Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
Vészhelyzetben
  2007-10-04 23:08:19, csütörtök
 
  A népszavazás esély, de nem garancia a kormánybuktatásra - ismerte el a Heti Válasz érdeklődésére Kubatov Gábor. A Fidesz népszavazási kampányt is irányító pártigazgatója szerint a párt remek állapotban van, Gyurcsány pedig nem jöhet ki jól a népszavazásból.
Utoljára frissítve: 2007. október 4., 17:06 nyomtat küld

- Szíve rendben?

- Tudtommal igen. Miért?

- Orbán Viktor mondta népszavazásügyben: félszívűek távozzanak!

- Bármihez is fogtam hozzá életemben, mindig szívvel-lélekkel dolgoztam, ha hittem a dologban. A népszavazás intézményében és súlyában is hiszek.

- Pontosan mire is lesz az jó?

- Túl egyszerű lenne hatalmi harccá egyszerűsíteni a népszavazás intézményét. Pontosan ez a célja a szocialistáknak. Ennél sokkal fontosabb, hogy végre lehetőséget kapnak az emberek, hogy demokratikus eszközzel mondjanak véleményt saját jövőjük és az ország jövőjének legfontosabb kérdéseiró1.

- Ez lenne a vizitdíj, a kórházi napidíj meg a tandíj?

- Hat kérdés maradt.

- Orbán Viktor már csak ezt a hármat emlegeti.

- Várjuk az Alkotmánybíróság döntését, amely után azonnal megkezdjük az aláírások gyűjtését, annyi kérdésben, amennyiben lehet. Meglátjuk. Alapvetően az AB döntésétől, működési mechanizmusától is függ majd. Mindenesetre tény, hogy nem szeretnénk tovább húzni az időt. A baloldal ugyanis egy éve minden eszközt megragad, hogy bohózatot csináljon a népszavazásból. Ezt viszont mi nem engedhetjük meg tovább. Kérdéseink fontos szociális problémákat is feszegetnek, és a Fidesz nem hagyhatja, hogy a mostani válság tovább mélyüljön.

- Szociális elégedetlenségi népszavazássá szelídült mára a tavaly még kormánybuktatónak szánt ötlet?

- Szeretnénk helyreállítani a demokráciát Magyarországon. Jó lenne végre jogállamban élni. A kereteket azonban a kormány folyamatosan megkísérli átlépni. Öt éve nem csinálnak semmit, morális, szociális és gazdasági válságba taszították az országot.

- Kormányelzavarási illúziókat tehát már magafajta egész szívű fideszes sem táplál?

- Nem zárom ki, mint lehetséges következményt. Ha meg sem próbáljuk, abból biztosan nem lesz kormánybukás, ha igen, akkor az esély legalább adott.

- A tavalyinak miért nem lett következménye?

- Tavaly volt népszavazás?

- Orbán Viktor szerint az önkormányzati választást annak kell tekinteni.

- Nézzük: az MSZP-nek és az SZDSZ-nek végül félre kellett állnia az önkormányzatokban? Vagy másként: az önkormányzati választás meggyengítette a két kormánypártot? A válasz mindkét esetben: igen. A szocialisták belső ellenzéke véleményem szerint ma már keresi, hogyan lehet elmozdítani Gyurcsányt, s az SZDSZ pedig kiugorhat a koalícióból egy vereség után. De függetlenül attól, hogy milyen következménye lesz, nem lehet más lehetőségünk, mint békés, demokratikus úton bebizonyítani alkalmatlanságukat. A parlamenti munkánk sajnos nem sok sikerrel kecsegtet, hiszen a hatalmon lévők minden egyes javaslatunkat lesöpörték az asztalról.

- Mi történik, ha nyernek? Gyurcsány eltörli a vizitdíjat, napidíjat, tandíjat - még csak nem is olyan nagy összeg, hogy ne tudná megtenni -, és kész.

- Hát ez az! Ha nem olyan nagy összeg, és akár el is törölhető, akkor miért kellett bevezetni? Akárhogy is, ebből Gyurcsányék nem tudnak jól kijönni.

- Három törvénymódosítással visszakaphatják a legitimitásukat. Utána pedig nem mondhatja a Fidesz, hogy nem egészen demokrácia ez itt.

- Ha az emberek élnek az általunk felkínált lehetőséggel, és kimondják: nem kérnek ebből, épp ők mondják ki, hogy ilyen döntéseket nem lehet hozni a fejük felett. A vizitdíj ugyanis nem csupán szociális kérdés. Jelképes is: magát a hazugságot testesíti meg, hiszen a választások előtti emlékezetes vitában Gyurcsány épp ebben az ügyben lárifárizta bele a kamerákba, hogy ilyen márpedig nem lesz. Lett. Az emberek most feltehetik a kérdést: nem inkább a kormányzati negyed építését kellene abbahagyni? Nem inkább az uniós pénzek törvényes felhasználásával kellene foglalkozniuk? Abból is sok vizitdíjnyi pénz kijönne.

- És a népszavazási kampányból?

- A demokráciától nem szabad sajnálni a pénzt.

- A Fidesz mennyit költ a kampányra?

- Erről még nincs döntés.

- Akkor más: 2002-ben, polgári körösként került a politikába. Eljött a nagy együttmozdulás ideje, vagy kihaltak már a körök?

- Nem haltak ki. Annyi történt, hogy a Fidesz szövetséggé alakulásakor a polgári körök nagy része betagozódott a pártba, de például Szegeden, Makón vagy nálunk, Soroksáron komoly polgári körök működnek még.

- Itt a Magyar Gárda, s mégiscsak mérhető lett a Jobbik.

- Ki szerint?

- A Medián szerint. Úgy érti, a tükör torz, nem a valóság?

