Regisztráció  Belépés
kohlinka.blog.xfree.hu
Lehet, hogy fentről többet látni, de a jajszó már nem hallatszik olyan élesen. Szendrei Klaudia
1958.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Könyvet szeretnék írni! 1
  2010-03-13 08:21:47, szombat
 
 

1. lépés A bevezetés

Indítd el a saját írói blogodat! Írj arról rendszeresen, miről fog szólni a könyved, milyen karakterek lesznek benne, milyen problémákról írsz majd, tegyél be egy-egy részletet, idézetet a könyvből. Minden héten oszd meg más aspektusát a könyvnek, egyszerre mindig egy kis szeletet.

Indíts egy írói Twitter accountot, jelöld be az ismerőseidet és itt is kommunikáld, hogyan áll éppen a könyved, hol tartasz, mivel jutottál előrébb! Ajánlj olyan oldalakat, amik a témához kapcsolódnak, olyan idézeteket, amikből te is sokat tanultál, és
mindenféle más érdekes tartalmat, ami hasznos lehet a követőid számára.

Indíts rajongói klubot a könyvednek a Facebookon! Kösd össze a blogoddal a rajongói oldalt, így a blogod leglelkesebb olvasói átiratkozhatnak ide és itt is követhetnek téged.

Miért jó neked mindez? Mostanában figyelemmel követtem Donald Miller író legújabb könyvének bevezetését. Minden héten írt valamit a blogjába, a Twitteren körbeküldött 1-1 fotót olyan helyekről ahol járt, a Facebookon az aktuális élményeiről írt, amik a könyv megírása közben érték.

Minél több csatornán találkozik veled az olvasó, annál inkább mélyül a kapcsolatotok. Ha verseket írsz, néha feltehetsz 1-1 versszakot a Facebookra, ha regényt, akkor írhatsz a szereplők karakteréről, betehetsz egy-egy jól sikerült mondatot, vagy fotót egy tájról, amiről a regényben is lesz szó.

Készíthetsz videókat is, ahol a könyv egyes részeiről beszélsz. Nem kell mindent elmondanod, a cél a figyelem felkeltése, az, hogy kíváncsiak legyenek a könyvedre, hogy akarják megtudni a teljes történetet.

A másik cél, hogy kialakuljon egy rajongótábor, egy olyan csapat, akiket érdekel a könyv, akik követnek téged és akik szeretnék majd megvásárolni azt.

2. Vond be az olvasókat!

Ha már néhány hete blogolsz, kommunikálsz a Twitteren és a Facebookon, kialakul egy olyan közösség, akiket be is vonhatsz a könyv írásába. Például megszavaztathatod velük, milyen legyen az egyik karakter, vagy megkérheted őket, segítsenek elvarrni az egyik mellékszálat a regényedben,
szakkönyv esetén megkérheted őket, hogy tegyék fel a kérdéseiket a témával kapcsolatban és ezeket is megválaszolod majd a könyvben.

Ez a módszer segít, hogy ők is részesei legyenek a történetnek, magukénak érezzék a készülő könyvet, és még szorosabbra fűzzétek egymással a kapcsolatotokat.

3. Folyamatosan tudósíts a történésekről

Amikor már nagyjából elkészült a könyv, kezdj el folyamatosan hírt adni arról, mikor lesz kapható, hogyan készülnek az utolsó simítások. Írj arról, hogy most leadtad a korrektornak, hogy készül a címlap és tárgyaltál a grafikussal, hogy elmentél nyomdát látogatni stb. Drukkoljanak veled együtt, ahogy egyre közeledsz a megjelenés felé.

Folytatjuk

Forrás: www.gazdagmami.hu
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Ingyenes tanulmány marketingrő
  2010-02-27 07:33:38, szombat
 
  Ingyenes tanulmány az elektronikus direkt marketingről

Segítség a kkv-knak

Elsősorban a kis és közepes cégek eligazodását könnyíti az a díjmentesen letölthető összefoglaló, amelyet a Maxima online direktmarketing-rendszer szakemberei készítettek az elektronikus direkt marketing szabályainak változásáról.

A módosított reklámtörvény már 2008 szeptemberében életbe lépett, azonban még mindig sok cég számára okoz fejtörést. A szabályozás ugyanis nemcsak a direkt marketingre szakosodott szolgáltatókra, hanem minden vállalatra vonatkozik, így a kisebb cégeknek is ügyelniük kell a speciális előírások betartására. A rendelkezés például meghatározza, hogy a vállalkozásoknak milyen csatornákon keresztül és hogyan kell a feliratkozóktól hozzájárulást kérni saját adatbázisuk felépítése során. A törvény ráadásul a hozzájárulás meglétét visszamenőleg is megköveteli.
"A költséghatékonyság és a rugalmasság miatt sok kis cég elsősorban online marketing eszközöket alkalmaz kommunikációja során. Az elektronikus hírlevelek például kiváló csatornát jelentenek az ügyfélkapcsolatok ápolására, vagy az akciók kommunikálására. Ugyanakkor a mostani szabályozás áttekintése még a szakemberek számára sem mindig egyszerű feladat. Így jött az ötlet, hogy a törvénnyel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekről összefoglalót készítsünk"- magyarázza az elektronikus direkt marketing szabályozásáról készült anyag összeállításának hátterét Fialka Krisztina, a Maxima online direktmarketing-rendszer vezetője.

