Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 31 
Nyílt levél Lendvai Ildikó fra
  2007-09-04 22:10:36, kedd
 
  Nyílt levél Lendvai Ildikó frakcióvezető Asszonynak és Gyurcsány Ferenc
miniszterelnök úrnak

Tisztelt Frakcióvezető Asszony! Tisztelt Miniszterelnök Úr!

Önök nyílt levélben kérnek elhatárolódást a Magyar Gárdától. Igen-igen. Ez
fontos kérdés. Különösen nálunk. Gondoljunk csak bele. 56 gárdistát avattak.
Viszont 3 millió szegény van kis hazánkban. Miniszterelnök úr Önnek tudnia
kell rangsorolni a problémákat. Kiszámolta-e a frakcióvezető asszony és Ön,
hogy aránylik 56 a három millióhoz?

Gyurcsány úr a Jobbik a lehető legjobb dolgot cselekedte Önnek. A
közvélemény kutatások alapján az ország döntő többsége enyhén szólva nem
kedvezően ítéli meg az Ön kormányának teljesítményét. A Jobbik révén Önnek
és a koalíciónak lehetősége van elterelni a figyelmet a munkanélküliség
emelkedéséről, a megdöbbentően alacsony GDP növekedéséről, a reálbérek
csökkenéséről. Az emelkedő élelmiszer árakról. Magyarul a valós
problémákról.

Valamint a megszorító intézkedések által okozott káoszról a közigazgatásban,
az egészségügyben. Mert frakcióvezető asszony és miniszterelnök úr ezek még
messze nem reformok.

Magam is elítélem ami Szetey államtitkár úrról felkerült egy internetes
honlapra. Gyalázatos. De nézzük az érem másik oldalát is. Szetey úr mássága
nem közügy. A legszigorúbban magánügy. De ha Ő felvállalta,akkor bizony
annak ódiumát is vállalnia kell, hogy ennek kapcsán kikezdik. Hiszen Ő
közszereplő! A kormány teljes elhatárolódását is megértem. Sőt én enyhének
érzem a vétkesek büntetését is.

Frakcióvezető Asszony, Miniszterelnök Úr, Önök így teljes kormánnyal mikor
néznek majd szembe a három millió szegénnyel? Mikor néznek majd szembe
velük? Mert ez keményebb minden gárdánál!
Önök nem kaptak ennyi szavazatot 2006-ban a választásokon. Egyébként is a
közel 8 millió választásra jogosult fele sem szavazott Önökre. Akkor milyen
többségre tetszenek hivatkozni?

Tisztelt Lendvai Ildikó, tisztelt Gyurcsány Ferenc! Önök okos emberek.
Tudják, hogy politikai túlélésre csak akkor lehet reményük ha nem az Önök
valós teljesítménye és a kormányzásuk van górcső alá véve! Milyen kínos
lenne, ha a növekvő szegénységgel, az emelkedő élelmiszer árakkal, az
egészségügy drámai helyzetével, a tömeges pedagógus elbocsátásával
foglalkozna a média. Mert akkor még siralmasabbak lennének a közvélemény
kutatási eredmények, és tovább csappanna a már amúgy is a kritikus határon
lévő támogatási kör.

Tisztelt Miniszterelnök Úr! Az Ön nagy találmánya a Nemigazország. Hiszen a
választási kampányban az ellenfelének azt mondta: "elnök úr azt a
képtelenséget, hogy gyógyszerfelírási díjat kívánunk bevezetni kérem vonja
vissza. Ön úriember. Nem akarhat igaztalan módon nyerni. Mert az
Nemigazországhoz vezet."

Tudja Miniszterelnök Úr ha ön a kampány során a vizitdíj, és a tandíj
bevezetésével valamint jelentős gázár növelésével,és megszorításokkal
kampányol, és az Ön pártja győz, akkor minden rendben lenne. Nem is lenne
Önnek ennyi erkölcsi deficitje.

Másik jelentős újítása a virtuális kormányzás. A valóság elfedéséhez csak
kormányzati kommunikációs gőzhenger szükséges, meg nyomasztó média túlsúly!
Így düböröghetett. Így született a Pannon Puma legendája. A minket irigylő
nyugatiak mítosza. Ezeket azért találták ki, mert Önök sem bíztak benne,
hogy olyan gyenge kormányzati eredménnyel amelyet az előző ciklusban
produkáltak, nyerhetnek.

Nyertek. Kijózanodás. Hirtelen több millió magyar lett "ébredő magyar."
Rájöttek, hogy alaposan át lettek verve!

A jobb oldalon meg áldhatják az Istent, hogy nem Ők nyertek. Mert azóta tele
lenne a lakáj média többsége, hogy Önök dübörögő gazdaságot adtak át. Most
meg Önnek és kormányának kell eltakarítania a nagy jólét következményeit.
Meg a sarat. Tudja ezt adja az isteni gondviselés, meg a trükkök százai!

Tisztelt Frakcióvezető Asszony! Tisztelt Miniszterelnök Úr! Kérem Önöket,
hogy ne olyan lerágott ügyeket melegítsenek fel mint az olajügyek, hiszen a
többségük már elévült. Ügynökügyek. ezt rögtön 1990 után rendezni kellett
volna. Vagy a Korona a Parlamentben. Valós ügyekkel foglalkozzanak. Kérem!
Például Önök hozhattak volna olyan törvényeket is-két privatizáció
között-,hogy gárdák nem is alakulhatnának.

Tisztelt Miniszterelnök úr! Önnek tisztában kell lennie azzal, hogy ennyire
megosztó, és elutasított miniszterelnöke nem volt az országnak az elmúlt 50
évben. Reformokra szükség lenne, de nem olyan módon, ahogy Önök csinálják.
Ha én reformálnék, akkor a közigazgatás és a költségvetés átalakítása után
kezdtem volna bele az egészségügy reformjába.

