Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 41 
Papp Lajos sebészprofesszor be
  2007-09-18 23:25:43, kedd
 
  Papp Lajos sebészprofesszor beszéde
a pécsi Rendszerváltó Nagygyűlésen


A Szellem, Erkölcs forradalmárait nem lehet kifárasztani. A megszólítottakat nem lehet az utcákról, a terekről visszaszorítania karámok közé, a panelboxokba, nem lehet visszacsalogatni az ólakba vályúkba öntött moslékkal. Hiába való vágyakozása a mammon szolgálóinak, a zsarnoknak, hogy megunjuk, hogy belefáradunk. Nem tudják kivéreztetni a Fény gyermekeit. A küldött emberek, a felbéreltek, a gyújtogatók, a rombolók, a kődobálók visszavonulnak, ha elfogy a pénz és érzik a tiszta szívűek erejét, az Úr tekintetét.

De Mi maradunk. Egyre többen leszünk, egyre állhatatosabbak leszünk, egyre erősebbek leszünk, mert érezzük a felülről jövő életet, az isteni támogatást.

Ez a forradalom csak akkor győzhet, ha minden egyes résztvevője megtartja a Törvényt. "Melyik a főparancs a Törvényben, Mester?" - kérdezték Jézust. Jézus ezt felelte: "Szeresd Úradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből! Ez a legnagyobb, az első parancs. A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat!" Ezen két parancsolat alapszik az egész törvény és a Próféták. Ezért dolgozzatok és imádkozzatok! És aki nem tud belenyugodni abba, hogy a hazugság mindennél hatalmasabb ezen a földön és a magyar nemzet jövendői immár elnyelje véglegesen a gonoszság özönvize, akinek lelkében van még bátorság ahhoz, hogy szembeforduljon ezzel az özönvízzel és odakiáltsa az árnak: megállj, s térj vissza, ahonnan jöttél! Ezt a földet és ennek a földnek népét az Úr ereje őrzi, az jöjjön vele és ismerje meg az igaz valóságot, ami szabaddá teszi azokat, akik élnek vele, s kimenti őket még a poklok mélységéből is.

Bár mit is lát szemetek a ma sötétjében, a Szabadság perce közeledik. Ne várjátok azonban és ne is keressétek se ágyúk dörgésében, se hangzatos politikai jelszavakban! Az Úrnak igazsága halkan jár, és békesség kíséri. Az Ő akarata rendelkezett már minden dolgotokban, s az Ő rendelkezését nem idő méri, hanem tudás! Lelki tudás.

Az Igazak jövendőjét a lélek és a szellem ereje formálja és az Úr ereje emeli magasba. Bízzatok Magyarok! A rabság és szenvedés napjai megszámláltattak. A Szabadság hajnala már dereng.

(a Hír TV hanganyagából lejegyezte Kovács János)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ügynökbizottság sokadszorra
  2007-09-18 22:14:00, kedd
 
  Magyarlélek <magyarlélek@freemail.hu>
Dátum: 2007-09-18 (Ked), 20:55
Téma: FW: MINDENKIRŐL MINDEN!



KAPTAM - KÜLDÖM!



TÁJÉKOZTATÁSUL :





MINDENKIRŐL MINDEN





Ügynökbizottság sokadszorra - Pártkatonák és vándorló dossziék

Magyarország sokadszor is nekifut a múlt feltárásának. Miben tér el a mostani szándék az előzőektől? Mi garantálja, hogy amint az elmúlt 17 évben tette, most nem lehetetleníti el a bizottság tevékenységét a politika? Egyáltalán hitelesnek tekinthető-e az a munka, amelyet kizárólag a kormánypártok által kiválasztott történészek végeznek?



Minden országnak joga van tudni az igazat múltjáról. Minden embernek joga van tudományos, történelmi kutatáshoz. Az elnyomás áldozatainak joga van kárpótlásra - ez áll az UNESCO 1995-ben a levéltárosoknak megfogalmazott ajánlásában. Arról, hogy ez Magyarországon - a térségben talán utolsóként a volt szocialista blokk országai közül - nem valósulhatott meg, nem a levéltárosok tehetnek.



Az SZDSZ az utóbbi időben a nagy társadalmi elégedetlenséget szülő több-biztosítós egészségügyi rendszer bevezetésén kívül nem tudott önálló témákkal megjelenni a közbeszédben. Leszámítva Fodor Gábor bejelentését, ami szerint a homoszexuális pároknál is jobb helyen lennének a gyerekek, mint egy gyerekotthonban. Az ilyen jellegű megjegyzések csak szűk választói rétegek körében népszerűek, a liberálisoknak széles társadalmi rétegeket érintő problémakörök feszegetésére van szükségük, az ügynökkérdés pedig ennek a célnak tökéletesen megfelel. Ráadásul a hálózat tagjainak felfedését övező élénk érdeklődést korábban már tesztelték a Political Capital honlapján. 2005-ben az elemző cég közzétett egy névsort azokról, akiknek közük volt az állampárt szolgálataihoz, az érintettség fokával kiegészítve. A titkosszolgálatok 1990 előtti tevékenységének felderítése összeforr a társadalom szemében a liberális párttal, és ez elindíthat egy másik folyamatot is, az SZDSZ önálló arculatának felépítését, távolodást, akár konfliktusok vállalásával is az egyre népszerűtlenebbé váló MSZP-től. Erre utal Magyar Bálint megjegyzése: ,,három pártnak, az MDF-nek, az MSZP-nek és a Fidesznek van felelőssége abban, hogy az előző rendszerben keletkezett állambiztonsági iratok megismerhetőségének kérdését eddig nem sikerült teljes körűen rendezni."


A Gyurcsány-kormánynak és ennek részeként az SZDSZ-nek az elmúlt években megvolt a lehetősége a titkosszolgálatok iratainak nyilvánossá tételére, nem tették meg. 2004 decemberében ugyan a Magyar Szocialista Párt egy törvényjavaslatban kezdeményezte a Történeti Levéltár dokumentumainak korlátlan megismerését. Hogy miért nem valósult meg ez a gyakorlatban? Az MSZP bejelentése egy kommunikációs fogás volt, nem több. Át kellett tematizálniuk a 2004. december 5-i népszavazás után a közbeszédet, mivel a szocialisták kampányukban megtagadták a kettős állampolgárság megadását a határon túli magyaroktól. A referendumon mégis az ellenzék álláspontja győzött. Az ügynökkérdés rendezésének problematikáját, mint afféle gumicsontot hajította el akkor Gyurcsány Ferenc. Amikor azonban belegondolt ennek gyakorlati következményeibe, gyorsan visszakozott. A bejelentés másnapján maga a kormányfő finomította 24 órával korábban elhangzott szavait és már arról beszélt, korlátozni kell a szabadon hozzáférhető iratok körét. Az újabb múltfeltáró kísérlet eredménye egy törvényjavaslat rengeteg módosító indítvánnyal, amit végül az Alkotmánybíróság megsemmisített.