A hozzájárulástól a kiküldésig

Az összefoglaló többek között bemutatja a szabályozás főbb pontjait. Részletesen leírja például, hogy miben különbözik a címzettek kezelése cégek illetve magánszemélyek esetén, milyen csatornákon lehet szabályosan hozzájárulást gyűjteni, mit kell tartalmaznia a hozzájáruló nyilatkozatnak, illetve hogyan kell a leiratkozásokat kezelni. Az anyag emellett a kiküldés szabályozására is kitér, valamint sorra veszi az esetleges szabálysértés jogi és egyéb következményeit.

Az anyag összeállításában Fialka Krisztina mellett Kulcsár Zoltán adatvédelmi szakértő, a Privacy Policy Online Services (PPOS) vezetője is részt vett. A lista a Maximát üzemeltető Hírek Média honlapjáról tölthető le.

Forrás: www.hirekmedia.hu
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Megjelenés a Facebook-on
  2010-02-13 08:51:29, szombat
 
 

A híradások mind attól zengtek, hogy 2010 milyen új trendek éve lesz és persze mindenhol szó volt arról, hogy a közösségi média most már nem maradhat ki az éves online marketing terveidből. Csakhogy sokan azt sem tudják mihez kezdjenek vele.

Habár a Facebookra be tudod regisztrálni a cégnevedet is, mint felhasználó, de nem szép dolog cégként regisztrálni a magánszemélyek közé és ismerősöket bejelölgetni. Helyette inkább regisztrálj be magánszemélyként, töltsd ki a profilodat, majd foglald le a cégprofilodnak megfelelő oldalt.

Nem szerencsés csak domainfoglalási célzattal sok fan page-t létrehozni, inkább hozz létre egyet, amit valóban használni is szeretnél marketing célokra. Megteheted, hogy nem a céged neve, hanem a fő kulcsszavad, vagy kulcsszó párosod az adott oldal neve, így lesz keresőoptimalizálási értéke is a dolognak, de minden egyes számodra fontos szóra nem érdemes ezt megtenni (illetve csak akkor van értelme, ha aztán foglalkozol is az oldalakkal).

Hozzáteszem, nem csak a Fan Page, hanem a csoportok is érhetnek el jó eredményeket a keresők találati listáján, ezért ha több szóval szeretnél dolgozni, érdemes nekik csoportot indítani, névként pedig az adott kulcsszót megadni. Önmagában azonban ez még nem garantálja a sikert: meg kell tölteni az oldalt értékes tartalommal is. Itt linkelhetsz a témához kapcsolódó cikkeket, videókat hetente-kéthetente egyszer vagy indíthatsz pl. vitafórumokat is a témában. A cél, hogy az adott téma köré spontán klub szerveződjön, egy érdeklődői kör, akik megosztják a tapasztalataikat egymással, linkeket ajánlanak, mindent összegyűjtenek az adott témában csak azért, mert érdekli őket a téma, mert segíteni szeretnének magukon vagy másokon.
Példa: ha a vállalkozásod balatoni apartmanok kiadásával foglalkozik és a kulcsszavaid: balaton apartman, balaton nyaralás, balaton szállás, létrehozhatsz egy Balatoni nyaralás nevű oldalt. Mindenképpen kerüld, hogy ezen az oldalon állandóan direktben csak a saját szolgáltatásaidat reklámozd! Az oldalon elsősorban a balatoni és Balaton környéki programokról, látnivalókról írjál (a leírásba, valamint az Adatlapra felteheted a linkedet, szolgáltatásaid leírását, elérhetőségeidet), szolgáljon ez az oldal arra, hogy magát a Balatont, a balatoni nyaralást népszerűsítse. De mivel ez egyben a kulcsszavad is, ha valaki rákeres, nem csak az oldalt, hanem téged is megtalál majd.

A másik két kulcsszónál eldöntheted, hogy rajongói oldalt vagy csoportot hozol-e létre. Praktikus lehet a rajongói oldal, hiszen te balatoni apartmanokkal foglalkozol, tehát ezen az oldalon bejelölhetnek téged azok, akik már nyaraltak nálad, így aki megtalálja az oldalt, máris a rólad írott jó véleményekkel találkozik. Az oldal szolgálhat arra is, hogy kapcsolatot tarts a törzsvendégeiddel, valamint akciókat kínálj a követőidnek - ez a megoldás is jól működik.