Ahhoz a nagymértékű átalakításhoz, amelyet Ön tervez, a legnagyobb mértékű
támogatottsághoz lenne szükség. Ennek hiányában Ön előveszi a "csoda
fegyvert": náci veszély, zsidózás, romázás.
Nem cigányozás. Tudja-e, hogy a tűzzel játszik?

Frakcióvezető Asszony, Miniszterelnök úr! Az Önök második kormányzása
bebizonyította, hogy az átfogó, sok társadalmi réteget hátrányosan érintő
politikai támogatottsággal nem rendelkeznek. Hogy Miniszterelnök Úr
megőrizze a kormánya minimális mozgásterét, és pártelnökként pártja
támogatását, akkor a Ron Webberi uszító politikát kell bevetni.

Ha nincsenek eredmények-bárminemű sikerpropaganda ellenére sem- akkor Önök
kénytelenek az ellenfél elleni gyűlöletkeltés ősi eszközét bevetni. Önöknek
kapóra jött a Magyar Gárda. El kell gondolkodniuk azon, hogy ez a félelem
generáló politika kinek használ? Emlékszik a jólét is maga alá temette
Önöket! Biztos, hogy az így generált indulatokat Ön és kormánya akár erőszak
árán is ellenőrzése alatt tudja tartani? Több sztrájk van bejelentve. Ne
játszanak a tűzzel.

Ha az indulatok kerekednek felül, akkor a magyar politika egy olyan végzetes
zsákutcába fut bele,amelynek következményei beláthatatlanok, és a
kibontakozás, és megegyezés minden esélyét eljátssza.

Most igen érdemes megfontolni a Köztársasági Elnök Úr javaslatát: keresni a
pragmatikus politikai megegyezés és kiegyezés lehetőségét. Önöknek is. Meg a
másik oldalnak is.


Lőrincz Miklós

http://hirklub.hu/?cat=story&parent=&id=5021
http://jobbinfo.tvn.hu/news.php?readmore=1235
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nem kérdés, hogy tesztország l
  2007-09-04 22:05:40, kedd
 
  Nem kérdés, hogy tesztország lettünk...


-Melyik nemzet hagyja, hogy szent ereklyéit ilyen mocskos módon gyalázzák?
-Melyik nemzet hagyja, hogy eladják mindenét?
-Melyik nemzet hagyja, hogy tízezer pedagógusát dobják ki az utcára?
-Melyik nemzet hagyja, hogy iskoláit, óvodáit százszámra zárják be?
-Melyik nemzet hagyja, hogy orvosai, fiataljai, feltalálói, tudósai ezerszám
elhagyják szüloföldjüket?
-Melyik nemzet hagyja, hogy tízezrével mészárolják le a még meg sem
született fiait és leányait?
-Melyik nemzet hagyja, hogy saját testvéreit ellene uszítsák?
-Melyik nemzet hagyja, hogy falvait százszámra ítéljék halálra?
-Melyik nemzet hagyja, hogy elvegyék tole mindenét, múltját, jelenét s a
jövojét is?
-Melyik nemzet hagyja, hogy ne legyenek honvédei?
-Melyik nemzet hagyja, hogy a rendorei összeverjék, s zászlaját a földön
tapossák?
-Melyik nemzet hagyja, hogy földmuveloi tömegesen akasszák fel magukat, mert
a saját állama tudatosan teszi oket tönkre?
-Melyik nemzet hagyja, hogy külföldi trágya minoségu 'élelmiszer' hegyek
árasszák el?
-Melyik nemzet hagyja, hogy tonnaszám hordják területére idegen országok
mocskát?
-Melyik nemzet nevezi a hazáját félto és védo gyermekeit nácinak,
fasisztának, csocseléknek?
-Melyik nemzet fiainak mondják ha beül a tévé stúdióba beszélgetni, hogy
vegye le a nemzeti színu horgolt karkötot a csuklójáról, mert ellenszenvet
ébreszthet?
-Melyik nemzet képes erre? Mondja meg valaki!!!
Mi folyik itt?
Elegem van...


Tonti






JobbINFO: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Digitális illemhelyet az isko
  2007-09-04 21:04:15, kedd
 
  Digitális illemhelyet az iskolákba!


Digitális illemhelyet az iskolákba! - Becsöngettek. A Szonda Ipsos évkezdő felmérésének egyik adata szerint az iskolai vécék, mosdók 45 %-a elfogadhatatlan állapotban van. Magyar Bálint közben digitális álmokat lát - talán a digitális illemhely ötletét is felvethetné. Hogy a tanulók (és tanáraik) számára bevigyék a világot az illemhelyre, és élményszerűvé tegyék az ott töltött időt. Folyt.

Vajon meddig regnálhat a bukott liberális oktatási miniszter az épp hivatalban lévő szocialista miniszter oldalán? Ha valami, ez csakugyan bánthatja a szocialista oktatáspolitikusokat, akiknek ilyenkor év elején amúgy is elég okuk van rá, hogy főjön a fejük. Az, hogy Magyar felfelé bukott, világos üzenet számukra: tehettek, amit akartok, a milliárdos állami megrendelések fölött úgy sem ti fogtok diszponálni, hanem szabadelvű politikus társatok, akinek amúgy csúfos szereplése már nem tette lehetővé azt, hogy harmadszor is elfoglalja a bársonyszéket. De megmaradt döntő szava az oktatásügyben, s lesz, ami lesz, keresztülhajtja újabb közpénzt kiajánló akcióját.

Persze egy politikus erejét sejteti, ha bukása után is meg tudja őrizni döntő szavát az általa felügyelt terület ügyeire vonatkozólag. S Magyar Bálint ebből a szempontból csakugyan sikeres politikusnak tekinthető. Bár már nem tárcaképes, sem pártjában, sem a kormányban nem lehet figyelmen kívül hagyni szavát. Épp ezért olyan roppant kínos, hogy a szabadelvű oktatáspolitikus oly elkötelezett az állami megrendelések ügye mellett - hisz ezzel a kormány oktatáspolitikai üzenetét képes halomra dönteni.

