Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
A vízválasztó
  2010-11-04 21:58:38, csütörtök
 
  A vízválasztó
Orbán Viktor 2010. október 27., szerda, 12:45 Hírszerző

Magyarország polgárait két érzés tartja fogva: a csalódás és a félelem. Csalódás a kormányban és félelem a jövőtől. A magyarok megérezték, hogy veszélybe került mindaz, amit eddig elértek; a munkahely s vele a felépített karrier. A hitelből vásárolt lakások és gépkocsik; a forintban felhalmozott megtakarítások; a gyermek továbbtanulása, a nyugdíj s vele az időskor biztonsága.

A demokrácia magyar hívei nem akarnak hinni a szemüknek, amikor látják, hogy a rendszerváltozáskor kiharcolt szabadság idegen megszállók nélkül, a többpártrendszer és az alkotmányosság előttünk magasodó intézményei ellenére szétporlad, kicsúszik az ujjaink közül, átadja a helyét valami másnak. Valami másnak, amit a diktatúrához deportálásokat, bebörtönzéseket, kivégzéseket társító történelmi tapasztalataink miatt túlzásnak érzünk diktatúrának nevezni. De ez a készülődő, szemünk előtt formálódó új világ biztosan nem demokrácia, s merőben más, mint amiért milliószám küzdöttünk a rendszerváltozás idején. Érezzük, hogy veszély fenyegeti a szabadságot, mert a szabadság sohasem marad talpon az őszinte beszéd támasztéka nélkül. Tudjuk, szabad ember az, aki őszintén beszélhet, és akivel őszintén beszélnek.

Mindezt tetézi a kormányzati fejetlenség, kapkodás, zűrzavar. Napról napra erősödik az embereket egymás ellen fordító, egymás ellen lázító kormányzati politika, amely öli a bizalmat, emészti a szolidaritást, rozsdásítja a magyarokat összetartó erőt.

A szabadság hívei érzik, sürgősen tenni kellene valamit. De mit? Először is öntsünk tiszta vizet a pohárba.

*

1945 után Európa - okulva a diktatúrákhoz vezető út tapasztalataiból - erőit a demokrácia garanciáinak megerősítésére összpontosította. Pártokat épített és szabad sajtót. Pártokat, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy az emberek képviselethez jussanak, hogy az állampolgárok mindig kifejezhessék akaratukat. Pártokat, amelyek megtestesítik a választás lehetőségeit, a "mindig van alternatíva" megnyugtató és felszabadító érzését. Szabad sajtót, ahol az alternatíva megismerhető, ahol a képviselet megjelenhet.

Bár összességében a "demokrácia-haditerv" sikeresnek bizonyult, mára gyötrővé erősödött mellékhatásokkal is járt. A politikai közbeszéd bántóan leegyszerűsödött, s hajlamossá vált arra, hogy a reklámokhoz hasonlóan megtévesztően közel hozza a közösen vágyott, kívánatos jövőt, s így összezavarja a politikai cselekvés lehetőségeinek idősíkjait és léptékeit. Még súlyosabb következményekkel járt, hogy a politikai teljesítmény egyre táguló mértékben vált kommunikációs teljesítménnyé a valóságos kormányzati teljesítmény rovására.

Az európai s ezen belül a magyar demokratikus közélet számára döntő, vízválasztó jelentőségű annak leszögezése, hogy mindez nem azonos és sohasem lehet azonos a hazugságok politikájával, hogy meghúzzuk s megvédjük azt a határvonalat, amelyen innen a szabadságra épülő demokrácia s amelyen túl a politikai hazugságok lealacsonyító világa található.

Ahogy egy kereskedőtől is elfogadhatjuk, ha szép szavakkal meggyőz bennünket az amúgy értékes portékájáról, úgy a választási kampányok reklámnyelvét is elfogadhatjuk, ha nem veszi el tőlünk a döntés szabadságát. Ha nem nyerte el a tetszésünket, választunk másikat. De ahogy egy kereskedőtől sem fogadjuk el, hogy szép beszéddel hamis árut sózzon ránk, úgy a politikától sem fogadjuk el, hogy úgy beszéljen rá bennünket egy döntésre, hogy közben nem ismerhetjük meg az igazságot.

A politikai hazugság azonban más. Az már odaát van, a demokráciát védő és megtartó határokon túli világhoz tartozik. A politikai hazugság lényege, hogy elfedi a jelen igazságát, letapossa az igazság megismeréséhez való jogot, elveszi a tájékozódás szabadságát, és megfoszt a döntés szabadságától. Aki nem ismerheti az igazságot, nem hozhat szabad és felelős döntést.

Európában politikai hazugságokra nem épülhetnek demokratikus kormányzatok. Nem épülhetnek, mert a politikai hazugság tönkreteszi az áldozatául eső országot. Tönkreteszi gazdaságát, mert a modern piacgazdaság bizalomra épül, és nem viseli el az igazmondás hiányát. Tönkreteszi az ország demokratikus alapjait is, mert aláássa állampolgárai hitét, hogy értelmes és érdemes részt venni a közélet egyébként nem mindig vonzó világában.

*

A 80-as években felnőttkora küszöbére lépő új generáció, a rendszerváltozás nemzedéke, mi, akkori fiatalok sok mindenben különböztünk egymástól, eltérő nézeteink lehettek, sőt számos dologban nem is értettünk egyet. Valamit azonban biztosan tudtunk: nem akartunk a hazugságok országában élni. A rendszerváltozás hónapjai azért voltak lelkesítő idők - a fenyegető gazdasági összeomlás szocialista öröksége ellenére -, mert megadhattuk azokat a kereteket, meghúzhattuk azokat a határokat, amelyeket a politika soha többé nem léphet át.

Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ismét a világnak ahhoz a részéhez közelítünk, ahol a hatalom számára az őszinteség semmit nem jelent, ahol a hazugság magától értetődő eszköze a hatalomgyakorlásnak. Elképzelhetetlennek tűnt, hogy az egykori kommunista politikai kultúra észjárása visszatérjen.

*

Hogyan juthattunk idáig, "miért hagytuk, hogy így legyen"? Ha nehezünkre esik is, ha kívánjuk is, bár másképp lenne, nézzünk szembe a lehangoló ténnyel, hogy választópolgárok többmilliós tömege kizárólag az adott pillanat tapasztalati tényei alapján hajlandó politikai ítéletet alkotni. Ne engedjünk az önfelmentő gondolat kísértésének se, miszerint intellektuális restségből van ez így.