A másik lehetőség, ha olyan oldalt indítasz ,,Balatoni szállás" néven, amiben a felhasználókat arra buzdítod, maguk töltsenek fel, ajánljanak egymásnak helyeket, programokat a Balaton körül, akár szállásokat is, amikkel elégedettek voltak. Igen, jól látod, akár a konkurenseidet is ajánlhatják - de a Te oldaladon!

Bizonytalan vagy abban, hogy Csoportot vagy Oldalt hozz inkább létre a Facebookon? A legjelentősebb különbség a kettő között: A csoportnál létezik ,,Bulk Invite" funkció, tehát meg tudod hívni akár az összes ismerősödet egyszerre. Ez jó lehet akkor, ha vírusmarketing célokra szeretnél használni egy csoportot, hiszen a csoporttagok újabb körüzeneteket küldhetnek ismerőseiknek a csoportról. A csoportok hátránya, hogy nem tartozik hozzájuk ,,szép" URL (www.facebook.com/ csoportneve) és statisztika, nem lehet eseményeket hozzáadni és reklámozni sem.

A Rajongói oldalnál egyenként tudod csak meghívni az ismerőseidet, viszont számos extra funkcióval.
A csoportokat rövidebb távra érdemes használni, alkalmi promóciókhoz felmérésekhez, egy-egy megvitatásához, míg az oldalakat hosszú távú kapcsolatra.

Bővebb információ a témában: www.gazdagmami.hu/blog

 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Megmondtuk?!
  2010-02-04 08:07:39, csütörtök
 
 
Egyre többen és többet beszélnek róla, hogy mennyire fontos a közösségi média. December elején láthattuk milyen erő van benne, amikor a vicces twitter válasz miatt kirúgott Vodafone alkalmazott mellé állt az “egész internet".

A legtöbb ilyen tömegeket megmozgató eset nem direkt, tudatos tervezéssel indul, és nehéz meghatározni, mi az, ami tényleg beindítja a közösségeket. Az ,,Ok, csörögjetek ránk" történet jó alkalmat adott nekünk arra, hogy egyfajta kísérletbe kezdve megtapasztaljuk, mit lehet kihozni a közösségi médiából.

Meghirdettünk egy állásajánlatnak álcázott kreatív önéletrajz pályázatot. Twitteren, facebookon, és néhány a témával foglalkozó blogbejegyzés kommentjei közt hintettük el a játék linkjét, egyrészt a jobinfo.hu-s állásajánlatot, másrészt a megajob.hu-n megírt bejegyzést.


Én személy szerint úgy érzem, sikeresnek tekinthetjük a kampányt, sokat tanultunk belőle. Rövid időn belül számos retweetet és újraosztást kapott, és jellemzően pozitív visszajelzések érkeztek.

Kicsit tartottam attól, hogy nem fog elegendő számú pályázat érkezni, főleg, hogy Karácsony előtt nem sokkal hirdettük meg a játékot, de szerencsére feleslegesen aggódtam. Igaz elég vegyesre sikeredett a mezőny, volt, aki komoly álláshirdetésnek vélte, volt, aki az önéletrajzot nem álláskeresői szempontból gondolta, de meg tudtuk mozgatni az embereket és a fantáziájukat.

Azt hiszem, hasonlóan látták ezt zsűritagjaink is:

Román Balázs, kreativ.hu:

A beérkezett pályázatok jól megmutatták, hogy manapság sok ember fantáziáját indítja be egy ilyen pozíció, de azt is, hogy a legtöbben egyáltalán nincsenek tisztában azzal, hogy vajon mitől lesz valaki megmondóember. Nem csoda, a pozíció legalább annyira nehezen körülírható, mint amennyire új. Nehéz megmondani mitől lesz valaki jó megmondóember, ahogy azt is, mitől figyelnek oda valakire és mi miatt maradnak a legtöbben a háttérben.

Cseh Balázs, b2bonline.blog.hu:

Nekem nagyon tetszett az ötlet, a megmondóemberes megmozdulás. A pályamunkák esetében én kicsit több kreativitást vártam, valahogy úgy érzem, hogy nem merték elengedni a fantáziájukat a résztvevők, de pont ezért én mindenképpen javaslom, hogy folytassátok a dolgot és legyen akár ebben a témában (online megmondó), akár más, esetleg szélesebb közönségnek is szóló témában meghirdetni újabb pályázat.
A nyerteseknek gratulálok ismételten, a prezis megoldás nekem kifejezetten tetszett!

Headhunter, headhunter.blog.hu:

Teljesen máshogy álltak a pályázók a kiíráshoz, volt aki őszinte hangulatú CV-vel, volt aki kisregénnyel, volt aki prezentációval készült. Épp ezért nehezen lehetett összehasonlítani az egyes pályamunkákat, ráadásul volt olyan pályamű, ami a megmondáshoz nem is kapcsolódott. Egy biztos: dicséretes, hogy vették a fáradtságot, az időt, és megpróbálták. Ez már egy pozitív attitűd ebben a magába roskadó társadalomban.