A politikai elit szándéka - érintettsége okán - sosem volt őszinte az elmúlt 17 év során az ügynökkérdés rendezésében. Az elhallgatás vagy éppen a teljes nyilvánosság álláspontját valamilyen mögöttes, a hatalom megszerzésével, vagy megtartásával összefüggő pártérdek motiválta.


2002-ben, amikor nyilvánosságra került Medgyessy Péter D-209-es szt-tiszti múltja, maga az érintett tett ígéretet arra, hogy megismerhetővé válnak a III-as főcsoportfőnökség iratai. Nem a múlt feltárása miatt, hanem azért, hogy mások érintettségének nyilvánossá tételével csökkenthesse a kormányfői bűn súlyát, és a politikai oldalak kollektív bűnévé tegye a politikai rendőrséggel való együttműködést. A Mécs-bizottság botrányos tevékenysége ezt a törekvést teljes egészében visszaigazolta, amikor alkotmányellenes módon, megalapozott történészi vizsgálatok nélkül dobta be az előző kormányok tisztviselőinek nevét a köztudatba. Miért lenne ez most másként, mint korábban? A bizottság tagjait az SZDSZ és az MSZP delegálta. A testületbe került Varga László, a Fővárosi Levéltár volt főigazgatója, Ungváry Krisztián, az 56-os Intézet munkatársa, Sipos Levente, a Politikatörténeti Intézet tudományos tanácsadója, Ripp Zoltán, a Politikatörténeti Intézet osztályvezetője, Palasik Mária, a Történeti Levéltár tudományos kutatója, Reisz T. Csaba, az Országos Levéltár általános főigazgató-helyettese - valamennyien történészek.


A kormányfő által független bizottságnak nyilvánított testület tagjainak elfogulatlanságát az ellenzék megkérdőjelezte. Demeter Ervin szerint az ügynökbizottság tagjai közé a szocialistákhoz köthető személyek kerültek be. Példaként a Földes György vezette Politikatörténeti Intézetet két munkatársát említette. Földes, az 1989 előtt a Párttörténeti Intézet munkatársa volt. Ilyen minőségben már a rendszerváltás előtt közel kerülhetett a dokumentumokhoz. Földes ráadásul az MSZP választmányának is volt elnöke, most pedig az MSZP-hez köthető, a Népszabadságban is tulajdonos Szabad Sajtó Alapítvány vezetésében foglal helyet. Sipos Levente az említett, erőteljesen baloldalhoz húzó Politikatörténeti Intézetnek a tudományos tanácsadója. Szintén az intézetben tevékenykedik Ripp Zoltán, aki korábban a Népszava hasábjain közölt írásaiban számos alkalommal nekirontott a Fidesznek. Varga László ugyancsak bekerült a testületbe, ahogy 1995-ben a Kuncze Gábor kezdeményezésére létrejött, ugyancsak Kenedi János vezette ügynökbizottságba is.


A titkosszolgálati dokumentáció nyilvánossá tételétől Kenedi János sokat vár. Az SZDSZ által a bizottság elnökének jelölt történész az Élet és Irodalom című hetilapban azt írta: ,,egyik célom az, hogy egy világnézetileg kettészakított országban, a ma épp egymásra fenekedő közösség hisztériája csillapodjék. Szokatlan terápiát javasolnék. A múlt nyilvánosságra hozott titkai súlyos konfliktussal járhatnak. Mi az, ami megkönnyebbülést hoz? A velük való szembesülés, avagy a hallgatás abban a reményben, hogy a titok örökre titok marad - az NBH szeszélyes őrizete alatt?"


Megvalósulhat-e mindez, ha a testületbe a jobboldal nem delegálhatott történészeket. Kizárólag két párt döntötte el, kik vehetnek részt az 1944-1990 közötti hálózati iratok kutatásában. Semleges és inkább a baloldalhoz húzó történészek legnagyobb szakmai hozzáértéssel végezett munkája a szelektív kiválasztás miatt sosem lesz a társadalom egésze által elismert és elfogadott. Tudja ezt a kormányzat is, ha őszinte lenne a szándéka, bevonta volna az ellenzéket is az egyeztetésekbe.


Kinek van ezek ismeretében nagyobb szüksége a múlt feltárására? A társadalomnak, amely az elmúlt másfél évtized e téren felhalmozott kudarcait látva, most sem remél túl sokat a bizottságtól, vagy éppen a hatalom birtokosainak? Nincs előzetesen tisztázva, hogy akik érintetté válnak a dokumentumok alapján azoknak milyen következményekkel kell számolniuk. Távozásra szólítják fel őket a közéletből? Vagy a nevek hetekig tartó témát adnak csupán a sajtónak és mindkét oldal a maga eszközeivel felmenti majd az elmúlt rendszer úgymond áldozatait, ahogy eddig mindig.


Az SZDSZ érdekei világosak az ügyben. Az MSZP is nyerhet rajta, mivel a társadalom figyelmét a bizottság két hónapos mandátumának idejére le lehet kötni az ügynöktörténetekkel. Az élelmiszerek árrobbanása, az újabb megszorításokat sejtető költségvetés, az uniós pénzek felhasználása körüli botrányok mind-mind elsikkadhatnak a múltban való vájkálás mellett. Ráadásul az ellenzék biztosan érintetté válik, ahogy ezt már Magyar Bálint sejteni engedte.


Kenedi János azt írta: ,,egy ideig elnöke leszek annak a bizottságnak, amelyik felkutatja az 1944 késő ősze és 1990 kora tavasza között keletkezett politikai rendőrségi iratokat különb-különb iratőrző-helyekről, akár még most is titkolt raktárakból. Hollétüket kideríti, keletkeztetésük dátumát, tárolásuk helyét az iktatókönyvekből megállapítja, szabályos vagy törvénytelen selejtezésükre fényt derít a lajstromkönyvekből."


Kenedi János szavai arra utalnak, hogy ez a bizottság képes lehet a múlt - teljes - feltárására. Egyik rádióinterjújában is arról beszélt, hogy nem lesz pardon, mindenkiről kiderül minden, függetlenül attól, hogy az illető most is a parlamentben ül-e. Miközben egy korábbi írásában éppen ő fejtegeti, hogy az 1995-ös ügynökbizottság tagjaként azzal kellett szembesülniük, hogy a Belügyminisztérium III/IV-es ügyosztályának a Honvédelmi Minisztérium alá tartozó utóda, a Katonai Biztonsági Hivatal 1990. február 9-én magához vett 12 493 ügynökkartont. A Nemzetbiztonsági Hivatal 21 988 kartont és 2347 adatlapot emelt ki az iratok közül 1990. június 29-éig. Az év elején pedig 23 249 célszemély dossziéját vette magához. A Katonai Biztonsági Hivatal és a Nemzetbiztonsági Hivatal együttesen 19 509 ügynöki beszervezésre és munkára vonatkozó dossziét emelt ki az iratok közül. Mi történt 17 év és öt kormány regnálása alatt a dokumentumokkal?


