Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
Az MSzF a kormány neoliberális
  2007-10-12 18:03:13, péntek
 
 
Az MSzF a kormány neoliberális társadalompolitikája ellen
gondola 2007. október 12. 15:23

A Magyar Szociális Fórum Kerekasztala felszólítja az Országgyűlést, hogy ne szavazza meg a társadalombiztosítás piacosításáról szóló törvényt.

A magyar társadalom túlnyomó többségének ahhoz fűződik érdeke, hogy a társadalombiztosítási rendszer a szolidaritás elvén működjön tovább, ne rombolják le, és ne rendeljék üzleti érdekek alá. Ezért a Magyar Szociális Fórum Kerekasztala arra szólítja fel a Magyar Köztársaság országgyűlési képviselőit, hogy a szocialista-szabaddemokrata kormánykoalíció kezdeményezte parlamenti vitában a társadalom érdekét és az emberi jogot tartsák elsődlegesnek, és utasítsanak el minden olyan gazdasági és politikai törekvést, amely ellentétes a társadalmi érdekkel, és az egészséges élethez fűződő emberi joggal.

A Magyar Szociális Fórum Kerekasztala annak tudatában figyelmeztet felelősségére minden országgyűlési képviselőt, hogy a társadalom túlnyomó többsége ellenzi az egészségügy piacosítását, a társadalombiztosítás felszámolását, és ha a képviselők szembefordulnának a többség akaratával, súlyos konfliktus keletkezhetne a parlament és a társadalom között, megkérdőjeleződnék a népakarat mibenléte. A társadalom és a törvényhozás közötti szembekerülés elkerülése érdekében azt javasoljuk, hogy az egészségügyi privatizációt ellenző képviselők minden rendelkezésükre álló törvényes eszközzel akadályozzák meg a törvénytervezet elfogadását. A leghatározottabban visszautasítjuk Gyurcsány Ferenc kormányának azzal kapcsolatos október 3-i döntését, hogy kárpótolják a magáncégeket a TB privatizáció esetleges visszavonása esetén. (Horváth Ágnes október 5-én megkezdte az ezzel kapcsolatos "garancia-tárgyalásokat" a magánbiztosító cégekkel.)

Ez a döntés világosan jelzi, hogy a jelenlegi magyar kormánynak nem a társadalom érdeke a legfontosabb, hanem a magáncégeké. Ezt támasztja alá az a Medical Tribune című orvosi szaklapban (2007. augusztus 30.) megszellőztetett terv is, amely tételesen felsorolja az eddigi orvosi alapellátás beszűkítését, és nyilvánvalóvá teszi, hogy az eddigi alapellátásban szereplő jogokat is csak az élvezné a jövőben, aki az OEP kasszába befizetett járulékain kívül magánbiztosítást is kötne az eddigi járulékokon túlmenően. A Magyar Szociális Fórum visszautasítja a Gyurcsány-kormány neoliberális társadalompolitikáját, és leszögezi: vele szemben egyértelműen a közösségi érdek, az emberi jogok oldalán áll. Nagyra tartja a magyar társadalom öntudatra ébredését, és kiállását egészségügyi, megélhetési és oktatási jogainak védelmében. Ebben az öntudatra ébredésben saját munkájának eredményét is látja. Továbbra is a széles demokratikus összefogás szellemében dolgozunk, mindazokkal karöltve, akik a társadalmi érdeket előbbre valónak tartják a magánérdekkel szemben, azokkal, akik nem tűrik a társadalom hátán való élősködést, a korrupciót, a nepotizmust. Arra bíztatjuk az embereket, hogy mutassák meg, van alternatíva a kormány antiszociális politikájával szemben, vannak még társadalmi értékek, erkölcs, van más út: a társadalmi igazságosság útja.

Folytassák a harcot magukért, egymásért, a társadalmi szolidaritás és a nemzeti együvé tartozás jegyében! Semmi kétség sem férhet ahhoz, hogy harcunkat siker fogja koronázni: együtt, összefogva, meg fogjuk védeni, ami a miénk! A további harc eszközét - a tömeges demonstrációkon kívül - a Magyar Szociális Fórum Kerekasztala abban a népszavazásban jelöli meg, amely a TB és a kórházak privatizálása ellen, a vizitdíj és a kórházi napidíj visszavonására irányul. A Magyar Szociális Fórum részt vesz a referendum kiírásához szükséges aláírások összegyűjtésében, és arra szólít fel minden magyar állampolgárt, hogy írja alá az ezzel kapcsolatos népszavazási kezdeményezéseket!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A románok eredetének leleplezé
  2007-10-12 17:58:04, péntek
 
  A románok eredetének leleplezése!


Úgy tűnik, az oláhok mégsem hamisítottak történelmet: a legfrissebb kutatási eredmények alapján ugyanis a románok tényleg az ókori rómaiaktól származnak.

A történet a következő:

Az eddig ismerttől eltérően az anyafarkasnak nem két gyermeke született, hanem három: Romulusz, Rémusz és Románusz is. Mivel a farkasnak csak két melle volt, ezért csak két gyermeket tudott szoptatni. Így a harmadiknak (Románusz) csak az apja nemes szerve maradt. Ezért nevezték el őket dákó-románoknak....
 