A pozíció, bár jelen esetben fiktív volt, úgy gondolom olyan, amit a közeljövőben egyre több cégnek kellene meghirdetnie, ha szeretne komolyan jelen lenni az online térben.
A közösségi médiának köszönhetően mára meglepően nagy sebességgel és teljesen szabadon történik az információcsere. Nemcsak komoly előnyünk származhat a jelenlétből, de komoly kárunk is, ha nem figyelünk oda.

Forrás: Krisztina egypercese
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Keresőmarketing Nap 2009
  2009-11-14 07:59:21, szombat
 
 

2008-ban az online reklámköltések 17%-át tette ki a keresőmarketing hazánkban (forrás: IAB Hungary), míg Európában ugyanebben az időszakban a maga 43%-val a legnagyobb szeletét jelentette az online piacnak.
A PPC és SEO ma már egyre többek által ismert fogalmak és alkalmazott technikák az értékesítés támogatására.
Használatuk nem kérdés, hanem kötelező.

Immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre hazánk egyetlen, egész napos, csak keresőmarketinggel foglalkozó konferenciájára, a Keresőmarketing Nap.

Hagyományainknak megfelelően a konferencia látogatói, átfogó képet kaphatnak a hazai aktualitásokról, trendekről, újdonságokról.

Ismét keynote előadást tart Erica Schmidt (Global Search Director, iProspect) a globális keresőmarketing trendekről.

A konferencia kiemelt témái:
- globális trendek, a keresőmarketing helyzete és trendjei a világban,
- hazai újdonságok,
- egy asztalnál a feltörekvő hazai keresők (Szörcs.hu, Miner.hu, Johu.hu, Bluu, Mindroom),
- esettanulmányok a hatékonyságról, a keresőmarketing helyéről a kommunikációs mixben,
- újdonságok a webanalitika területén,
- a keresőhirdetések reklámjogi kérdései,
- Van-e élet az AdWordsön túl?
- SEO guruk kerekasztal.

25 előadó, kerekasztalok és előadások.

Minden résztvevő megkapja Aarron Walter ,,Keresők és webhelyek" című szakkönyvét!

Vegyen részt Ön is a legnagyobb keresőmarketing konferencián!

Részletek és jelentkezés: www.keresomarketingnap.hu

Szakmai támogatók: IAB Hungary, MRSZ, MaKSZ

Forrás: Krisztina egypercese
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Budapest nem létezik
  2009-04-21 05:42:16, kedd
 
 


Budapest, mint márka nincs - ebből az állításból indult, és ide érkezett a Nagy Kreatív Tatami negyedik ringje. Political Capital előadás, Bojár-Braun vita.

Mi az, hogy városmárka? Miről szóljon Budapest? Mit csinált Bojár Iván András, városarculati tanácsnok az elmúlt két évben? Nagyjából ezekkel a kérdésekkel foglalkozott a Nagy Kreatív Tatami negyedik ringje, amelyet Brauer András és Ferenczi András, a Political Capital (PC) két tanácsadójának közös előadása nyitott.

A prezentáció nagyjából megegyezett a tavaly májusban bemutatott, Budapest márkaképéről és lehetőségeiről szóló kutatással. Ennek az egyik fő tanulsága, hogy a városról totálisan mást gondolnak az itt élők és az idelátogató külföldiek. A fővárosiak például állandóan szidják a tömegközlekedést, ezt a szolgáltatást a külföldiek nagyra értékelik. A magyarok magukat vendégszerető népnek tartják, ehhez képest az ide látogatók első benyomása pont ennek hiányáról szól.

Az előadók szerint a fővárosról kialakult negatív képet kommunikációval lehetne befolyásolni, de ez eddig nem valósult meg. Ennek fő oka az önkormányzati rendszer: Budapest 23 kiskirályság. A PC szakértői a lehetőségekről is beszéltek, szerintük például érdemes lenne jobban tudatosítani a város történelmét, Berlinről például a legtöbbeknek a fal, a kettéosztottság jut eszébe és ez könnyíti a beazonosítást.

Az előadók arra jutottak: Budapestnek első körben azt kellene eldönteni kivel, milyen területen és hogyan kívánja felvenni a versenyt. Ez szerintük eddig nem történt meg.

7+3 pillér
A forgatókönyv szerint ekkor következett volna a vita, ezt azonban kicsit tolni kellett, mert Bojár Iván András, a Fővárosi Önkormányzat városarculati tanácsnoka számos slide segítségével kívánta bemutatni, mit tettek az elmúlt két évben. Kiderült, hogy kutattak, elemeztek, terveztek és elkészült egy logó is.

"A kivel kellene versenyezni kérdésre megvan a válasz" - reflektált Bojár a PC előadásra. "Globális téren versenyzünk minden nagyvárossal, a milyen területen kérdés sem kérdés, mert turisztika és befektetések területen egyaránt. A hogyant nem én fogom megmondani, ezt közösen kell kitalálni, önkormányzatoknak, politikusoknak és civileknek" - mondta Bojár.