- Úgy. Pártigazgatóként pontosan látom, melyik pártnak milyen szervezettsége van. Két párt van Magyarországon, amelynek tagsága és tagolt, folyamatosan működő szervezetei vannak. A Fidesz pedig messze a legjobban szervezett erő.

- Kicsit mintha túl is burjánzott volna a szervezet. A minap hat új igazgatóság is létrejött. Ön most akkor a pártigazgató, vagy csak egy a hét közül?

- Az új igazgatóságok az elnöki kabineten belül jöttek létre, a dolguk az, hogy az elnök munkáját segítsék. Az enyém, hogy az egész pártszervezetet szemmel tartsam, figyelemmel kísérjem mind a 176 választókerületi elnök munkáját. De most, a népszavazási kampányban lesz kapcsolatom az új igazgatóságok egyes munkacsoportjaival. Például a panelban élők munkacsoportjával. Nagyon fontos kezdeményezés, végre olyan területekre juthat el a Fidesz, ahol eddig nem volt erős.

- Próbálkoztak már munkástagozattal, aztán mégsem nyertek tavaly.

- Az országgyűlési választáson elszenvedett vereségnek sok oka volt. Nem érdemes már azt boncolgatni. Ha azonban nincs a munkástagozat, aligha lenne most többségünk a dunaújvárosi közgyűlésben. Vagy Szentesen. A tagozatok létrehozása korántsem volt tehát fölösleges.

- A legújabb találmánya Tarlós István vezette Polgári Szociális Bázis. Nem lesz kirakategylet, mint a konzultációs testület annak idején?

- Nem. Olyan emberek vannak benne, mint Soltész Miklós ötgyerekes családapa, Salgótarján nem Fidesz tag polgármester asszonya, vagy Varga József, aki IX. kerületi képviselő. Ők tudják, milyen gondokkal kell szembenézniük az embereknek, és nagy segítségére lesz a pártnak, ha az ő szempontjaik is meghatározzák a politikánkat. Tarlós István pedig hitelesen tudja képviselni ezeket az embereket.

- Panelban lakik. Az "elszakadt szociális hálót" ő fogja újraszőni? Vagy ön a Fidesz pókja?

- A szoftver Tarlós István asztala, enyém a hardver.

- Akkor nyilván tudja, konkrétan hogy néz majd ki, amikor a középosztály és a szegénység "történelmi szövetséget" köt.

- Úgy, hogy noha a menedzsert nem érinti a 300 forintos vizitdíj, de el fog menni szavazni ellene, mert családja neki is van. Nem lehet közömbös a nyugdíjassal, nagyszüleivel, szüleivel szemben, akiknek ez gond.

- Magyar szolidaritás - ezt is hallottuk már. Nem kergetnek délibábot?

- Egyrészt van magyar szolidaritás, másrészt nem tehetünk le róla, hogy erősíteni próbáljuk a magunk eszközeivel, amilyen a népszavazás és az azt megelőző kampány is. Vészhelyzet van. Tavaly is az volt, de most már érezni is a szociális válságot. Márpedig vészhelyzetben még a magyar is összefog, ezt már sokszor bebizonyította ez a nép.

(Stumpf András, Heti Válasz)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az államfő fogadta a Fidesz el
  2007-10-04 23:03:33, csütörtök
 
  Az államfo fogadta a Fidesz elnökét

Köztársasági Elnöki Hivatal
Stratégiai és Kommunikációs Foosztály
Budapest, 2007. október 3.

Sólyom László köztársasági elnök a mai napon megbeszélésen fogadta Orbán
Viktort, a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség elnökét. A találkozót az
ellenzéki párt vezetoje kérte annak érdekében, hogy tájékoztassa az államfot
a pártszövetség október 23-ai ünnepi elokészületeirol, tervezett
programjairól.

Forrás: Köztársasági Elnöki Hivatal
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A magyar-szlovák viszony...
  2007-10-04 23:01:07, csütörtök
 
  Fico kitiltaná Sólyom Lászlót ebül szerzett országából
2007. október 03. 20:53HunHír.Hu

Az utóbbi tíz napban megromlott magyar-szlovák viszony további
elmérgesedésére
utaló megnyilatkozások hangzottak el szerdán Pozsonyban azzal kapcsolatosan,
hogy
Sólyom László magyar államfo kedden nem hivatalos látogatást tett
Révkomáromban,
ahol a Benes-dekrétumok pozsonyi megerosítését bíráló véleményének is hangot
adott,
mire Robert Fico szlovák kormányfo Sólyom szlovákiai kitiltására utaló
megfogalmazásra ragadtatta magát.

Fico szerint Szlovákia a jövoben nem fogja elnézni, hogy úgymond valaki csak
úgy
átlépje az államhatárt, és magánlátogatáson bírálja a hivatalos szlovák
szerveket,
így a parlamentet, amely a közelmúltban megerosítette a szlovákiai magyarok
és
németek II. világháború utáni jogfosztását a kollektív bunösség elve alapján
törvényesíto Benes-dekrétumokat.

A Sólyom Lászlót bírálók egyike sem volt hajlandó méltányolni azt a
körülményt,
hogy a magyar államfo tervezett látogatását a pozsonyi magyar nagykövetség a
diplomáciai szokásrendnek megfeleloen már három héttel korábban bejelentette
a
szlovák külügynek és az elnöki irodának.

A zömében durva hangvételu szlovák nyilatkozatokra reagálva a Magyar
Koalíció
Pártja (MKP) annak a véleményének adott hangot, hogy Fico három hónappal a
térség
országainak schengeni csatlakozása elott sem érti, mit jelentenek az Európai
Unió
polgárainak szabad mozgásáról szóló rendelkezések, s igen szerencsétlen és
sajnálatos, hogy Fico úgymond észak-koreai optikával tekint az unió
polgárainak
szabad mozgását szavatoló jogokra.