 
0 komment , kategória:  Humor  
A hét foltos Gyurcsány
  2007-10-12 17:54:38, péntek
 
  2007. október 12. péntek 00:00

A hét foltos Gyurcsány

A közélet tisztításáról szóló hétpontos javaslattal mintha bakot lőtt volna a tisztakezű Gyurcsány Ferenc.

Október 1-jén rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be a javaslatait, egy héttel később pedig népszavazást is kilátásba helyezett, ha a parlament nem támogatja elképzeléseit. Ez jó húzásnak tűnt: ha az ellenzék partner lesz, mondhatja, hogy rájuk kényszerítette, ha nem: ő a demokrata, aki a néphez fordul.

Néhány szempontot azonban nem vett figyelembe. Első körben nem az ellenzék, hanem a saját frakciója lett az ellenfele, akik joggal duzzoghatnak, hogy elnökük ellenükben fordul a néphez, azaz tesz olyant, amit eddig gőzerővel helytelenítettek az Orbán-Semjén népszavazási kezdeményezés kapcsán. Ezzel el is úszott az MSZP népszavazási kampányának egyik fő eleme.

persze Gyurcsány számos kiskaput hagyott, vissza tud vonulni. Nem akar kompromisszumot, erősködik, de hogy mit jelent a parlament támogatása, azt nem határozza meg. .A parlament támogatása sokféleképpen értelmezhető kijelentés. A képviselőknek lehetősége van a kormány előterjesztésének módosítására. Ha felhígulnak a kormányfői elképzelések, Gyurcsány elvileg nem kerülheti meg a referendumot, de kiállhat az erkélye azt ordibálva, hogy győztem.

Fordulat, talán nem is váratlan: a kisebbik koalíciós partner, az SZDSZ arra kérte a miniszterelnököt, hogy egyelőre ne foglalkozzon a javaslatokkal. Az ötpárti egyeztetés után a kormány ezért még beterjeszthet olyan javaslatot, amely legalább a kormánypárti frakciókat maga mellé állíthatja. Sokkal kisebb ugyanis az eredeti bejelentés módosításának politikai kockázata, mintha a kormány javaslatát leszavazná a parlament. A Fidesz és a KDNP megtalálta a megfelelő választ: nem annyira moderálni, hanem túllicitálni törekszik a kormányfő javaslatait, s ezek mellé is odateszi a népszavazási fenyegetést.

A kormányfő hét pontja jelenleg számos politikai kockázatot rejt:

1. Új párt- és kampány-finanszírozási törvény.

2006 nyarán a kormány beterjesztette a 2/3-os többséget igénylő javaslatát, majd júliusig ötpárti egyeztetés zajlott az ügyben. Akkor az ellenzéki Fidesz - francia mintára - fölvetette, hogy tiltsák meg a politikai hirdetéseket óriásplakátokon és az elektronikus médiában. Válaszul a kormányoldal megszakította az egyeztetést. A Fidesz megerősítette elvárásait a nyolc pontban, amit nem valószínű, hogy átvesznek a kormánypártok, vagy a kormány. Ebben a kétharmados kérdésben tehát aligha lesz megállapodás. Pedig jó lenne, s ez a javaslat populizmussal sem vádolható.

2. A pártfinanszírozás szabályainak kiterjesztése a pártok ifjúsági szervezeteire.

Ez a pont vonatkozik a legközvetlenebbül a Zuschlag-ügyre, amely a miniszterelnököt a javaslatok megfogalmazására késztette. A volt szocialista képviselő a gyanú szerint az állami támogatás elköltéséről szóló hamis számlákkal szerzett illegálisan pénzt saját célra és az ifjúszocialisták támogatására. A javaslat ugyan kétharmados támogatást igényel, de ebben a kérdésben elképzelhető az együttműködés. Fontos, hogy mindkét oldalon ülnek fiatal képviselők. Ennél a pontnál érezhető leginkább a gyurcsányi cél: ne az MSZP pénzügyi botrányiról, hanem az általa javasolt megoldásokról beszéljenek az emberek, azt sulykolva, hogy nem is a párt a rossz, hanem a szabályok.

3. A pártokkal pénzügyileg, személyileg összefonódó civil szervezetek ne kapjanak semmilyen úton közpénzt.

E kérdéskör a pártfinanszírozásról szóló, ötpárti tárgyalások során is fölmerült. Elvileg mindenki egyetértett, de az ördög a részletekben bújuk meg: nehéz definiálni, hogy mely civil szervezet működik együtt egy párttal (például a kormánykritikus hirdetést közzétevő civil szervezet nem feltétlenül). A legkiterjedtebb ,,civil háló" továbbra is a szocialistákat veszi körül (például nyugdíjas szervezetek vagy szakszervezetek), ezért e korlátozás ismét az MSZP számára lenne előnytelenebb. Ha komolyan vennénk, akkor a szakszervezeteket akár fel is lehetne oszlatni.

4. Az összeférhetetlenségi törvény szigorítása: a fejlesztési pénzek elosztásában résztvevők (miniszterek és köztisztviselők) hozzátartozói se részesülhessenek támogatásban.