Pedig a helyzet amúgy sem rózsás. Igaz, hogy Hiller István miniszter szerint a rendelkezésre álló uniós forrásokból az iskolák felét 2009-ig fel lehet újítani. A gondot csak az okozza, hogy nem nagyon lesz sem diák, sem tanár ezekben az iskolákban. Hisz a demográfiai helyzet egészen lesújtó, s e ténnyel épp az iskolákban találkozik először a társadalom. Tanár pedig azért nem lesz, mert miközben hangos csinnadrattával hirdeti a kormány a tudás alapú társadalom megteremtésének szükségességét, az ellenzék szerint újabb harminc milliárdot készül kivonni az oktatásügy területéről. Tanárok ezrei fognak tehát az utcára kerülni, a kiművelt emberfők koncepciójának megfelelően.

Különösen nehéz helyzetbe kerültek a vidéki, kistelepülési iskolák. Hisz köztudott, ahol megszűnik a helyi iskola, az a település halálra van ítélve. Márpedig az állami költségvetés szempontjából eltörpülő bevételt jelentő megszorítások épp ezeket az eleve hátrányos helyzetű oktatási intézményeket sújtják a legjobban. Ahol sokszor nincs központi fűtés, olykor még meleg víz sem folyik, a padok elhasználtak, a világítás egészségtelen. A nélkülözhetetlen festést a szülőkkel tudják valahogy pótolni. De nincs ok szomorkodásra. Hamarosan 35 milliárdos beruházás eredményeképp érkezik a csodatábla, mely életet fog lehelni a haldokló falak közé, s a digitális paradicsomban boldogan pancsikolhat majd tanár-diák. Épp csak a digitális vécére lesz még szükség ahhoz, hogy Magyar Bálint végre megvalósíthassa az iskolákban minden világok legtökéletesebbikét.
Horkay Hörcher Ferenc

hetivalasz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szakszervezetek vakvágányon
  2007-09-04 21:01:39, kedd
 
  Szakszervezetek vakvágányon


Normálisan működő demokráciákban a munkavállalói érdekképviselet és a hatalom között átjárhatatlan határ húzódik. Ha ugyanis valaki itt is, ott is megjelenik, akkor a két szerep közül az egyiket biztosan nem tölti be tiszta lelkiismerettel. Szintén elképzelhetetlen, hogy a szakszervezeti tisztségviselő a munkaadótól kapjon különleges kedvezményeket.
Magyarországon mindkét szituáció előfordul. Szakszervezeti vezetők vonulnak át könnyedén az államapparátusba, mintha csak egyszerű hivatali átültetésről volna szó. És lapunk beszámolt már olyan munkavállalói érdekképviselet-vezetőről is, aki a cégmenedzsmenttől fogadott el igazgatótanácsi és felügyelőbizottsági tagságot, fizetése pedig jócskán egymillió forint fölé emelkedett. Ilyen körülmények között enyhén szólva képmutatásnak tartjuk, hogy az illető az érdekegyeztetésen valamennyi dolgozó igazságos fizetésemeléséért emel szót, majd a többi szakszervezeti funkcionárius kíséretében zsebre vágja a vállalatvezetéssel titokban kialkudott extrajavadalmazást.

Bizonyos szakszervezeti berkekben egyáltalán nem akarják tudomásul venni, hogy az érdek-képviseleti feladatok ellátásának most másként kell működnie, mint a pártállami rendszerben, ahol a szakszervezeti beosztás az általános hatalmi funkciók körébe tartozott. A piacgazdasági hab a tortán, hogy egyrészt a kormányzat, másrészt a munkáltatók anyagilag befolyásolják az álérdekvédőket, hogy a kiélezett konfliktushelyzetekben leplezetten mindig a dolgozók törekvéseivel ellentétes intézkedéseket támogassák.
A cserbenhagyásos szakszervezeti magatartás áldozatai természetesen a dolgozók, akik védelem nélkül maradnak mind az állami, mind pedig a munkaadói megszorításokkal szemben. Az alacsony szinten tartott bérek, a meghosszabbított munkaidő, az indokolatlan elbocsátások nagyrészt így válnak kikerülhetetlen sorscsapássá sok dolgozó esetében.
Természetesen egyes szakszervezetek megpróbálnak valódi érdekvédelmet biztosítani - ha hagyják őket. Néhány multinacionális cég azonban mindent megtesz, hogy erőfeszítéseiket ellehetetlenítse. Bérelt autóbuszba száműzött szakszervezeti összejövetelekről, törvénytelenül kirúgott tisztségviselőkről szóltak a hírek az elmúlt hónapokban.

És akkor még nem beszéltünk a kisebb vállalkozások alkalmazottairól, az ő érdekeiket a munkáltatókkal szemben senki sem képviseli.
Nálunk a szakszervezetek vakvágányra kerültek: a kiszolgáltatott munkavállalókon csak az segítene, ha az érdekképviselet egész rendszere megújulna Magyarországon.

magyarhirlap.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A harmadik köztársaság
  2007-09-04 20:55:15, kedd
 
  A harmadik köztársaság
1989-2007



A magyar társadalom drámai helyzetét nem kell ecsetelni. Az általánosan megfogalmazott formulák lényegi igazságát senki nem vonja kétségbe, miszerint a társadalom egy szűk oligarchikus réteg terrorjának áldozata. Sokféle és sokrétű áttekintés készült az 1990 utáni folyamatokról, amely elsősorban a pártelit és a társadalom kapcsolatát boncolgatta. Ezekben a dolgozatokban a fókusz túlnyomórészt a harmadik köztársaság törvényhozó és végrehajtó hatalmára irányult, és az ezt működtető pártstrukturára.



A társadalmat választott képviselői félrevezették. A valóságos problémák megoldása helyett egy virtuális világot generáltak, amelynek alapja a mesterségesen szított politikai megosztottság. Törekvésük társadalmi kontroll nélküli hatalom létrehozása volt, amelynek fedőszerve egy áldemokratikus, kétpárti, parlamentális diktatúra. A lakosság egészét ennek a rendszernek a tükrében médiaerőszakkal osztották jobb és baloldali szavazótáborra, holott az elemi érdekek a társadalmi összefogást sürgették.



