Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
A lecsót is adóztatnák/adóztat
  2008-06-25 18:35:38, szerda
 
  Bűn és bűnhődés - a nagy magyar adótragédia

* Sándorfi Balázs (Portfolio.hu) - sandorfi@portfolio..hu

| 2008. 06. 24., 11:31 | Frissítve: 1 napja

Sorra olvasom a társadalmunk problémáit feltáró publicisztikákat a magyar sajtóban és szép lassan körvonalazódik egy fals konszenzus: morális csődtömegben, csalók országában élünk gazdasági értelemben, hiszen az adóoptimalizálás, adóelkerülés és az adócsalás össznépileg elfogadott magatartás Magyarországon. A megjelent publicisztikák talán legfőbb problémája adómoralitást érintő vonatkozásokban, hogy Radnóti által megidézett magasságokból, repülőgép perspektívából nézik a bírált terület valós helyzetét. Nem tudok beállni abba a sorba, ahol a magyar vállalkozókat általánosítva adócsalózzák.

Bemelegítésként álljon itt egy kis életszagú történet:

1990-óta saját fémfeldolgozó vállalkozását üzemeltető, 5 főt alkalmazó kisvállalkozás tulajdonosunk - nevezzük Gézának - Skoda Octavia típusú (nem Mercedes, nem Audi, nem BMW) személygépkocsijában reggel 7-kor utazik műhelye felé. Bekapcsolja a rádiót és morális elzüllöttség ide, morális elzüllöttség oda a szerencsétlen jópofi balfácánok (más megközelítésben aktuális sztárok) zenés reggeli bohózata helyett a Kossuth Rádió híreit hallgatja, éppen elhaladva egy "fair play" (adózz tisztességesen!) óriásplakát előtt. A hírekben vezető helyen: kormányzati portál 250 millió forintos "fejlesztése", a BKV használtbusz -beszerzési tenderének aktuális "érdekessége", műszaki hiba miatt nem tudott elindulni a telephelyről 4 Alfa Volvo típusú busz... Géza elgondolkozik: "hát gyerekek, megint sikerült egy kicsit eltapsolni a közösből"

És akkor csapjunk bele a lecsóba.


Magyarország Európa második legkeményebb bérelvonásait tartalmazó adó és társadalombiztosítási rendszerével rendelkezik (szerencsére beelőzött Belgium). Nevetségesen egyértelmű, hogy az állami szféra jövedelem-újraelosztási hatékonysága (egyszerűbben fogalmazva: a beszedett adók felhasználása) egy igazi torzszülemény. Ugyan vita tárgya, hogy 1000, vagy 2000 milliárd forint megtakarítás lenne indokolt az állami kiadásokban, de a rendszer akut betegségei vitathatatlanok. Ha mindezek mellett egy pozícióban lévő politikus olyan pofátlanságra vetemedik, hogy Garfield-et (munkanélküli) megkéri "legyél szíves dolgozni egy kicsit a pizzáért" (szociális segély), akkor kellő kivárás után ombudsmantól, miniszterelnökig mindenki rohan, hogy megvédje a segély feltétel nélküliségének sérthetetlen szentségét (munka nélkül mindenkinek jár)!!!

Visszakanyarodva Gézához. Teljesen tiszta lapokkal játszva ahhoz, hogy ki tudjon fizetni 100 forint nettó bért a munkásának, 300 forintnál egy kicsit több költsége keletkezik. Nem megy... Vagy lehúzza a rolót, vagy megpróbál részleges adómegkerüléssel bért fizetni alkalmazottjának. Bejelenti emberét mondjuk a minimálbér másfélszeresén, és még két-három darab tízezrest fű alatt kifizet havonta. Egy átlagbér környékén kereső számára egyetlen 10 ezer forintos fizetésemelés a vállalkozónak évi 400 ezer forintos többletköltséget okoz - és ekkora emelés még a nettó bérek inflációkövetésére sem elegendő! A zsebbe fizetés gyakorlatilag kényszermegoldás. A be nem fizetett, úgymond kikerült járulék és adópénzek jellemzően nem a vállalkozó számláját gazdagítják, pusztán azt eredményezik, hogy egyáltalán fenntartható maradjon az adott vállalkozás.

Amikor bíráljuk Gézát publicisztikáinkban, akkor miért nem merül fel az a kérdés, hogy tragikus állami elvonási rendszer kényszeríti vállalkozóinkat a "szürke zónába"? Erkölcsileg természetesen idillisztikus és felemelő megvetni, lenézni minden vállalkozót aki a fenti mintát követi. De nem lenne érdemes ezt azon tükörben vizsgálni, hogy egy egészségesebb elvonási szint számukra is megteremthetné a 100%-ban tisztességes adómagatartás lehetőségét? Számtalan olyan vállalkozót ismerek, aki örömmel járná a teljesen tiszta utat, de a mai elvonási szint mellett ez nem lehetséges számára. És ezek az emberek nap mint nap megkapják a hírekben, hogy az állami befizetéseikkel mi is történik...

Feltételezzük; a "tisztességesség, vagy nem vállalkozunk" játékszabály érvényesül 100%-ban. Bevállalunk még 200, 300 vagy ki tudja hány százezer munkanélkülit, akiknek a túlnyomó része belecsúszhat a munkára nem ösztönző szociális hálónk kényelmébe?
Csalok, mert csalni jó?

Máshonnan közelítve: nem történik más, mint hogy lenézett részleges "adómegkerülő" vállalkozóink gazdaságilag racionálist döntést hoznak egy irreális, regionális szinten versenyképtelen rendszer egyéni szinten történő kiigazításához az életben maradás érdekében. Mindezzel az adóproblematika morális megközelítésének többdimenziós mivoltát próbáltam megvilágítani. Nem feltétlenül úgy szól a kérdés, hogy csalok, mert csalni jó, hanem úgy, hogyan lehet megtalálni az elviselhető teherszintet egy irracionális feltételrendszerben... Feltételezve az abszolút morál megvalósulását, 2-300 ezer friss munkanélkülinket hány év alatt szívnák fel olyan sztárberuházások, melyek 40 milliárd forint állami támogatás mellett 2500 munkahelyet teremtenek?

Eddig beszéltünk a kisvállalkozói szintről. Kicsit tekintsünk át magasabb régiókba, a nagyvállalkozói szférába. Itt a gazdasági racionalitás kényszere már sokkal kifinomultabb eszközrendszer igénybevétele mellett korrigálja szerencsétlen adórendszerünket. Teljesen legális off-shore vállalkozásokon keresztüli jövedelem kiáramlás és más szofisztikált módszerek kerülnek előtérbe. Csak egy konkrétumot említve; a magyar pénzügyi szektor legelismertebb szereplőinél is széleskörű gyakorlat volt pár éve (aktuális példát nem merünk említeni) a kötvényprogramon keresztüli alkalmazotti kifizetés... Persze más példák is állhatnának itt, a fő különbség az, hogy bizonyos vállalkozási méret felett teljesen legális formát lehet találni ugyanazon cél érdekében: mesterségesen kell csökkenteni az adóterhelést. Míg az egyik esetben adócsalót lehet kiáltani, a másik esetben mindenki optimalizálásról beszél. És ez jogilag helytálló is, de gyakorlati oldalról nézve mégis cinikus és álszent hozzáállás.

De maradva még megbélyegzett kisvállalkozói rétegünknél: mit lát Géza az adóbefizetések megoszlását illetően? A nagyvállalatok és multik a beruházási, illetve egyéb - egyes statisztikák szerint folyamatosan növekvő mértékű - adókedvezmények mellett működhetnek (azaz számukra az elvárt profit szint államilag csökkentett adóterhek mellett valósul meg). Néhány olvasó ezen a ponton talán elkezd kételkedni: mit tudhat egy magyar kisvállalkozó a nagyvállalatok adókedvezményeiről? Ezen kétkedőknek ajánlom, hogy beszélgessenek többet magyar kisvállalkozókkal és meg fognak lepődni. Az átlag kisvállalkozó ugyanis amikor már egy pár éve heti 60 órát (+ legalább egy napot a hétvégéből) dolgozik, egyre jobban figyel és egyre kíváncsibb arra, hogyan is néz ki a magyar adórendszer. Soha nem lesz közgazdász, csak néhány alapvető kérdést fogalmaz meg és csalódottan néz maga elé... A heti 60 óra munkamennyiségről és az átdolgozott hétvégékről jut eszembe: fel tudják mérni mit érez az adócsalónak titulált kisvállalkozónk, amikor azt látja, hogy a közpénzekből finanszírozott állami alkalmazottak pénteken 14:00-kor már sorban állnak a lift előtt, és képtelenség bármilyen adminisztratív ügyet elintézni...
16 millió forint állami támogatás egyetlen munkahelyért

Örüljünk együtt, hogy Kecskemétre jön az új Mercedes üzem. Fontos, hogy végre ne csak a szomszédainknál legyenek nagyberuházások. Érdemes azonban az egyelőre meglehetősen kevés számszerű adatot tartalmazó információt továbbgondolni: 200 milliárd forintos beruházás, 40 milliárd forint állami támogatás, 2500 munkahely. 16 millió forint állami támogatás jut egy munkahelyre. Hány magyar KKV lenne, amelyik munkahelyenként 16 millió forintból 500%-kal tudná növelni piaci versenyképességét?

Természetesen ez a megközelítés erősen leegyszerűsít és helytelen az adott példát illetően, de ismét tökéletesen rávilágít a korábbi állításunkra: a magyar adórendszer torzulásai miatt csak és kizárólag elképesztően nagy, kivételes kedvezmények révén lehet hazánk a nagyberuházásokat illetően (is) versenyképes... Tehát a Mercedes (pontosabban Daimler) vezetői még csak egy "Guten Tag!"-ra sem méltatták volna a magyar Gazdasági Minisztériumot, ha annak képviselői adókérdésekben a halandó magyar kisvállalkozó számára érvényes adótáblázatot lebegtették volna az orruk előtt és nem az "üljünk le, beszéljük meg" megközelítést alkalmazzák.