"Demarsok kora"

Az MKP elnöke Csáky Pál jelezte: ismeretei szerint az EU rövidesen írásban
emlékezteti Pozsonyt a magyar-szlovák viszony megromlását eredményezo
körülmények
veszélyére. Csáky utalt arra, hogy mindez a Vladimír Meciar kormányzása
idején
megismert "demarsok korát" idézi.

Hasonlóan súlyos bírálatot fogalmazott meg Budapest címére Ján Kubis szlovák
külügyminiszter is, s ezzel egyidejuleg már tudni lehetett, hogy szerdán
késo
délutánra bekérették a szlovák külügyminisztériumba Heizer Antal pozsonyi
magyar
nagykövetet, akinek a tárca egyik foigazgatója diplomáciai nyelven
tolmácsolta a
napközben kevésbe diplomatikusan megfogalmazott álláspontot.

Slota volt az elso

Elsoként a Fico-koalícióhoz tartozó szlovák nemzeti pártvezeto (SNS) Ján
Slota
emelte fel szavát Sólyom keddi látogatása ellen. Az a Slota, akinek
szélsoséges
megnyilvánulásai miatt Fico pártját, a Smer-Szociáldemokráciát az Európai
Szocialisták Pártja (ESZP) másfél éve alkalmatlannak tartja az
ESZP-tagságra.

Szerdán Pozsonyban biztosra vették, hogy az ESZP csütörtökön esedékes
brüsszeli
döntése megint nem kedvez Ficónak, mert már értésére hozták, hogy amíg
Slotával
cimborál, nincs helye az európai szocialisták között. Fico ezért már kedden
durva
hangnemben kioktatta az ESzP elnökét, Poul Nyrup Rasmussent is.

Gasparovic szerint Sólyom beavatkozott a szlovák belpolitikába

Kora este Sólyom László szlovák partnere, a Révkomáromból távol maradó Ivan
Gasparovic államfo szóvivoje útján azt a véleményét hozta nyilvánosságra,
hogy
mivel "a magyar államfo hivatalos szlovák intézményeket látogatott meg, s
ott a
magyar belpolitika kérdésein kívüli témákban is megnyilatkozott...,
hangsúlyosan
beavatkozott a független Szlovák Köztársaság belpolitikájába, ami nem kedvez
a
Szlovákia és Magyarország kétoldalú kapcsolatainak javítását célzó
törekvéseknek."

Pozsonyi elemzok megjegyzik: Fico azért nyugtalan, mert tudja, hogy pártja
továbbra
is alkalmatlan az ESZP-tagságra, s tudja azt is, hogy amennyiben Slotának
ellentmond, vagy elhatárolódik tole, akkor oda a koalíció, oda a
szélsoségesen
hazafias érzelmu szavazók tábora, akiket a Slota-féle magyarellenes
gyulölettel
bármikor eredményesen lehet mozgósítani.

inforadio.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Népfőiskolai tanfolyamok
  2007-10-04 09:22:24, csütörtök
 
  A NÉPFŐISKOLAI TANFOLYAMOK témaköreinek "részletes" ismertetése:


1. sz. melléklet

Leszármazási (genealógiai) áttekintés

A leszármazási- genealógiai múlt modellje azon az egyszerű biológiai képleten épül, hogy születésünkhöz egy férfi és egy nőivarú ember egyesülése szükséges.
Őket 2-2 ember, az utóbbiakat 4-4 ember nemzette.
Ükszüleink biológiailag szükséges létszáma már 16 személy (8 nő és 8 férfi).

Fejére fordított piramis csúcsaként hordozzuk az ősök génállományának készletéből esetenként kialakult - egyszeri és megismételhetetlen - saját génkombinációnkat.

A génpiramis látható a furaila képtárában az alábbi albumban: 2007-04-17 15:03

http://furaila.xfree.hu/64791


A piramis egy-egy emeletét nemzedékek (generációknak) nevezzük. A generációk eltolódhatnak és feltorlódhatnak a múlt egyenlőtlen biológiai "használatának" következtében. (Az egy szülőpártól származó korán és későn születő gyermekek egy genealógiai generációba tartoznak!)

Házasodáskor - különösen helyhez nem kötött létmód esetén - a házastárs genetikai piramisa új génállományt kapcsol be a megszülető emberke génvariációjába.

A múlt tehát nemcsak velünk, bennünk is él - mérhetetlen színes változatosságot felmutatva.

Vizsgafeladat: a tanfolyam végére minden hallgató készítse el saját, családi genealógia múltjának szerkezeti vázlatát, "családfáját"



2. sz. melléklet

Szociálpszichológiai áttekintés

A szociálpszichológia történeti előzményei, irányzata. A szociálpszichológia tárgya: makro- és mikro-szociálpszichológia.
Az interakció világa. Szociális percepció. Első benyomás. Kategorizáció - sztereotípia. Burkolt személyiségelmélet. Kelly személyes konstruktumok-rendszere.
Az attribúció. Külső- és belső okok. Én-attribúció. Az attitűd. Attitűd-disszonancia és redukció. Az önigazolás.
Az előítélet. Az előítélet okai. Az előítélet szintjei. Az előítéletes személyiség.
Kommunikáció. Verbális, non-verbális és metakommunikáció. Befolyásolás, meggyőzés.
Státusz és szerep. A szerep fajtái. A szerepkonfliktus. A családi életciklus modellje - tipikus szerepkonfliktusok.
A csoport. Fogalma, fajtái. A csoport szerkezete. A szociometria módszere. A csoport dinamikája. Normaképződés a csoportban. Csoportnyomás. Konformizmus és deviancia.
A vezetés. Vezetői képességek és vezetési funkciók. Vezetési stílusok.
Vizsgafeladat: a hallgatói csoport szociometriájának elkészítése.
Irodalom: Keményné Pálffy Katalin: Bevezetés a pszichológiába
I/3., III/1., 2., 3. (TK/1994.)
Forgács József: A társas érintkezés pszichológiája. (Gond./1994.)
Allport, G. W.: Az előítélet. (Gondolat/1997.)
Aronson, E.: A társas lény (Gondolat/1980.)
Mérei Ferenc: Közösségek rejtett hálózata (Közgazd. és Jogi Kiadó/1971.)