Közelebb járunk az igazsághoz, ha mindebből a teljes magyar elittel szembeni bizalmatlanságot, illetve annak hitelvesztését olvassuk ki. Az elit hivatása, társadalmi-nemzeti küldetése nem azonos szakmai felelősségével; hogy jó orvos, művész, vállalkozó vagy tudós legyen. Küldetése a mintaadás és az értékteremtés kötelességén túl abban áll, hogy közösségét - amelyet saját közösségének, nemzetének érez - hozzásegítse az életet és a jövőt meghatározó, bonyolult ok-okozati összefüggések megértéséhez. A közélet iránti bizalom mélyponton vergődik, az elit nem tudja teljesíteni társadalmi hivatását.
Eljött az önvizsgálat ideje. Az elit kormányzó részének meg kell kérdeznie magától, miért hagyta, sőt miért biztatta demokráciánk közös hajójának bátor kapitányát, hogy lendületes csákányütésekkel maga lékelje meg belülről azt a hajót, amelyben mindannyian ülünk?

Az ellenzéknek pedig választ kell találnia arra, miért nem volt elég erős és ügyes, hogy a várható következményekre felhívja a figyelmet.
A pártok világától önmagát távol tartó elitnek is jó oka van az önvizsgálatra. Talán a kiszolgáltatottság, mások esetében a kormányzat asztaláról lelökött morzsák vagy csak az óvatosság közép-európai történelmi reflexe teszi, de kerülik az egyértelmű állásfoglalást, az egyenes beszédet. Akarva-akaratlanul sokan falaztak, falaznak a kormány nyílt és szervezett politikai hazugságához.

Mintha attól félnének, olyan színben tűnhetnek fel, mintha egyik vagy másik pártot támogatnák. Amíg a pártpolitika világán kívüli elitünk az igazság helyett a pártokhoz való távolságát méricskéli, nem csodálkozhatunk, ha elveszíti az emberek bizalmát, és a hiteltelenség csapdájában vergődik. Az egyes politikusok vagy pártok iránt érzett fóbiaszerű, beteges gyűlölet sem lehet elfogadható indok arra, hogy a magyar elit tekintélyes része a pártpolitikai spekulációkat fontosabbnak ítélje a demokráciánál és az őszinte beszédnél.

*

Magyarország lába alatt megmozdult a föld, nyakában a frissen választott miniszterelnök és az ő csomagja, hátában a hitelezők hada, előtte az egyre aggasztóbb jövő.

Egy helyzet, amit senki sem akart. Egy helyzet, amelybe dilettáns gazdasági döntések és szervezett politikai hazugságok miatt kerültünk. Egy helyzet, amit - ha ki akarunk jutni belőle - néven kell nevezni, és amelyről beszélni kell. Egy pénzügyi válság, amelyet sebészi pontosságú feltárás nélkül nem orvosolhatunk, sőt amelyet az alapos megértés híján hozott kormányzati döntések gazdasági válsággá szélesíthetnek.

Úgy tűnik, a lejtőn nincs megállás. A kormány úgy terjesztette programját a Tisztelt Ház elé, hogy továbbra is titkolni próbálta a súlyos pénzügyi helyzetet. Történelmi átalakításról szónokolt, holott egyszerű pénzbehajtásra készült. Minél többet, minél több helyről.

Az elvesztegetett hónapok után megszült csomag a megbomlott pénzügyi egyensúly helyreállítását nem a növekedés erősítésétől reméli, hanem feláldozza azt egy olyan kísérlet kedvéért, amelyről már most tudható, hogy nem válthatja be a hozzá fűzött - szakmailag indokolatlan - reményeket.

*

Magyarország igazi problémája a széles körben hangoztatott politikai közhellyel ellentétben nem gazdasági természetű. Az igazi probléma a kormány hazugsága, a tények tudatos elferdítése és az a tény, hogy mindezzel szemben a magyar demokrácia nem tudta megvédeni magát.

Le kell szögeznünk, hogy ma nem az a legfontosabb kérdés, hogy az állam honnan szedje be a hiányzó pénzt, hanem az, hogy mit kell tennünk annak érdekében, hogy többet ne kerülhessünk hasonló válságba.

Ha egy idegenvezető elvéti a jelzést, és a szakadék szélére vezeti a gondjaira bízott turistákat, egyvalamit semmi szín alatt ne mondjon nekik: azt, hogy nincs más út, nem lehet visszafordulni. Ilyenkor ugyanis könnyen előfordulhat, hogy valaki leesik abba a szakadékba, és az nem turista lesz. A kormány azonban köti az ebet a karóhoz, s ha ezen nem tudunk változtatni, annak elhúzódó és mély politikai és gazdasági válság lesz a következménye. Mire beköszönt a tél, már nem jobb- és baloldal fog vitázni egymással, hanem egy elkeseredett és ingerült ország áll majd szemben illegitim kormányával.

*

A politikai válságból való kilábaláshoz igazi megoldásra van szükség. Olyan megoldásra, amely a demokrácia megerősítésével egyszerre képes meggátolni a hazugságokat, és olyan kiutat mutatni a politikai válságból, amelyet az ország többsége támogat.

A politikai közbeszédet ellepték az üres lózungok, valamint az olyan evidens igazságnak vélt állítások, amelyek megakadályoznak bennünket a világos gondolkodásban. Ha nem számolunk le a hamis összefüggésekkel és a homályos közhelyekkel, ha nem nyitunk teret a tiszta beszédnek és a kritikus gondolkodásnak, nos, akkor nem születhet meg az a hiteles alternatíva, amely köré közmegegyezés épülhet.

A hazug, illegitim és önfejű kormányzati politikára az emberek nyílt és rejtett ellenállással válaszolnak. Az ellenállás rejtett útjait alaposan kiismerte Magyarország a Kádár-rendszer éveiben. Adóelkerülés, szürke- és feketegazdaság, korrupció, csendes munkalassítás. A nyílt ellenállás formáit is ismerjük az elmúlt tizenhat évből és a nyugati demokráciák példáiból: sztrájkok, tüntetések, útlezárások, engedetlenségi mozgalmak. Most még van más választás.

Jó reggelt, Magyarország, jó reggelt, magyarok!

Az eredeti cikkek a Magyar Nemzetben jelentek meg a 2006. július 29., augusztus 5. és a szeptember 9-i lapszámban.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Külföldi rendvédelmi erők korl
  2010-11-04 21:33:39, csütörtök
 
  Külföldi rendvédelmi erők korlátozás nélkül tevékenykedhetnek Magyarországon?
2010. november 4. - 11:05

Az egyes rendészeti törvényekről szóló salátatörvényről tartott sajtótájékoztatót Volner János, a Jobbik Rendvédelmi kabinetjének vezetője és Morvai Krisztina, az EP Szabadságjogi, igazságügyi és rendészeti bizottságának tagja. Volner János kijelentette: a kormány a beterjesztett törvényjavaslat szerint terrorelhárító központ néven magánhadsereget kíván felállítani, melyről egyelőre még a parlamenti képviselők sem tudnak semmit. Vajon hány főből fog állni, ebből mennyi fog a külső illetve mennyi a belső ellenségre koncentrálni? Az erre irányuló képviselői kérdésekre pedig választ nem kapnak.