Az elmúlt 17 év történéseit e két szekértábor harcának állította be a tömegkommunikáció, amely a tényleges hatalmat gyakorlók, -az áltőkés pénzoligarchia-szócsövévé vált.

Az eredmény: A parlamenti patkót uraló két váltópártnak abszolút többsége van a törvényhozásban.

Mindkettőnek érdeke fenntartani a jelenlegi állapotokat, hiszen így tudják csak garantálni elvbarátaiknak és gazdasági partnereiknek a külföldi pénzpiacoknak Magyarország ,,stabilitását", azaz demokratikus ellenállás nélküli kifosztását.



A kétpárti diktatúra gyakorlatilag annak a lakosság 20%-át kitevő társadalmi csoportnak a hatalomgyakorlása, amely az 1980-as évek elejétől fokozatosan átvette a gazdasági hatalmat, a spontán privatizáció által megszerezte az állam ingó és ingatlan vagyonát, kiépítette hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét, ám alkalmatlansága miatt ezt a vagyont nem tudta működtetni.

Felépített egy látszatgazdaságot, amelynek működtetését átruházta az európai pénzügyi körökre, így megszabadult a társadalmi és gazdasági felelősségtől. Ezzel a lépéssel végérvényesen feladta eredeti feladatát, a magyar társadalom szolgálatát.



17 évi tevékenységével példátlan módon csorbította Magyarország függetlenségét, nevén nevezve hazaáruló politizálást folytat.

Ez a réteg mindig azt a pártot juttatja hatalomra, amely garantálni tudja privát érdekeinek védelmét, büntetlenségét, azt a pártot, amely az adott időszak külpolitikai környezetében szalonképesebb. Ez az áltőkés réteg minden erejével arra törekszik, hogy a társadalom beletörődjön a kialakult morális, gazdasági helyzetébe, ezért minden lehetséges kommunikációs, irányító és ellenőrző rendszert elfoglal.



Megállapíthatjuk: A polgári morált nélkülöző réteget a jelenlegi politika rendszer kiszolgálja. Ez a módszer garantálja egy látszatdemokrácia működését, amely legitimitását látszatra a szavazóktól kapja ugyan, de azoknak semmiben nem felelős.



Röviden nézzük ennek a rétegnek a felemelkedését, tevékenységét és annak hatását a magyar társadalom egészére.



1980-tól az állami vagyon 90%-át a pártállami vezető elit kihasználva sajátos helyzetét a szó szoros értelmében elrabolta, a maradék 10% kisajátítása folyamatban van.

Ezek az elsősorban párt, másodsorban gazdasági kapcsolati tőkével rendelkező TSZ-elnökök, gyárigazgatók, feléjük teljes lojalitással bíró fiatal pártmunkások (pl.Gyurcsány) lettek a mai társadalom ,,tőkései".

Vagyonszerzésük, gazdálkodásuk rendkívül tisztázatlan, pontosabban eddig még nem volt vizsgálható... Nincs morális identitásuk, meghasonlott oligarchikus tömeget alkotnak, immár csak egymásra és külföldi patrónusaikra számíthatnak, mivel a magánosítható vagyon beszűkült.

Tevékenységük alapja nem az értéktermelés, hanem az árképzés, egyfajta áltermelői tevékenység, amelyet off-shore cégeken keresztül, banki közreműködéssel végeznek.

Ez nagyüzemi adócsalás. Miután az áfarendszer hiányosságai lehetővé teszi - nehezen mérhető iparágakban, mint pl. építőipar- a számlázással történő visszaéléseket, ezért az áltőkés réteg off-shore tevékenysége a feketegazdaság motorja.



Az adatok igazolása a számok tükrében:



Leleplezett adócsalások:



1991-93: 49-54

1994-96: 147-236

1997-2001: 524-1590



Miután a puha törvények ezt a tevékenységet nem szankcionálják erőteljesen, ezért az adócsaló arisztokrácia él és virul. Az így kialakult áltőkés réteggel szemben versenyképtelen az a szűk valódi vállakozói réteg, amely betartja a piaci és adózási szabályokat, amely tisztességes úton szerezte és tartja fenn vagyonát.



Beszélnünk kell még az 1990 után létrejött 300 hektár fölötti nagygazdaságok-ról. Ezeknek a birtokoknak a tulajdonosai hasonló módon tették rá a kezüket a termőföldre mint a volt pártelit az állami vagyonra. Ez a réteg a jelenlegi szabályozások szerint akkor is jövedelemhez jut az állami és EU-s forrásokból, ha nem vagy alig termel. Érdekeikkel ellentétes a hazai élelmiszertermelés felfuttatása, hiszen a belső piac gyakorlatilag megszűnt és a termelés kockázati tényezőit az állam, a lakosság ellátását pedig az uniós, bizonytalan eredetű beszállító vállalja magára. Ez a nagybirtokos réteg -éppen emiatt- a jelenlegi rendszer védelmezője pártállástól függetlenül.



A társadalom



A kialakult struktúra következménye a társadalom 80%-ának elszegényedése, 30%-ának koldusbotra juttatása, jelenleg 450.000 regisztrált, 700-800 ezer regisztrálatlan munkanélküli.

Ez a munkaképes lakosság óriási hányada.

A hatalmat megszerző áltőkés réteg bűnözői mentalitás kiszolgáltatta, és morálisan megingatta az egész társadalmat. A családok 50-60%-a széthullott, miután a hagyományos munkaerőpiac megszűnt, a nők döntő többsége munkavállaló, felborult a nemek közötti összhang, sok a nehéz szociális helyzetben lévő gyermek.

Budapest 1.700.000 lakosából 90.000 hajléktalan.

A fiatalok életminőségük szerint: 20%-a nyertes, 40% ,,túlélő", 40% vesztes.



Lakásépítések



1974-1990 között 1.238.000 lakás épült,

1990 után 467.000.