Az ellenzék kritikája szerint nem ez a fő probléma a regionális fejlesztési tanácsokkal. Szerintük az igazi baj az, hogy az önkormányzati választások ellenzéki győzelme ellenére kormányzati többség érvényesül az európai fejlesztési forrásokat elosztó testületekben (a minisztériumok delegáltjai és a kistérségi megbízottak biztos többségben vannak). A kétharmados többséghez tehát az ellenzék valószínűleg igényelni fogja a regionális fejlesztési tanácsok megváltoztatását is.

5. Kötelező és rendszeres vagyonosodási vizsgálat a köztisztviselők számára.

Ez a vizsgálat sokkal átfogóbb mint a jelenleg is működő, nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tétel. A második Gyurcsány-kormány megalakulásakor már több konfliktust vállalt a köztisztviselőkkel: csökkentette a minisztériumok létszámát, megszüntette a közigazgatási államtitkári posztot, s eltörölte a főtisztviselői kart. A totális ellenőrzés komoly erőforrás-igénnyel jár, s a hivatalnokok elbizonytalanodásához vezethet. A 2008-as költségvetési törvény végrehajtásához és a takarékoskodás folytatásához, illetve az eredményes reformok részleteinek kidolgozásához a kormánynak szüksége van a köztisztviselői kar támogatására. Ez a javaslat ezért jelenlegi formájában ellentétes a kormány hosszú távú érdekeivel.

6. Önkormányzati vezetők, polgármesterek és cégvezetők ne lehessenek parlamenti képviselők.

Ez a javaslat váltotta ki a legnagyobb ellenkezést. A 190 fős szocialista frakcióban 31 polgármester (köztük Tasnádi Péter Pécs, Botka László Szeged és Káli Sándor Miskolc vezetője) és több megyei közgyűlési tag ül. A polgármesterek kirekesztése - még ha jogfilozófiailag igazolható is - ígéretes politikusi karriereket tör keresztbe. Nemzetközi példák mindenre vannak. Magyarország 1990-ben összeférhetetlennek minősítette pl. a polgármesteri és képviselői megbiztatást, de ezt épp a szocialista-szabaddemokrata kormányzás szüntette meg. Cégvezetők is többen vannak az MSZP-ben, például Kapolyi László nagyvállalkozó. A tiltakozó polgármesterek - akiknek a nyomására a kormányfő már csak 2014-től kívánná a főállású képviselőséget, s ez ismét taktikai hiba volt: a gyors visszavonulás a gyengeség jele, felbátorította az egész koncepció ellenzőit..

7. A képviselői privilégiumok korlátozása és a fizetés emelése.

A miniszterelnök már többször nekifutott a képviselők úgynevezett ,,költségtérítésének", amely keret terhére igazoló számla nélkül számolhatják el munkájukhoz kapcsolódó kiadásaikat a képviselők. A gyakorlatilag fizetés-kiegészítésként működő költségtérítést azonban csak akkor lehetne eltörölni, ha a fizetés emelkedne. Ráadásul tudni kell, hogy költségtérítésben részesülő személy nem számolhat el számlával sem semmi olyant, amilyen címen a költségtérítést kapja. Ha a mai átalány kevés, a képviselő bánja. Ha beépítik a fizetésbe, ezentúl hivatalos kiadásának költségeit joggal elszámolhatja. Érzékeny kérdésről van szó, a kormányfő nem fogalmazott egyértelműen: blogján a ,,mai jövedelmi szint alapvető megőrzéséről" írt, egy szeptemberi tévéinterjújában pedig úgy nyilatkozott: nagyjából bruttó 800 ezer forintot, az államtitkári fizetés szintjét tartaná elfogadhatónak a parlamenti képviselők számára. A költségtérítés feladatarányos: különbséget tesz vidéki és fővárosi honatyák között. Ezt fizetésben érvényesíteni nem jogszerű. Könnyen lehet tehát, hogy a polgármesterek mellett a kormányfő a vidéki képviselőket is elbizonytalaníthatja.

A javaslatok egy része alkotmányba foglalt kérdésekkel kapcsolatos, távolról sem biztos, hogy a felvetettekről lehetséges jogszerű népszavazás. Ezért az ötpárti tárgyalásokra való készség a kormánypártok részéről nemcsak azért nőtt meg, mert ezzel lefékezik elnökük hiperaktivitását, hanem azért is, mert megmenthetik őt egy nagy nyilvános megszégyenüléstől.

Gyurcsány hét pontja ekként inkább hét folt a tisztakezű elnökön. Hét, ronda, messziről is látható éktelenség.

(Készült a Nézőpont Intézet elemzését felhasználva.)

Surján László
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Fidesz: Demszky félmilliárd fo
  2007-10-12 17:52:53, péntek
 
  Fidesz: Demszky félmilliárd forinttal nem tud elszámolni!
2007. október 12. 16:02

A Fővárosi Közgyűlés Pénzügyi Ellenőrző Bizottságának fideszes elnöke szerint úgy tűnik, a főpolgármester nem tud elszámolni több mint félmilliárd forinttal. Ugyan a vizsgálat még tart, de ha gyanújuk bebizonyosodik, a fővárosi Fidesz-frakció büntetőeljárást kezdeményez a városvezetés ügyben érintett tagjai ellen.

