|
2016-12-06 15:14:43, kedd
|
|
|
Hülyül a magyar!-és ez jó nemmzetthy elythünknek!
Közzétéve 2016-12-06
SOHA NEM TELJESÍTETTEK MÉG ILYEN ROSSZUL A MAGYAR DIÁKOK
Tovább rontott Magyarország a diákok felkészültségét és az oktatási rendszer állapotát mérő PISA-teszten. A tavaly megírt tesztek most nyilvánossá váló eredményei szerint a hátrányos helyzetű diákok nagy bajban vannak Magyarországon, az ország pedig több szempontból is a leggyorsabban leszakadó országok közé került.
Az OECD által háromévente lebonyolított PISA-teszt az egyik legnagyobb szabású, oktatással kapcsolatos nemzetközi felmérés. A lényege, hogy a részt vevő országok pár kiválasztott iskolájában íratnak egy kétórás tesztet néhány véletlenszerűen kiválasztott 15 éves diákkal természettudomány, matematika és szövegértési témakörben. Emellett pedig feltesznek kérdéseket a diákok személyes hátteréről és motivációiról is.
Mindebből összeállítanak egy sor adatot, amelyekből kiderül, mely országok oktatási rendszerei a leghatékonyabbak, vagy hol van a leginkább kapcsolat az egyes diákok szociális háttere és az oktatásban elért eredményei között. Az OECD szerint fontos, hogy nem évszámokra vagy nevekre kíváncsiak a tesztben, azaz nem a lexikális tudásra kérdeznek rá, hanem matematikai feladványokat adnak fel, vagy jelenségek tudományos magyarázatát várják el a diákoktól. A mostani teszt egyik legtipikusabb feladványa például arra kérdezett rá, hogy mit tesz a Föld atmoszférája egy meteorittal.
tudas
Magyarország 2003 óta vesz részt a teszteken, és bár az első három évben látszott valamennyi javulás, 2009 óta durva lejtmenetben van a diákok teljesítménye. A tavaly megírt teszt kedden nyilvánosságra hozott eredményei szerint pedig a természettudományos és szövegértési területen tovább rontottunk.
MAGYARORSZÁG A LEGGYORSABBAN ROMLÓ ORSZÁGOK KÖZÖTT VAN
A tavalyi tesztet világszerte félmillióan töltötték ki, együttesen 28 millió 15 évest reprezentálnak a világ 72 országban. A 2015-ös teszt a természettudományos kérdésekre fókuszált (a három évvel ezelőttin a matematikára), azaz a diákok ebben a témakörben kapták a legtöbb feladatot.
A 2015-ös eredmények szerint Magyarország háromból két területen rontott, egyedül matekból tudtuk tartani a három évvel ezelőtti eredményünket.
Create line charts
A magyar diákok összességében soha nem értek el a tavalyinál rosszabb eredményt. Gyengébben teljesítettek a természettudományos és a szövegértési teszteken, egyedül matematikából tudták hozni a három évvel ezelőtti eredményt, az azonban már akkor is rossznak számított. Így alakult Magyarország teljesítménye az OECD-országok átlagához viszonyítva a különböző tudományterületeken:
Create line charts
Create line charts
Create line charts
Látszik, hogy a legnagyobb különbség a magyar diákok tudása és az OECD-átlagdiák tudása között a szövegértési feladatokban van, vagyis a magyar diákok leginkább az olvasási képességekben vannak lemaradva a külföldiektől. A magyar diákok eredményei azért is aggasztóak, mert az elmúlt tíz évben végzett négy teszt eredményei alapján az ő teljesítményük romlik a leggyorsabban.Ha átlagot számolunk, akkor az elmúlt tíz évben természettudományból csupán Szlovákiának, Finnországnak és az Egyesült Arab Emirátusoknak romlott jobban az eredménye (utóbbi viszont csak 2012 óta vesz részt a felmérésekben).
Szövegértésből is a leggyorsabban leszakadó országok között vagyunk, csak Szlovákia, Törökország, Vietnam és Tunézia van mögöttünk. Egyedül matematikából tudtuk elkerülni a leggyorsabban leszakadó országok körét.
A MAGYAR SZEGÉNYEK BAJBAN VANNAK
Az OECD a 2015-ös teszt eredményei alapján azt is kiszámolta, hogy az egyes országokban a diákok szociális és kulturális helyzetének mennyi köze van a teszten kapott eredményhez (a természettudomány területhez viszonyítva). Ennek alapján egy egységnyi ,,jólét" átlagosan 38 extra pontot eredményez a teszten. Egyes országokban ez a pontszám magasabb, például Franciaországban, ahol ez a pontszám több mint 50, vagyis a diákok szociális és gazdasági alapú hátrányait az iskolarendszer itt tudja a legkevésbé tompítani.
Magyarország ennek alapján szintén a rosszul teljesítő országok között van: a jó szociális életkörülmények itt 45-50 pontos előnyt jelentenek. Ezzel olyan országokkal kerültünk egy csoportba, mint Ausztria, Málta vagy Hollandia. Ha a nagy egészet nézzük, akkor azt lehet mondani, hogy a nem hátrányos helyzetű diákoknak majdnem háromszor több esélyük van arra, hogy elérjék az alapvető természettudományos tudásnak megfelelő szintet a teszten, mint a hátrányos helyzetű gyerekeknek.
A különböző országok eredményeit az alábbi a táblázatban böngészheti át, de előtte íme pár érdekes adat:
-A négy legjobban teljesítő ország Japán, Észtország, Finnország és Kanada.
-Viszont Szingapúr mindenkit lekörözött a természettudományos területen.
-Hiába fejlődött az elmúlt tíz évben hatalmas iramban a technológia, a legtöbb országban a diákok természettudományos tudása stagnált.