Rendkívüli problémát és az állományon belüli feszültséget jelenthet a terrorelhárító központ rendőreinek kiemelt pótléka. Amíg ugyanis egy rendőrjárőr 40-50 százalékos pótlékra számíthat, addig ebben az állományban 150-450 százalék közötti pótlékkal számolhatnak. Ez azt jelenti, hogy a legjobban teljesítő közrendőrnél is legalább négyszer jobban fog keresni a terrorelhárító központ állományának legrosszabbul fizetett tagja is.

Amennyiben a kétharmados gőzhenger változatlan formában fogadja el a javaslatot, úgy bebizonyosodik, hogy semmi nem változott: 2006 őszéhez hasonlóan a kormányzat ráteszi a kezét a rendőrségre, a kézi vezérlés pedig ismét tapasztalható lesz.

Volner János külön kiemelte: a javaslat értelében külföldi rendvédelmi erők korlátozás nélkül tevékenykedhetnek Magyarországon. Ami azonban - törvényi korlátozás hiányában - nem fog kimerülni a Balaton melletti külföldi turistákkal vagy határon átnyúló bűnszövetkezetekkel kapcsolatos rendészeti lépésekre. A törvényjavaslat szerint ugyanis a kormány elleni engedetlenségek vagy a Pintér Sándor által előrejelzett éhséglázadások során is bevethetők külföldi rendőri erők a magyarországi tömegoszlatás során.

A sajtótájékoztatón részt vevő Morvai Krisztina egy felhívással kezdte: tiltakozást kezdeményez a "csengőfrász" megismétlődése ellen. A benyújtott törvényjavaslat ugyanis olyan, jogállamban elfogadhatatlan kitételeket tartalmaz, amely alapján szinte bárkinél titkos házkutatást tarthatnak, telefonját lehallgathatják, levelezését figyelemmel kísérhetik.

Bevezeti a javaslat a "terrorcselekménnyel összefüggésbe hozható személy" fogalmát is, mely példátlan módon olyan széles jogkört biztosít a kormányzatnak, hogy bírói engedély nélkül végeztethessen magánhadseregével titkosszolgálati tevékenységet. A bizonytalan megfogalmazás miatt azonban szinte bárki besorolható ebbe a kategóriába. Morvai Krisztina példaként említette: lopással összefüggésbe hozható személy az is, aki ellopta a kabátot, az is, akinek ellopták a kabátját, de akár az is, akinek az üzletében megvásárolta a károsult a kabátját.

A bizonytalan megfogalmazás és a magánhadsereg korlátlan lehetőségei összességében nagyobb hatalmat biztosítanak a kormányzatnak, mint a rossz emlékű Gyurcsány-Draskovics-Bajnai korszakban.

barikad.hu


http://szebbjovo.hu/node/5377
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Idén öt darab teljes és felépí
  2010-11-04 21:32:19, csütörtök
 
  Idén öt darab teljes és felépített 4-es metró árát fizetjük ki kölcsöneink kamataként
2010. október 31. - 13:46

Az Echo tévé Analízis című műsorában Bogár László és Lóránt Károly elmondták, hogy bizonyos SZDSZ-es körök hogyan működtetik a pénzpumpát, amit a Fidesznek sem szabad megpiszkálni. Alább szerepel egy ehhez a riporthoz készült megelőlegezett számítás. A lenti adatokat erősen őrzik a nyilvánosság elől. A mi célunk viszont az, hogy minél több ember tudja meg őket. Az adatok megdöbbentőek, és még megdöbbentőbb, hogy egyetlen magyar politikus sem beszél róla, még évértékelésben sem.

Olvasson a sorok között!

Íme két hír, amit az emberek 99,9 százaléka el sem olvas, és nem is ért.

1. hír

Az ország államháztartási és külső finanszírozási helyzete látványosan javult. A Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni befektetési részlege átfogó összehasonlító elemzést állított össze a magyar és a lengyel költségvetési helyzetről. A ház számításai szerint a magyar államháztartás strukturális elsődleges egyenlege az idén (2010) a hazai össztermék (GDP) 5,3 százalékának megfelelő többletet mutat majd.

2. hír

Röntgen alatt Magyarország - elégedett Brüsszel az eredménnyel. Magyarország tartja a gazdasági program megvalósításának irányát, javul külső pénzügyi helyzete - állapította meg az Európai Bizottság, hétfőn közzétett, a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) együttműködésben készített helyzetértékelésében. Az elfogadott 2010-es költségvetés összhangban van a 3,8 százalékos GDP-arányos hiánycéllal, és jelentős tartalékok vannak benne.

Tényadat:

A vártnál kevesebb, 918,6 milliárd forint lett a 2009-es államháztartási hiány, azaz a GDP 3,6 százaléka. Akkor most nézzük meg mit jelent ez MAGYARUL:

1. A magyar államháztartás 2009 és 2010 között stagnál, azaz nem változik. (Most tekintsünk el a pár tized százalékos csökkenéstől vagy esetleges emelkedéstől.)

2. A fenti tényadatból így könnyen kiszámítható, hogy a magyar költségvetés 1% az 255 milliárd forinttal egyenlő. (Sima aránypár: Ha 918,6 milliárd 3,6%, akkor 1% hány milliárd?) Tehát 1% 255 milliárd forint!

3. Idén, 2010-ben 5,3% lesz az államháztartás elsődleges többlete. Azaz 5,3-szer 255 milliárd, vagyis 1352 milliárd forint. Ez az elsődleges egyenleg. Vagyis 2010-ben ennyi pluszt termel Magyarország. 1352 millárd forintot.

4. A 2. hír szerint mégis tartható lesz a 3,8%-os hiány!!! Ezek szerint 3,8-szer 255 milliárd, azaz 969 milliárd forint lesz a hiány.

5. Kérdés, hogy hová tűnt az 1352 milliárd többlet és miből keletkezett a 969 milliárdos hiány. Ez összesen 2321 milliárd forint, azaz 11,6 milliárd dollár. Hol ez a pénz?