3. sz. melléklet

Andragógiai áttekintés

A felnőttképzés története, kialakulásának feltételei. Az egyházak, a munkásmozgalom és a polgári liberalizmus szerepe. (Egyetemes felnőttképzés-történet.)
A felnőttképzés kezdetei, történetének áttekintése és jellemző vonásai Magyarországon. A magyar felnőttképzés mai rendszere.
A kettészakadó magyar társadalom és a funkcionális analfabetizmus.
A permanens tanulás (nevelés, oktatás, képzés) elmélete.
A felnőttek tanulása: gondolkodási sajátosságok, a memória átalakulása a tapasztalatok szerepe.
A problémamegoldó tanulás mint a felnőttkori tanulás kiemelt útja. A felnőttkori tanulás helye az időszerkezetben. A munka melletti és a munka helyetti tanulás. A munka melletti tanítási-tanulási folyamatok labilitása és ellensúlyozásának lehetőségei.
A távoktatás. Az értékelés andragógiai problémái. A visszacsatolás szerepe. A felnőttoktatói szerep. A "rejtett tanterv" működése afelnőttképzési programokban. A csoportdinamika.
Vizsgafeladat: Személyes időszerkezeti sémát kell megszerkesztenie minden hallgatónak: a saját, személyes időszerkezetében milyen helyet foglal el a tanulás?
Irodalom: Felnőttoktatási lexikon (Kossuth)Zrinszky László: A felnőttképzés tudománya
Koltai Dénes: Az andragógiai elmélet és gyakorlat útján.
Maróti Andor: Módszertan a felnőttek képzéséhez és tájékoztatásához (Táncsics/1986.)
Durkó Mátyás: Felnőttnevelé és népművelés.
Csoma Gyula: A munka melletti tanulás zavarai (Időszerkezet és tanulási folyamat ...). Az Új Pedagógiai Szemle 1995/2. száma.



4. sz. melléklet

A kultúrtörténet áttekintése

A nemzeti kultúra értelmezése és fejlődéstörténete.
* Őskereszténység korának rövid áttekintése.
* Szent István korától a XX. század végéig.
* A magyar nyelv szerepe, etnikus, asszimiláció, európaiság és területi szempontok.
* A ,,nyitott-befogadó" és a ,,szűkítő-kirekesztő" nemzetfelfogás.
* A négy XX. századi kultúrfelfogás alapvető jellemzői és meghatározó képviselői. (A konzervatív, a liberális, a népi-nemzeti és a baloldalinak nevezett irányzatok).
* A XX. század második felének fő kulturális folyamatai, az államszocializmus művelődés- és oktatásügyének mérlege. Felemás modernizáció, "kulturális forradalom", cenzúra, "3T", "művészi aranykor", és "maradványelv".
* A kulturális szféra irányítási kérdései a helyi társadalomban és az önkormányzatoknál.
* A vizuális esztétikai nevelés, hazai és külföldi tapasztalatok.
* A zenei befogadás és a zenélés típusai.
* A színházi kultúra helyzete, színház és közösség.
* A könyvtár és a modern informatika hasznosítása.
Vizsga: írásos önbesorolás a négy XX. századi kultúrafelfogás valamelyikébe, vagy egy személyes (saját) kultúrafelfogás megfogalmazása.
Családi történelem-történetrajz vázlatos elkészítése.
Irodalom:
Nemeskürty István: Kis magyar művelődéstörténet (Bp/1992., 1994.), Alföldy Jenő, Bakos István, hámori Péter Kiss Gy. Csaba: Haza a magasban Magyar nemzetismeret I-II. (Antológia Kiadó/2002.) Szelényi Iván: Új osztály, állam, politika Bp/1990.
Pozsgai Imre: 1989 Politikus-pálya a pártállamban és a rendszerváltozásban., Diósi Pál: Szabad csapatok?,
Falvay Károly: "Lélektől-lélekig"BalatoniNépfőiskola Siófokon 1947-49.FTE/11./Bp/1997.
Mérei Ferenc: Lélektani napló II. Az élménygondolkodás. Művelődéskutató Int/1961. A művészeti nevelés módszertana I. Tk./Bp/1989.
Bálványos Huba: Az esztétikai nevelés...