Budapestnek tíz megtalált márkapillére közül hét organikus - adott - érték, három indukált - elérendő - érték. A legmeghatározóbb érték a város látványa. Budapest a Duna fővárosa. Ezt követően az előadó végigvette a további fontos értékeket (korábbi cikkünkben olvashat róluk). Az előadás végén Bojár megfogalmazta az igényeket is. Eszerint Budapestnek dinamikus gazdasági központnak kell lennie, nagyon fontos lenne, hogy a főváros Közép-kelet Európa oktatási fővárosa legyen valamint az is, hogy Budapest vonzza a kreatív iparágakat.

A városarculati tanácsnok ezzel szemben azt is elmondta, hogy jelenleg ahány főosztály van a fővárosi önkormányzaton, annyiféleképpen használják a levélpapírt, a fejlécet és a logókat, ezek most egységesednek. Azzal Bojár is egyetértett azzal, hogy a 23 kiskirályság létrehozása a rendszerváltás után nagy hiba volt.

De akkor mi legyen?
Braun Róbert, a Braun & Partners ügyvezetője szerint egy városnak akkor lehet erős márkája, ha az ott lakók szeretik, márpedig nem ez a helyzet. Bojár ezzel nem ért egyet, mert szerinte ez nem annyira lényeges, Rómát sem szeretik a lakók, a külföldiek mégis imádják.

Braun szerint nem a kifogásokat kell keresni arra, hogy miért nincs városmárka, hanem szakértőket kell keresni, akik felépítik a városmárkát. "A politikusok képtelenek erre, de vannak szakértők, akik képesek" - mondta Braun, aki szerint nem jó a helyzet: mindent ki lehet dobni, ami van, mert minden érdektelen. A fürdővárosság, a Duna fővárossága, a zene, a kultúra városa stb. mind rossz megközelítés.

"Le kellene számolni az illuziókkal, Budapest nem lehet a fürdők városa, ha a lakosság döntő többsége soha nem jár fürdőkbe, nem mellesleg azért, mert a fürdők bezárnak este hatkor, ami egyáltalán nem passzol az emberek életmódjához" - folytatta Braun. Szerinte az is téves koncepció, hogy sok különböző értékre lehetne építeni. "Budapest semmiben nem különleges. Nincs olyan márka, amely a nem megkülönböztetésre épül" - tette hozzá Braun, aki azt javasolta, hogy a jól működő mikroközösségeket lokális sikeres történeteket kellene megvizsgálni és megnézni, mi az ami miatt működnek a dolgok.

Mindenki tehet róla
Erre Bojár azzal válaszolt, hogy szerinte hiába vannak közösségek, ezekre nem lehet márkát építeni. "Kevés közösség van. Nincsenek civil közösségek. Ez sajnos el lett rontva, tenni kell azért, hogy ne így legyen" - mondta a tanácsnok.

Arra a moderátori kérdésre, hogy minek kellene történnie, hogy az emberek szeressenek itt élni, nem kapott értelmes választ a közönség. Braun szerint a márkaépítés húzó erővel bír. Ha a főváros egy vonzó márkává válik, akkor van esély arra is, hogy az itt élők megszeressék a várost.

Bojár egy jogos, de nehezen megszervezhető felvetéssel kezdte: "Be kell tiltani a telet. Nyáron mindenki jobban szeret itt élni, mint télen." Majd arra utalt, hogy Budapest megszeretése nem megy egyik napról a másikra, az elmúlt két évben sikerült valamit letenni az asztalra, van egy arculat legalább, ha sikerül egységesíteni, akkor talán mindenkinek jobb lesz.
Még több hír a Kreatív Online-on

Forrás: Egyperces
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Pr-témájú pályázat
  2009-04-16 11:35:58, csütörtök
 
 



Média és marketing, április 16

Pr-témájú szakdolgozatokkal lehet pályázni
A diplomavédésen kívül pályázaton is részt vehetnek a public relations témakörben írt szakdolgozatok, ugyanis a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) pályázatot írt ki ,,Az év pr-szakdolgozata" címmel.

Az MPRSZ azzal a céllal hirdette meg az ,,Az év pr-szakdolgozata" című pályázatot, hogy a kommunikáció vagy pr-szakos hallgatók számára bemutatkozási lehetőséget biztosítson a szakmában, emellett pedig azt is szeretnék, ha a pályázat ösztönözné a diplomamunkák szakmai minőségének javulását is.

A pályázatot két kategóriában hirdették meg: az egyikben az év nappali/levelezős képzésének, a másikban pedig az év szakirányú továbbképzésének pr-szakdolgozatát keresi a szakmai szövetség.

Az MPRSZ pályázatán azok vehetnek részt, akik idén védik meg szakdolgozatukat public relations té-makörben, illetve, akik a public relations valamely szakterületét - CSR, hírnév-menedzsment, kockázatkezelés, válságkezelés, kríziskommunikáció, issue management - dolgozták fel diplomamunkájukban.