Végvári József, a kommunista titkosszolgálatok egykori őrnagya a korábbi Kenedi-bizottság tevékenységéről úgy vélekedett: ,,az SZDSZ soraiban is voltak hálózati személyek, ők azonban átcsúsztak az átvilágításon. Úgy eshetett meg a dolog, hogy az MDF annyira dilettáns volt, hogy elmulasztotta lajstromba venni a megmaradt iratokat. Ez Kuncze Gábor belügyminisztersége alatt történt meg, éppen Kenedi János segítségével."


Végvári szavai egyértelműen arra utalnak, hogy a dossziékat kimazsolázták. Nehezen hihető, hogy Medgyessy Péter D-209-es tevékenységéről ne tudtak volna az MSZP felső vezetésében a titokminiszteren keresztül. Miért ültethették mégis kormányfői székbe? Talán mert múltjának ismerete zsarolási potenciál lehetett a párt kezében a pártonkívüli kormányfővel szemben.


Az szinte mindenki számára ismert, hogyan tűntek el dossziék a rendszerváltás küszöbén, de ezeknek csak egy részét volt képes a roskadozó államhatalom megsemmisíteni. Egyes darabok kikerültek a rendszerből és ezekkel az érintettek zsarolhatóvá váltak. 1954-ben több mint 1,5 millió emberről vezettek feljegyzéseket az állambiztonsági szolgálatok. 1960-ban 600 ezerre csökkent ez a szám, 1966-ban 186 ezer, 1989 nyarán 164 900 személy szerepelt a nyilvántartásban.


A bizottság elnöke az És hasábjain úgy vélekedett: ,,az ügynökök helyett célravezetőbb az ügyeket magukat feltárni; a magánbűnök helyett az állami bűnözés természetét megismerni. Az állam semmilyen listát nem állíthat össze, se ügynökökről, se nyílt állományú tisztekről. Ezek a személyek azonban kivétel nélkül megismerhetők a dossziékból és a III. Főcsoportfőnökség és valamennyi jogelődjének, társzervezetének irataiból."


A testület arra tesz javaslatot, hogy amerikai mintára az adatok ellenőrzése, történészek általi kutatása után az iratok kerüljenek fel egy internetes oldalra, ami bárki által szabadon látogatható lenne. Itt mindenki megismerheti a tetteseket, akiket Kenedi János következőképpen határozott meg: ,,A pártállami vezetők - az MSZMP Politikai Bizottságától lefelé, a Minisztertanács tagjain is túl, az operatív tisztekig és azok a szó szerinti értelemben vett hálózati személyek (informátor, ügynök, tmb., tmt., K - konspirált, T - titkos lakásgazda), akik tevékenysége nyomán az ÁBNYO nyilvántartását feltöltötték..."


Majd hozzáteszi Kenedi: ,,a minőségi információt az ÁB-szolgálat ugyanis azzal honorálta, hogy míg a hivatalos (és más) informális kapcsolatokat legfeljebb monogramjaikkal jelölték munkanaplóikban az operatív tisztek, addig a hálózati kollaboránsok kiléte aránylag könnyen azonosítható a 6-os kartonjaikról, ha beszervezésük B-dossziéját felfektették, azokat a manuális nyilvántartóban elhelyezték, a '70-es évektől pedig a másolatokat felvitték a volt III. Főcsoportfőnökségen - jelenleg az NBH-ban - tárolt mágnesszalagra."


Kenedi János rendkívül elszánt, ez vitathatatlan. De egy korábbi írása arra utal, hogy tisztában van azzal az asszisztensi szereppel, amit a kormányzat ruházott rá. Hiszen ő maga írta le korábban, hogy a CIA 1990-ben a Rosenholz-akcióban lefoglalta és lemásolta a Stasinál őrzött dokumentumokat és csak ezután 1994-95-ben adta visz-sza a németeknek. Ezekben pedig szerepeltek az összes kommunista állam, így a magyar politikai rendőrséghez tartozó személyek alapadatai is. Amit a hazai politikai elit eddig féltve őrzött a magyar polgárok elől, azt a határokon kívül már régóta ismerik. Berlinbe kéne menni.



TORONTO. 2007. szept.10



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Dr. Bokor Imre beszéde 200
  2007-09-18 22:05:45, kedd
 
  Dr. Bokor Imre beszéde 2007. 09. 15-én
a budai Szent György téri nagygyűlésen,
amelyből a médiák egye sort sem közöltek!

TISZTELT NAGYGYŰLÉS, HÖLGYEIM ÉS URAIM!