5. sz. melléklet

Környezetismereti áttekintés

A XXI. század emberének vissza kell találnia a természethez, mert eredetileg annak része. A ma embere már csak tv-ből, vagy könyvekből, újságokból ismeri azt a természetet, amely őt körülveszi. Nem ismeri és ezért nem tudja óvni, védeni, élvezni.
A természettudományos oktatás színtere lehetne egész Dél-Pestnek a soroksári Péterimajor. A KEK (Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem) tanszékei, amelyek a Péterimajorban működnek: Dísznövénytermesztési és dendrológiai tanszék, Zöldségtermesztési tanszék, Kísérleti üzem, botanikuskert, melyek teljesen kihasználatlanok a XX, XXIII. kerületiek számára ismeretlen, zárt világ. Ezen úgy változtatnék, hogy a környezetismeret órák, majd a biológia órák egy részét a botanikuskertben tartanám meg.
A Dísznövény és Dendrológiai Tanszékkel fölvenném a kapcsolatot, mert a környező kerületek kertvárosi jellegét erősíthetné, ha a centrumokból kiköltöző panellakók letelepedve, megtanulhatnának - legalább hobbi-szinten - kertészkedni, kertet építeni, szépíteni.
A Zöldségtermesztési Tanszék munkatársai is indíthatnának tanfolyamokat pl a "Fiktív utcában", gyakorlati oktatással és növényvásárral összekötve.
Vizsga: még a tanfolyam beindításának feltételei sincsenek meg, a Soroksári Botanikuskerttel tervezem a tárgyalások megkezdését, ha erre megbizatást kapnék az illetékes önkormányzat, illetékes képviselőjétől.
Irodalom: Koroknay István, Kittenberger Kálmán, David Attenborough, Gerald és Lee Durrell, Schmidt Egon, Konrad Lorentz könyvei, Növény- és állathatározók...



6. sz. melléklet

Állampolgári ismeretek áttekintése

Az állampolgári ismeretek keretén belül az állampolgárok életének jogi szabályozásának ismeretei.
Társadalmi normák:- jogi normák, erkölcsi normák, tradicionális normák (szokásjog).
Á jogi normák elsődlegesen Európára jellemzőek.
A szokások, erkölcsi normák: a busmanok földjén, Távol-Keleten, a Korán szerepe, India- kasztrendszer - eredői a szokásjognak.
A jogi- és erkölcsi normák együttes szabályozása is lehetséges.
A jog- és erkölcs összeütközése (abortusz, euthanázia, halálbüntetés).
A jog- és a politika kapcsolata. A gazdaság és jog kapcsolata.
A jog tárgyi- és alanyi értelmezése.. Jogforrások (külső- és belső), azok a szervezetek, amely a jogi formák alkotására felhatalmazottak: Országgyűlés, Kormány, miniszter, államtitkár, önkormányzat.
Mi az Alkotmány? Mit értünk alapjogokon?
A jogszabály érvényessége és hatálya. A cselekvőképesség és fokozatai. A jogi személy ismérvei. Állampolgári jogalanyiság.
A tulajdonjog fogalma. A szerződés. Az alapítvány, a közalapítvány. A társadalmi szervezetek. (Az egyesület.)
A köztestület. A közhasznú társaság. A szerzői jog.
Az egyéni vállalkozás, a Gt, Kkt., Bt., Kft., a Szakképzési Törvény.
Vizsga: egy egyéni vállalkozás alapítói jogiratának elkészítése.
Irodalom: Soósné Lajos Ilona: Az alapítványok jogi szabályozásáról. Gazd. és Jog O/1995. Fontosabb jogszabályok: 1949. XX. tv. az Alkotmány, 1959. IV. tv. a Ptk...



7. sz. melléklet

Közösségfejlesztési áttekintés

I. A közösségi fejlesztőmunka fogalmának összefoglalása, szakmai megközelítésmódja. A szomszédság fogalmának összefoglalása. A település megközelítésének módja: - településstatisztikai és szociológiai adatok összegyűjtése, elemzése; - intézményi, infrastrukturális és földrajzi adottságok, hagyományok elemzése; - személyes beszélgetések, az intejú készítés technikája; - nyilvánosság építés, nyilvános beszélgetés szervezésének módjai.
II. A közösségi felmérés módszere: - a módszer részletes megismerése, elemző megtárgyalása; hazai példák bemutatása.
Az intézményesülés folyamata a közösségi fejlesztőmunkában.
III. Vezetés, vezetési módszerek. A közösségi tervezés módszerei: jövőutazás, SWOT analízis. A kistérségi fejlesztőmunka.
IV. Párbeszlédkörök Magyarországon - a módszer részletes megismerése. Társadalmi cselekvési technikák: - hogyan szervezzünk nyilvános üléseket; - aláírásgyűjtés megszervezése; - jelentések, beszámolók készítése; - a lobbizásról; - a propagandaharc módszeréről; hogyan vonjunk be embereket; - ingyenes tanácsadó szolgálat szervezése; - küldöttnek lenni; hogyan kezdjünk szervezni egy programot; - hogyan készítsünk pályázatokat?
Vizsga: egy komplexebb fejlesztési projekt elemzése, vagy egy fejlesztési projekt elkészítése.
Irodalom: Varga A. Tamás - Vercseg Ilona: Település, közösség, fejlesztés (OKK 1991.), Szomszédság c. "Parola" füzet (szerk. Vercseg Ilona Közösségfejl. Egyesülete 1993.), Közösségi munka - Szöveggyűjtemény (Közösségfejl. Egyesülete 1993.),
R. Perlman - A. Gurin: Közösségszervezés és társadalmi tervezés,
Parola 1995/VI. száma, Párbeszéd kör kézikönyv

A Hátország kiépítésének programját elkészítette: Bóna Mária Ilona Bp.2007.09.07.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A településfejl. emberi vonatk
  2007-10-04 09:14:25, csütörtök
 
  A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS emberi vonatkozásai:

Az osztálytársadalmak megszűntével, a jelen embere elsősorban magánember, aki a magánéletét általában családban éli le.
A család, viszont a társadalom legkisebb egysége. E legkisebb társadalmi egység minősége meghatározója a társadalmi minőségnek.