A benevezett szakdolgozatokat a MPRSZ bíráló bizottsága, a szakterület szakemberei fogják elbírálni. A legjobbnak ítélt dolgozatokat a szövetség a honlapján megjelenteti, és szerzőik számára díjmentesen teljes jogú tagságot biztosít a szövetségben egy éves időtartamra.

A legkiválóbb szakdolgozat írója elnyeri a MPRSZ ,,Legfigyelemreméltóbb pályakezdő" elismerő díját.

A szövetség lehetőséget nyújt a bizalmas minősítésű szakdolgozatok pályáztatására is, a pályázónak ebben az esetben biztosítania kell egy nyilatkozatot a titkosítást kérő fél részéről, hogy a bíráló bizottság elolvashatja a szakdolgozatát.

A leadási határidő május 15-e.
Még több hír a Kreatív Online-on


 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Nyári fesztiválok katalógusban
  2009-04-10 06:07:51, péntek
 
 



Egy katalógusban az összes nyári fesztivál
A nyári fesztiválokat és gasztronómiai rendezvényeket gyűjti össze a Kreatívot kiadó Professional Publishing Hungary (PPH) gondozásában megjelenő 2009 Nyári Fesztiválkatalógus. A döntéselőkészítőnek szánt ingyenes kiadványt 300 ezer példányban májusban terjesztik.

Magyarországon első alkalommal jelenik meg egy olyan kiadvány, amely a magyarországi nagy és kis fesztiválokat, valamint a gasztronómiai rendezvényeket összegyűjtve kínálja az olvasóknak. A 2009 Nyári Fesztiválkatalógus célja a döntéselőkészítés, célcsoportja pedig a 15-35 éves fiatalok.

A külföldi minta alapján készülő Fesztiválkatalógus százoldalas kiadvány lesz és 300 ezer példányban májusban jelenteti meg a PPH. A terjesztésben országszerte a Magyar Posta (MP), a szórakozóhelyeken a Don't Panic segít, de jut a katalógusból 791 közép- és felsőfokú intézménybe is.

A Fesztiválkatalógus megjelenését több szponzor támogatja, az MP-n kívül az OTP, a Magyar Telekom, a TV2 és a Coca-Cola.

Nagy Andrea a TV2 marketing és kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: ,,Azért támogatjuk a Fesztiválkatalógust, mert szenvedélyünk a szórakoztatás a képernyőn és azon túl is. Számtalan klasszikus művészeti és populáris szórakoztató rendezvényt támogatunk, köztük jó néhány nyári fesztivált, koncertet is. A katalógust nagyon jó ötletnek tartjuk - ilyen formában, ennyi információval egy helyen még nem találkozhattunk. Öröm lesz majd olvasni a jobbnál jobb rendezvények tömkelegéről, és külön kihívás lesz ezt egy olyan célcsoporthoz eljuttatni, akik nem tradicionális médiafogyasztók."

Tóth A. Péter, a T-Mobile és a T-Home márkák szponzorálási vezetője pedig azt mondta, hogy a Magyar Telekom azért támogatja a Fesztiválkatalógus megjelenését, mert egyrészt a T-Home és a T-Mobile több olyan esemény szponzora, ami helyet kap a kiadványban - ilyen a Balaton Sound, a debreceni Campus fesztivál, vagy akár a Gyereksziget -, másrészt érdemesnek látták, hogy ne csak a nyári programok, hanem a ,,fesztivál ajánló"támogatása révén is erősítsék márkáik jelenlétét, az ,,Együtt. Veled" élmény érzést.

A Fesztiválkatalógus nemcsak a fesztiválok programját közli, hanem szerkesztőségi tartalomként olyan hasznos információkat is kínál, hogy hogyan lehet a helyszínre jutni, mennyibe kerül a jegy, mit vigyen magával a fesztiválozó, és ha unalmas a rendezvény, akkor milyen lehetőségeket kínál a környék.


(Forrás: Kreatív Online)
Hírek a média és marketing világából

Forrás: Egypercesek
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Megújul a djuice
  2009-04-09 12:22:25, csütörtök
 
 



Média és marketing, április 9.

"Túl cool" volt eddig a djuice
Idősebb és átlagosabb közönséget céloz a jövőben Magyarországon a Pannon fiataloknak szóló márkája, az eddig ,,túl cool" djuice arculatot is cserél. Hamarosan mobilos közösségi szolgáltatások és fizetős zeneletöltési lehetőség is indulnak.

Úgy tűnik, véget ért az SMS Bandikkal és Mobiltornákkal fémjelzett korszak a 430 ezer ügyfelet számláló djuice-nál. A Pannon fiataloknak szánt márkája a jövőben érettebben és idősebbekhez szeretne szólni.