Türelmükkel nem visszaélve (és az idővel takarékoskodva), megkísérlem dióhéjban felvázolni a katonai terminológiai tárból vett helyzetértékelés legfontosabb kérdéseit, Önökre bízva az elemzést és a megoldással kapcsolatos tennivalókat.
Ma már minden elfogulatlanul gondolkozó ember előtt világos, hogy hazánk katasztrofális helyzetbe került. A totális csőd-és pusztulás felé száguldó vonatunk szalonkocsijában esztelen dőzsölés, tivornyázás, hazudozás, pénzharácsolás, ígérgetés és önámítás folyik, a szerelvényhez kapcsolt vagonokban összezsúfolva várja sorsát az anyagi-és/vagy morális értelemben egyre süllyedők sokasága, a marhavagonokban pedig a már talajukat vesztett munkanélküliek és a hajléktalanok népes tábora.
A sínek melletti váltók a Rákosi -Kádár érákban beállított helyzetben vannak.
A választási kampány során behazudott (Kóka-Gyurcsány-féle) dübörgő gazdaság délibábos képe egyenértékű lett Lendvai Ildikó gáz-ár-stopjával.
És amikor már azt gondoltuk, hogy rosszabb nem jöhet, akkor színre lépett a Molnár Lajos - Horváth Ágnes-féle duó, és szőnyegbombázás szerűen szétrombolták a magyar egészségügyi ellátást, egyben káosszal, orvoshiánnyal, vizitdíjjal valamint várólistával terhelik a betegek nagy többségét.
Ezzel felgyorsították a népességi mutatónk - eddig is kedvezőtlen -, negatív irányú változását. Nem túlzás azt állítani, hogy rosszabb helyzetben vagyunk, mint Mohács vagy Trianon után,- és rohamosan ,,befutunk" a tragikus végállomásra, ha nem fékezzük le a szerelvényt, és nem szabadulunk meg az eszüket vesztett, infantilis (illegitim) vezetőktől.
A Magyar Honvédség,- a társadalom integráns részeként, lényegében úgy tükrözi hazánk állapotát, mint a tengerek vagy óceánok egyetlen cseppje a teljes tömeget. Ez a tükörkép sokak számára azért nem látható, mert a sereg helyzetét jobban tudják konspirálni, mint pl. a közlekedést, az egészségügyet, az oktatást, a mezőgazdaság vagy az ipar termelési mutatóit, holott a szervezet szétverése és leépítése semmiben sem maradt és marad el az egészségügytől, az oktatástól, a mezőgazdaságtól, a kis-és középvállalkozásoktól és más szféráktól.
Ez a tükörkép sokak számára azért nem látható, mert az illetékesek a HM-et érintő kérdésekben jobban tudnak konspirálni, mint életünk más területein, holott a Magyar Honvédség szétverése és leépítése semmiben sem maradt (és marad) el más (ismert) szervezetekétől.
Az elmúlt évtizedekben hazánknak nem volt olyan honvédelmi minisztere (Farkastól kezdve, Bata, Janza, Révész, Czinege, Kárpáti, Für, Keleti, Szabó hadügyéreken át Szekeressel bezárólag, aki nem a haderőreform áfiumával kábította volna a közvéleményt, miközben csak a leépítéssel (,,karcsúsítással"), objektumok eladásával és a katonai költségvetési tételek elherdálásával morzsolgatták idejüket.
A haderőreform azt jelentette, hogy a 150 ezer fős állományt lezsugorították 15-18 ezer főre, menesztették a szakemberek zömét, visszatartották az egykori komisszárokat és pártbizottsági tagokat, eladogatták és elajándékozták a honvédség objektumait, valamint technikai eszközeit.
Für és Kelet urak jóváhagyásával közel 1,3 milliárd dollárt elköltöttek semmit sem érő szovjet-orosz harci-technikai eszközökre, majd Juhász úr ragaszkodott ahhoz, hogy 30 milliárd forint többletkiadással légi-utántöltős Gripen vadászgépeket szállítsanak a svédek, bár hazánk légterében ezekre semmi szükség nincsen, arról nem is beszélve, hogy tanker-gépünk sincsen (vagyis az utántöltést biztosító ,,légi üzemanyag kúttal" sem rendelkezünk).
A szárazföldi erők mintegy 14 ezer fős állománya, egy agresszió esetében az ország területének 1%-át képes védelmezni, tüzérség és harckocsik hiányában pedig ellenlökés végrehajtására is képtelen.
Légvédelmünk kb. annyit ér, mint a Gyurcsányt védő fekete szolgálati esernyők, ha egy tömeges légicsapásnál az ellenség tojásokat dobálna a magasból.
Egy foghíjasan feltöltött dandárunk mellett viszont - az operetthadseregekre jellemzően -, mintegy 50 dandártábornokkal és több ezer főtiszttel rendelkezünk, miközben nagy hiány van csapattisztekből és képzett tiszthelyettesekből, a katonák létszáma pedig (képletesen) közelít a PÁL UTCAI FIUK csapatában lévőkéhez.
Egy esetleges agresszor visszariasztására Szekeres mellett ott van Vadai Ágnes államtitkár, azt is jelezve, hogy Czinegéhez hasonlóan Karcag város szülöttje, és vita tárgyát nem képezheti, hogy közgazdász ismereteit jobban hasznosíthatja a HM-ben, mint hajdanában, a kovácsinasi oklevéllel rendelkező földije, akit viszont itt kell megkövetnem a nagy nyilvánosság előtt, mert mundéros kiskirálynak tituláltam, holott azóta mundér nélküli császárok és milliárdosok nőtték ki magukat, arroganciában, hazánkat becsmérlő kijelentésekben, csúsztatásokban és hazugságokban messze megelőzve a kiskirályokat.
Nem lehetetlen, hogy a sereg leépítését a közel 40 ezer főre feltupírozott (tömegoszlatási és szétverési feladatokra kiképzett) rendőrséggel akarják kompenzálni, mert tavaly óta (plusz ellátmányként) 4 milliárd forintot költöttek a rendőrség felszerelésének korszerűsítésére, darabonként százmillió forintért vettek modern vízágyukat, amelyekkel egy esetleges ellenségre a kiselejtezett lövegek tűzcsapása helyett,- hideg zuhanyként érné az ellenséget a vízágyukkal kiváltott vízcsapás!
A minap közölték azt az örömhírt is, hogy 160 millió forintért 11 ezer könnygázgránátot és 2200 liter paprikaoldatot vásárolnak a rendőrség részére az októberi ünnepségekre való felkészülés jegyében.
Az ámokfutó, hazugsággal hatalomra került, semmittevő kormány annyira félti a pozícióját, hogy saját védelme érdekében semmilyen (az adófizető állampolgárokkal finanszírozott) beruházásoktól nem riad vissza.
Befejezésként Márai Sándor gondolatait szeretném tolmácsolni Önök felé, miszerint:
,,A KOMMUNIZMUS MEGBUKOTT MINDENFÉLE ÉRTELEMBEN, DE A KOMMUNISTÁKTÓL NEHÉZ LESZ MEGSZABADULNI, MERT SENKI SEM OLYAN KONOK ÉS VESZEDELMES, MINT EGY BUKOTT ESZME HASZONÉLVEZŐJE, AKI MÁR NEM AZ ESZMÉT VÉDI, HANEM MEZTELEN ÉLETÉT ÉS A ZSÁKMÁNYT".

Köszönöm a meghívásukat és a figyelmüket!

 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Olvasó: hiteltelenné váltak a
  2007-09-18 21:38:39, kedd
 
 
Olvasó: hiteltelenné váltak a Fidesz-szagú tüntetés szervezői
2007-09-18. 13:24:08

Tegnap én is kint voltam a Kossuth téren. Indultam a Corvin köztől, majd végig a városon. A hangulat jó volt, a rendőrök meglepően "normálisak". Elértük a teret, az emberek hallgatták a beszédeket, vagy beszélgettek, pfújogtak, skandáltak, stb... A gőzt kiengedték.

Lehetett látni tettre kész embereket, de végül nem történt semmi. A tüntetés Gy. F. szavai szerint zajlott le.
Lehet, hogy paranoiás vagyok, de kísértetiesen kezdett hasonlítani a Fidesz-gyűlésekre, csak a beszédek voltak keményebbek. Ott is kiabálnak, kiengedik a gőzt, majd végül hazamennek, igaz, abban a hitben, hogy Viktor majd megold mindent.