Az alábbi hét témakör programja lehetővé tenné, hogy a kurzust elvégzők - helyes önértékeléssel képesek legyenek:
- a saját- jól felfogott érdeküket belátni, aszerint élni, cselekedni;
- arra, hogy igényeljék az olyan politikai képviseletet, amelyik nem a "jól bevált" bűnbakokra áthárító felelősséggel politizál, - mert az gátja lehet az önmagával szembeni igényes életfelfogás kialakításának - hanem reális igényt támaszt! Előtte azonban, a POLITIKAI KÉPVISELETRE JELÖLTnek meg kell győznie választópolgárát arról, hogy megérti elhúzódó krízishelyzetét. Megérti és arra törekszik, hogy MINDEN, a váltáshoz szükséges ESZKÖZT (erkölcsi rehabilitáció, a váltáshoz szükséges ismeretek, induló tőke) KÉPES biztosítani számára.



Témakörök:

1./ A legfontosabb, hogy az egyén ismerje meg saját genealógiai múltját és e megismeréssel kialakuljon, általánossá váljon az a tény, hogy a magyar- és más nemzetiségi (kisebbséghez tartozó) családok magántörténelmük, családi- genealógiai múltjuk ismeretével részeseik a magyar nemzet történelmének! (Ezzel a nemzettudattal már egyenrangú tagjai lehetünk az EU nemzetállamok - uniójának!)

2./ A szociálpszichológia segítségével megismerheti az egyén saját lelki alkatát, saját lelkiéletét. Ezen kívül olyan kommunikációs- és szociálpszichológiai ismereteket sajátíthat el, amely a mindenkori emberi élet újra- és újjátermelését, fenntartását és gazdagítását segítheti!

3./ Az andragógia, a felnőttképzés- és művelődés keretében elsajátíthatók lennének azok a tanulástechnikák, amelyekkel megvalósítható lehet az egyén számára az élethosszig tartó, folyamatos tanulás- és művelődés igényével megtervezett életprogram.

4./ A kultúrtörténeti áttekintés keretében lehetőség nyílna a politikai demagógiától mentes nemzeti kultúra történelmi, történeti megismerésére.

5./ A környezetismereti áttekintés segítene a XXI. század emberének visszatalálni a természethez, mert eredetileg annak része. Ezért, meg kell ismernie azt a természeti környezetet, ami őt körülveszi. Meg kell ismernie, hogy harmonikusan együtt tudjon élni vele, óvni- védeni tudja azt, hogy utódaik is élvezhessék!
Felhívnám a figyelmet arra, hogy a KEK tanszékei, amelyek a Péteri majorban (Bp. XXIII. ker.) működnek: Dísznövénytermesztési- és Dendrológiai Tanszék, Zöldségtermesztési Tanszék, Kísérleti Üzem- és Botanikuskert, a civil lakosság számára ismeretlen, teljesen (elhanyagolt), zárt világ!

A népfőiskolai kurzustól függetlenül is meg kell szervezni a botanikus kertek látogatását.

Meg kellene szervezni a települések alkalmassá tételét - rekreációs szabadidős programok szervezésére...

6./ Az állampolgári ismeretek keretében megismerhetné az egyén azokat a törvényes, jogi kereteket, amelyben mindennapjait megéli, amelyek ismerete nélkül lehetetlenség a személyes (rendszer)változtatás.

7./ A közösségfejlesztési technikák ismeretével könnyebben lehet barátságban élnie az egyénnek szomszédaival, szűkebb-tágabb környezetében élő embertársaival. Lehetőség nyílna társadalmi cselekvési technikák: párbeszédkörök, szomszédsági kapcsolatok létesítésének és ápolásának-, társas körök létrehozásának módjainak elsajátítására.

BMI

(folyt.köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Településfejlesztés=hátország
  2007-10-04 09:11:35, csütörtök
 
  A magyarság megmaradásának egyik feltétele
a magánéleti ,,hátország" kiépítése


Milyen ,,hátországra" gondolok?

Olyanra, amellyel megnyerhetjük a mostani egzisztenciaháborút.
(Egzisztencia, latin elemekből álló szó, amely 1.) létfontosságút, 2.) a létet, a megélhetést érintőt, 3.) a gazdaságilag biztos személyt, személyeket jelent.)

A II. világháborút a Szovjetunió a jól kiépített hátországgal nyerte meg. Vagyis, a nagyobb, főleg európai területen lévő városok lakóit az Uralon túli- keleti területekre telepítette. Az itt felépített fegyvergyárakban, katonai támaszpontokon dolgoztak a civilek. Az itt felhalmozott élelmiszertartalékok segítettek az életben maradásban, a feltöltődésben - a civil lakosságnak ugyanúgy, mint a katonáknak.

A szovjet ,,hátország" mintájára ki kell építenünk a magánéleti (családi) hátországot!


TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS A HÁTORSZÁG KIÉPÍTÉSÉVEL

A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSRŐL majdnem mindenkinek az infrastrukturális fejlesztés jut eszébe. Villamosítás, hírközlési- és a kommunikációt szolgáló berendezések, vezetékes vízellátás, szennyvízelvezető csatornák, aszfaltozott út- és vasúthálózat; minden szükségletet kielégítő szolgáltató intézmények...

Csakhogy: ma már van a településfejlesztésnek emberi vonatkozása is.
A XXI. század igazi kihívása az, hogy az emberiség összességében képes lesz-e a kisebbségben lévő tudósok által kifejlesztett és megkonstruált technikai vívmányokat, műszaki berendezéseket - a saját hasznára - alkalmazni- felhasználni-TUDNI. Mert, egyre nagyobb a szakadék ezen a téren.
(A csernobili atomreaktor sem robbant volna föl, ha... Kevesen tudnak arról, hogy a ,,nagy októberi szocialista forradalom" évfordulójára tett többlettermelési felajánlás miatt iktattak ki egy hűtőláncot, mert így remélték a termelési folyamat felgyorsulását, a túlteljesítést elérni! Csakhogy olyan mértékben hevült föl a reaktor, hogy tűz ütött ki, majd felrobbant!!!)

