|
2014-08-19 19:04:36, kedd
|
|
|
Falus Ferenc egy zsák jó levegőt ígér
Zsuppán András / 2014.08.18., hétfő 16:06 /
Végre elkezdett beszélni Budapest ügyeiről a baloldal nagy nehezen megtalált közös főpolgármester-jelöltje, de nincs benne túl sok köszönet. Találtak egy olyan figurát, akihez képest még Horváth Csaba is koncepciózus várospolitikusnak tűnik.
Egy tisztes őszes halánték, csendes, udvarias, szelíd modor, megnyugtató szürkeség - Falus Ferenc esetében a baloldali pártok a jól bevált Medgyessy-effektusra építve találtak főpolgármester-jelöltet. A karcos-morcos Tarlóssal szemben a taktika akár be is válhat, de csak akkor, ha Falusról a választásokig hátralévő szűk két hónapban nem derül ki a választók számára, hogy Budapest működéséről fogalma sincs. Várost vezetni ugyanis elég nehéz szakma, konkrét, kézzelfogható problémák sokaságát kellene tudni megoldani, ráadásul a kudarcok és az eredmények mindenki számára láthatók.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Falus Ferenc most a hvg.hu-nak adott egy hosszabb interjút, és elég hamar kiderült, hogy a kenetteljes banalitásokon kívül - vö. legyen a városban jobb a levegő - nem sok használható ötlete van Budapest bajainak kezelésére. Az interjú hemzseg a durva önellentmondásoktól. A jobb levegő ígéretével kampányoló főpolgármester-jelöltről egy ponton kiderül, hogy a közismerten inkább autóspárti - de konkrét ügyekben egyensúlyt kereső - Tarlósnál is fontosabb számára a kényelmes gépkocsi-közlekedés.
,,Ha megnézi a Madách teret, amelyet szépen leköveztek, láthatja, hogy eltűntek róla a parkolóhelyek. Így aki történetesen nem kerékpárral vagy gyalog akar eljutni egy színházba, az a korábbinál is nehezebben fog parkolóhelyet találni", lepi meg egy váratlan állítással azokat, akik nyugat-európai példák alapján azt hinnék, hogy egy baloldali főpolgármester-jelölt bizonyára a forgalomcsillapítás és a tömegközlekedés preferálásának elkötelezett híve. De nem Magyarországon! Ha még egy klasszikus belvárosi dísztér forgalommentesítése sem férne bele Falus várospolitikai koncepciójába, akkor megtippelni sem akarom, mit tervezne a Rákóczi úttal, vagy éppen a Lánchíddal.
Vajon mitől lesz jó levegő Falus szerint, ha nem az autóforgalom csökkentésétől? A válasz elég meglepő: legyenek mindenhol elektromos buszok. ,,Szép dolog, ha egységesen világoskékek a fővárosi buszok, de a károsanyag-kibocsátásuk rendkívül magas. Olyannyira, hogy a budapestiek körében a legmagasabb a tüdőembólia aránya. A korszerű, alacsony fogyasztású, kevesebb szennyező anyagot kipufogó buszok beszerzése lassan halad, a most megrendelt 60 vagy 70 új darabból mindössze 5 lesz elektromos üzemű."
Szóval akkor kezdjük az alapokkal. Budapest 2010-ben egy végzetesen elöregedett buszparkot örökölt meg, amelynek az átlagéletkorát a most lezáruló ciklusban módszeresen fiatalították, részben 159 vadonatúj Mercedes Citaro, részben rengeteg használt - de az Ikarusoknál sokkal jobb minőségű - busz beszerzésével. Teljesen illuzórikus elképzelés, hogy egy kétmilliós nagyvárosban csupa elektronikus jármű közlekedjen, ennek a megoldásnak egyelőre csak frekventált turisztikai vonalakon, érzékeny környezetben van létjogosultsága. Ahogy például tervezi az I. kerület a Várban, vagy ahogy érdemes lenne kisebb méretű, szennyező-anyag mentes járműveket forgalomba állítani az V. kerületben és a Margitszigeten.
Ha Falus Ferencet esetleg érdekli, mutatunk két táblázatot arról, hogy a BKK négy év munkával hogyan tudott érdemi fiatalítást elérni a busz- és a troliflottánál (az adatok tavalyiak):
Fotó: bkk.hu
Egy kompetens főpolgármester-jelöltnek ebben a helyzetben mondjuk arról kellene beszélnie, hogy egyetért-e a BKK tervezett majdnem-megszüntetésével, van-e véleménye a BKV esetleges államosításáról, vagy éppen a buszágazat kiszervezéséről. Beszélhetne arról is, hogyan akar uniós fejlesztési forrásokat szerezni a kötöttpályás projektekre - jó levegő! - amikor a hírek szerint Budapest a következő ciklusban egyáltalán nem fog fejlesztési pénzekhez jutni.