Kapaszkodjon meg! Ez a pénz a KAMAT, amit mi, magyarok 2010-ben fizetünk! 2321 milliárd forint, 11,6 milliárd dollár. Hogy érzékeltessük mennyi pénz ez, néhány példa: 2321 milliárd forint az
- öt darab teljes és felépített 4-es metró
- vagy 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., és 21. havi nyugdíj
- vagy a teljes jelenleg már meglévő magyar autópályák felépítésének költsége
- vagy mintegy 50-szer annyi pénz, mint amennyit a vagyonadóból várt a kormány
- vagy 150 darab Gripen vadászgép
- vagy 2321 darab Combino villamos
- vagy 46420 darab Zuschlag és általa ellopott pénz
- vagy minden magyarnak a csecsemőtől az aggastyánig 232000 forint.
Ennyit fizetünk csak kamatra 2010-ben.

Mit tehetünk? Először is el kell érni, hogy ez közbeszéd tárgya legyen hazánkban, mert azoknak a kezében van a hivatalos és pártmédia, akik a kamatokat szedik tőlünk. Így soha, sehol nem hangoznak el ezek a számok. Az a politikus aki beszélne róla, holnaptól a süllyesztőben találná magát.

Hegyvidéki Trianon Társaság

http://szebbjovo.hu/node/5305
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
1956 bűnei már elévültek?
  2010-11-04 21:10:52, csütörtök
 
  1956 bűnei már elévültek?

- 2010.11.04. 13:19

Két ország, három ember és három eset. Krenz, Zentai és Biszku. Érdemes összehasonlítani.


Egon Krenz (született 1937, Kolberg), a néhai NDK utolsó kommunista államfője volt 1989. október 18. és 1989. december 3. között. Másfél hónapig. Ez idő alatt a kommunista párt elnöke is volt, mind a két pozíciót Eric Honeckertől örökölte. Ő rendelte el a berlini fal lebontását. 1992-ben vádat emeltek ellene a belnémet határon érvényben lévő tűzparancs miatt. Krenz a menekülők lelövését alkotmányosnak és a népjognak megfelelőnek nevezte. A pere 5 évig húzódott, végül a bíróság négy lelőtt menekülő ügyében találta felelősnek és ezért 6 év és 6 hónap börtönbüntetésre ítélte. Mivel a per ideje alatt fogságban volt, így mindössze 18 nappal az ítélethirdetés után szabadult. 1999-ben a szövetségi bíróság kezdeményezte az 1997-es ítélet felülvizsgálatát. Újból perbe fogták és 2000-ben ismét 6 és fél év börtönbüntetésre ítélték. Krenz fellebbezett, de elutasították. Ezután a karlsruhei alkotmánybírósághoz fordult panasszal az ítélet ellen. Az alkotmánybíróság azonban úgy döntött, nem foglalkoznak érdemben a beadvánnyal, így Krenz 2000-ben bevonult a hakenfeldei börtönbe. 2003-ban feltételesen szabadlábra került.



Zentai Károly (született 1922), a II. világháború idején a magyar hadsereg katonája volt. 1950 óta Ausztráliában él. Zentai Károlya gyanú szerint a II. világháború idején, 1944-ben Budapesten két katonatársával együtt megölte Balázs Pétert, mert a 18 éves fiatalember nem viselte a zsidók megkülönböztetésére előírt sárga csillagot. A feltevések szerint Zentai a náci Németországgal szövetséges magyar hadsereg tagjaként követte el a gyilkosságot. Zentaira 2004-ben bukkantak a háborús bűnösök felkutatására specializálódott Simon Wiesenthal Központ nácivadászai. Feljelentése alapján a magyar katonai ügyészség megvizsgálta az ügyet, majd a kormány 2005 elején kérte Zentai kiadását. A Fővárosi Bíróság nemzetközi elfogatóparancsot adott ki 2005. március 3-án a feltételezett háborús bűnös ellen. 2005. július 8-án - a magyar kiadatási kérelem alapján - az ausztrál hatóságok letartóztatták Zentait, majd óvadék ellenében szabadlábra helyezték. Az ausztrál belügyminiszter 2009 novemberében járult hozzá a kiadatáshoz, de Zentai fellebbezést nyújtott be a döntés ellen. Zentai a perek során végig tagadta a gyilkosságot és állította, hogy a kérdéses időpontban nem tartózkodott Magyarországon. A kiadatás ellen benyújtott fellebbezésükben Zentai ügyvédei azzal próbáltak érvelni, hogy az állítólagos gyilkosság, amellyel védencüket vádolják, az akkori magyar törvények alapján nem minősült háborús bűncselekménynek. Zentai azonban még mindig Ausztráliában van, mivel sikerrel fellebbezett az ellen a miniszteri döntés ellen, amelynek értelmében kiadható volt a magyar igazságszolgáltatásnak. Zentai ügyvédei szerint hibás volt a belügyminiszteri döntés, mert Zentait Magyarországon hivatalosan nem vádolták meg semmivel, csupán kihallgatni akarták, és a két ország közötti kiadatási megegyezések értelmében Ausztrália nem adhat ki olyan embert Magyarországnak, aki ellen nem emeltek vádat.


Biszku Béla (született 1921), kommunista politikus, 1957-1961 között belügyminiszter. A forradalom leverése után a megtorlás irányítja volt. Szerinte belügyminiszterként politikai tisztséget töltött be, az ország közbiztonságának helyreállításáért és a törvények betartatásért dolgozott. A mérlege: 300 kivégzett, 20 000 bebörtönzött ember és 200 000 kivándorló.
2010. október 21-én Gellért Ádám feljelentette a Nemzeti Nyomozóirodánál. A feljelentés szövege pdf-ben, érdemes végigolvasni.
Ebben Biszkut a következőkkel vádolták meg: emberiesség elleni bűncselekmények (a Nürnbergi Katonai Törvényszék statútum 6. cikk c) pont és nemzetközi szokásjog), különösen üldözés politikai okokból (persecutions on political grounds), emberölés, és más embertelen cselekedetek (other inhuman acts).


"Az 1956-os eseményeket követő megtorlásokkal kapcsolatban a belső jogon alapuló büntetőjogi felelősségre vonás nem lehetséges, annak azonban nincs akadálya, hogy az eljárások a nemzetközi szokásjog és/vagy a Magyar Köztársaság által aláírt nemzetközi szerződések alapján induljanak meg. (...)

A magyar nyomozóhatóságok a fentebbi jogelveket alkalmazva, a genfi egyezmények alapján már több, ítélettel záruló nyomozást folytattak az ún. sortűzperekben. (...)

Legjobb tudomásom szerint azonban az ügyészség/nyomozóhatóság mindeddig sosem vizsgálta meg, hogy alkalmazhatóak-e az emberiesség elleni bűncselekmények az 1956 utáni megtorlásokra."


