hannah, azt jelenti: kegyelem, Isten kegyelme.
++++++++++++++++++++++++++++++
A Biblia szerint ő volt Mária anyja, névnapját a Szentszék csak a XVI. században tette kötekező ünneppé. Korábban is volt kultusza, a bányászok, hajósok, anyák, a házasság, az özvegyek és szegények védőszentje.
Hanna mellett az Anikó becéző alakja, Annát 1836-an, míg Anikót 1113-an kapták 1967-ben. Az Anett, Anita is e név származéka, mint a becéző Naca, Náni, Nanett, Nina, Nusi - az Annusból -, Ancsa, Panni, sőt a Csuri is - az Ancsurból -, Manci és Manyi is Annának köszönheti létét.
Idetartozik még Annabella, viselői júliusiak, azt jelenti olaszból: Szép Anna.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Az Anna és Sibilla név vegyüléséből ered, szeretetre méltó jelentéssel, Amábel skót változata. A balatonfüredi nagyszálló, az Annabella azért kapta a nevet, mert Füreden tartják július 26-án több, mint másfélszáz éve a hires Anna bálokat, amikor a bál szépének átnyújtják a győztesnek járó aranyalmát.
Tihamér július 11-én van, míg Ignác július 3l-én.
A Tihamér jelentése: csendet kedvelő. Tihanyban ugyenezt a szótőt lehet felismerni, Tihony nevű földbirtokos neve ragadt rajta, azt jelenti: csöndes, halk szavú ember.
A hónap végi Ignác latin eredetű, tűz jelentésű ignisből képzett, a latin Egnatius - Ignatius név már a II. században adott szentet a római egyháznak. A zsidóság is használja Ignácot, mégpedig Izsák név helyettesítéseként. 1967-ben 25 Ignác, 24 Tihamér volt anyakönyvezve.
Apollónia van még júliusban, mely a Napisten, Apolló nevéből keletkezett. Jelentése: Apollónak szentelt.
A sok régi Pólika, Paula, Polixénia becéző alakjai is - hajdani népszerűsége mellett szólt. 1967-ben 23-an kapták az Apollónia nevet.
Jeromos július 20-án tartja névnapját görög eredettel, a görög Hieronümosz hangtani változata, melynek jelentése: szent nevű.
Ma már komikusnak érezzük, mint a Jónást és a Tóbiást, amely héber Tóbijah név latinos formájának átvétele, szó szerint azt jelenti: Jehova jó. A Bibliának is van egy vitatott apokrif könyve - a ,,Tóbiás könyve".
Jeromost és Jeremiást 1967-ben egy fiú sem kapta.
Xénia görög eredettel július 30-án ünnepel, két kislánynak választották ezt a nevet, jelentése: vendég, idegen.
Sára július 5-i, de nem Sarolta az eredete. Sára Bibliai eredetű, jelentése: hercegnő, uralkodónő. A Sarolta ótörök eredetű személynevek sorába tartozik, s jelentése: fehér menyét. Később Károly francia női párjával, a Charlotte-tal azonosították. Becézése Sári. 1967-ben 54 kislány kapta a Sára nevet, 112-en a Saroltát.
Judit, Jutka, Juci, Ucó jelentése: Júdeából származó nő, francia változata yvette alakban Ivettnek van latinosítva. 1967-ben 2643 Judit, 30 Ivett, egy Ivette volt anyakönyvezve.
Kármen, Karméla ismert név Judithoz hasonlóan földrajzi vonatkozású, Karmel nevét őrzi, az izraeli hegységét. Ószövetség szerint e hegyre idézte meg Illés próféta istenítéletre a pogány Baál papjait, amikor imája nyomán oltárára mennyi tűz szált, s Baál prófétáit elpusztították.
A történet nyomán remeték éltek a hegyen, akikből a XII. században egy Berthold nevű keresztes lovag megszervezte a karmeliták szerzetesrendjét. A spanyol Carmen a Nuestra Senora del Carmen - Kármel hegyi Miasszonyunk - kifejezésből vált k i, héberben a jelentése: kert Kármennek. Olasz megfelelője Carmela, ill. Carmelina. Kárment 1967-ben 14 kislány kapta.
Ottó júlus 2-án ünnepel, germán eredettel becéző alakja az Otmarnak, jelentése vagyon + harcos és az Otfried vagyon + béke. Július 2-i Ottokár is, Odowadar eredetibb alakjában, jelentése: birtokot megőrző. Ottót 1967-ben 231-en választották, Ottokárt csak egy család.
Ottilia az Ottó női megfelelője. Jelentése: öröklött vagyon. 1967-ben 40-en kapták ezt a nevet.
Valter július 16-i név már Gellért püspök XI. századvégi legendájának egyik fejezetében ,,A magyarok szimfoniája"-ban előfordul Walther alakban. A német Walter jelentése: uralkodó sereg. Átkerült angolba is, a XVIII-XIX. sz. híres történeti regényírója, Walter Scott is ezt a nevet viselte. 1967-ben öt6 kisfiút neveztek el így.
Bertold július 27-i az említett kereszteslovag neve. Eredetileg Beerchtwald volt, s azt jelentette: pompával uralkodó. 1967-ben két kisfiú kapta. Ebből eredő családnevek: Berta és Bertók.
Amália július 10-én ünnepel, eredeti alakja Amalberga volt, az Amálok - gót királyi család + védelem jelentéssel bírnak.
Becéző alakja Málcsi, Máli, Málika.
Helga július 11-én tartja a névnapját, nevük jelentése: egészségese, boldog.
Ógermán eredete van, Rurik leánya viselte ezt a nevet, amit az oroszok Olgának mondanak, az orosz ortodox egyház első szentje is ő lett Szent Olga néven. Olga június 31-én van, a protestánsok viszont július 27-én tartják ezt a napot. 1967-ben 48 Helga és 134 Olga lett anyakönyvezve.
Tatjána - Tánya - sem igazán orosz. A latin Tatius, ill. Tatianus női párja. Tatius név viselője a szabinok királya, Romulus uralkodó társa volt, apa jelentésű gyermeknyelven tata származéka e név. 1967-ben ketten kapták ezt a nevet.
Jenővel szokták az orosz Eugént azonosítani, Jevgenyij nem más, mint Eugén.
Szabolcs július 17-i neve jelentése: fölötte bölcs férfiú. Szabolcs vára őrzi az emlékét, de még Tas vára is volt. Tas Szabolccsal együtt sereggel indult el a Tisza parti népeket behódoltatni. Tas vára volt Sárvár. Szabolcs Előd vezér fia volt, az Elődök július 1-én ünnepelnek, annyit jelent nevük: elsőszülött, vagy ős. 1967-ben négy fiú kapta az Előd nevet, Szabolcsot 139-en.
Zalán július 14-i, 1967-ben két kisfiú kapta ezt a nevet, nevének eredeti ejtése Salán lehetett, s azt jelentette: dobó, ütő. A Titel melletti Zalánkemén talán az ő nevét őrzi.
Magdolna, Magdaléna, Magda jeles néprajzi hagyományokat őriz, mint Illés.