BMI

(folyt.köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az életidő dimenziói
  2007-10-04 09:07:04, csütörtök
 
  3.) AZ ÉLETIDŐ

Minden ember az életidejét
- időben és
- térben éli le.

Az időre vonatkozóan három dimenziót ismerünk:
- jelen-,
- múlt, és
- jövőidő.
-

A jelen embere magában hordozza múltját és jövőjét, azon egyszerű biológiai képlet alapján, hogy születésünkhöz egy férfi és egy nőivarú ember egyesülése szükséges.

Őket 2-2 ember, az utóbbiakat 4-4 ember nemzette.
Ük-szüleink biológiailag szükséges létszáma már 16 személy. Ha, gondolatban megrajzoljuk a képletét, akkor látjuk, hogy fejére fordított piramis csúcsaként hordozzuk az ősök génállományának készletéből esetenként kialakult - egyszeri és megismételhetetlen - saját génkombinációnkat.
A piramis egy-egy emeletét nemzedéknek (generációnak) nevezzük. Házasodáskor a házastárs genetikai piramisa új génállományt kapcsol be a megszülető emberke génvariációjába.

A múlt, tehát nemcsak velünk, bennünk is él - mérhetetlen színes változatosságot felmutatva.

Ebből következik az az alapvető kíváncsiság, hogy igyekszünk megismerni saját, leszármazási (genealógiai) múltunkat, mert csakis annak ismeretében alakulhat ki identitásunk, hovatartozás-tudatunk.
Annak tudása, hogy a magyar- és más- (nemzeti kisebbséghez tartozó) családok, magántörténelmükkel részeseik a magyar nemzet történelmének, lehetővé teszi az egészséges nemzettudat kialakulását, mellyel már egyenrangú tagjai lehetünk a nemzettudattal rendelkező Európa országai uniójának.

Ezzel el is érkeztünk az ember térbeli életéhez, mert minden ember a Föld nevű bolygó bizonyos területén születik és többnyire ott is éli le az életidejét. Azon nyomban megörökli, megörököljük a jövő milyenségének és minőségének felelősségét. Ezzel a felelősségérzettel és tudattal kell megkeresnünk a helyünket a társadalmi, gazdasági valóságban.

A jelen embere, az egyén elsősorban magánember, aki a magánéletét általában családban éli le. A család, viszont a társadalom legkisebb egysége. E legkisebb társadalmi egység minősége meghatározója a társadalmi minőségnek.

Csak a jó családi háttér biztosíthatja az egyén számára a stabilitást, az elérhető célok megvalósulását.

Olyan jövőért érdemes élni, amelyikben az egyén jövedelméből otthont tud teremteni, családot tud alapítani és születendő gyermekei számára - míg kicsik - gondoskodni tud asszonyáról, gyermekei anyjáról is - és ha megöregszik, vagy beteg lesz, akkor is erkölcsi- anyagi méltósággal élhessen. ® Ez a jövő!

Addig is, míg ez megvalósul, a társadalmi intézmények nem vonulhatnak ki az otthonteremtés, a gyermeknevelés- és oktatás, a betegellátás, az időskorúak gondozása költségeinek - legalább részleges átvállalásából! Pl. családi adózás bevezetése.
A Széchenyi- Nemzeti Fejlesztési Terv ehhez ad segítséget, mert úgy ad támogatást, hogy az egyén kreativitásával, vagyis alkotói szakértelmével - pályázati úton nyert pénzekkel - megvalósíthatja álmait. Így teremtve önmaga, és mint jövendő munkaadó: embertársai számára is jövedelmi forrást, munkahelyet.

A jelen emberének nagy kötelessége még, hogy visszataláljon a természethez, mert eredetileg annak része. Ezért, meg kell ismernünk azt a természeti környezetet, ami körülvesz bennünket. Meg kell ismernünk, hogy harmonikusan együtt tudjunk élni vele, óvni, védeni tudjuk azt, hogy utódaink - a jövőben élők is élvezhessék.

Az ember, minden idők embere nemcsak természeti lény, nemcsak külső-belső fizikai-biológiai tulajdonságaival egyedi, egyszeri és megismételhetetlen, hanem lelki alkatával is.

Az emberi léleknek szüksége van a hitre. Szükségünk van hitre jelenben, múltban és jövőben; hitre önmagunkban, embertársainkban, de legfőképpen a Teremtő mindenhatóságában.

A hit erejével fölvértezett, megerősödött ember nem érzi magát elveszetten egyedül ebben a globalizálódó világunkban.

A hit erejével megerősödött embert nem lehet meggátolni az önmagával szembeni igényes életfelfogás kialakításában sem!

Az ilyen ember nemcsak egyenjogú-, hanem egyenrangú polgára lehet saját hazájának.
(És, minden további, nemzetek közösségének.)

BMI

(folyt. köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Különböző munkamegosztások
  2007-10-04 08:56:14, csütörtök
 
  2.) A MUNKA

A szakmai munkát a társadalomba szerveződő emberek, az élet két alapvető helyszínén, családi- és társadalmi munkamegosztásban végzik.

A CSALÁDI MUNKAMEGOSZTÁS a családi élet működőképességének fenntartását szolgáló funkciók, feladatok családtagonkénti szétosztása és elvégzése.
Például: a háztartás- és a gyermeknevelés, az idős- beteg szülők otthoni gondozásának feladatai, melyek elvégzéséhez ma már egyre több szakértelemre van szükség.
A magyar családok többségében a "családfenntartó" még nem tudhat a társadalmi munkamegosztásban végzett munkájával annyi jövedelmet magáénak, melyből ezen szakemberek (házvezető, gyermeknevelő, betegápoló) munkáját meg tudná vásárolni.