Még egy szám: 80 millió forint beruházás jut minden egyes munkahelyre. Borzasztóan magas érték, mely rávilágít az Oriens azon álláspontjára, hogy hazánkba csak nagy tőkeigényű beruházásokkal operálnak a multik, mert relatív magasabb alkalmazotti igény esetén életképtelenné válnak a projektek a nemzetközi porondon.
És el is mentek Szlovákiába...

Szombat este kinyitottam egy ajándékba kapott francia vörösbort. Nem vagyok szakértő, ezért az üveg hátoldalán lévő címkét kezdem el olvasni némi háttér információért. Az egyébként magyar nyelvű feliratból kiderül, hogy vörösborunkat egy szlovák kereskedő cég közreműködésének segítségével iszogathatom...

Emlékeznek még? Egyszer egy magyar miniszterelnök azt mondta, hogy "El lehet menni Szlovákiába, ha nem tetszik..." Hát néhány (ki tudja hány?) magyar vállalkozó megfogadta ezt a tanácsot és céget alapított Szlovákiában. Így hát kis magyar adórendszer tragédiánk jóvoltából most ezen cégek az egyébként sem hozzánk hasonlóan gyök kettő körül ingadozó gazdasági növekedést erősítik északi szomszédunknál.
Ne csalót kiáltsunk, hanem tegyük regionálisan életképessé a magyar adórendszert

Fentiek összessége miatt nem tudok beállni abba a sorba, ahol a magyar vállalkozók általános adócsalózása történik. Nagy, közepes és kisvállalkozói szinten is azonos a képlet: gazdaságilag racionális döntést hoz a tulajdonos, cégvezető egy kritikán aluli adórendszer hibái melletti túlélés érdekében. Míg a kisvállalkozó "adót kerül", addig a nagyvállalkozó már legálisan optimalizál offshore cégen, vagy más struktúrán keresztül. A gazdasági egyenleg minden esetben ugyanaz: alacsonyabb adóteher ugyanazon tevékenység ugyanazon volumenéhez. Ebből adódóan elsődlegesen azt tartanám indokoltnak, hogy regionális szinten értelmezhető adórendszerünk legyen (melyhez elengedhetetlen lesz az állami kiadások újraszabása, azaz a csehovi realizmust megszégyenítő csinovnyik-rendszerünk karcsúsítása is) és utána vessünk követ azon vállalkozókra, akik még nem érték el azt a cégméretet, ahol megéri offshore céget felállítani... Minden más alternatívában gondolkodónak felteszem a kérdést: mihez kezd az ország pár százezer új munkanélkülivel, akik az adószabályok jelenlegi feltételrendszere, azok betartása miatt elkerülhetetlenül az utcára kerülnének?

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy léteznek olyan vállalkozások, melyek 5%-os egykulcsos adószint mellett is az adócsalást választanák a tisztességes út helyett. Mindazonáltal remélhetően ezen réteg marginális kisebbséget alkot az üzleti életben és nem szerencsés belőlük kiindulva a magyar vállalkozói réteget ügyeskedő adócsalók többségének beállítani.

Magyarországnak nincsenek különleges adottságai. Nincs Norvégiához hasonló hatalmas olajkészletünk, az oktatási rendszerünk is átlag alatti, sőt lassan-lassan piacidegen. Ebből adódóan józan paraszti ész mellett is csak a szomszéd országokkal összevethető adókörnyezetben lehet életképes a magyar vállalkozó szektor KKV szegmense.

Él az országban egy olyan vállalkozói réteg, mely 55-60 év közötti korban van. A rendszerváltáskor, vagy azt megelőzően már GMK formájában elkezdték űzni az ipart. Ezen emberek számára két út áll nyitva az üzletből való visszavonulásra, ha családon belül nem örökíthető a cég. Amennyiben nem lesz regionálisan versenyképes adórendszerünk és nem tudják értékesítésre alkalmassá tenni cégüket az adó és járulék pozíciók kifehérítésével, akkor nem marad más mint a maximális cash kivonása mellett a társaság leépítése, megszüntetése pár év alatt. A cégek bezárása pedig ismét csak a munkanélküliek számának növelését fogja eredményezni. Ha esetleg valami csoda folytán emészthető adórendszerünk lesz, akkor megtörténhet a cégeladás és tovább élhetnek a munkahelyek.

(Egyébként javasoltam Gézának, hogy hallgasson inkább valami zenés maszlagot reggelente.)


http://index.hu/velemeny/jegyzet/san080624/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
hol a pofátlanság határa?
  2008-06-25 18:31:41, szerda
 
  hol a pofátlanság határa?
A legnagyobb ellenzéki pártnál most Havas Szófia közel egy milliós megbízása verte ki a biztosítékot.
2008-06-25 Forrás: MTI

Amennyiben a Fidesz kerül kormányzati pozícióba, megteremtik annak lehetőségét,
hogy újból legyen fekvőbeteg-ellátás a fővárosi tulajdonú Schöpf-Merei Ágost Kórházban
- erről Pesti Imre, a párt szakpolitikusa beszélt szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Véleménye szerint az intézmény nélkül nem megoldott a koraszülöttek ellátása, hiszen a nagyhírű kórház a koraszülött- és gyermekellátás teljes spektrumát lefedte.

Pesti Imre felháborítónak nevezte, hogy míg Havas Szófia szocialista egészségpolitikus,
országgyűlési és fővárosi képviselő havi 850 ezer forintért ad tanácsot az Egészségügyi Minisztériumnak,
addig az egészségügyi kormányzat nem lát lehetőséget arra, hogy az intézmény fekvőbeteg-ellátását újra finanszírozza,
amely éves szinten 900 millió forint lenne.

Havas Szófia tanácsadóként való alkalmazását egyébként koradélutáni közleményében cáfolta az Egészségügyi Minisztérium,
mivel a képviselő "a tervezett megbízást nem fogadta el".
A szaktárca után Havas Szófia szocialista fővárosi képviselő is cáfolta,
hogy tanácsadói tisztséget vállalna júliustól a minisztériumban, s jelezte: jogi lépéseket tesz a Magyar Nemzet hamis állítása miatt.

"Hol a pofátlanság határa" - tette fel a kérdést a fideszes politikus, hozzátéve,
"meddig mehetünk el abban, hogy szocialista politikusok állami segédlettel, jóváhagyással
horribilis összegeket kapjanak, miközben ennyi feladatot biztosan nem tudnak egyszerre ellátni."

A politikus úgy vélte, hogy a kórház működtetéséhez szükséges 900 millió forint rendelkezésre áll.

A Fidesz nevében Pesti Imre arra kérte a kormányt és az egészségügyi minisztert,
hogy oldja meg az egészségügyi problémáit, és ne támogassa a "pénzlenyúlást".

A fővárosi tulajdonú Schöpf-Merei Kórház Kht. végelszámolással történő megszüntetését
a múlt héten támogatta a Fővárosi Közgyűlés egészségügyi bizottsága, döntés várhatóan ezen a héten csütörtökön lesz.


Havas Szófia nem lesz tanácsadó

* Index/MTI - ugyelet@mail.index..hu

| 2008. 06. 25., 16:55 | Frissítve: 1 órája

Havas Szófia szocialista képviselő nem vállal tanácsadói megbízást az Egészségügyi Minisztériumban, cáfolta a Magyar Nemzet hírét a tárca és az érintett. A lap egy szerződéstervezetet ismertetett, de ezt senki nem írta alá.

Csak terv volt, hogy az Egészségügyi Minisztérium Havas Szófiát tanácsadóként alkalmazza, ezt a megbízást azonban Havas Szófia azonban nem fogadta el, közölte a tárca.

A Magyar Nemzet szerdai számában írt arról, hogy a lap birtokában lévő dokumentum szerint júliustól havi 850 ezer forintért tanácsadóként alkalmazza Havas Szófiát az Egészségügyi Minisztérium.

"A minisztérium tervezte, hogy képviselő asszonyt felkéri szakmai tanácsadási tevékenység ellátására", amelyről szerződéstervezet készült. Ezt azonban a tárca felsővezetése nem egyeztette, nem hagyta jóvá, és a dokumentum aláírás nélkül került nyilvánosságra - olvasható a minisztérium kommünikéjében.


A tárca és a szocialista képviselő között nincs fennálló megbízási szerződés tanácsadói tevékenység ellátására - szögezi le az Egészségügyi Minisztérium. Havas Szófia az MTI-vel azt közölte: ilyen tartalmú szerződést nem látott és nem is írt alá.

Havas Szófia az Index kérdésére azt mondta: nincs más szerződés sem, így nem vállal tanácsadói szerződést a tárcánál, a Magyar Nemzetet pedig beperli a hamis állítások miatt.


http://index.hu/politika/belfold/hvs3394/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Lenne rá igény, hogy a miniszt
  2008-06-25 18:25:19, szerda
 
 
Tücskök és hangyák

Varga: Lenne rá igény, hogy a minisztereket nehéz vasban vezessék el


Stumpf András, uzlet@hetivalasz.hu
8. évfolyam 25. szám, 2008.06.19

Egyetért Bajnai Gordon gazdasági miniszter és Varga Mihály, az Orbán-kormány egykori pénzügyminisztere: a gazdasági válságból a foglalkoztatottság növelésével lehet kitörni. Az alábbiakból kiderül, miért nem lesz mégsem megegyezés.
Varga: Amikor miniszter úr nemrég megjelölte az ötszázalékos növekedési célt, kettős érzés kerített hatalmába. Egyrészt rendkívül ambiciózus a terv, ha a mai 1,6 százalékos adatot nézzük, másrészt akkor is a térség sereghajtója lennénk, ha teljesülne. Talán ennél többet nem is kell mondanom a gazdaság helyzetéről.