A sortűzperek kapcsán a bíróság szerint a katonák tettét a magyar büntető törvény szerint emberölésnek kell minősíteni, ami 15 év múltán elévül, a LB 1999-ben úgy döntött, hogy a sortüzek az 1949. évi genfi egyezmény alapján emberiség elleni bűntettnek tekintendők.

Nos, az ügyészség megvizsgálta a 17 oldalas beadványt, és tegnap visszadobta:

"A hazai jog rendelkezése szerint a feljelentésben megjelölt cselekményt - előre kitervelten, több emberen elkövetett emberölés bűntettét - az elkövetéskor hatályban lévő jogszabályok szerint kell elbírálni. Ennek rendelkezései szerint azonban e bűncselekmény miatt - elévülés okán - eljárás már nem indítható. Vagyis Biszku a hazai jogszabályok alapján nem büntethető tetteiért, a vonatkozó nemzetközi dokumentumok alapján pedig szintén nem áll meg a feljelentés, mert ezek szerint a feljelentésben megjelölt cselekmények nem minősíthetők emberiség elleni bűntettnek, így a feljelentett személyek nemzetközi szokásjog alapján történő felelősségre vonására nincs lehetőség."

Gellért Ádám a következőt írta ezután:


A sortűzperekben a bíróságoknak a genfi egyezmények alapján kellett eljárniuk. Erre azért kényszerültek, mert minden más bűncselekmény elévült, s így az Alkotmánybíróság útmutatását követve, az elkövetéskor hatályos nemzetközi jog szabályait alkalmazták.

A hatályos Btk. alapján továbbra sincs jogilag lehetőség az 1956-os megtorlások feltételezett elkövetőinek felelősségrevonására. Míg azonban a hatóságok álláspontja eddig az volt, hogy a nemzetközi jog eszközei elégtelenek, a beadvány arra hívja fel a figyelmet, hogy igen is létezik egy olyan nemzetközi bűncselekmény, ami jogi alapját képezhetné egy büntetőeljárásnak.

Az angolul crimes against humanity-nek (magyarul emberiesség elleni bűntett) nevezett bűncselekményt a nemzetközi jog 1945-től, a nürnbergi perektől kezdődően rendelte büntetni. Tényállási elemeit nem egy nemzetközi egyezmény, hanem a nemzetközi jog másik fő forrása, a nemzetközi szokásjog tartalmazza.

A nemzetközi jog szerint 1956-ban az emberölés, a jogtalan bebörtönzés, a lakosság üldözése akkor minősültek emberiesség elleni bűntettnek, ha azt a nemzetközi jogban tiltott fegyveres agresszió során vagy azzal összefüggésben követték el. A beadvány többek között azt állítja, hogy a szovjet beavatkozás agressziónak minősült, s hogy az 1956-os megtorlásokat azzal összefüggésben követték el.

A beadványban emellett az áll, hogy 1956-ban emberiesség elleni bűntettnek minősült a lakosság diszkriminatív (politikai) alapokon történő szisztematikus üldözése.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a Btk. szóhasználatában az emberiség elleni bűncselekmény nem azonos a fentebbi nemzetközi bűncselekménnyel. Az előbbi egy gyűjtőfogalom, a Btk. egyik fejezetcíme, önálló jogi tartalommal nem bíró kifejezés.

A beadvány alapján nem csak Biszku Béla, hanem minden olyan személy ellen el lehetne járni, aki a megtorlások bármelyik fázisában aktív szerepet játszott (felsővezetők, bírók, nyomozók, ügyészek).

Gellért Ádám


Létezik, hogy ebben az országban a szocialista diktatúra bűntettei miatt senkit sem vonnak felelősségre? De a II. világháborús "háborús bűnösöket" a mai napig is keresik, kutatják?

Hogy évülhetnek el az 1956-os forradalmat követő megtorlás bűntettei? A 300 kivégzés, börtönbüntetések, kínzások ...

Az 1956-os forradalom harcaiban résztvevő, a forradalmat követő megtorlás során kivégzettek, vagy börtönben meghaltak nevei. A lista 235 kivégzett ember neveit tartalmazza, de nem teljes ...

54 évvel ezelőtt ezen a napon verték le szabadságharcot.

Szégyen az ügyészség határozata.

Biszku pedig továbbra is békében, nyugalomban éli az életet.

Egy ember akadt, aki legalább megpróbálta. Ennyit ért el. Legalább megtudtuk, hogy 1956 már elévült, és nem volt ott semmilyen emberiség elleni bűncselekmény.

Volt pár gyilkosság, oszt ennyi.


http://vastagbor.blog.hu/2010/11/04/1956_elevult
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Itt az idő ...
  2010-11-04 21:07:47, csütörtök
 
  Itt az idő ...


http://vastagbor.blog.hu/2010/11/03/itt_az_ido_65

- 2010.11.03. 14:33

Az egyik olvasónk egy fantasztikus meghívót továbbított nekünk, most meg is osztom veletek:




Blogtalálkozónak meg is felelne :-))

A viccet félretéve, szuper érzés, hogy már hetente dörgölik az orrunk alá, hogy ez itt a Európa vagy talán az egész Világ legrasszistább országa ... múlt héten az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa, most az AI, ki lesz a következő?

Lassan küldi már az ENSZ a békefenntartókat?

Amúgy nem is értem az AI-t, nem a múlt héten ítélt el a bíróság egy tucat rasszistát? Bár az igaz, az állam tényleg képtelen megvédeni a veszélyeztetett közösségeket ...
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Klaus a targoncás
  2010-11-04 20:47:29, csütörtök
 
  http://www.indavideo.hu/video/A_targonca_veszelyei/  
 
1 komment , kategória:  Humor  
DRV pénznyelõ
  2010-11-04 20:46:58, csütörtök
 
  DRV pénznyelő



Publicisztika
Döbbenetes, hogy fosztogatja a lakosságot a DRV! Nem csak a magas vízdíjjal, hanem más módon is. Tapasztalatomat megosztom Veletek. A Siófoki Polgár Info írása.


A DRV számlák kifizetése során döbbenetes tapasztalatot szereztem a DRV-nél! Véletlenül találkoztam a vízóra leolvasóval, aki - hála a korszerű technikának- kérdésemre a kezében levő műszer alapján közölte, hogy túlfizetésem van.

Mivel sem pénzt nem kaptam vissza, sem a számlán nem történ jóváírás bementem az ügyfélszolgálati irodába, és megkérdeztem mi van a túlfizetésemmel.