Ezért, ezek a családok egy újfajta, az ősi mintára emlékeztető, önellátó háztartásra kénytelenek berendezkedni. Ez a nagy családokra, - ahol egy háztartásban több nemzedék él együtt, vagy gyermek felnevelésére, iskoláztatására vállalkoznak - fokozottan érvényes. Ott, a család működőképességéért a családtagoknak meg kell tanulni a szakszerű ellátáshoz szükséges szakmai ismereteket! Attól függetlenül, hogy a teljes foglalkoztatás feltételeinek megteremtése (pl.: Széchenyi Terv fejlesztési programja) a végső cél, szükség lenne olyan helyekre, intézményekre, ahol ezeknek az ismereteknek elsajátítására lehetőség nyílna.

A TÁRSADALMI MUNKAMEGOSZTÁS a termelő- és egyéb emberi tevékenységek, munkák különböző foglakozási ágakká való szétválása, elkülönülése.

A társadalmi munkamegosztásban szakmai munkát végző Egyénnek gondot okozhat
- a munkahely elvesztése,
- a szakértelem elavulása,
- a teljesítménnyel járó feszültség oldásának /a pihenés) természetes igénye, vagyis a rekreációra (megújulásra) való törekvés.

A jövőben olyan felnőttképzési- és művelődési intézményekre lesz szükség, ahol az Egyén - úgy is, mint magánember és úgy is, mint társadalmi lény - megismerheti saját, egyéni értékeit, ami alapja lehet minden további elsajátításnak és amellyel megvalósítható lehet az élethosszig tartó, folyamatos tanulás- és művelődés igényével megtervezett ÉLETPROGRAM.

BMI

(folyt.köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az ős, emberi háromság
  2007-10-04 08:53:17, csütörtök
 
  1.) A CSALÁD
(Ravasz László: Az igazi családvédelem c. írása nyomán)

A család, mint társadalmi alapminta, magába foglalja az élet születését és az élet fenntartását, ,,melyben megfordulnak a nemzedékek, ahonnan ered a történelem, a nemzeti élet, az emberiség szolidaritása, mindaz, ami az embert emberré teszi."
A család az emberpár egymáshoz, továbbá a szülőknek és gyermekeknek egymáshoz való kölcsönös viszonyából áll.
Ez az ŐS, EMBERI HÁROMSÁG: apa, anya és gyermek az élet háromsága, akkor teljes, ha az egész életre kiterjed. Nem elegendő a pillanatnyi találkozás, amelyből az Élet támad, mert a nevelés épp olyan lényeges feltétele az életnek, mint maga a szaporítás.

A szerelem minden szépségét, dicsőségét, azt a csodálatos ajándékot, amit egy személyiség nyújthat a másik személyiségnek, csak egy egész életen tartó szerelemben tudjuk megismerni, viszonozni.

Éppen ilyen, egész életre szóló a szülők és a gyermek életközössége.

A gyermeknek az az érdeke, hogy aki felneveli, lélek szerint is a ,,szülője" legyen, hogy az őt felnevelő emberpár egymáshoz való szeretete egy olyan lelki és erkölcsi ,,anyaméh" legyen, amelyben egészségesen fejlődhet a gyermek egész személyisége.
E nevelés nem érhet véget huszonnégy éves korban, mert deresedő hajjal, unokáktól övezve is rendkívül nagy nevelő erőt jelent az édesapa és édesanya.
A házasságnak ez a része állandó feladatot, munkálkodást jelent, ami a házastársak halálával ér véget.
A házasság azonban nem jelentheti minden ember életfeltételét, mert vannak a házasságra testileg, vagy lelkileg alkalmatlanok; és vannak kivételes személyek, akik egész életüket hivatásuk szolgálatára rendelik.

Mi a helyzet azzal, a családot veszélyeztető ténnyel, hogy - vagy gazdasági kényszerből, vagy puszta önzésből - félnek a gyermekáldástól?

BMI

(folyt.köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A hátország kiépítésének hely
  2007-10-04 08:51:36, csütörtök
 
  A hátország kiépítésének helyszínei

Meg kell - a lehető legsürgősebben - indítani a helyi kultúrházakban, vagy polgárok házában a minden érdeklődő által elérhető NÉPFŐISKOLAI KURZUSOKAT!
Ezeken a népfőiskolai kurzusokon olyan "művelődési programot" kell összeállítani, amely segíti, ösztönzi az egyént, illetve az adott közösséget fejlődésben, kreativitásban!

A program összeállításánál figyelembe kell venni, hogy - az élet minden követelményével és kényszerével behatárolt emberek - csaknem mindenfajta tevékenységét három alapvető tényező határozza meg:
1./ a család - legyen az meglévő vagy távlati - a házaspár és a gyermeknevelés problémái; idős, beteg szülők otthoni gondozásának összes problémája; az élet négy krízisszakaszának problémái;
2./ a szakmai munka - amelyben gondot okozhat: - a munkahely elvesztése, - a szakértelem elavulása, - a teljesítménnyel járó feszültség oldásának természetes igénye, - a rekreációra való törekvés;
3./ a jövő - helyünk megkeresése a társadalmi-gazdasági valóságban, háttér biztosítása, stabilitás, lakás, megtakarítás, elérhető célok kitűzése, részvétel egy olyan típusú társadalom építésében, amely biztosítja a jövőt és megfelel az EGYÉN vonatkozási kereteinek; a jelen fenyegetéseinek (környezetszennyeződés ártalmai, sugárszennyeződés, az emberi agresszivitás-terrorizmus, a közbiztonság hiánya, modern betegségek) túlélése.

BMI

(folyt.köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
2007.09 2007. Október 2007.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 276 db bejegyzés
e év: 2982 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 451
  • e Hét: 3979
  • e Hónap: 12583
  • e Év: 48524
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.