György István az üggyel kapcsolatban emlékeztetett: már egy jó néhány héttel ezelőtti sajtótájékoztatóján bejelentette azt a tényt, hogy a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács Monitoring Bizottsága augusztus 22-én olyan előterjesztést tárgyalt volna, amely szerint 55 budapesti út felújítására szánt 580,5 millió forintos állami támogatásával a Fővárosi Önkormányzat nem tud elszámolni. Az azóta eltelt időben a frakció szúrópróbaszerűen betekintett ezek közül öt út aktájába, ám azokból számukra semmilyen megnyugtató információra nem akadtak. Ezért kezdeményezték, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építéskivitelezési tanszékével végeztessenek el egy részletes szakértői vizsgálatot, s vessék azt össze a hivatalból kirendelt Pro Régió Ügynökség anyagával.

Ezt a javaslatot azonban a Fővárosi Önkormányzat Pénzügyi Ellenőrző Bizottsága elvetette, s a koalíciós többség mindössze egy belső vizsgálat végrehajtását tartotta szükségesnek. Később Györgyék kísérletet tettek arra is, hogy kezdeményezésükben a Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság járjon el, ám ott még nagyobb ellenállásba ütköztek. Ezt követően azt szerették volna, ha a Fővárosi Közgyűlés foglalkozik a témával, végül a testület másodszorra, hosszas viták után egyezett bele a Műegyetem közreműködésébe. A Monitoring Bizottság azonban az Ügynökség előterjesztésének megvitatását pénteken immár harmadik ízben vette le napirendjéről.

A jobboldali politikus aláhúzta: mivel az előterjesztés anyaga már egy auditált dokumentum, nem csak érdeke, hanem kötelessége is utánajárni az igazságnak. Úgy véli, igen kockázatos az a folyamat, amibe az Önkormányzat belelépett, hiszen uniós pénzekre is jócskán pályáznak, s az effajta gyanús esetekkel olyan támogatások odaítélését is veszélyeztetjük, mint például a tervezett 100 milliárdot a 4-es metró esetében. Itt az elnök megemlítette a Pest megyei Kocsér esetét, ahol ugyan nem történt pénzlenyúlás, de jogtalan igénylés miatt visszavonták a teljes útfelújítási támogatást, három évre kizárták őket mindennemű pályázatból, s a helyi polgármestert ügyészi megrovásban részesítették.

Kijelentette: a szóban forgó történetnél feltételezhetően legalább műszaki tartalmú hiányosságokat ejtettek az illetékességek, de nem zárható ki bűncselekmény elkövetése sem. Ha feltételezésük bebizonyosodik, büntetőeljárást kezdeményeznek az érintettek ellen. Úgy érzi, végre egyszer politikai felelősséget is fel kell vállalni a szakmai hibákért, amely pedig ezúttal elsősorban Demszky Gábort terheli.

A STOP szerette volna megszólaltatni az ügyben illetékes városvezetőket is, de péntek délután senkit sem sikerült telefonon elérnünk.

Szerző: Vass János - STOP
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ketyeg a felháborodás élét cso
  2007-10-12 17:51:50, péntek
 
  Ketyeg a felháborodás élét csorbító trükkcsomag.

http://www.l88.hu/about2491.html



2007 október 11 - csütörtök, 17:16



Gyurcsány Ferenc a Magyar Narancs című hetilapnak adott interjúban közölte: először idén tavasszal beszéltek neki arról, hogy más, komolyabb ügy is lehet.
A kormányfő úgy fogalmazott: sem ő, sem környezete nem tudott arról, hogy Zuschlag János talicskával tolja ki az aprópénzt a vezetése alatt álló minisztériumból.
Hangsúlyozta: ha beigazolódik, hogy ez igaz volt, akkor őt becsapták.
Gyurcsány Ferenc közölte, hogy miniszterként hetente egyszer, szabályozott körülmények között találkozott az illetékes bizottságok és munkacsoportok vezetőivel, akikkel soha nem volt hajlandó egyedi ügyekről beszélni.
A civil szervezetek támogatásával összefüggésben korábban a belső és a külső ellenőrzés sem tárt fel szabálytalanságot - tette hozzá.
A lap kérdésére válaszolva a miniszterelnök elismerte, hogy sok Zuschlag-ügy lehet még az országban.

(Inforadio.hu)

( Vajon ez az ,,aprópénz" hány súlyos anyagi helyzetben lévő honfitársunk vizitdíját, kórházi napidíját, tandíját stb. fedezné? Gyurcsány szánalmasan, egy rajtakapott gyermek stílusában próbálja mentegetni magát. Ha ő elszomorodik attól, hogy becsapták, hát mit szóljunk mi? Egyébként kíváncsi lennék, vajon kik alkothatták a fent említett civil szervezetek tagságát?)

A gondola információi szerint hétfőn búcsút inthet saját frakciója Gyurcsány Ferencnek. A képviselők konstruktív bizalmatlansági indítványt nyújtanak be a miniszterelnök ellen, a kérdés most már csak az, ki lesz az utód?Szocialista körökből származó információink szerint hétfőn konstruktív bizalmatlansági indítványt kezdeményeznek Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ellen a szocialista frakcióból jó néhányan.
Bizalmatlansági indítványt a magyar Alkotmány szerint csak úgy lehet benyújtani (az országgyűlési képviselők egyötöde kezdeményezhet ilyen lépést), hogy az egyszersmind az új miniszterelnök-jelölt személyére is javaslatot tesz. Egyelőre azonban kérdéses, ki az a személy, aki követheti Gyurcsányt a kormányfői poszton.