Bajnai: Az 1,6 százalékos növekedés nem nagy eredmény, az ötszázalékos célt viszont nem becsülném le: ha elérjük, két százalékkal az unió átlaga fölött növekszünk. Magasabb cél kitűzése pedig hiteltelen lenne: a gazdaság nincs jó állapotban - ahogy az ország egésze sincs. S hogy miért? Szerintem sok a tücsök, aki a mának élve elfogyasztaná, amit a kevés hangya megtermel. A szociális ellátórendszer teszi őket ebben érdekeltté, mert amikor a kérdés hatalom vagy ésszerűség, a politika az előbbit választja.

Varga: Megint ez a tankönyvízű történet, amely szembeállítja a versenyképességet a szociális biztonsággal. Holott ha az emberek nem érzik magukat biztonságban, ha rettegniük kell a holnap miatt, abból sosem lesz növekedés. Azok a felvetések, hogy 1500-2500 milliárd forintot hipp-hopp le kell faragni, és akkor jobb lesz, ezen a hamis logikán alapulnak.

Bajnai: A társadalmi stabilitás az a határ, amelyet sosem léphetünk át - ebben egyetértek. Éhséglázadások semmilyen közgazdasági racionalitással nem indokolhatók.

Varga: A versenyképességet és a szociális biztonságot tehát egyszerre kell megteremteni. Erre kínálkozik is lehetőség: a foglalkoztatottság emelése. Tíz év alatt egymillió új, legális munkahely - ez az út vezet ki a válságból.

Bajnai: Irreálisnak tartom, de ma a növekedés legfőbb akadálya kétségtelenül az, hogy a felnőtt lakosságnak csak alig több mint fele dolgozik. Ez nem az elmúlt hat év hozadéka, és nem is 1998-ban kezdődött, de az önök szemére vethető, hogy az erőltetett minimálbér-emelés miatt vagy százezer ember tűnt el a munkaerőpiacról. A könnyűipart gyakorlatilag kisöpörték az országból.

Varga: A huszonötezerről ötvenezer forintra emelt minimálbér tette volna tönkre az ipart?

Bajnai: A könnyűipart, amely elmenekült és itt hagyott százezernyi munkanélkülit. Vállalatvezetőként dolgoztam akkor, tudom, mint jelentett a hirtelen emelés. Ráadásul az energiaárak is akkor kezdtek nőni.

Varga: Huszonöt dollár volt az olaj ára a mai százharminchoz képest. A vállalatvezetők inkább azon lepődhettek meg, hogy Csillag István volt szíves kijelenteni: Angliában sincs Cromwell-program, itthon sem kell Széchenyiterv. Ezzel azt üzente a vállalkozóknak, hogy ne számítsanak a kormányra.

Bajnai: A vállalkozók számíthatnak a kormányra. Tavaly a Széchenyi-tervet sokszorosan meghaladó vállalkozói programot indítottunk vissza nem térítendő támogatást nyújtó pályázatokkal, és kész terveink vannak a foglalkoztatottság növelésére - munkahelyteremtő, munkára ösztönző és munkára képesítő lépéssorozatra. Egyrészt egyszerűsíteni kell a bürokráciát, az ugyanis a hazai vállalkozókra 750 milliárd forinttal több terhet ró az európai átlagnál. Másrészt minden megtermelt jövedelmet arra kell fordítanunk, hogy új munkahelyek jöjjenek létre. Ehhez adó- és járulékcsökkentésre is szükség van, másfelől viszont fel kell emelni a fogyasztáshoz kapcsolódó adókat, de elképzelhetőnek tartom az ökoadó bevezetését is. Az uniós forrásokból pedig egy, a kis- és középvállalkozásokra összpontosító gazdaságpolitikát kell folytatni, hiszen a munkahelyek hetven százalékát ezek adják.

Varga: Az ötvenmilliárd forintból elindított Széchenyi-terv, melynek szintén ez volt a vezérgondolata, mégiscsak látványosabb eredményeket ért el, mint az ön által említett 850 milliárdos program. Az Állami Számvevőszék adatai szerint az elmúlt években 1500 milliárdot fordítottak gazdaságfejlesztésre. Az eredmény ismert. Egyszázalékos növekedés. Ha nagyon finom akarok lenni: szerény. Szlovákia, Románia ki tudja használni az EU-s forrásokat, rajtuk látszik a hozzájuk érkező százmilliárdok hatása. Rajtunk nem, pedig ezeknek már önmagukban is három százalék körüli növekedést kellene eredményezniük.

Bajnai: Szlovákia és Románia az alacsony bérelőnyt használja ki, a Széchenyi-terv pedig a kommunikáción és néhány turisztikai beruházáson túl klientúraépítésre szolgált. Hadd emlékeztessek a két választási forduló közt kifizetett százmilliókra. Most egy hétéves terv első évén vagyunk túl. Tavaly azon négy tagállam között voltunk, amelyek az utófinanszírozás ellenére máris képesek voltak pénzt kifizetni a 2007-2013-as alapból. Ezeknek a pénzeknek ez év második felétől, illetve jövőre és 2010-ben lesz hatása. Ha önök nyerik a választásokat, rengeteg szalagot vághatnak majd át: az építőipar a következő másfél évben 1500 milliárd forintnyi megrendelést kap. Az illetékes uniós biztos szerint is elsők vagyunk sebességben.



Varga: Ahogy mondja: egy uniós biztos szerint.

Bajnai: Önnek ez sem mérvadó?

Varga: Hadd emlékeztessem: Joaquín Almunia pénzügyi biztos volt az, aki 2005-ben közölte, hogy nincs gond a magyar államháztartással. Az európai bizottság soraiban is emberek ülnek, politikusok a maguk kapcsolatrendszerével, rokon- és ellenszenveivel.

Bajnai: Azt állítja, hogy az EU-biztos hazudik?

Varga: Egy EU-biztossal ilyesmi nem fordulhat elő? Pláne, ha megvezetik?

Bajnai: A biztos csupán elolvasta a statisztikát. Márpedig az összeget tekintve, s a kiírt pályázatok száma szerint is vezetünk a 27 tagország között.

Varga: Csakhogy rosszul költik el a megszerzett forrásokat. Diszkólámpára, 200 millió pedig a Barátok közt szappanopera támogatására is jutott az EU-pénzekből. Ha nem hagyták volna ki az ellenzéket, talán értelmesebb célokra fordíthattuk volna az összegeket.

Bajnai: 2006 őszén az általam kezdeményezett parlamenti vitanapon húsznál kevesebb ellenzéki képviselő ült a teremben, hogy az ország jövőjét meghatározó tervről elmondja a véleményét. Az ellenzék szakértőivel is leültünk akkor, konkrét javaslatokat is elfogadtunk. A pályázatokat pedig még a meghirdetés előtt bárki megtekintheti és véleményezheti.

Varga: Véleményezheti. A regionális fejlesztési tanácsokban viszont, ahol a döntések születnek, az önök emberei vannak többségben.

Bajnai: A tanácsok úgy működnek, ahogy az összetételüket önök 2000-ben meghatározták, a döntések pedig 70-80 százalékban konszenzussal születnek. Persze minden ilyen nagy rendszerben felüti fejét a korrupció. Ezt ki kell szűrni. Hat büntetőfeljelentést tettünk, és közel száz szabálytalansági eljárást indítottunk az elmúlt évben. A Barátok közt kétszázmilliója nem tartozik ebbe a kategóriába. Korszerű marketingeszköz. A sorozat azt fogja bemutatni, hogy valaki hogyan próbál pályázni. Több mint egymillió nézőhöz eljuttatni ilyen bonyolult üzenetet fél éven keresztül - szerintem ez jó ár-érték arány.

Varga: Politikailag semleges döntések születnek, a pénzeket jól használják föl - tehát csak várni kell, hogy a gazdasági növekedés beinduljon.

Bajnai: Már nem is sokáig.

Varga: Gondban vagyok ezzel, miniszter úr. Vegyük csak a munkahelyteremtéshez szükséges adócsökkentést. A kormányfő még néhány hónapja is azt mondta, hogy erre nem lát esélyt, aztán most, hogy újra megnőtt az SZDSZ zsarolási potenciálja, megint beígérnek ilyesmit. Csakhogy az adócsökkentésnek 800 milliárd forint alatt nem sok értelme van.

Bajnai: Ön honnan venne el 800 milliárdot?

Varga: Első a hitelesség visszanyerése. Egy hiteles, új kormány csak az államadósság kamatterhein megspórolhatna 300-400 milliárdot. Másodszor, rendbe kell tenni az államháztartást. Személyesen is felelőssé kell tenni a minisztereket. Nem feltétlenül kell őket nehéz vasban elvezetni, bár, mint mondani szokták, igény lenne erre is. De ha 700 milliárddal több a hiány a tervezettnél, mint ahogy 2005-ben volt, némi fizetésmegvonás azért kijárna. És be kell fagyasztani az állami kiadásokat. Ezzel hat-hétszáz milliárdot is meg lehetne takarítani.

Bajnai: Kitől venné el ezt az összeget?

Varga: Például a minisztériumoktól.

Bajnai: Hatvan-egynéhány milliárdot tudna megspórolni, ha bezárná az összeset. A maradék öt-hatszáz milliárd hogyan jönne össze?

Varga: A kiadási plafon nem csak a minisztériumokra vonatkozna. Ahhoz, hogy a válságból kikecmeregjünk, különböző mértékben, de mindenkinek hozzá kell járulnia.

Bajnai: Talán nem bontották ki az igazság minden szeletét a népszavazási kampányban? Mintha azt üzenték volna: nem szabad elvenni senkitől.