A szolgáltató kedden sajtótájékoztatón mutatta be az egyetemisták internetezési szokásairól készített kutatását, egy új ,,hívd-a-haverokat-olcsón" ajánlatát és a markánsabb régi logót váltó új, kristályt formázó emblémát. Azonban mint Morten Saugnes, a djuice magyarországi igazgatója és Haakon Dahl, a djuice globális kreatívügynökségének vezérigazgatója a Kreatívval megosztotta, nem pusztán arculatváltásról van szó, de a stratégia és a márka megváltozásáról is.

Egyszerűen túl cool
,,Érettebb hangot szeretnénk használni" - összegezte a kommunikációs irányváltást Morten Saugnes a Merlin Színházban tartott sajtótájékoztató után, az udvaron ülve.

,,A djuice eddig a véleményvezérekhez beszélt, és nem a teljes célcsoporthoz. Ezzel talán túl célzottak voltunk, ennél most szélesebb körhöz szeretnénk szólni" - magyarázta. ,,Néha egyszerűen túl cool volt a kommunikációnk, és emiatt az átlagos fiatalok nem tudtak kapcsolódni a márkához. Volt, hogy túl extrémek voltunk, elmentünk a coolság irányába ahelyett, hogy inkább relevánsak lennénk. Úgyhogy most újrapozicionáljuk a márkát."

A 15-25 éveseknek szóló márka fő célcsoportja mostantól a 20-22 éves diákok lesznek, és ehhez a djuice-t is hozzáöregítenék. A szlogen például ,,Beszélj. Klikkelj. Mozdulj rá!"-ra változik, és idősebbek lesznek a reklámokban megjelenő szereplők is. ,,Gyerekesnek lenni mindig veszélyes, mert egy gyerekes márka senkinek sem vonzó, különösen nem 18-25 éveseknek" - csatlakozott a magyar igazgatóhoz Haakon Dahl, a djuice globális vezető kreatívügynöksége, az oslói Kitchen Leo Burnett vezérigazgatója is. (A szakemberrel külön interjút is készítettünk.)

A fenti arculatváltó szpotok és az új logó mellett a megújulás első jele a djuice City nevű ,,élménymegosztó" microsite, amelyen az odalátogatók kevésbé ismert tippeket oszthatnak meg arról, mi mindent lehet kezdeni a városokban - belvárosi folyóparti piknikektől kezdve olyan strandokig, ahova be lehet lógni éjszakánként. Az oldal egyben a djuice CSR-tevékenységének is része, ugyanis a látogatók városaiban önkéntes munkával megoldható problémákat vagy fejleszthető dolgokat lehet felvetni rajta, a legjobbak mögé pedig a márka is odaáll.

A magyar kreatívügynökség, a Leo Burnett Budapest és a Carnation online ügynökség együttműködésében született oldal a logónál is jobban mutatja a korábbi koszosabb és alternatívabb arculattal való szakítást. A beküldött tippeket egy rikítóan élénk, rajzfilmszerű Flash-város buborékjaira kattintgatva kell levadászni. (Ez amennyire játékosnak tűnő ötlet, annyira zavaró is, ugyanis lehetetlen város, újdonság vagy bármi szerint keresni a beküldött dolgok között, ami vastagon a visszatérő használat ellen szól.)

A djuice City ötlete a négy új márkapillér egyikére épül: ezek a városi élet mellett az oktatás, a sport és a zene lesznek, a márka üzenete pedig mostantól - a globális vonalnak megfelelően - az: ,,a jó dolgok itt történnek" (,,good stuff happens here").

Közösségi dolgok mobilon
A djuice-t elsősorban önálló, teljes értékű márkaként, és nem a Pannon csalibrandjeként fogják fel, így a szolgáltatásokban is változtatnának a márka jelentésén. ,,Immár nem csak hangszolgáltatást és olcsó sms-eket kínálunk, de az adatszolgáltatások révén olyan termékeket is, ami igazán találkozik a fiatalok igényeivel" - mondta Morten Saugnes, arra a sajtótájékoztatón bemutatott prezentációra utalva, amely a magyar egyetemisták körében vizsgálta az internetezési szokásokat, és nem túl váratlan módon arra jutott: sokat blogolnak, képmegosztanak és chatelnek valamilyen módon.

A most megjelenő adatcsomagok mellett ez azt is jelenti, a djuice hónapokon belül maga is valamiféle mobilon elérhető közösségi/médiamegosztó szolgáltatást indítana. ,,Ha meg tudjuk győzni őket, hogy ezeket a szolgáltatásokat egyre inkább a mobiljukon vegyék igénybe, az bevételi lehetőséget jelent számunkra" - mondta Morten Saugnes, de a részletekről egyelőre nem akart beszélni.

Az még nem dőlt el, hogy a jövőbeli közösségi valami elérhető lesz-e valahogyan nem djuice-osoknak, vagy pusztán a márka ügyfelei között szeretnék felfuttatni. Az viszont biztos, hogy merész módon fizetős szolgáltatásként indítanák el. ,,Nagyon érdekes terveink vannak a következő hónapokra, csak nem szeretnénk minden szolgáltatást egyszerre elindítani, mert túl sok mindent zúdítanánk az ügyfelekre. De a szolgáltatások egy részét már kipróbáltuk más piacokon, és nagyon jól működnek a modelljeik" - helyezkedett optimista álláspontra a djuice hazai igazgatója.