Illés Bibliai eredettel bír, tüzes szekéren az égbe ragadtatott Károli Gáspár fordítása szerint. Július 20-án van a névnapja. Eredetileg Élijjáhu volt, azt jelentette: Jahve (Jehova) az én istenem. A héber szó görögben Éliás alakot vett föl, Éliásból lett Illés. 1967-ben 13-an kapták ezt a nevet. Vezetéknév Illyés alakjában gyakori.
Magdolna július 22-re esik, ami hajvágó nap is. Mária Magdolna a bibliai hagyomány folytán a fodrászok és fésűsök védőszentje lett.
Magdalombeli Máriának hívták Mária Magdalénát, Magdala városról kapta a nevét, amely a Genezáret tava mellett található.
Magdát ketten kapták, Magdolna 826 kis bölcsőben és Mózes kosárban talált tulajdonosra.
Márta július 29-én tartja névnapját, szintén héber eredettel, jelentése: úrnő. 1267-en kapták 1967-ben ezt a nevet.
Dánielt Tóth Árpád Berzsenyi c. szép versében írta meg, olyan Dánielről írt, aki magányosan élt egy barlangban. Bibliában Dániel volt egyike a zsidó ifjaknak, kiket Jeruzsálem elpusztítása után Nabukadnezár babilóniai király az oroszlánverembe vettetett. Az oroszlánveremből szabadulva álomfejtéseivel s jövendőmondásaival magas udvari rangra jutott, ő fejtette meg a falon megjelent végzetes feliratot: Mene, tekel ufarszín: megszámláltatott, megmérettetett, könnyűnek találtatott.
Július 21-én ünneplik Dánielek a névnapjukat. Dán jelentése: bíró, el pedig azt jelenti: Isten, vagyis Dániel jelentése: Isten a bírám.
1967-ben 56-an kapták ezt a nevet.
Dankó, Dános, szláv formájú Daniló és Danieli, latinus Danielisz róla kapta a nevét.
Női párja a latinos-olaszos Daniella, július 21-re esik a névnapja.
Krisztina és Keresztély július 24-én az Újszövetségi Messiás, Jézus nevének görög változata Krisztosz szóból, ami azt jelenti: felkent. Az új vallás megalapítójának nevéről nevezték híveit chirstianus-nak, vagyis Krisztust követő-nek. Krisztián a Christianusból rövidült változat, női párja Krisztina július 24-én ünnepel. 1967-ben 3 Krisztiánra 1325 Krisztina jutott.
Krisztina becéző alakja Kriszta is anyakönyvezhető.
Kinga és Kunigunda név germán eredetű, nemzetség, törzs + harc jelentéssel.
Kingát 1967-ben több, mint százan kapták, míg Kunigundát egy sem.
Kristóf július 25-re esik, Krisztián rokonságába tartozik. Kristófot eredetileg Reprobusnak, Offerusnak hívták, kánaánbeli óriás volt. Történetét a Legenda Aurea alapján a XVI. századi Érdy-Kódex
őrizte meg. Így lett Christophoros, vagyis Krisztushordozó a név jelentése. A képeken bal vállán a gyermek Jézussal, jobbjában a kihajtott és gyümölcsöt termő pálmafával ábrázolták.
Krisztoszból ered a héber Jehosua. Jesua ószövetségi megfelelője Józsua pátriárka volt, aki a Biblia szerint a Honfoglalás vezére, Mózes tanítványa volt.
Józsua anyakönyvezhető, július 22-én tartják a névnapját. A Józsa viszont
Jánosnak, Józsefnek becéző alakja.
Jókaiból két, azonos napra eső júliusi név Enyém, tied, övé női főszereplője: Szeréna. A latin eredetű név jelentése: derűs, vidám.
1967-ben Szerénát 4 kislány kapta.
Jókai regényben párja Ince, senkinek sem ártó jelentéssel latinból, az Innocentiusból rövidült. Július 28-án van a névnapja.
MTV Minerva
Szilágyi Ferenc: Sokféle neveknek magyarázata
|
|
|
0 komment
, kategória: Névnapok eredete, versek |
|
|
|
|
|
2009-06-30 18:24:11, kedd
|
|
|
S. Miklósnak és S. Gergelynek
Kozmosz Könyvek
Egyetemi Nyomda 1985.
Felelős vezető: Sümeghy Zoltán
(Ezt a könyvet 1995-ben kezdték ismételni, mely folyamatosan történt az ötvenes évektől tisztuló beat-hippi-punkrációsoknál, az egészségügy és szociális hálózat változtatásával.)
A hippifilozófiát fogalmilag nem lehet meghatározni. Ezt a filozófiát maga védi ki ellene szóló, nyilvánvaló érveket azzal, hogy nem óhajt elmélet, ideológia lenne (sőt minden ilyesmit elszántan tagad), pusztán önmaga gyakorlatát kínálja a bármilyen fogalmak helyett. A távoli, magyar szemlélő a hippi világképből először az eszme tagadásokra, elhatárolódásokra figyelhet fel.
Ez az elutasítás szinte parttalan: minden tételes nemzetrendszerre érvényes. A hippik nem követik a beatnikek ekletikus befogadását, akik ellentétes gondolatokból is gátlástalanul hasznosították a nekik tetsző filolófiát és társadalmomtudományt hárítja el, de lemond az új baloldal vezérideológiáiról is. Sartre, szervezetet társadalom közegében, az elfogadott kommunikáció szabályai szerint közvetííti fogalmait.
A tételes világkép a hippiknek utálatos. Mi eredményez méggis hippiideológiát? Két, egymástól igen távoli, de a hippivilágban otthonosan összebékülő gondolatrendszer, pontosabban, e rendszerek önkényesen aláértelmezett elemei.
Az egyik keleti filozófiák - a Zen-buddhizmus, az ősi, modernizált indiiai tanok - minden korábbinál magasabb hulláma. A hippik esetében nemcsak a magányos szemlélődés megnyugtató bölcseleteként, hanem sokkal inkább az önjavítás, az énfeladás, a másokkal való zavartalan együttélés gondolati háttereként. Szorosan ide tartozik a kábítószerek - a hippivilág leginkább az LSD - folyamatos használata és a kábítószer-fogyasztás "megideologizálása". A különféle drogok, a "fű", meg a "sav" nem pusztán élvezeti narkotikumok, a szeretettransz elérésének kívánatos és szükséges lépcsőfokai.
Néhány jellegzetes vélekedés.
Maggie Gaskin huszonkét éves hippilányt kérdezi Leonard Wolf:
"L.W.: Mi olyan nagyszerű abban a "feldobódásban", amit a methedrin vált ki?
Maggie: Csodálatos! Olyan ragyogó, boldog dolog az egész! Mikor szedni kezdi az ember és a feje oké, akkor igazán gyönyörű. Olyan boldog érzés, hogy egyszerűen elsírom magam, pedig semmi okom sincs rá, de a kisugárzások olyan borzongatóak.
L.W.: Mit értesz kisugárzásokon?
Maggie: A kisugárzásokat. Ez nem metafora. Mindenkiből más-más szinten jönnek a kisugárzások. Színek, hangok, meg ilyenek. Néha aurákat is lát az ember...
L.W.: Mit értesz aurákon?