Varga: Téved. Azt mondtuk, hogy a hentesbárd lengetése nem reform. A reformnak ugyanis haszna van, még ha áldozatokat kíván is. Jobb lesz tőle. Önök a vizitdíjra például azt mondták, eltünteti a hálapénzt, konszolidálja a kórházakat, lesz belőle fizetésemelés is. Nem lett, a hálapénz megmaradt, a kórházak adósságállománya megduplázódott. Erre mondták az emberek, hogy köszönjük, így nem kérjük.

Bajnai: Az egészségbiztosítónak többlete van, kétszázezerrel többen fizetnek járulékot, csökkentek a gyógyszerárak. Ha viszont holnap önök lesznek kormányon, mivel kell szembenézniük? Igaz, újabban beszélnek már arról, hogy mégsem úgy lesz egészen, ahogy korábban mondták, de ezt nehéz lesz elfogadtatniuk azzal a széles táborral, amelyet éppen a senkinek sem fog fájni illúziójával toboroztak.

Varga: Állítom, hogy a vizitdíj ellen szavazók hetven százalékának nem osztott, nem szorzott az a háromszáz forint, egyszerűen a felhatalmazás nélküli reformámokfutásból lett elege. Ráadásul nem tudjuk pontosan, mi folyik a kormányzati munka örve alatt. Könnyen járhatunk úgy, ahogy 2006-ban jártunk volna, ha megnyerjük a választást. Két alapvető tény másképp szerepelt a konvergenciaprogramban, mint a valóságban. Azt írták, négyszázalékos lesz a növekedés - ehelyett kétszázalékos lett. Az államadósság mértékét hatvan százalék alattira becsülték, aztán kiderült: ezermilliárd forintnyi adósságról "megfeledkeztek". Ahhoz, hogy korrekt programot készíthessünk, házon belülre kell kerülnünk, leltárt kell készítenünk.

Bajnai: Egyszerre állítani, hogy készen állnak a kormányzásra, és azt, hogy nem ismerik a pontos helyzetet, csak arra jó, hogy megkerüljék a fontos kérdéseket. Magyarországnak van konvergenciaprogramja, teljesüléséről évente kétszer jelentést adunk az EU-nak. Ebből kiderül, hogy állunk.

Varga: Az is a konvergen ciaprogramból származó adat volt 2005-ben, amelyről kiderült: egy szava sem igaz.

Bajnai: 2006 óta vagyok kormánytag. Azóta ezek az adatok pontosak.

Varga: Nincs két hónapja, hogy módosítaniuk kellett a konver genciaprogramot, mivel a növekedés kisebb, az infláció pedig nagyobb lett a vártnál - ahogy egyébként a múlt hónapban is.

Bajnai: A program fő célja az egyensúly helyreállítása, ezt teljesítjük. Ön is azt mondja: rendbe kell tenni az államháztartást. Csak meg kellene egyeznünk az ehhez vezető lépésekben. Kérdés, hajlandók vagyunk-e korlátozni magunkat annak érdekében, hogy a közgazdaság törvényszerűségeivel szemben senki se játszadozhasson a költségvetéssel. Ezért kellene támogatniuk a költségvetési szabályokról szóló vagy a pártfinanszírozási kétharmados törvényeket. Ha hajlandóak lennének erre, az mutatná az ország fejlődése iránti elkötelezettségüket.

Varga: Optimista ember vagyok, de csekély esélyét látom egy efféle nagy kiegyezésnek. Nem csupán azért, mert például a költségvetési szabályokról szóló, már küszöbön álló megegyezést önök rúgták fel az utolsó pillanatban. Egyszerűen nincs bizalom az önök kormányával szemben. Ha Veres János most felmondaná a Fidesz-programot A-tól Z-ig, attól sem lennék boldog. Nem mintha rossz lenne a programunk, de nem hinném el, hogy komolyan beszél. A kisebbségi kormányt látva pedig mulatságos az elvárás, hogy komolyan vegyük. Higgye el, miniszter úr, ha mi kormányoznánk, nem próbálnánk az ellenzékre hárítani a felelősséget. Egy közös pont azért van: az euró bevezetésének szükségessége. Ha végre kitűznének egy dátumot, az eléréséhez szükséges lépésekről volna értelme tárgyalni.


http://www.hetivalasz.hu/cikk/0806/tucskok_es_hangyak
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
SZU2? – avagy Isten nem
  2008-06-25 18:23:04, szerda
 
  SZU2? - avagy Isten nem bottal ver!


2008.06.24.

Jól csinálták! Mi több, ők csinálták a legjobban!
Gondoljanak bele! Felmarkolták a rengeteg lóvét, kikupálódtak belőle, most pedig veszik a kalapjukat és angolosan - de talán korrektebbek vagyunk, ha azt mondjuk - íresen távoznak. Ezek az írek tudnak valamit, amit mi nem.
Élni! És életben maradni!

Egy biztos, történelmi pillanat, de legalábbis mindenképpen a kalendáriumok lapjaira kívánkozó esemény lesz az a nap, amikor Írországot, az eddigi mintaállamot kipenderítik a Nagyságos és Fényességes Európai Porta égisze alól, azaz magyarán mondva kirúgják majd az Európai Unióból úgy, hogy a lábuk sem éri a földet.
Gondoljanak csak bele! Másnap reggel arra ébrednek majd az írek, hogy nem kell többé sarcot fizetni a brüsszeli bürokrata vízfej dőzsöléséhez. Azonmód vége szakad a versenyt megalázó módon megszüntető és megsemmisítő különböző korlátozásokat felvonultató kvóták és szabályozók sokaságának. E naptól a világ többi részével, azaz harmadik féllel bárhol bármennyit kereskedhetnek, nem pofáznak bele többet Brüsszelből. Megszűnnek a megkötöttségek.
Az írek ezzel a bátor húzásukkal, nevezetesen, hogy sok más országgal ellentétben, komolyan vették a demokráciát és megkérdezték a népet is arról, ami alapvetően befolyásolja a nemzetük életét, még Svájcon és Norvégián is túltesznek. A skandinávoknál, ha jól emlékszem kétszer is nekifutottak, ám a bölcs nép köszönte szépen, nem kért a Nagyságos és Fényességes Európai Porta ,,áldásaiból". A ,,közös lónak turós a háta" típusú közös valutáról már nem is beszélve. A svájciak is inkább a kerítésen kívülről szemlélték a dolgokat.
Pedig hányszor, de hányszor győzködte a központi propaganda pénzt és fáradságot nem kímélve az öreg kontinens lakóit, hogy ez bizony a demokrácia ne tovább-ja, maga a megtestesült álom. Érdemes hajtani, mit hajtani, kepectetni a klubba való felvételért. A tagság ebben az elit klubban igazi megtiszteltetés. Darab ideig még minket is ezzel a marhasággal ámítottak. Emlékeznek még arra a hosszú időszakra, amikor az EU ügyeletes fő hallja kendjei szerint mindig éppen öt esztendőre voltunk az uniós tagságtól? Az írek valahogy nem voltak vevők erre ,,az unió jót tesz veletek akkor is, ha beledöglötök" című, lehet népszavazni kiscsávó, de ha nem úgy döntesz, ahogy mi szeretnénk, fel is út, le is út típusú, a demokráciát meglehetősen sajátosan értelmező szemléletmódra!

Micsoda fennkölt megnyilvánulása a demokráciának a gyakorlatban, nem igaz?
Nem tehetek róla, de megint csak a kamerába fesztelen könnyedséggel belenyilatkozó ír csaj, az ottani utca embere jut az eszembe. Mindenféle felesleges sallang, hezitálás vagy porhintés nélkül mondta bele a frankót a nézők képébe, a mienkbe, tesze-tosza, végletekig etethető és hülyíthető magyarok képébe is. Aszonta a kamerába az ír csaj, látszik mennyire demokratikus a Lisszaboni Szerződés, sehol sem kérdezték meg róla az embereket!
Most meg kiderül, hogy ahol merik venni maguknak a bátorságot és megkérdik az embereket, azok rögtön persona non grata-vá, vagyis nemkívánatos személyekké válnak a Nagyságos és Fényességes Európai Portán. És ez az, ami önmagáért beszél, és ez az, ami jelzésértékű.
És most úgy néz ki, hogy a cseheket is a szőnyeg szélére állítják. Mer' hogy ők is szavazásra bocsátanák a dolgot, és ott sem biztos a tutti végeredmény. Sőt! Hogy tetézzék a bajt, még az alkotmánybíróságuk is sertepertél a szavazás körül.
Kicsit olyan ez, mint valamiféle Szovjetunió 2. De csak egy kicsit olyan. Majdnem azt írtam, hogy ugyanolyan antidemokratikus, mint a nagynevű előd, de ez nem igaz, mert ez az új, ez az Európai Unió, amire állítólag oly büszkéknek kellene lennünk, bizonyos tekintetben sokkal, de sokkal rosszabb, mint az eredeti volt. Azért, mert az a fajta gazdasági és szellemi elnyomorodás, amit a pártállami diktatúra kizárólag fegyverekkel és önkényuralmi eszközökkel volt képes prezentálni, az itt némiképp módosult, sajnos még rosszabb irányba. A tankok helyett immáron a bankok dirigálnak. Ez annyiban rosszabb, mint a - fogalmazzunk így - nyílt sisakkal játszó diktatórikus erőszak volt, hogy itt a népeket, nemzeteket elnyomó ellenfél sokszor láthatatlan marad, arctalan pénzviszonyok, valamint a ,,jogi személy" teljesen életszerűtlen mesterséges képződménye mögé rejtőzve bújik el, ezáltal rettenetesen nehéz harcolni ellenük.
Az erővonalak és a törekvések eddig is teljesen világosak voltak, az ír NEM csak minden eddiginél jobban ráirányította a figyelmet és a reflektorfényt Mammon antidemokratikus világára. Ebben a világban az ember helyett a pénz áll az első helyen!