Legnagyobb meglepetésemre az ügyintéző a kiküldött számlát tollal áthúzta, és ráírta:"nem kell befizetni"! No akkor mi lesz a többivel, hiszen a számla értékénél több volt a túlfizetésem. A hölgy közölte, hogy nincs olyan program a gépükön, hogy jóváírhassák az összeget, így csökkentve a befizetési kötelezettséget!

No ekkor kezdtem indulatossá válni, és közöltem, akkor most megyek az ügyészségre és feljelentést teszek csalás, sikkasztás címén. Erre egy jegyzőkönyv űrlapot vett elő, melyben az állt, hogy visszafizetik a fennmaradó összeget! Ezen szerepel, hogy kérésemre fizetik vissza a pénzt!

A történtek után kaptam egy végelszámoló számlát, amin szerepelt a túlfizetés összege: 9.864.-Ft

Rá pár napra postai utalványon kézhez kaptam 6.160.-forintot! Már megint nem értem mi folyik a DRV-nél! Lehet, hogy mégis csak meg kell tennem a feljelentést?

Testvéremmel is közöltem a történteket, mire ő is ellenőrizte számláit. Hozzám hasonlóan járt ő is. Bement az irodába közölte, hogy kéri a túlfizetés visszafizetését, mire azt a választ kapta, hogy azt külön kérelemre adják csak vissza! Ez tehát a jegyzőkönyv, amit én is kaptam.

Az eljárás azért nem tisztességes, mert a számlán nem tűntetik fel, hogy számlajóváírás nincs, és kp. visszafizetés csak külön kérelemre van! Hány embernek nem fizetik vissza a pénzét?

Kevés a horribilis vízdíj?

Ön is vizsgálja meg megrövidítették-e?

Varga

Siófoki Polgár Info

http://www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=69335
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A II. Világháború valódi okai
  2010-11-04 20:11:47, csütörtök
 
  A II. Világháború valódi okai


http://www.jovonk.info/2010/10/18/ii-vilaghaboru-valodi-okai

Ezért, amikor kancellár lett, azonnal leállította a németeket nyomorba döntő “jóvátétel" - valójában adósság csapda - visszafizetését, és kikapcsolta az uzsorás élősködő bankrendszert. 4 éves ciklusa alatt a 40%-os munkanélküliséget felszámolta, úgy, hogy megindította az autópálya építési programot, a gazdaság rekonstrukciójának programját, és a nemzetközi kereskedelemben bevezette a barter rendszert. Ezzel elérte, hogy Németország 1937-38-ra jóléti társadalom lett. Annak minden velejárójával együtt.

... Horthy eme árulása, melyet kiugrási kísérletnéven tanítanak, olyan mértékben elhiteltelenítette az akkori kormányt, hogy a szövetséges oldalról elfogyott a levegő körülötte. Amúgy, még ha meg is valósult volna az átállás, Magyarország, az esetben sem számíthatott volna semmi jóra, mivel az árulót sehol sem becsülik semmire, és nem is kímélik. Ezért nem is tehetett mást, mint, hogy lemond, a hatalmat átadja és elmenekül. Szálasi Ferenc kormányra kerülése tehát elkerülhetetlen volt.


A II. Világháború valódi okai

2010. október 16-án az EMM budapesti csoportja szervezte meg a Hungarista Népfőiskola soron következő előadását. Meghívott előadó Lipusz Zsolt volt. Előadását “Magyarország 400 év után ismét a Nyugat utolsó védőbástyája" címmel tartotta meg.

Mint a házigazda képviselője is utalt rá bevezetőjében, nem a véletlen műve sem az időpont sem a témaválasztás. Lipusz Zsolt előadásában a Nyilaskeresztes párt, a Szálasi kormány megalakulásának és létrejöttének szükségszerűségéről, valamint jelentőségéről beszélt. Azt a nem különösebben közismert tényt is megemlítette, hogy a Nyilaskeresztes Párt - Hungarista Mozgalom, a “hivatalosan" sulykolt cionista propaganda kliséktől eltérően egy tipikusan értelmiségi réteg pártnak számított, melyben pl. a budapesti tagnyilvántartása szerint (1937-ben) a tagok jó egynegyede doktori címmel rendelkezett.

Beszélt a körülményekről , a 2. Világháborút kiváltó okokról. Továbbá ismertette, hogy előre kiszámítható volt a II. Világháború létrejötte, mely épp az 1. Világháborút követő Párizs környéki “béke" diktátumok egyenes következményeként, valamint cionista közreműködéssel robbant ki. (Versailles-i békeszerződés Németországgal, Saint-Germain-i békeszerződés Ausztriával, Neuilly-i békeszerződés Bulgáriával, Trianoni békeszerződés Magyarországgal, Sèvres-i békeszerződés az Oszmán Birodalommal /ezt 1924-ben felváltotta a Lausanne-i békeszerződés: Törökország ezzel területi revíziót ért el/ )

Az ezen kényszer szerződésekben porig alázott, megfizethetetlen jóvátételre kötelezett és megcsonkított országok, ha nem akartak belepusztulni, akkor revízió alá kellett venniük e diktátumokat.

Megjegyezzük, tehát már ekkor is hatékonyan és tervszerűen működött a cion-bankárok mozgatta gépezet. Hisz kiszámítható volt, hogy mivel tárgyalásos úton a diktáló nemzetek saját belátásukból sosem fogják megváltoztatni ezeket a szerződéseket. Annál is inkább nem teszik ezt, mivel országaikban olyan erősen volt jelen a cionista pénzhatalom, és annyira a markában tartotta ezeket a politikusokat, hogy még akkor sem változtathattak volna rajtuk, ha egyébként lett volna rá késztetésük - mint ahogy nem volt. Hisz ők maguk is olyan kényszerhelyzetben voltak, melyet manapság adósság csapdának nevezünk. Az első világháborúban a győztesek is épp annyira eladósodtak a cionista és nemzetek feletti bankvilágnak, hogy országuk gazdasági romba döntésének megakadályozása volt a tét. Arra meg egyikük sem volt alkalmas, hogy a saját gazdaságát rendbe szedje. Úgy, ahogy a hitleri Németország ezt egy merész húzással megtette.

Mert is is történt?

Noha Hitlernek egyáltalán nem a háború, főleg nem a világháború kirobbantása volt a célja, hanem a Németországot gúzsba kötő diktátum revíziója, és az ország ez alól való felszabadítása.

Ezért, amikor kancellár lett, azonnal leállította a németeket nyomorba döntő “jóvátétel" - valójában adósság csapda - visszafizetését, és kikapcsolta az uzsorás élősködő bankrendszert. 4 éves ciklusa alatt a 40%-os munkanélküliséget felszámolta, úgy, hogy megindította az autópálya építési programot, a gazdaság rekonstrukciójának programját, és a nemzetközi kereskedelemben bevezette a barter rendszert.