Maggie: Ez egy szín valaki körül, kiemeli a vonásait, vagy a teste körül, vagy az arcának valamelyik része körül jelenik meg. Az első alkalommal, amikor bennem volt a sav, csodálatos smaragdzöld volt az alapszín mindvégig.
L.W.: Végzel-e gyakorlatokat, hogy eljuss ebbe az állapotba?
Maggie: Csak most fogok neki. Úgy érzem ugyanis, hogy a savval fejest ugrottam a dolgokba és még nem voltam teljesen felkészülve. Most azonban szükségem van rá, mert a sav segíti, hogy ráébredjek, Isten mindannyiunkban ott lakozik, de nem mindannyian ébredünk rá erre. És ez az, amiről az önmegvalósítás szól. Azt jelenti, hogy felismerjük: Isten egy darabkája vagyunk és ha az ember tudatosan Isten egy darabkája, akkor világos, hogy kontaktusba és összhangba tud kerülni Isten többi darabkájával is....
Sandra Butler huszonöt éves hippilány mondja Leonard Wolf magtefonjába:
"Beszedtem egy csomó LSD-t. Már szedtem egy ideje az adagot és az lett a vége, hogy meztelenül rohangáltam a műúton és teljesen lerobbantam. Anyámnak kellett eljönnie és hazavinnie. Az ember egy csomó gyönyöer dolgot egyetlen nap alatt is meg tud tanulni, egyetlen savutazáson. Csináltad ezt valaha is: levetni a ruhát az erdőben sétálni? Mikor egyedül vagyok az erdőben, az más, mint ha a többiekkel járnám a természetet. Egy új világ. Elég merész voltam akkoriban, hogy a szememmel kísérleteztem. Hallottam azokat a gyönyörű hangokat, mintha csak minden suttogta volna, hogy vegyem le a ruhám. Így hát levetkőztem és teljesen egyedül voltam, de azért éreztem, hogy a társadalom ott van az oldalvonalon. Úgy éreztem, mintha a fákkal kellene szeretkeznem, de egész idő alatt tudatában voltam a társadalomnak. És elhatároztam, hogy megszabadulok tőle...
Eszünk ágában sincs moralizálni a kábítószerkultuszt a hippimozgalom szembeötlően dekadens tüneteként említeni. De ténykérdés, hogy az LSD folyamatos fogyasztása (legalábbis a fogyasztók jelentékeny hányadára) veszélyes. A tartós hallucinogén állapot előbb tudati, majd fiziológiai károsodást okoz. William S, Burroughs, a neves regényíreó, igazán belülálló ahhoz, hogy véleményét hitelesnek fogadjuk el. Akadémia: dekondicionálás című tanulmányában így ír:
"Az erős hallucinogének: az LSD, a meszkalin, apsylocibin, a dm-N, a bannisteria caapi sokkal veszélyesebbek, semmint apostolaik beismerik. A LSD gyakran kóros rémülettel jár és már egy normális adag is okozott halált. Emlékszem, mikor egyszer Putumayóban utazgattam és egy hétig lázasan feküdtem egy Macoa nevű városkában, elmesélték nekem egy kaliforniai fiatalember történetét, aki ha jól emlékszem, diák volt és hitt a telepátiában. Lorcát olvasott és a "lélekbore"ral, a bannisteria csapival akart kísérletezni, amit a helybeli indiánok "yage"-nak hívnak és a berujo össze is kotyvasztotta főzetét, akkora adagot, amekkorát maga szokott bevenni, aki negyvenéves volt már és átnyújtotta a szerencsétlen utazónak: az pedig egyetlen iszonyú, fájdalmas sikolyt hallatott és berohant az őserdőbe. Egy kis tisztáson találtak rá, ahol görcsökben fetrengett haldokolva. A brujo ellen nem emeltek vádat, hiszen a városi ember csak azt kapta, amit kért. A gonosz vénember néhány évvel később engem is megmérgezett. Ám én emlékezve elődöm sorsára, elláttam magam hat nembutálkapszulával és húsz kodeintablettával és valószínűleg csak elővigyázatosságomnak köszönhetem, hogy még élek. Még így is órákig feküdtem kínba és rettegésbe merevedve a brujo kunyhója előtt. A különböző emberek számára elviselhető adagok nagysága erősen változik és a brujo napi adagja, amitől ő csak erőre kap, könnyen halálos lehet egy kezdő esetében. Ezek a szerek a változó nagyságú adagoktól eltekintve is nagyon különböző reakciókat váltanak ki az emberekből és ami az egyiknek biztonságos adag, veszedelmes lehet a másiknak. Az LSD folyamatos élvezete egyes esetekben őrjítő, kóros jóindulathoz vezethet, a veterán LSD-s belemosolyog az ember arcába és elfogadva olvassa arcodon gondolataidat. Mindezek a szerek tagadhatatlanul veszélyesek lehetnek és szánalmas testi és lelki állapotba juttathatják az élvezőjüket."
Tegyük ehhez hozzá, hogy az LSD-kultusz legfőbb teoritikusát, Timothy Leary mestert nemcsak a burzsoá állam osztályelnyomása juttatta börtönbe, hanem az a kétségtelen tény, hogy pszichodelikus kísérletei számos fiatalkorú megbetegedését, sikertelen és sikeres öngyilkosságát, halálát okozták. Gondolatmenetünk szempontjából az egészségügyi érveknél nem kevésbé fontos, hogy a hippiközösség, a csoporttagok közérzete szüntelenül mesterséges: művi úton, a természetes emberi állapot folytonos meghamisításával, túlcsigázásával teremtődik meg. Közel-kelet-európai szemmel nézve némiképp kiábrándító, hogy a hippik közösségi gondolkodásának és létezés-formájának a sav kell, hogy legyen az egyik fontos szabványazonosítója.
A keleti filozófiákkal társult pszichedelikus kultúra mellett kevésbé tudatosan érvényesül, de szövegelemzéssel lépten-nyomon felderíthető: a hippimanifesztumokban korunk ügyeletes diadala, a "kommunizmus gyermekbetegségének" tartó vírusa: a régi-új baloldali anarchizmus. Proudhont és Bakunyint együtt idézik Marx-szal. Sorelt Leninnel, Cohn- Benditet Castróval és Gueravával. Ebből az elegyes, ösztönös anarchista látomásból következik minden társadalmi szerkezetnek, mint intézményesült, az emberi szabadságot és az emberi önmegvalósítást gátló, személytelen totalitásnak az elutasítása: szervezett gazdasági folyamatok,az áruelemzés, árucsere, árufogyasztás utálata, s leginkább az állam, az államiság intézményének, a döntési és végrehajtási szerveknek a gyűlölete.
|
|
|
0 komment
, kategória: Beat, Hippi, Punk, Rock |
|
|
|
|
|
2009-06-30 18:16:07, kedd
|
|
|
Szoborlap.hu
100 százalékig biztos vagyok abban, hogy az internetezők ha valamit keresnek akkor a gyűjtőoldalakat is előszeretettel használják. Én is így tettem, mikor egy szoborral kapcsolatos kérdésbe szaladtam bele. Konkrétan a Szent Korona szobrot kellett megtalálom...