Ha valaki vette magának a fáradságot és beleolvasott a Lisszaboni Szerződés nevű dokumentumba, annak a számára kiderülhetett, hogy a nemzetállamot, mint olyant, jogilag egész egyszerűen megszüntetnék, ha tetszik, felülírnák, a különböző népeknek, nemzeteknek pedig az egyen fazonra uniformizált konzumidióta barom szerepét szánnák, aki semmi másra nem jó, minthogy engedelmesen fogyasszon és befizesse a tőle a legkülönfélébb jogcímen beszedésre kerülő sarcot. Mindezért cserébe megkapja a McDonnald's-féle szabványosított egyen biztonságot. Legalábbis elvileg. Ahogyan a Mekinél is elvileg ugyanolyan hamburgert kap a fogyasztó, ha a világ bármely pontján is megy be a fenti lánc valamelyik gyorsétkezdéjében, úgy az Európai Unió polgára is - ha akarja, ha nem - ki van téve a jogszabályokban biztosított mértékben görbülő uborkának, vagy például a szabványban rögzített szakítószilárdságú, valamint azonos íz- és illatanyag-tartalommal bíró óvszernek. Ez ám a szép új világ, nem igaz? És akkor jönnek ezek a renitens írek és egy laza csuklómozdulattal porig rombolnak mindent. Oda a gyönyörű álom.
Ez az új SZU, nem állhatja a demokráciát. Csak a profitot isteníti. Ebből aztán számos konfliktushelyzet adódik. Ilyen volt ez a legutóbbi az írekkel is.
A demokrácia pénzbe kerül! Sok pénzbe! Többe, mint amennyit előre kikalkuláltak íróasztalaik mellett légkondicionált irodáikban a brüsszeli seggfejek.
Ilyen van? Ilyen van!
Bele se merek gondolni, mi lesz itt, ha elszabadul a pokol. És nagyon könnyen elszabadulhat.
Először azzal jöttek, hogy majd az Unió lesz a világ első számú térsége. Nem lett. Jó, ez még elmegy sok szódával, ezt a fajta nagyotmondásra épülő kommunikációs technikát Háry János óta már ismerjük.
De a Nagyságos és Fényességes Európai Porta az élelmiszer- és az üzemanyagáraknál előállt helyzettel sem tud mit kezdeni. Teljes becsődölés. Vagy mondjunk inkább pánikot?
Az uniónak nincs ,,B" terve egy ír nem esetére. Emlékeztet a NASA-ra az Armageddon című filmben. Ott szegény Bruce Willis akadt ki, mint a sezlonyrugó, mert a NASA-nak nem volt ,,B" terve. Aszitte hülyéskednek vele. Embert küldtek a Holdra, meg minden. 'Oszt mégse vót nekik ,,B" tervük. Mondjuk nem is élte túl a sztorit, a mozi végére megkrepált. A korrektség kedvéért tegyük hozzá, ott is a civilek mentették meg a seggünket.
Az írek még tök jól is kijöhetnek az egészből, és nem kell hozzá különösebb jóstehetség, ki is fognak jönni. Úgy kijönnek, mintha bent se lettek vóna.
A híradásokban arról is beszámoltak, hogy nemcsak az euroszkeptikusok voltak a NEM mellett, de az ír üzleti szféra is a protest szavazásra buzdította alakosságot. Ezek után már nem is csodálkoztam azon, amikor a legfrissebb tudósításokban arról számoltak be, hogy a lakosság túlnyomó része egyáltalán nem bánná, ha megszűnne Írország uniós tagsága. A magam részéről azon sem csodálkoznék, ha ez egyfajta lavinát indítana el és más országok is követnék példájukat. Megfelelő kommunikációval nagyon könnyen beverhető az utolsó szög ennek a velejéig korrupt, haszonleső és antidemokratikus, a pénz talaján álló érdektömörülésnek a koporsójába, amit ma még úgy hívnak, hogy Európai Unió.
Gondolom nem nagyon tudnának mit kezdeni Brüsszelben az olyan szalagcímekkel, mint például: ,,Véget ért az évtizedes kvóta-terorizmus!", ,,Újra szabad a verseny, korlátozások nélkül!", vagy ,,Éljen Írország, éljen a demokrácia!"
Az ősz végére kiderül, milyen bejegyzések kerülnek majd a kalendáriumokba és a történelemkönyvek lapjaira. Addig is vigyázó szemünket vessük Dublinra, emberségből és demokráciából vegyünk példát ír barátainkról.
Isten áldja Írországot és Magyarországot!

A szocialista nagyváros öntudatos polgára
www.johafigyelunk.hu
FÚSZ

http://fusz.hu/node/8675
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nyílt levél az elmúlt 19 év mi
  2008-06-25 18:20:17, szerda
 
  Nyílt levél az elmúlt 19 év miniszterelnökeinek


2008.06.24.

Tisztelt Boross Péter úr!
Tisztelt Horn Gyula úr!
Tisztelt Orbán Viktor úr!
Tisztelt Medgyessy Péter úr!
Tisztelt Gyurcsány Ferenc úr!

Június 21-én 8 óra időtartamú vitát folytattam Czigány Imre úrral, az Európai Bizottság egyik magas beosztású tisztségviselőjével a Lisszaboni Szerződésről. A vita során Czigány úr kifejtette azt a véleményét, hogy az EU csatlakozás előkészítéseként Magyarország mindenkori kormánya olyan, a nemzeti érdekeket súlyosan sértő magatartást tanúsított - a mezőgazdaság tönkretételétől, a reprivatizáció helyett alkalmazott privatizáción át a kvótarendszer elfogadásáig és a földtörvény számunkra kedvező helyzetet eredményező módosításának elmulasztásáig -, ami számunkra hátrányos helyzetet teremtett a csatlakozás idejére.

Azt is kinyilvánította Czigány úr, hogy 2004. május 1-e óta olyan intézkedéseket fogadott el a magyar kormány, amelyek indokolatlanul meggyorsították azt a folyamatot, ami a jelenlegi kritikus helyzet kialakulásához vezetett, annak ellenére, hogy ezek jelentős részét - más országokhoz hasonlóan - módjában állt kivédeni.

Tisztelt Miniszterelnök Urak!

Tisztelettel kérem Önöket, hogy az igazság feltárására vállaljanak egy társadalmat tájékoztató vitát kormányuk tevékenységéről, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy az EU-csatlakozás volt-e elhibázott lépés - ahogyan a vita során állítottam -, vagy 19 év magyar kormányzati politikája eredményezte, hogy Magyarország a jelenlegi - tovább nem viselhető - helyzetbe került - ahogyan Czigány úr érvelt.

A jelenlegi politikai, társadalmi és gazdasági válsághelyzetben ez a helyzet-tisztázás minden választópolgár érdeke.

A vita helyszínének és időpontjának meghatározásával kapcsolatban teljes rugalmassággal állok szíves rendelkezésükre.

Tájékoztatásul csatolom a Czigány úrral folytatott vita összefoglalóját, amit a http://eunyet.hu honlapon is megtalálnak.

Kelt Szegeden, 2008. június 23-án.

Tisztelettel:

Dr. Halász József
a Szent Korona alázatos szolgája
30/6163894, info@szksz.hu

----------------------------------------------------------------------------

A vita üzenete
2008. 06. 23.

Június 21-én 16 óra és 24 óra között, a Magyarok Világszövetségének elnöksége előtt lezajlott a vita a Lisszaboni Szerződésről Czigány Imre, az Európai Bizottság egyik magas beosztású tisztségviselője és dr. Halász József között.
A vitát Patrubány Miklós, a Magyarok Világszövetségének elnöke vezette, vitaindítót mondott Alakszainé dr. Oláh Annamária, az MVSZ régióalelnöke.

Czigány Imre hangsúlyozta, hogy ő nem hivatali minőségében, hanem magánemberként vesz részt a vitában.
A vitáról jegyzőkönyv és videofelvétel készült, dokumentációs célból. Ezek sem teljes egészükben, sem részeiben nem kerülhetnek nyilvánosság elé, ugyanígy a jelenlévők részleteket feltáró tájékoztatást sem adhatnak az ott elhangzottakról.
Az alábbiakban ezeket a tilalmakat igyekszem tiszteletben tartani, amikor beszámolok a vitáról. Teszem ezt korábban vállalt kötelezettségem teljesítéseként.

A régióalelnök asszony vitaindítójában meghatározta azt a három területet, amely EU-n belüli helyzetéről a Világszövetség választ vár a vitától:
- az állampolgárság,
- az önkormányzatiság és
- a nemzeti vagyon tulajdonlása.

A vita során Czigány Imre Halász József alábbi írásait vette alapul: "Magyarország elvesztésének 12 EU-stációja", "A Lisszaboni Szerződés összehasonlítása a Gondoskodó Magyarországgal".
Halász József a vita során a Lisszaboni Szerződésből idézett.

A pozíciókifejtés során

Czigány Imre
- visszautasította azt a véleményt, mi szerint az EU az oka a jelenlegi magyar és világgazdasági helyzet kialakulásának,
- kifogásolta a vita során hivatkozott írások stílusát,
- nem tartja elfogadhatónak vallási vagy szakrális erkölcsi szabályok érvényesülésének hiányát kritikaként alkalmazni,
- az írások megállapításait visszautasította, azokat a hivatkozott cikkekből félreértelmezéssel kialakítottnak, a magyar helyzet Európára történő kiterjesztésének tartva,
- elismerte, hogy az EU határozatai és az azokra vonatkozó végrehajtási utasítások "értelmezhetőségi eltéréseket" mutatnak;

Halász József
- Magyarország EU tagságából eredő szabadságvesztés bizonyításaként idézte a Lisszaboni szerződés kül- és biztonságpolitikai, az önrendelkezési, a gazdasági és jogalkotási cikkeit,
- a szubszidiaritás EU-értelmezésének demokráciára és szolidaritásra vonatkozó hatásait fejtette ki,
- a négy liberális alapelv részletes hatását mutatta be magyar példákon keresztül,
- elismerte, hogy a negyedik liberális alapelv a csatlakozási tárgyalások során fogalmazódott meg "a munkaerő szabad áramlása" szövegfordulattal, az EU Alkotmány és a Lisszaboni Szerződés egyaránt "letelepedés szabadsága"-ként fogalmazza meg.