A paranoiámra visszatérve: felmerült bennem a kérdés, esetleg Fáber és Gonda nem-e "rendelésre " szervezték ezt a tüntetést. Megszervezik, lebonyolították, rendbontás nem történik (kérdés, hogy mit takar ez a szó, tudva, milyen kormányunk van), az emberek hazamennek, sőt, később majd egyre kevesebben lesznek.

Másnap is tüntetnek, az emberek újra hazamennek, az indulatok lassan lecsillapodnak. A kormány pedig folytatja rablását, hazugságait, mindent amit elkezdett, vagy amit el akar kezdeni.

Az emberek fizetnek számlákat, fizetnek a boltban, meghúzódnak a munkahelyeken, élnek tovább, úgy ahogy tudnak. Pedig nem szabad feladni, folytatni kell. Csak lassan ezek a szervezők hiteltelenné válnak és a kérdés, hogy később ki vagy mi fog megmozgatni a tömegeket?

Jut eszembe! A megszemélyesítő, házhoz menő tüntetések miért maradtak el?
Megállni a házuk előtt, s felhívni a figyelmüket: "tudjuk ki vagy, mit tettél. Te sem úszod meg a felelősségre vonást."

Emlékezzünk: amikor egy-egy politikus háza előtt tüntettek, milyen visítás volt. Féltek. Ne hagyjuk hát
nyugton őket.

K. E.


http://kuruc.info/r/1/16505/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Balszemmel
  2007-09-18 21:32:15, kedd
 
  Balszemmel
2007-09-18. 11:30:04

Mi a bal szemünkkel nézünk a világra.

Így sok mindent észreveszünk, amit csak a jobb szemünkkel nem látnánk. Másként is látjuk a világot, mondjuk úgy, balszemmel. Minden számunkban elmondjuk, miként is látjuk az éppen esedékes eseményeket a saját politikai értékítéletünk alapján, balszemmel.

Egy év

Pont egy éve annak, hogy napvilágra került Gyurcsány balatonöszödi beszéde. Az ország akkor megdöbbent. Soha korábban magyar miniszterelnök nem vallotta be, hogy hazudott és hazudik. Soha korábban magyar miniszterelnök nem kurvázta le az országot. Az MSZP és az SZDSZ egy perc alatt túl lépett az ügyön. Nem csak elnézték Gyurcsány tettét, de követendő erkölcsi értéknek állították be a korruptságot, a becstelenséget, a gátlástalanságot. A szocliberális társaság mocska ráömlött Magyarországra.

Az emberek többsége úgy volt az egésszel, mint Orbán Viktor a választások előtti Gyurcsány-Orbán vitában. Nem tudtak mit kezdeni Gyurcsány gátlástalanságával. Igaz, heteken át ezrével mentek a parlament elé, fiatal értelmiségiek, vállalkozók, a középosztály megannyi képviselője. A munkásság, a dolgozó tömegek azonban nem mozdultak meg.

A magyar társadalom nem élt a lehetőséggel, nem kényszerítette ki Gyurcsány távozását. A hatalom viszont addig ütötte a vasat, amíg forró. Soha sem fogjuk megtudni, hogy mi is történt az MTV székházánál: szélsőségek terrorakciója, vagy a kormánypártok mögötti erők provokációja. Egy biztos: hasznot csak a hatalom húzott belőle. A rendőrség minden ezt követő rendezvényt könyörtelenül szétvert. A parlamentet hónapokra vaskorlátokkal vették körbe. Gyurcsány a rendteremtő fényében tündöklött. A kormány azóta sikerrel sulykolhatja, hogy fasiszta veszély fenyegeti Magyarországot. Ütnek balra is, pontosabban szólva, csak balra ütnek. Máig sem tudni semmit a Kádár-sír meggyalázóiról. De arra van idő, hogy elővegyék a Munkáspártot, és bíróság elé idézzék a párt teljes vezetését. A kormány büntetlenül nevetségessé teheti a népszavazás intézményét. Gyurcsány meg milliók szemébe mondhatja, és mondja is: tüntessetek csak, majd megunjátok és hazamentek!

A Fidesz nagy lendülettel kezdett a lehetőség kihasználásába. Kiderült azonban, hogy a kormányt nem lehet törvényes eszközökkel megdönteni. A parlamentben neki van többsége, övé a rendőrség, punktum! Az élet ismét bizonyította a latin mondást is: Quod licet Iovi, non licet bovi. Magyarul: Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kis ökörnek. Vagyis, amíg az Európai Unió 1995-ben elnézte Jelcinnek a Duma szétlövetését, ennek még gyengített változatát se nézné el Orbán Viktornak. Igaz, Gyurcsánynak sem.

A Fidesz kipróbálta az utcát is. Szolidaritást vállalt az első nagy gyűlésekkel, de visszarettent. Később saját kézbe vette a folyamatot, nem engedte oda szélsőjobboldalt, de kiderült, hogy saját csapataikat ugyan újra és újra ki tudják vinni, de ez nem elég. Többre lenne szükség, többségre, új többségre a kormány leváltására. Az új eszmét kongresszusi határozatba is foglalták: ideológiáktól mentes, pragmatikus együttműködés a kormány leváltására. Aztán megint megtorpantak. Nem történt stratégiai nyitás a hagyományos szövetségesi körön túlmutató erők felé.

Egy éve a magyar társadalom nem élt a lehetőséggel. Gyurcsányék viszont igen. Amíg a nyakas szocialista hívők kifulladásig ismételgetik, hogy a "mi Ferink" tévedhet, de Orbán egyenesen az ördög, a bűn, addig a szocik több ezer tanárt raknak az utcára. Gyurcsány liberális-szocialista rohamosztagai keresztül visznek mindent, amit csak akarnak. Felemelik a gázárat, szétszabdalják az egészségügyet, keresztülverik a több-biztosítós rendszert, bevezetik az ingatlanadót, engedik garázdálkodni a Hankookot és társait. A nép hetekig azon tűnődött, hogy mit csinál a Magyar Gárda, ők meg közben meghozták az állami vagyonról szóló törvényt. Ezentúl hét ember rendelkezik kis országunk minden állami vagyonával. Ne lepődj meg, ha jövőre lemész a Balatonra, és egy szép tábla fogad: eladva!

A Fidesz nagyon figyeli, hogy nem válik-e ki egy új párt az MSZP-ből. Szili Katalin néha-néha megvillant egy más zászlót, majd sietve visszavonul a parlamenti elnöki poszt biztosnak látszó oltalmába. Tatár Csaba, az MSZP Országos Munkás - és Érdekképviseleti Tagozatának Heves megyei elnöke eljátssza a szakítás nagy jelenetét, majd sietve beáll az MSZP-csatlós 2006-os pártba. A baloldali értelmiség a saját ürülékében ülve azon moralizál, hogy - még Gyurcsány nyilvánvaló nemzetellenessége ellen - sem szabad a Fidesszel összefogni. Jobbról is, balról is hallani, hogy fapados MSZP-s emberek panaszkodnak: baj lesz ebből! Az MSZP-t azonban egyelőre, úgy tűnik, összetartja a pénz és a félelem.