Sikerült rálelnem a szoborlap.hu oldalra ami egyszerűen fantasztikus, minden elismerésem a készítőké. Több mint 4000 alkotás között böngészhetünk. Az oldal nem titkolt célja, hogy minden hazai maradandó köztéri művészeti alkotást egy könnyen kereshető adatbázisba gyűjtsön.
Többféleképpen kereshetünk az alkotások között. Például a Köztér menüpont alatt, ha esetleg tudjuk melyik településen vagy budapesti kerületben található a szobor amiről több információt szeretnénk.
Minden szobor oldala a friss fotókon kívül az alkotás paramétereit, térképes megjelenítését is tartalmazza, és aki kedvet érez, akár kommentezheti is kedvenc alkotását.
A weblap mindenki előtt nyitott, egy gyors regisztrációval bárki hozzátöltheti felvételeit egy már szereplő alkotáshoz, vagy új adatlapot nyitva maga is gyűjtésbe foghat. Érdemes a kedvencek közé tenni az oldalt, mivel a weboldal örökös fejlődésben van, így hónapról-hónapra újabb funkciókkal és érdekességekkel bővül.
Aki kedvet érez egy kis kulturális csemegézésre miközben virtuálisan bejárja az ország köztereit, annak csak ajánlani tudom a szoborlap.hu oldalt!
www.szoborlap.hu
Forrás: Krisztina egypercese |
|
|
0 komment
, kategória: Szórakozás |
|
|
|
|
|
2009-06-30 18:11:09, kedd
|
|
|
Hegtetoválás és tünde-fül - Bizarr testszépítés
A különböző testszépítő, -dekoráló technikáknak számos típusa van. A régebben meghökkentőnek számító hagyományos tetoválások vagy a piercingek (testékszerek) látványa mára általánossá vált. Van kevésbé elterjedt technika is, mint például a hegtetoválás.
A hegtetoválásokat kétféleképpen készítik: metszéssel, valamint égetéssel. A metszéssel készült alakzatoknál a formát a bőr eltávolításával érik el: az előre felrajzolt területről gyakorlatilag lenyúzzák a hámréteget. Az így létrejött heg elszíneződik, majd a regenerálódás során alakul ki a végleges minta. Az égetést egy felhevített acéllap segítségével végzik. A heg - gyógyulás után - kidudorodik.
Hegtetoválást különböző afrikai törzsek és az új-zélandi maorik régóta készítenek. Hasonló mintákat Óceánia más részein is szívesen alkalmaznak. A hegtetoválás mai formája a '80-as években fejlődött ki az Egyesült Államokban, onnan terjedt át Európába.
A WEBBeteg bőrgyógyásza azt javasolja a hegtetoválásra vállalkozóknak, hogy ne végeztessék el a beavatkozást vállra, mellkasra, nyakra, mert ezeken a testrészeken általában sokkal rosszabb a seb gyógyulása, és a tervezett mintázatot jóval meghaladó, torz kép lehet a végeredmény.
Implantátumok
Van egy másik, kevésbé ismert testdíszítő művészet, mikor különböző alakú, titánötvözet, orvosi acél, szilikonalapú polimer implantátumokat ültetnek a bőr alá. Ez az eljárás hordoz magában veszélyt, a beültetett ékszer körül a szövet begyulladhat, olyankor az implantátumot el kell távolítani.
Szemtetoválás
Festék és antibiotikumos szemmosó kombinációját a szemgolyóba juttatják, a művelet után a szemfehérje az adott színben pompázik.
Extrém testkultúra
Van, hogy eltávolítanak az adott szövetből egy darabot, mondjuk szív alakban. Van, mikor nem eltávolítanak, hanem hozzáadnak a módosítani kívánt testrészhez. Így jön létre a Gyűrűk Urában látott tünde-fül.
Léteznek úgynevezett transzdermális, azaz a bőrön keresztüli implantátumok. Itt is fennáll a gyulladás veszélye.
Fontos a sterilitás!
A hasonló beavatkozásoknál nagyon fontos a sterilitás, mert a felsértett bőrön át, a beültetett implantátumok sebén keresztül nagyon sokféle baktérium, - de ami még inkább fontos - vírus kerülhet be a szervezetbe. Ilyen a hepatitisz B és C vírus és a HIV is!
A WEBBeteg szakértője szerint a másik fontos szempont, hogy az implantátumok ne legyenek allergének, mert ekcémát is kiválthatnak.
Forrás: Krisztina egypercese |
|
|
0 komment
, kategória: Szépség, fitness |
|
|
|
|
|
2009-06-30 03:15:31, kedd
|
|
|
A mai napodat Bohémség hatja át
Aranyhalak - Az aranyhalak elnyerik a negatív energiát, jelképezik a boldogságot, bőséget, és a vagyont. A feng-shui szerint érdemes belőlük egy párat tartani a bőség (pénz) sarokban. A perzsa hagyományban szintén felbukkan Noruszkor, és szerepe azonos a kínai hagyományban tapasztaltakkal. |
|
|
0 komment
, kategória: Napi harmoniakártyáim |
|
|
|
|
|
2009-06-29 21:15:01, hétfő
|
|
|
Klubból hoztam:
Az igazi nő - így mondják évezredek óta - odaadó. Ez a természetes.
De milyen az igazi férfi? Erről soha nem esik szó.
Mint ahogy arról sem, hogy odaadni magatokat egy ilyen önzetlenségre, megbízhatóságra, egy életen át tartó, hűséges szeretetre képtelen férfinek: felelőtlenség.
Minden szeretet alapja az önmagunkkal való viszony rendezése. Elsősorban önmagunkat kell megszeretni -ez minden kapcsolatunk alapja.
Szeresd a társadat, mint önmagadat - mondja Jézus.
De mi van, ha önmagamat nem szeretem? Akkor senkit sem tudok szeretni?
Ezért én híve vagyok annak - nem az örök női szerep , hanem a jelenlegi állapotok miatt-, hogy tanuljatok meg, női barátaim, egyedül lenni!
Tanuljátok meg önmagatokat megismerni.
Jól érezni magatokat nélkülünk is.
Tanuljatok meg befelé fordulni.
Saját lelketekért is élni.
Tanuljatok meg szabadnak lenni.
Ismerjétek fel, hogy az odaadás nem azonos a méltóság elvesztésével.
Tőlünk, férfiaktól ezt nem fogjátok megtanulni, mert mi már régen elfelejtettük.
A legfontosabb, amiért éltek, nem másokban, hanem bennetek van!
Méltóságnak hívják.
Élhettek másokért. Mindeneteket odaadhatjátok a gyerekekért, a szerelemért, a férjetekért, még az életeteket is odaadhatjátok - de a méltóságotokat: soha.
|
|
|
0 komment
, kategória: Lélekemelő írások |
|
|
|
|
|
2009-06-29 21:13:04, hétfő
|
|
|
Klubból hoztam:
"Egy homokszemben lásd meg a világot,
Egy vadvirágban a fénylő eget,
Egy órában az örökkévalóságot,
S tartsd tenyeredben a végtelent."