A vitázó felek vitaindítóban elhangzott kérdésekre adott válaszai a következőkben foglalhatóak össze:

1. Az állampolgárság

Cz.I.: Az állampolgárság kérdésében az EU nem foglal állást, az a tagországok belügye. Ebbe a körbe tartozik a "letelepedés szabadsága" liberális alapelv, amellyel kapcsolatban a Lisszaboni Szerződés 2. rész 49. cikkében szereplő "a szabad letelepedés magában foglalja a jogot" kitételt a végrehajtási utasítás-tervezet akként módosítja, hogy a letelepedés feltétele a megélhetés biztosítottsága.
Az magánügy, hogy ki milyen okból határoz szülőföldje elhagyása mellett, abba az EU nem szól bele. A haza elhagyásához vezető ok kialakulásáért minden tagállam csatlakozási tárgyalások megkezdésétől folytatott kormányzati politikája a felelős.

H.J.: "A letelepedés szabadsága" liberális alapelv biztosítja a törvényes feltételeket ahhoz, hogy a szülőföldjén életfeltételeitől megfosztott emberek idegen országban találjanak megélhetést. Ez viszont azt jelenti, hogy idegen földön elszakadnak gyökereiktől, elvesztik önbecsülésüket és önazonosság-tudatukat egyaránt.
Az új hazát választás tehát a gazdasági ellehetetlenülés következménye és nem szabad akaratból választott megoldás.
Az állampolgárság a letelepedés szabadságának liberális elvével látszólag egyértelművé tett kifejezés. A gyakorlat azt mutatja, hogy az államalapító és őshonosan államalkotó nemzetekhez tartozó emberek egy része kénytelen törvényesen elhagyni hazáját, ezzel hely teremtődik az idegenek törvényes betelepedésére.
Az tény, hogy erre a Lisszaboni Szerződésben nincs közvetlen rendelkezés, de az is tény, hogy a Lisszaboni Szerződés szabályai közvetve elősegítik ennek megvalósulását.

2. Az önkormányzatiság (szubszidiaritás)

Cz.I.: Az önkormányzatiság (szubszidiaritás) az arányossággal együtt érvényesülő alapelve az EU-nak, amely a Lisszaboni Szerződés 1. rész 5. cikk (3) bekezdésében meghatározott feltételekkel érvényesül. A "kizárólagos hatáskörbe", valamint a "megosztott hatáskörbe" tartozó területekre vonatkozó határozatokról a tagállamok képviselőiből álló testületek döntenek. A döntést az adott téma jellegétől függően egyszerű, minősített, illetve négyötödös többséggel vagy egységes állásfoglalással hozzák. Egyes esetekben a tagállamok egyharmadának érdekeltérése esetén döntés nem születhet.
Ezért a valóságtól eltér minden olyan állítás, amely szerint az EU tagság elveszi a tagországok kül- és biztonságpolitikai, jogalkotási, közigazgatási, vagy bármi más önállóságát.
A Bizottság az egyetlen szervezet, amelyben az egységes érdek objektíven érvényesül, ezért ez a testület az EU tevékenységének egységességét hivatott biztosítani.
Azt, hogy a tagállamok milyen módszerrel választják képviselőiket, a tagállamok belső törvényei határozzák meg, abba az EU nem szól bele. Semmilyen "háttérhatalmi tevékenység" nem bizonyítható sem az EU működésével, sem a tagállamok részvételi önkéntességével kapcsolatban.
Az egyes tagállamok területén élő nemzeti kisebbségek autonómiájának érvényesülését az EU nem gátolja, sőt a nemzetiségi hovatartozás miatti megkülönböztetést tiltja.

H.J.: Az önkormányzatiság (szubszidiaritás) - és ennek következményeként a demokrácia (népuralom) és a sorsközösség vállalás (szolidaritás) - hiányát a Lisszaboni Szerződés 1. rész 5. cikk (3) bekezdése jogilag, az érdekérvényesítés hiánya gyakorlatilag bizonyítja.
A jogszabályban lévő kivétel a tagállamok nemzeti érdekeinek leglényegesebb gazdasági területeken történő érvényesülését tiltja meg.
A pártalapú képviseleti rendszer eredményezi, hogy a választói akaratnyilvánítás nem szabad, hanem a pártok jelöltjeire korlátozódik. Ennek eredménye, hogy az egyes társadalmi csoportok (rétegek) képviselői a tagországokban és az EU parlamentben nem az ország választópolgárainak érdekeit, hanem a pártok érdekeit képviselik.
Mivel a pártok vezetőinek önérdeke a Czigány úr által is elismert gazdasági polarizáció fennmaradása és növekedése, a képviselet nem hatalommal élést, hanem a képviseleti joggal való visszaélést eredményezi.
Ennél fogva az EU képviselők nem a tagállam érdekeinek, hanem pártjuk és önmaguk érdekének megfelelően szavaznak egy-egy határozat meghozatalakor.

Az "EU előmozdítja a gazdasági, a társadalmi és a területi kohéziót" (Lisszaboni Szerződés 1. rész 3. cikk (3) bekezdés), ami ellentétes a nemzetek önkormányzatiságának támogatásával.

3. A nemzeti vagyon tulajdonlása

Cz. I.: A Lisszaboni Szerződés 2. rész 106. cikk (2) bekezdésének félreértelmezése azt állítani, hogy ezzel a multinacionális cégek kivételezett helyzetbe kerülnek. Az EU egyetlen rendelkezése sem mondja azt, hogy egy multinacionális cégnek bármely tagországba történő beruházása esetén kötelező a tagországnak vissza nem térítendő, vagy kamat nélküli hozzájárulást adni, de az nem is sérti a belső piac érdekeit. Azt sem tiltja egyetlen EU törvény sem, hogy adókedvezményt adjon a tagország.
Az már a tagország kormányának felelőssége, hogy megengedi-e, a multinacionális cégeknek sajátos bérpolitika, vagy egyéb eszköz alkalmazását, pl. a Mercedes kecskeméti gyárában 5 eurós órabért a nyugat-európai 30 eurós órabérrel szemben.
Ugyanígy a termőföld tőke részeként kezelése nem jelenti azt, hogy bárkit kötelezne eladni a termőföldjét. Annak a lehetőségét jelenti, hogy mindenki szabadon rendelkezzen tőkéjével. Az, hogy egyes tagországok olyan rendelkezéseket hoztak, amelyek kemény feltétekhez kötik külföldiek földvásárlását, azt jelenti, hogy Magyarország is hozhatott volna ugyanilyen rendelkezéseket, de nem tette. Ismét a kormányzati munka felelősségéről van tehát szó.
Miért fogadta el Magyarország ilyen feltételek mellett a kvótákat, akár területre, akár mennyiségre vonatkozóan? Senki nem kényszerítette.

Ami pedig a korlátozások tilalmának kritizálását illeti: az nem más, mint a szocialista tervgazdálkodás visszahozásának szándéka. A szabad piac ugyanis azt jelenti, hogy az áruk és s szolgáltatások, mint kínálatok szabadon keresik meg a keresletnek azt a helyét, ahol a leggazdaságosabban tudják árujukat vagy szolgáltatásukat előállítani, vagy értékesíteni.
Az, hogy egy tagországban valaminek a termelése vagy valamely szolgáltatás végzése versenyképes-e, a tagország gazdaságpolitikája határozza meg. A támogatási rendszer adja az áruk és szolgáltatások forgalmának európai esélyegyenlőségét.

H.J.: Akárhogyan értelmezzük a 106. cikket, a tény az, hogy a "tőke szabad áramlásának" elve eredményezi azt, hogy a multinacionális cégek a magyar esélyeket kizáró módon kapnak beruházási támogatást, alkalmanként olyan mértékben, hogy azzal önálló magyar termelőüzemet lehetne létrehozni, mégpedig a saját érdekeink kiszolgálására.
A Lisszaboni Szerződés 2. rész 110. cikke megtiltja a külföldi termékre a hazai terméknél magasabb adó kivetését, de nem tiltja meg a külföldi termékre a hazai terméknél alacsonyabb adó megállapítását.
Vagyis a tőke szabad áramlása a tőke érdekeit fölé emeli a tagállamok érdekeinek.
A termőföld eladhatóságával kapcsolatban három megjegyzés lényeges.
Az egyik az a természeti törvény, ami szerint minden nemzet elidegeníthetetlen tulajdona az a terület, amelyen él. A magyar nyelvben a "földbirtok" kifejezés használata mutatta ezt a "földtulajdonnal" szemben.
A másik: a magyar parasztember nem azért adja el földjét, mert nem akarja megművelni, hanem azért, mert olyan piaci feltételek keletkeztek a kvótarendszer, a támogatási rendszer, az adórendszer és egyéb, Lisszaboni Szerződésben megfogalmazott szabályok miatt, amelyek nem biztosítják megélhetését saját szülőföldjén.
A harmadik: az EU-csatlakozás előkészítése során a lakosság annyira elszegényedett, hogy pillanatnyi puszta létfenntartása (a továbbélés) érdekében kénytelen bármit eladni, amit megvesznek, olyan áron, amiért megveszik. Vagyis nem kellett jogszabályt hozni azért, hogy idegenek kezébe kerüljön a magyar termőföld, mert közvetett módszerrel kényszerítették ki ezt.