Egy év alatt azért valami megmozdult. Sztrájkoltak a postások és majdnem sztrájkoltak a BKV-sek. A Nagycsaládosok ezreket vittek a parlament elé. A Hankook munkásai elismertették szakszervezetüket, és ebben a Munkáspártnak is szerepe van. Az MSZP Társadalompolitikai Tagozata együttes cselekvést kezdeményezett a Fidesz mögött álló Professzorok Batthyányi Körével. A Magyar Szociális Fórum, a Konrad Adenauer Alapítvány és a Professzorok Batthyány Köre közös konferenciát rendezett, ahol baloldali és jobboldali értelmiségiek, köztük egyházi személyiségek együtt egy igazságosabb, polgári társadalomról vitatkoztak. Na és persze, megjelenik A Szabadság.

Thürmer Gyula


[Forrás: Thürmer Gyula]

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kóka pert vesztett a Heti Vála
  2007-09-18 21:24:35, kedd
 
  Kóka pert vesztett a Heti Válasszal szemben
2007-09-18. 20:19:34

Két sajtó-helyreigazítási pert is megnyert a Heti Válasz Kóka János ellen. Az eljárásokat a gazdasági miniszter a hetilap két cikke miatt kezdeményezte.

Jogerősen elvesztett két pert Kóka János a Heti Válasszal szemben. A bíróság keddi ítéletei a Színlelt vagyonbevallás és a Szervezett felvilág című cikkeket érintik, melyek a hetilap januári és februári számaiban jelentek meg.

A hetilap első írásában azt állította, hogy Kóka megtalálta a módját, hogy ne kelljen bevallania egy jelentős ingatlant a vagyonnyilatkozatában. A másik cikkben pedig arról írtak, hogy miként juthatott három ciprusi off-shore társaság három hónap alatt hárommilliárd forinthoz. A Heti Válasz szerint az üzlet nem jöhetett volna létre a miniszter sógora, családi ügyvédje, egyik vitorlástársa, valamint több állami óriáscég nélkül.


[Forrás: http://www.origo.hu/itthon/20070918-koka-pert-vesztett-a-heti-valasszal-szemben.h tml]

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az akarat a hatalom
  2007-09-18 21:21:36, kedd
 
  Rózsa-Flores Eduardo: Az akarat a hatalom

http://portal.jobbik.net/index.php?q=node/4996

(Elhangzott 2007. szeptember 17-én a budapesti Kossuth téren)


A népharag oly természetű, hogy adott esetben, és a megfelelő pillanatban (marxista szóhasználattal élve, mikor az objektív és a szubjektív feltételei a forradalomnak együttesen állnak), többé nem jelenthet alternatívát sem a ,,csupán" reform gondolat, és minden mi a régit (a régi rosszat) igazolja, eltakarításra kerül.

Szeretném néhány kérdést, valamint a lehetséges válaszokat Önökkel megosztani:

1. Mi a legitim, mi az illegitim?
2. Ha illegitim a Gyurcsány és kormánya, akkor mitől legitim a jelenlegi parlament?
3. Hol húzódik a határ a törvényes és a törvénytelen között, különös tekintettel arra, hogy törvénytelent kiált -ránk- az illegitim (törvénytelen!) hatalom?
4. A válságból (alkotmányos, gazdasági, erkölcsi) kivezető út, avagy valójában mit akar a ,,parlamenti jobboldal" illetve a ,,parlamenten kívüli" felelősen gondolkodó és a nemzetünkért tenni akarók -már soha többé el nem hallgatható- tömege:
Megtartani az elmúlt tizenhat év ,,vívmányait", melyek nagy részben okozói a jelenlegi ,,válságnak", azaz konzerválni a rosszat, vagy forradalmian megváltoztatni azt, amit lehet, amit pedig nem, azt újjal felváltani?

a) Az ,,őszödi beszéd" fényében egyértelmű, hogy a szocialista-liberális koalíció törvénybe ütköző -a parlamenti demokráciákban hagyományosan elítélt- eszközök igénybevételével jutott győzelemhez a tavalyi tavaszi parlamenti választásokon.
Éltek a megtévesztés, a csalás és a hazugság módszerével, tudatosan becsapták a magyar választókat, így jogellenesen, törvénybe ütköző módon jutottak parlamenti mandátumokhoz, és ebből következően a jelenlegi kormány megbízatása automatikusan jogellenes, illegitim. A római jog szerint is, amire előszeretettel hivatkoznak a mai elit mérvadói, a csalárd módon szerzett jószág visszaszáll arra, akitől kicsalták, azaz a csalárd módon szerzett hatalom visszaszáll a népre és új választásokat kell kiírni, mert a hatalom ex-lex, azaz illegitim.
Itt mindenki hivatkozik arra, hogy kik fogadták már el és legitimálták a parlamentet és kormányt. A köztársasági elnöktől a választási irodáig mindenki. Hiába hivatkoznak ezekre a szervekre, irreleváns hivatkozás. Egy hivatkozás nem stimmel csak, a nép. A nép nem legitimálta, mert a hazugságok miatt nem is legitimálhatta a hatalmat, tehát mivel minden felség a néptől ered, ezért az az alapvető legitimáció.

Kérdés: miért ragaszkodik az ellenzék nagyobbik része ahhoz a tézishez, hogy csupán a kormány illegitim? Mire jó ez a nevetséges kivonulósdi színjáték, amikor az illegitim miniszterelnök megjelenik az illegitim mandátumú parlamenti képviselők előtt?
A Fidesz és a KDNP következetlen magatartása az -most jóhiszemű próbálok lenni, amikor következetlent mondom, mondhatnám akár ,,kollaboránst" is -, amely legitimálja a törvénytelen parlamentet és ebből következően a miniszterelnök személyét is.
Meddig szándékoznak ezt az átlátszó és önveszélyes játékot űzni?








A népharag oly természetű, hogy adott esetben, és a megfelelő pillanatban (marxista szóhasználattal élve, mikor az objektív és a szubjektív feltételei a forradalomnak együttesen állnak), többé nem jelenthet alternatívát sem a ,,csupán" reform gondolat, és minden mi a régit (a régi rosszat) igazolja, eltakarításra kerül.