Fizetős zeneletöltés Kalózisztánban
A mobilmárka fizetős zeneletöltési szolgáltatást is indítana, és a márka képviselői igyekeztek meggyőzni a Kreatív újságíróját arról, hogy ez nem hamvába holt ötlet a merev szerzői jogi szervezettel megvert és árérzékeny magyar piacon. ,,Dűlőre kell jutnunk az Artisjusszal, tudom. De vannak működő megoldásaink más országokból" - bizakodott Morten Saugnes. A konstrukcióról csak annyi sejthető, hogy szintén havi előfizetési díja lesz, de hogy mindezért korlátlan vagy havi limitált számú zeneszám járna, és hogy ezek letölthetőek lennének-e, vagy csak az előfizetés ideje alatt meghallgathatók, arról egyelőre nincs döntés.

,,Működni fog" - igyekezett a Kreatív kételyeit eloszlatni Haakon Dahl is. ,,Norvégiában most azt látjuk, hogy a fiatalok sokkal érzékenyebbek az illegális letöltések ügyében, mint akár csak néhány éve voltak. Kezdik megérteni, hogy a zenészek nem fognak megélni abból, ha ingyen adják a zenét. Eléggé érdekes trend."
Nézze meg az új szpotokat a Kreatív Online-on

Forrás: Egypercesek
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Gyenge forinttal a turizmus
  2009-04-08 06:49:10, szerda
 
 



Média és marketing, április 8.

A gyenge forinttal népszerűsít a Magyar Turizmus
Jól jött a Magyar Turizmusnak (MT), hogy egy osztrák bank tanulmánya szerint a kedvelt úticélok közül Magyarországon ér a legtöbbet az euró. A szervezet ugyanis épp erre az üzenetre építette fel a tavaszi kampányát, amit most gerillaakcióval egészített ki.

Az MT ausztriai képviselete márciusban indította el a ,,Verdoppeltes Urlaubsbudget" (Nálunk pénze duplán számít) kampányát, amely az euró magas magyarországi vásárlóértékét - avagy a gyenge forintot - állítja fókuszba. Ennek az üzenetnek a ,,hivatalos" megerősítését egy banktól is megkapta a szervezet, ugyanis a Bank Austria április 2-án publikálta friss ,,UrlaubsEuro" számítását, amelyből kiderül, hogy az osztrákok kedvelt úti céljai közül Magyarországon ér a legtöbbet az euró: 100 euró 65 százalékkal nagyobb vásárlóerőt képvisel hazánkban, mint Ausztriában.

A kampányüzenethez tehát éppen passzol a Bank Austria kimutatása, amit az MT gerillakampányban népszerűsített. A számítást tartalmazó vadplakátok százai tűntek fel az elmúlt napokban Bécsben, ahol a forgalmas pontokon mindenütt az euró magyarországi kiemelkedő vásárlóértékét szemléltető összehasonlító táblázatba botlanak a járókelők.
A szórólapok utcai eligazító táblákon, buszmegállókban, autók ablaktörlője alatt, fizető automatákon, telefonfülkékben, a becsületkasszás újságstandokon, falatozók környékén, kölcsönzős kerékpárokon, éttermekben, szállodákban, kávéházakban, szórakozóhelyeken tűntek fel.

Nemcsak az osztrákok, hanem a szlovákok is jól járnak a gyenge forinttal. Az MTI tudósítása szerint legalább 200, de akár 900 eurót is megtakaríthatnak azok a szlovák állampolgárok, akik a hazai utazási iroda helyett magyarországi iroda közvetítésével utaznak a világba. Az Új Szó című szlovákiai magyar napilap összevetette a magyarországi és a szlovákiai utazási irodák katalógusaiban az összemérhető árakat, s arra a következtetésre jutott, hogy a szlovákoknak érdemes magyar turistairodákkal utazniuk.

,,A katalógusokban szereplő árak várhatóan a nyár folyamán csökkennek, de igazi árversenyre nem számíthatunk, mert akkora az « előnyük » a magyarországi utazási irodáknak - az árpolitikájuk, valamint a számunkra (szlovák állampolgárok) kedvező forintárfolyam miatt" - szögezi le az újság.

Konkrét példákat elemezve rámutat: ugyanabban az országban, ugyanabban az időpontban, ugyanabban a szállodában akár 900 euróval is többet fizet valaki, ha pozsonyi indulás mellett dönt. Ha magyarországi utazási irodát választ, akkor viszont ilyen mértékű összeget megtakarít.
Még több hír a Kreatív Online-on


Forrás: Egypercesek

 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2017.05 2017. Június 2017.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 2 db bejegyzés
e év: 95 db bejegyzés
Összes: 6282 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 344
  • e Hét: 6384
  • e Hónap: 41533
  • e Év: 213447
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.