A tervgazdálkodás vádjával kapcsolatban:
A szocialista-kommunista gazdaság alapja a magánérdek érvényesülésének teljes kizárása az osztályérdek érvényesítésével szemben. A szocialista tervgazdaság ennek a torz szemléletnek az eszköze, vagyis rendszer látszatát keltette a rendszertelenségben.
A liberális-kapitalista gazdaság alapja a kínálat által manipulált kereslet törvényszerű egyensúlytalansága. Vagyis nem akarja rendszer látszatát sem kelteni, vállalja az izolált elemek véletlenszerű együttlétét, vagyis a káoszt.
A Lisszaboni Szerződésben lévő korlátozások elutasítása az európai gazdaság rendszerként működését, Európa minden területen történő szerves egységként élését jelenti, az igények és lehetőségek összehangolásán keresztül.

A tulajdonviszonyok ennek a rendszerszemléletnek a feltételeit jelentik: ami egy állam része, az az állam tulajdona és a gazdaállamot szolgálja, vagyis az államot létrehozó és fennmaradását biztosító államalapító és államalkotó nemzetek közérdeke az egyéni érdek fölé emelkedik. Ez a Szent Korona értékrendben megfogalmazódó örök és elidegeníthetetlen szabadság.

____________________________

Következtetések:

1. Magyarországnak és a Világ minden országának olyan bel- és külképviseletre van szüksége, amely az államalapító és államalkotó nemzetek egyetemes érdekeket képes érvényesíteni.
Ennek érdekében a jelenlegi pártrendszerű képviseletet a csorbítatlan önkormányzatiságot (szubszidiaritást) megvalósító, ellenőrizhető és felelősségre vonható, közvetlenül választott képviseleti rendszernek kell felváltania.
Ez a jelenlegi választási törvény megváltoztatását jelenti. A békés átmenet érdekében a közvetlen népképviselet választásnak választási pártként kell megjelennie a települések, a társadalmi csoportok és a parlamenti képviselők választásakor.
Ugyanennek a választási pártnak kell az EU Parlamenti választáson indulnia.

2. Az EU föderativitásának megszüntetése a tagországok EU képviselőinek és népakaratot kifejező kormányainak együttes kötelessége.
A Lisszaboni Szerződés szabadság-korlátozó cikkeit el nem fogadó jegyzőkönyvekkel kell a ratifikáláshoz hozzájárulni.
Abban az esetben, ha a tagországok többsége ragaszkodik saját érdekeinek érvényesüléséhez, a Lisszaboni Szerződés föderalizmust támogató rendelkezései nem működnek, ezért természetszerűen alakul át az Európai Unió Európai Konföderációvá, amelynek alapszabályát haladéktalanul el kell készíteni.

3. Az európai államszövetség föderációról konföderációvá való visszaalakulása Európa békéjének feltétele.
A világgazdasági válság olajár-növekedésben és élelmiszerhiányban megnyilvánuló hatását az államok csak saját értékeik megvédésével, idegen érdekek érvényesülésének megszűntetésével képesek ellensúlyozni.
Ezt a belső- és az államszövetségi jogrendszer rendszerszemléletű kapcsolatainak kiépítésével, vagyis a természetes (szentkoronai) értékrendben megfogalmazódó, a jelenlegitől eltérő mintára (paradigmára) váltással lehet elérni, mert a konföderativitással megteremtett szerves egységet nem elég tényszerűen (de facto) gyakorolni, hanem a társadalmi együttélés régi-új szabályai követésének jogszerűen (de iure) is meg kell felelni.

Kelt Szegeden, 2008. június 23-án.
A krisztusi örök értékrend szerinti magyar szeretetettel:
Halász József, a Szent Korona alázatos szolgája


http://fusz.hu/node/8676
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsányék hajléktalant, bűnö
  2008-06-25 18:18:02, szerda
 
  Gyurcsányék hajléktalant, bűnözőt csinálnak az elmebetegekből
2008. június 24. 20:48HunHír.Hu

Aggályos helyzetet teremtett az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet (OPNI) bezárása a betegek, az egészségügyi dolgozók, végső soron pedig az egész társadalom számára - ezt állapította meg az állampolgári jogok biztosa.

Szabó Máté jelentése utal arra, hogy a nemzetközi tapasztalatok szerint ott, ahol eddig csökkentették a pszichiátriai ágyak számát, nőtt a korábbi betegek által elkövetett bűncselekmények száma. OPNI-ban korábban több ezer pszichiátriai beteget kezeltek. Őket a bezárás után más kórházakba küldték.

Az ombudsman szerint sokan közülük ellátás nélkül maradtak. Pszichés zavaruk következtében nem fogják fel helyzetüket, visszautasítják a kezelést. Elbocsátásuk után "nyomban" abbahagyják a gyógyszerek szedését, nem mennek el az ideggondozóba, romló állapotuk következtében az utcán kötnek ki, növelve a hajléktalanok számát.

http://hunhir.hu/?pid=hirek&id=11648
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szép lassan tökremennek a kisk
  2008-06-25 18:16:59, szerda
 
  Szép lassan tökremennek a kiskereskedők

2008. június 25. 09:36HunHír.Hu-információ

A KSH jelentése szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - áprilisban 1,5%-kal, az első négy hónapban 2,6%-kal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi eladások volumene az előző hónaphoz képest 0,4%-kal növekedett.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben áprilisban a forgalom meghaladta az 508 milliárd forintot.

A naptárhatástól megtisztított adatok alapján az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áras forgalma az első négy hónapban 1,8%-kal, áprilisban csak kis mértékben, 0,1%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. Áprilisban az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) forgalma, valamint az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásai egyaránt 0,1%-kal mérséklődtek. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem áprilisi forgalmának volumene 0,8%-kal nőtt a márciusi eladásokhoz képest.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első négy hónapban 3,3%-kal, áprilisban 2,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Áprilisban az iparcikk jellegű vegyes- és a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletek értékesítésének volumene meghaladta az előző év azonos hónapjának szintjét, a többi tevékenységcsoport forgalma csökkent. A legnagyobb mértékben a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek eladásai estek vissza. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma áprilisban 0,1%-kal mérséklődött az előző hónap szintjéhez képest.

Az Eurostat gyorsbecslése szerint a naptárhatástól megtisztított adatok alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2008 áprilisában az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,8%-kal, az eurózóna országaiban 2,9%-kal csökkent az előző év azonos hónapjának szintjéhez képest. A tagállamok közül a leggyorsabban Románia (18%) és Litvánia (14%) kiskereskedelmi forgalma bővült, ugyanakkor hazánkon kívül még számos országban mértek csökkenést. A legnagyobb mértékű visszaesést Németországban (5,6%) és Spanyolországban (3,3%) figyelték meg.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2008 áprilisában a 2007. áprilisi alacsony bázishoz képest 5,3%-kal növekedett. Az üzemanyag-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 0,3%-kal magasabb volt, mint az előző év azonos hónapjában.

http://hunhir.hu/?pid=hirek&id=11649
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Horthy Miklóssal köszönt Kende
  2008-06-25 18:15:51, szerda
 
  Horthy Miklóssal köszönt Kenderes
2008. június 25. 11:25HunHír.Hu-információ

Kenderesen egész napos rendezvényen emlékeztek Horthy Miklós kormányzó 140. születésnapjára szombaton. A rendezvény délelőtt a 4-es út mellett lévő református templomban istentisztelettel kezdődött. Annak idején itt keresztelték meg Magyarország későbbi kormányzóját.



Délután a Horthy-kastély előtt Bogdán Péter polgármester köszöntötte az ünneplőket. Mint mondta a kormányzó nagyon szerette szülőfaluját, és évente többször is felkereste. Egyik ilyen alkalom volt az aratás kezdete, amikor az első rendet mindig a kormányzó vágta, és a markot a felesége szedte, majd este arató bálba minden arató munkás hivatalos volt. A kormányzó emberi nagyságáról és hazaszeretetéről L. Németh Erzsébet, a Magyarok Világszövetségének elnökhelyettese beszélt. Világhy József a Horthy Miklós Társaság nevében igen szenvedélyes beszédben hangsúlyozta, hogy neki ma is Horthy a kormányzója.

A rendezvényen jelent voltak a kormányzó által egykor alapított Vitézi Rend tagjai mellett a Nemzeti Őrsereg és a Magyar Gárda alakulatai is.

Az ünnepség a település bejáratainál, a 4-es országút mentén elhelyezett két tábla avatással fejeződött be.

A táblák felirata: Isten Hozta Kenderesen, vitéz nagybányai Horthy Miklós, Magyarország kormányzója szülővárosában! Készítette: Kenderes város önkormányzata - 2008-ban a Magyarok Világszövetsége támogatásával.

Okos Márton
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tót rendszámra ad ki a győri o
  2008-06-25 18:09:49, szerda
 
  Tót rendszámra ad ki a győri okmányiroda mozgássérült igazolványt (FOTÓKKAL)
2008-06-25 02:39 barikád.hu

http://barikad.hu/node/14940

Egy élesszemű olvasónk küldte az alábbi képeket szerkesztőségünknek. A fotókon egy szlovák rendszámú luxusgépkocsi és a szélvédő mögé helyezett, a győri Okmányiroda által kiállított mozgássérült igazolvány látható. A kocsiba épp egy észak-finnországi család tagjai szállnak be.

Ez egy amerikai luxusautó tót rendszámmal

Ez pedig a győri Okmányiroda által kiadott mozgássérült igazolvány

Ez egy tisztességes észak-finn család

Nem, nem oláh cigányok, finnek

barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tallózás az egykori Magyarság
  2008-06-25 18:00:41, szerda
 
  Tallózás az egykori Magyarság című nemzetiszocialista lap hasábjain...