Kósa Lajos az egyik tavalyi őszi Kossuth téri estén kijelentette, hogy ők, azaz a Fidesz, tisztában vannak ezzel a lehetőséggel. Ha nem teszik meg azt, amit az Istenadta nép elvár tőlük, akkor az egész ,,rendszerváltó" elit távozásra kényszerül.

b) Ha a törvénytelen hatalom ,,törvényes" eszközöket alkalmaz -mondjuk egy tüntetés letöréséhez-, attól, hogy az alkalmazó törvénytelen (illegitim), az alkalmazott eszközök alkalmazása jogosulatlan. Magyarul: törvénytelen a gumibot, jogos az utcakő.
Kit érdekel a vipera és a páncéltörő gránát a pesti utcán, mikor ebben a de jure és de facto extra lex helyzetben, a rendőr síp -amennyiben a hatalom megtartatására, védelmére, erősítésére szolgál- már önmagában is illegitim, azaz törvénytelen.
Ha a népfelségjog a legfelsőbb jog -és az is-, akkor a törvénytelen, illegitim hatalommal szembeszállók oldalán van a jog, és bármilyen eszköz alkalmazása, amely a legfelsőbb jog érvényre juttatásához alkalmazásra kerül: jogos, törvényes és legitim.

c) Nem állja meg a helyét az az állítás -kormány és parlamenti ellenzék oldalról egyaránt hangoztatott érvelés-, mi szerint a ,,válságból" kivezető egyetlen út, a reformok útja.
Ez az ország több reformot nem igen visel már el. Nem visel el több olyan reformot, amelynek ki nem mondott, de egyetlen és egyértelmű célja a hatalmi-gazdasági, politikai elit hatalmának a fönntartása.

Magyarul:
Ki kell mondani végre: a jelenlégi, érvényben lévő, alkotmány nem jó (!)
Hogy lehet - egyébként - jó egy alkotmány, amely enged egy diktatórikus kormányt működni? Amely engedi, hogy a nép háta mögött, a nép megkérdezése nélkül árusítsák ki az országot? Amely engedi, hogy a választók becsapásával hatalomra került kormányt, saját hazugságának beismerése után sem lehet eltávolítani?
Mi a teendő?
- Új alkotmány kell, amely megfelel a magyar jogalkotás hagyományainak (a megfelelő műhelyi, szakmai munka 1989-óta folyik, eredményeiket alkalmazni kell)
- Alkotmányozó Nemzetgyűlést KELL összehívni (van egy gyakorlati javaslat, megfontolásra érdemesnek tartom: a 2006. évi önkormányzati választásokon mandátumhoz jutott képviselőket, mint a népfelségjog közvetlen letéteményeseit, össze kell hívni országos gyűlésre, amely jogosult -a magyar alkotmányossági hagyományoknak megfelelően- Alkotmányozó Nemzetgyűléssé átalakulni).
Az Alkotmányozó Nemzetgyűlés döntési jogköre:
a) az új Nemzeti Alkotmány -az előkészített javaslatok alapján- megszavazása
b) ideiglenes kormány megválasztása
c) választások kiírása
d) az ország pénzügyi stabilitása, valamint a gazdasági-szociális válság kezelése érdekében bejelenteni az ún. külföldi adósság visszafizetésének azonnali befagyasztását.

Minden felsorolt lépés megvalósíthatósága, jogossága nem lehet kérdéses.
A jog a nép-e?
Hogy a jelenlegi politikai elitnek nem érdeke ilyetén ,,radikális" változás, egyértelmű. A konfliktus feloldozásához már csak két dolog szükséges: a felismerés, és azután az akarat.
Hogy ezt majd forradalomnak fogják e hívni, vagy ,,csupáncsak" éhséglázadásnak, irreleváns.
A jelenlegi helyzetből más kivezető út nem létezik.

Vagyunk akik vagyunk, nem bemutatkozó beszéddel készültem, mert fölöslegesnek tartottam. Rajtam kívül is vannak mások, elegen, akik tenni akarnak és tudnak is, hogy kibillentsék a jelenlegi helyzetet a holtpontról.
Felhívom figyelmüket: Az akarat a hatalom, nem pedig létszám. Mert tömegek felett mindig az erős akarat uralkodik.
Önök, itt a téren, és azok, akik még mindig otthon ülnek -de 'elvileg' már tudják mi a különbség ,,rossz és jó" között, döntsék el, meddig akarnak és tudnak elmenni, hogy kivívhassuk azt, ami az elmúlt egy évben annyiszor szóban elhangzott már, majd közöljék azt -tudassák- akivel kell...
Mi készen állunk. De nekem, és nagyon sokunknak, a szavakból, elegünk van.
Most van az a pillanat, mikor a múzsáknak hallgatniuk kell.
Jöjjön, aminek jönnie kell.

És végezetül , egy idézetet Katona Józseftől, azt hiszem valamennyien ismerik: ,,A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindnyájan beleegyeztek én nem ellenzem."

Életem és vérem!
Szebb Jövőt!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Eladják a legnagyobb hazai gab
  2007-09-18 21:18:15, kedd
 
  Eladják a legnagyobb hazai gabonakereskedőt
2007. szeptember 18. 13:59


MNO
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezi, hogy a Cargill Holdings B. V. irányítást szerezzen az Agrograin Kereskedelmi Zrt. felett - közölte a versenyhivatal.

A Cargill augusztus elején fordult a GVH-hoz, hogy megvásárolná az Agrograin részvényeinek 64,43 százalékát, amivel a magyar gabonakereskedelmi társaság 100 százalékos tulajdonosává válna. A GVH közleménye szerint a versenyhatóság az összefonódás hatásait vizsgálta. A vizsgálat feltárta, hogy az Agrograin és a Cargill-csoport egyetlen olyan árut sem értékesít, amelyből részesedésük akár külön-külön, akár együttesen Magyarországon elérné azt a mértéket, amely felett felmerülhetnek versenyaggályokra alapot adó hatások.

Az Agrograin Zrt. 1994-es alapítása óta Magyarország egyik legnagyobb gabonakereskedelmi vállalatává nőtte ki magát. A cég honlapján szereplő adatok szerint tavalyi árbevétele több mint 48,9 milliárd forint volt, évente mintegy 2 millió tonna árut mozgat meg. Tevékenységi köre lefedi a szántóföldi növénytermesztés termékeinek bel- és külkereskedelmét, a fehérjetakarmány importját, valamint a búzaliszt gyártását. Az Agrograinnek az egész országot lefedő kereskedelmi hálózata és 2 exportkikötője van a Dunán. Az Agrograin résztvevője a chicagói árutőzsdének és a Budapesti Értéktőzsde áruszekciójának.