A mai igények szerint 380-440.000 lakás hiányzik.



Radikálisan növekszik a halálozási statisztika.



1980 15-25 ezer fő

1990-95 között évente 17-33 ezer fő

1999 48 ezer fő

1995-2005 között átlagosan 33 ezer fölé nőtt



A férfiak várható élettartama 68 év, a fiatal férfiak szív-és érrendszeri betegség következtében való elhalálozása 2007-ben duplájára nőtt.



Radikálisan csökken a születések száma:



1974-89 között 2.380.000 gyermek született

1990 után 1.680.000 gyermek született



Ez 700.000 fő veszeteséget jelent, a népességfogyás 5-szöröse az európai átlagnak.



Ezek a tények egyértelműen bizonyítják a nemzetstratégiai szempontokat semmibe vevő hatalom felelősségét. Ha ez a folyamat nem lassul le, akkor 2040-ben 7 millióan leszünk.



A szocializmus lényege bevallottan az osztálycsere volt, ám soha nem politikai értelemben, hanem egyértelműen gazdasági értelemben. A kommunista ideológia csak a kifosztás filozófiai alapját képezte. Az ország gazdasági és politikai szuverenitását garantáló magyar alkotmányt felfüggesztették, hiszen annak cikkejei akadályozta társadalmat megosztó terveiket. A polgári és a birtokos réteggel szemben rendkívüli diszkriminációt alkalmaztak. Jövedelmi osztálycserét hajtottak végre, amely azon túl, hogy a nemzeti vagyont kisajátította, gyakorlatilag nem tett semmit az ország egészének gyarapodása érdekében. Bizonyítja az, hogy a rendszer nem tudott valós tartós gazdasági, valamint össztársadalmi értéket előállítani. Ennek a kudarcot vallott rétegnek a családi, baráti kapcsolatai a ma regnáló élősködő álarisztokraták.



Jövedelmi viszonyok:



Az álarisztokrácia (1.000.000) ember a jövedelmek 25% birtokolja.

A felső réteg (2.000.000) ember a jövedelmek 26%-át birtokolja

A stagnáló, szegényedő (4.000.000) ember a jövedelmek 28,6%-át birtokolja

A legszegényebb (3.000.000 koldus) a jövedelmek 20,4%-át birtokolja



A társadalom 80%-a termelésben játszott szerepe alapján

relatív veszteséget szenvedett el.



Az alsó harmad 72%-ot

A stagnáló, szegényedő 14%-ot

A felső réteg 3 %-ot

Míg az álarisztokrácia 23% nyereséget ért el.



Az adatokból látható hogy az élősködő réteg vagyoni helyzetének alapja a társadalom kizsákmányolása.

A jövedelmi különbségeket tehát, egy belső jövedelmi kifosztás idézte elő, majd az EU csatlakozás után a megmaradt állami függetlenség feladása a végletekig fokozta ezt a folyamatot.

Ennek haszonélvezői a társadalom szűk rétegét képviselő oligarchák,

lebonyolítója a volt pártelit által kinevelt és pozícióba juttatott jelenlegi politikai elit,

elszenvedője a teljes magyar társadalom.



Teremelés és jövedelem



A hazai jövedelmek 70-75%-a munkajövedelem.

A magyar dolgozó évente átlagosan 1988 órát tölt a munkahelyén, ezt csak egyes távolkeleti országok előzik meg ebben a vonatkozásban, átlagkeresetéből viszont kevesebb árut tud vásárolni, mint a környező országok munkavállalói.

A munkaerő láthatóan leértékelődött, a jövedelem/termelés érték alapján a legrosszabb helyen áll Európában. A lakosság termelési indexe és az ipari bérek értéke igen nagymértékben eltér, a munavállaló ki van zsákmányolva.

Ez az alkalmazotti jövedelem 64 %-ban tér el a termelési értéktől.



Ez azt jelenti, hogy egy iparban dolgozó 2005-ös értéken mérve 4,15 évnyi bérét veszítette el 17 év alatt!

Tehát:

Miközben a termelés 1993-óta 100%-kal nőtt, addig a reálbérek csak 16%-kal! Ez az utóbbi 17 év alatt a családokra vetítve nettó 9,1 millió forint ki nem fizetett bérveszteség!



Mivel az ipari termelés meghatározó része külföldi cégek kezében van, ezért ezek a vállalatok ezt az összeget nyereségként kivitték az országból. Ugyanezek a cégek gyakorlatilag minden előnyt megkaptak a törvényhozástól a magyar vállalkozásokkal szemben. Sokszor törvényellenes tevékenységüket elleplezte a mindent átható korrupció, és a méltatlanul kiérdemelt kormányzati protekció.





Élelmiszerfogyasztás



Az alapvető élelmiszerek fogyasztása átlagosan 34%-kal esett vissza.

1995-97-ben a lakosság élelmiszerfogyasztása a 60-70-es évek szintjére zuhant.

A fehérjefogyasztás (hús, tej, gabona) meghatározó egy etnikum növekedésében, ez 1989-hez képest 24%-kal csökkent, ezt táplálkozási sokkhelyzetnek tekinthetjük, és ez súlyosan befolyásolja a közegészségügyet.



6-7.000.000 ember átlagos élelmiszerfogyasztása nem éri el az 1989-es értéket, 10-15%-os lemaradásban vannak, miközben termelési erőfeszítésük nő.



1990 után, egy idegileg és fizikailag kimerítő termelés zajlik Magyarországon, ez társadalmi kimerültséghez, és egészségügyi katasztrófához vezetett. A kalóriafogyasztás 23%-kal esett vissza. Összességében fehérje és kalóriafogyasztásban az 1965-ös évre, tehát 32 évvel ezelőtti szintre jutottunk, jelenleg egy szintre kerültünk Bulgáriával.



A 3.000.000-os leszakadt tömeg minimálbéréből és segélyeiből nem képes egészséges élelmiszerszükségleteit kielégíteni, ezért sem hatékony fizikai munkára, sem kreatív szellemi tevékenységre nem alkalmas. A magyar társadalom erre a 3.000.000-os tömegre, annak súlyos, rendkívül leromlott, kritikus állapota miatt lényegében nem számíthat.

