sandrapolke.blog.xfree.hu
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 15
A holnap tegnap volt
  2007-06-17 21:59:19, vasárnap

Nos ma nem heveskedtem. Leégéseimet ápoltam.
Megmásztuk a Schneeberget, már Nezsidernél rájöttem, hogy a szépen kikészített bakancsot odahaza hagytam, s szandálban vagyok. Szandálban nem lehet havas hegyet mászni. Telefonáltam Ernőnek, ő még Bécsben készülődött, így megkaptam a bakancsát.
Tényleg gond van az időjárással. Ilyen meleg 2000 méter felett még nem volt. A hó nagyon visszahúzodott, kevés volt, és piszkos. Alig fújt a szél, néha egészen melegnek tűnt. Nehéz volt a sziklák között vergődni, éreztem, hogy ez most nem az igazi. Vagy már öregszem? Vagy nagyon keveset mozgok.
A társaság nagyon jó volt, Kósa Feriék és Kovács Pista (a költő) feleségestől Pestről, Kiczenkóék Óvárról és mi, s Balassa Tamásék, persze mi együtt már sokadszor. S Szakály Sándorék (történész) Pestről.
Már majdnem a csúcs elérésénél leheveredtem tíz percnyire. Ennyi elég volt az arcomnak. Kis hőemelkedés ma.
Puchberg mellett egy vízesést néztünk meg, majd wiener schnitzelt ettem jó főzött sörökkel.
10 óra tájban értünk haza este. Ma én főztem: levest, s töltött oldalast petrezselymes krumplival. Nem ettem sokat.
A fesztivál műsorfüzetét szerkesztettem, aztán a dunakiliti újságot raktuk össze Magyar Ágival. Végül kismotorra pattantam, s bementem Óvárra Tamáshoz. Jó volt látni. AZ ő arca sem volt sokkal fehérebb, de barnább bőrű nálam.
Nem volt rossz hétvége.
Holnap Buda, az '56-os könyvemet mutatjuk be a Lítea Könyvesboltban, Ernő jön, s irány a romváros.
S csütörtök, péntek szóbeli érettségi. Nem hiszem, hogy jó kérdező tanárnak lenni ma. Kibírjuk.
Jó éjt mindenkinek.

Holnap havazás
  2007-06-15 21:01:35, péntek

Az azért talán nem, de egy kis hógolyózás belefér. Évek óta ilyenkor a születésnapom környékén fölmegyünk a Schneebergre, egész napos túrázás.
Még nem volt két egyforma Hóhegy. Volt, hogy egész nap esett az eső, havaseső. Köd is volt. Tavaly egy kis jégeső is. A gerincen tavalyelőtt jól bevertem a lábamat egy sziklába, elcsúsztam egy havas részen.
Hó még mindig volt, szerintem most is van. Meg szél.
Puchbergig elmegyünk kocsival, onnan fogaskerekűvel, és gyalog órákon át. Morgok belül, de a testnek jó a gyaloglás. (A hegy 2084 méter magas!)
Aztán fogaskerekűvel le, egy vízesés megnézése, és étterem. Jó sörözés, eszegetés.
Magyarországról is leszünk néhányan, és ausztriai magyar barátaink. Dr. Deák Ernő vezetésével.
Bizonyára jó kikapcsolódás lesz. A hátizsákot, bakancsot, téli sapkát, mogyoróbotot előkészítettem.

lassítani!
  2007-06-11 22:20:16, hétfő

Igen, lassítani kell. Nem írom feltételes módban. Nem éppen izgalommenes pályám legsűrűbb hetei ezek. Egyszerre százféle dolgot "csinálok" (ronda szó). Nagyon nehéz, de úgy látom, fordítani kell a dolgokon.
Például írni az elkezdett önéletrajzot, amit valahol a Rejtő Sándor Textilipari Szakközépiskolában hagytam abba. Meg a Soproni SZőnyeggyárnál. 1972-ben.
A hét végén a Mosonvármegyét fejeztem be, s elkezdtem a Nyári fesztivál műsorfüzet összerakását. S egyszer csak elsötétült a képernyő, a vincseszter odalett. Mára új van a gépben (mint a szívátültetés), s én pakolom fel a programokat. Nem könnyű, négy év anyaga volt rajta. Szerencsére nem tűnt el semmi, de mire az új vinyóra mindet föltöktök.
Nem nyafogni!
Utolsó taníási nap a 10. osztályban. Kis hisztik, hisz a tanár 10-12 jegyből sem tud lezárni egy tanulót. De megteszi. Vicc nélkül: ezeket a gyerekeket meg kell tanítani önértékelésre is: arra, hogy nem mellékes, hogy a hogy előtt vesszőt teszünk-e. Szomorú ez a világ, s ámulok a rendnek álcázott tanügyi katasztrófán. Fogadni mernék, hogy az egész mai katasztrófaiskolát kiagyalók gyermekeiket zárt, szigorú iskolákba iratták. Ahol van követelmény. Hihetetlen a züllés. Még Magyar Bálinthoz képest is van lejjebb. Pedig az már maga a mocsár volt.
No, jó éjt!

nyalni jó
  2007-06-02 17:20:45, szombat

a főnöknek persze. Meg ha muszáj.

Ikrek hava
  2007-06-02 09:47:18, szombat

Közben beléptünk júniusba. Iker vagyok én is, s bár nem hiszek a horoszkópokban (vagy orosz pókok?), de nyughatatlan egy jegy az ikreké.
Ez a hétvége az itthonlété, az egyszer átnézett érettségi (inkább éretlenségi) magyar dolgozatokat ismét elolvasom, egységesítem a pontozást, értékelést írok, s még három hét a szóbeliig, ahol majd jól letolnak.
Elviselem.
Főzök is (a feleségem vizsgázik Pesten a germán népek történetéből németül), könnyű tavaszi zöldséglevest, fasírttal és petrezselymes krumplival. Este meg grillezünk a kertben.
Elmenekültem a dolgozatoktól, vissza hát a helyemre!

2/2 oldal   Bejegyzések száma: 15
2007.05 2007. Június 2007.07
18192021222324

• e Hónap: 14977
  • e Év: 59950

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,