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek |
|
|
|
|
|
2009-06-29 11:19:49, hétfő
|
|
|
S. Miklósnak és S. Gergelynek
Kozmosz Könyvek
Egyetemi Nyomda 1985.
Felelős vezető: Sümeghy Zoltán
(Ezt a könyvet 1995-ben kezdték ismételni, mely folyamatosan történt az ötvenes évektől tisztuló beat-hippi-punkrációsoknál, az egészségügy és szociális hálózat változtatásával.)
A hippimozgalom azért keletkezett, létezett és halt el, mert megtagadta az adott, rajta kívül létező világot.
Ezt a megtagadott világot a hippigondolkodás részben hitelesen érzékeli, részben mitikussá növeli
A "fogyasztó", a "jóléti", az "ipari", a "posztipari" társadalom világa, hogy a modern szociológia látványos jelzőiből használjunk néhányat. Vagyis az ötvenes-hatvanas évek késő kapitalizmusa, annak is legfejlettebb változata, az amerikai minta.
Mit gyűlöl, mit tagad meg ebből a világból a hippi?
Leginkább a gazdasági alapszerkezetet. A javak megtermelésének, elfogyasztásának és újratermelésének körforgását. Természetesen a kizsákmányolás - a megtervelt javak igazságtalan elosztása - tényét, fogalmát is tudja és elutasítja. Tagadása azonban általánosabb. A hippi a szervezett munkafolyamatban is az elidegenedés ősforrását fedezi fel: emberellenesnek tartja, ha egy munkás, technikus, tisztviselő nyolc, vagy hat órában napról napra, hétről hétre, évről évre ugyanazt a fizikai, vagy adminisztratív , vagy szellemi munkafolyamatot végzi, a hét végi szabad időben ugyanolyan gépiesen újítja meg önmagát, amilyen gépiesen hét közben dolgozott, s a következő hét kezdetén gépiesen folytatja elidegenenült munkáját.
A gazdasági szerkezet bírálata így vált át egy totálissá mitizált életmód totális bírálatává. A hippi szemében a földkerekség legutálatosabb emberfajtája a square, egy magyar fordító találó kifejezésével: a polgár.Aki szorgalmasan végzi napi munkáját, mintaférj és jó családapa, jogosan bízik a fizetésemelésben, rendszeresen cseréli, egyre jobb márkára a kocsiját, bérlakásából a kertes suburbba vágyik, öltönyt, fehér inget, nyakkendőt visel, engedelmesen szolgálja alig ismert, közvetlen hivatali felettesét, az ismeretlen, közvetett főnököket meg az őket is irányító establishmentet, a Rendszert, a Létesítményt. És úgy hal meg, hogy szorgos életének értelme nem volt, nyoma sem marad.
Peter Berg (radikális hippiaktivista, korábban egy pantominegyüttes tagja, utcai színházi előadások szervezője, majd a diggermozgalom egyik megalapítója) egyebek között ezt mondja Leonard Wolf (interjúkötete A szeretetnemzedék hangjai - Voices from the Love Generation, 1969 - címmel jelent meg) magnetofonjába, 1966-ban, huszonhét éves korában:
"Úgy nőttem fel, hogy mindenki így szólított: Hé, te! El se hinnéd, hogy az emberek mennyire tehetetlenek e társadalomban. Lehetsz különc, lehetsz egyéniség, lehetsz komédiás, vagy művész, lehetsz kamasz, lehetsz asszony - de nem lehetsz ember. Nem hiszem, hogy az ember lehet a társadalmi hatalom árnyékában... Délen nőttem fel. Délen a hatalom kimutatja a foga fehérjét. Dél-Georgiában a fehér prolikat "floridai csóringereknek" hívják. Engem is kiközösítettek a társadalomból - a négernyaló, New Yor-ki jenki zsidót. Mikor még nem voltam "négernyaló" a társadalom, amelyben felnőttem, így vagy úgy, de mindig sakkban tartott. "Mit szólnál, ha egy koksz a nővéreiddel hálna?" - ez volt a nagy talány... Olyan mély belső ellentmondások feszítik ezt a társadalmat, hogy az ország a fasizmussal vált egyenlővé. A Generál Motors-i fasizmussal. Ez itt a front. Életünk forradalmi tartalmat kap a Generál Motors-fasizmus árnyékában. Reméljük, hogy leélhetjük életünket és megvédelmezhetjük. Ebben a társadalomban a kultúra törvényenkívültjei vagyunk. Az új társadalom politikai mozgatóerejévé váltunk, mert egy új civilizációt élünk..."
(Takács Ferenc fordítása)
Eddig Peter Berg, a huszonhét éves hippi: "egy hang a tömegből". Allen Ginsberg a fogalom eredeti értelmében sosem volt hippi, de nála nagyobb hatást talán senki sem gyakorolt a mozgalomra. Ginsberg, a rangos költő, a negyvenkét éves férfi Reneszánsz vagy halál című dolgozatában (pamfetjében, kiáltványában, lírai programnyilatkozatában) így vélekedik:
"....Az élet egy amerikai számára manapság dögletes közmagány Technikából Bábel tornyát emeltük magunk köré és a szó szoros értelmében a mennyek felé nyújtóztunk (lásd a Geminit), hogy elszökjünk planétánkról. Túl nagyra nőtt új, óriás népességünk gigászi fémszuperstruktúra függvénye: táplálkozása és utazása tőle függ. A bennünket körülvevő, elképesztő gépezet szabályozza gondolatainkat, érzelmeinket és érzéki benyomásainkat és egyre szorosabban bogozza ahhoz az anyagi mindenséghez fűző lelki rabszolgaságunk kötelékét, melybe a pénzünket fektettük...Hogyan változtathatnánk meg mi, amerikaiak a gondolkodásunkat? Mert ha nem változik meg, akkor gépek kérge fogja bevonni a foldgolyót, szervetlen fémköd és a vad erőszak, a tömeggyilkosságok ideje következik el. Már most is borzalmaknak vagyunk tanúi.. Mihez kezdjenek a fiatalok, akik szembetalálják magukat bolygónknak eme amerikai elképzelések szerint kialakított arculatával? A legérzékenyebbek és sokan a "legjobb koponyák" közül kivonulnak a társadalomból. Bebarangolják a nemzet testét, szüleik arcát fürkészik, hosszú Ádám-hajat hordanak, a nyomortanyák közösségétől elzarándokolnak Big Surbe és mezítelenül élnek az erdőkben, látomásra várnak, szemlélődnek és úgy laknak a Lower East Side-on, mint erdei remeték. És összesereglenek ezrével San Franciscóban, a Golden Gate Parkban, hogy kinyilvánítsák békevágyukat fantáziatüntetésben, melyek többek, mint egyszerű tiltakozások a vietnámi háború ellen. Pöttyös ruhákba, kobzosok köntösébe, udvari bolond gúnyájába öltözött fiatal férfiak és nők léggömböket visznek és táblákat: "Johnson elnök, imádkozunk éretted!", gyülekeznek, hindu és buddhista szövegeket énekelnek, hogy lecsitítsák a planetáris kocsmai verekedésbe bonyolódott polgártársaikat..."