Minden harmadik honfitársunk a lét peremére került, túlnyomórészt önhibáján kívül.



A magyar társadalom élelmiszer- fogyasztásában ilyen visszaesés még a II. világháborúban sem volt, egyedül talán a Rákosi-korszakban, békeidőben pedig európai társadalmi szinten példátlan.



Megállapíthatjuk: Magyarországot kirabolták, elszegényítették, a lakosság jelentős része a fizikai lét határán vegetál, miközben egy jól körülhatárolható réteg valós gazdasági tevékenység nélkül, óriási hatalom birtokában, nemzetellenes tevékenységet folytat.

Ennek a rétegnek a kiszolgálója a politikai elit.



Az ilyen veszteségi helyzet még háború esetén is ritka, békeidőben társadalomellenes.

A tények egyértelműek. Magyarországot, önjelölt urai kizsákmányolják, és diktatórikusan kormányozzák.

Ez a rendszer megreformálhatalan.



Ha a társadalom ezt a sokkot túl akarja élni, akkor ezt a rendszert meg kell dönteni. Nincs más megoldás. A helyébe lépő patrióta közhatalom feladata a nemzetsratégiai kérdések - mint az élelmiszeripar, az energiaszektor, a népesség csökkenés, a jövedelmi viszonyok- problémáinak azonnali orvoslása.



(Az adatok forrása: KSH)



Tatár József

Rendszerváltó Fórum

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Alkalmas-e a Gyurcsány-kormány
  2007-09-04 20:50:52, kedd
 
  Alkalmas-e a Gyurcsány-kormány a közvagyon megőrzésére?
Budapest, 2005. szeptember 26. Privatizacio.info

Balla György fideszes képviselő az államnak 193 milliárd forintos kárt okozó MOL-privatizáció felelőseit kereste a pénzügyi államtitkárhoz intézett interpellációjában hétfőn.

Tisztelt Államtitkár Úr!

Ha valaki figyelemmel kíséri Gyurcsány Ferenc közszerepléseit, akkor világossá válik számára, hogy szavakban, kioktatásban, dumában nincs hiány. Ígéretekben sem, amelyben azt ígérik, hogy nem ígérnek felelőtlenül semmit a jövőben, mint ahogy azt tették a gáz és a gyógyszerárakkal kapcsolatban a múltban.

A múltbéli ígéretek elszálltak, aztán jönnek a tettek: gáz- és gyógyszeráremelés, 36 adóemelés, hat új adó bevezetése. Miközben Ön szerint kirobbanóan sikeres a gazdaság.

Egyre több ember gondolkodik el azon, hogy ha valóban nagyon jól megy a gazdaság, akkor alkalmas-e az ország irányítására az, aki nem tud ebből munkahelyeket teremteni?

Ha valóban olyan nagy a jólét, és minket irigyel Németország is, akkor miért kótyavetyéli el a közvagyon maradékát is. És ha már el is ad, akkor miért teszi úgy, hogy 100 milliárdokat bukik rajta az ország.

Vegyük például a hírhedt MOL-privatizációt. A Medgyessy-Gyurcsány-kormány nagy sietve, zárt körben 6500 forinton több mint 11 millió MOL részvényt herdált el. Ha a Fidesz nem hívta volna fel rá a figyelmet, akkor még ennél is rosszabb áron, 5500-on adták volna el. Viszont, ha most adnák el, akkor 193 milliárd forinttal többet kapnának értük.

Ez azt jelenti, hagy minden nyugdíjasnak plusz 55 ezer forintot adhatott volna, bőven futotta volna a nővéreknek beígért hűségjutalomra, ki lehetne fizetni valamennyi kórház adósságát, és akkor nem kellene a betegeket arra kényszeríteni, hegy hideg vízben mosakodjanak.

Ebből a pénzből 26 évig lehetne ingyen tankönyvet adni a rászorul6knak és az országban valamennyi gyermek saját falusi iskolájában tanulhatna.

Kérdéseim a következők:
1. Alkalmasnak tartja-e a kormányt arra, hogy felelősen gazdálkodjon a közvagyonnal akkor, amikor sorra úton alul adja el az emberek közös vagyonát? Ki a személyi felelőse a 193 milliárdos kárnak?

2. Mikor vallja be végre, hogy mindezt kizárólag azért teszi, mert - mint ahogy Gyurcsány Ferenc fogalmazott - "mint egy falat kenyér" ügy kell a pénz a költségvetési lyukak betömésére?

3. Mikor kezd el végre reklámozás és nagyot mondás helyett becsületesen kormányozni? Kérem őszinte válaszát!

Forrás: fideszfrakcio.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Századvég: az emberek megunták
  2007-09-04 20:49:14, kedd
 
  Századvég: az emberek megunták az álvitákat
2007. szeptember 4., kedd 15:40 InfoRádió / MTI

Júliushoz képest mérséklődött, de stabil maradt a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben - derült ki a Századvég és a Forsense közvélemény-kutatók által augusztus végén készített felmérésből.

A Századvég és a Forsense közvélemény-kutatók felmérése szerint a teljes választókorú népesség 26 százaléka szavazna a Fideszre, míg 17 százalékuk a szocialista pártra.

A biztos szavazó pártot választó népesség 54 százaléka szavazna az ellenzéki pártra, míg 33 százalékuk a szocialistákra. A felmérés kitér arra is, hogy a jelenlegi kormány hatalmon maradását a lakosság 43 százaléka, míg távozását 42 százaléka támogatja.

A kutatás szerint a két kisebb parlamenti párt közül az MDF négy, az SZDSZ pedig három százalékos támogatottsággal rendelkezik, míg a többi párt, így a KDNP mögött álló választói csoport méretét gyakorlatilag nem lehet megmérni.