(Gondola.hu)

( Érdekes, hogy tavaj, Gyurcsány mellett 100% -ig kiálló bajtársak, valamiért dobni szeretnék a ,,keresztapát". Ezt igazolják a hirtelen felszínre dobott, korrupciós botrányhegyek. Vajon miért nem kell már a mór"? Biztos nem a hazugságai miatt, mert abból az elvtársak is kapacitáltak. Nem a Magyarság véres megtiprása miatt, hisz tudták, hogy csak így maradhattak a parlamentben. Biztosan nem az egészségügyi és oktatásügyi hóhérok randalíroztatása miatt, mert a keserű pirulák ízét nekik nem kellett élvezniük. Nem a Haza anyagi, erkölcsi és lelki tönkretétele fájt nekik, mert fagyott szívükben nincs helye a Nemzeti érzésnek. Valójában a vezér felett, az új hazát kereső ,,hatalmasok" törhettek pálcát. Nem tetszett nekik, hogy túl sok van már a hatalmához foggal-körömmel ragaszkodó kobold rovásán. Veszélyessé vált. Gyurcsány túl lőtt a célon, vagy elvégezte a rábizott feladatot. Mennie kell! Ha már nem lessz helyén a gonosz, majd oldódik a társadalomban vészesen felgyülemlett feszültség. És ha már lecsillapodtak az indulatok, mehet egy friss győzikesó, és újból álomba merül a Nemzet. Majd ötpárti segítséggel tovább folytatódhat a megakasztott, sorstalan, ördögi program.

Nem elég Gyurcsány menesztése!!

(B.L.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A KDNP fővárosi frakciója Terr
  2007-10-12 17:49:26, péntek
 
  A KDNP fővárosi frakciója Terror Háza belépőt küld Havas Szófiának
(Cs.Zs.) 2007-10-12 12:02:41

http://www.demokrata.hu/hirek/hir.php?azon=6661

A KDNP fővárosi frakciója értetlenül tapasztalja, hogy Havas Szófia szocialista fővárosi és országgyűlési képviselőnek az ötvenhatos forradalommal kapcsolatos kijelentései kapcsán mély hallgatásba burkolózik frakciója és a koalíciós partner is - áll a Kereszténydemokrata Néppárt közleményében.


Sólyom László a következőket írta pár hónapja Horn Gyula kitüntetése kapcsán. ,,Az 1956-os forradalom és szabadságharc célkitűzései - Magyarország függetlensége, a többpárti demokrácia, a jogállamiság és a szabadságjogok - mai Alkotmányunk alapértékei is. Az 1956-os forradalom tagadása a Magyar Köztársaság alkotmányos értékrendjének tagadása." A KDNP teljesen azonosul a köztársasági elnök úr idézett álláspontjával.

Ebben a kérdésben semelyik frakció részéről sincs helye a hallgatásnak vagy a kettős beszédnek. Mivel ez a kérdés a mai magyar demokrácia egyik sarokköve, felkérjük a fővárost koalícióban irányító MSZP és SZDSZ frakció vezetését, hogy nyilatkozzanak: frakciójuk tud-e közösséget vállalni Havas Szófiával a forradalommal kapcsolatos kijelentései után.

Havas Szófia mostani állásfoglalása olyan alapvető ellentétben áll a Magyar Köztársaság alkotmányos értékrendjével, hogy megkérdőjelezi képviselői esküjének komolyságát és érvényességét is. Ötvenhatot nem lehet viszonylagossá tenni, mert az a mai állami berendezkedés tagadását is jelenti. Vagy a nézeteivel kell szakítania a képviselő asszonynak, vagy a képviselőséggel!

Annak érdekében, hogy a XX. századi magyar történelem más nézőpontját is megismerje, frakciónk két Terror Háza belépőt is elküld a képviselő asszonynak - zárul a KDNP közleménye.

A szocialista képviselőnő nem kér bocsánatot

Tiszteljük egymás véleményét, kéri Havas Szófia, aki nem kíván bocsánatot kérni a hvg.hu internetes portálnak adott interjúja tiltakozást kiváltó mondatáért. Az 1956-os eseményeket értelmező kijelentés miatt szocialista és szabad demokrata politikusok tiltakoztak, és Kopácsi Sándor lánya is megütközött.

Bocsánatkérésre szólította fel nemrég az MSZP-frakció '56-os munkacsoportja Havas Szófia képviselőt a hvg.hu internetes portálnak adott nyilatkozata miatt. A szocialista politikusnő ebben úgy fogalmazott: 1956 esetében nem szokott forradalomról beszélni, mert a börtönből kiszabadult nyilaskereszteseket nem tudná semmilyen módon forradalmároknak nevezni. "Ahogyan azokat a géppisztolyokkal köröző fiatalokat sem, akik ugyanúgy járták a házakat, mint 1944-ben zsidókra vadászva" - tette hozzá az interjúban Havas Szófia. A nyilatkozat miatt Mécs Imre, '56-os halálraítélt, Donáth László, Horn Miklós, Puchert János és Vitányi Iván bocsánatkérésre szólította fel frakciótársát. Bocsánatkérést vár Havastól az SZDSZ is. Gusztos Péter frakcióvezető-helyettes szerint ha Havas Szófia nem kér bocsánatot, akkor legalább az őt a törvényhozásba juttató pártnak kellene néhány egyértelmű mondatot mondania. Nyakó István, az MSZP szóvivője ezzel kapcsolatban a Népszabadságnak azt mondta: az MSZP már egyértelművé tette, hogy Nagy Imre szellemiségét és útját vállalja. "Havas Szófia érzései emberileg érthetőek, a párt ettől függetlenül nem tartja szerencsésnek az elhangzottakat" - tette hozzá Nyakó István.