Ezzel elérte, hogy Németország 1937-38-ra jóléti társadalom lett. Annak minden velejárójával együtt.

A hadiipar fejlesztésére azonban csak ezt követően került sor. Igaz, akkor viszont német alapossággal és precizitással és rohamos gyorsasággal. Tehát nem fegyverkezés volt a látványos és gyors gazdasági fellendülés oka némely állításokkal ellentétben, hanem a fent leírtak.

Elmondható hát, hogy Hitler megbocsájthatatlan bűne - a cionista pénzurak számára - az uzsorás bankrendszer drasztikus visszaszorítása volt. Ezeket a cionistákat a II. Világháború előtt és alatt cseppet sem zavarta az embertömegek megölése közvetve, vagy közvetlenül a háborúskodásokkal, hiszen ezt művelték az elmúlt évszázadokban mindenütt a világon.

Háborúkat robbantottak ki, melyekben pénzelték mindkét felet. A cionistákat mindig egyetlen dolog zavarta igazán - akárcsak ma -, ha a nyerészkedéstől, az extraprofittól, az uzsorától elzárták őket.

Nos, ez valóban mindig is érzékenyen érinti őket, olyannyira, hogy akár embermilliókat is beáldoznak minden lelkifurdalás nélkül. Fajra való tekintet nélkül.

Ezzel szemben rengeteg pénzt kölcsönöztek a háború kirobbantására és fenntartására - akár csak napjainkban.

Visszatérve a Szálasi Ferenc féle Nyilaskeresztes párt - Hungarista Mozgalom hatalomátvételére, ez is kiszámítható, sőt szükségszerű volt.

Horthy nem is igen tehetett mást, miután küldöttei útján, “kiegyezett" Sztálinnal, - hátba döfve ezzel addigi szövetségeseit -, mint, hogy a hatalmat átadja, és Szálasi Ferencet kéri fel kormányalakításra. Ne feledjük a Nyilaskeresztes Párt - Hungarista Mozgalom akkoriban a legnagyobb parlamenti ellenzéki párt volt

Horthy eme árulása, melyet kiugrási kísérlet néven tanítanak, olyan mértékben elhiteltelenítette az akkori kormányt, hogy a szövetséges oldalról elfogyott a levegő körülötte. Amúgy, még ha meg is valósult volna az átállás, Magyarország az esetben sem számíthatott volna semmi jóra, mivel az árulót sehol sem becsülik semmire, és nem is kímélik. Ezért nem is tehetett mást, mint, hogy lemond, a hatalmat átadja és elmenekül. Szálasi Ferenc kormányrakerülése tehát elkerülhetetlen volt.

Egyúttal ő volt az utolsó legitim miniszterelnök, aki (Nemzetvezetőként) november 4-én felesküdött a Szent Koronára.

A videókon hallható az előadás teljes tartalma, melyben Lipusz Zsolt részletesen kifejti ezeket az okokat is.

Az előadás végén, kérdések következtek a témával kapcsolatban, melyre az előadó készségesen válaszolt. Majd a témától távolabbra kanyarodva kötetlen beszélgetés is kialakult.

Elmondható, hogy az EMM budapesti szervezete ismét jó hangulatú és nagy érdeklődésre számot tartó témában szervezett előadást, s ezúttal is hozzáértő és jól kommunikáló előadót hívott meg.

Köszönjük Lipusz Zsoltnak az érdekfeszítő előadását!


Audie Rácz Era - Szabad Riport Tudósító Iroda
2010. október 18. - 18:23
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A spekulánsok az ország kiéhez
  2010-11-04 20:03:40, csütörtök
 
  A spekulánsok az ország kiéheztetésére játszanak

A napokban a sajtó elkezdte megszellőztetni a hírt, hogy az év folyamán a külföldre (Lengyelországba, Szlovákiába, Németországba, Ausztriába és Észak-Afrikába) kiszállított gabonamennyiségek miatt erősen meg fog nőni a liszt és ezzel együtt a kenyér ára. Ez része a felkészítésnek, hogy a nép hozzászokjon a várható drágasághoz, esetleg éhezéshez, és könnyebben elfogadja azt. Itthon valamiért nem képeztek stratégiai készletet gabonából a lakosság ellátására, pedig nyilvánvaló, hogy erre láthatóan szükség van.

Nem véletlen, hogy Oroszország leállította a gabonaexportokat. Nálunk pedig az országot uraló zsidó maffia a kenyerétől is hajlandó megfosztani az országot. Ez a fajta hozzáállás egy világgazdasági válság idején különösen veszélyes, egy esetleges államcsőd, de egy jelentősebb gazdasági visszaesés esetén is nagyobb néptömegek egyszerű éhenhalását eredményezheti. Esetleg éhséglázadást. Az intő példa a kommunizmus alatti időszak ukrajnai gyakorlata, amikor a cionbolsevista vezetés a harmincas években az ország gabonakészletét eladva mesterségesen milliók éhhalálát okozta. Ismerve a magyar történelmet, hasonlókra számítani nem üldözési mániát, hanem realitásérzéket jelent.

Magyarország jó gabonatermelő hely, minden adott ahhoz, hogy legalább kenyere legyen a magyar embernek. De amikor azt látjuk, hogy a zsidó kereskedő nyomott áron felvásárolja és eladja a gabonát, majd drága áron az importgabonából készül a kenyér, a jelenlegi rendszerhez köthető minden illúziónak szét kell foszlania.

Külön érdekesség, hogy az esetek egy részében a gabona ki sem kerül az országból, hanem csak egy külföldi spekuláns cég vásárolja meg, és ugyanúgy itthon tárolja, majd jóval magasabb áron eladja. Papíron tehát külföldre lett eladva, holott el sem hagyta az országot. Viszont rémisztgetni lehet a kenyérhiánnyal. A még nyilvános költségvetési adatokból is kitűnik, hogy az ország sok mezőgazdasági termék esetén exportál is és importál is (érdemes átnézni az államközi szerződéseket, különösen amit Izraellel kötött az állam), amiből gyaníthatóan a magyar államnak semmi haszna nincs. A kereskedők hasznát a lakosság fizeti meg.

Amikor a magyar ásványkincsek kitermelési joga olcsón kerül külföldi kezekbe, általános a felháborodás. Most azt láthatjuk, mindennel ugyanazt a trükköt játsszák el: mesterségesen hiányt hoznak létre és drágaságot. Akár makói gázról, akár kenyérről, akármiről is van szó, az eljárás majdnem ugyanaz. Nyilvánvaló és pofátlan fosztogatás, csalással, ügyeskedéssel, spekulációval, árdrágítással, kormányzati jóváhagyás mellett!