-Annak ellenére, hogy a természettudományos területen általában nincs nagy különbség a fiúk és a lányok teljesítménye között, a legjobban teljesítő diákok ezen a területen jellemzően fiúk. Kivéve Finnországban, ott a lányok vannak előnyben.
-A diákok negyede mondta azt, hogy természettudományos területen szeretne elhelyezkedni. A lányok az egészségügyben, a fiúk inkább informatikai területen.
-A diákok húsz százaléka az OECD-országokban nem érte el az alapszintet szövegértésből.
-A távol-keleti diákok brutálisan jól teljesítettek matematikából, a régióból négyből egy diák a legjobbak között volt.
-Kanada, Dánia, Észtország, Hongkong és Makaó érte el a legjobb esélyegyenlőségi eredményt.
Országadatok:
pisa felmérés abcug
(vs)
Bal-Rad komm: A tudás az egy kitörési pont. LEHETNE! A szocializmus korszakában létrehozott oktatási rendszer és szisztéma a világ élvonalába emelte a magyar KÖZOKTATÁST! Az általános iskolától az egyetemig! “AKKOR" a magyar diákok a “spiccen" voltak!
Jónéhányuk “ANNAK" az oktatási rendszernek köszönhetően az országunkat elherdáló, áruba bocsájtó “magyar" politikai elyth derékhadát alkotják! Szeretnék is, ha továbbra is ők maradnának a spiccen, illetve kiválasztottjaik kövessék őket. Nem igazán érdekli őket az értékelhető tudás-mert az rájuk és rendszerükre nézve veszélyes.
Nekik vakhitű, agymosott alattvalók, szorgos szalagmunkások kellenek! Céljaikat ez szolgálja! A Miatyánkot ha el tudják mondani, az már untig elég! Elythünknek!
A most megjelent PISA-felmérés sanyarú objektív eredményére a jeles-neves, nagyrabecsült udvari döbrögista közgazdásu-Csaba László-tegnap imigyen reflektált: NEM KELL RÉSZT VENNÜNK A PISA-FELMÉRÉSBEN!
Oszt' jónapot! Egy gyarmat csak ne legyen okos! Még lázongani kezdenének a népek!
http://www.balrad.com/2016/12/06/hulyul-a-magyar-es-ez-jo-nemmzetthy-elythunknek/ |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: kiválasztottjaik, franciaországban, esélyegyenlőségi, leghatékonyabbak, felkészültségét, életkörülmények, véletlenszerűen, egészségügyben, reprezentálnak, összeállítanak, szalagmunkások, iskolarendszer, szövegértésből, magyarországon, teljesítményük, nyilvánosságra, eredményünket, leggyorsabban, finnországnak, teljesítettek, lebonyolított, felmérésekben, összességében, matematikából, emirátusoknak, teljesítménye, finnországban, nagyrabecsült, képességekben, elhelyezkedni, legtipikusabb, motivációiról, külföldiektől, feladványokat, szövegértési, informatikai, diákok felkészültségét, oktatási rendszer, tavaly megírt, hátrányos helyzetű, ország pedig, leggyorsabban leszakadó, egyik legnagyobb, részt vevő, kétórás tesztet, diákok személyes, leginkább kapcsolat, egyes diákok, oktatásban elért, lexikális tudásra, mostani teszt, első három, SOHA NEM TELJESÍTETTEK MÉG ILYEN ROSSZUL MAGYAR DIÁKOK, MAGYARORSZÁG LEGGYORSABBAN ROMLÓ ORSZÁGOK KÖZÖTT VAN, Egyesült Arab Emirátusoknak, MAGYAR SZEGÉNYEK BAJBAN VANNAK, Kivéve Finnországban, KELL RÉSZT VENNÜNK PISA-FELMÉRÉSBEN,
|
|
|
|
diákok felkészültségét, oktatási rendszer, tavaly megírt, hátrányos helyzetű, ország pedig, leggyorsabban leszakadó, egyik legnagyobb, részt vevő, kétórás tesztet, diákok személyes, leginkább kapcsolat, egyes diákok, oktatásban elért, lexikális tudásra, mostani teszt, első három, diákok teljesítménye, tavalyi tesztet, 2015-ös teszt, három évvel, diákok ebben, témakörben kapták, legtöbb feladatot, 2015-ös eredmények, magyar diákok, tavalyinál rosszabb, szövegértési teszteken, legnagyobb különbség, szövegértési feladatokban, olvasási képességekben, egyes országokban, diákok szociális, teszten kapott, természettudomány területhez, egységnyi „, pontszám magasabb, pontszám több, legkevésbé tompítani, rosszul teljesítő, nagy egészet, különböző országok, táblázatban böngészheti, legtöbb országban, lányok teljesítménye, legjobban teljesítő, területen jellemzően, lányok vannak, fiúk inkább, alapszintet szövegértésből, régióból négyből, legjobbak között, legjobb esélyegyenlőségi, szocializmus korszakában, világ élvonalába, magyar KÖZOKTATÁST, általános iskolától, oktatási rendszernek, országunkat elherdáló, értékelhető tudás-mert, most megjelent, gyarmat csak, kiválasztottjaik, franciaországban, esélyegyenlőségi, leghatékonyabbak, felkészültségét, életkörülmények, véletlenszerűen, egészségügyben, reprezentálnak, összeállítanak, szalagmunkások, iskolarendszer, szövegértésből, magyarországon, teljesítményük, nyilvánosságra, eredményünket, leggyorsabban, finnországnak, teljesítettek, lebonyolított, felmérésekben, összességében, matematikából, emirátusoknak, teljesítménye, finnországban, nagyrabecsült, képességekben, elhelyezkedni, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1921
- e Hét: 12188
- e Hónap: 23299
- e Év: 176795
|
|
|