A Népszabadság szerkesztősége e-mail üzenetet kapott Kopácsi Judithtól, az 1956-os forradalom idején budapesti rendőrfőkapitányként szolgáló, s később Nagy Imre perében életfogytiglani börtönre ítélt Kopácsi Sándor lányától. A Kanadában élő Kopácsi Judith levelét Havas Szófiának címezte.

Kopácsi Judith így írt: "Kedves Szófia! Bár végtelenül sajnálom, hogy apa nélkül nőttél föl, de azért engedd meg, hogy rosszallásomat fejezzem ki, az 56-os forradalomról szóló hivatalos nyilatkozatod miatt. Én, mint Dr. Kopácsi Sándor lánya talán elmondhatom Neked, hogy a forradalomra nem a börtönből szabadult nyilaskeresztesek és azok a géppisztolyos fiatalemberek, akik zsidókra vadásztak, volt a jellemző (...) És talán, hadd tegyem még hozzá, nem biztos, hogy Édesapád most büszke lenne erre a kijelentésedre. Ha jól tudom, Ő egy munkástanácsnak volt akkoriban megbecsült tagja, és ha életben maradt volna, több mint valószínű apámmal lehetett volna cellatárs. Ami egyúttal azzal is járt volna, hogy Te közelébe sem kerülsz pl. az orvosi egyetemnek. Mint ellenforradalmár kölyke, lehettél volna csupán halottmosó. Persze, mint magánembernek, lehet más véleményed is. Mint szocialista képviselőnek? A helyedben igen átgondolnám, hogy milyen üzenetet is küldesz a nagyvilágba ezzel a kijelentéseddel. De, hogy nehogy azt hidd, hogy én csak úgy kapásból mesélek, átküldöm Neked elolvasásra az én könyvemet. És persze ajánlanám neked apám könyvét is, mert ezek szerint egy kicsit el vagy maradva a témában.

Ismeretlenül is, Kopácsi Judith"

Havas Szófia a Népszabadság megkeresésére úgy reagált: "Furcsállom a megnyilatkozásokat és a benne lévő információkat. Aki elolvassa az eredeti hvg-interjút, így Kopácsi Judith is, az tudhatja, hogy nem hivatalos kijelentést tettem, hanem magánvéleményt mondtam. Ha nem az orwelli gondolatrendőrség működik, és demokráciában élünk, akkor mindenkinek szíve-joga azt gondolni, amit akar" - fogalmazott Havas Szófia, majd hozzátette: "SZDSZ-es barátaim figyelmébe pedig Göncz Árpád mondatát ajánlom, amikor azt mondta: ahány ember, annyi '56! Tiszteljük egymás véleményét!"
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
"Az SZDSZ megfontolna egy új k
  2007-10-12 17:47:33, péntek
 
  "Az SZDSZ megfontolna egy új kormányfőt is"
2007. október 12., 15:26 fidesz.hu

Az SZDSZ megfontolna egy új kormányfőt is - így sommázta a Magyar Narancs Gulyás József nyilatkozatát. A párt országos tanácsának elnöke a liberális hetilapnak adott interjúban azt is elmondta, hogy az MSZP egyre kevésbé látja megnyerhetőnek Gyurcsánnyal a következő választást.

Ha az MSZP kihátrálna a miniszterelnök mögül, és ezzel kikényszerítené a távozását, akkor Gulyás szerint az új kormány megalakításához az SZDSZ-t is meg kell nyerniük. A liberálisok pedig olyan személyhez ragaszkodnak, akivel a kormányprogramot végig lehet vinni.

Gulyás azt is hangsúlyozta, hogy az SZDSZ nem dolgozik a miniszterelnök elmozdításán, pedig nekik is vannak kétségeik, meg lehet-e még nyerni vele a következő választást.

A politikus szerint a miniszterelnök a Zuschlag-ügy kapcsán egész pártjának nekiugrott, de a bátor megoldás az lett volna, ha az MSZP elnökeként - az MSZP vezetésével egyetértésben, vagy őket is meggyőzve - belső politikai-etikai vizsgálatot kezdeményez.

Gulyás József úgy véli: bár Gyurcsány javaslatai céljukat illetően támogathatók, azok valójában csak egyszerű kommunikációs válaszok az akut bizalomhiányra. "A miniszterelnök mostani, egyéni ötletei tűnhetnek első pillanatban népszerűnek, csak közben ott gyengül meg a bázisa, ahol a legfontosabb a kormányfő támogatása" - véli a liberális politikus.
(Magyar Narancs, vg.hu, mno.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megemelné az államtitkárok fiz
  2007-10-12 17:46:14, péntek
 
  Megemelné az államtitkárok fizetését a kormány
(Cs.Zs.) 2007-10-12 16:00:32

Felzárkóztatná az államtitkárok fizetését a kormány - tudta meg a Népszabadság. A laphoz került előterjesztés szerint tíz százalék fölötti éves keresetemelés várható a vezetők körében.

