sandrapolke.blog.xfree.hu
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17
Vég és kezdet
  2010-04-13 06:06:47, kedd

Tegnap reggel óta esik az eső, mossa a kertet, az utcákat. Mintha ennek lenne valami szimbolikus értelme is.
Nagy Pista 57 százalékkal győzött. Miközben örülök neki, tudom, hogy kevesebb ideje lesz, mint korábban, így ritkábban is találkozunk. Csütörtökönként reggel szoktunk beszélgetni a hivatalban, s szerintem ez mindkettőnknek kellemes volt. Persze van némi önzés ezekben a gondolatokban részemről. Ennyi belefér.
Egy sms-ben gratuláltam csak, nem akartam hívni, hisz most mázas jókívánó akad bőven. (Meg őszinte is talán.) Aztán estefelé hívott. Meglepett, hogy köszönte a segítséget, ami néhány cikkben, javítgatásban, szervezésben merült ki. S azt, hogy "próbálok faragni rajta". Érdekes, néha meg is mondom a véleményemet, ami nem mindig eshet neki jól, és mégis ezt köszöni.
Remélem neki sikerül "épen" megúszni a politikát!

Muratáj
  2010-04-13 05:51:17, kedd

Csütörtökön kora délután értünk Lendvára, este Dobronakon beszélgettünk a szél-járásról. Bencze Lajos és Halász Albert volt a segítőtársunk. Néhány verset is fölolvastam. Aztán vacsora, fáradtság.
Másnap gyönyörködhettem a zölden hullámzó tájban, megnéztük Dobronak kétnyelvű iskoláját, s délután Muraszombaton egy valóban jó találkozón vettünk részt. Érdeklődő, kedves közönség volt.
Reggel aztán indulás előtt még megnéztük Oskar Kokoschka kiállítását a lendvai várban.
Gyors túra volt, sok étellel és itallal. Szegény fogyókúrámat alig győzöm rendbehozni.
Találkoztunk egy pillanatra Göncz Lacival is, s rengeteget politizáltunk. Ez ártalmasabb, mint a pálinka.

elfáradt idő lüktet

fölégett táj ez csak
szeretlek kimondanám
de nics egy ablak

ami erre a világra nyílna
ajtó sincs s belül vagyunk mégis

elfáradt idő lüktet
fölhabzik az égig

nap süt hold ragyog
vége van: aztán mégis

Itthon
  2010-04-10 18:51:55, szombat

Fáradtan értem haza, elszoktam az egész napos kószálásoktól. Muravidéken egy kissé előbbre jár az idő, nyílnak a tulipános, zöldebb a rét.
De ide is elér a tavasz.
Beszámolók majd a három napról.

Holnap megint útrakelek
  2010-04-07 20:13:34, szerda

Nehéz, munkás két nap volt Berchtesgaden után, lenyomtam 700 Mosonvármegyét, tanítottam, s készülök Lendvára.
Három napra megyünk pozsonyi, gutori és a somorjai barátaimmal szél-járást bemutatni, verseskötetet bemutatni és Gútort egy ottani településsel összekötni.
Úgy tudom, Muraszombatba is elmegyünk.
Szeretem a szlovéniai - muravidéki - magyarokat, voltam már néhányszor ott, legutóbb Görföl fotókiállítását nyitottam meg 2008 januárjában. Henrik vezetett, s a kulturális központtól voltunk.
Én és Lendva maradtam, a kapcsolatokat nem lehet kirúgni.

Berchtesgadenben tavaszoltunk
  2010-04-05 15:55:46, hétfő

Egy órára értünk haza, Marci ebéddel várt bennünket.
Pénteken mindent félretéve elindultunk Berchtesgadenbe, pontosabban az interneten Schönau am Königsee mellett lefoglalt szállásunkra.
Mondssenél ebédltünk, kár volt. Tömegkajálda lett a Lndzeitből, és pokoli drága. Nagypéntek lévén én tésztát kértem zöldségekkel és egy almalevet. Valhogyan nem tudtam volna húst enni. Zsóka a szokásos bécsi szeletet. Mindezért 40 eurót fizettünk. Kár volt.
Könnyen odaértünk, a GPS vitt. Gyönyörú havas hegyek közé keveredtünk. Elfoglaltuk a szállást, s aztán felfedezés. Königssee csak két kilométer volt a Greti panziótól, kinéztük a másnapi hajótúrát, s egy kedves kisvendéglőben kötöttünk ki, ahol a háziasszony addig kedveskedett, amíg megvacsoráztam. Tésztát hozott ő is ki, még a szalonnát is leszedte, hisz Karfreitag van.
Másnap hajózás, fotózkodás, kirándulás, este ugyanott vacsora, s harmadnap fel a központi parkolóig (25%-kos emelkedő), hogy megnézzük a Hitlershaus-t. De csak májustól lehet látogatni, sok a hó fenn, mondták. Vettünk egy könyvet róla magyarul, s egy német videót.
Bementünk Salzburgba helyette, de nem sokat sétáltunk, egészen más, mint ez a szép bajor vidék. Kirándultunk, egy útszéli fogadóban pisztrángot ettem, túráztunk egy keveset, majd vacsora ugyanott. A háziasszony már várt bennünket, két hely szervírozva volt. Ez a fajta kedvesség meglepett, de volt benne egy csomó huncutság is. Persze hogy megígértük, hogy visszajövünk.
Búcsúzóul csokinyuszit kaptunk.
Aztán este elkezdett esni az eső, mosta a havas hegyeket. Nagyon jó volt a levegő, élveztem.
S reggel haza.
Örülök, hogy elmentünk. Nyelvgyakorlásnak sem volt rossz. Nem tudtam, hogy a haxe magyarul csülök, németül már volt bennem két elnevezése ennek a szónak. Így belefutottam ebbe az ételbe is. Ez a bajor neve.

1 komment , kategória:  Általános
meglepetés
  2010-04-01 05:35:53, csütörtök

Szóval április. Mindig meglep, ha a hó első napján kinyitom ezt a "naplót" és üres lap jön elő.
Új hónap, új ígéretek, új remény.
Az új szóról: Adyt vettük újra érettségire készülvén a lányosztállyal, s meglep, hogy egyre kevesebbet mondanak versei. Nagyotmondóak, teljesen érthetőek és kiüresedőek.
Persze nem Adyval van a baj, s még csak nem is velem (mint szokott lenni), a világ változott meg, tudjuk, mi jött utána, kürültek a formák. Pedig milyen új volt ez a költészet a múlt század első felében!

2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17
2010.03 2010. április 2010.05
19202122232425

• e Hónap: 14498
  • e Év: 59471

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,