A drága kenyér a legszegényebbek adója. Mert kenyeret mindenki eszik. Ez is a Fideszes Orbán-kormány egy burkolt adója tehát, amellyel a cionistáknak adózunk.

Valószínű azonban, hogy a kenyér magasabb árából először nem éhínség következik (mivel az a fontosabb, ezért a maradék pénz a drágább kenyér árára fog elmenni), hanem kifizetetlen közüzemi számlák, további adósságok. És azok, akiknek a nép nem tud fizetni (pedig nagyon is benne vannak a spekulációban), majd értetlenül adják az ártatlant, és a behajtási jogaikra hivatkoznak.


Tamási Attila - Jövőnk.info
2010. november 04. - 17:02

http://www.jovonk.info/2010/11/04/spekulansok-az-orszag-kieheztetesere-jatszanak

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
’56 szembeköpve. Biszku
  2010-11-04 20:02:12, csütörtök
 
  '56 szembeköpve. Biszku megint megúszta

http://radicalpuzzle.blogspot.com/2010/11/56-szembekopve-biszku-megint-meguszta.h tml

Tényleg nem akarok összeesküvés-elméleteket gyártani, és nem akarok egyes dolgokba olyat is belemagyarázni, ami talán nincs is benne, de azért van abban valami ördögien szimbolikus, hogy a Fővárosi Főügyészség történelmünk egyik legszomorúbb évfordulóját megelőző napon utasítja el azon feljelentést, melyet három hónapja, Biszku Béla és társai ellen tettek az 1956-os megtorlásokban játszott szerepükért.

Hogy mi volt az igazi ok, mi nem, az nem tudható, az azonban biztos, hogy az ügyészség szinte provokatív módon november 4-ére időzítve, egy elképesztő indoklás közepette felmentette '56 egyik legfőbb felelősét, az aljas és kegyetlen tetteinek a következménye alól.

A közleményük szerint "az emberiség elleni bűncselekmények miatt B. Béla és társai ellen tett beadványt, benne az előre kitervelten, több emberen elkövetett emberölés bűntette miatt tett feljelentést, a Fővárosi Főügyészség elutasította, mivel a hazai jog rendelkezése szerint a feljelentésben megjelölt cselekményt - előre kitervelten, több emberen elkövetett emberölés bűntettét - az elkövetéskor hatályban lévő jogszabályok szerint kell elbírálni. Ennek rendelkezései szerint azonban e bűncselekmény miatt - elévülés okán - eljárás már nem indítható".

Az ügyészi határozat indokolásában kifejtik továbbá, hogy "a feljelentésben megjelölt cselekmények nem minősíthetők a vonatkozó nemzetközi dokumentumok szerint emberiség elleni bűntettnek, így a feljelentett személyek nemzetközi szokásjog alapján történő felelősségre vonására nincs lehetőség".

Igen. Jól értjük.

Biszku ellen a főügyészség szerint azért nem lehet eljárást indítani, mert egyrészt a gaztettei elévültek, másrészt pedig akkor, amikor ezeket elkövette, akkoriban ez volt a törvény. Magyarul az, hogy annak idején több száz embert megöltek, bebörtönöztek, és halálra kínoztak, az nem bűn, mert azt egy rohadt rendszer, rohadt törvénye lehetővé tette.

Ez ma Magyarország. Ez ma az igazságszolgáltatás. Egyszerűen elképesztő.

Hogy az érvelés mennyire tarthatatlan, az egyből kiderül, ha egy kicsit továbbfűzzük az ügyészség gondolatait. Ha ez így van, vagy ha így lenne, ahogy állítják, akkor vajon milyen alapon üldöznek a holokauszt idején elkövetett bűnökért bárkit is? Hisz azok az elkövetés idején teljesen törvényesek voltak. Ezek szerint holnaptól az összes háborús bűnöst rehabilitáljuk? Vagy az más? Ha a zsidókról van szó, akkor bárkit meglehet hurcolni? Vagy rájuk ugyanaz a törvény másképp értelmezhető?

Arról már nem is beszélve, hogy az ügyészségi indoklás teljességgel jogszerűtlen is, hisz az Alkotmánybíróság 1993. évi, 53/1993. (X.13.) határozata pontosan megadja ez ügyben az útmutatást:

,,Az 1993. februárjában született törvény szerint az 1956-os forradalom idején elkövetett meghatározott bűncselekmények, nevezetesen az 1945. évi VII. törvényben (illetve a törvény által törvényerőre emelt ME rendeletekben) meghatározott háborús és népellenes bűncselekmények, nem évülnek el.

Továbbá, az 1956-os forradalom idején elkövetett meghatározott bűncselekmények, nevezetesen az 1949-es genfi egyezményekben (a hadifoglyokkal való bánásmódra vonatkozó egyezményben, illetve a polgári lakosság háború idején való védelmére vonatkozó egyezményben) súlyos jogsértésként meghatározott cselekmények, nem évülnek el".

Azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni. Azonban adódik a kérdés: ha ez percek alatt a neten egy laikusnak is kideríthető, akkor vajon az ügyészség mégis mit csinál? És egyátalán hogy van képük ilyen, mind morálisan, mind jogilag vállalhatatlan határozatot meghozni? Ráadásul pont erre a szomorú napra időzítve?

Egyébként meg csend van. A fülkeforradalmárok hallgatnak, a politikai örökösök pedig sunnyognak.

Persze a tét nem kicsi, hisz az ügy túlmutat önmagán. A beadvány alapján ugyanis, ha azt nem utasították volna el, nem csak Biszku Béla, hanem minden olyan személy ellen el lehetett volna a későbbiekben járni, akik a megtorlások bármelyik fázisában aktív szerepet játszottak. Így perek indulhatnának az akkori felsővezetők, bírók, nyomozók, és ügyészek ellen is. Természetesen olyanok ellen is, akik ma már nem élnek.

Ez pedig sem a narancsosoknak, sem az elvtársaknak nem érdekük, hisz valószínűleg egyikük sem szeretné, ha a lavinaszerűen meginduló '56-os perek lehetővé tennék az elmúlt rendszer kiszolgálóinak a tényleges számonkérését és név szerinti megnevezését. Egész egyszerűen azért, mert egyik mai politikus sem akarja se a felmenőinek, se saját magának a nevét a vádiratokban olvasni.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
2010.10 2010. November 2010.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 541 db bejegyzés
e év: 3186 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2635
  • e Hét: 12902
  • e Hónap: 24013
  • e Év: 177509
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.