A jó levegő ügye iránt elkötelezett jelöltnek azt a kérdést is feltették, mit gondol a Városligetbe tervezett múzeumi negyedről. Ez valóban elég forró téma, heves viták zajlanak róla, szabad-e múzeumokat építeni a Ligetbe, egy ellenzéki jelölt akár nagyon karakán álláspontra is helyezkedhetne (hogy felmutasson valamilyen alternatívát, javaslatot tegyen új belvárosi parkok létrehozására, az már - tudjuk - irreális elvárás). Falus válasza: miért nem ment el Tarlós István egyszer sem ,,a Honvédkórház éjszakai ügyeletére, hogy a saját szemével győződjön meg arról, mennyit kell ott várakozniuk a fővárosiaknak?"
Ha véletlenül megválasztják a fővárosiak ezt az embert, lesz itt még buli.
http://valasz.hu/itthon/falus-ferenc-egy-zsak-jo-levegot-iger-103343?utm_source=h irlevel&utm_medium=edm&utm_campaign=heti-hirlev |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: megszüntetésével, kiszervezéséről, államosításáról, tömegközlekedés, létjogosultsága, magyarországon, főpolgármester, troliflottánál, margitszigeten, csökkentésétől, preferálásának, helyezkedhetne, várospolitikai, átlagéletkorát, beszerzésével, parkolóhelyet, fiatalították, megválasztják, fővárosiaknak, választásokig, koncepciójába, banalitásokon, létrehozására, kézzelfogható, parkolóhelyek, elkötelezett, városligetbe, világoskékek, kibocsátásuk, autóforgalom, koncepciózus, honvédkórház, környezetben, elektronikus, alternatívát, kötöttpályás, baloldal nagy, olyan figurát, tisztes őszes, baloldali pártok, karcos-morcos Tarlóssal, taktika akár, választásokig hátralévő, választók számára, eredmények mindenki, hosszabb interjút, kenetteljes banalitásokon, városban jobb, levegő –, interjú hemzseg, jobb levegő, ponton kiderül, Falus Ferenc, Zsuppán András, Horváth Csaba, Szigetváry Zsolt, Mercedes Citaro, Falus Ferencet, Tarlós István,
|
|
|
|
baloldal nagy, olyan figurát, tisztes őszes, baloldali pártok, karcos-morcos Tarlóssal, taktika akár, választásokig hátralévő, választók számára, eredmények mindenki, hosszabb interjút, kenetteljes banalitásokon, városban jobb, levegő –, interjú hemzseg, jobb levegő, ponton kiderül, közismerten inkább, váratlan állítással, tömegközlekedés preferálásának, klasszikus belvárosi, autóforgalom csökkentésétől, válasz elég, fővárosi buszok, budapestiek körében, tüdőembólia aránya, most megrendelt, végzetesen elöregedett, most lezáruló, kétmilliós nagyvárosban, megoldásnak egyelőre, adatok tavalyiak, helyzetben mondjuk, buszágazat kiszervezéséről, kötöttpályás projektekre, hírek szerint, következő ciklusban, ellenzéki jelölt, saját szemével, megszüntetésével, kiszervezéséről, államosításáról, tömegközlekedés, létjogosultsága, magyarországon, főpolgármester, troliflottánál, margitszigeten, csökkentésétől, preferálásának, helyezkedhetne, várospolitikai, átlagéletkorát, beszerzésével, parkolóhelyet, fiatalították, megválasztják, fővárosiaknak, választásokig, koncepciójába, banalitásokon, létrehozására, kézzelfogható, parkolóhelyek, elkötelezett, városligetbe, világoskékek, kibocsátásuk, autóforgalom, koncepciózus, honvédkórház, környezetben, elektronikus, alternatívát, kötöttpályás, történetesen, nagyvárosban, kerékpárral, használható, közismerten, kenetteljes, működéséről, ikarusoknál, fejlesztési, beszélhetne, fiatalítást, projektekre, várakozniuk, felmutasson, álláspontra, turisztikai, frekventált, fogyasztású, tüdőembólia, legmagasabb, elöregedett, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 2444
- e Hét: 12711
- e Hónap: 23822
- e Év: 177318
|
|
|