2008 június 25 - szerda, 8:08
Sokat hallunk, látunk manapság - elsősorban a csatornamédiából - mennyire fontos a kiegyensúlyozott tájékoztatás. Ám a minap, átnézve régebbi közléseimet, csekélyke hiányt fedeztem fel a képzeletbeli visszapillantó tükör foncsorában. A ferencjóskás időktől napjainkig történő újság-szemezgetésekből csupán parányi részecske maradt ki - mégpedig ahogyan később a fejünket folyton tágítgató tanítóink nevezték: a zöld- és a barna fasizmus.
Önök szerint milyen színű a fasizmus? Zöld? Barna? Esetleg kék-fehér? Netán vörös?

Igenám, de egyáltalán mi a fasizmus?
Ön tudja-e?
Aki nem akarja, hogy fasiszta jelzővel illessék, annak azonnal ki kell dobnia a fenti színben pompázó ingjeit?
Nekem például tetszik a zöld és a barna szín, de ha kék pólóban járom a zöld erdőt a zizegő barna avarban, akkoris engedtessék meg nekem, én döntessem el, miféle politikai irányultságom legyen.
E néhány mondatot csupán azért bocsátottam előre, mert Önök most négy egymásutáni részben válogatást olvashatnak a M A G Y A R S Á G című magyar nemzetiszocilaista napilakokból. Azokból a magyarságot próbára tevő történelmi időkből, amikor azoknak az embereknek, akik a lapot szerkesztették, már nem volt lehetőségük a maguk igazának megvédésére.
És: tudják, mit?
Nem írok mellé sem széljegyzetet, sem kommentárt!
Alakítsanak Önök véleményt!

Magyarság, 1944. július 5.

Értesítjük kedves Ügyfeleinket, hogy július 7-től 16-ig üzemszünetet tartunk. Ennélfogva sem rádió service osztályunk, sem raktárunk nem állanak Ügyfeleink rendelkezésére, tehát a ki- s beszállítások szünetelnek. ORION

Hogyan látják Berlinben a háború mai állását? (Berlin, 1944. július)
...Ma, amikor Berlinben megállapíthatjuk, hogy hogy semmi eddigihez nem hasonlítható világtörténeti fordulat következett be, tudjuk, hogy ez az érzés a határtalan, de szótalan gyűlölet az ellenséggel szemben.
Június 16-án került nyilvánosságra, hogy előző este óta London és Dél-Anglia a német megtorló fegyverek tüzében áll. A megtorló fegyverek hatásáról szóló első jelentések még távol voltak, még senki sem tudta, hogy Londonban az első 48 órából harminc órán keresztül ültek az emberek a pincékben - ebből 16-ot egyfolytában - mégis senkinek nem volt kétsége aziránt, hogy bekövetkezett a nagy fordulat, mégpedig a történelmi fordulat.

A bumeráng visszatér...
Gunyorosan jegyzik meg Berlinben, hogy Churcill egyelőre nem támaszkodhatik parlamenti többségre, amire pedig, különösen az utóbbi időben oly nagy súlyt fektetett. Mégpedig azért nem támaszkodhatik, mert parlamenti többség nincs, ugyanis már az első német robbanó-gépek becsapódása után több, mint 490 angol alsóházi képviselő sürgősen elmenekült Londonból! A német tűzcsapás folyamatosan tart, és minden jel megvan arra, hogy fog is tartani, így az angol miniszterelnök rövidesen módot talál arra, hogy könyörögve forduljon SZTALINHOZ segítségért!
Ám, feltéve, hogy az oroszoknak segítségül szánt támadása meg is indulna, kérdés, hogy használna-e még valamit Angliának és különösen az angol kormánynak? Még élénken a fülünkben cseng a német külügyi hivatal sajtófőnökének jónéhány hónappal ezelőtt tett kijelentése:
"Németország Angliát ugyanabban az elbánásban fogja részesíteni, mint a Szovjetuniót."
(Hunt Béla)

A KOMMUNIZMUS SOHASEM VÁLTOZIK...
Lapozzunk a 8-ik oldalra.
HOGYAN BÁNTAK A K R E M L ZSIDÓ URAI A DOSZTOJEVSZKIJ CSALÁDDAL?
A német tudósító leírást közöl azokról a borzalmas módszerekről, amelyeket a zsidók a Szovjetunióban alkalmaztak, hogy az orosz intelligenciát, a polgárságot és a parasztságot megsemmisítsék. A hírnek különös jelentőéséget kölcsönöz az a tény, hogy szóhoz jut benne Dosztojevszkij, a világszerte ismert orosz író egyik rokona, aki tragikus sorsáról számol be. A tudósító erről a következőket írja:
A GPU PINCÉI ÉS BÖRTÖNEI

Eugenia Dosztojevszkijnél voltunk, Fedor Dosztojevszkij, a halhatatlan orosz költő rokonánál. Az asszony szemei izzottak a felháborodástól, amikor saját élettörténetére emlékezik vissza:
"A bolsevizmus A Dosztojevszkij-családdal úgy bánt, mint Oroszország polgári családjainak sok millióival, a templomok pópáival és a számtalan nagy és kisparaszttal, akiket megkínoztak, száműztek Szibériába, a Jeges-tenger partján nyomorultul pusztulni hagyták, avagy pedig a GPU pincéiben gyilkoltatták le.....Gondoljunk csak a mi családunkra: férjemet, aki tudós volt, a bolsevikok halálra hajszolták, üldözték, mivel 1918-ban vonakodott tudományos vizsgálatainál helyet engedni a bolsevista tendenciáknak. Megfosztották vagyonától, hivatalától, kiutasították Moszkvából, és végülis Szibériába száműzték a férjemet. Hónapokig kerestem őt.

A zsidó biztosok kétszer is elküldtek 10 000 km-nél hosszabb útra, hogy ott keressem a férjemet. Lementem egészen a Bajkál-tóig. Jól tudták, hogy egy halott után küldenek, mégis hazudtak nekem, megloptak, és úgy kezeltek, mint egy nyomorult kutyát! Most mondja: újra megélje ezt az európai kulturvilág milliószoros nagyításban?"
Kemény, lassú, német szavakkal mondja ki mindezt az orosz nő, így a vád még súlyosabban, még megrázóbban hat. Ez az asszony, aki itt ül előttünk, megérte, hogy 72 éves atyját letartóztatták és Szibériába száműzték.

Míg a bolsevizmus vádlójának szenvedésektől barázdált arcára tekintünk, arra gondolunk, amit a bolsevista pribékekkel szerzett személyes tapasztalatai alapján beszélt el nekünk.
A bolsevizmus sohasem változik...
"Éppoly kevéssé változik, mint ahogyan a z s i d ó sem változtatta meg háromezer éves története során sohasem vérszomjas arculatát. Mi, akik ezt a pestist saját testünkön tapasztalhattuk, nem értjük azt, hogyan akadhatnak Európában olyan emberek, akik képesek SZTLAIN nevetséges megtévesztési kisérleteinek bedőlni" - állítja Eugénia.
Majd így folytatja:
"Mi, akik ezt a pestist a saját bőrünkön tapasztalhattuk, nem értjük, hogy akadhattak Európában emberek, akik nem látják, hova rohanunk.
Hogy SZTALIN újra engedélyezi az Ortodox egyházat? Ez merő gúny, mert a templomok már nem léteznek, vagy pedig mozikká vagy italmérésekké alakították át azokat. Az igazi pópákat kivétel nélkül meggyilkolták.
A megmaradtak a z s i d ó k eszközei, a zsidóké, akik a Szovjetunióban minden hatalom birtokosai.

Bármilyen rangjelzést is viseljenek a tisztek, és bármilyen nemzeti himnuszt játsszanak is a szovjet zenekarok, mégis mindenki úgy táncol, ahogyan a zsidó biztosok fütyülnek."

Ennek a megrázó tényleírásnak gondolkodóba kellene ejteni minden európait, mert világosan és megrázóan mutatja, hova vezetne, ha Sztalin és a Kreml zsidó urai szereznék meg Európában a hatalmat. Mindaz, amit Eugénia Dosztojevszkij és a zsidó uralom alatt álló Szovjet-Oroszországban szendevett, sokszorosan szenvedné át Európa.

Végül lapozzunk a 6-ik oldalhoz (Magyarság, 1944. július 5.)
Pest vármegye éles tiltakozása a világzsidóság légi terroristáinak bombázása ellen

Pest vármegye törvényhatóságának kisgyűlése vitéz S á g i József alispán elnökletével kedden délelőtt ülést tartott, amelyen az elnöklő alispán megemlékezett a vármegye városait és községeit ért légi terrorista támadásokról. A féktelen amerikai-angol és orosz bombatámadások ismét áldozatokat követeltek és károkat okoztak. A magyar és német vadászgépek és légelhárító ütegek súlyos csapásokat mértek a terrorbombázókra. Elismeréssel szólt a lakosság türelméről, fegyelméről. ..Hangoztatta, hogy ezek a tények bizonyságul szolgálnak arra, hogy a magyar nép a megpróbáltatásokban egymásra talál...
A kisgyűlés ezután napirendi témákkal foglalkozott.
Többek közt elhatározta, hogy megfesti vitéz E n d r e László volt alispán arcképét. A határozattal kapcsolatban Honéczy Pál aljegyző méltatta vitéz Endre László érdemeit.

Kishirdetések:
Hadiözvegy elhelyezkedve légóbiztos vidéki helyen. Választ "Havi 150" jeligére a kiadóba vár.

Testnevelési főiskolát végzett lány tornaruháját és 39-es tornacipőjét átveszem. Cím: Csáthy, Ybl Miklós tér 5.

Nagytejű, friss, elsőrendű teheneket elad: Farm Mezőgazdasági szövetkezet, IV. Váczi utca 65.

Innen folytatjuk tallózásunkat az egykori Magyarság számai között

(Összeállította: Czékus Jób, Nemzeti Hírháló)

http://www.l88.hu/about3073.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
2008.05 2008. Június 2008.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 705 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 589
  • e Hét: 10856
  • e Hónap: 21967
  • e Év: 175463
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.