(Bart István fordítása)
Végezetül: egy kerek (nem kerekített) hippisors az értelmiségi változatból. Modellként tanulmányozható szöveg ahogy Steve Levin, költő és a San Franciscó-Orecle egyik szerkesztője jellemzi önmagát Anne Lombard francia szociológusnőnek, 1969-ben.
"Ebben az inkarnációban harminc évvel ezelőtt születtem New York államban. Apám tudományos kutató volt a bostoni műegyetemen. Anyám a chicagói egyetemen volt professzor, angol irodalommal foglalkozott. New York államban nőttem fel. Tizenhét-tizennyolc éves koromban beiratkoztam a miami egyetemre. Közben dzsessz-zenészként dolgoztam. Tizenhat éves voltam,amikor először vettem kezembe a hangszert. Később tollat is vettem kezembe...Miami négernegyedében dolgoztam, ott is laktam, egy dzsesszklubban játszottam, ahol még egy pohárral se hajthattam le, mert ott az ember huszonegy éves korában lesz nagykorú. Olyan zenészekkel dolgoztam, mint Al Hage, Al Corsino, Cannonball Addlerly... Mire huszonegy éves lettem, ráuntam a zenére. Valahogy nem tudtam magam eléggé kifejezni benne. A Dhamnapada felébresztette bennem az érdeklődést a buddhizmus iránt, a könyvet egy buszmegállóban újítottam, zsebkönyvkiadásban. Huszonegy éves koromra már négy hónapja éltem valami nagyon fura, skizofrén viszonyban a zenével és amíg éjszakánként dzsesszzenészként dolgoztam, napközben teljesen aszkétaéletet éltem.
Leálltam a kábítószerekkel is...
Hogy mikor álltam rájuk? Mikor először iskolába mentem, füvet kezdtem szívni amphetamnokat szedtem. 55-ben még sehol sem lehetett igazi pszicjedeikus dolgokat kapni. Meszkalin volt ugyan, de keveseknek és kevés....Majd bediliztem, olyan nehéz volt a buddhista elveket összeegyeztetni azzal, amire rá voltam programozva. Be is utaltak egy New York City diliklinikára 58-ban. Húszéves voltam akkor. Vagy négy hónapig voltam ott és közben kezdtem el írni. 1959-ben, újév napján léptem le. Akkor már volt pár barátom New Yorkban a Village-ben. Írtam és közben John Mitchellel kezdtem dolgozni, a Gaslightnál és szerveztem az ottani első rendszeres versfelolvasásokat...
Ez még a beatbuli volt. Allen Ginsberg, Gregory Corso is a körünkhöz tartoztak. Aztán, vagy négy hónapra rá, hogy ezt elkezdtük, úgy alakultak a dolgok, hogy otthagytam az egészet... Aztán megjelent a könyvem, az első könyvem, én meg csak lógattam a lábamat. Körülbelül egy évig... Kábé egy évvel később a Viillage Voice nagyon szépen méltatta a könyvet. Feldobta a könyvet, vették is, csak néhány példány maradt belőle... Úgy három-négyszáz példány elment. És meg is házasodtam...
Hogy ki volt a feleségem? Egy kis nimfomániás, az volt. Három évvel volt fiatalabb nálam. Én huszonegy éves voltam, ő meg tizennyolc. Együtt mentünk keresztül az összes nehézségen és átalakuláson, míg úgy két-három év múlva elegünk lett egymás kölcsönös előmeneteleiből és el tudtunk válni anélkül, hogy a falnak mentünk volna... Aztán az élet zajlott tovább és körülbelül akkor, mikor már úgy volt, hogy szétmegyünk, ráfáztam és be kellett vonulnom a börtönbe - hat hónapra. Három évet kaptam, de mert egy rakás művész,meg író New York Cityben elkezdte verni az asztalt, hogy "nem vághatnak sittre, nagyon jó író meg minden" - ennek volt valami foganatja, úgyhogy hat hónap után feltételesen szabadlábra helyeztek.
Hogy mire fáztam rá? Marihuánát találtak nálam. És mindenféle változáson estem át. Kezdtem megszerezni a meghatalmazásomat, az asztrális meghatalmazásomat. Mikor kikerültem a sittről, huszonöt éves voltam. A huszonötödik születésnapomat a börtönben ünnepeltem. Nem is volt olyan rossz a börtön, mert rövid idő alatt valami csuda dolog történt velem. Egy héten belül, hogy bekerültem, a börtönújság szerkesztője lettem, pedig volt ott egy másik elítélt is, aki evvel foglalkozott, kilenc hónapig várt arra, hogy a szerkesztő szabaduljon és ő átvehesse a dolgot. Amikor megérkeztem a börtönbe, akkor már másfél éve dolgoztam szerkesztőként a Federick Fell Kiadónál, New York Cityben. Ezt persze gyorsan megtudták ott benn, aztán a krapek odajött hozzám és azt mondja: "Fogalmam sincs, hogy mi az a szerkesztés, szóval, ha át akarod venni tőlem, oké:" Át is vettem. Állati baróul ment, én a dolog egyik részéhez értettem, ő meg a másikhoz és nagyon jó újságot vágtunk össze. Rikers Review volt a címe, mert a műintézet a Rikers Island City Börtön volt. Akárhogy is, kinn vagyok a sittről, az első könyvem is kinn van és külön vagyok a feleségemtől. '59-ben már pszichedelikus szereket szedtem. Először meszkalint, csak annyit tudtam szerezni elsőre, hogy belebetegedtem, de igazából nem dobott fel. A fű nem tett rám pszichedelikus hatást. Most már úgy látom, hogy a fű meg a jóga között nagy az összefüggés. Pontosabban: minden a jógával áll kapcsolatban. A jóga egyesülést jelenti Istennel oly módon, hogy a kibontakozás szelleme és mindaz, amit tiszta igyekezettel tesz az ember, csupán az emberrel önmagával van kapcsolatban és ez az Isten. Isten bennünk lakik..
Véleményem szerint az ember a világegyetem felezőpontján áll. Véleményem szerint legalább annyi külső világ van, mint ahány belső, szó szerint. Véleményem szerint legalább annyi konstelláció van a bensőnkben is, mint ahány a tejútrendszerben. Véleményem szerint minden egyes sejt - a létezés szó szerint vett aspektusában - egy-egy könyvtár, mely a teljes genezis tárházát rejti magában, annak a történetnek a tárháza, mely egészen a mai napig az ember fejlődése során végbement, attól a pillanattól kezdve, hogy a villám felgyújtotta a kambrium kori tőzeget. De minden egyes sejt nemcsak egyszerűen az eddig elért tudás végösszegét tartalmazó könyvtár, hanem az az egység, az életnek az az atomja is, amelyről a Gitában Brahma azt mondja Krishnának: "Egy atom énbelőlem fenntartja az egész világmindenséget." Értelmezésem szerint ez azt jelenti, hogy azért tartja fenn egyetlen kis sejt élete az egész mindenséget, mert valamennyi sejt képes arra, hogy létezése során mindenfajta hatást átéljen, akár tudatosan, akár nem.