A kabinet azt szeretné, ha kisebb lenne az eltérés a versenyszféra és a közszféra bérei között. A magánszférában akár két és fél, három millió forintot is kereshetnének a szakállamtitkárok, most bruttó 712 ezer forintért dolgoznak. A 2009-es és 2010-es béremelések 813 millió forint többletkiadást jelentenének az államkasszának. A kormány tervei szerint folyamatosan a teljes közszférában bevezetnék a teljesítményalapú bérezést.

(hírTV)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Elakadt pénzek a Szilvásy-féle
  2007-10-12 17:43:35, péntek
 
 
Elakadt pénzek a Szilvásy-féle mamutkórházban?

Több hónapos késésben van az Állami Egészségügyi Központban (ÁEK) dolgozók műszakpótlékainak, ügyeleti díjainak kifizetése - tudta meg az MNO. A Szilvásy István által vezette intézményben állítólag megtiltották a nyilatkozattételt az ügyben. Emlékezetes, szakértők szerint kockázatos lépés volt Szilvásy György testvérét a megakórház élére kinevezni.
Utoljára frissítve: 2007. október 12., 17:40


Két hónapja nem fizetik ki a műszakpótlékot az ápolóknak, a műtősöknek pedig az ügyeleti díjat az Állami Egészségügyi Központban (ÁEK) - tudta meg az MNO. Eszerint az intézet mind a júliusi, mind az augusztusi pénzekkel tartozik dolgozóinak, ez pedig egy átlagos beosztásban dolgozó nővérnek nettó 25 ezer forintos jövedelemkiesést jelent.

Információink szerint a működését a közelmúltban megkezdett intézetben a dolgozók nem mernek megszólalni az ügyben, tartva a retorzióktól.

A lap szerette volna megtudni, hogy a dolgozók valóban késve kapják-e meg járandóságaikat, ám egyelőre sem Szilvásy István főigazgató, sem Kókay András gazdasági igazgató nem bizonyult elérhetőnek. Továbbá érdeklődtünk volna arról is, ha valóban fennáll-e a késedelmes kifizetés, annak mi az oka, ki a felelős érte, illetve milyen összegekről van szó.

Nemzetbiztonsági kockázat

Emlékezetes, hogy az Állami Egészségügyi Központ ez év július elsejével alakult meg hivatalosan. A mamutkórház a struktúraátalakítás során a Honvédelmi Minisztérium, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium egészségügyi intézményei, az Országos Gyógyintézeti Központ, illetve a két budapesti MÁV-kórház feladatait vette át. Az ÁEK Budapesten két telephelyen folytat aktív fekvőbeteg- és közgyógyellátást: a Róbert Károly körúton és a Podmaniczky utcában 1156 aktív, 600 krónikus, illetve rehabilitációs ággyal és összességében mintegy 2800 munkatárssal.

Szilvásy István főigazgatói kinevezésével nemzetbiztonsági szakértők aggályaikat fejezték ki korábban, arra hivatkozva: azzal, hogy az akkor kancelláriaminiszter Szilvásy György (jelenleg a titkosszolgálatokat felügyelő tárca nélküli miniszter) testvéréhez kerülnek azon akták, illetve egészségügyi adatok kezelése, amelyek magas beosztású rendőrökön kívül katonák legszemélyesebb adatait tartalmazzák, a rendfenntartók bizonyos vezetői zsarolhatóvá válhatnak.

A Honvédelmi Minisztérium felügyelete alá tartozó mamutkórház főigazgatói, illetve gazdasági igazgatói helyeire hét-hét pályázatot nyújtottak be, a szakmai testület a főigazgatók közül három pályázót tartott alkalmasnak a posztra. Közülük Szilvásy Istvánt főigazgatónak, a főigazgatói posztra pályázó másik két jelölt közül Drávucz Sándort tudományos és stratégiai fejlesztésért felelős főigazgató-helyettesnek, Grósz Andort katonai főigazgató-helyettesnek kérte fel Szekeres Imre honvédelmi miniszter.

(mno.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Lejtmenet
  2007-10-12 17:41:50, péntek
 
  Lejtmenet

Gyermekkorunkban, testvéremnek és nekem azt tanította nagyapánk, ha az emberre nehezebb idők jönnek, kevesebb jut a család asztalára, akkor átmenetileg az is használ valamicskét, ha szorosabbra húzzuk a nadrágszíjat. Ezt az egyszerű és hatékony megoldást igazolja, hogy a két világháborún és a számára nem igazán áldásos szocializmuson is keresztülkormányozta a családot különösebb megrázkódtatás nélkül.


Bár a kormányzati kommunikáció rózsaszín felhőket és bőségtálakat álmodik - ki tudja, milyen távon -, ne legyen kétségünk afelől, hogy most éppen ilyen karcsúsító kúrában van részünk. A különbség csak az, hogy ezúttal mások ráncigálják összébb a derékszíjunkat, és leginkább a torkunkon.

A kormány szerint minden rendben van, a pórnép fojtogatása csak ideiglenes szükségszerűség, melynek jótékony hatásait X időn belül, vagy még annál is hamarabb mindenki érzi majd.