A Századvég és a Forsense felmérése szerint a válaszadók 33 százaléka Gyurcsány Ferencet, míg 34 százalékuk Orbán Viktort tartja alkalmasabbnak a kormányfői poszt betöltésére.

A Századvég-Forsense felmérése is azt bizonyítja, hogy a megkérdezettek egyre inkább kiábrándulnak a teljes politikai elitből - mondta az InfoRádióban a cég kutatási igazgatója.

G. Fodor Gábor hozzátette: bár továbbra is jelentős a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben, az emberek nagy része úgy gondolja, álviták folynak Magyarországon és növekszik az igény egy új politikai erő megjelenésére.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Összefogna az SZDSZ a Fidessze
  2007-09-04 20:48:23, kedd
 
  Összefogna az SZDSZ a Fidesszel a Jobbik ellen
2007. szeptember 4. FigyelőNet

Az SZDSZ azt ajánlja a Fidesznek, hogy amennyiben felbontja a Jobbikkal és a MIÉP-pel kötött szövetségét a III. kerületi önkormányzatban, a liberális képviselők készek együttműködni fideszes kollégáikkal a fontos döntésekben.

Badacsonyi Szabolcs óbudai liberális képviselő a Horn Gábor ügyvivővel azt ajánlotta a Fidesznek, hogy ha a nagyobbik ellenzéki párt Óbudán felmondja a Jobbikkal és a MIÉP-pel kötött választási szövetséget és koalíciót, a liberális frakció nevében vállalják, hogy a liberális képviselőik a fontos döntésekben készek együttműködni és támogatni a polgári frakciót.

Az ajánlattal Badacsonyi Szabolcs nyílt levélben fordult Puskás Péterhez, a III. kerületi Fidesz frakcióvezetőjéhez, kérve, hogy mutassák meg, "közösen, együtt el tudunk határolódni a szélsőségektől". Hangsúlyozta: nem gondolják, hogy a Fidesz szélsőséges párt, emellett nem szabad veszélyeztetni a kerületi önkormányzat működőképességét.

Arra az újságírói kérdésre, hogy mi számít fontos kérdésnek, Badacsonyi Szabolcs példaként említette az önkormányzat költségvetését. "Ezekben a kérdésekben készek vagyunk a megfelelő feltételek mellett együttműködni velük" - mondta.

Kóka már felajánlotta

Horn Gábor SZDSZ-es ügyvivő emlékeztetett arra, a múlt héten Orbán Viktorhoz, a Fidesz elnökéhez intézett nyílt levelében Kóka János, az SZDSZ elnöke már felajánlotta, hogy ha a legnagyobb ellenzéki párt az önkormányzatokban felmondja a Jobbikkal kötött szövetséget, akkor a liberális képviselők helyben mindent megtesznek a fontos döntésekhez szükséges többség biztosítása érdekében.

Óbuda 35 tagú képviselőtestületében a Fidesz, a KDNP, az MDF, a MIÉP, a Jobbik és az Óbudáért-Békásmegyerért Egyesület alkotta többségnek 19, az MSZP és az SZDSZ alkotta ellenzéknek 16 képviselője van. A Fidesz-KDNP-MIÉP-Jobbik-MDF színeiben négy képviselő tagja a testületnek.

Horn Gábor idézte a Fidesz hétfőn kiadott közleményét, amelyben az ellenzéki párt hangsúlyozta: "a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség megalakulása óta soha nem vállalt közösséget sem az antiszemitizmussal, sem semmilyen alkotmányellenes vagy diktatórikus mozgalommal vagy eszmével".

Kilenc együttműködés

A liberális politikus szerint ezzel szemben a Fidesz az önkormányzatokban, a napi politikai életben hallgatólagosan és tevőlegesen is együttműködik a Jobbik "szélsőséges, neonáci nyilas párttal".

"Elvárjuk a Fidesztől, hogy sem tetteiben, sem szóban ne támogassa a radikális erőket" - jelentette ki Horn Gábor. Az országban kilenc önkormányzatban van Fidesz-KDNP-Jobbik együttműködés.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nem létező hivatal adta ki a t
  2007-09-04 20:47:20, kedd
 
  Nem létező hivatal adta ki a tubesi engedélyt?
2007-08-29 Pécsinapilap.hu

A Civilek a Mecsekért Mozgalom egy tagja szerint nem rendelkezik elkülönült hatósági jogkörrel a Honvédelmi Minisztérium Építéshatósági Osztálya, ezért nem is adhatott volna ki érvényes építési engedélyt a tubesi lokátorra. A kérdés az, hogy a HM háttérhivatalaként jogszerű volt-e az engedélyezés.

A Civilek a Mecsekért Mozgalom (CMM) egyik tagja keresetet adott be a Fővárosi Bírósághoz, állítása szerint ugyanis a Honvédelmi Minisztérium (HM) Építéshatósági Osztálya nem a központi államigazgatási szervekről szóló törvénynek megfelelően létrehozott szervezet - tájékoztatta lapunkat Vicze Csilla, a CMM szóvivője. Aktivistájuk szerint ez azt jelenti, hogy az osztály nem rendelkezik elkülönült hatósági jogkörrel, így nem adhatott volna ki érvényes építési engedélyt a tubesi lokátorra.

A HM elismeri, hogy az osztály nem létezik, a Központi Ellenőrzési Hatóság (KEH) azonban kiadhat engedélyt - ismertette a minisztérium általuk ismert álláspontját Vicze Csilla. A Tubesről szóló engedélyt azonban nem a KEH vezetője írta alá - közölte aktivistájuk érvét a szóvivő, aki szerint a kérdés most az, hogy a HM háttérintézményeként jogilag érvényes-e az Építéshatósági Osztály által kiadott engedély. - Arra kérjük a Honvédelmi Minisztériumot, hogy tegye közzé saját, illetve a KEH alapító okiratát, amiből ezt megtudhatjuk - mondta a szóvivő.
N.T.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az elbocsátások vesztesei az é
  2007-09-04 20:15:33, kedd
 
  Az elbocsátások vesztesei az értelmiségiek

2007-09-04 15:51 Barikád.hu


A kormányzati lépések nyomán bekövetkezett létszámleépítések meglátszanak a munkaerőpiaci statisztikákon: Magyarország 10,05 millió főt számláló népességéből az év második negyedében 7,72 millióan voltak 15-74 év közöttiek - derül ki a KSH munkaerőpiaci statisztikájából. Utóbbi csoport alig több mint fele, 3,94 millió fő tartozott a foglalkoztatottak körébe, míg a munkanélküliek száma megközelítette 297 ezret, az inaktívaké pedig 3,48 millió volt.