A Cargill idén júliusban jelentette be, hogy az Agrograin Zrt. 100 százalékos tulajdonosává kíván válni. A Magyarországon 23 teleppel és 290 munkavállalóval rendelkező Agrograin 1995 óta joint venture partnere a Cargillnak. A Cargill korábbi közlése szerint a tranzakció szorosan illeszkedik stratégiájába, hogy erősítse a közép- és kelet-európai térségben a felvásárlási kapacitást, és növelje a hatékonyságot a gabona és olajosmagvak piacán.

(origo.hu)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Csillagászati árat fizetünk a
  2007-09-18 21:15:53, kedd
 
  Csillagászati árat fizetünk a vízmű-privatizáció után (MH)


Elkerülhetetlen a vízművek privatizációja - értesült a napokban a közszolgálati televízió. Ha ez megvalósul, akár száz százalékkal is többet kell fizetnünk a vízért. A főváros vezetése - a menedzsmentdíj miatt kirobbant vita után - májusban döntötte el, hogy felülvizsgálja a vízművekre tíz éve kötött privatizációs szerződést.

A Fővárosi Önkormányzat szakbizottságának szerdai ülésén ismét terítékre kerül a Fővárosi Vízművek menedzsmentszerződése, Wintermantel Zsolt veti majd fel a Fidesz részéről. "Az idei ivóvízdíj emeléséről ősszel dönt a közgyűlés, emiatt is indokolt, hogy tájékoztatást kapjanak a privatizációs szerződés felülvizsgálatáról" - mondta lapunknak Wintermantel. Mivel a Fővárosi Vízművek bevétele lényegében a beszedett vízdíjból származik, az ivóvíz árának emelkedése összefügg a külföldi tulajdonosoknak fizetendő menedzsment-díj mértékével is.

Haszonfaló menedzsmentdíj

Az úgynevezett menedzsmentdíjas privatizációs ügyletet még 1997-ben ütötte nyélbe a Demszky-féle fővárosi vezetés. Azóta egyetemi tananyag, miként nem szabad privatizálni stratégiai fontosságú közösségi közművállalatot. 1997-ben a francia SLDE és a német RWE 25 évre szerzett irányítási jogot a fővárosi közmű cég felett úgy, hogy a cég részvényeinek huszonöt százalékáért tizenhétmilliárd forintot fizetett. A külföldiek delegálják a menedzsmentbe a cégvezetőket - többnyire magyarokat -, cserébe évente kivisznek a cégből két-három milliárd forint menedzsmentdíjat. Információink szerint a száznegyven éves vízmű-társaságba semmilyen értékelhető know-how-t nem hoztak be eddig. A külföldi menedzsmentdíjas tulajdonosok befektetése az elmúlt nyolc évben lényegében megtérült, a még fennálló tizenhét év alatt kifizetendő több tízmilliárd forint menedzsmentdíj immár busás haszonként jelenik meg a multik könyveiben.

A közszolgálati televízió szombati Híradó című műsora arról számolt be, hogy országszerte elkerülhetetlen a vízművek privatizációja, ugyanis a vezetékek elöregedtek, az önkormányzatoknak nincs pénzük a felújításukra, ezért képtelenek teljesíteni a szigorú uniós vízminőségi szabályokat.

Égbe szökő vízdíjak

A privatizáció után az új tulajdonosok beépítik majd a vízdíj árába a felújítás költségeit, vagyis az ivóvíz árának drasztikus emelése várható. A környezetvédelmi minisztérium szakállamtitkára ötven-, illetve százszázalékos díjnövekedést prognosztizált. Az elöregedett vízvezetékek felújításának kötelezettsége elsősorban a hetvenöt százalékos tulajdonost, a Fővárosi Önkormányzatot terheli, az viszont megszabhatja az ivóvízdíj árát.

Csakhogy a szolgáltató rendkívüli mértékben sem emelheti az árat, mert akkor erőteljes vízspórolással reagálnak a fogyasztók, emiatt csökken a víz forgási sebessége, megnő a baktériumfertőzés veszélye, még többet kell költeni a víztisztításra, a klórozásra, az ivóvíz minőségének garantálására.

Vagyis gúzsba kötötte magát a főváros a menedzsmentdíjas ügylettel. Ha árat emel, a többletként keletkező bevételt nem költheti el fejlesztésre. Haranghy Csaba vízmű-vezérigazgató elmondása szerint jelenleg minden százmillió forintnyi költségmegtakarításból hetvenötmillió menedzsment- vagy sikerdíjakra megy el.

Torkos Matild

magyarhirlap.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Sárga csillagot tűznek magukra
  2007-09-18 21:09:12, kedd
 
  Sárga csillagot tűznek magukra a békéscsabai zsidók


2007-09-18 10:52 Barikád.hu

Hitközség: párbeszéd helyett demonstrációtMellükre tűzött sárga csillaggal tiltakoznának a békéscsabai zsidó hitközség tagjai a magyar gárda helyi rendezvénye ellen - közölte a hitközség elnöke egy megyei hírportállal. Moskovits Sándor elmondta: ha a magyar gárda megtartja a szeptember 27-re tervezett fórumát a békéscsabai ipartestület székházában, akkor, mint ahogy a hitközség elöljárósága döntött erről, blokád alá vonják az épületet és csendesen demonstrálnak. Hozzátette: bízik abban, hogy a bérbeadó meggondolja magát, s nem kerül sor a rendezvényre, s miután a tagságban félelmet ébresztett a gárda megalakulása, még "Auschwitz" feliratú táblát is fel kívánnak mutatni.

Kertész János, a helyi ipartestület vezetője a távirati iroda érdeklődésére elmondta, hogy a rendezvény helyi szervezőjével valóban megállapodtak, ám az ipartestület nem kíván politizálni, ezért visszalépnek a bérbeadási szándékuktól.

Samu Tamás Gergő, a Jobbik Magyarországért Mozgalom Békés megyei szervezője az MTI-től értesült a békéscsabai hitközség szándékáról. Mint mondta, lakossági fórumot szerveznek, s azon be kívánják mutatni a gárdát. A fórumon szerinte nem is kerül szóba a zsidóság, ezért nem is érti, miért akarnak demonstrálni. Arra a kérdésre, hogy mit tesznek, ha felmondják a terembérletet, kijelentette: akkor más helyszínen fogják megrendezni a fórumot.

A barikád.hu is megkereste a megyei szervezőt, aki telefonon elmondta: szeretettel várják Moskovits urat és a hitközség tagjait a rendezvényre, hogy beszélgessenek a Magyar Gárdáról. Samu Tamás Gergő szerint egy fórum ellen nem tüntetni kell, hanem részt kell azon venni, és ott kell mindenkinek kifejtenie véleményét.

MTI-barikád.hu



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 41 
2007.08 2007. Szeptember 2007.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 923 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 298
  • e Hét: 631
  • e Hónap: 14823
  • e Év: 147740
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.