Ez utóbbiban többen is kételkednek, és akadnak olyanok, akik éppen az ellenkező irányú változások bekövetkeztét látják reálisnak, mint ami a szócsövekből harsog.


Mellár Tamás közgazdász, a Pécsi Tudományegyetem tanára, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) egykori elnöke is rendelkezik azzal a tulajdonsággal, amely tökéletesen alkalmatlanná tenné őt például, a kormányszóvivői pozícióra, vagyis szakmai véleményét nem hajlandó politikai szólamoknak alárendelni. Alighanem ennek is volt némi szerepe abban, hogy távoznia kellett a KSH éléről, átadva helyét Katona Tamásnak. A pécsi tanárember mindenesetre csöppet sem csodálkozik a mostani, 1,2 %-os gazdasági növekedésen. Mint mondja, ő már akkor figyelmeztette az illetékeseket a problémára, amikor még a jobban hangzó, 4 - 5 % körül mozgott ugyanez a mutató. Azért csak ,,jobban hangzó", mert Mellár elemzései rámutattak, hogy e büszke százalékok fele részben a külföldi tulajdonú tőke működéséből nőttek ki. További 1 - 1,5 % - ot az állam gazdasági szerepvállalása generált, a hazai vállalkozások pedig, már akkor is csak mindössze 1 % körüli értéket voltak képesek fölmutatni.

A jelenlegi helyzet egyenes következménye a korábbi nemtörődömségnek. A sokat ajnározott külföldi tőke, ma már ígéretesebb koncok után kutat Románia, Bulgária frissen csatolt, szűz vadászmezőin. Lassacskán fejlődő gyorsforgalmi úthálózatunk is csak arra lesz jó, hogy minél hamarabb átkelhessenek rajtunk a nyugati bérmunkáltatók teherautói.

Az állam, most éppen egyensúlyt teremt, s teszi ezt saját értelmezésében, azaz apránként kivonul minden területről, így magára marad a frontvonalban a tőke és megfelelő technológia hiányával küzdő hazai vállalkozói réteg.

Az 1998 és 2001 közötti időszaktól eltekintve a magyar gazdaság képtelen volt tartani az 5 % körüli növekedést, és megőrizni egyensúlyi helyzetét. Vagy az egyik, vagy a másik irányba mindig elbillent a mérleg nyelve. Országunk jeles vezetői azonban rájöttek, mit sem számítanak a valós adatok, ha megfelelő kommunikációs stratégiát dolgoznak ki mellé. Számításuk bevált. Gusztusos tálalásban a békát is le lehet nyeletni.

Mellár az egyik legsúlyosabb problémát abban látja, hogy a kormányzat mostanra teljesen elrugaszkodott az ország valós helyzetének megítélésétől és annak közzétételétől. Nem tartja reálisnak, a ,,hamarosan túl vagyunk a nehezén" képletet. Meggyőződése, hogy a koalíció olyan kényszerpályára vitte az országot, amely lassan elkerülhetetlenné teszi a további megszorításokat. Míg a környező, korábban kedvezőtlenebb helyzetben lévő országok utcahosszal húznak el mellettünk, mi a fal mellett botorkálunk, és erősen kétséges, egyáltalán jó irányba haladunk-e. A fejlett Nyugathoz sikeresen zárkózó országok mindegyikében különös hangsúlyt fektetnek a tudományos kutatások, a technológia, és a humántőke fejlesztésére.

Nálunk egy sajátos politikai elképzelés mentén mindennek épp az ellenkezője zajlik. A tudomány afféle mostohagyerek, az iskolákat meg inkább bezárják, ne legyen velük gond.

Esélyt jelenthetnének az uniós pályázati pénzek, a kormány azonban ezen a téren is hű önmagához. Az elnyert források szétosztását mintegy kegyként gyakorolja, saját klientúrája kiépítésére használva. Ez a mindent átható, az ,,átkost" idéző munkamódszer a leghalványabban sem járul hozzá a honi gazdaság fejlesztéséhez.

Mellár szerint létezik kivezető út, ez azonban a legkevésbé sem illik bele a jelenlegi kormányzati politikába. Ennek ugyanis alappillére a hazai és a helyi érdekek figyelembe vétele a forráselosztásnál. Elsődleges szempont a vidék fejlesztése, az egyes térségek helyi gazdasági életének élénkítése, amely munkahelyeket teremtene, biztonságosabbá tehetné a kistérségek ellátását, így biztosíthatna számukra egy kis függetlenséget a nagy ellátó rendszerektől.

A hazai vállalkozások megerősödése pedig, magával hozhatná a valódi gazdasági stabilitást.

Akkor talán helyreállna a világ rendje, és nem Szegedről járnának Aradra dolgozni. Ehhez azonban kormányunknak változtatnia kellene ideológiáján. Föl kellene karolnia a vidék fölzárkóztatásának eszméjét, támogatnia kellene a foglalkoztatást, és egyáltalán, azon kellene dolgoznia, hogy az országot fejlessze, ne pedig a saját hasznukat hajtó külföldi tőkéseket.

S hogy mindennek mennyi az esélye? Azon talán még nagyapám is elszomorodott volna.
K. Z.

Heti Ökopol
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
2007.09 2007. Október 2007.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 695 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1542
  • e Hét: 11809
  • e Hónap: 22920
  • e Év: 176416
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.