Egy időben azt terveztem, ha majd egyetemre megyek, asztfofizikus, vagy atomfizikus lesz belőlem, vagy valami ebből a tésztából, de rájöttem, hogy matematikával foglalkozni nem lett volna az a költői buli, ami akkoriban telezsongta a fejem, bár még nem is láttam neki az írásnak. Úgyhogy ejtettem a dolgot és most minden a legnagyobb rendben megy, mert eljutottam odáig, hogy a költészet és a spirituális elmélyülés teljes egységet alkot bennem: sikerült tökéletesen kirajzolnom a tökéletesség körét és most éppen azon a módszeren dolgozom, melyet genetikus jógának neveznek. Nem akarok belemenni a részletekbe. Tulajdonképpen a mahalilát alkalmazom a mikrokozmoszra és a genetikus jóga egész gondolatsorának a lényege az, hogy ... szóval, két kiindulási pont van: mindaz, ami a szellem világában létezik, az összes erő, akár karmának hívjuk, akár nem, az összes szellemi törvény, mindez fizikai szinten létezik. Például a karma közvetlen kapcsolatban áll Newtonnak avval az elméletével, hogy minden erőhatás egy vele egyenlő nagyságú ellenhatást vált ki. Eistein relativitáselmélete azt mutatja meg, hogy milyen is az idő valójában, ugyanakkor megmutat valamit annak a kettőségnek a feloldásából is, mely a látszat és az illúzió között feszül.Egyszóval most ezzel foglalkozom: egy tudományos, nyugati elmélettel, mely mindazonáltal közelebb visz a dolgokhoz, a ponthoz, ahol a kígyó a saját farkába harap. Ami most a fejemben forog, biztos vagyok benne, hogy másokat is foglalkoztat: talán nem is írókat, inkább jógával foglalkozó tudósokat, akik a költészet felé haladnak. Én viszont költő vagyok, aki a tudomány felé halad, de akinek van már némi múltja. Ez az én eszközöm, hogy feloldjam azt az előzetes beidegződést, amely megakadályoz abban, hogy a fátyol mögé hatoljak.
Hogy mit értek ezen? A születésemet. A fehér kórházi szobákat, a négyszögletes ajtókat a házunkban, az öltönyöket, nyakkendőket, iskolát... Véleményem szerint a fejlődés avval kezdődik, hogy az ember elmegy, továbmegy, megy...ha statikus az ember, akkor nem fejjődik. Én bizony elmentem. Már nagyon korán, tizenkét éves koromban elutasítottam ezt a középosztálybulit. Komoly összeütközéseim voltak a szüleimmel...de ez nem fontos. Inkább az, hogy a középosztálybeli zsidónak Albanyben, New Yorkban semmi dolga sincs, csak az, hogy elmegy táncolni valami gennyes zenére, s ott eszi a fene a Zsidó Közösség Központja körül. Ezt nem bírta a gyomrom, úgyhogy kinéztem magamnak egy klasszul gépesített bőrdzsekis társasásgot Albanyben, egy galerit és velük töltöttem öt-hat évet, együtt futottam velük. A galeriben az a szabály, hogy nem fogadják be rögtön az embert. Próbákon kellett keresztülmennem, ami ...már nem is emlékszem, hogy miken... talán pár verekedés, vagy egy motorbicikli-verseny, már nem is emlékszem... Betintázni, verekedést kezdeni, valami ilyesmi volt. Olyan dolog volt ez, melyet nehezen intéztem el magammal, mikor később a buddhizmussal találkoztam.
Volt egy pont, nem is tudom már, mikor, egyszóval volt egy pont, amikor azt mondtam, oké, négyszer hét az huszonnyolc. Huszonnyolc éves vagy. Itt az idő vagy köpsz az egészre, vagy leszállsz a marihuánáról. Ha továbbra is ezt a csempésző, "a heroint hol szedő, hol nem szedő, nagyon okos, de egyáltalán nem öntudatos" játékot akarod játszani, hát rajta, csináld, de jó, ha tudod, hogy így beletiporsz mindabba, amit a buddhizmus tanít. "Nem, nem érdemes!" És mindazt a hősködést és kalandot, amit korábban annyira élveztem, nem dobtam el magamtól teljesen, hanem irányt szabtam nekik. Nagyon sok energiára volt szükség, mindenféle kétségek jöttek, hitetlenkedések és csak lassan tudtam továbblépni.
De mondok egy konkrét esetet. San Franciscóban voltunk kábé másfél évvel ezelőtt és azt mondtuk: "Gyerünk a vadonba!" és a csaj meg én is eltisztultunk a vadonba. Mikor annak idején Mexikóban voltam, egy nagyon nehéz, különleges puskát vittem magammal, hogy majd vadmacskára vadászok, pedig nem is vadásztam azelőtt még soha. Szóval kinn vagyunk a vadonban és mondom: "Azt hiszem, csinálok egy-két kígyóbőr táskát meg ilyesmit" és megöltem egy kígyót. Nagyon nagy kígyó volt, volt vagy hat láb hosszú és egész vastag. Gondoltam: "Milyen szép bőre van!" Aztán nekiálltam a machetémmel, lefejeztem és rádöbbentem, hogy reszketek és belém hasított, hogy megöltem valamit, ami olyan, mint én! Teljesen lerobbantam! És rádöbbentem, hogy ez az utolsó, hogy véget vetek ennek az egésznek. Többé nem ölök meg senkit és semmit, nem veszek el életet. Nem használok fel élőlényeket a saját céljaimra, nemcsak hogy egy kígyó bőrét nem nyúzom le, de a más emberek pszichéjét sem befolyásolom a magam célja érdekében. Valószínűleg ez volt az én egyik negy pszichedelikus élményem é s abban az időben, azt hiszem, nemi s dobott fel annyira a fű...
A szerek nem feledtetik el a magányt, semmi sem távolítja el az embert a saját személyiségétől. A savval kapcsolatos egyik felismerés az, hogy a személyiség olyan kemény, mint a kagylóhéj és csak önelhatározás alapján, munkával változtatható meg. Mert leszállhat az ember a tudattalanjába és megpillanthatja annak a fának a támasztékait és gyökereit, ami a személyisége. Az ember felismeri a mindenség és a lelke közötti ökológiai egyensúlyokat...látja az ember, hogy mik a cikijei, le ugyan nem győzheti. Ez már félig annyit jelent, hogy az ember érzi: átjárja az életerő. Nem kell többé küszködnie vele, neki kell kezdenie a kimunkálásának. Nem szabad hagyni, hogy az életerő parancsoljon az embernek, egyszerűen döntetlenre kell törekedni.
Azt hiszem, a szerek élvezésének sokféle oka van. De soha nem tapasztaltam, hogy - az egy heroin kivételével - a szereket menekülésre használták volna. De nem is tud az ember semmitől sem meglógni.