Érdekes, hogy a foglalkoztatottak száma úgy nőtt, hogy az csak a férfiakat érintette, ugyanis a munkavállaló nők létszáma 3,2 ezer fővel csökkent.

Az Eurostat 2006. negyedik negyedévi adatai szerint az akkor 7,5 százalékos magyarországi munkanélküliségi ráta kisebb volt, mint 8,0 százalékos uniós átlag. A régiós mutatókhoz viszonyítva felemás a helyzet: a lengyel és a szlovák ráta 12 százalék felett volt, míg Csehországban 6,6, Szlovéniában 5,7 százalékon állt a mutató. Az akkor még csak EU-aspiráns Románia munkanélküliségi rátája 7,5, Bulgáriáé 8,4 százalék volt.

A közel négymillió foglalkoztatott harmadának az ipar, közel kétharmadának a szolgáltatószektor, nem egészen tizedének az építőipar, 5 százalékának pedig az agrárium adott munkát.
Az iparban foglalkoztatottak száma egy év alatt kismértékben, 21 ezer fővel nőtt, a szolgáltatások esetében viszont - alapvetően a kormányzati leépítő intézkedések hatására - közel nyolcezres csökkenés történt. A mezőgazdasában nem egészen 5 ezerrel apadt a létszám (ez vélhetően összefüggésben van a kedvezőtlen időjárás miatti rossz terméssel), miközben az építőiparban 6,2 ezer új munkahely jött létre.

A szolgáltatószektoron belül a kereskedelemben például 13 ezer, az egyéb közösségi, személyi szolgáltatások terén 11 ezer fős bővülés következett be, ám a közigazgatás, honvédelem és tb együttesen 20 ezer, az oktatás 7, az egészségügy 8 ezer dolgozót "veszített". A közigazgatás, védelem és tb leépítései főként a férfiakat, míg az egészségügyben bekövetkezett létszámcsökkenés alapvetően a nőket érintette. Az oktatásban a dolgozók negyedét kitevő férfi alkalmazottak száma nőtt, miközben a nőké 9,3 ezerrel esett vissza. A mezőgazdaságban fordított a nemek aránya, ott négy-ötször több férfi dolgozik, mint nő, a létszámleépítések viszont csak utóbbiakat sújtották.

Más bontásban vizsgálva az adatokat látszik, hogy a leépítések az összes foglalkoztatott több mint 40 százalékát kitevő szellemi foglalkozásúakat érintették, e körben 14,2 ezres a mínusz. Ezen belül a vezető állásúak, illetve az egyéb felsőfokú képzettséget igénylő foglalkozások képviselői voltak az elbocsátások vesztesei, miközben az ügyintézők és az "egyetemi, főiskolai képzettség önálló alkalmazását igénylő" foglalkozást ûzők létszáma nőtt.
A fizikai dolgozók létszáma több mint 28 ezerrel emelkedett egy év alatt. A bővülésből kimaradtak viszont a szakképzettséget nem igénylő, valamint a mezőgazdasági és erdőgazdasági foglalkozások, ahol összesen közel 24 ezres csökkenés történt.

A foglalkoztatottak számának változása a munkanélküliségi statisztikában is tetten érhető, bár az érdekes, hogy azon állástalanok száma, akik munkahelyük elvesztése előtt az oktatásban dolgoztak, némileg csökkent. A munkanélküliség átlagos időtartama 18,9 hónapra emelkedett az egy évvel korábbi 17,4 hónapról, az állástalanok közel negyede 25 hónapja vagy annál régebb óta keres munkát.
A munkanélküliek fele azért nem dolgozott, mert elveszítette állását, további 8 százalék felmondott. Közel 14 százalékos súlyt képviselnek azok, akiknek sohasem volt még munkája - több mint 40 ezren mondhatják el ezt magukról. Ennél valamivel nagyobb azok aránya is, akiknek vagy időszakos (szezonális), vagy közcélú, közhasznú munkája ért véget, és emiatt állástalan. Feladta önálló vállalkozását, vagy tönkrement további közel 9 ezer fő, összesített súlyuk 3 százalék.

A gazdaságilag inaktívak közel 3,5 milliós táborában a legnagyobb, több mint 46 százalékos súllyal az általános iskolai végzettséggel rendelkezők bírnak, majd 26 százalékos aránnyal az érettségizettek jönnek. (Az előbbieket jórészt a középfokú oktatásban, utóbbiakat pedig a felsőoktatásban tanulók jelentik, de az inaktívakhoz sorolják a gyedben, gyesben részesülőket is, ha utóbbiak az ellátás mellett nem dolgoznak.)

Az inaktívakon belül a legnagyobb részt a nyugdíjasok képviselik, arányuk 56 százalék. A gyermekgondozási ellátásban részesülők súlya közel 8, a nappali tagozatos tanulóké 24 százalék. Munkanélküli ellátásban csak az inaktívak 2 százaléka részesült, az egyéb kategória súlya pedig 10 százalék.
Vélhetően jobbára a tanulással, illetve a nyugdíjban lévők számával függ össze, hogy az inaktívak 90 százaléka nem is kíván dolgozni. A maradék egytized nagyobbrészt szeretne rendszeres munkát de nem keresett, szemben azokkal, akik kerestek munkát, de nem állt rendelkezésre.

Napi Online-barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 31 
2007.08 2007. Szeptember 2007.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 923 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 150
  • e Hét: 483
  • e Hónap: 14675
  • e Év: 147592
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.