Azt hiszem, a hippiközösség vagy elherdálja magát a dilizésben, vagy továbbhalad és azzá válik, ami.... történelem. Látom mindkét lehetőséget. Több szentet látok magam körül, mint ahányat valaha is láttam. Itt vannak, jönnek, többen elmennek és viszik a tudást magukkal máshová. Tényleg ez fog történni. Több szint van, Spirituális szempontból, azt hiszem, hogy az emberek elkezdenek a saját fejükben bízni és ezért nem fognak annyit cikizni a mások cikijein. Szabadabb, közvetlenebb környezet alakul ki. Az ember megkeresi magának azt a szférát, ahol avval foglalkozhat, ami neki tetszik. Nem hiszem, hogy az ember mindig dolgozni fog. Azt hiszem, betelik a pohár, azt hiszem, egy idő után senki sem fog a futószalagok mellett dolgozni, mert már nem kellenek senkinek azok az autók, amelyek lejönnek róla. Részben így fog történni. Szétolvad az egész. Az ember tele lesz a műanyaggal. Túladagolta magának... A társadalom meg fog dögleni, de az egyén él tovább. Újjászületés lesz. És ezt az újjászületést valószínűleg az fogja jellemezni, hogy szabadabbra fogják a törvényeket és alkalmazásukat. Nem lesznek törvények a szerekről meg a nemi "aberrációkról", ahogy ők nevezik. Nem lesznek törvények... a könyvekről és cenzúra sem lesz. És persze nem lesz halálbűntetés. De ez még csak most alakul. Minden most alakul. Igen. Ez nem a jövő zenéje. Az egész dolog már sínen van...
Nem, nem tartozom átmeneti mozgalomhoz. Én vagyok: Steve Levin vagyok, költő és résztvevő. És benne vagyok valamiben, ami történetesen egy mozgalom és azért nagyszerű, mert szelídebbé teszi a résztvevőket..."
(Takács Ferenc fordítása)
"Krómvilág", "plasztikvilág", "linóleum világ", műanyag világ" mondják többen is kötetünk szereplői közül az elhagyott, kinti társadalomra. A fogalmazás - mint annyiszor a hippivilágban - metaforikus: képileg kifejező, fogalmilag homályos. Az uniformizáltság,a műviség, az elidegenedés világát jelöli, amely maga mögött hagyva életmódját megváltoztatva, a hippi átlép a "szabadság birodalmába"- |
|
|
0 komment
, kategória: Beat, Hippi, Punk, Rock |
|
|
|
|
|
2009-06-29 09:12:39, hétfő
|
|
|
Klubból hoztam:
Június 29.: Péter-Pál napja, ősi ünnep, az aratás kezdő időszaka.
Szent Péter, a halászok - Szent Pál, a térítő apostol fejedelme volt, életútjuk nagyon hasonlított .
Névestéjükön szokás volt, hogy egy rúdra kötött ponttyal a halászok végigjárták a falut, másnap halpaprikással és túrós csuszával vendégelték meg az embereket.
Népi megfigyelések szerint Péter-Pál napján, más területeken Sarlós Boldoasszony napján /július 2./ "megszakad a búza", nem fejlődik tovább, kezdetét veheti az aratás.
Régen az aratás kaszával, saróval /kévéző aratás/, nehéz, keserves munkával történt, ez adta a jövő évi kenyerüket. A férfiak vágták, a nők kévébe kötötték a kalászokat, perzselő napban hajlongtak, kinn aludtak a mezőkön, hogy kora hajnalban újra kezdhessék a munkát.
Népünk nem Péter-Pálkor kezdte az aratást, ahogy a kalendárium előírta, hanem Sarlós Boldogaszony ünnep másnapján. /"nehézkes"Mária Keresztelő Szent János jövendő anyjánál tett látogatásának ünnepe./
Az arató ünnep szokásai leginkább az aratás kezdetéhez és befejezéséhez kapcsolódtak.
A betakarítás sikerességét számos szokás, szertartás segítségével biztosították.
Sarlós Boldogasszony napján szedett virágok, fűszernövények, gabonafélék szentnek számítottak, varázserővel bírtak. Ezen a napon csak jelképesen dolgoztak, a szerszámokat a templom falához támasztották, hogy a pap megáldhassa azokat. A búzából koszorúnak, szentelménynek, szobadísznek valót szedtek, melynek egyben betegség elhárító szerepet tulajdonítottak.
Az aratást másnap áhítattal folytatták, tiszta fehér gyolcsruhában, levett kalappal a búza elé térdeltek és imát mondtak. A munkát a föld keleti sarkában kezdték, az első két kévét keresztbe rakták, mely az életet jelentő új kenyérnek szólt.
Az első kéve szemeiből a baromfinak is adtak, hogy jobban gyarapodjon. Egyes területeken az arató az első kévéből a derekára kötött, hogy az a fárasztó, nehéz munka során ne fájjon.
|
|
|
0 komment
, kategória: Ünnepek |
|
|
|
|
|
2009-06-29 08:25:50, hétfő
|
|
|
"A csúnya győzelem nem dicsőség, hanem vereség." |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek |
|
|
|
|
|
1/21 oldal
|
Bejegyzések száma: 204
|
|
|
|
2009. Június
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
204 db bejegyzés |
e év: |
1940 db bejegyzés |
Összes: |
7327 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Általános (1290)
- Belső kör (6)
- Család (6)
- Munka (10)
- Haverok (2)
- Iskola (4)
- "Darabokra hullik a Biblia..:" (25)
- A lélek rajza (12)
- A Nagy Karola-rejtély (18)
- A sánta Jézus -Edom Talmud (30)
- Állaatokról (54)
- Beat, Hippi, Punk, Rock (21)
- Dalok (93)
- Egészség, betegség (155)
- Éjszakáim, álmaim (124)
- Élők, vigyázzatok (2)
- Emberi bölcsesség és ami marad (647)
- Érzelmek (102)
- Esti, Jó éjszakát versek (23)
- Fejezetek a szexualitás ... (1)
- Filmajánló (60)
- Füzes László (53)
- Földönkívüliek (7)
- Gyermekeknek (25)
- Halottak napja (8)
- Horoszkópok (9)
- Hozzátok szólok, magyarok! (18)
- Idézetek (400)
- Időjelek - Leplezés (76)
- Ismeretterjesztő (143)
- Játék a tűzzel (advent) (17)
- Karácsonyi versek (33)
- Kelet örökségek (181)
- Kéz analízis (1)
- Kínzások és büntetések (1)
- Kodály Zoltán: Forr a világ (1)
- Kohut Katalin (1637)
- Könyvajánló (35)
- Köztársaság tér 1956 (21)
- Le nem fordított versek (7)
- Lélekemelő írások (222)
- Magyar nyelv (24)
- Magyarország harmoniakártyája (37)
- Marketing (16)
- Meditációk (4)
- Napi harmoniakártyáim (369)
- Napi jóslás (87)
- Névnapok eredete, versek (18)
- Nyugati örökségek (10)
- Otthoni munka (4)
- Receptek (160)
- Rock Évkönyv 1981. (37)
- Számmisztikai elemzések (12)
- Szépség, fitness (45)
- Szólások, mondások (1)
- Szórakozás (13)
- Történetek, novellák (58)
- Újévi köszöntők (19)
- Vas-Forgószél 1945-től (65)
- Versek (358)
- Viccek (249)
- Viselkedés kultúra (10)
- Ünnepek (122)
- Zirkuli Péter: Katalin (29)
|
|
|
|
- Ma: 13
- e Hét: 13
- e Hónap: 2534
- e Év: 155376
|
|
|